Bemhens: pasažieri nemaksā pilnu cenu • IR.lv

Bemhens: pasažieri nemaksā pilnu cenu

31
Lita Krone, LETA

Bez atlaidēm Rīgas sabiedriskajā transportā braucot vien trešdaļa, vidēji pasažieri maksā 31 santīmu

Pilnu braukšanas biļetes cenu Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) autobusos, trolejbusos un tramvajos maksā tikai 28% pasažieru, bet vidējā maksa par vienu braucienu ir vien 31 santīms. Tā intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" stāstījis pašvaldības kapitālsabiedrības valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

Viņš klāsta, ka pasažieru daļa, kas par biļeti maksā pilnu cenu, no RS kopējā pasažieru skaita ir tikai 28%. Savukārt skolēni un skolotāji par vienu braucienu maksā 23,5 santīmus, studenti – 28,4 santīmus, bet pensionāriem un invalīdiem par braukšanu jāmaksā vēl mazāk.

Summējot visas atlaides, vidējā maksa par vienu braucienu galvaspilsētas sabiedriskajā transportā patlaban ir 31 santīms, apgalvo Bemhens. Patiesībā arī 28% nemaksājot pilnu maksu, jo viena brauciena pašizmaksa ir 72 santīmi, proti, augstāka nekā braukšanas biļetes cena. No šā gada 1.janvāra braukšanas maksa Rīgas sabiedriskajā transportā ir 50 santīmu, savukārt biļetes pie transportlīdzekļu vadītājiem maksā 70 santīmu.

RS nevar samazināt to pasažieru daļu, kurai ir piešķirtas braukšanas atlaides, jo lēmumu par to pieņem Rīgas dome. "Valsts pateica, ka vairs nefinansēs ne skolēnu, ne studentu pārvadāšanu. Savukārt Rīgas dome nolēma, ka turpinās garantēt tādas pašas atlaides, kādas bija līdz tam, kompensējot pārvadāšanas radītos zaudējumus valsts vietā. Tāpēc risinājums bija tāds, ka RS samazināja darbības apmērus, algas un citus izdevumus, bet Rīgas dome noturēja šiem mērķiem nepieciešamo finansējumu 45 miljonu latu robežās," skaidroja Bemhens. Viņš norāda, ka RS nesaņēma papildu dotācijas, gluži pretēji – kādreiz tā bija 52 miljoni latu, bet šogad – 45 miljoni latu.

Komentāri (31)

ievuliitis 02.05.2010. 15.51

Vai kāds nevarētu Bemhena k-gam uzdot jautājumu par nevajadzīgiem tēriņiem? Kāpēc par dārgu naudu bija jāievieš vieni braukšanas kompostrētāji un tikai pēc gada jānomaina pret vēl dārgākiem e-taloniem , no kuru funkciju iespējām tiek izmantota tikai niecīga daļa? Tāpat uzskatu par nelietderīgu tēriņu viņa un RS vadības neadekvāti augsto atalgojumu.

+18
-1
Atbildēt

2

    Van Excel's > ievuliitis 03.05.2010. 11.38

    Nav ko te velt mucu uz valdību un skolēniem. Kā to visi var labi redzēt un dzirdēt, sabiedriskajā transportā biļetes reģistrē labi ja trešdaļa pasažieru.

    Tiešām ieviesēji to nevarēja paredzēt, domāja, ka mums visi baigi godīgie? Ticamāk gan būtu, ka galvenais šī brāķa ieviešanas motīvs bija dāsnās veicināšanas balvas no “ultramoderno iekārtu” pārdevējiem.

    Kāds nav papētijis, salīdzinoši, kādi ieņēmumi, teiksim, martā, bija pie vecās istēmas ar kasierēm, un tagad jaunās ar visu to super elektroniku pie pārdošanas, reģistrēšanas, kontrolēšanas, un vēl visiem “zaķiem”?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    hroms > ievuliitis 20.05.2010. 21.24

    Šī jaunā maksas sistēmas ieviešana sabiedriskajā transportā ir bezjēdzīgākais,kas ar mūsu naudu ir izdarīts Rīgā pēdējos gados. Diemžēl ir arī skaidrs, ka kāds no tā ir ļoti labi ieguvis. Pie mums nu jau nemēdz būt citādi …
    Kā var būt jāmaksā par 2 min. braucienu tikpat, cik par 1.5 h braucienu? Un ja vēl nedzīvo vajadzīga maršruta tuvumā, par pavisam īsu braucienu var sanākt maksāt pat 3-4 reizes, kamēr kāds ceļā no Purvciema uz Bolderāju par 50 santīmiem ir jau paspējis kārtīgi izgulēties.
    Tik ļoti pietrūkst brīvības, kuru agrāk deva mēnešbiļetes iegāde. Tā arī neesmu saņēmusi saprotamu atbildi, kādēļ man jālaužas cauri braucēju pūlim, lai pieliktu pie aparāta savu mēnešbiļeti, kuras darbības laiku katrs kontrolieris var pārbaudīt.
    Kā visām lietām, arī šai ir labā puse – nekad vēl Rīgā neesmu tik daudz staigājusi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

skola 02.05.2010. 17.48

Šis tautas padibenes pārstāvis jau sen bija jāpadzen! Pilnīgi nespējīgs un nekam nederīgs vadītājs, kurš ir šī amata apkaunojums! Uzņēmums nespēj saimnieciski strādāt, bezjēdzīgi tērē pašvaldības līdzekļus! Esošā biļešu sistēma ir absolūti pasažieriem nedraudzīga, jo bieži vienā virzienā, pārsēžoties divos transportos sanāk maksāt dārgāk nekā daudzās Eiropas valstīs, kur pasažieris biļeti var izmantot stundu. Rezultātā sabiedriskais transports daudziem nav vairs pieejams, bet, lai atbaidītu pārējos, tiek rīkoti kontrolieru uzlidojumi – vakar braucu vienā transportlīdzeklī, kur vienā virzienā iekāpa trīs kontrolieru grupas! Ierobežots braucienu skaits mēnešbiļetēm vispār ir fenomens, par kuru kā augtākā līmeņa idiotismu var rakstīt visā pasaulē, bet ko gan var neizdomāt mantkārības dēļ!? Paredzu, ka viss beigsies ar RS maksātnespēju, jo šī uzņēmuma prestižs ir neeksistējošs, bet vadītāju atrunas liecina par to, cik tālu no izpratnes par situāciju un vadītspēju tie atrodas!

+18
-1
Atbildēt

0

Vineta Ungailo 02.05.2010. 15.57

nesaprotu, kas tad to pakalpojumu tā sadārdzina? algas taču ir apgrieztas, valstī deflācija. pie tā jau arī tikai loģiski, ka dotāciju iedod mazāku. varētu jau stāstīt, ka degviela dārga, bet degvielas cenas jau šī pakalpojuma cenas, kā izrādījās, praktiski neietekmē. kā cenu maksimuma laikā pacēla, pēc tam kad cenas krietni nokritās, biļešu cenas protams, ka nemainījās.

+9
0
Atbildēt

4

    ievuliitis > Vineta Ungailo 02.05.2010. 20.24

    Man kautkā nav gadījies braukt pustukšos sabiedriskā transporta līdzekļos. Kuri tad nu būtu tie, kas nes zaudējumus? Vai nevarētu konkrētāk?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    kristineim > Vineta Ungailo 02.05.2010. 19.12

    Muļķības. 216. mikriņu maršruts uz ķengaragu maksā 40 sant. :D

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Linguistical, SIA > Vineta Ungailo 02.05.2010. 17.53

    Tas tomēr ir nepareizi salīdzināt privātos mikriņus ar pašvaldības transportu. Privātie strādā tikai tur, kur tas ir izdevīgi, tas ir, maršrutos, kuru nes peļņu. Tomēr RS nodrošina transportu arī tādos maršrutos, kuri nes tikai zaudējumus, bet ir vajadzīgi, jo iedzīvotāji ir jānodrošina ar transportu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    reksa > Vineta Ungailo 02.05.2010. 16.29

    Vispār, visprātīgāk būtu nemaksāt Rīgas Satiksmei vispār nekādas subsīdijas. Turklāt arī konkurentiem ļaut pārvadāt pasažieŗus Rīgā. Tad RS sāktu prātīgāk strādāt un vairāk taupīt. Mikriņos biļete maksā 45 santimus. Kā tad, pārvadājot mazāku pasažieŗu skaitu, viņi spēj nodrošināt zemākās cenas?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu