Tiesībsargs secinājis, ka paaugstinātu tarifu akceptēšana ir bijusi nepamatota
Šogad AS “Latvenergo” aprēķinātais un pieņemtais tarifs ir pamatots, jo veidots atbilstoši tirgus situācijai un tarifu regulējošajiem normatīvajiem aktiem, biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja energokompānijas preses sekretāre Ivita Bidere.
Viņa arī akcentēja, ka tiesībsarga publiskotā atzinuma rezumējumā nav norādīts, ka “Latvenergo” aprīlī piemērotais tarifs būtu nepamatots, un arī uzņēmuma rīcībā nav tiesībsarga iesniegti dokumenti, kas apliecinātu pretējo.
Bidere atgādināja, ka, ņemot vērā klientu ekonomisko stāvokli un atbalstot iedzīvotājus apstākļos, kad veidojas brīvais elektrības tirgus, tika izveidots starta tarifs, kas ir iepriekšējā tarifa līmenī. Tas uzņēmumam gadā izmaksā 20 miljonus latu.
“Latvenergo” klientu norēķinu statistika liecināja, ka vismaz 50% uzņēmuma klientu gadā neizmanto vairāk nekā 1200 kilovatstundas (kWh), tādējādi viņi var maksāt par elektrību saskaņā ar starta jeb pazemināto tarifu. Patlaban, vairāk nekā pusgadu pēc tarifa izmaiņu piemērošanas, 84% “Latvenergo” klientu vēl joprojām norēķinoties pēc šī tarifa.
Savukārt tiesībsargs Juris Jansons, veicot pārbaudes lietu par “Latvenergo” elektroenerģijas tarifiem, ko rosināja Valsts prezidents, secinājis, ka paaugstinātu tarifu akceptēšana ir bijusi nepamatota, tādēļ jāveic nekavējoša un padziļināta papildu izpēte, pieaicinot nozares speciālistus un sabiedrības pārstāvjus. Tiesībsargam, izpētot normatīvo aktu bāzi, neesot radusies pilnīga skaidrība, kā veidojas elektroenerģijas gala tarifs.
Virkni pārmetumu tiesībsargs veltīja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK), kā arī norādīja, ka nav nevienas institūcijas, kas būtu tiesīga pārbaudīt SPRK darbību tarifu noteikšanā.
Otrdien intervijā avīzei “Diena” tiesībsargs Jansons SPRK pārmet, ka tā ir tieši ieinteresēta pakalpojumu sniedzēja lielākā apgrozījumā, jo “no šī apgrozījuma ir atkarīga nodeva – līdz ar to sabiedrisko pakalpojumu regulatora budžets”.
Pārbaudes lietā tiesībsargs vērtēja trīs aspektus – pirmkārt, elektroenerģijas tarifu noteikšanas procesa atbilstību normatīvajiem aktiem un valsts pārvaldes principam, ka valsts pārvaldei jādarbojas sabiedrības interesēs, bet iestādei pašai nav savu interešu, otrkārt, tiesiskā regulējuma adekvātumu tarifu diferencētā piemērošanā atkarībā no patērētās elektroenerģijas daudzuma, treškārt, elektroenerģijas tarifu paaugstināšanu regulējošu normatīvo aktu atbilstību labas pārvaldības principam.
Komentāri (19)
Janka, Janic 01.11.2011. 07.52
tirgus situaacija laba , ir kas peerk , jo nav cita no kaa nopirkt leetaak …
0
sorrry 01.11.2011. 10.15
Kur viņi izraka to ciparu, ka lielākā daļa klientu gada laikā patērē 1200 kWH ??? Varbūt kaut kāda maza dzīvokļa vai būdas mēneša patēriņš ir 100 kWH. Mums tās 1200kWH tika iztērētas jau 2 mēnešu laikā. Tad jau mēs esam viņiem lieli klienti, moš varētu iedot kādu 20% atlaidi, kā patstāvīgajiem klientiem un liela apjoma patērētājam.
0
putekliic 01.11.2011. 09.39
Par kādu “tirgus situāciju” ir runa?! Tak ne jau par iekšējo, jo tad vispār sanāk absurds – kad iedzīvotāju pirktspēja krīt – tarifi aug. Tad ir runa par ārējo tirgu? OK, vai tirgos, kur LE iepērk elektroenerģiju, tarifi auga pēdējos pāris gados? Nē. Varbūt LE pats tirgo elektroenerģiju uz āru? Uz šo man nav atbildes. Bet, ja tirgo tad varbūt tā ir “tarifu” izlīdzināšana? Uz šo nekādas atbildes nav sniegtas. Bet varbūt lieta ir pavisam vienkārša? Valdības brutāli uzlikts “elektroenerģijas nodoklis” budžeta cauruma lāpīšanai, par ko, saprotamu iemeslu dēļ, tā nevēlas skaļi runāt un tāpēc palūdza LE sadomāt visādas pasaciņas? Katrā ziņā šis ir bijis lēmumu necaurspīdīgas pieņemšanas superparaugs. Līdz ar to sekojoši meli un puspatiesības Pie tam situācijā, kad tas skar 100% visus LV iedzīvotājus.
0