Kā saka vācieši: “ieekonomētais ir otrā peļņa”. Lai Latvija vairāk tērētu degvielu, tika salikti ielu stabiņi, lai mašīnas tukšgaitā darbinātu dzinējus, atšķirībā no daudzām citām valstīm, pie mums kategoriski atsakās zem luksoforiem uzlikt zaļās bultiņas un cauru nakti darbojas visi luksofori, pat gājēju režīmā. Visās ekonomiski attīstītās valstīs, atšķirībā no Latvijas, ir paredzēts OIK par elektroenerģiju no saules, vai citi labumi tās ražotājiem, kas veicinātu pāreju uz elektrotransportu, lai mazāk tiktu izmantots benzīns, dīzeļdegviela un naftas gāze. Mūsu bezprecedenta know-how ir elektroenerģija no dabas gāzes un neracionāli (sildot atmosfēru) izlietotās koksnes.
Par Zviedriju . Atveru ast lapu un šodien lasu ,ka elektroenerģiju tur rīta pusē ražoja sekojošas jaudas . TECi – 1044 MW , citi – 619 MW , interesanti kas ir šie citi ,jo Latvijā “citu ” tobrīd bija 29 MW , proti , 21 REIZI mazāk (!!!) , vējš Zviedrijā – 5303 MW pie mums tas pūtis maz – 76 MW , tātad 69 reizes mazāk , HESi = 12028 MW ,mums – 231 MW , AESi – 5532 MW , zviedri saražoja kopā 24526 MW , Latvija – 1161MW elektroenerģijas . Zviedrija eksportēja – 612 MW ,Latvija – arī eksportēja – 74MW , .īpatni ,ka uz Krieviju – 31 MW ! Izrādās ,ka ne tikai iepērkam pārtiku no Krievijas ,eksportējam pat elektroenerģiju . Lūk ko nozīmē robeža ar kaimiņu . Ceļš uz bezemisiju transportu būs ļoti garš un ērkšķains ,elektrība te spēlēs ievērojamu lomu un par tās ražošanu un sadali jādomā konstruktīvi jau šodien .
Tēma kas prasa iedziļināšanos un pamatīgas pārdomas par to kas pie mums notiek . DB nr.3 publicēts raksts ,kurš parāda ,ka Latvija ir pasaules līderos rapšu seklu eksportā un rapša eļļas importā (20.lpp.). Eksportējam 2,36% pasaules rapša sēklu , pie iedzīvotāju skaita 0,023% no pasaules ,tas ir daudz . Importējam 1,17 % pasaules rapšu eļļas eiro izteiksmē . Ja eksporta 27,4% devušies Apvienotās Karalistes virzienā ,tad 53,4% eļļas importa 10 mēnešos pērn nākuši no Baltkrievijas (!!!) vel 18,5% no Krievijas . Tā teikt “nevainīgas” spēlītes uz cenu starpībām ! Attiecībā uz raksta virsrakstu , it kā vajadzētu būt lētākam piejaukumam pie degvielas šeit Latvijā . Bet varbūt šeit pielejam dārgāku importu no ES valstīm ! Kas to atklās ? Kopuma tomēr te pārstrādes jaudu trūkums un investīciju problēma šajā virzienā .
Komentāri (3)
Uldis.M42 19.01.2024. 13.52
Kā saka vācieši: “ieekonomētais ir otrā peļņa”. Lai Latvija vairāk tērētu degvielu, tika salikti ielu stabiņi, lai mašīnas tukšgaitā darbinātu dzinējus, atšķirībā no daudzām citām valstīm, pie mums kategoriski atsakās zem luksoforiem uzlikt zaļās bultiņas un cauru nakti darbojas visi luksofori, pat gājēju režīmā. Visās ekonomiski attīstītās valstīs, atšķirībā no Latvijas, ir paredzēts OIK par elektroenerģiju no saules, vai citi labumi tās ražotājiem, kas veicinātu pāreju uz elektrotransportu, lai mazāk tiktu izmantots benzīns, dīzeļdegviela un naftas gāze. Mūsu bezprecedenta know-how ir elektroenerģija no dabas gāzes un neracionāli (sildot atmosfēru) izlietotās koksnes.
0
Artūrs Ozols 19.01.2024. 13.15
Par Zviedriju . Atveru ast lapu un šodien lasu ,ka elektroenerģiju tur rīta pusē ražoja sekojošas jaudas . TECi – 1044 MW , citi – 619 MW , interesanti kas ir šie citi ,jo Latvijā “citu ” tobrīd bija 29 MW , proti , 21 REIZI mazāk (!!!) , vējš Zviedrijā – 5303 MW pie mums tas pūtis maz – 76 MW , tātad 69 reizes mazāk , HESi = 12028 MW ,mums – 231 MW , AESi – 5532 MW , zviedri saražoja kopā 24526 MW , Latvija – 1161MW elektroenerģijas . Zviedrija eksportēja – 612 MW ,Latvija – arī eksportēja – 74MW , .īpatni ,ka uz Krieviju – 31 MW ! Izrādās ,ka ne tikai iepērkam pārtiku no Krievijas ,eksportējam pat elektroenerģiju . Lūk ko nozīmē robeža ar kaimiņu . Ceļš uz bezemisiju transportu būs ļoti garš un ērkšķains ,elektrība te spēlēs ievērojamu lomu un par tās ražošanu un sadali jādomā konstruktīvi jau šodien .
0
Artūrs Ozols 19.01.2024. 12.56
Tēma kas prasa iedziļināšanos un pamatīgas pārdomas par to kas pie mums notiek . DB nr.3 publicēts raksts ,kurš parāda ,ka Latvija ir pasaules līderos rapšu seklu eksportā un rapša eļļas importā (20.lpp.). Eksportējam 2,36% pasaules rapša sēklu , pie iedzīvotāju skaita 0,023% no pasaules ,tas ir daudz . Importējam 1,17 % pasaules rapšu eļļas eiro izteiksmē . Ja eksporta 27,4% devušies Apvienotās Karalistes virzienā ,tad 53,4% eļļas importa 10 mēnešos pērn nākuši no Baltkrievijas (!!!) vel 18,5% no Krievijas . Tā teikt “nevainīgas” spēlītes uz cenu starpībām ! Attiecībā uz raksta virsrakstu , it kā vajadzētu būt lētākam piejaukumam pie degvielas šeit Latvijā . Bet varbūt šeit pielejam dārgāku importu no ES valstīm ! Kas to atklās ? Kopuma tomēr te pārstrādes jaudu trūkums un investīciju problēma šajā virzienā .
0