“Ko tas dos, ja viņu atcels no amata,” saka Šlesers, uzsverot – jādomā, kā stingrāk kontrolēt šoferus
Rīgas domes satiksmes lietu komiteja vērtēs “Rīgas satiksmes” vadītāja Leona Bemhena atbildību, tomēr viņa atcelšana no amata neko nemainīs, Ir.lv sacīja Rīgas vicemērs un LPP/LC līderis Ainārs Šlesers, vaicāts par “Rīgas satiksmes” šefa Bemhena atbildību pēc tam, kad piedzēries autobusa šoferis izraisīja smagu avāriju.
“Ko tas dos, ja viņu atcels no amata. Nākamajā dienā tāpat kāds šoferis var darba laikā piedzerties,” sacīja Šlesers.
Rīgas vicemērs atzina, ka ir šokēts par notikušo un norādīja, ka ir nopietni jādomā, kā vēl stingrāk uzraudzīt autobusu vadītājus.
Rīgas domes opozīcija ir acinājušas no amata atbrīvot visu "Rīgas satiksmes" valdi un uzņēmuma vadītāju Leonu Bemhenu, tomēr pilsētas mērs Nils Ušakovs (SC) ir licis saprast, ka šāda iespēja ir maz ticama. Ušakovs gan ir uzdevis veikt dienesta pārbaudi "Rīgas satiksmē" un uz dienesta pārbaudes laiku no amata atstādināti uzņēmuma 6.autobusu parka priekšnieks Rūdis Sanžerevskis un pārvadājumu daļas vadītāja vietnieks Kaspars Čaša. Par notikušo sākts kriminālprocess, liecina BNS arhīvs.
Ekspertīzē noskaidrots, ka avārīju izraisījušā autobusa vadītāja organismā konstatētas 2.03 promiles alkohola. Avārijā bojā gāja pats autobusa šoferis, kā arī divas pasažieres – 19 gadus vecas meitenes.
Komentāri (55)
Sanita Jemberga 28.04.2010. 18.08
„Rīgas Satiksme” valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens ir jāatstādina no ieņemamā amata kaut vai tāpēc, ka viņam pēc sestdienas traģēdijas, kad piedzēries 23.maršruta autobusa šoferis, izraisot avāriju, nogalināja divas 12. klases skolnieces, tā arī nav ienācis prātā atkāpties pašam.
Un ja no tā arī nebūtu neviena cita labuma (pat ne cerības, ka cits cilvēks šo uzņēmumu varētu vadīt labāk, t.i., ka cita cilvēka vadībā beigtos murgi, ar ko apmaiņā pret pašvaldības līdzekļiem, RS dāsni apgādā rīdziniekus), tad amatpersonas morālās atbildības un jēdziena „gods” pienācīga novērtēšana būtu milzīgs labums ne vien Rīgai, bet arī visai Latvijai.
Vai tad ne tāpēc Saeima nevar apstiprināt normālu kandidatūru ģenerālprokurora amatam, ka vienīgā instance, kas var piespiest amatpersonu atzīt vainu un atkāpties no amata, ir tiesa? Bet ne gods un sirdsapziņa. Proti, ja atsevišķu cilvēku interesēs izdotos sakārtot tiesu sistēmu Latvijā, vaina kļūtu vieglāk kontrolējama jeb vispār novēršama.
Tāpēc jau arī Šlesers nesaprot: „Ko tas dos, ja viņu atcels no amata”. Un arī Nils Ušakovs to nesaprot. Jo Bemhena atlaišana nozīmētu to, ka vismaz Rīgas domē atdzimst civilizēta vērtību sistēma, kur par svarīgiem kritērijiem amata ieņemšanai tiek uzskatīta morālā atbildība un reputācija.
Bet tikmēr, kamēr nāve nav pietiekams iemesls, lai mostos sirdsapziņa, Leons Bemhens televizorā stāsta to, ko mēs jau diemžēl esam dzirdējuši (piemēram, no toreizējās Labklājības ministres Dagnijas Staķes, kas ieķērās savā krēslā, neskatoties uz to, ka Reģos sadega 26 valstij uzticēti pansionāta iemītnieki). Par to, ka jāsakārto, jāveic pasākumi utt. Bembens vēl saka – jāmācās.
Vai tiešām viņam nepateiks, ka par šīm mācībām ir necilvēcīgi pārmaksāts?
0
disassociative 28.04.2010. 16.22
Ja vadītājs nespēj organizēt darbu savā uzņēmumā un kontrolēt savus padotos, viņš ir slikts vadītājs. Ja uzņēmums sniedz sliktu pakalpojumu saviem klientiem, tad uzņēmumu vada slikts vadītājs. Ko vēl vajag, Šlesera kungs?
1
::Vai cis :: > disassociative 29.04.2010. 08.11
Tu piemirsti faktu, ka šo slikto vadītāju pēc godavīra Zālīša izēšanas amatā iecēla Gundars Bojārs, bet Gundars Bojārs tagad ir LPP/LC biedrs. Neatceries slaveno Šlesera šofera teicienu: “Tā ir ģimenes lieta?”
0
ievuliitis 28.04.2010. 16.37
Rīgas Satiksme strādā slikti. Un iemesls tam – slikta darba organizācija. Ja vadītājs domā tikai par peļņu – un Bemhena kungs nav spējīgs domāt citās kategorijās, tad rezultāts ir tāds – neadekvāti lielas algas pašam un pietuvinātām personām, neadekvāti mazas algas šoferiem, automehāniķiem, dispecheriem, neadekvāti lieli brauksanas tarifi un subsīdijas no pašvaldības. Rezultatā – slikti šoferi, pavirši remontdarbi, degvielas noliešāna pārdošanas nolūkos. Pieļauju, ka pieturvietu remontstrādnieki ir likvidēti. kā šķira. Rezultātā – pilna Rīga ar izdemolētām pieturvietām. Zālīša laikā pie daudzkārt zemākiem braukšanas tarifiem pieturvietas tika 3 dienu laikā salabotas, bet Bojāram un kompānijai Zālītis runāja pretīm, neakceptējot jaunā ritošā sastāva pirkšanu uz Bojāram izdevīgiem noteikumiem. Kārtējie ” otkati”? Atlaida un pēc pusgada cilvēks nomira aiz sapēm par TTP, kura izaugsmē bija ieguldījis mūža darbu. Bemhens nav spējīgs vadīt Rīgas Satiksmi pat pie tagadējiem milzīgiem braukšanas tarifiem.
0