Bez komentāriem:
CARTA ABIERTA
a la redactora de la revista “IR” MĀRA MIĶELSONE
como respuesta por la “violación” de dos mis artículos incluso poniendo en mi “boca” palabras insultantes contra todos letones (“pajoliņi” – palabra letona, significa algo parecido: payazo, chapucero, imbécil) cambiando el título decente de mi artículo a insultante “Sobre los payazos letones y deseos de los catalanes.”
ATKLĀTA VĒSTULE
žurnāla IR redaktorei MĀRAI MIĶELSONEI
Baltijas Atmodas sākumā pēc daudziem ķengu rakstiem par patriotisko grupu “Helsinki 86” laikrakstam “CĪŅA” (Jums labi zināms – kā “rupors” bija šī avīze) tika dota atļauja nopublicēt arī vienu “helsinkiešus” aizstāvošu rakstu ar, protams, garu “galma žurnālista” K.Pakalna (nu jau aizsaulē) iznīcinošu pēcvārdu. Raksta virsraksts bija “TIKAI FAKTI, TIKAI KOMENTĀRI” un tā autors bija, kā teiktu spāņi, “Jūsu padevīgs kalps” t,i. es (raksts bija publicēts “CĪŅA” 1988.gada 14.decembrī). Mana atbilde uz K.Pakalna aizskarošo komentāru, protams, vairs netika publicēta. Gluži kā tagad ar Jūsu rediģēto IR. Nevarēju pat iedomāties, ka “CĪŅA”s gars vēl dzīvs…
Kā Jums labi zināms, 23.oktobrī nosūtīju Jums publicēšanai 2 materiālus – rakstu “NEKUR NAV RAKSTĪTS, KA LATVIETIM JĀBŪT VIENTIESĪGAM (U.ĢĒRMANIS)” un “AICINĀJUMS visiem godīgajiem un saprātīgajiem tautiešiem”. Jūs atbildējāt jau pēc 12 stundām, citēju: “Jūsu raksts ir publicēts […]. Saīsināju rakstu un izvēlējos vienu no iesūtītajiem variantiem, kas būtībā ir līdzīgi.” Mani mazliet pārsteidza Jūsu formulējums, jo viens bija raksts, bet otrs – aicinājums (vai būtu vajadzējis rakstīt “uzsaukums”, lai pat Jūs saprastu atšķirību?). Vēl vairāk mani pārsteidza mana raksta “NEKUR…” Jūsu pārmainītais tīši provocējošais virsraksts: “PAR LATVIEŠU PAJOLIŅIEM UN KATALĀŅU VĒLMĒM” (par Jūsu “īsināšanas stilu”,“izmetot” tieši nozīmīgus un paskaidrojošus fragmentus, es pat nepieminēšu). Vai, mainot visa raksta mērķa domu un pat virsrakstu, žurnālista profesionālā ētika neprasa pirms publicēšanas parādīt autoram rezultātu, lai saņemtu piekrišanu? Vai šajā konkrētajā gadījumā man nebūtu tiesības Jūs pat iesūdzēt tiesā? Starp manu virsrakstu un Jūsu provokatīvo virsrakstu ir milzīga atšķirība, kas liek skaidri saprast Jūsu mērķi – jau ar virsrakstu Jūs panācāt, ka 90 % lasītāju radās loģiska nepatika pret autoru, kurš nepamatotā augstprātībā it kā liek saprast, ka viņš visus latviešus uzskata par pajoliņiem (es arī tā uzskatītu viņu vietā). Kā lai kvalificē šādu Jūsu tīšu manis nomelnošanu? Abi zinām – no kurienes nāk šāda darbība… Es varu Jūs pelnīti salīdzināt tikai ar padomju laika tipiskām redaktorēm, kurām savu ideju (vai izdabāšanas priekšniekiem) dēļ nekas nelikās par netīru. Jūsu “izrīkošanās” ar mani bija gan negodīga, gan netīra, it sevišķi Jūsu tālākajā rīcībā, publicējot NEKORIĢĒTU (neizlabotas pat gramatiskas un stila kļūdas) un NEĪSINĀTU (pie tam ar zemas kultūras lasītāju visai jēlas piegaršas citātiem pat par manu privāto dzīvi) kādas man līdz tam nepazīstamas žurnālistes IVETAS BUIĶES rakstu “PAR LATVIEŠU PAJOLIŅIEM SPĀNIJĀ”ar klaji izteiktiem nepamatotiem apvainojumiem man kā autoram un personai (nodēvējot mani ne tikai par meli, bet arī par fašistu, rasistu utt.). Domāju, ka jebkuram normālam cilvēkam būtu skaidrs, ka šādā situācijā man bija tiesības atbildēt (pat uz nāvi notiesātajiem dod pēdējo vārdu…). Uzrakstīju un nosūtīju Jums rakstu “PAR REĀLIEM FAKTIEM UN “KAT-LATVIEŠU” IZTĒLI” 26.oktobrī. Lai Jums aiztaupītu pūles meklēt iespēju demagoģiskai atbildei, “apspēlējot” manus vārdus, pārkopēšu pagaru fragmentu no mana E-pasta pie raksta nosūtīšanas:
Skumji, protams, bet ne es, ne mani domubiedri (spāņi un latvieši) nevaram pieļaut mūsu zemes apmelošanu un apvainošanu. […] Ivetas Buiķes rakstu Jūs ne rediģējāt, ne palabojāt (citādi nebūtu ne gramatiskas, ne stila kļūdas), ne īsinājāt. Tā kā žurnāliste mani personīgi publiski apvainoja (arī konkrētu faktu neminēšanā), uzskatu, ka man tiesības lūgt ievietot arī manu rakstu bez rediģēšanas un īsināšanas, arī nemainīt vārda “katalonieši” formu – katalonieši, ne katalānieši vai katalāņi (nav taču Katalānija, bet Katalonija, bez tam, cik atceros, agrāk tika pieļautas vairākas gramatiskās formas). I.Buiķes rakstā bija 4 lappuses, mans ir nedaudz garāks, bet – tā kā man izsmējīgi pieprasīja konkrētus avotus – biju spiests atbildēt konkrēti un pat ar statistikas datiem.
Nezinu Jūsu personiskos uzskatus Katalonijas jautājumā, bet protu novērtēt un ļoti cienu Jūsu objektivitāti, publicējot pretējus viedokļus. Tādēļ arī Jums uzticu pirmpublicēšanas tiesības šodien. Katrā ziņā, ja manu atbildes rakstu “IR” tīši ignorētu, rezervēju sev tiesības to publicēt citur ar manu paskaidrojošu komentāru, kas, iespējams, “IR” varētu nepatikt. Dieva dēļ – tikai neuzskatiet manus vārdus par “šantāžu” vai “draudiem”, esmu tikai, kā jau rakstīju sākumā, ļoti atklāts un tiešs. Nekad neesmu “cīnījies” par savu rakstu publicēšanu, taču šoreiz esmu ticis publiski (pat zemiski) nomelnots un man loģiskas tiesības uz argumentētu atbildi, kaut faktu konkretizēšanas dēļ bija jāatkārtojas. Ceru, ka to saprotiet?
Diemžēl Jūsu atbilde bija īsa – arī pārkopēju: “Par atbildes rakstu. To nepublicēsim, pieliksim punktu šai nu jau pārāk personīgajai sarakstei. Paldies, ka saprotat, kāpēc publicējām par Kataloniju arī Jūsu saīsināto viedokli. Redaktoram ir šādas tiesības – uz īsināšanu. ”
Tātad – ja publiski nomelno un apvaino mani pat kā personu, tad viss kārtībā, bet, ja es pieklājīgi atbildu ar minēto faktu avotiem un precīzu statistiku – žurnāls IR kļūst par “PĀRĀK PERSONĪGU SARAKSTI”… Uzskatu, ka Jūsu rīcība un demagoģiskās atbildes ir ļoti rupjš žurnālista profesionālās ētikas pārkāpums, ko var salīdzināt tikai ar PSRS laiku cenzūru. Pat iedomāties nevarēju, ka demokrātiskā Latvijas valstī vēl pēc 25 brīvības gadiem joprojām varētu būt jāsastopas ar tik negodīgu un, piedodiet, arī netīru žurnālistes rīcību un kādas redaktores nepamatotu cenzūru… Nešaubos, ka Latvijā ir arī godīgi un saprotoši žurnālisti, ar kuru palīdzību varēšu Jums publiski darīt zināmu šo vēstuli un varēšu publicēt arī manu faktoloģiski precīzo rakstu par Kataloniju, atbildot uz situāciju Spānijā nezinošu žurnālistu nepamatotiem apvainojumiem Spānijas valdībai, valdības prezidentam Mariano Rahojam un arī man (kā vairāku rakstu – ar mērķi izskaidrot no pirmavotiem Spānijas un Katalonijas problēmas latviešu publikai autoram).
Gribētu nobeigt kā esmu paradis: “ar cieņu”, bet…
parakstos vienkārši:
Viesturs Vecbaštiks
(Valensijā un Katalonijā)
Kā Jums, cienītais, patiktu, ja Jūsu rakstus kāda padlatviski noskaņota redaktore izvarotu un mainītu rakstītā jēgu? Kā Jūs justos, ja Jūs publiski kāda trešās šķiras “žurnāliste” sauktu par meli, fašistu, rasistu utt., līdz pat tipiskā “dzeltenās preses” manierē izmestām insinuācijām par Jūsu privāto dzīvi? Tas, ko es daru, nav “kasīšanās”, bet manu kā autora tiesību aizstāvēšana ar līdzekļiem, kādi ir manā rīcībā (pie tam no vairāk kā 3.000 km attāluma). Es esmu pieradis pie demokrātijas un žurnālistu godīgas izturēšanās pret iesūtītajiem darbiem un to autoriem – pat basku “La Tribuna del Pais Vasco”, kura tiešām varētu vilkt kādas paralēles ar Kataloniju, manu rakstu spāniski par Kataloniju ievietoja bez pārveidošanas. Latvieši, kuri vienmēr visu zina labāk, turpretī rīkojas pat zemiski (kā redaktore Māra Miķelsone). Pret tādām padLatvijas atliekām jācīnās visiem godīgiem cilvēkiem. Tā kā – Jūsu vārdi par “jēdzīgu” pilnīgi nevietā…
Man nepatiktu, ja manu rakstu izvarotu un mainītu tā jēgu, bet ar Jūsējo tā nav noticis, jo tā galvenā doma taču ir saglabāta- saujiņa kataloņu ir apmāta, bet pārējie ir laimīgi, ka dzīvo lielajā Spānijā. Šaubos, vai Iveta Buiķe (kas ir ļoti laba un rūpīga žurnāliste) Jūs arī nosauca tik nesmukos vārdos, kā rakstāt. Manuprāt Jūs pārāk saasināti un personīgi uztverat šo situāciju ar savu rakstu publicēšanu.
Ká redzams, Jūs Buiķes rakstu neesiet pat lasījis (raksts nekur nav pazudis un mana nodēvēšana par meli, fašistu un rasistu tajā izlasāmi vēl šodien), bet spriežat kā jau “letiņš”, kurš visu zina labāk – gan par Spāniju, gan par ASV politiku, gan par visu āfrikāņu cilšu virsaišu ēdienkarti… Iveta Buiķe sevi parādījusi (vismaz rakstos par Spāniju)kā trešās šķiras “žurnāliste” un pat es, kurš sevi nepieskaita žurnālistiem, savu rakstu tēmas pārzinu daudz labāk un nerakstu par lietām, kuras nevaru pierādīt. BET – daļas latviešu “aitu bars” tic tikai tam, ko iedomājušies, no tukšas ietiepības šo latviešu daļu nekas neatradinās. Klasisks piemērs ir intervija ar 12 gadus jau Latvijā dzīvojošu spānieti Havjeru – komentāros vesela “armija”, piedodiet, īstu stulbeņu Havjeru apvaino, ka viņš nekā nezinot par Spāniju un Kataloniju… Kur vēl tālāk! Un, kas attiecas uz domas nomaiņu – kā tad Jūs izskaidrosiet virsraksta provokatīvo nomaiņu? Arī, varbūt, mana virsraksta izteiksme bija latviešiem tik apvainojoša kā redaktores piekabinātais nosaukums? Tā bija tīša ļaunprātība un, kopā ar visu neglīto redakcijas rīcību, – diez’ vai Jums taisnība, ka es pārlieku saasināti uztveru notikušo – tas ir rupjš žurnālista ētikas pārkāpums un šādā pretīgā situācijā mana attieksme ir visnotaļ pareiza. Ir jācīnās pret patvaļu un visatļautību – citādi Latvija pie demokrātijas netiks…
Aitu bars, zemas kultūras lasītāji, stulbeņi- tie ir Jūsu lietotie apzīmējumi Latvijās iedzīvotājiem, kuri neatbalsta Jūsu viedokli. Uz to fona pajoliņš virsrakstā skan tīri nevainīgi. Varu tikai vēlreiz atkārtot, ka Jūs nesaprotat, ka dažādiem cilvēkiem var būt dažādi viedokļi, un viedokļu dažādība ir viena no demokrātijas lielākajām vērtībām.
“Kā Jums, cienītais, patiktu, ja Jūsu rakstus kāda padlatviski noskaņota redaktore izvarotu un mainītu rakstītā jēgu?”
—————
Quod licet bovi, non licet Iovi. Nestādies taču priekšā Jupiteru nokārtojam dabiskās vajadzības tirgu laukumā.
Nebrīnies par redakcijas tendenciozitāti, jo kremlis, kas tikai par federalizācijas izteikumiem pašu zemē met cietumā, un deklarē, ka atbalsta Spānijas nedalamību, dara visu seperātisma centienu vairošanā ES, līdz pat konferenču rīkošanai dažādu pasugu savu valstu grāvējiem. Dombrovska un Pabrika izteikumus par Katalānijas tēmu taču būsi lasījis.
Seperātisma vairošana ir tikai pusdarbs;nekas ļauns nenotiks,ja kāda valsts draudzīgi sadalīsies vairākās un turpinās atbalstīt Eiropas savienību,kā to izdarīja Čehija ar Slovākiju,Krievijai daudz izdevīgāk,ja atdalīšanās notiek ar lielu škandālu un ilgstošu naidu starp tautām pēc tam.Lūk,tas Krievijai ir jāpaveic,un Spānijas valdība lieliski palīdzēja šajā grūtajā darbiņā.
Kuram vajag saplosīt Spāniju?
“Pēdējā iespēja gan mums, gan Spānijas valstij bija mūsu jaunie autonomijas statūti. Par šo dokumentu nobalsoja vairākums gan Katalonijas, gan Spānijas parlamentā un arī iedzīvotāji referendumā. Bet tad Konstitucionālā tiesa no šī dokumenta izsvītroja vairākus pantus. Prasību toreiz cēla Tautas partija,” norāda Katalonijas premjers.
“Es gribu uzsvērt, ka mēs esam vienīgais autonomais reģions Spānijā, kas nedzīvo pēc tādiem statūtiem, kādus cilvēki ir atbalstījuši. Vienīgais! Visiem pārējiem autonomajiem reģioniem ir tādi statūti, kādus viņi ir gribējuši. Bet mēs esam nobalsojuši par citiem statūtiem, pilnīgi atšķirīgiem no tā, kas ir pašreiz,” neapmierinātību neslēpj Pudždemons.http://www.lsm.lv/raksts/zinas/arzemes/katalonijas-premjers-mes-jutam-ka-spanija-vienkarsi-nav-musu-valsts.a251883/
ko cilvēki raksta komentāros … skaidra lieta, ka politiķi to nelasīs – viņus neinteresē – specvienības nokomplektētas un dauzītu cilvēkus ne sliktāk kā spāņu policisti, bet nu būtībā – kā ir – valsts varas aparāts pieaug spēkā un agresijā – varas pārstājiem palielina algas, kamēr nabagiem paceļ nodokļus un vēl tiesu nodevas lai šie nevar sūdzēties
nezinu – neba nu es viena tāda , kas tā domā – ka Latvijas valsti pašam esam noveduši pie iznīcī bas – skaties no kuras puses gribi – kaut vai nespēja risināt nevienu pašu, patiešām nevienu pašu visai sabiedrībai būtisku problēmu – vai tie ir bērni, vai skolas, medicīna, vai ekoloģija, ielu remonts vai vardarbība pret vājakajiem …
nu labi – tad saldus sapņus par Kataloniju – vismaz tā tauta varēs dzīvot kā baltie cilvēki , ja mums neizdevās
un vēl – es domāju , ka ja mēs nebūtu ES dalībvalsts, mūsu čekisti = oligarhi= politmafija mūs – latviešu tautu – pabiegtu apēst šovakar vakariņās – mūsu vienkārši nemaz nebūtu
Tāpēc es saprotu, ka kataloņi plivina savus un ES karogus. Oj oj kā saprotu
starp citu – puisīši – vēršu uzmanību uz sekojošo – mums ir sabiedriskie mediji – no mūsu naudas daļēji uzturēti , bet tur sabiedrībai netiek dota iespēja izteikties
visas tās sarunas par Kataloniju būtu zināmā mērā kā tāds spogulis paskatīties un izvērtēt mūsu pašu netkarību – vai tā latviešu nācijai vairāk ir devusi , vai vairāk ņēmusi – vai tā – tā mūsu neatkarīgā valsts ir nodrošinājusi mūsu nācijai labākus izdzivošanas apstākļus kā padlaikos
varbūt pareizi būtu bijis kataloņiem nosūtīt ziņu, ka nav vērts iespringt – ka rezultāti var būt pretēji gaidītajam
0
-2
Atbildēt
1
tonijs > Dusma
29.10.2017. 21.25
Pēc tādiem tekstiem man šķiet, ka tu neesi padlaikos nemaz dzīvojusi un dzelzs aizkars, preču deficīts, vārda un pulcēšanās brīvības trūkums, politieslodzītie, rusifikācija u.c. šīs iekārtas “labumi” tev neko neizsaka.
dzelzs aizkars – jā šodien nav, bet es tikko iegāju un izpētīju mūsu sabiedrisko mediju mājas lapas – es teiktu, ka dzelzs aizskara vietā mums ir novalkātu lupatu aizskars – mēs atkal esam norobežoti no pasaules – nu nav tā? Kad bija zapad mācības – kad mums draudēja – ka kuru katru brīdi iebruks krievi – kā valsts reaģēja>?
Nu skaties – interneta protālus – vienīgais politiķis – mana simpātija – Rinkevičs nosodīja spāņu policijas vardarbību – visādi citādi – klusums – it kā mēs dzīvotu kādā alā un Latvijas sabiedrībai nav savu politiķu nav sava inteliģence, kas spētu runāt ar tautu, kas spētu līdzdalīties, vismaz izvērtēt notiekošo Spānijā – nu nav aizskars ?
preču deficīts – protams, ka ir arī tagad – kur iepērkas Latvijas elite? Tiešām tu domā,ka Latvijas veikalos, kuri piebāzti ar ķīniešu štruntiem? Es CENTRĀLTIRGŪ !!!! antonovkas ābolus nevarēju atraat, nu nevarēju ~
vārda un pulcēšanās brīvības trūkums – smieklīgi – tāda vārda brīvība, ka netiesā viss oligarhus, bet tos, kuri atklāj viņu noziegumus !!!! – kā tur ar to varas vertikāli un atlaižamajiem žurnālistiem un ar to korupciju NRA un Dienas ikdienišķajā reklāmā ? … nē nav identiski kā padlaikos jo tas nav iespējams , bet tu mani pārliecini, ka taagd ir tā vārda brīvība – tas, ka es varu uzrakstīt , ka oligarhi ir cūkas? tā tā vārda brīvība?
, politieslodzītie – Ansis Bērziņš laikam kļūs par pirmo politieslodzīto, tad ir tas puisis, kurs uz Sī riju aizskrēja un tagad laikam cik ? 10 gadus sēdēs nu un tad visa šī nelietīgā politiskā cīņa pret NEO – kas cits ja ne politnotiesātais ir NEO?
, rusifikācija – konkrēti šobrīd es sāku ar katru dienu vairāk izjust rusifikāciju, pie tam – mani vairāk par krievu uzspiesto rusificēšanju baida , valsts apmaksātā rusifikācija – ko es uztveru , kā konkrētu oligarhu – čekistu – politmafijas varas izpausmi – atapakaļ uz PSRS laikiem, kad tautu baroja ar lozungiem par komunisma gaišo nākotni, bet elite to gaišumu jau izdzīvoja pilnām mutēm
Kad valsts apmaksā ne tikai krieviskos medijus, bet pat veicina prozu, kas slavina okupantus …. nū ….
u.c. šīs iekārtas “labumi” tev neko neizsaka – nu ko tagad pats teiksi ?
+1
-1
Atbildēt
3
tonijs > Dusma
29.10.2017. 21.57
Pēdējais arguments- padlaikos sievietes nevarēja iegādāties kvalitatīvu veļu. Ko tagad teiksi?
+1
0
Atbildēt
0
tonijs > Dusma
29.10.2017. 22.03
Neviena iekārta nav ideāla un es Tev piekrītu, ka mūsdienu Latvijā netrūkst problēmu, bet dzīvot tādā valstī kā PSRS es gan vairs negribētu, nekad un ne par ko.
+2
0
Atbildēt
1
tonijs > tonijs
29.10.2017. 22.06
PSRS es nevarētu dzīvot tur, kur dzīvoju šobrīd un kur man patīk dzīvot, un nevarētu strādāt tādu darbu kā šobrīd, ko man patīk darīt.
zini, man nāk miegs, PSRS bija totalitāra valsts, Latvija, protams, ir demokrātiska valsts, bet tā demokrātija ir kā tāda nodzīta ķēve , kas knapi turās kājās
Bija tāds Čudakovs Aleksandrs -Čehova pētnieks. Viņam ir izcila grāmata – Kad migla klājas uz lievenīša Un viens stāsts ir par ķēvīti , kura godam kalpojusi līdz spēku izsīkumam, bet kad nu tomēr pat ar kokiem šo vairs nav varējuši dabūt kājās , tad kāvuši nost un ēduši kotletes, uzdzēruši kandžu un novēlējuši labas dienas tai saulē. Nākošajā dienā sievas spriež cikos kurai vīrs bijis mājās, viena stāsta, ka viņas vīrs visu nakti raudājis un zviedzis …
zini – es būtu ar mieru staigāt nomazgatās bumbierenēs un bez krūštura, bet godīgā un taisnīgā sabiedrībā
man svarīgāka ir iekšina , kad ir miers, tīrība, kārtība, drošība, paļāvība, kad vari ieiet veikalā un tur ir gan labi , gan nopērkami produkti, ka pārdevējas neatgādina romiešu galeru vergus, bet pircēji cilvēkus, kuri nekad nav ne smaidījuši, ne smējušies –
pavēro ikdienā sabiedrību – kādi esam – cik nesmaidīgi, cik nesmejoši, cik drūmi – cik gatavi sabiedriskai agresijai
pat jauniešus neredzu stiagājam apķērušos un bučojamies, par citiem nemaz nerunājot
nē Tonij, cik reizes, man Tev jāsaka, ka ir slikti , ir ļoti slikti un vainīgi ir čekisti – oligarhi un viņus apkalpojošā politmafija
starp citu, LTV1 Bojārs stāv cieši saspiedies ar IGodmani -to pašu, par kuru prof Lācis stāstī
+1
-1
Atbildēt
1
tonijs > Dusma
29.10.2017. 22.36
Dusma teica: starp citu, LTV1 Bojārs stāv cieši saspiedies ar IGodmani -to pašu, par kuru prof Lācis stāstī
……………………
Un nepabeidza teikumu, jo aizmiga pie datora. Nez kas cilvēkam var rādīties sapņos, ja dienas laikā izlasa visas sliktās ziņas un vakarā vēl atcerās iepriekšējās dienas sliktās ziņas un beigās secina, ka viss ir slikti, slikti, slikti?
…Spānijas centrālās valdības pārstāvis Injigo Mendess de Vigo sacīja, ka Pudždemonam ir visas tiesības turpināt savu karjeru politikā, piedaloties nākamajās vēlēšanās….+++ ļoti saprātīgs solis no Madrides puses. Vēlēšanu rezultāti parādīs, cik tad no visiem Katalonijas balstiesīgajiem vēlas Katalonijas neatkarību. Šobrīd šī bilde ir neskaidra.
Kas attiecas uz to, ka Latvijai rīt vajadzētu atzīt Katalonijas neatkarību – šādu vēlmi varētu Saeimā izteikt SC frakcija un viņu elektorāts tādu prasību noteikti atbalstītu :)
Vēl es ieteiktu atcerēties to, ka Spanijas armijas apakšvienības šobrīd palīdz Latvijai stiprināt mūsu valsts robežu ar Krieviju un Spānijas iznīcinātāji ik pa laikam trenkā krievu militārās lidmašīnas, kuras uzmācas mūsu gaisa telpas robežām.
to ka spāņi – Madride, nav īpaši adekvāti un ka es tādiem neuzticos pierāda viņu vardarbība pret Katalonijas civiliedzivotājiem – noželojamie suņi – sist neaizsargātus cilvēkus – ne viņi demokrāti, ne godīgi un taisnīgi
un viņu karalis? Savulaik lasīju korupcijā iesaistīts arī karaļnams … tā kā … nu labi , ko tur daudz –
Pareizi, Spānijas valdība atļauj kandidēt visiem, taču tagad Pudždemons ir pakļauts prokuratūras izmeklēšanai un kuru katru brīdi tiks aizturēts. Tiesa izlems visu vainīgo sodamēru – Pudždemonam un vēl vairākiem pēc likuma draud līdz pat 30 gadi. “Ko sēsi – to pļausi””.
+1
-2
Atbildēt
1
rinķī apkārt > Viesturs Vecbastiks Burvis
29.10.2017. 22.49
Manprāt tas nebūtu saprātīgi – Pudždemonu tiesāt. Vispirms – viņš nerīkoja vardarbīgus aktus, kā to darīja baski. Otrkārt, tiesājot Pudžemonu, Katalonijā tiktu iekonservēts kaut kāds pulvermucas noskaņojums. Ja viņam tiks dota iespēja piedalīties vēlēšanās, kā to sola de Vigo, tas būs ļoti saprātīgs solis, kurš atnesīs iekšēju mieru Spānijai.
Diez vai Katalonijas vēlēšanās Pudždemona pārstāvētais politiskais spēks iegūtu tik pārliecinošu vairākumu, lai varētu argumentēti runāt par neatkarību. Pusnotikušā referenduma rezultāti (43%) puslīdz droši to apstiptina un Tu jau pats arī saki, ka neatkarību atbalstoši kataloņi ir salīdzinoši tikai saujiņa. Tad jau uzstraukumam nav iemesla :) Un tīri teoretiski – ja pat Katalonija ilgstošu sarunu rezultātā, bez vardarbības iegūtu neatkarību, tad praktiskā bilde taču ne Spānijā, nedz Eiropā nemainītos tik krasi, lai ierindas iedzīvotājs sajustu kaut kādas izmaiņas savā dzīvē . Formālisms tikai un varbūt romantika dažam :)
Pudždemons izdarīja noziegumu pret valsti un par to atbildēs. Kā jau teicu – Katalonijā dzīvot bija nepatīkami nacionālistu uzpūtības dēļ. Nav viņu % daudz, bet viņiem nav kultūras, tādēļ uz vairākuma klusējošo kataloniešu smalkjūtīgā fona separātistu “bļaušana” rada ilūziju. Te daži tiešām “pajoliņi” cīnās par kataloniešu atzīšanu par tautu, bet man bija jācīnās savā laikā, lai mūs nesauktu par krieviem: tāds N.G.: “Mums, kataloniešiem, visi jūs – armēņi, latvieši, gruzīni, lietuvieši – esiet krievi. Laiks bija to saprast un lepoties!”… Tas ir fakts no dzīves, paša pieredzēts.
Vēlreiz apskaties pēdējo pirmsvēlēšanu diskusiju,kurā Sprūdžs atbildēja uz jautājumu,ar ko ZRP veidos koalīciju pēc ievēlēšanas,prioritātes kārtībā,viņš nosauca Vienotību,NA,Saskaņu.TIEŠI TĀDĀ KĀRĪBĀ.Tie ir neapstrīdami,video fiksēti fakti.Pēc vēlēšanām Zatlers sāka vilkt koalīcijā Saskaņu,labi zinot,ka tādā koalīcijā NA neiesaistīsies.Es arī teorētiski apdomāju iespēju balsot par ZRP,šauboties,vai NA dabūs pietiekoši balsu,lai tiktu Saeimā.Man būtu mūžīgi sirdsapziņas pārmetumi,ja tiešām būtu nobalsojis par šo kremļa aģentu. Zatlers ir blēdis un melis,nevis godavīrs.
0
0
Atbildēt
1
tonijs > Bārdainais Signe
31.10.2017. 14.21
Sprūdžs atbildēja, bet Zatlers melis? Galvenais ir tas, ko viņš izdarīja, nevis gribēja izdarīt. Pateicoties Zatleram, mums bija no oligarhu ietekmes vistīrākā Saeima.
Pasaki zatļerast, kas tev ir godavīrs un kļūs skaidrs, kas esi pats! Jau tikai par to, ka tā Putina kuce atļāvās nosaukt Latviju par “mazo fašistu valsteli” un latviešu grūtnieču dedzinātāju Kononovu par upuri, tā nepelna kripatiņas žēlastības.
ne gluži, ir situācijas , kad tautas tiek iznīcinātas un valsts beidz pastāvēt
tikko lasu, ka uzLatviju bēgļi negribot braukt …. nē nu labi – tie nav bēgļi protams, tie pabalstu meklētāji un maksātspējīgie par izkārtotajiem pabalstiem, bet negrib uz Latviju braukt
Lasu,ka prezdienta kancelejas izdevumi pieaugšot par 7% . Šitas prezidents, kurš laiza rokas oligarhiem, kurš redzams vien modes skatēs un lec no biksēm laukām par krievu tiesībām, šitas prezidents , kurš apkauno mūs pasaules priekšā Ņujorkā ….šitas ZZS prezidents, kura laikā Latviju padarīja par Eiropas atejas podu un kurš par to vien spēj pateikt, ka nu esot bezpartejiskais ….
Es uzdodu jautājumu – kam tāda nāciju neatkarība ir vajadzīga, ja pašu kungi ir nežēlīgāki laupītāji un savas tautas iznīcinātājio kā jebkuri citi kaklakungi, vai tie bija vācieši, vai cara krievi, vai padvaaras krievi ?
Es uz kataloņu mītiņošanu skatos ļoti skeptiski – nu mēs tāpat cīnījāmies – un kāds ir rezultāts
Bļedj – Liteni šitā mauku valsts ir norakusi – kautrējamies , ka pašu latviešu valsts varas dēļ mūsu armiju sadzina kā lopus aplokā un apkāva …
Nē – mani neaizkustina un es nejūtu līdzi kataloņiem . Nāks vietā pašu kungi, sūks pašu asintiņu tā, ka rāpos atpakaļ pie spāņiem draudzību lūgties ….
+2
-1
Atbildēt
2
tonijs > Dusma
29.10.2017. 18.57
Ņem vērā, ka kataloņi nav 50 okupācijas gadus dzīvojuši sociālismā un nav iemācījušies tik labi zagt un krāpties kā mūsu pēcpadomju cilvēki. Viņiem nav tādu komunistu un čekistu kā mums. Kataloņi uzcels labu valsti, vari man ticēt.
ko Tu dullojies Tonij, varētu padomāt, ka viņi – kataloņi bez grēka –
un saproti mani pareizi – es tiešāmm domāju, ka demokrātiskā valstī viņiem – kataloņiem bija tiesības risināt savu neatkarību vēršoties Eiropas Padomē, vēršoties ANO – Briselei nav jārisina nāciju pašnoteikšanās tiesības
Politiķis jau ir tāds pārnacionāls jēdziens – ko nozīmē Pudždemona vārid par demokrātisku pretošannos?
Kāpēc ne demokrātiska problēmas risināšana?
+2
0
Atbildēt
1
tonijs > Dusma
29.10.2017. 19.20
Visdemokrātiskākā problēmas risināšanas forma ir referendums, ko spāņi izjauca un ko nevar uzskatīt par leģitīmu. Tagad izsludinātas jaunas Katalonijas parlamenta vēlēšanas – ja tauta tajā atkal ievēlēs neatkarības piekritējus, Madride to atkal atlaidīs?
Spāņi piedzīvoja komunistu cūku plosīšanos un krievu intervenci.
+1
0
Atbildēt
0
tonijs > Dusma
29.10.2017. 19.05
Dusma uzdeva jautājumu – kam tāda nāciju neatkarība ir vajadzīga, ja pašu kungi ir nežēlīgāki laupītāji un savas tautas iznīcinātājio kā jebkuri citi kaklakungi, vai tie bija vācieši, vai cara krievi, vai padvaaras krievi ?
……………..
Cik Latvijas iedzīvotājus mūsu pašu kungi ir pasludinājusī par tautas nodevējiem, apcietinājuši, nomocījuši, nošāvuši, aizsūtījuši uz lēgēriem?
starp citu, labs jautāju ms – cik mūsu pašu kunggu dēļ jau ir nelaikā mirušo? Miera laikā, kad esam ES un Nato valsts un kad uzņemam bēgļus, par spīti tam, ka viņi bēg no mums ?
Kā tur ir ar to pašu šī numura tēmu par mirstību no vēža? Par medicīnas pakalpojumu cenām un skaistām runām? Nogalināt var dažādi ….
no vīrusiem mirst vairāk, kā no ieročiem , piemēram
Neviena revolūcija vai karš par neatkarību nekad nav bijuši legāli. Ja birokrāti nesaprot sarunu būtību, tad agri vai vēlu valstiskas pārmaiņas notiek vardarbīgā ceļā.
+3
-4
Atbildēt
0
tonijs
29.10.2017. 16.38
Brīnos, ka NA politiķi klusē- vai viņiem nekas nav sakāms šajā jautājumā? Cīņa pret zīdaiņiem ir viss, uz ko viņi spējīgi?
Pārmetums nevietā! Mani pārsteidz tieši NA redzamo politiķu – Zīles, Dombrava, Kiršteina – īpašais atbalsts Katalonijas seperātistiem. Runa ir par ierakstiem twitterī.
Komentāri (51)
Viesturs Vecbastiks Burvis 30.10.2017. 16.04
Bez komentāriem:
CARTA ABIERTA
a la redactora de la revista “IR” MĀRA MIĶELSONE
como respuesta por la “violación” de dos mis artículos incluso poniendo en mi “boca” palabras insultantes contra todos letones (“pajoliņi” – palabra letona, significa algo parecido: payazo, chapucero, imbécil) cambiando el título decente de mi artículo a insultante “Sobre los payazos letones y deseos de los catalanes.”
ATKLĀTA VĒSTULE
žurnāla IR redaktorei MĀRAI MIĶELSONEI
Baltijas Atmodas sākumā pēc daudziem ķengu rakstiem par patriotisko grupu “Helsinki 86” laikrakstam “CĪŅA” (Jums labi zināms – kā “rupors” bija šī avīze) tika dota atļauja nopublicēt arī vienu “helsinkiešus” aizstāvošu rakstu ar, protams, garu “galma žurnālista” K.Pakalna (nu jau aizsaulē) iznīcinošu pēcvārdu. Raksta virsraksts bija “TIKAI FAKTI, TIKAI KOMENTĀRI” un tā autors bija, kā teiktu spāņi, “Jūsu padevīgs kalps” t,i. es (raksts bija publicēts “CĪŅA” 1988.gada 14.decembrī). Mana atbilde uz K.Pakalna aizskarošo komentāru, protams, vairs netika publicēta. Gluži kā tagad ar Jūsu rediģēto IR. Nevarēju pat iedomāties, ka “CĪŅA”s gars vēl dzīvs…
Kā Jums labi zināms, 23.oktobrī nosūtīju Jums publicēšanai 2 materiālus – rakstu “NEKUR NAV RAKSTĪTS, KA LATVIETIM JĀBŪT VIENTIESĪGAM (U.ĢĒRMANIS)” un “AICINĀJUMS visiem godīgajiem un saprātīgajiem tautiešiem”. Jūs atbildējāt jau pēc 12 stundām, citēju: “Jūsu raksts ir publicēts […]. Saīsināju rakstu un izvēlējos vienu no iesūtītajiem variantiem, kas būtībā ir līdzīgi.” Mani mazliet pārsteidza Jūsu formulējums, jo viens bija raksts, bet otrs – aicinājums (vai būtu vajadzējis rakstīt “uzsaukums”, lai pat Jūs saprastu atšķirību?). Vēl vairāk mani pārsteidza mana raksta “NEKUR…” Jūsu pārmainītais tīši provocējošais virsraksts: “PAR LATVIEŠU PAJOLIŅIEM UN KATALĀŅU VĒLMĒM” (par Jūsu “īsināšanas stilu”,“izmetot” tieši nozīmīgus un paskaidrojošus fragmentus, es pat nepieminēšu). Vai, mainot visa raksta mērķa domu un pat virsrakstu, žurnālista profesionālā ētika neprasa pirms publicēšanas parādīt autoram rezultātu, lai saņemtu piekrišanu? Vai šajā konkrētajā gadījumā man nebūtu tiesības Jūs pat iesūdzēt tiesā? Starp manu virsrakstu un Jūsu provokatīvo virsrakstu ir milzīga atšķirība, kas liek skaidri saprast Jūsu mērķi – jau ar virsrakstu Jūs panācāt, ka 90 % lasītāju radās loģiska nepatika pret autoru, kurš nepamatotā augstprātībā it kā liek saprast, ka viņš visus latviešus uzskata par pajoliņiem (es arī tā uzskatītu viņu vietā). Kā lai kvalificē šādu Jūsu tīšu manis nomelnošanu? Abi zinām – no kurienes nāk šāda darbība… Es varu Jūs pelnīti salīdzināt tikai ar padomju laika tipiskām redaktorēm, kurām savu ideju (vai izdabāšanas priekšniekiem) dēļ nekas nelikās par netīru. Jūsu “izrīkošanās” ar mani bija gan negodīga, gan netīra, it sevišķi Jūsu tālākajā rīcībā, publicējot NEKORIĢĒTU (neizlabotas pat gramatiskas un stila kļūdas) un NEĪSINĀTU (pie tam ar zemas kultūras lasītāju visai jēlas piegaršas citātiem pat par manu privāto dzīvi) kādas man līdz tam nepazīstamas žurnālistes IVETAS BUIĶES rakstu “PAR LATVIEŠU PAJOLIŅIEM SPĀNIJĀ”ar klaji izteiktiem nepamatotiem apvainojumiem man kā autoram un personai (nodēvējot mani ne tikai par meli, bet arī par fašistu, rasistu utt.). Domāju, ka jebkuram normālam cilvēkam būtu skaidrs, ka šādā situācijā man bija tiesības atbildēt (pat uz nāvi notiesātajiem dod pēdējo vārdu…). Uzrakstīju un nosūtīju Jums rakstu “PAR REĀLIEM FAKTIEM UN “KAT-LATVIEŠU” IZTĒLI” 26.oktobrī. Lai Jums aiztaupītu pūles meklēt iespēju demagoģiskai atbildei, “apspēlējot” manus vārdus, pārkopēšu pagaru fragmentu no mana E-pasta pie raksta nosūtīšanas:
Skumji, protams, bet ne es, ne mani domubiedri (spāņi un latvieši) nevaram pieļaut mūsu zemes apmelošanu un apvainošanu. […] Ivetas Buiķes rakstu Jūs ne rediģējāt, ne palabojāt (citādi nebūtu ne gramatiskas, ne stila kļūdas), ne īsinājāt. Tā kā žurnāliste mani personīgi publiski apvainoja (arī konkrētu faktu neminēšanā), uzskatu, ka man tiesības lūgt ievietot arī manu rakstu bez rediģēšanas un īsināšanas, arī nemainīt vārda “katalonieši” formu – katalonieši, ne katalānieši vai katalāņi (nav taču Katalānija, bet Katalonija, bez tam, cik atceros, agrāk tika pieļautas vairākas gramatiskās formas). I.Buiķes rakstā bija 4 lappuses, mans ir nedaudz garāks, bet – tā kā man izsmējīgi pieprasīja konkrētus avotus – biju spiests atbildēt konkrēti un pat ar statistikas datiem.
Nezinu Jūsu personiskos uzskatus Katalonijas jautājumā, bet protu novērtēt un ļoti cienu Jūsu objektivitāti, publicējot pretējus viedokļus. Tādēļ arī Jums uzticu pirmpublicēšanas tiesības šodien. Katrā ziņā, ja manu atbildes rakstu “IR” tīši ignorētu, rezervēju sev tiesības to publicēt citur ar manu paskaidrojošu komentāru, kas, iespējams, “IR” varētu nepatikt. Dieva dēļ – tikai neuzskatiet manus vārdus par “šantāžu” vai “draudiem”, esmu tikai, kā jau rakstīju sākumā, ļoti atklāts un tiešs. Nekad neesmu “cīnījies” par savu rakstu publicēšanu, taču šoreiz esmu ticis publiski (pat zemiski) nomelnots un man loģiskas tiesības uz argumentētu atbildi, kaut faktu konkretizēšanas dēļ bija jāatkārtojas. Ceru, ka to saprotiet?
Diemžēl Jūsu atbilde bija īsa – arī pārkopēju: “Par atbildes rakstu. To nepublicēsim, pieliksim punktu šai nu jau pārāk personīgajai sarakstei. Paldies, ka saprotat, kāpēc publicējām par Kataloniju arī Jūsu saīsināto viedokli. Redaktoram ir šādas tiesības – uz īsināšanu. ”
Tātad – ja publiski nomelno un apvaino mani pat kā personu, tad viss kārtībā, bet, ja es pieklājīgi atbildu ar minēto faktu avotiem un precīzu statistiku – žurnāls IR kļūst par “PĀRĀK PERSONĪGU SARAKSTI”… Uzskatu, ka Jūsu rīcība un demagoģiskās atbildes ir ļoti rupjš žurnālista profesionālās ētikas pārkāpums, ko var salīdzināt tikai ar PSRS laiku cenzūru. Pat iedomāties nevarēju, ka demokrātiskā Latvijas valstī vēl pēc 25 brīvības gadiem joprojām varētu būt jāsastopas ar tik negodīgu un, piedodiet, arī netīru žurnālistes rīcību un kādas redaktores nepamatotu cenzūru… Nešaubos, ka Latvijā ir arī godīgi un saprotoši žurnālisti, ar kuru palīdzību varēšu Jums publiski darīt zināmu šo vēstuli un varēšu publicēt arī manu faktoloģiski precīzo rakstu par Kataloniju, atbildot uz situāciju Spānijā nezinošu žurnālistu nepamatotiem apvainojumiem Spānijas valdībai, valdības prezidentam Mariano Rahojam un arī man (kā vairāku rakstu – ar mērķi izskaidrot no pirmavotiem Spānijas un Katalonijas problēmas latviešu publikai autoram).
Gribētu nobeigt kā esmu paradis: “ar cieņu”, bet…
parakstos vienkārši:
Viesturs Vecbaštiks
(Valensijā un Katalonijā)
2
tonijs > Viesturs Vecbastiks Burvis 30.10.2017. 16.31
Viestur, beidz kasīties kā tāda bāba, sāc darīt kaut ko jēdzīgu kā īstam vecim pienākas.
1
Viesturs Vecbastiks Burvis > tonijs 30.10.2017. 22.17
Kā Jums, cienītais, patiktu, ja Jūsu rakstus kāda padlatviski noskaņota redaktore izvarotu un mainītu rakstītā jēgu? Kā Jūs justos, ja Jūs publiski kāda trešās šķiras “žurnāliste” sauktu par meli, fašistu, rasistu utt., līdz pat tipiskā “dzeltenās preses” manierē izmestām insinuācijām par Jūsu privāto dzīvi? Tas, ko es daru, nav “kasīšanās”, bet manu kā autora tiesību aizstāvēšana ar līdzekļiem, kādi ir manā rīcībā (pie tam no vairāk kā 3.000 km attāluma). Es esmu pieradis pie demokrātijas un žurnālistu godīgas izturēšanās pret iesūtītajiem darbiem un to autoriem – pat basku “La Tribuna del Pais Vasco”, kura tiešām varētu vilkt kādas paralēles ar Kataloniju, manu rakstu spāniski par Kataloniju ievietoja bez pārveidošanas. Latvieši, kuri vienmēr visu zina labāk, turpretī rīkojas pat zemiski (kā redaktore Māra Miķelsone). Pret tādām padLatvijas atliekām jācīnās visiem godīgiem cilvēkiem. Tā kā – Jūsu vārdi par “jēdzīgu” pilnīgi nevietā…
2
tonijs > Viesturs Vecbastiks Burvis 30.10.2017. 23.27
Man nepatiktu, ja manu rakstu izvarotu un mainītu tā jēgu, bet ar Jūsējo tā nav noticis, jo tā galvenā doma taču ir saglabāta- saujiņa kataloņu ir apmāta, bet pārējie ir laimīgi, ka dzīvo lielajā Spānijā. Šaubos, vai Iveta Buiķe (kas ir ļoti laba un rūpīga žurnāliste) Jūs arī nosauca tik nesmukos vārdos, kā rakstāt. Manuprāt Jūs pārāk saasināti un personīgi uztverat šo situāciju ar savu rakstu publicēšanu.
1
Viesturs Vecbastiks Burvis > tonijs 31.10.2017. 00.14
Ká redzams, Jūs Buiķes rakstu neesiet pat lasījis (raksts nekur nav pazudis un mana nodēvēšana par meli, fašistu un rasistu tajā izlasāmi vēl šodien), bet spriežat kā jau “letiņš”, kurš visu zina labāk – gan par Spāniju, gan par ASV politiku, gan par visu āfrikāņu cilšu virsaišu ēdienkarti… Iveta Buiķe sevi parādījusi (vismaz rakstos par Spāniju)kā trešās šķiras “žurnāliste” un pat es, kurš sevi nepieskaita žurnālistiem, savu rakstu tēmas pārzinu daudz labāk un nerakstu par lietām, kuras nevaru pierādīt. BET – daļas latviešu “aitu bars” tic tikai tam, ko iedomājušies, no tukšas ietiepības šo latviešu daļu nekas neatradinās. Klasisks piemērs ir intervija ar 12 gadus jau Latvijā dzīvojošu spānieti Havjeru – komentāros vesela “armija”, piedodiet, īstu stulbeņu Havjeru apvaino, ka viņš nekā nezinot par Spāniju un Kataloniju… Kur vēl tālāk! Un, kas attiecas uz domas nomaiņu – kā tad Jūs izskaidrosiet virsraksta provokatīvo nomaiņu? Arī, varbūt, mana virsraksta izteiksme bija latviešiem tik apvainojoša kā redaktores piekabinātais nosaukums? Tā bija tīša ļaunprātība un, kopā ar visu neglīto redakcijas rīcību, – diez’ vai Jums taisnība, ka es pārlieku saasināti uztveru notikušo – tas ir rupjš žurnālista ētikas pārkāpums un šādā pretīgā situācijā mana attieksme ir visnotaļ pareiza. Ir jācīnās pret patvaļu un visatļautību – citādi Latvija pie demokrātijas netiks…
1
tonijs > Viesturs Vecbastiks Burvis 31.10.2017. 00.40
Aitu bars, zemas kultūras lasītāji, stulbeņi- tie ir Jūsu lietotie apzīmējumi Latvijās iedzīvotājiem, kuri neatbalsta Jūsu viedokli. Uz to fona pajoliņš virsrakstā skan tīri nevainīgi. Varu tikai vēlreiz atkārtot, ka Jūs nesaprotat, ka dažādiem cilvēkiem var būt dažādi viedokļi, un viedokļu dažādība ir viena no demokrātijas lielākajām vērtībām.
0
basta > Viesturs Vecbastiks Burvis 31.10.2017. 14.35
“Kā Jums, cienītais, patiktu, ja Jūsu rakstus kāda padlatviski noskaņota redaktore izvarotu un mainītu rakstītā jēgu?”
—————
Quod licet bovi, non licet Iovi. Nestādies taču priekšā Jupiteru nokārtojam dabiskās vajadzības tirgu laukumā.
0
basta > Viesturs Vecbastiks Burvis 31.10.2017. 14.31
Nebrīnies par redakcijas tendenciozitāti, jo kremlis, kas tikai par federalizācijas izteikumiem pašu zemē met cietumā, un deklarē, ka atbalsta Spānijas nedalamību, dara visu seperātisma centienu vairošanā ES, līdz pat konferenču rīkošanai dažādu pasugu savu valstu grāvējiem. Dombrovska un Pabrika izteikumus par Katalānijas tēmu taču būsi lasījis.
1
BardainaisSigne > basta 31.10.2017. 14.59
Seperātisma vairošana ir tikai pusdarbs;nekas ļauns nenotiks,ja kāda valsts draudzīgi sadalīsies vairākās un turpinās atbalstīt Eiropas savienību,kā to izdarīja Čehija ar Slovākiju,Krievijai daudz izdevīgāk,ja atdalīšanās notiek ar lielu škandālu un ilgstošu naidu starp tautām pēc tam.Lūk,tas Krievijai ir jāpaveic,un Spānijas valdība lieliski palīdzēja šajā grūtajā darbiņā.
1
basta > Bārdainais Signe 31.10.2017. 15.43
Krievijai ļoti izdevīgi, ja tā var 9. maijā uz vēstniecību izsaukt Milošu Zēmanu un to pieliet ar šņabi. Uz Spānijas saplosīšanu vari nemaz necerēt.
1
BardainaisSigne > basta 31.10.2017. 20.08
Kuram vajag saplosīt Spāniju?
“Pēdējā iespēja gan mums, gan Spānijas valstij bija mūsu jaunie autonomijas statūti. Par šo dokumentu nobalsoja vairākums gan Katalonijas, gan Spānijas parlamentā un arī iedzīvotāji referendumā. Bet tad Konstitucionālā tiesa no šī dokumenta izsvītroja vairākus pantus. Prasību toreiz cēla Tautas partija,” norāda Katalonijas premjers.
“Es gribu uzsvērt, ka mēs esam vienīgais autonomais reģions Spānijā, kas nedzīvo pēc tādiem statūtiem, kādus cilvēki ir atbalstījuši. Vienīgais! Visiem pārējiem autonomajiem reģioniem ir tādi statūti, kādus viņi ir gribējuši. Bet mēs esam nobalsojuši par citiem statūtiem, pilnīgi atšķirīgiem no tā, kas ir pašreiz,” neapmierinātību neslēpj Pudždemons.http://www.lsm.lv/raksts/zinas/arzemes/katalonijas-premjers-mes-jutam-ka-spanija-vienkarsi-nav-musu-valsts.a251883/
0
Sskaisle 29.10.2017. 22.03
ko cilvēki raksta komentāros … skaidra lieta, ka politiķi to nelasīs – viņus neinteresē – specvienības nokomplektētas un dauzītu cilvēkus ne sliktāk kā spāņu policisti, bet nu būtībā – kā ir – valsts varas aparāts pieaug spēkā un agresijā – varas pārstājiem palielina algas, kamēr nabagiem paceļ nodokļus un vēl tiesu nodevas lai šie nevar sūdzēties
nezinu – neba nu es viena tāda , kas tā domā – ka Latvijas valsti pašam esam noveduši pie iznīcī bas – skaties no kuras puses gribi – kaut vai nespēja risināt nevienu pašu, patiešām nevienu pašu visai sabiedrībai būtisku problēmu – vai tie ir bērni, vai skolas, medicīna, vai ekoloģija, ielu remonts vai vardarbība pret vājakajiem …
nu labi – tad saldus sapņus par Kataloniju – vismaz tā tauta varēs dzīvot kā baltie cilvēki , ja mums neizdevās
0
Sskaisle 29.10.2017. 20.02
un vēl – es domāju , ka ja mēs nebūtu ES dalībvalsts, mūsu čekisti = oligarhi= politmafija mūs – latviešu tautu – pabiegtu apēst šovakar vakariņās – mūsu vienkārši nemaz nebūtu
Tāpēc es saprotu, ka kataloņi plivina savus un ES karogus. Oj oj kā saprotu
0
Sskaisle 29.10.2017. 19.59
starp citu – puisīši – vēršu uzmanību uz sekojošo – mums ir sabiedriskie mediji – no mūsu naudas daļēji uzturēti , bet tur sabiedrībai netiek dota iespēja izteikties
visas tās sarunas par Kataloniju būtu zināmā mērā kā tāds spogulis paskatīties un izvērtēt mūsu pašu netkarību – vai tā latviešu nācijai vairāk ir devusi , vai vairāk ņēmusi – vai tā – tā mūsu neatkarīgā valsts ir nodrošinājusi mūsu nācijai labākus izdzivošanas apstākļus kā padlaikos
varbūt pareizi būtu bijis kataloņiem nosūtīt ziņu, ka nav vērts iespringt – ka rezultāti var būt pretēji gaidītajam
1
tonijs > Dusma 29.10.2017. 21.25
Pēc tādiem tekstiem man šķiet, ka tu neesi padlaikos nemaz dzīvojusi un dzelzs aizkars, preču deficīts, vārda un pulcēšanās brīvības trūkums, politieslodzītie, rusifikācija u.c. šīs iekārtas “labumi” tev neko neizsaka.
1
Sskaisle > tonijs 29.10.2017. 21.45
esmu gan dzīvojusi – bet – runāsim tiešu valodu
dzelzs aizkars – jā šodien nav, bet es tikko iegāju un izpētīju mūsu sabiedrisko mediju mājas lapas – es teiktu, ka dzelzs aizskara vietā mums ir novalkātu lupatu aizskars – mēs atkal esam norobežoti no pasaules – nu nav tā? Kad bija zapad mācības – kad mums draudēja – ka kuru katru brīdi iebruks krievi – kā valsts reaģēja>?
Nu skaties – interneta protālus – vienīgais politiķis – mana simpātija – Rinkevičs nosodīja spāņu policijas vardarbību – visādi citādi – klusums – it kā mēs dzīvotu kādā alā un Latvijas sabiedrībai nav savu politiķu nav sava inteliģence, kas spētu runāt ar tautu, kas spētu līdzdalīties, vismaz izvērtēt notiekošo Spānijā – nu nav aizskars ?
preču deficīts – protams, ka ir arī tagad – kur iepērkas Latvijas elite? Tiešām tu domā,ka Latvijas veikalos, kuri piebāzti ar ķīniešu štruntiem? Es CENTRĀLTIRGŪ !!!! antonovkas ābolus nevarēju atraat, nu nevarēju ~
vārda un pulcēšanās brīvības trūkums – smieklīgi – tāda vārda brīvība, ka netiesā viss oligarhus, bet tos, kuri atklāj viņu noziegumus !!!! – kā tur ar to varas vertikāli un atlaižamajiem žurnālistiem un ar to korupciju NRA un Dienas ikdienišķajā reklāmā ? … nē nav identiski kā padlaikos jo tas nav iespējams , bet tu mani pārliecini, ka taagd ir tā vārda brīvība – tas, ka es varu uzrakstīt , ka oligarhi ir cūkas? tā tā vārda brīvība?
, politieslodzītie – Ansis Bērziņš laikam kļūs par pirmo politieslodzīto, tad ir tas puisis, kurs uz Sī riju aizskrēja un tagad laikam cik ? 10 gadus sēdēs nu un tad visa šī nelietīgā politiskā cīņa pret NEO – kas cits ja ne politnotiesātais ir NEO?
, rusifikācija – konkrēti šobrīd es sāku ar katru dienu vairāk izjust rusifikāciju, pie tam – mani vairāk par krievu uzspiesto rusificēšanju baida , valsts apmaksātā rusifikācija – ko es uztveru , kā konkrētu oligarhu – čekistu – politmafijas varas izpausmi – atapakaļ uz PSRS laikiem, kad tautu baroja ar lozungiem par komunisma gaišo nākotni, bet elite to gaišumu jau izdzīvoja pilnām mutēm
Kad valsts apmaksā ne tikai krieviskos medijus, bet pat veicina prozu, kas slavina okupantus …. nū ….
u.c. šīs iekārtas “labumi” tev neko neizsaka – nu ko tagad pats teiksi ?
3
tonijs > Dusma 29.10.2017. 21.57
Pēdējais arguments- padlaikos sievietes nevarēja iegādāties kvalitatīvu veļu. Ko tagad teiksi?
0
tonijs > Dusma 29.10.2017. 22.03
Neviena iekārta nav ideāla un es Tev piekrītu, ka mūsdienu Latvijā netrūkst problēmu, bet dzīvot tādā valstī kā PSRS es gan vairs negribētu, nekad un ne par ko.
1
tonijs > tonijs 29.10.2017. 22.06
PSRS es nevarētu dzīvot tur, kur dzīvoju šobrīd un kur man patīk dzīvot, un nevarētu strādāt tādu darbu kā šobrīd, ko man patīk darīt.
1
Sskaisle > tonijs 29.10.2017. 22.26
zini, man nāk miegs, PSRS bija totalitāra valsts, Latvija, protams, ir demokrātiska valsts, bet tā demokrātija ir kā tāda nodzīta ķēve , kas knapi turās kājās
Bija tāds Čudakovs Aleksandrs -Čehova pētnieks. Viņam ir izcila grāmata – Kad migla klājas uz lievenīša Un viens stāsts ir par ķēvīti , kura godam kalpojusi līdz spēku izsīkumam, bet kad nu tomēr pat ar kokiem šo vairs nav varējuši dabūt kājās , tad kāvuši nost un ēduši kotletes, uzdzēruši kandžu un novēlējuši labas dienas tai saulē. Nākošajā dienā sievas spriež cikos kurai vīrs bijis mājās, viena stāsta, ka viņas vīrs visu nakti raudājis un zviedzis …
0
Sskaisle > Dusma 29.10.2017. 22.14
zini – es būtu ar mieru staigāt nomazgatās bumbierenēs un bez krūštura, bet godīgā un taisnīgā sabiedrībā
man svarīgāka ir iekšina , kad ir miers, tīrība, kārtība, drošība, paļāvība, kad vari ieiet veikalā un tur ir gan labi , gan nopērkami produkti, ka pārdevējas neatgādina romiešu galeru vergus, bet pircēji cilvēkus, kuri nekad nav ne smaidījuši, ne smējušies –
pavēro ikdienā sabiedrību – kādi esam – cik nesmaidīgi, cik nesmejoši, cik drūmi – cik gatavi sabiedriskai agresijai
pat jauniešus neredzu stiagājam apķērušos un bučojamies, par citiem nemaz nerunājot
nē Tonij, cik reizes, man Tev jāsaka, ka ir slikti , ir ļoti slikti un vainīgi ir čekisti – oligarhi un viņus apkalpojošā politmafija
starp citu, LTV1 Bojārs stāv cieši saspiedies ar IGodmani -to pašu, par kuru prof Lācis stāstī
1
tonijs > Dusma 29.10.2017. 22.36
Dusma teica: starp citu, LTV1 Bojārs stāv cieši saspiedies ar IGodmani -to pašu, par kuru prof Lācis stāstī
……………………
Un nepabeidza teikumu, jo aizmiga pie datora. Nez kas cilvēkam var rādīties sapņos, ja dienas laikā izlasa visas sliktās ziņas un vakarā vēl atcerās iepriekšējās dienas sliktās ziņas un beigās secina, ka viss ir slikti, slikti, slikti?
1
tonijs > tonijs 29.10.2017. 23.55
Varbūt mēness suns?
https://www.youtube.com/watch?v=5Jb-5gKroUQ
0
rinķī apkārt 29.10.2017. 19.03
…Spānijas centrālās valdības pārstāvis Injigo Mendess de Vigo sacīja, ka Pudždemonam ir visas tiesības turpināt savu karjeru politikā, piedaloties nākamajās vēlēšanās….+++ ļoti saprātīgs solis no Madrides puses. Vēlēšanu rezultāti parādīs, cik tad no visiem Katalonijas balstiesīgajiem vēlas Katalonijas neatkarību. Šobrīd šī bilde ir neskaidra.
Kas attiecas uz to, ka Latvijai rīt vajadzētu atzīt Katalonijas neatkarību – šādu vēlmi varētu Saeimā izteikt SC frakcija un viņu elektorāts tādu prasību noteikti atbalstītu :)
Vēl es ieteiktu atcerēties to, ka Spanijas armijas apakšvienības šobrīd palīdz Latvijai stiprināt mūsu valsts robežu ar Krieviju un Spānijas iznīcinātāji ik pa laikam trenkā krievu militārās lidmašīnas, kuras uzmācas mūsu gaisa telpas robežām.
2
Sskaisle > rinķī apkārt 29.10.2017. 19.28
to ka spāņi – Madride, nav īpaši adekvāti un ka es tādiem neuzticos pierāda viņu vardarbība pret Katalonijas civiliedzivotājiem – noželojamie suņi – sist neaizsargātus cilvēkus – ne viņi demokrāti, ne godīgi un taisnīgi
un viņu karalis? Savulaik lasīju korupcijā iesaistīts arī karaļnams … tā kā … nu labi , ko tur daudz –
0
Viesturs Vecbastiks Burvis > rinķī apkārt 29.10.2017. 22.06
Pareizi, Spānijas valdība atļauj kandidēt visiem, taču tagad Pudždemons ir pakļauts prokuratūras izmeklēšanai un kuru katru brīdi tiks aizturēts. Tiesa izlems visu vainīgo sodamēru – Pudždemonam un vēl vairākiem pēc likuma draud līdz pat 30 gadi. “Ko sēsi – to pļausi””.
1
rinķī apkārt > Viesturs Vecbastiks Burvis 29.10.2017. 22.49
Manprāt tas nebūtu saprātīgi – Pudždemonu tiesāt. Vispirms – viņš nerīkoja vardarbīgus aktus, kā to darīja baski. Otrkārt, tiesājot Pudžemonu, Katalonijā tiktu iekonservēts kaut kāds pulvermucas noskaņojums. Ja viņam tiks dota iespēja piedalīties vēlēšanās, kā to sola de Vigo, tas būs ļoti saprātīgs solis, kurš atnesīs iekšēju mieru Spānijai.
Diez vai Katalonijas vēlēšanās Pudždemona pārstāvētais politiskais spēks iegūtu tik pārliecinošu vairākumu, lai varētu argumentēti runāt par neatkarību. Pusnotikušā referenduma rezultāti (43%) puslīdz droši to apstiptina un Tu jau pats arī saki, ka neatkarību atbalstoši kataloņi ir salīdzinoši tikai saujiņa. Tad jau uzstraukumam nav iemesla :) Un tīri teoretiski – ja pat Katalonija ilgstošu sarunu rezultātā, bez vardarbības iegūtu neatkarību, tad praktiskā bilde taču ne Spānijā, nedz Eiropā nemainītos tik krasi, lai ierindas iedzīvotājs sajustu kaut kādas izmaiņas savā dzīvē . Formālisms tikai un varbūt romantika dažam :)
2
BardainaisSigne > rinķī apkārt 30.10.2017. 13.04
Manuprāt,arestēt vajadzētu tos mērkaķus,kuri katalāņus negribēja atzīt par tautu,tagad nu visiem jāizstrebj tā savārītā zupa.
0
Viesturs Vecbastiks Burvis > rinķī apkārt 30.10.2017. 22.30
Pudždemons izdarīja noziegumu pret valsti un par to atbildēs. Kā jau teicu – Katalonijā dzīvot bija nepatīkami nacionālistu uzpūtības dēļ. Nav viņu % daudz, bet viņiem nav kultūras, tādēļ uz vairākuma klusējošo kataloniešu smalkjūtīgā fona separātistu “bļaušana” rada ilūziju. Te daži tiešām “pajoliņi” cīnās par kataloniešu atzīšanu par tautu, bet man bija jācīnās savā laikā, lai mūs nesauktu par krieviem: tāds N.G.: “Mums, kataloniešiem, visi jūs – armēņi, latvieši, gruzīni, lietuvieši – esiet krievi. Laiks bija to saprast un lepoties!”… Tas ir fakts no dzīves, paša pieredzēts.
1
BardainaisSigne > Viesturs Vecbastiks Burvis 30.10.2017. 22.57
Vai Pudždemons meloja vēlētājiem pirms vēlēšanām kā Zatlers,solot ko citu?
1
tonijs > Bārdainais Signe 30.10.2017. 23.30
Liec mierā godavīru Zatleru- ne viņš ko citu solīja, ne tu par viņu balsoji.
2
BardainaisSigne > tonijs 31.10.2017. 11.04
Vēlreiz apskaties pēdējo pirmsvēlēšanu diskusiju,kurā Sprūdžs atbildēja uz jautājumu,ar ko ZRP veidos koalīciju pēc ievēlēšanas,prioritātes kārtībā,viņš nosauca Vienotību,NA,Saskaņu.TIEŠI TĀDĀ KĀRĪBĀ.Tie ir neapstrīdami,video fiksēti fakti.Pēc vēlēšanām Zatlers sāka vilkt koalīcijā Saskaņu,labi zinot,ka tādā koalīcijā NA neiesaistīsies.Es arī teorētiski apdomāju iespēju balsot par ZRP,šauboties,vai NA dabūs pietiekoši balsu,lai tiktu Saeimā.Man būtu mūžīgi sirdsapziņas pārmetumi,ja tiešām būtu nobalsojis par šo kremļa aģentu. Zatlers ir blēdis un melis,nevis godavīrs.
1
tonijs > Bārdainais Signe 31.10.2017. 14.21
Sprūdžs atbildēja, bet Zatlers melis? Galvenais ir tas, ko viņš izdarīja, nevis gribēja izdarīt. Pateicoties Zatleram, mums bija no oligarhu ietekmes vistīrākā Saeima.
1
basta > tonijs 31.10.2017. 14.45
Pastulbais mazizglītotais un alkatīgais ZRP premjera kanditāts bija Zatļera tuvākais līdzskrējējs.
0
basta > tonijs 31.10.2017. 14.42
Pasaki zatļerast, kas tev ir godavīrs un kļūs skaidrs, kas esi pats! Jau tikai par to, ka tā Putina kuce atļāvās nosaukt Latviju par “mazo fašistu valsteli” un latviešu grūtnieču dedzinātāju Kononovu par upuri, tā nepelna kripatiņas žēlastības.
0
Sskaisle 29.10.2017. 18.12
ne gluži, ir situācijas , kad tautas tiek iznīcinātas un valsts beidz pastāvēt
tikko lasu, ka uzLatviju bēgļi negribot braukt …. nē nu labi – tie nav bēgļi protams, tie pabalstu meklētāji un maksātspējīgie par izkārtotajiem pabalstiem, bet negrib uz Latviju braukt
0
Sskaisle 29.10.2017. 18.07
Lasu,ka prezdienta kancelejas izdevumi pieaugšot par 7% . Šitas prezidents, kurš laiza rokas oligarhiem, kurš redzams vien modes skatēs un lec no biksēm laukām par krievu tiesībām, šitas prezidents , kurš apkauno mūs pasaules priekšā Ņujorkā ….šitas ZZS prezidents, kura laikā Latviju padarīja par Eiropas atejas podu un kurš par to vien spēj pateikt, ka nu esot bezpartejiskais ….
Es uzdodu jautājumu – kam tāda nāciju neatkarība ir vajadzīga, ja pašu kungi ir nežēlīgāki laupītāji un savas tautas iznīcinātājio kā jebkuri citi kaklakungi, vai tie bija vācieši, vai cara krievi, vai padvaaras krievi ?
Es uz kataloņu mītiņošanu skatos ļoti skeptiski – nu mēs tāpat cīnījāmies – un kāds ir rezultāts
Bļedj – Liteni šitā mauku valsts ir norakusi – kautrējamies , ka pašu latviešu valsts varas dēļ mūsu armiju sadzina kā lopus aplokā un apkāva …
Nē – mani neaizkustina un es nejūtu līdzi kataloņiem . Nāks vietā pašu kungi, sūks pašu asintiņu tā, ka rāpos atpakaļ pie spāņiem draudzību lūgties ….
2
tonijs > Dusma 29.10.2017. 18.57
Ņem vērā, ka kataloņi nav 50 okupācijas gadus dzīvojuši sociālismā un nav iemācījušies tik labi zagt un krāpties kā mūsu pēcpadomju cilvēki. Viņiem nav tādu komunistu un čekistu kā mums. Kataloņi uzcels labu valsti, vari man ticēt.
3
basta > tonijs 29.10.2017. 19.05
Ne sliktāku kā d-Osetiju vai Abhāziju, kremlis palīdzēs, kā 80 gadus atpakaļ.
0
Sskaisle > tonijs 29.10.2017. 19.14
ko Tu dullojies Tonij, varētu padomāt, ka viņi – kataloņi bez grēka –
un saproti mani pareizi – es tiešāmm domāju, ka demokrātiskā valstī viņiem – kataloņiem bija tiesības risināt savu neatkarību vēršoties Eiropas Padomē, vēršoties ANO – Briselei nav jārisina nāciju pašnoteikšanās tiesības
Politiķis jau ir tāds pārnacionāls jēdziens – ko nozīmē Pudždemona vārid par demokrātisku pretošannos?
Kāpēc ne demokrātiska problēmas risināšana?
1
tonijs > Dusma 29.10.2017. 19.20
Visdemokrātiskākā problēmas risināšanas forma ir referendums, ko spāņi izjauca un ko nevar uzskatīt par leģitīmu. Tagad izsludinātas jaunas Katalonijas parlamenta vēlēšanas – ja tauta tajā atkal ievēlēs neatkarības piekritējus, Madride to atkal atlaidīs?
0
Sskaisle > tonijs 29.10.2017. 19.15
kataloņi piedzīvoja Franko režīmu
1
basta > Dusma 29.10.2017. 19.49
Spāņi piedzīvoja komunistu cūku plosīšanos un krievu intervenci.
0
tonijs > Dusma 29.10.2017. 19.05
Dusma uzdeva jautājumu – kam tāda nāciju neatkarība ir vajadzīga, ja pašu kungi ir nežēlīgāki laupītāji un savas tautas iznīcinātājio kā jebkuri citi kaklakungi, vai tie bija vācieši, vai cara krievi, vai padvaaras krievi ?
……………..
Cik Latvijas iedzīvotājus mūsu pašu kungi ir pasludinājusī par tautas nodevējiem, apcietinājuši, nomocījuši, nošāvuši, aizsūtījuši uz lēgēriem?
1
Sskaisle > tonijs 29.10.2017. 19.21
starp citu, labs jautāju ms – cik mūsu pašu kunggu dēļ jau ir nelaikā mirušo? Miera laikā, kad esam ES un Nato valsts un kad uzņemam bēgļus, par spīti tam, ka viņi bēg no mums ?
Kā tur ir ar to pašu šī numura tēmu par mirstību no vēža? Par medicīnas pakalpojumu cenām un skaistām runām? Nogalināt var dažādi ….
no vīrusiem mirst vairāk, kā no ieročiem , piemēram
0
Valdis Vītoliņš 29.10.2017. 17.50
Neviena revolūcija vai karš par neatkarību nekad nav bijuši legāli. Ja birokrāti nesaprot sarunu būtību, tad agri vai vēlu valstiskas pārmaiņas notiek vardarbīgā ceļā.
0
tonijs 29.10.2017. 16.38
Brīnos, ka NA politiķi klusē- vai viņiem nekas nav sakāms šajā jautājumā? Cīņa pret zīdaiņiem ir viss, uz ko viņi spējīgi?
1
austris_slavinskis > tonijs 29.10.2017. 17.45
Pārmetums nevietā! Mani pārsteidz tieši NA redzamo politiķu – Zīles, Dombrava, Kiršteina – īpašais atbalsts Katalonijas seperātistiem. Runa ir par ierakstiem twitterī.
3
BardainaisSigne > austris_slavinskis 29.10.2017. 18.09
NA iekšienē neesot vienprātības,Nauris Puntulis teica Preses klubā TV 24
0
basta > austris_slavinskis 29.10.2017. 18.20
Es domāju, ka tā nav ļaunprātība, bet drīzāk tie ir maldi.
0
tonijs > austris_slavinskis 29.10.2017. 18.49
Ok, tad ņemu atpakaļ pārmetumu. Tviteri nelietoju.
0