Valdība atbalsta starpvalstu līgumu par “Rail Baltica” dzelzceļa savienojuma izveidi
23Saistītie raksti
Aktuāli /
21. novembris
Žurnāls: Kāpēc igauņiem izdodas “Rail Baltica” būvēt lētāk?
Radars /
13. novembris
Radars Latvijā
Komentāri (23)
valdemir 24.01.2017. 15.53
OK! Bet, kā tur ir ar kapiem, senkapiem, melno stārķu ligzdām, purva sārtenēm, dižkokiem, ainavām, utt? Galu galā, varbūt lētāk var, no katra konkursiņa kaut kas atlec? Un, ja nu neizdodas nokomplektēt buldozeristu komandu no īsteniem letiņiem ( vai, sliktākajā gadījumā, vismaz palestīniešiem )? Ritai Evai Našeniecei nekas nav sakāms?
0
Absints 24.01.2017. 13.25
Tas ir labi. Varbūt beidzot izrausimies no tās situācijas, kad Latvija vairs nevar noorganizēt nevienu lielu darījumu vai pasākumu, Visi lielie iepirkumi izgāžas, visas lielās būves ir ar problēmām, visos lielos pasākumos notiek negaidītas lietas.
Bet par pašu dzelzceļu- pārkopēju savas šaubas, ko izteicu pie iepriekšējā raksta par šo tēmu. Priecāšos, ja tās ir bez pamata.
Mūsdienu pasaulē dzelzceļš paliek arvien nerentablāks. Ir skaidrs, ka Rail Baltica nebūs nekāds lētais projekts, un, lai to kaut cik atpelnītu, pasažieru pārvadājuma biļešu cenām būtu jābūt tuvu lidmašīnās cenām. Un tad jautājums-kāpēc uz Berlīni braukt diennakti, ja var aizlidot pa divām stundām par to pašu, vai gandrīz to pašu naudu. ASV, kurai ir attīstīts dzelzceļa tīkls, un biļetes pat ir lētākas kā lidmašīnām, pasažieri praktiski pa to nebrauc. Lido vai brauc ar auto…Kādi ir iemesli, lai nākotnē, Latvijā, Eiropā būtu savādāk? Otrs- kravu pārvadājumi. Ja tikai Latvija, tad loģistika te ir -iekraut kravu kravas auto, aizvest līdz stacijai, kuras Latvijā būs tikai dažas, sagaidīt vilcienu, izkraut, iekraut, aizvest, izkraut/iekraut kravas mašīnā.. nogādāt. Būs lētāk- diez vai, bet noteikti būs ilgāk. Un laiks mūsdienās ir nauda… Tad jau labāk ar to pašu mašīnu aizvest līdz galam un ieekonomēt divas izkraušanas iekraušanas un laiku.. Jā nu lielākos mērogos, kravas konteineros.. varbūt. Bet nez vai konteineru, atvestu ar kuģi, izkraus Helsinkos, lai nogādātu Vācijā. Drīzāk ar kuģi aizvedīs uzreiz uz Hamburgu…Latvijā kravu pārvadājumiem šis dzelzceļš neko nedos. Lietuvai arī ne, Igaunijai ar ne, Vācijai, Somijai ar ne, Ja nu vienīgi starptautiski..
Es ceru, ka ir ekspertu taisīti ekonomiski aprēķini, kas apgāž manus diletanta spriedumus, tomēr šaubas ir… Pēc maniem pēdejā laika novērojumiem daudzi eksperti tomēr ir ar skatu uz vakarējo dienu. Un vakardien tas noteikti bija izdevīgi. Mūsdienās piegādājamās vienības ir kļuvušas mazākas un dārgākas, transporta izdevumu proporcija cenā kļūst arvien mazāka, attīstās bezpilota auto, piegādes ar droniem, robotiem. Elekrību nogādā pa vadiem, naftu, gāzi pa trubām, pastu pa internetu, tāpat filmas, muziku, programmatūru, ziņas. To loģiskos priekštečus veda pa dzelzceļu. Nu vairs nevajag…Slavenais Ķīnas vilciens, ko ar lielu pompu sagaidīja Rīgā, tā arī paliks pokazuhai, jo preču, ko vest šādi ta nav.. Vai tāpat nebūs ar Rail Baltic? Vai ekspertu vērtējums, taisīts kādus desmit gadus atpakaļ, nav jau novecojis? Savulaik brauca ar zirgiem. Uz Vāciju tas bija kādas divas nedēļas. Bija pasta stacijas, krogi, zirgu maiņas. Un tas bija normāli, tāds bija dzīves temps. Tad parādījās dzelzceļš, brauca divas dienas, un tad tas bija normāli, tāds bija tās dzīves temps. Tagad ir progress, pa dzelzceļu brauksim daudz ātrāk, bet vai tas tomēr atbildīs mūsdienu straujajam dzīves ritmam? Dzelzceļš atbildīs?
1
Krotow > 24.01.2017. 14.17
Rail Baltica ir stratēģiski svarīga nozīme gan lielo kravu gan pasažieru pārvadāšanai starp valstīm vidējās distancēs. Baltijā satiksmei starp pilsētām tas var aizstāt arī aviotransportu laika un piekļūšanas ērtību ziņā. Galvenais, lai nav bezjēdzīgu ātruma ierobežojumu kārtējo otkatu un lobiju dēļ.
ASV kravu pārvadājumu biznesa lobiju un problēmu ar zemes atbrīvošanu jaunu dzelzceļa līnija būvju dēļ (ir arī tur savi Šleseri) joprojām nav reālas ātrvilcienu satiksmes cauri visai valstij. Cik sanācis runāt ar amerikāņiem un lasīt viņu rakstīto visādos ar ātrgaitas dzelzceļiem saistītos forumos, viņi par savām problēmām šai sakarā ir diezgan sapīkuši un saskumuši.
0