Bēdīgā matemātika
8Saistītie raksti
Aktuāli /
17. oktobris
Žurnāls: Kam šogad bija sliktākie rezultāti matemātikā?
Viedoklis /
10. oktobris
Darba tirgū mūs aizstās nevis mākslīgais intelekts, bet gan cilvēki, kuri prot to pielietot
Saruna /
28. augusts
Grāmatas burvība
Komentāri (8)
Sskaisle 22.10.2024. 08.15
tv3 ziņās runā saeimas sp,ikere mierina. Tresšā augstākā amatpersona valstī aiz prezidenta un mk priekšsēdetāja – es varu runāt greizi un nepreizi latviešu valodā, es varu nezināt atbildes uz jautājumiem , bet trešā valsts amatpersona?
Vai tādi aprobežoti politiķi nav tomēr visas mūsu sabiedrības bez – atbildība? Un es atkal un atkla uzdodu jautājumu – kuri ir tie spēki , kuri izglītības sistēmu degradē un mūs debilizē ?
Vai tiešām mēs paši?
1
Uldis.M42 > Sskaisle 22.10.2024. 11.11
No kremli apkalpojošā latviešu valsti nīstošā LC līdz Vienotībai degradācija ir acīm redzama.
0
Sskaisle 20.10.2024. 10.12
Citāts no raksta tepat IR par jauno vērtēšanas sistemu:
“Piemēram, vairākās skolās informācija par visu mācību stundu tēmām un sasniedzamajiem rezultātiem e-klasē jāievada pat divas nedēļas iepriekš un, lai skolēniem ir pietiekami daudz laika sagatavoties, jāpublicē arī informācija par pārbaudes darbiem. Skolēniem un vecākiem tas noteikti ir liels ieguvums, taču vienlaikus ir ļoti būtiski, lai laiks, ko pedagogi velta informācijas ievietošanai e-klasē, atspoguļotos viņu atalgojumā.”
no manā rīcībā esošās informācijas izriet, ka šajā mācību gadā skolotājiem nevis palielina, bet samazina stundu skaitu , kas jāpavada pildot visu savu darbību aprakstu.
Lai katrs padomā, cik daudz laika skolotājam ir jāpavada , lai aprakstītu, katra skolēna zināšanu līmeni par katru katru uzdevumu – tātad par visu, kas izdevies un kas nav izdevies.
Cik es spēju spriest, tad arvien vairāk skolās starpbrīži ir 5 min , lai nebūtu skolotājiem jāmaksā par darbu
vēl par birokrātiju – la.lv un fb ir Arņa Kaktiņa rādītais, kā valsts pakļautības iestādes nolikums par iepirkumu no 1 lapas pieaudzis par 30 lapām un 305 atbildamiem ( un neatbildamiem) jautājumiem.
Tātad – mediju uzdevums būtu sabiedrību nevis rīdīt, ka skolotāji maitas slinki – negrib strādāt, bet skaidrot , kāda ir īstā situācija skolās , izglītības nozarē. Cik ir attaisnojusies sistēma , ka ministrijā katram ekpertam un ierēdnim alga ir 10 un vairāk reižu lielāka par 1 sl;odzi, kā skolotājam
līdz šim IR vairāk ir rīdījis sabiedrību pret skolotājiem, nespējot diagnosticēt problēmas sistēmā kopumā, kas , protams, ir superžēl
0
Sskaisle 20.10.2024. 08.06
septembrī viena mazpilsētas skola palūdza man novadīt eksursiju Brīvdabas muzejā. Krogā remonti, vedu uz Usmas baznīcu – stāstu, rādu, jautāju – apmēram 1 0-15minūtes. Saimniece- sardze, pienāk pie manis un saka, ka pat viņu gidi tik interesanti nestāstot un ka esot daudz no manis uzzinājusi. Es pati arī priecīga.
Pasēžam uz kāpnēm es vel par muižu laikiem un sodiem pastāstu un ejam tālāk. Pie manis pienāk audzinātāja un čukst ausī – bērni sūdzoties, ka tu pārāk gari stāsti. Lai es īsāk . Man kā ar akmeni pa pieri, jo es jau tā samazināju stāstu.
Kurzemes sētā man atkal ir tik daudz, ko stāstīt un rādīt, bet skolotaja saka – lai paši izskrienās un tie skolēni patiešām izskrēja cauri vienai, cauri otrai ēkai – 6.kl. apm 12- 13 gadi.
Es apstulbu, bet klusēju. Tagad pauze , lai uzēstu ( daži ēda visu laiku). Skolotājas joki tādi, kas liecina, ka viņa pieskaņojas pusaudžu leksikai un uzvedībai un bērni izturas pret viņu kā pret ne visai autoritatīvu vienaudzi
pati skolotāja tikai ar priekšzobiem, slapju dikciju un viegli trīsošu galvu un rokām.
Tas bija tik nenormāli kontrastaini no tā, ko mēs redzam, piemēram, Gudrs vel gudrāks raidījumos.
Es nezinu, es nevaru apgalvot, ka tik degradēti ir visi skolēni, visi skolotāji, bet tas, ko es piedzīvoju bija briesmīgi bezcerīgi
0
Uldis.M42 18.10.2024. 10.37
Kad koprofāgi vēl ieviesīs obligāto pederastijas mācību, kritisko rasu teoriju un atjaunos marksisma – ļeņinisma pamatu apgūšanu, ar matemātiku būs pavisam dirsā.
0
Sskaisle 17.10.2024. 06.34
lai ministrijas ierēdņiem nodrošinātu lielās algas, skolotājiem tās ir jāsamazin, jeb jātur skolotāji salkumā.
esmu jautājusi -daudziem skolotājiem, ko viņi saka par 5 min. starpbrīžiem starp mācibu stundām – man ir atbildēts , ka neviens neiedrošinās iebilst, jo skolām esot jātaupa nauda, lai nebūtu skolotājiem jāmaksā par darbu starpbrīžos
vēl – nra.lv lasīju, ka vecāki sašutuši, ka pavasaros maijā – ir tik daudz ekskursiju un ārpusskolas nodarbību, ka bērni vairs nemācās. Un man to skolotāji komentēja tā – cik ir vecāku , kuri ir lietas, kursā, ka skolās nav kondicionieri , ka pārpildītās klasēs , ja tās ir saules pusē temperatūra var sasniegt pat 30 un vairāk grādus. Pat ltv1 bija sižets no Siguldas, kur vainoja iepriekšējo skolas direktori, ka tā lūk, esot vainīga , ka nav kondicionieri
Tagad vāc parakstus, lai berni mācās vasarās lai nav tik garas brīvdienas – es domāju – kurš kretīns to nesaprot, ka ja nevar nodrošināt kondicionētas skolu telpas tad par tādu mācīšanos nevar būt ne runas
0
Sskaisle 17.10.2024. 06.27
Par tālmācību – tad iedomājieties, kādi tur apgriezieni, ja pat mani – tanti pusmūžā sameklē un aicina strādāt par skolotāju – pasniegt soc.zin. un vēsturi attālināti? Es s āku interesēties un apdomāt variantu. Bet nolēmu atturēties.
Turos pie principa – ja nevar nest, nevajag celt un neriskēt ne ar sevi, ne bērniem.
Bet – biju apdomājusi iegūt svešvalodu, konkrēti, vācu val. skolotajas sertifikātu. Info, ka var pieteikties katrs uz šo “godu” , kas vien runā vāciski mani iedvesmoja un cita starpā es uzrakstīju uz IZM. Ellle un indija!!! – ministrijās ir tūkstošiem speciālsitu , t.sk. komunikācijas departamentu vadītāji un viņu vietnieki. Bet es biju spiesta pārsūtīt savu e pastu 3x, zvanīties un pēc vairāk kā mēneša jau biju padevusies, man atnāca vēstule, ka lai eju apgūt pedagoģiju. Lasīju savu epastu vēlreiz – skaidri un gaiši rakstīts, ka man ir pedagoģijas specialitāte ierakstīt diplomā. Tātad tie pārrijušies ierēdņi pat nelasa , ko raksta viņiem
tāpēc es domāju, ka par visu šo haosu izglītības nozarē pirmkārt, ir atbildīgi politiķi +ierēdņi,
Cik saprotu, tad vecāki – par galvenajiem vainīgiem atzīst skolas un skolotājus un mediju iedvesmoti metas tos kapāt un audzināt – cilvēki savā starpā plēšās – ministrija bauda dzīvi ar superalgām , ar bezatbildibu un bezjēdzību
0
Sskaisle 17.10.2024. 06.18
Skatījos LTV1 interviju ar VK Korčaginu 1:1. Cita starpā viņš pieminēja izglītības nozari, Ka izpētījuši un secinājuši, ka par pedagogiem mācās, izmācās un aiziet strādāt liels skaits skolotāju. Bet, ka lielākā daļa – neatceros % , aiziet no skolām , no izglītības sistēmas pavisam.
Tad VK sākusi pētīt, kāpēc tā. Un izrādās, ka darbs skolās ir nenormalizēts – t.i. – reformas ir katru dienu, pēdējā brīdī. Tikai septembrī, kad jau sācies jaunais m.g. skolotāji uzzin, ka visi tie materiāli, plāni, programmas , kas bija iepriekšējā m.g. ir atmetami un ka tagad būs jauna kārtība. Pirmkārt, tas nozīmē haosu , ko var pārvarēt tikai papildus strādājot un pa naktīm gatavojot jaunās stundas, vai , protams, latviski sakot – haltūrējot.
Otra lieta, ko arī es esmu secinājusi – ministrijas politika ir izglītības sistēmu un skolas padarīt par izklaidi. Stundām esot jābūt interesantām, aizrojošām utt. Nu ko lai tādu inčīgu matemātikas skolotājs izdomā, lai sacenstos ar interneta piedāvājumiem?
Vēl – skolēniem mājas darbus izrādās vairs uzdot nedrīkst, t.i. – neviens nesaka, ka nedrīkst, bet vecāki raksta sūdzības, ka par daudz uzdots mācīties mājās un skolotājs vairs neuzdod mājasdarbus, jo vecāku griba ir svēta lieta.
Es domāju tā, ka ja skolotāji ir pakļauti tādam spiedienam nevis mācīt, bet izklaidēt – tad arī pārbaudes darbi ir jātaisa kā izklaide. Skolotājiem vajadzētu atrast spēkus un pret šo ārprātu protestēt.
0