“Jak-Serviss” tomēr bijis izslēgts no ES “melnā saraksta” • IR.lv

“Jak-Serviss” tomēr bijis izslēgts no ES “melnā saraksta”

37
Lidmašīna "Jak-42". Publicitātes foto

Krievijā pārbaudīs visas “Jak-42” markas lidmašīnas

Lidsabiedrības “Jak-Serviss” lidmašīnai “Jak-42″, ar kuru ”Lokomotiv” hokeja komanda augustā atlidoja uz Rīgu un kas pēc tam cieta avārijā Jaroslavļā, bija visas leģitīmās tiesības ierasties Rīgas lidostā, jo Eiropas Savienība (ES) pirms kāda laika bija šo lidsabiedrību izslēgusi no bīstamo kompāniju saraksta.

Kā biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs, iepriekš starp ES un Krieviju tika panākta īpaša vienošanās un šīs regulas preambulā bija minētas Krievijas nedrošās aviosabiedrības un noteikta kārtība, ka tās veic lidojumus uz ES valstu lidostām. Nedrošo lidsabiedrību sarakstā bija arī lidsabiedrība “Jak-Serviss”.

Krievija esot novērsusi neatbilstības, kas tika konstatētas, un patlaban nevienas Krievijas lidsabiedrības vārds vairs neparādoties ES aizliedzošo lidsabiedrību regulā.

Tāpēc tajā, ka “Jak-Serviss” lidmašīna augustā atveda uz Rīgu “Lokomotiv” komandu, nekādu pārkāpumu nav.

Gorodcovs uzsver, ka galvenais, kas pasažieriem jāņem vērā, izvērtējot lidojuma drošību, esot valsts un konkrētā lidsabiedrība, jo lidmašīnas modelis absolūti nav jāņem vērā.

Eiropas Savienība “melnajā sarakstā”, kas pieejams Eiropas Komisijas mājaslapā, iekļauj valstis, kurām ir problēmas ar drošības garantēšanu. Līdz ar to visas lidmašīnas, kas reģistrētas šajā valstī, nevar lidot uz ES, vai arī ir minētas konkrētas aviosabiedrības un to lidmašīnas.

Pēc traģiskās aviokatastrofas, kurā trešdien gāja bojā visa latviešu aizsarga Kārļa Skrastiņa pārstāvētā Kontinentālās hokeja līgas (KHL) komanda Jaroslavļas “Lokomotiv”, Krievijā veiks visu izmantoto “Jak-42” markas lidmašīnu pārbaudi, ziņo LETA/RIA-Novosti.

Tagad Krievijā 16 aviokompānijas izmanto 57 “Jak-42” lidmašīnas. Tomēr Krievijas Transporta ministrijas Transporta pārraudzības federālais dienests “Rostransnadzor” uzsvēris, ka nav runa par aizliegšanu izmantot lidmašīnas.

Iepriekš tika ziņots, ka Jaroslavļā ražotā lidmašīna ar borta numuru 42433 bijusi ES “melnajā sarakstā”. Šo konkrēto lidmašīnu bijis aizliegts izmantot ES teritorijā, jo tā neatbilda drošības regulām.

Lidmašīna veikusi lidojumus kopš 1993.gada, bet tās atļaujas sertifikāts būtu beidzies šā gada 1.oktobrī. Tomēr vēl 16.augustā tai Kazaņā veikta kārtējā tehniskā apkope.

“Lokomotiv” komanda lidmašīnu izmantoja čārterreisam uz Minsku, kur tai ceturtdien KHL jaunās sezonas pirmajā mačā bija plānots spēkoties ar vietējo “Dinamo” vienību.

Jau ziņots, ka lidmašīnā atradušies 45 pasažieri, 43 no tiem gājuši bojā, bet divi atrodas slimnīcā. Bojā gājis arī Skrastiņš.

Lielākās “Jak-42” avārijas (1982-2011)

2003.gada 28.maijs. Nolaižoties Turcijas lidostā, avarē Ukrainas aviosabiedrības lidmašīna. Bojā gājuši 62 spāņu kareivji, kuri atgriezās no Afganistānas.

1999.gada 25.decembris. 200 km no Karakasas nogāžas Kubas aviosabiedrības lidmašīna.

1997.gada 17.decembris. Grieķijas ziemeļos kalnu masīvā ietriecas kompānijai “Aerosvit” piederoša lidmašīna. Bojā gājuši 74 cilvēki.

1993.gada 21.novembris. Maķedonijā sliktos laika apstākļos kalnā ietriecas aviokompānijas “Aviaimpeks” īrētā lidmašīna. No 108 pasažieriem izglābjas tikai viens.

1992.gada 13.septembris. Nolaižoties Jekaterinburgā, avarē lidmašīna. No 128 cilvēkiem miruši četri.

1992.gada vasara. Ķīnas pilsētā Nankinā avarē lidmašīna ar 100 pasažieriem.

1982.gada 28.jūnijs. Deviņu kilometru augstumā aviokompānijai “Aeroflot” piederošā lidmašīna zaudē vadību un nokrīt Baltkrievijas pilsētas Moziras tuvumā. Bojā gājuši 132 cilvēki.

Avots: RIA-Novosti

Komentāri (37)

andrisskrastins 08.09.2011. 09.59

Tehniskā apkope NAV tehniskā sertifikācija. Pilnīgi atšķirīgas darbības.

Krievija var tērēt miljardus savas militārās un politiskās varenības demonstrēšanai, bet nespēj sakārtot par šo naudu paši savu valsti. Tas ir gadsimta lielākais fail – un pierādījums ka vertikāla varas diktatūra absolūti neveicina atbildības veidošanos un valstī kurā nav normālu likumu un demokrātiski izveidojusies cilvēku atbildība ir lemta nemitīgām šādām katastrofām.

+17
-1
Atbildēt

7

    lindamarisfam > andrisskrastins 08.09.2011. 10.36

    Ne vienmēr traģēdijas ir piemērots brīdis savas politiskās pozīcijas propagandēšanai. (Līdzīgi kā Iesalnieka gadījumā.)

    Krievijas armijai arī šobrīd tiek atvēlēts ne īpaši vairāk līdzekļu kā pirms Putina. Arī visas reformas ir iestrēgušas pusceļā. Tas, ka Putins būtu nez kāds armijas aizgādnis, ir populistisks mīts. Un kāds armijai vispār sakars ar civilo aviāciju.

    Par atbildību. Komunistiskā Ķīna nodrošina salīdzinoši efektīvu pārvaldi, arī nebūdama demokrātiska. Lai arī pavisam citā ceļā kā demokrātijās, arī tur “vidējais” atbildības līmenis ir nesalīdzināmi augstāks par Krievijas.
    Var, protams, norādīt uz daudzām viņu problēmām, bet kura valsts, arī demokrātiska, ir bez tādām.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    Dina > andrisskrastins 08.09.2011. 14.13

    tieši otrādi puķins ļoti daudz investē armijā kas to nezin ir lohs

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > andrisskrastins 08.09.2011. 16.41

    Ķīnā gāžas uz vella paraušanu, jo tur flote gluži tāpat ir novecojusi.
    24/08/2010 43 bojāgājušie
    21/11/2004 53 bojāgājušie
    18/05/2004 kravas lidmašīna (apkalpe- 7)
    15/40/2002 128 no 167
    25/05/2002 vispār 225 vienā rāvienā.
    07/05/2002 visi 112
    22/06/2000 44 + 6 uz zemes
    Protams, Krieviju šajā ziņā nevienam nepārspēt, bet arī attālumi, kas jāpārvar citur nav tik lieli. Un kā noteikums- pārsvara gāžas lejā iekšējie reisi, kuriem ir mazāka kontrole.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Dina > andrisskrastins 08.09.2011. 14.12

    ķīnā lidmašīnas negāžas, vēl vairāk, viņi lidmašīnas labi uztur un krievi lietotas lidmašīnas pērk no kīniešiem

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > andrisskrastins 08.09.2011. 10.45

    @Kaspars Gasūns
    Un arī Kīnā lidmašīnas gāžas lejā ar apbrīnojamu regularitāti, tikai tur tajās nelido latviešu hokejisti un tāpēc .lv-net publikai nav par ko šust.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Dina > andrisskrastins 08.09.2011. 14.26

    vēl viena atbilde loham kasparam garsūnam- kāds sakars armijai ar civilās lidmašīnas avāriju? dienu iepriekš permā nokrita mig-31, gadu iepriekš permā nokrita pasažieru boeing 730, un pa starpu ar apmeklētājiem nodega krivaja lošaģ, mēnesi iepriekš petrozav. nokrita tu 134, bet augustā divas raķetes proton un sojuz, sakara protams nekāda ?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > andrisskrastins 08.09.2011. 10.20

    a kam viņiem iespringt par parstajiem ļaudīm…partija ta tikai viena! un imperators tikai viens. padomju krevi ir un paliek padomju krevija..nekas nav mainījies, tik tagad presei izdodas pastāstīt to, ko agrāk noklusēja.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 08.09.2011. 10.36

Šis gadījums kaut ko mainīs uz pāris dienām. Būs burnaja dejateljnostj, pāris lidojošas amatpersonas un viss turpināsies tālāk. Krievijas korupcijas līmenis ir leģendārs pasaulē, ko nevar nopirkt par naudu, to var nopirkt par lielu naudu. Un kāpēc gan uzturēt kārtībā tehniku, ja atļaujas to lietot sanāk lētāk?

+11
0
Atbildēt

0

jirfm 08.09.2011. 10.36

Ir jānotiek traģiskai katastrofai, lai tiktu pārbaudīts lidmašīnu (un kuģu) tehniskais stāvoklis?!
Es tādā valstī dzīvot negribu! Gribu dzīvot valstī, kur varu būt drošs, ka lidmašīna, ar ko taisos lidot, ir labā tehniskā stāvoklī un pārbaudīta!
Aicinu arī par to padomāt tos, kas domā balsot par Saskaņas centru vai dot viņiem iespēju uzvarēt uz vēlēšanām neejot!
http://www.draugiem.lv/KrisjanisLiepins/gallery/?aid=36210630

+10
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu