Iekšlietu ministrs neizslēdz sadarbības turpināšanu ar Vācijas uzņēmumu, kuram esot laba reputācija
Vācijas kompānija “Vitronic” pagājušās nedēļas beigās Iekšlietu ministrijai (IeM) iesniegtajos priekšlikumos saistībā ar fotoradariem piedāvājusi trīs situācijas risinājumus un viens no tiem paredz turpināt sadarbību līdz 2017.gadam, liecina LTV ziņu raidījuma “Panorāma” rīcībā nonākušais dokuments.
Ja sadarbība tiktu turpināta, “Vitronic” sola papildu uzstādīt 70 radarus un pēc sadarbības beigšanas tie paliktu valsts īpašumā, ziņo LETA.
Otrs priekšlikums paredz sadarbību izbeigt no 1.oktobra, taču noteikt pārējas periodu līdz 2013.gada 1.oktobrim. Šajā gadījumā radari paliktu “Vitronic īpašumā. Savukārt trešais variants paredz fotoradaru ierīces pārdot.
Priekšlikumi saņemti piektdien, 7.septembrī, un, kā norādīja iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP), skaidrībai par tālāko rīcību jābūt līdz 28.septembrim, ko Valsts policija (VP) minēja kā iespējamo laušanas termiņu līgumam ar fotoradaru piegādātājiem “V-Traffic”. Iepriekš šis uzņēmums darbojās ar nosaukumu “Vitronic Baltica un partneri”.
Ministrs teica, ka Vācijas uzņēmums šeit ir investējis, bet nav saņēmis pilnā apjomā atlīdzību, un tā interesēs neesot būt sponsoram. Viņš piebilda, ka “Vitronic” Vācijas pārstāvis Norberts Šteins līdz šim darbojies sekmīgi.
Lūgts komentēt, kāpēc neveiksmīgs izrādījies projekts Latvijā, ministrs teica, ka var vērtēt emocionāli, un norādīja uz iedzīvotāju negatīvo attieksmi pret fotoradariem, kā arī neizslēdza privātā partnera lomu.
Pēc Kozlovska domām, ir jānodrošina fotoradaru darbības nepārtrauktība, un viņš kā risinājumu minēja jau uzstādīto iekārtu atpirkšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā jauna iepirkuma sludināšanu par papildu fotoradariem. Patlaban viņš atbalstītu iekārtu atpirkšanu par saprātīgu un samērīgu cenu, taču tās iespējamo apmēru nenosauca. Pēc viņa domām, būtu jāiegādājas aktīvi, bet nebūtu jāpārņem saistības.
Ministrs neredzot iespēju pabeigt esošo projektu līdz galam, tomēr, viņaprāt, nebūtu pareizi un tālredzīgi likt visus esošos fotoradarus “nozāģēt”. Viņš arī neizslēdza sadarbības turpināšanu ar Vācijas uzņēmumu, kuram ir laba reputācija.
Kozlovskis norādīja, ka līgums ir mantots “kā dāvana”, un, viņaprāt, nebūtu prāta darbs tiesāties ar uzņēmumu, jo tas var izrādīties arī valstiski neizdevīgi.
Pēc viņa vārdiem, ja izvēlētais risinājums būs “ārpus līguma”, par projektu būs jālemj valdībai. IeM varētu piedāvāt Ministru kabinetam vairākus variantus.
Runājot par tālāko fotoradaru izmantošanu Latvijā, Kozlovskis norādīja, ka ar tiem ir jāprot apieties, nepieciešamas zināšanas un iemaņas, nevarēs iztikt arī bez programmatūras. Tomēr valstij par to būs jāmaksā privātajam uzņēmumam. Viņš skeptiski izteicās par patlaban izmantoto modeli, saskaņā ar kuru uzņēmums nopelna noteiktu daļu no iekasētajiem sodiem. Vaicāts, vai uzskata iepriekšējo ministru laikā izvēlēto modeli par nepareizu, viņš teica, ka tagad ir viegli vērtēt un kļūdas ir zināmas. Esot vienīgi prieks, ka autovadītāji nav maksājuši nepamatoti un fotoradari ir strādājuši atbilstoši prasībām.
Pēc viņa domām, ir nepieciešams vēlreiz izvērtēt, vai būtu vajadzīgs tikpat daudz fotoradaru, cik plānots pašreizējā projektā. Ja būs nepieciešami papildu fotoradari, ar to ieviešanu varētu nodarboties valsts struktūra, piemēram, Satiksmes ministrijas struktūrvienība, un patlaban šajā jomā nodarbinātie cilvēki nezaudētu darbu.
Kā ziņots, “Vitronic Baltica un partneri” savlaicīgi nespēja izpildīt savulaik noslēgtā līguma saistības un uz Latvijas ceļiem uzstādīt 160 stacionāros fotoradarus, tāpēc VP paziņoja par nodomu lauzt līgumu.
Šteins 28.augusta valdības sēdē, kurā tika spriests par fotoradaru jautājumu, apgalvojis, ka iesniegs rakstveida priekšlikumus, lai radari uz Latvijas ceļiem varētu darboties nepārtraukti.
“V-Traffic” lielākais īpašnieks ir Vācijas augsto tehnoloģiju kompānija “Vitronic”, kas pieder tās dibinātājam vācu inženierim Šteinam.
Komentāri (15)
mārtiņš meiers_ 14.09.2012. 01.09
Ministrs teica, ka Vācijas uzņēmums šeit ir investējis, bet nav saņēmis pilnā apjomā atlīdzību, un tā interesēs neesot būt sponsoram.
________
Vai mūsu interesēs būtu sponsorēt Vācijas uzņēmumu, kas savu meitas uzņēmumu nejēdz pieskatīt?
0
Sandris Maziks 14.09.2012. 09.04
Kur paliek Zatlera lidzdalibnieka Usakova padomdeveja Teilana atbildiba par liguma nosacijumu neizpildisanu? Vai nemot vera to, ka ZP ir valdosa koalicija un viniem ir sava IeM, Teilana bezatbildigais meginajums uzvarities uz autobrauceju rekina, beigsies bez sekam?
0
disassociative 14.09.2012. 08.43
Ja fotoradaru bizness paliek Latvijā ar patreizējo attieksmi pret sabiedrību, nekāda pozitīva pienesuma nebūs. Jau šobrīd ir palielinājies gan smago avāriju skaits, gan bojā gājušo skaits, par cik policija ir vispār pazudusi no ceļiem. Bet pustrakie tirliņi ir jāpieskata, arī laukos. Piemēram, kaut vai tā pati Meņģele, kur šoferis dzērumā aizrāvis līdzi vēl dažus. Laukos brauc bez TA, apdrošināšanas, gaismām, tiesībām un dzērumā neviens vien. Pa Rīgu ārdās agresīvi braucēji katru dienu. Uz šosejām arī tāpat. Vājākas nervu sistēmas šo agresīvo braukšanu noraksta uz agresiju pret radariem un ko tik vēl ne. Bet patiesībā cilvēkiem uz ceļa nav kontroles sajūtas. Bet nenobriedušiem postsociālisma prātiem šo kontroles sajūtu vajag.
0