Cirks ap cirku jeb tiesības uz varmācību prieka dēļ

84

Komentāri (84)

Rasa 30.03.2017. 14.03

Par ko ir strīds? Rīgas cirku, jau cik gadu garumā, vai dzīvnieku dresūru? Kā tas izskatās hronoloģiski, saliekot ar RC saistīto juridisko jautājumu kārtosanu un kustības viļņosanos. Sīka detaļa – Labojums par sabiedriskā transporta atsaitēm (NA), kas visu atbildību par atsaisu radītiem zaudējumiem uzveļ ēkas īpasniekam. Mana interese par RC – Kā tiks saglabāta unikālā ēka, kas, izmainot vai zaudējot sākotnējo funkciju, ir apdraudēta.

+1
-3
Atbildēt

0

Absints 30.03.2017. 12.35

Aizliegt ir visvienkāršāk. Bieži vien tas ne tikai neatrisina problēmu, bet padara to vēl smagāku.Uz to mūsu Saeima ir meistari.

Varbūt vajadzētu pieiet graduāli- nevis aizliegt, bet atļaut tos, kas dzīvniekus dresē ar humānām metodēm. Domāju, piemēram, ka iemācīt papagailim runāt nav nekāda vardarbība. Tiem, kas dzīvniekus sit un spīdzina nav vietas uz skatuves, par to šaubu nav. Bet vai piemēram suņu dresēšana notiek tā? Vai Rīgā nav vesela virkne “suņu skolu”? Vai uz turieni saimnieki vestu savus mīluļus, ja viņus tur mocītu?

Aizliegt ir visvienkāršāk. Gan jau ka tā būs. Bet vai nevajadzētu šo sfēru vienkārši sakārtot? Tam Saeimai zarna par tievu, kā saka krievi.

+4
-3
Atbildēt

4

    Anonīms > 30.03.2017. 12.46

    NU – ķīp – stāsti , stāsti – kuras tad ir tās humānās metodes kā dresēt – sākšu ar tevi !

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > 30.03.2017. 13.37

    Es padodos stimulējošai dresūrai. Protams. Un tāpēc jautājums te faktiski nav par dresūru kā tādu, bet metodēm. Dresūras, kas balstās uz dzīvnieku mocīšanu nav atbalstāmas nekādā veidā. bet iemācīt papagailim runāt tak nav nekāds grēks.

    Bet Saeimai vieglāk bija aizliegt. Visu. To tā māk.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 30.03.2017. 14.56

    zini ķīp, es noprotu, ka nu jau vairs runa nav par dzīvniekiem , bet par principu – un tā kā man pašai savu principu pietiek cik uziet – tad ar saviem skrien tomēr pa gaisu, kā saka – šau gar skrundu !

    Viss

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Rasa > 30.03.2017. 15.05

    Balle beigusies, var atslābt.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Rasa 30.03.2017. 12.03

Nemākam novērtēt savas unikālās vērtības. Šai ziņā ir uz ko atskatīties, cik “veiksmīgi” Latvijā tiek likvidētas tradicionālās jomas. Diemžēl, izņemot sauras intereses vietā nav ko likt. Ir vai nav bijusi shēmosana – to parādīs laiks, bet Rīgas cirks ar savu unikālo ēku, tradīcijām, profesionālo bāzi būs jau vēsture. Neesmu cirka fans, bet saskatu sajā žanrā pozitīvo pieredzi, kas varēja būt kopīga nelatviesu un latviesu publikai, bērniem.

+1
-5
Atbildēt

1

    Anonīms > Rasa 30.03.2017. 12.17

    rasa – ja dzīvnieku mocīšanu uzskati par tradicionālu vērtību, tad jautājums ir nevis par cirku, bet par vērtībām.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

dullaisdauka 30.03.2017. 11.38

Diemžēl, Latkovska viedoklis un šajā rakstā paustais, kuram pilnībā piekrītu var izrādīties “mazākuma viedoklis”, jo ir tādi “gaišie cilvēki” kā Dainis Īvāns (nožēlojami ka Atmodas “sirdasapziņa” smadzenes nodzēris), kuriem liekas ka dzīvnieku spīdzināšana ļautiņu izpriecu vajadzībām ir apsveicama un turpināma. Jācer, protams, uz to labāko… Tiem bērniem, kuri būs noskumuši par neiespēja “baudīt” dzīvnieku dalību vajadzētu rīkot seansus, kuros varētu demonstrēt leģendāros video kadrus, kuros redzams kā tiek brutāli dauzīti pērtiķīši, kurus gatavo cirka karjerai. Iespējams, tas arī bērniem līdzētu aizdomāties…

+6
-3
Atbildēt

0

Rasa 30.03.2017. 11.36

Dzīvnieks cirkā tāpat kā cilvēks cirkā, pēc definīcijas – pārvar robežas. Tā ir žanra specifika, burvība. Attiecībā uz dzīvnieku labturību kompromisa robežas ir jānosprauž un jāuzrauga likumam un institūcijām. Dzīvnieku cirkam ir jāatgūst tam pienākosā vieta, tas nav lēts prieks. Dzīvnieku cirkam ir jāspēj nodrosināt dzīvnieku uzturēsana atbilstosi mūsdienu izpratnei.

+1
-7
Atbildēt

0

Anonīms 30.03.2017. 11.05

Par kardināli būtiskiem, izšķirīgiem jautājumiem mūsu deputāti klusē – kā ūdeni mutē ieņēmuši.

Izškiras Latvijas liktenis – vai būs kā oligarhi grib – Latvija bez latviešiem, ar dezorientētiem, no valsts varas distancētiem cittautiešu pilsoniem, vai tomēr Latvija, kurā dzīvo un IZDZĪVO latvieši.

Zīmīgi – naciķiem ir laiks lamāt Junkeru, lamāt Vienotību un citas partijas, bet pietrūkst elementāra patriotisma – cīnīties par latviešiem – kaut vai tikai vārdos ….

Ja cilvēki nevar samaksāt nodokli par vienīgo mājokli, tad tā ir nacionalizācija, telekanāla LNT raidījumā «900 sekundes» teica tiesībsargs Juris Jansons. Jansons šo situāciju uzskata par cilvēktiesību pārkāpumu. Viņaprāt, varai visīsākā laikā ir jāpasaka sabiedrībai kādi būs risinājumi, un kā tas ietekmēs cilvēku turpmāko dzīvi.

Tiesībsargs pozitīvi vērtē izskanējušo priekšlikumu par nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu vienīgajam mājoklim.

Jau ziņots, ka Tieslietu ministrija (TM) tuvāko nedēļu laikā iesniegs izskatīšanai valdībā likumprojektu, kurš paredz iesaldēt kadastrālās vērtības uz diviem gadiem, Saeimas Pieprasījumu komisijas sēdē sacīja TM parlamentārais sekretārs Jānis Iesalnieks.

+1
-2
Atbildēt

0

Absints 30.03.2017. 09.33

Varu atkārtot vēlreiz – tiesības uz varmācību prieka pēc valsts nodrošina medniekiem. Cirks ir tikai skabarga pret šo baļķi. Ja sakam A, ir jāpasaka B.

Citādi atkal tāda pokazuka vien sanāk.

+3
-4
Atbildēt

6

    Anonīms > 30.03.2017. 10.43

    medības nav varmācība , ķīp, nav.

    Ja dzīvnieku nogalināšana medībās, (kas nav salīdzinama ar sišanu un cita veida mocīšanu) tev ir varmācība, tad jautājums, kāpēc tu domā, ka salātlapas nolaušana un apēšana nav varmācība?

    Cik saprotu – īsti hinduisti staigā ar aizklātām mutēm, lai tikai nenorītu nejauši mutē ieskrējušu mušu.

    Tava liekulība kā īlens lien no maisa laukā

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 30.03.2017. 11.05

    Skaisle, Jums nogalināšana nav varmācība? Oho!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 30.03.2017. 11.10

    ķīp – es ēdu gaļu, ar milzīgu baudu , kāpēc lai es iekuļotu – nespēju iedomāties kā man tikt pie galas, ja to cūciņu nenokauj.

    Ja to cūciņu moca pirms nokaušanas – sitot, turot ilgstošā badā – jā tas man nav pieņemami. Dabā taču arī lielā zive aprij mazo zivi , ne tā?

    Tu esi veģetārietis, vai vegāns?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 30.03.2017. 12.09

    Skaisle, es saprotu, ka Jūs uzskatat, ka visi mednieki trāpa tieši sirdī vienmēr, un neviens dzīvnieks nekad aizšauts nav mēģinājis aizbēgt? Vai populācijas regulēšanai jānotiek tādā, vai tomēr humānākā veidā? Lauku kaimiņam mednieki nošāva suni, kas sargāja viensētu, precīzāk domāja, ka nošāvuši, tas pusdzīvs tika līdz mājām pie saimnieka mazās meitas, kurai suns bija mīlulis. Viņas rokās viņš arī nomira. Un viņai tā bija liela psiholoģiska trauma. Līdz tam mazā meitene (viņai bija kādi 7 gadi tad) nekādu vardarbību pieredzējusi nebija.Tas bija humāni? Saimnieks, protams, vērsās pie medniekiem, bet dabūja vēl maksāt sodu par klaiņojošu suni, ja pareizi atceros. Tas gan bija kādu laiku atpakaļ.. Es piekrītu, ka cirkā nedrīkst dzīvniekus mocīt. Jā, bet vai jūs argumenti par pārtikas lopiem, gaļu utt. nav attiecināmi arī uz šiem “pārtikas” dzīvniekiem? Kažokzvērus tur šauros krātiņos, no vistām gandrīz mākslīgi izspiež olas, nemaz nerunājot par “foie grass”, ko ne tikai legāli audzē Francijā, bet to var nopirkt arī Latvijā. Protams, ka arī tā ir dzīvnieku mocīšana. Tieši jau tāpēc saku, ka cirks ir tikai cirks, tikai ļoti maza daļiņa no visa, tāda pokazuha, kur publiski demonstrēt savu humānismu.

    Es neuzskatu, ka visiem jākļūst vegāniem, es aicinu nodrošināt konsekventu attieksmi. Dzīvnieki tomēr nav liekami blakus Cilvēkam. Es aicinu uz to, ja valsts aizsargā medniekus, aizsargāt arī “mierīgos” iedzīvotājus. Rakstu to te vēlreiz, jo, šķiet, Jums jāatkārto divreiz .

    Mēs visi pēc dabas esam divkosīgi, piemēram izliekamies, ka dzīvniekus vetārsti nevis noindē, bet “iemidzina”, un varam arī turpināt izlikties, ka medības ir tikai izprieca, ka nekādas vardarbības tur nav, tā nav slepkavošana, bet “regulēšana”, ka viss notiek humāni, bet vai tādējādi esam konsekventi? Jūs esat?

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 30.03.2017. 12.25

    Ķīp – nu nav tava attieksme konsekventa.

    Elle un indija, katru sezonu pārskatīšanās dēļ mednieki nošauj vai aizšauj netikai kādu dzīvnieku vai uni, bet pašu mednieku. Man rados medību laikā nošāva vīrieti. Es bērnībā redzēju kā kauj lopus. Jā man tā bija trauma, bet ir atšķirība vai lopu nokāva tāpēc, ka es zināju, ka to mēs ēdīsim, vai piemēram, lops būtu mocīts .

    Tāpat 7gadīgai meitenei bija trauma un kāda vēl, bet !!! – ir atskirība vai šī trauma ir no tā, ka suni nošāva, jo mednieki uzskatīja, ka tas ir klaiņojošs un saplosa meža dzīvniekus, tai skaitā grūsnus, vai tas suns būtu nošauts , teiksim dzērumā, izklaidējoties.

    Manā sapratnē dzīvnieku nevar izdresēt ar vārdiem pierunājot. Un diemžēl nav iespējams izkontrolēt , kurā brīdī un cik daudz dzīvniekus sit. Bet tas, ka sit – tas ir skaidrs – tādus roņus var barot un barot ar zivīm, bet cik var apēst tāds mazs mērkaķēns? nevar viņu uzpirkt ar ēdienu, nu tad arī klapē uz nebēdu tādu – bet tu te par konsekvencem !!1

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 30.03.2017. 13.16

    Skaisle, es neesmu tāds dresūras specialitātes kā Jūs, bet domāju, ka ir dzīvnieki, kas padodas “stimulējošai” dresūrai. Papagaiļi, baloži, pat peles iemācās izdarīt kaut ko lai tiktu pie kāruma. Domāju arī, ka pērtiķveidīgie- cik nav lasīts par “audzināšanu” ģimenē. Suņi, un to savvaļas radinieki utt. Saeima visu met par vienu kārti, jo aizliegt tak visvieglāk… tā jau arī ir izdarījuši… man tas ir kārtējais pierādījums tās diletantismam.

    Es esmu pret dzīvnieku mocīšanu, es esmu pret patvaļu medībās, tāpēc domāju, ka tas ir divkosīgi- publiskot vienu atsevišķu lietu, nerisinot globālākas lietas. Es vienkārši aicinu šim lietām pieiet nopietni, ar vienādu attieksmi, ja Jums nepatīk vārds “konsekventi” . Tas ir tik grūti saprotams? Medības ir izklaide, dzērumā vai nē, jeb tās ir valsts garantētas tiesības uz varmācību. Nu ir! Varat man teikt, ka tā nav varmācība, es tomēr palikšu pie sava.

    Problēma te ir cita -lielais lobisms- “katrs kārtīgs vecis ir mednieks”, un tādi ir daudzi valstsvīri un deputāti. Un nedod Dievs, ierobežot viņu izklaidi…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

gustaps 29.03.2017. 18.21

> zanE

“…Rīgas cirkam pašam dzīvnieku nav un līdz ar to mūsu dzīvnieki necietīs”

… un graciozais SVEŠAIS zilonis (zini, kādu summu viņš dienā apēd!) līdz ar apgaismības izplatīšanos progresīvajā pasaulē kļūst par barību sudrablapsām sliktajās kažokfermās vai superglaunajos zoo.

Neatkarīgi no savas pilsonības un politiskās pārliecības.

+3
-11
Atbildēt

0

gustaps 29.03.2017. 17.40

zanE teic: “…cirka apmeklētājs redz tikai “smuko” pusi, bet…kādos apstākļos tas dzīvnieks izdzīvo savu dzīvi aizkulisēs? … dresūra, izrāde un atkal krātiņš…mūža ieslodzījums…saules gaismu un brīvus vējus var ieraudzīt vien krātiņu iekraujot mašīnā vai lidmašīnā…cik ilgs ir tāda dzīvnieka mūžs?….eksistence…mocības… ”

Hm, sirdi plosoši. Bet vai cēlās sirdis tiešām nenojauš, kas sagaida viņu aizbilstamos aizlieguma gadījumā? Man šķiet, bez variantiem – steidzīga nošpricēšana (par ko lai tos baro, ja nestrādās?).

Jeb tas viss, sorry, pie pakaļas, ka tik var modīgi noeksponēties.

Pašreiz izskatās tā: “Pazemotajiem un paverdzinātajiem jāmirst! Principa dēļ.” Apmēram kā izvarotai sievietei dažās sabiedrībās.

Pats cirku neskatos, nedz ar, nedz bez dzīvniekiem. Ieinteresēts neesmu.

+5
-10
Atbildēt

2

    zanE. > gustaps 29.03.2017. 17.59

    …Gustap…Rīgas cirkam pašam dzīvnieku nav un līdz ar to mūsu dzīvnieki necietīs, bet ceļojošajiem cirkiem – ir iespēja izvēlēties vietas, kur viņu izrāžu laikā būs iespējas nodrošināt dzīvniekiem atbilstošāku vidi…arvien vairāk valstu atsakās no savvaļas dzīvnieku cirka izrādēm…kādā brīdī tas ir jāsāk – nebrīvē dzimušos lāčus, lauvas un tīģerus nepavairos, lai tos mocītu cilvēku izpriecām, līdz ar to process ir pakāpenisks…un, laikam, pats svarīgākais, līdz kam cilvēki nav aizdomājušies – ne visi dzīvnieki pakļaujas dresūrai, kā Tev šķiet – kas ar tiem notiek?…

    …šodien radio SKDS Kaktiņš atklāja interesantus aptaujas datus – jo jaunāki cilvēki, jo noraidošāka attieksme pret savvaļas dzīvniekiem cirkā…vislielākais atbalsts tieši vecāka gada gājuma respondentu grupā…iespējams – nostaļģija pēc padomju laika cirka izrādēm…auguši paši ar to un savus bērnus tā audzinājuši…jauniešiem šodien jau cita attieksme un tas ir labi…

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    Anonīms > gustaps 29.03.2017. 18.04

    ko tu muldi ! Slimus un nomocītus dzīvniekus , kādi ir cirka dzivnieki, protams, vai nu nospricēt, vai uzturēt kādā dzīvnieku pansionātā , ja ir tāda iespēja.

    Mani sajūsmināja stāsts par vienu govi Vācijā. Viņa aizbēga mežā brīdī , kad viņu veda uz kaušanu. Un viņa neļāva sevi noķert. Vilināja viņu ar barību, ar bulli – ar visu ko, bet viņa nē – neļāvās. Tad vācieši – alleluja viņiem – savāca -saziedoja naudu un to govi tomēr noķēra, bet nevis aizveda uz kautuvi , bet uz pansionātu – dzīvnieku.

    Mans viens bijušais savu melno runci audzināja ar ūdenspistoli. Tas runcis no dzivokļa netika izlaists, arī runču dienās nē. Jā un kā tas runcis līda , kur nevajaga – tā viņam ar ūdensstrūkliņu. Es arī to uzskatīju par dzīvnieku mocīšanu. Man draugs prasīja, vai tad būtu labāk bijis, ja viņu pa nakti saplēstu un sasistu citi runči? Es atbildēju, ka viennozīmīgi, jo katrai būtnei ir tiesības uz laimi un mīlēties un būt brīvam ir arī dzīvnieku laime.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

dzeris49 29.03.2017. 16.17

Ķīps uzrakstīja sakarīgu komentāru.

BEt, suņi nav jāšauj, suns ir tāds, kādu viņu audzina saimnieks, “jāšauj” bezatbildīgie saimnieki, kas pamet suņus, kad tiem apnīk ar tiem spēlēties, un “jāšauj” visi, kas pret dzīvniekiem izturas cietsirdīgi.

Jo dzīvnieki, sevišķi suņi, daudzās ziņās labāki un morāli pārāki par daudziem cilvēkiem.

Tāpēc absolūti nepieciešama tie čipsi obligāti visiem su’niem, lai bezatbildīgo saimnieku var atrast un sodīt.

+6
-3
Atbildēt

2

    Absints > dzeris49 29.03.2017. 16.39

    Džeri, piekrītu – es jau tieši par to, ir jābūt procesam, kas sasaista vainu, suni, un saimnieku, nevis patvaļai, kā tagad. Valstij ir jānodrošina “mierīgo” iedzīvotāju aizsardzība pret meža zvēriem un medniekiem.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > dzeris49 29.03.2017. 16.57

    ———–Ķīps:”… Valstij ir jānodrošina “mierīgo” iedzīvotāju aizsardzība pret meža zvēriem un medniekiem.”

    =======================================================================================

    “Slīcēja glābiņš ir paša slīcēja rokās.” Latviešu tautas sakāmvārds.

    http://s019.radikal.ru/i628/1309/5c/9c06267a328e.jpg

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Anonīms 29.03.2017. 13.16

beidziet spriedelēt par cirku –

lūk – par ko jāspriež.Vēsturnieks Gatis Krūmiņš apgalvo , ka ja ne PSRS okupācija – mēs Latvija – šodien būtu attīstītāki par Somiju un Luksemburgu.

Es saku, ka nebūtu viss – tādi ulmaņveidīgie – vārdos patrioti, darbos tautu pārdeveji – to nojauktu . Un pakalpini – prātos un sirdīs alkatīgi. liekulīgi vergi – tādi mums arī ir vairāk , kā labi un godīgi

Bet zīmīgi – saeimas deputāti pat iespringuši aizstavēt dzīvniekus, lai tikai nebūtu jārunā, jāspriež par daudz daudz būtiskākām lietām

http://ltv.lsm.lv/lv/raksts/21.03.2017-11-gundars-reders–gatis-krumins.id93418/

+1
-7
Atbildēt

10

    Anonīms > Anonīms 29.03.2017. 15.14

    nu – vai svētu patiesibu nerakstu?

    Par cilvēkiem – mūsu Latvijas cilvēkiem , saeima neprot parēpēties, nu gan par dzivniekiem rūpēsies! Neticu!

    Un naciku trolļi pārmaiņas pēc būtu man , starp citu, kādu komisijas naudiņu izmaksājuši. Nomīnusojuši mani gluži pusdzīvu, bet paldies tā arī nepateiks

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Absints > Anonīms 29.03.2017. 15.51

    Skaisle, nu Jūs jau sākat kā Indrānu Edžus, raksts par māti, Jūs par meitu… Vēl gan varējāt kādu krievu lamuvārdu pielikt, tā teikt, savas inteliģences un individualitātes demonstrēšanai. Tad, kad cilvēciski lūdzu Edžum manus komentārus nekomentēt, viņš tūlīt manam lūgumam pievienoja komentāru. Domāju, ka Jūs tūlīt pieliksiet lamuvārdu…

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Anonīms 29.03.2017. 16.06

    Ja kas nograutu Latviju,tad nevis ulmaņveidīgie,bet gan skaislveidīgie ar savu gaudošanu par naciķiem nobeigtu ka nemetas,ja tos neaizsūtītu rakt kūdru,lai nomierinās.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 29.03.2017. 16.45

    nē , kā reiz es rakstu , gan par māti , gan meitu – troksni saceļ par dzīvniekiem, bet kad mira bērni – Dobelē, Rēzeknē, Ventspilī – neviens deputāts neko nerakstīja – ķīpveidīgie un ērikiņi arī lielie dzivnieku patrioti , bet kur jūsu cilvēcība, trauksme , uztraukums par nopietnām lietām?

    Par troļļiem – bija 1:1 raidījums – Rēdera vadīts, kurā uzņēmēja L.Liepiņa apgalvoja, ka Eiropas fondu naudu iespējams dabūt tikai ar 70% !!! otkatu.

    Tikko noklausījos citu G.Rēdera vadīto 1:1 raidījumu ar vēsturnieku – Gati Zariņu – tur krāšņi tiek apgalvots, ka mēs te Latvijā visi laimīgi, visi tiekam pie ES fondu naudas apguves, ka mums jāsagatavojas pārkrievošanai, no kuras mums neizbēgt, jo tas ir tik normāli, ka latvieši ir aizbraukuši no šīs valsts un daba taču tukšumu nemīl. Re kā mes Vidzemes augstskolā sekmīgi uzņemam krievus un ukraiņus un valstij jādomā , kāviņus te pēc tam noturēt.

    Jā – tāda trollīga būšana

    Iepriekšējā rakstā no saeimas – deputāte Čigāne jo spoži liesmoja stāstīdama to, ko mēs zinam par viņu vēl labāk. Un? Tas ir viss , kas mums tiks no deputātiem? No saeimas?

    Nu labi, ka es trolle esmu – ne cilvēks. Cilvēkiem tādā situācijā grūti , kas tad troļļiem – kā gribas ēst – tā paskribelē un viss atkal labi

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Anonīms 29.03.2017. 16.54

    ———–Ķīps Skaisle, nu Jūs jau sākat kā Indrānu Edžus, raksts par māti, Jūs par meitu…

    ========================================================================================

    Par “kleitu”, pēc kuras momentā var spriest gan par māti, gan meitu. Vajag tomēr kontekstu pārzināt, lai jēgsaturīgākus secinājumus izdarītu.

    Mācīties, mācīties, mācīties! Un dermokrātijas speciālista grāmatas lasīt.

    Ivars Ījabs: Pilsoniskā sabiedrība

    http://i.imgur.com/yEoSv.jpg

    http://www.satori.lv/raksts/5195/Ivars_Ijabs/Pilsoniska_sabiedriba

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 29.03.2017. 16.59

    Jā – pareizi , LTV1 bija vairāki raidījumi ar Reiru, ar pašvaldību vadītājiem un socdarbiniekiem, kuros visi “atbildīgie” sirsnīgi nosprieda, ka bērni kā saka paši vainīgi. Katram nabagam klāt nevar izstāvēt un no atbildīgajiem kaut ko tādu prasīt vispār necilvēcība .

    Un tās visas runas tā nenormāli uzbudinoši seksīgi sakrita ar gada nogales bagātīgo prēmiju sadali – tai skaitā Reira labklājības ministrijā varēja gauži priecāties par prēmijām

    Jā , mums saka , ka NĪN jāiekasē , jo valstij vajagot naudu. Nez kurtie igauņi ņem naudu – algas viņiem uz pusi lielākas, birokrātija uz pusi mazāka, bet nodokļi par vienīgo NĪ – vispār nav.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Anonīms 29.03.2017. 17.00

    Skaisle skribelē tā,ka pat uzvārdus saskribelē šķērsām,nav nekāda vēsturnieka Gata zariņa.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 29.03.2017. 17.00

    edge – ej nu uz poda ar savu satori – tie nu ir nevis troļļi , bet asinis dzeroši vilki jēra ādā – pozitīvisti – ko neteiksiet

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Anonīms > Anonīms 29.03.2017. 17.01

    nu nav būtiski zariņš vai krūmiņš – galvenais , ka vēsturnieks

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Anonīms 29.03.2017. 17.03

    Komentāri (1)

    Arivalds-Māris Sauja 2017. gada 22. martā, 16:34

    40 minūtes demagoģijas,bet šādu viedokli nevajadzētu uzspiest studentiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Absints 29.03.2017. 10.51

Droši vien var piekrist, ka dzīvnieku mocīšana cirkam ir nepareiza. Cirks bez dzīvniekiem gan vairs nebūs cirks, bet gan šovs, burleska, klaunāde, mākslas vingrošana utt. Tomēr humānisms ir svarīgāks. Piekrītu, ja ne viens bet..

Medības. Dzīvnieku slepkavošana izpriecu vārdā. Tā pat nav mocīšana, tā ir slepkavošana. Latvjā ir attīstīta slepkavu kustība, slepkavas ir apvienotas biedrībās, ir process, kā var iegūt ieroci, kā no dzinēja kļūt par slepkavu utt.

Protams, tūlīt kāds teiks, ka dabiskā dzīvnieku populācija ir jāregulē. Ir, protams, bet vai tas ir iemesls to pārvērst par izpriecu? Spānijā aizliedza nacionālo īpatnību – vēršu cīnas, Rīgas cirkā aizliedz dzīvniekus. A te- ņem plinti un brauc nonāvēt. Vai tā nav divkosība? Lielbritānijā, Francijā daži medību veidi jau aizliegti, a Latvijā- brīvi..

Ka tā ir izklaides organizācija, pierāda kaut vai fakts, ka mednieki neizšauj mežacūkas, lai Latviju paglābtu no cūku mēra. Jo, ja visas izšaus, tak viens izpriecu veids pazudīs… Gluži otrādi, tās ziemā tiek piebarotas.

Toties var brīvi šaut suņus. Protams, ar klaiņojošiem suņiem ir jācīnās. taču medniekiem nav vajadzīgi nekādi pierādījumi, nekādas atskaites nevienam, nekādas fotogrāfijas, par to, ka suns ir klaiņojošs. Par klaiņojošu suni tiek uzskatīts jebkurš suns, kas nav piesiets. Nošauj to, un tas vienmēr būs bijis klaiņojošs. Agrāk medību likumā bija ierakstīts, ka suns ir tāds vismaz 200 metru no mājas, tagad pat tas nav. Medību likumā vispār par to ir tik uzplūduši formulējumi, ka katrs interpretē kā grib, vai nu to rakstījuši nevis juristi, bet bērnudārznieki, vai arī tas speciāli ir taisīts tik samudžināts. Nonāvēšana “bez tiesas un pierādījumiem” ir pavisam likumīga. Ieej mājas pagalmā, un šauj tik- faktiski tā iznīcinot saimniekam piederošu īpašumu… Iedomājieties, piemēram, kas notiktu, ka mednieks nošautu govi.. Tur atbildība ir, a te- pat suņa “papīri” nelīdz, jo viņš jau bija “klaiņojošs” Protams, protams, lielākā daļa mednieku tā nedara. Bet, ja jau par to nav nekādas atbildības… Lielakā daļa iedzīvotāju nezog. Bet likumi un sodi ir..

No otras puses, ko darīt vientuļam lauku tantukam, kam suns ir vienīgais aizsargs, un vienīgai novada policists ir 75 km attālumā? Neievērot suņu labturības noteikumus, un siet pie ķēdes? Ļaut, lai mednieku piebarotās mežacūkas izrok visu kartupeļus? Zinu gadījumu, kad tantuks par to žēlojās vietējai mednieku biedrībai. Atbrauca viens, trīs pļavas tālāk bija tornis. Pasēdēja tajā vienu nakti… domāju, varu tālāk nestāstīt.

Viens aitu lielsaimnieks Vidzemē savulaik stāstija, ka bijis spiests mainīt ganības, jo iepriekšējās zvēri bija tā izrakājuši, ka turpmāka to izmantošana bija dārgāka, kā citu ganību nodrošināšana. Bija, protams, vērsies pie medniekiem pēc palīdzības, bet tas kā vienmēr..

Bez tam mednieki īpašnieka teritorijā var medīt tikai tad, ja ir noslēgts līgums. Domājat to ievēro? Nesen dzirdēju stāstu no vienas augstskolas profesores, ka saņēmusi zvanu no savas lauku mājas kaimiņiem, ka mājā ir bruņoto vīri. Metusi visu pie malas, braukusi skatīties- mednieki.. “Mēs gribējām zvanīt..”

Tā kā cirks ir skabarga, vieta, kur izpaust savu humānismu, lai neredzētu baļķi.

Es saprotu, ka iekļūstu tajā kategorijā, kas apgalvo, ka Latvija ir “failed state”, taču man tomēr šķiet, ka šīs sfēras sakārtošana būtu bijusi svarīgāka par Saeimas lēmumu par Rāmuļu skolas durvju remontu.

Nemaz nerunājot par Izglītību un Medicīnu. Es tomēr gribētu tādu Saeimu, kas veicina Latvijas attīstību, vai esmu diversants?

Un vēl Zane – ideja Jūsu komentāram- visvairāk mednieku biedrību ir Rīgā, a tur pie varas Ušakovs…

+8
-13
Atbildēt

27

    edge_indran > 29.03.2017. 11.15

    ———–Ķīps:”… vai nu to rakstījuši nevis juristi, bet bērnudārznieki, vai arī tas speciāli ir taisīts tik samudžināts.”

    =======================================================================================

    Cilvēku (sociālo grupu) mērķus noteic viņu intereses. Esošās sistēmas funkcionēšanu ietekmē tie, kas spēj elegantāk “uzmest” un efektīvāk “apčakarēt”. Tādos apstākļos par veselo saprātu un sabiedrības vairākuma interesēm var skaisti runāt, taču realitātē lielākie labumu guvēji būs mazākuma pārstāvji. Par visu šito precīzi uzrakstījis dermokrātijas speciālists Ivars Ījabs grāmatā “Politikas teorija: pirmie soļi”:

    “…..Tā [demokrātija] ir valsts pārvaldes forma, kas pašam ir jāprot izmantot savās interesēs.”

    http://www.punctummagazine.lv/wp-content/uploads/2017/02/IMG_8415-1024×683.jpg

    http://www.punctummagazine.lv/2017/02/13/demokratija-gruti-audzejams-augs/

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 11.17

    …Ķīps…piedod, neuztvēru man adresēto ziņu un sasaisti ar Ušakovu…drīkstu palūgt izvērstāku domu?…

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    nomale > 29.03.2017. 11.22

    Ķīps. Mazliet pēc absolūtisma – vai nu visu vai neko. Tas ka viena joma nav sakārtota nenozīmē ka jāatstāj pusnovārtā cita.

    Vispār man patīk turēties ceļa vidū – medības medību pēc neatbalstu, bet bez medniekiem arī nevar. Vai tā nebija Serengeti, kur aizliedza ziloņu medības. Rezultāts – ziloņu migrācijas ceļi jau bija slēgti kā rezultātā tie nekur netika un noēda visus kokus. No parkveida savannas pāri palika zāļu tuksnesis. Paradoksāli, bet tieši pateicoties šai vēlmei nogalināt Āfrikā ir saglabāti daudzi dabas parki, kkas dod patvērumu veselai plejādei dažādu dzīvnieku. Baidos, ka ja nebūtu tie bagātie šāvēji, tad šo dabas parku vietā būtu nebeidzamas tējas plantācijas. Arī redzot drātīs sapinušos un mirstošu briedi pirmā doma galvā ir par mednieku, kuram pietiktu drosmes izbeigt šī dzīvnieka mocības.

    No otras puses to tizlāko mednieku pārstāvju plātīšanās un neiecietīgā vāvuļošana var izraisīt tikai tieši tādu pašu pretreakciju.

    Par klaiņojošiem suņiem – saimniekam soda naudu sākot no pārsimts eiro līdz pat cietumam. Šajā jomā ir tāds bardaks un patvaļa, ka pavisam drīz tas var beigties ar kādu nokostu bērnu.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 29.03.2017. 11.32

    ————nomale:”… – saimniekam soda naudu sākot no pārsimts eiro līdz pat cietumam.”

    =======================================================================================

    Nodrošini bezmaksas čipēšanu, tad totālu uzskaiti un kontroli – un, tad varēs sākt sodīšanu. Noliekot “pajūgu priekšā zirgam”, kārtējo reizi iebrauks “dziļās auzās”.

    Nav jēgas veicināt Kargo kultu! Lasiet dermokrātijas speciālista Ivara Ījaba grāmatu

    “Politikas teorija: pirmie soļi” un domājiet, domājiet, domājiet!

    “Latvijas integrācija Eiropā lielā mērā ir bijis ļoti veiksmīgs un pareizs process, bet tā ir noritējusi kā tāds Kargo kults, respektīvi, ja mēs ārēji izpildīsim kaut kādus rituālus, tad automātiski kļūsim pārtikuši un laimīgi kā tie tur Rietumos.”

    http://www.kvarkadabra.net/wordpress/wp-content/uploads/2006/04/kargo-kult.jpg

    http://www.punctummagazine.lv/2017/02/13/demokratija-gruti-audzejams-augs/

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 29.03.2017. 11.45

    Zane, viens no Jūsu tipiskākajiem komentāriem ir – “a tas tāpēc, ka Ušakovs”. Tad nu ar te iemetu komentāra ideju, lai nav jādomā…

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    Absints > 29.03.2017. 11.55

    Nomale, kā jau rakstu komentārā, dzīvnieku populācija ir jāregulē, par to šaubu nav. Tāpat it jāiznīcina klaiņojoši suņi, arī par to nestrīdos. Un nemēģiniet man piedēvēt pretējo. Jautājums ir cits – šinī sfērā valda tāda visatļautība, kā reti kur. Ja no vienas puses valsts aizsargā medniekus, tad no otras puses būtu jāsargā arī “mierīgie” iedzīvotāji. Tā nav. Viņi ir bezspēcīgi pret mednieku un meža dzīvnieku patvaļu. Ir likums, taču neizskatās, ka to rakstījuši juristi. Bet toties to ir apstiprinājusi Saeima:

    https://likumi.lv/doc.php?id=77455

    Manuprāt, tas ir brāķis. Saeima tā nedomā…

    Un man tomēr tas šķiet divkosīgi – papagailim mācīt runāt (dresēt) nedrīkst, bet stirniņas slepkavot drīkst, un sunīšus arī šaut drīkst..

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 29.03.2017. 12.01

    ————-Ķīps:”… Ja no vienas puses valsts aizsargā medniekus, tad no otras puses būtu jāsargā arī “mierīgie “iedzīvotāji.Tā nav.”

    =========================================================================================

    Ir tā, kā jābūt dermokrātijā. Mācies lobēt, študent – pilnveido spējas izmantot sistēmu savu mērķu sasniegšanai!

    Ivars Ījabs: Politikas teorija: pirmie soļi

    http://www.satori.lv/uploads/media/23/23123.jpg

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 12.27

    …Ķīps raksta: – “Zane, viens no Jūsu tipiskākajiem komentāriem ir – “a tas tāpēc, ka Ušakovs”.”

    …drīkstu palūgt atsauci uz maniem tipiskākajiem komentāriem par Ušakovu?…ja tie tik tipiski – nebūs tak grūtību tos sameklēt…

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 13.42

    …Ķīps…ar Tevi tiešām viss kārtībā?…kas no rakstītā par NĪN tēmu neatbilda patiesībai un aizskāra Ušakova gaišo tēlu?…vajadzēja atsaukties uz Zilupi vai Putriņciemu, bet tiem ar NĪN uzpūstajām likmēm Rīgā – nekāda sakara…varbūt Ķīpaprāt Rīgas domes pieminēšana ir apgrēcība un tāpēc jāizvairās par to rakstīt?…

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    Absints > 29.03.2017. 13.52

    Nē, nav. Vienkārši baidos par Jums, ka tas nepārvēršas par paranoju…

    Zinat, kā tas ir – cilvēkiem dikti patīk trivializēt un visam piemeklēt iemeslu..

    Bērns raud. Traki… Zobi nāk, ā tad skaidrs… Un bērnam visu laiku “nāk zobi”.

    Tāpēc man sāk šķist, ka noveļot vainu uz Ušakovu, Jūs tādējādi sevi attaisnojat, kaut gan esot pie varas un vairākuma, Jums un Saeimai vajadzētu nelikumības novērst. Tas nenotiek… Un es nesaprotu, kāpēc…

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 14.15

    ..Ķīps…jautāšu vēlreiz – ar Tevi tiešām viss kārtībā?…vai pats neslimo ar citiem piedēvēto paranoju?…un vēlvienreiz – kāds man sakars ar varu un sevis attaisnojumu meklēšanu?…

    …arī kritiskā domāšana sašķobījusies?…jo diskusijas tēmas sakarā manos komentāros ieraudzīt nepamatotu uzbrukumu Ušakovam – nu, tas ir jāmāk…

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 29.03.2017. 15.19

    nu ?! Pieauguši , bet ķīvējas kā bērni. Un kāds no tā labums dzīvnieku aizsargāšanai? Dzīvniekiem?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 29.03.2017. 15.24

    zanīt, par nodokļiem likumus pieņem saeima, nevis Ušakovs

    Un tie likumi par 101 SIA, ko drikst dibināt un pa kuriem mums likumīgi atņemto naudu virpināt – arī šai sistēmai pamatus – tiesiskos pamatus liek saeima

    Tu gribi lai mēs uzslaukam izlijuši ūdeni un gribi, lai mēs neliekamies ne zinis, ka vispirms vajadzētu novērst avāriju saplīsušajā krānā

    Zinam mēs tevi zanīt, vari neizģērbties – tāda troļļu meita, kā visas citas

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    Absints > 29.03.2017. 15.46

    Uz Zani, nez vai jautājuma izvēršana par to, cik Jums ir vai nav sakars ar varu ir Jūsu interesēs, tāpat, kā vairākkārt esmu teicis, neviens mani nepiespiedīs nolaisties līdz personiskiem apvainojumiem. Es savā komentārā teicu: “baidos par Jums”, ja tam nav pamata, ļoti labi, varam palikt pie tā..

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 15.50

    ….Skaisle…Tu lasīt māki…vai…tikai rakstīt?…

    …ne Tu lasi komentārus, ne saitēs norādīto informāciju – Tev tikai ķengāšanās prātā…tur pirkstiņi veikli kustas…ja kustētos smadzenes tiem līdzi – būtu zelts, ne meitene…:)

    …Tavus komentārus interesanti lasīt, tur daudz emociju, bet…tad aizbrauc auzās vai pareizāk sakot – grāvī un netiec no tā laukā…

    …pārlasi vēlreiz vakardienas diskusiju par NĪN…tur arī atradīsi atbildes…protams, ja vēlēsies…un Tavs mērķis nav bezjēdzīgi taisīt troksni….

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Anonīms > 29.03.2017. 16.33

    zanīt, lasu, lasu un daudz lasu, acu ārsts vispār saka, ka par daudz – un tieši tāpēc mani nevar apmuļķot – kā saka – iztroļļot -lūk

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 17.03

    ….Ķīps raksta: – “[…]nez vai jautājuma izvēršana par to, cik Jums ir vai nav sakars ar varu ir Jūsu interesēs […]”

    …ūja, kāpēc gan – nē?…labprāt uzklausīšu, kā esmu saistīta ar varu…varbūt uzzināšu par sevi ko jaunu…tas, nudien, būtu interesanti…

    …te jau pasaku teicējs Skumjais Bruņinieks savas fantāzijas izklāstīja, neatteikšos uzklausīt vēl kādu versiju…

    …ja jau esi teicis A, turpini!…jo mētāties ar pieļāvumiem un radīt aizdomas – tas nav īsti godīgi…

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > 29.03.2017. 17.09

    Ja jau gribat- Zane, man nav izdevies Jūs sasaistīt ar kādu Saeimas darbinieku, taču ļoti bieži Jūsu komentāri sakrīt ar kādas pazīstamas politiķes viedokli, man nav izdevies pamanīt atšķirības. Vai nu Jums nav savu domu, vai arī tās ir Jūsu domas. Pie kam dažreiz raksturīgi termini nāk no Jūsu mutes pat ātrāk, un tikai tad parādās kādā intervijā (atceros piemēram terminu “tirgus sievas”..)

    Kā tad ir?

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    Es > 29.03.2017. 17.13

    Jaukie ļaudis,

    jūs tak te pie cirka taisiet cirku :)))

    No varas esošie te parādās, ja vispār, tik uz mirkli, ieliek kādu saukli un pagaist kā rīta migla… Te esam mēs – iedomu bruņinieki (bruņinieces) un vēl tie, kuri, iespējams, pelna algu ar norvēģu teiksmu tēlu darbiņiem…

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Es > 29.03.2017. 17.20

    Ķīp,

    Neņemiet ļaunā, bet, kā Jums škiet, cik tam cilvēkam, uz kuru norādat (varas cilvēkam) ir laika rakstīt visu ko internetā? Partija jau spiež būt modernajās tehnoloģijās, bet tomēr… Cik laika tas cilvēks varētu atvēlēt tādai darbībai? Bet turēšanās pie konkrētas partijas te ir raksturīga bezgala lielam skaitam rakstītāju… Bet, tas taču nenozīmē, ka viņi ir cilvēki no partiju vadības vai valsts varas…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 29.03.2017. 17.22

    Jums ir laiks, vai ne? Citiem nav?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Es > 29.03.2017. 17.24

    Citiem nav :) Citi darbiņus dara… Es gurķojos ;)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 17.31

    …Ķīps…nu, gan, sasmējos!…nezinu, kā tagad rīkoties – atnest izziņu no kādas valsts iestādes, kā apstiprinājumu, ka neesmu deputāte, ministre, partijas biedre vai vēl kāda amatpersona?…vai tas, ka vēl kāds lietojis teicienu “tirgus sievas” un domājis līdzīgi – ir pamats Tavas fantāzijas lidojumam?…

    …man Tevi jāsarūgtina – esi aizšāvis galīgi garām… :)

    …goda vārds – tas bija jautri!…un, ja Tu mani identificē ar Solvitu – tas ir vēl jautrāk… :))

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > 29.03.2017. 17.40

    …Kungi, es arī darbiņus daru un man neviens par to algu nemaksā – pati vien, pati vien…un rūpējos, lai arī citiem maizīte būtu…brīžiem laika vairāk, tad varu atļauties komentāros citādu viedokli paust…kā redzu – tas daudziem nepatīk… :)

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > 30.03.2017. 09.30

    Labi, atnesiet izziņu.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 30.03.2017. 12.22

    Zane, Jūs IR lapā esat daudzus gadus. Es arī. Nekad neesmu pamanījis viedokļu atšķirību starp Jums un Āboltiņu. Kā rakstīju – ja arī Jūs neesat viņa, tad Jums nav savu domu.

    Arī Jūsu atbilde demonstrē ambīcijas, ka Āboltiņas kundzei piemīt pilnā apmērā. (un arī “lien ārā ” no Jūsu komentāriem.) Ja neesat viņa, tad Jums būtu jābūt kaut drusku glaimotai, ka tiekat salīdzināta. Ne miņas…

    Mani Jūsu stāts par smiešanos nepārliecināja.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

zanE. 29.03.2017. 10.22

…paldies Velgai Vītolai par viedokli…iesaku izlasīt:

http://m.delfi.lv/versijas/article.php?id=48676255

+17
-7
Atbildēt

0

Rasa 29.03.2017. 10.20

Tātad, zirgus desās. Un profesionāļus, cirka mākslinieku dzimtas … Pirms vairākiem gadiem pie Rīgas cirka iznāca parunāt ar dresētāju, ar kādu sirsnību viņs stāstīja par savu dresējamo – cūciņu, pat Mona Liza tika piesaukta. Tas atkāpei. Par tēmu. Cik zemes gabalus un cik lielu teritoriju kopumā aizņem Rīgas cirks? Kā tiks izmantota dzīvniekiem paredzētā daļa? Kas atbildēs par nekorekti veikto Cirka ēkas novērtējumu un tā radītajām sekām?

+7
-13
Atbildēt

0

Anonīms 29.03.2017. 10.05

Es esmu kategoriski pret dzīvnieku izmantošanu cirkā. Kategoriski.

+13
-11
Atbildēt

0

zanE. 29.03.2017. 09.51

…cirka apmeklētājs redz tikai “smuko” pusi, bet…kādos apstākļos tas dzīvnieks izdzīvo savu dzīvi aizkulisēs?…pāris metru krātiņš, krātiņš pārbraucot no vienas vietas uz otru, dresūra, izrāde un atkal krātiņš…mūža ieslodzījums…saules gaismu un brīvus vējus var ieraudzīt vien krātiņu iekraujot mašīnā vai lidmašīnā…cik ilgs ir tāda dzīvnieka mūžs?….eksistence…mocības…

…tāpēc pārsteidz Daiņa Īvāna žults izvirdums delfi.lv, aizstāvot dzīvnieku mocīšanu mirkļa izklaidei…

+21
-12
Atbildēt

6

    J.Biotops > zanE. 29.03.2017. 10.30

    Lēnām pār tiltu.

    Bērnībā, ceļojošā cirkā pirm reizi ticis, noskatījos lāčus, kam bija uzvilkts kaut kas līdzīgs bumbierenēm, pļurzīgas, pie tam diezgan tumši baltas. Viens, laikam aizrāvires ar priekšnesumu, apslapinājās, darbs, protams, turpinājās – grandiozo iespadu nespēa glābt ne citi zvēri, ne krieviski runājošie klauni. Par izturēšanos pret kustoņiem un dresūras metodēm arī nav ilūziju. Bet par to mūžu, brīviem vējiem un saules gaismu es ik kategorisks nebūtu.

    Daudzas sugas (nezinu droši, cik) cirkā nodzīvo krietni ilgāk, kā brīvā dabā, ēst dabū regulāri un iespējams, pat ar mazākām pūlēm, kā brīvībā. Tiesa, zvēru dārzā arī dzīvo ilgāk un šķietami mierīgāk. Mums nav iespējams uzzināt, ko aizstāvētie paši izvēlētos, tikuši pie tādas izvēles. Meža zvēru dzive brīvā dabā tikai no malas izskatās skaista. Kamēr nav jāizbauda paša regulārais bads un reizi dzīvē arī kāda stiprāka kustoņa bads.

    +13
    -17
    Atbildēt

    0

    nomale > zanE. 29.03.2017. 10.56

    J.Biotops – Tava argumentācija ir piemērota modernam zoodārzam, bet noteikti ne cirkam. Lauvas cirkā visu mūžu nodzīvos pāris kvadrātmetru lielā krātiņā ar retām pastaigām arēnā. Moderns zoodārs šiem pašiem dzīvniekiem nodrošinās pushektāru lielu āra laukumu ar papildus šim dzīvniekam domātām nodarbēm un izklaidēm.

    +15
    -8
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > zanE. 29.03.2017. 11.27

    nomale – zināt, kā dzīvi beidz tie valstu ģērboņos apjūsmotie zvēru karaļi? Padzītus no praida pēc ilgstošas badošanās novārgušus tos noplēš sīkāki plēsoņas.

    No zālēdājiem tas, ko cilvēkiem sauc par dabisku nāvi, paredzams tikai pašiem lielākajiem (ziloņi, degunradži, nīlzirgi…), arī tad ne vienmēr un pēc mokošas badošanās. Dzīvniekam tā brīvā dzīve nav labāka par mokām cirkā, bet ar to nesaku, ka man patīk cirks un lācis slapjās biksēs. Ir lietas, kur cilvēkam jāiejaucas pēc iespējas mazāk.

    Piekrītu tālākajam „Ķīps”komenam, ka šī nav Latvijas likumdevējiem tā neatliekamākā problēma.

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    edge_indran > zanE. 29.03.2017. 11.51

    ———-J.Biotops:”..Piekrītu tālākajam „Ķīps”komenam, ka šī nav Latvijas likumdevējiem tā neatliekamākā problēma.”

    ========================================================================================

    NA latkovskieši labāk gadiem risina cirka dzīvnieciņu problēmas, lai kaut kā izvairītos no EK komisāru ieteikumu izpildīšanas:

    ” EP cilvēktiesību komisārs mudina Latviju nodrošināt dzimumu līdztiesību un strādāt pie iekļaujošas sabiedrības veidošanas ”

    http://www.irlv.lv/upload/image_file/name/2016_12/86625/let_14137751-media_large.jpg?1481640418

    http://www.irlv.lv/2016/12/13/ep-cilvektiesibu-komisars-mudina-latviju-nodrosinat-dzimumu-lidztiesibu-un-stradat-pie-ieklaujosas-sabiedribas-veidosanas

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    WAT > zanE. 29.03.2017. 12.37

    Biotop, Tev laikam nesaprast nozīmi BRĪVĪBA

    +13
    -7
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > zanE. 29.03.2017. 12.59

    WAT – par manu saprašnu noteikti no malas labāk redzams, bet te runājam par dzīvniekiem un to realitātēm.

    Vārda „brīvība” nozīme ir atšķirīga dažādās civilizācijās un pat tuvu tautu valodās. Ko tāds jēdziens nozīmē dzīvniekam, nevienam no mums nav lemts zināt. Didelnieku brigādi „dzīvnieku brīvība” kā autoritāti taču neapspriedīsim?

    Ai, tagad beigšu, jāiet atvērt durvis runcim, kurš pēc pamatīgi izbaudītas brīvības žēli ņaud, ka gribot atpakaļ vedzībā.

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

west 29.03.2017. 08.56

Cirks, patreizējā izskatā, ir atliekas no aizpagājušā gadsimta bārdaino sieviešu izrādīšanas un “zvēru dīdītāju” izdarībām.

No paša bērnības cirka labākās atmiņas saistās ar klauniem, burvju māksliniekiem, akrobātiem un visu pārējo, ko darīja cilvēki.

Pa perimetru uzstādītais metāla būris un tajā salaistie zvēri neko citu,izņemot žēlumu un satraukumu nekad nav izraisījuši. Savvaļas zvēriem tur nav vietas.Izņēmums var būt mājdzīvnieks suns, jo tam šādas atrakcijas patīk. Par kaķiem un zirgiem māc dziļas šaubas.

Ja cirks nesēj izdzīvot bez meža zvēriem, tad lai beidz pastāvēt vispār.

+21
-10
Atbildēt

0

Austras koks 29.03.2017. 08.09

Oi, atkal aizgājusi ņuņņāšana par “nabaga” dzīvnieciņiem.

+12
-19
Atbildēt

5

    nomale > Austras koks 29.03.2017. 08.25

    Esi no tiem kam dzīvnieku mocīšana sagādā baudu?

    +16
    -10
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Austras koks 29.03.2017. 11.39

    ————-

    Nost ar “dzīvnieku mocīšanu”?! Šodien aizliegs dzīvniekus cirkā, rīt aicinās aizsegt Brīvības pieminekļa skulptūru “Lāčplēsis” un pārrakstīs varoņeposu?

    http://b1.kasjauns.lv/lv/bildes/Latvija/19_06/Lacplesis.jpg

    „Lāčplēsis”. Lāčplēša cīņa ar lāci alegoriski ataino tautas spēka, gudrības un garīgā skaistuma cīņu ar svešu varu. Šī tēlnieciskā grupa nākusi no tautas teiku pasaules un ataino mirkli, kad Lāčplēsis “ar lielu stiprumu zvēru tas pārplēš viducī pušam kā kazlēnu kādu”. (A.Pumpurs.)

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    no malas > Austras koks 29.03.2017. 16.14

    ”Par nācijas diženumu un morālo progresu var spriest pēc tā, kā tā izturas pret saviem dzīvniekiem”.(M.Gandijs)

    Pie mums no padomju laikiem saglabājusies antropocentriska attieksme pret dzīvniekiem. Cilvēks sevi iedomājies kā radības kroni, kurā pārējiem planētas iemītniekiem ir pakārtota loma un to tiesiskā aizsardzība izriet no cilvēka vajadzībām.

    Lai spriestu par šiem jautājumiem, ieteiktu palasīt gan jurista L.Liepas pētījumu par dzīvnieku tiesību attīstību:

    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/lauris-liepa-rigas-laiks-lielo-pertiku-tiesibu-ritausma.d?id=45698500

    gan mūsu filozofa A.Sveces viedokli:

    http://www.satori.lv/raksts/10470/Artis_Svece/Dzivnieku_un_vides_etika_4_lekcija

    Dažiem varbūt paliktu kauns, ka dēvējat sevi par cilvēkiem.

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Austras koks 29.03.2017. 16.39

    —————

    “Melna cūka jūŗâ brida, / Naudas zutis mugurâ. / Būt’ ta cūka noslīkuse,

    Nauda kļūtu Kurzemê.” (30907-3)

    ========================================================================================

    Pie mums viss “antropocentriskums” tikai un vienīgi no padomju laikiem, kā arī piedevām – Latkovskis, Lembergs, Svece u.c. latviešu tautas dainas par Latvijā cienījamāko dzīvnieku?

    Šodien cenšas aizliegt dzīvniekus cirkā – rīt centīsies politkorektumā vārdā iznest no muzeja pieminekli, ja kādas reliģijas piekritējiem nepatīk rukši?

    “Cūka” ir latviešu tēlnieka Teodora Zaļkalna 1937. gadā veidota granīta skulptūra. Pašlaik tā atrodas Rīgā, Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā.

    http://img.reitingi.lv/news/T.Zalkalns_cuka.jpg

    http://www.dainuskapis.lv/meklet/c%C5%ABka

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    west > Austras koks 29.03.2017. 18.56

    Vienmēr likās, ka esi pieaudzis cilvēks. Laikam kļūdījos. Gadās.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

J.Biotops 29.03.2017. 08.00

Jau pirmajā teikumā loģika pretruna – ja es reizēm ēdu desu, tas vēl nenozīmē, ka noliedzu „visus pārējos” ēdienus. Tālāk rakstā argumentācijas metode līdzīga.

Paša ģimenē dzīvnieku cirks nekad nav bijis cieņā, bet tādi tekstiņi – ne tik. It īpaši no Saeimas deputāta, bet tieši tas laikam šo to izskaidro.

+11
-13
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam