Dienesta auto nodokļa iekasēšanas plāns nepildās, būs nepieciešams korekcijas nodokļa administrēšanā, pieļauj Dombrovskis
Nav atbalstāma Finanšu ministrijas iecere aplikt ar pievienotās vērtības nodokli labumu, kas gūts no dienesta auto izmantošanas, jo jau šobrīd tas tiek aplikts ar iedzīvotāju ienākuma nodokli. Šādu viedokli intervijā LNT trešdienas rītā pauda premjers Valdis Dombrovskis (JL), vēsta BNS.
Dombrovskis pauda pārliecību, ka dienesta auto nodokļa ieviešana bija pareizs lēmums. "Es uzskatu, ka tas bija pareizs lēmums ieviest dienesta auto nodokli, jo iepriekšējā nodokļu politika veicināja to, ka visas privātās mašīnas tika reģistrētas uz uzņēmumu vārdiem, jo tur bija vieni vienīgi nodokļu bonusi," sacīja premjers.
Pēc Dombrovska teiktā, nodoklis attaisnojies, ja kaut daļa no auto, kas iepriekš reģistrētas uz uzņēmumu vārdiem, tagad tiek atkal pārreģistrētas privātpersonām. Viņš gan atzina, ka dienesta auto nodokļa iekasēšanas plāns nepildās un pieļāva, ka būs nepieciešams korekcijas nodokļa administrēšanā, izvērtējot pirmos iekasēšanas rezultātus. "Taču es uzskatu, ka konceptuāli šāds nodoklis bija nepieciešams, jo iepriekšējā nodokļu politika deva pilnīgi nepareizus stimulus," piebilda valdības vadītājs.
Sākotnēji bija plānots, ka ar šā jaunā nodokļa palīdzību tiks iekasēti būtiski līdzekļi – gandrīz 40 miljoni latu, tomēr tagad ieņēmumi tiek prognozēti 4-6 miljonu latu apmērā. Uzņēmumi arī sūdzās par sarežģīto nodokļa adminitrēšanu, atgādina BNS.
Komentāri (26)
Ieva 12.05.2010. 10.30
Var piekrist premjeram par to, ka privātie auto tika noformēti uz uzņēmumu vārda un tas izkropļoja nodokļu bildi. Pēc Dombrovska sacītā iznāk, ka mērķis bija “piespiest” privāti/publiskos auto pārreģistrēt kā tikai privātos. Tik tāl labi, bet kāpēc tad tas ķīselis ar samudžināto nodokļu iekasēšanas sistēmu, kas nevienam , pat FM, nav skaidra? Man tas ir vēl viens piemērs valdības ierēdņu un Saeimas infantilismam. Jebkuram, kuram ir drusku smadzenes, jau pašā sakumā bija skaidrs, ka auto nodokļa iekasēšana ir fufelis. Visiem, tikai ne tiem, ko esam paši ievēlējuši savai vadībai.
0
dro 27.05.2010. 19.13
Ar šo nodokli problēmas sākas tad, ja auto tiek lietots gan personīgām, gan uzņēmuma vajadzībām, bet pārsvarā vieglās tiek lietotas personīgām, kravas transports – uzņēmuma vajadzībām. Mēs jauno nodokli maksājam par vadošo darbinieku mašīnām. Uztraucas droši vien tie, kuri brauc ar Hammeriem:)
0
Lauris 12.05.2010. 10.55
Visu laiku nepamet doma, ka šim nodoklim ir, galvenokārt, populistisks raksturs. Ja valsts (FM) gribētu, tad to būtu sakārtojusi īsā laikā, bet ja gribēja, ka tauta redz, ka kaut kas tiek darīts, bet lietotājiem paliek pa vecam, tad ir tā kā ir. Taču skaidrs, ka tagad vieglās automašīnas dalās trīs lielās grupās: privātās, valsts un komersantu, kuras var būt tikai iestādes vajadzībām un tās kuras izmanto privātajām vajadzībā, privātajiem braucieniem, par ko jāmaksā nodoklis. Lai būtu precīzs nodalījums, tad valsts un komersantu auto, kurus izmanto tikai dienesta vajadzībām vajag iezīmēt ar uzņēmuma logo vai obligātu valsts numura zīmi uz jumta. Noteikt kārtību, kur šādām automašīnām jāatrodas pēc darba un brīvdienās. Mums taču nav grūti atšķirt policijas, ugunsdzēsēju un citas dienestu pildošas automašīnas. Tāpat nebūtu grūti attiecīgajiem dienestiem redzēt tās kuras nodokļus nemaksā.
Bet vispār privātajām vajadzībām auto jāpērk par nopelnīto algu un ja tas nepieciešams biznesam – jānomā.
3
daina_tabuna > Lauris 12.05.2010. 11.20
Biznesam jau arī tagad nomā. Operatīvais līzings pareizā terminoloģijā ir ilgtermiņa noma. Jautājums ir par to, ko kurš saprot ar jēdzienu “biznesam”. Manuprāt biznesam automašīna ir arī tad, ja es to ļauju izmantot ārpus darbalaika, jo tas ir kā bonuss manam tirdzniecības pārstāvim. Kā motivācija. Kāpēc man aizliedz motivēt savu darbinieku ārpus darbalaika?
0
Lauris > Lauris 12.05.2010. 21.34
Dolārs.
Pilnīgi pareizi, ka darba devējs grib motivēt savu darbinieku un to arī var darīt, bet par to arī jāmaksā nodoklis. Citādi biznesam gribās motivēt darbinieku ar tādiem ,,rīkiem,, , kas valstiski nav izdevīgi. Ideāls stāvoklis valstī būs panākts tad, kad vienīgā , izdevīgā motivācija biznesam paliks darba alga, vai prēmija. Un tad, katrs motivētais ar motivāciju var darīt ko grib. Pat pēc darba braukt ar savu auto……..
0
bbdace > Lauris 12.05.2010. 19.29
Neko neviens nevienam neaizliedz! Gribiet motivēt darbiniekus? Bet lūdzu, maksājiet nodokli un motivējiet.
Jeb arī Jūs, kā uzņēmējs spējat pieņemt tikai motivāciju, kas Jums neko nemaksā?
0