Kā gaisa kvalitātes mērījumi var palīdzēt uzlabot pilsētvidi?

1

Komentāri (1)

Uldis.M42 13.03.2024. 13.23

Mērījumi neko neuzlabos, ja izlases kārtē nemērīs atsevišķu automašīnu izplūdes gāzes, ir jāsamazina sastrēgumi.
1. Jāaizvāc stabiņi un stabiņu licēju sodam ir jābūt tik baisam, lai nevienam izdzimtenim pasaulē vairs neienāktu prātā pēc Gazprom, vai Rosjņefķ pasūtījuma ko tādu atkārtot.
2. Zem lielākās luksoforu daļas ir jāuzliek zaļās bultiņas, kā daudzviet pasaulē, lai mašīnas velti nedarbinātu dzinējus, kad var mierīgi braukt.
3. Ir jāizmaina attieksme pret gājēju pārejām, proti, “gājēju palaišanas vietā” būtu jābūt “netraucētai gājēju iespējai šķērsot brauktuvi”, jo mums ir vesela rinda agresīvu braucēju, kas vienmēr gatavi apturēt visu satiksmi, ja tam tikai liekas, kā kāds varētu izdomāt iet pāri ielai. Kritērijam ir jābūt tādam, ka gājējs savu vēlmi šķērsot ielu nodemonstrē uzliekot kāju uz brauktuves, vai paceļot roku. Pats vairākas reizes esmu redzējis, ka kāds ieskrien pakaļā agresīvam braucējam tāpēc, ka tas negaidīti strauji nobremzējis. Paldies Dievam, es tādās reizēs vienmēr esmu laiku noreaģējis.
4. Saprotama lieta, naktīs ir jāizslēdz 70-80% luksoforu, īpaši tos, kam ir gājēju režīms.
5. Jau cik prokremlisko izdzimteņu, zagļu un pederastu RD vadības ir solījušas ieviest Park & Ride uz nozīmīgākiem Rīgas iebraukšanas ceļiem, kas būtiski samazinātu vieglo automašīnu skaitu Rīgā, turklāt ņemot vērā mūsdienu tehniskās iespējas, sodīt autovadītājus, kas brauc pilsētā iekšā pa vienam, kaut vai uz 1,5 eiro, mēneša beigās piesūtot rēķinu. Tas jau gadiem strādā daudzās lielās pilsētās.
Ja TEC būs NO2 izmeši, viņi tos savāks un uztaisīs slāpekļskābi, tāpat kā šobrīd Vācijas ogļu TEC, no kuriem agrāk Čehijā nokalta skuju koku galotnes, no SO2 uztaisa vai nu sērskābi vai ģipsi. Vismaz gadus 35 braucot garām Vācijas ogļu TECiem, neesmu pat niecīgāko sēra dioksīda smaku sajutis. Nezinu, kā ar O3, tas drīzāk saistāms ar saules aktivitāti, bet NO2 dēļ pārāk liesa degmaisījuma. Tur darbs ir dzinēju ražotājiem, kamēr nav notikusi pilnīga pāreja uz elektroauto. It kā jau visām mūsdienu mašīnām ir Lambda Zonde, ka nepārtraukti regulē gaisa/degvielas attiecību, kontrolējot izplūdi.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam