Kā pārvietoties ekoloģiski, ekonomiski un energoefektīvi
2Saistītie raksti
Tops /
3. novembris
Kur labāk dzīvot?
Pusdienās /
2. oktobris
Tas būs izaicinājums!
Viedoklis /
25. septembris
Pārslodze uz ceļiem vai šoferu nihilisms – kas rada lielākos negadījumu riskus?
Veiksme /
18. septembris
Pasākumu fabrika
Komentāri (2)
Agnese Stunda Zujeva 10.11.2020. 16.13
Par izmešu daudzumu var piekrist, tomēr pilnvērtīga analīze ietver konceptu “no šūpuļa līdz kapam” tad ir jautājums vai e-mobīlis ar akumulatoru, kuru daudzi ražotāji nemaz pat nesola ka varēs nomainīt pēc tiem 8 garantijas gadiem vai kad nu tas nobeigsies, tiešām ir labaks nekā labi kopts iekšdedzes dzinēja auto, kas var kalpot 20 gadus.
Ļoti ceru, ka kādreiz IR būs raksts par aprites ekonomiku autoindustrijā – kur paliek vecie auto, kā top jaunie auto, vai ražojot auto, tiek izmantota otrreizēja plastmasa un tekstils? Kaut kā autodīleru reklāmās nav manīts, ka “šis auto ir x% no pārstrādātām izejvielām”… It kā tikai izmeši būtu vienīgais jautājums auto kontekstā.
Un ja reiz izmeši ir tik būtiki, kāpēc LV policija nevar sodīt tos drausmīgi dūmojošos auto, kas pa pilsētu braukā – viens tehniskā nekātībā esošs auto, tā pabojā gaidu, cik 100 normāli uzturēti aut nespēj sabojāt. Taču redzēt, kurš auto kūp, nolikt malā un pielikt pie izpūtēja gaisa kvalitātes zondi nav nekāda kosmosa tehnoloģija. Un atņem tehnisko uz vietas. Tur nevajag miljonus, tikai gribēšanu elpot svaigāku gaisu.
1
Kārlis Mendziņš > Agnese Stunda Zujeva 11.11.2020. 17.07
Sveika, Agnese!
Tiešām ir jāskatās no šūpuļa līdz kapam. Šajā ziņā elektroauto ir ievērojami priekšā iekšdedzes, jo baterijas gan var nomainīt, bet to paredzētais darbības mūžs (līdzīgi kā garantija) ir garāks par paša auto mūžu. Nissan pat apgalvo, ka baterijas pārdzīvos mašīnu par 12 gadiem un tas ir pie tādas ekspluatācijas kāda ir mašīnai.
Ir ļoti daudz programmu, ko darīt ar baterijām, kad tās vairs nav derīgas priekš automašīnas, bet tām visām ir viens liels mīnuss – viņi nevar uzsākt biznesu, jo tās baterijas nenāk atpakaļ. Pirms bateriju pārstrādes (baterijas ir teju 100% pārstrādājamas), kas tiešām ir pats pēdējais, ko vajag darīt ar tām, tās var un vajag izmantot citās sistēmās, kur nepieciešama enerģijas uzglabāšana, piemēram, vēja parki.
Daudzi elektroauto tiek taisīti pēc iespējas ekoloģiskāk, piemēram, Renault ZOE un BMW i3 salonā izmantoto pārstrādātus un dabiskas izcelsmes materiālus. Tāda informācija ir bukletos, bet TV reklāmās to reti kad ieliek.
Policija drīkst sodīt dūmojošos auto, bet paši roku necels. Cilvēkiem pašiem ir jāizsauc policija un notikuma vietu…
0