Kremlis insceneja pilsonu karu Sirijaa..apbrunojot asadu…lai hibrid beglu kara veida raditu haosu regionaa..tai skaita raditu nestabilitati Europaa…iepludinot tur teroristus..kartejais kremla projekts
Pilsoņu karu Sīrijā inscinēja Izraēla, cerot, ka spēs pierunāt Obamu iejaukties un ka Sīrijas sabiedrotā Irāna, savukārt, nāks palīgā Sīrijai. Izraēlas mērķis ir iesaistīt karā Irānu, lai rastos legāls pamats to iznīcināt ar ASV rokām. Kad Obama uzzināja par šo plānu, viņš atteicās sūtīt karaspēku uz Sīriju.
Krievija tur jau karo no paša sākuma. Kāpēc tikai tagad sāka par to runāt? Katrā ziņā krievija sev ap kaklu velk kārtējo cilpu.
Krievijas pederācijas sabrukums jau sāk ideāli iezīmēties :)))
Не знаю, нашлись ли специалисты-востоковеды, которые смогли объяснить Путину риски, на которые он идет, выступая на защиту непопулярного правителя Сирии, утратившего контроль за большей частью ее территории, принадлежащего, к тому же, к ненавидимому шиитскому меньшинству (алавитам) в стране, где большинство составляют мусульмане-сунниты, пользующегося лишь поддержкой шиитского движения «Хезболла» в соседнем Ливане да шиитского Ирана, которого арабские страны — почти все суннитские — воспринимают сегодня как главного врага, в том числе, на религиозной почве.
В советские времена ближневосточные эксперты, советовавшие Кремлю, прозорливостью не отличались. Например, они традиционно преувеличивали силу арабов в противостоянии с Израилем и выдавали готовность Египта и других арабских стран принимать щедрую экономическую и военную помощь Москвы за намерение неизменно следовать в фарватере советской внешней политики. Но когда Израиль раз за разом громил арабов в пух и прах, когда выяснялось, что арабские лидеры предпочитают иметь дело не с Советским Союзом, а с Соединенными Штатами, когда не Громыко, а Киссинджер оказывался главным игроком в ближневосточной дипломатии, когда пришедший к власти в Египте на смену доктринеру и популисту Насеру прагматик Анвар Садат указал на дверь советским военным советникам, пошел на мирные переговоры и установление дипломатических отношений с Израилем, в Кремле началась многолетняя бесплодная истерика.
No vienas puses šis konflikts ir interesants ar to, ka ASV varenība samazinās. ASV dod interesantus signālus – salīdzinoši ar to ko Ķīna atļaujas un Krievija arī lēkā pakaļ.
Turcija NATO vispār ir neprognozējama.
NATO 5. punkts neliedz NATO valstīm iebrukt – piemēram Turcija jau 40 gadus kontrolē hibrīdkaŗa rezultātā sagrābtos Kipras dienvidus, kur ir izveidota neatzītā Turku Kipras republika. Nav jābūt trollim, lai neredzētu divdomīgās situācijas kuras var izmantot tāda vienošanās neievērojoša valsts kā Krievija.
Problēma ar Turciju ir arī tā, ka to var viegli izprovocēt(ar tādu Erdoganu, kas gan konfliktēja ar Izraēlu, gan arī par visu varu centās atrast iemeslu lai pielietotu NATO 5. punktu lai iebruktu Sīrijā) un ja tā iebrūk kādā valstī, vai arī uzbrūk Krievijas kaŗavīriem, tad NATO 5. punkts var tikt traktēts visādi… ASV pilnīgi noteikti nesāks kodolkaŗu ar Krieviju, ja tā aizsargājoties nomestu atombumbu uz Ankaru un pat iekaŗotu tās teritoriju. Ar tiem likumiem, ko Putina Krievijā ir pieņēmuši, šāda iespēja ir diezgan reāla.
Kas attiecas uz eho moskvi, tad cilvēki kas raugās tālākā nākotnē apjēdz, kādi ir sliktākie attīstības scenāriji, kur paklupt var visādās situācijās un klupiens starpvalstu politikā nozīmē tikai to, ka pārējie uztver to kā iespēju iespert pa pakaļu.
Hm, Principā Sīrijā karojošos “pa rupjo” varētu sadalīt 3 frakcijās:
1)Asads (ar RU atbalstu) – it kā pat neko sliktu lielos mērogos nebija izdarījis, līdz nesāka apšaut savu “arābu pavasari”, ja neskaita, ka Krievijas draugs. Pēdējā laikā valdības spēki izceļas ar diezgan bezjēdzīgas iebaidīšanas taktikas pielietošanu, regulāri bumbojot pilsētu dzīvojamos kvartālus;
2)ISIS – atsaldeņi pēc definīcijas;
3)FSA + kurdi, kas gan nav protams viens un tas pats, tomēr gan vieni gan otri cīnās gan pret Asadu, gan ISIS.
Paskatoties video (pilns jūtūbs)skaidrs, ka vienīgie, kas tur vēl daudz maz saglabājuši civilizētības pazīmes un cīnās par eiropietim saprotamām vērībām, ir tieši FSA+kurdi.
Atļaušos nepiekrist – drusku vienkāršātots skatījums….Patiesībā karojošo frakciju skaits ir daudzkārt lielāks, jo pastāv dažādi islasimstu grupējumi kā Al Nusra, Ahrar al Sham…kuru nokļūšana pie varas ir ļoti nevēlama un būtībā maz atšķirās no tās pašas Islama valsts, tad vēl ir desmitiem grupējumu, kuriem ir savi finansētāji no Līča valstīm, attiecīgi ar savām interesēm. Tādas vienotas FSA jau labu laiku nav, arī kurdiem ir savas intereses, kas bieži atšķiras no t.s. opozīcijas ! Mērenā opozīcija ir tik vērā neņemama, ka islamistiem uzvarot, viņi tiks vienkārši noslaucīti….Labākais variants ir Sīrijas kā valsts sadalīšana uz ko pamazām arī iet, jo apšaubāms, ka Irāna vai Krievija tā vienkārši padosies, arī minoritātes pret šādu “opozīciju” cīnīsies līdz pēdējam…
1) Nevajag tur nevienu pusi mālēt par melnu vai baltu. Ir pietiekoši daudz dokumentēti kadri par to, kā Asada policistus, kas tika sūtīti pret arābu pavasari, apšāva “miermīlīgie demonstranti”, kas nekautrējās ari apšaut “savējo” pūli. Taktika ir tāda pati, kā Palestīnas arābu cīņā pret Izraēlu, kur cilvēks, staipa apkārt sava sīča līķi un brēc, ka žīdi vainīgi, arī tad, kad izrādās, ka raķeti palaidis pašu Hamas. Tas viss ir teātris priekš labticīgajiem idiotiem. Bez tam Sīrijā arābu pavasaris jau reiz notika, tikai bez interneta radikālie islāmisti toreiz spēja sagraut tikai vienu pilsētu, jo par spīti dzīvošanai ideoloģiskajā burbulī pārējā Sīrija nepievienojās:
Asadam līdz šim ir bijis novērojams tikai Irāņu atbalsts, jo šie sūta savu tehniku un kaŗavīrus un Hezbollah atbalsts ar ko Asads norēķinās ar raķetēm, kuŗas Izraēla nīcina un arī pie reizes veic uzlidojumus Sīrijas armijas kazarmām par atgādinājumu, ka tā darīt nav smuki(jo šīs raķetes pēc tam tiek izmantotas pret Izraēlu).
Šis kaŗš ir diezgan interesants ar to, ka civiliedzīvotāji spēj doties pāri frontes līnijām un apgādā FSA ar pārtiku un arī ieročiem, nemaz nepieminot narkotikas, kas ļauj izturēt spriedzi un izdarīt to, ko normāls cilvēks nespētu. Šogad bija interesanta situācija, kad ISIS vai FSA uzbruka cietumam Aleppo tuvumā un šie cietumnieki nemaz nebija stāvā sajūsmā par to, ka šiem pēc cietuma atkal jādodas kaŗot pret Asadu, jo otra izvēle ir nāve, protams.
Nav īpaši skaidrs ar ko šīs mucas, kas pildītas ar spridzekļiem ir ar kaut ko nežēlīgākas par FSA, kas apšauda ar mortīrām dzīvojamos rajonus un šauj arī pa sievietēm un bērniem. Tas ir kaŗš, kuŗā pretējā puse spēj notriekt pārāk zemu lidojošas lidmašīnas un helikopterus un tiem cilvēkiem, kas saskatījušies Holivudas filmas par amerikāņu kaŗa tehniku ir neizprotams, ka Asadam nav militāro satelītu kontrolētas raķetes(kas katra maksā 500 miljonus), kas spēj trāpīt bunkurī pa vēdlodziņu, tāpēc šie arī izmnanto mucās savālētas sprāgstvielas un tās tāpat kā pirmajā/otrajā pasaules kaŗā izripina bez vadības… kur tā nokritīs – dies vien zin un gadās ka nokrīt tālu no mērķa.
2) ISIS nav īpaši izdalāms starp pārējiem – Al-Nusra ir vēl radikālākas idejas, bet virziens abiem un vēl vairākiem grupējumiem zem tā ko dēvē par FSA ir viens. FSA pati par sevi ir ļoti maza grupiņa – no tiem pašiem kas bija sākumā dēļ naudas un ieročiem lielākā daļa jau sen kaŗo par fanātisku islāmismu – un nav garantijas ka pārējie nav tikpat viegli pārliecināmi.
3) Kurdi ir pilnīgi cita grupa(pastāv vairākas atšķirīgas kurdu grupas – tāpat kā reģionālie dialekti un arī reliģiskas atšķirības), kas ir draudzīgās attiecībās ar FSA vai arī SA(Sīrijas Armija) tikai aiz augstiem žogiem un ar ieročiem rokās – tikpat draudzīgās attiecībās ir arī Asads ar FSA Damaskas reģionā, kur ir noslēgtas vairākas vienošanās par pamieru.
ISIS un visi tur uzbrūk vispirms vieglākiem mērķiem. Kurdiem ir vieni no novecojušākajiem ieročiem – daži lieto pat 100 gadus vecus ieročus, kamēr ISIS Irākā sagrāba gan amerikāņu Hummer gan arī tankus…
Esmu arī paskatījies pietiekoši daudz video, bet diemžēl neesmu pamanījis ka viņi tur cīnītos par eiropiešu vērtībām… :D
Kurdi arī nav eiropieši un nebūs – pat neskatoties uz to, ka šiem sievietes kaŗo. Ne Turcijā ne Sīrijā, ne arī Irākā nav kurdu zemes – tās ir vai nu armēņu vai asīriešu par kuriem vispār nevienam nav nekādas daļas.
Tur notiek kaŗš – ar visām izrietošajām zvērībām un ja tiek klāt noslepkavot armijas kadetus bez ieročiem, tad tos slepkavo un ja tiek klāt civiliedzīvotājiem, kas nav iepriekš pārāk dedzīgi protestējuši pret Asadu, tad noslepkavo arī tos – vai jauni vai veci, vai sievietes vai bērni.
Krix, tur var sadalīt Sīriju kā jau tā bija sadalīta pirms 100 gadiem, bet problēma ir tā, ka lielākā daļa iedzīvotāju dzīvo Asada kontrolētajā alavītu reģionā, kas pie tam ir bagātākais ar ūdeni un pieeju jūŗai. Uz to pirms kaŗa pārcēlās ļoti lielas laužu masas no laukiem.
Ar naftu aplaistot lauku, nekādu ražu nenovāksi. Visa pārējā Sīrija ir tuksnesis – Divupe nespēj neko vairs pabarot, tāpat kā Nīla Ēģiptē, kas importē pārtiku no ārzemēm. Globālā sasilšana ar neko daudz nepalīdzēs valstī kuras iedzīvotāju skaits pa pagājušā gadsimta pēdējiem 40 gadiem ir četrkāršojies(no 4,5 uz 18 miljoniem). Tieši šis demogrāfiskais sprādziens ir Arābu pavasara pamatā un viņiem nav citas formulas, kā nomainīt esošo diktatoru ar jaunu – līdz demokrātiskām vērtībām šie nav izauguši, jo atšķirībā no šiem, demokrātija Eiropā pastāv jau vairākus gadu tūkstošus, un kristietības tumsonības laikmets Eiropā šur tur tāpat bija ilgāk, nekā šiem pastāv islams.
Krievu ņemšanās pa Sīriju ir saprotama. Tartusas flotes bāze, par kuru viņiem ar Asadu ir līgums, atrodas gandrīz blakus pašreizējai frontes joslai. Un Sīrija ir viens no lielajiem Krievijas ieroču pircējiem. Samizot viņus tur ir jauka doma un, pieļauju, ka pēc tam var samizot arī Asadu, Taču ko pēc tam darīt ar ISIS, kuri ir vēl lielāki mūdži par talibanu.
Vateņiem (jeb kacapiem, kā viņus dēvē Ukrainā) nav tautības – tā ir diagnoze. Garīgi slimu ar lieluma māniju apsēstu alkoholiķu grupa. Daļa no viņiem šobrīd rušinās pa Sīriju. ASV darītu pareizi, ja nogaidītu, kamēr ISIS un Asada braņža kopā ar krieviem viens otru apsit – pēc tam būs mazāk darba.
Sist viņus agrāk vai vēlāk vajadzēs, taču ar ISIS iznīcināšanu process neapstāsies. Migrantu sērgai ISIS plosīšanās ir tikai starta šāviens. Īstais iemesls ir pa pasauli izplatījusies ziņa par iespēju “vecajās” ES valstīs neko nedarot saņemt lielus pabalstus. Un šis process brieda jau pēdējos padsmit gadus. Tuvo austrumu valstīs un Ziemeļāfrikā vietējo nacionālo īpatnību dēļ šobrīd ir ļoti liela cilvēku “pārprodukcija”. Pamatā jauni cilvēki, kas meklē vietu jaunai dzīvei kaut kur nebūt un ES ar pastāvošo migrācijas politiku tam ir ļoti viegls mērķis. Sīrija ir bezmaz izņēmums – starp no turienes karadarbības projām bēgošajiem ir daudz izglītotu cilvēku, pie kam ne mazums kristiešu, kuriem nonākšana ISIS ietekmes zonā ir droša nāve. Tāpēc no Tuvajiem austrumiem un Āfrikas iebraucošie ir ļoti rūpīgi jāšķiro un tie, kuri nav bēgļi no karadarbības vietām, vienkārši jāsūta atpakaļ. Un steidzami jāmaina pabalstu izsniegšanas kārtība, lai nepieļautu iespēju gadiem ilgi bezkaunīgi sēdēt uz kakla vietējiem nodokļu maksātājiem. Domāju, ka sakārtojot pabalstu izsniegšanu un pārtraucot maksāt tiem, kuri vienkārši parazitē uz nodokļu maksātāju rēķina, patīrīsies arī esošās iebraucēju kolonijas, jo paliks tikai tie, kuri tiešām strādā.
Kāds vēl “agrāk vai vēlāk”? Jau tagad izskatās, ka ir par vēlu – gan Libānā, gan Turcijā, un tagad jau arī noteikti Eiropā, izliekoties par bēgļiem,ir iekļuvuši demitiem tūkstoši IS kaujinieku.
Isis un Asada brandža kopā ar krieviem iznīcinās Sīrijas opozīciju. Padomā loģiski, kam ir vajadzīgs isis? Saudi Arābijai, Irākai, pat Irānas lupatgalvām tas ir drauds. Vienīgie, kam tas vajadzīgs, ir Asads, lai viņa žifafes kaklu nesadalītu un krievi, kurus sātans tur uz mūsu planētas tikai, lai vairotu postu un tiktu izliets maksimāli daudz asiņu.
Tartusas *flotes atbalsta punkts* (nevis bāze) nekad nav bijusi Krievijai stratēģiski svarīga. Līdz šim tās pilnais personāls sastāvēja vien no 4 (!) karavīriem. Un arī tie tika evakuēti kopā ar visiem pārējiem Krievijas armijniekiem un padomniekiem kā tiko uzsākās šī te vazga “lai neeskalētu situāciju”.
Deģenerāl, Asads ir šiītu alavīts, Irākā ir šiīti, sunnīti un kurdi, Sauda arābijā sunnītu vahabīti, bet Islāma valsts ir sunnīti. Islāma valsts neapdraud ortodoksālos šiītus – viņu skatījumā īstenos ticīgos, pārējos visus apdraud, tajā skaitā kristiešus, Asadu, kurdus, šiītus, kā arī no īstenā ceļa nogājušos sunnītus (Turcija).
Prasi Kasparovam! Pēc manām domām, jo lielāks saspīlējums, jo labvēlīgāka augsne naftas cenām. Atcerēsimies krievu sarīkoto terora aktu, provokāciju 9/11 un tam sekojošo ASV iebrukumu Afganistānā, pēc kura sākās Krievijas ekonomikas uzplaukums. 2008. gadā pirms krievu iebrukuma Gruzijā naftas cenas bija sasniegušas rekorda, 140$.
Jebkāds saspīlējums tuvajos austrumos naftas cenas tikai paceļ, nevis pazemina. Sen jau varēja paredzēt ka putins to darīs un ka tas būs krievijas krahs.
Tur ir tāds saspīlējums, ka vairāk nav ko saspīlēt. Visu laiku ir bijis tā, ka līdzko krīt naftas cenas, tā pēkšņi kādā naftas valstī rodas konflikts un naftas cenas iet augšā.
Bet tagad ir cita situācija – no naftas cenas kāpuma iegūst arī Krievija un Venecuela, kuras ir opozīcijā pasaules valdībai.
Patreiz pasaules valdība vēlas nožņaugt Krieviju un Venecuelu, tāpēc naftas cenas turas zemas.
Tikko Putina režīms kritīs, tā naftas cenas uzleks līdz 150$ par barelu.
Daudzi latviesi ir parliecinati, ka ar Latviju nekas nenotiks, ja ASV iznicinas Krieviju. Es neesmu arsts – nezinu slimibas nosaukumu. Varbut debilisms?
0
0
Atbildēt
0
nomale
06.09.2015. 20.39
Sīrija – lieliska vieta, kur bez lielām zobu sāpēm samizot Kremli! Kārtīgi tik jāapbruņo, jāapmāca un jānodrošina normāla opozīcija.
Nez, ko tur amerikāņi perina. Putina pozīcija ir skaidra – atbalsts Asadam. Ko atbalsta ASV? Vai ASV mērķis ir humānās katastrofas pārņemtas teritorijas, kā Irāka, Lībija? Kāpēc?
Asads pārstāv radikālo Alavītu reliģiozo minoritāti, kura ir maksimums 10% no Sīrijas iedzīvotājiem. Pārējie 90% ir pret viņiem. Atbalstot Asada krievija veicina humanitāro katastrofu. To pašu ko krievija vienmēr ir darījusi.
Alavīti(radikāli attiecībā pret ko?) nav nekāda minoritāte – lai arī 10% tā ir Sīrijas pamatnācija. Vēl tādi paši aborigēni ir drūzi. Pavisam nesen vēl šie runāja aramiešu valodā – tagad tajā runā tikai vecākā paaudze.
Visi pārējie ir ienācēji – kristieši, grieķi, armēņi, kurdi, turki, sunnīti utt.
Kamēr ASV un koalīcija bloķē Taliban Afganistānā, neļaujot tiem likt krieviem samaksāt par 1,3 miljonu afgāņu civiliedzīvotāju zvēriskām slepkavībām, fašistisko izdzimteņu bidlostāna var mierīgi izvērsties Ukrainā un Sīrijā.
Komentāri (46)
KRUSTTEVS 07.09.2015. 23.41
Kremlis insceneja pilsonu karu Sirijaa..apbrunojot asadu…lai hibrid beglu kara veida raditu haosu regionaa..tai skaita raditu nestabilitati Europaa…iepludinot tur teroristus..kartejais kremla projekts
1
DikembeSakamoto > KRUSTTEVS 08.09.2015. 08.02
Pilsoņu karu Sīrijā inscinēja Izraēla, cerot, ka spēs pierunāt Obamu iejaukties un ka Sīrijas sabiedrotā Irāna, savukārt, nāks palīgā Sīrijai. Izraēlas mērķis ir iesaistīt karā Irānu, lai rastos legāls pamats to iznīcināt ar ASV rokām. Kad Obama uzzināja par šo plānu, viņš atteicās sūtīt karaspēku uz Sīriju.
0
galantais 07.09.2015. 11.03
http://www.youtube.com/watch?v=pGqlBbNholA
0
Fikseris 07.09.2015. 10.22
Krievija tur jau karo no paša sākuma. Kāpēc tikai tagad sāka par to runāt? Katrā ziņā krievija sev ap kaklu velk kārtējo cilpu.
Krievijas pederācijas sabrukums jau sāk ideāli iezīmēties :)))
Не знаю, нашлись ли специалисты-востоковеды, которые смогли объяснить Путину риски, на которые он идет, выступая на защиту непопулярного правителя Сирии, утратившего контроль за большей частью ее территории, принадлежащего, к тому же, к ненавидимому шиитскому меньшинству (алавитам) в стране, где большинство составляют мусульмане-сунниты, пользующегося лишь поддержкой шиитского движения «Хезболла» в соседнем Ливане да шиитского Ирана, которого арабские страны — почти все суннитские — воспринимают сегодня как главного врага, в том числе, на религиозной почве.
В советские времена ближневосточные эксперты, советовавшие Кремлю, прозорливостью не отличались. Например, они традиционно преувеличивали силу арабов в противостоянии с Израилем и выдавали готовность Египта и других арабских стран принимать щедрую экономическую и военную помощь Москвы за намерение неизменно следовать в фарватере советской внешней политики. Но когда Израиль раз за разом громил арабов в пух и прах, когда выяснялось, что арабские лидеры предпочитают иметь дело не с Советским Союзом, а с Соединенными Штатами, когда не Громыко, а Киссинджер оказывался главным игроком в ближневосточной дипломатии, когда пришедший к власти в Египте на смену доктринеру и популисту Насеру прагматик Анвар Садат указал на дверь советским военным советникам, пошел на мирные переговоры и установление дипломатических отношений с Израилем, в Кремле началась многолетняя бесплодная истерика.
http://echo.msk.ru/blog/kiselev/1617546-echo/
2
students-4 > Fikseris 07.09.2015. 21.55
No vienas puses šis konflikts ir interesants ar to, ka ASV varenība samazinās. ASV dod interesantus signālus – salīdzinoši ar to ko Ķīna atļaujas un Krievija arī lēkā pakaļ.
Turcija NATO vispār ir neprognozējama.
NATO 5. punkts neliedz NATO valstīm iebrukt – piemēram Turcija jau 40 gadus kontrolē hibrīdkaŗa rezultātā sagrābtos Kipras dienvidus, kur ir izveidota neatzītā Turku Kipras republika. Nav jābūt trollim, lai neredzētu divdomīgās situācijas kuras var izmantot tāda vienošanās neievērojoša valsts kā Krievija.
Problēma ar Turciju ir arī tā, ka to var viegli izprovocēt(ar tādu Erdoganu, kas gan konfliktēja ar Izraēlu, gan arī par visu varu centās atrast iemeslu lai pielietotu NATO 5. punktu lai iebruktu Sīrijā) un ja tā iebrūk kādā valstī, vai arī uzbrūk Krievijas kaŗavīriem, tad NATO 5. punkts var tikt traktēts visādi… ASV pilnīgi noteikti nesāks kodolkaŗu ar Krieviju, ja tā aizsargājoties nomestu atombumbu uz Ankaru un pat iekaŗotu tās teritoriju. Ar tiem likumiem, ko Putina Krievijā ir pieņēmuši, šāda iespēja ir diezgan reāla.
Kas attiecas uz eho moskvi, tad cilvēki kas raugās tālākā nākotnē apjēdz, kādi ir sliktākie attīstības scenāriji, kur paklupt var visādās situācijās un klupiens starpvalstu politikā nozīmē tikai to, ka pārējie uztver to kā iespēju iespert pa pakaļu.
0
Fikseris > Fikseris 08.09.2015. 18.17
Krievija nav spējīga iekarot Turciju. Vienkārši spēciņa nepietiek. Un nometot ātombumbu krievija izdarītu pašnāvību.
0
Raicha 07.09.2015. 10.09
Hm, Principā Sīrijā karojošos “pa rupjo” varētu sadalīt 3 frakcijās:
1)Asads (ar RU atbalstu) – it kā pat neko sliktu lielos mērogos nebija izdarījis, līdz nesāka apšaut savu “arābu pavasari”, ja neskaita, ka Krievijas draugs. Pēdējā laikā valdības spēki izceļas ar diezgan bezjēdzīgas iebaidīšanas taktikas pielietošanu, regulāri bumbojot pilsētu dzīvojamos kvartālus;
2)ISIS – atsaldeņi pēc definīcijas;
3)FSA + kurdi, kas gan nav protams viens un tas pats, tomēr gan vieni gan otri cīnās gan pret Asadu, gan ISIS.
Paskatoties video (pilns jūtūbs)skaidrs, ka vienīgie, kas tur vēl daudz maz saglabājuši civilizētības pazīmes un cīnās par eiropietim saprotamām vērībām, ir tieši FSA+kurdi.
3
Krix > Raicha 07.09.2015. 11.35
Atļaušos nepiekrist – drusku vienkāršātots skatījums….Patiesībā karojošo frakciju skaits ir daudzkārt lielāks, jo pastāv dažādi islasimstu grupējumi kā Al Nusra, Ahrar al Sham…kuru nokļūšana pie varas ir ļoti nevēlama un būtībā maz atšķirās no tās pašas Islama valsts, tad vēl ir desmitiem grupējumu, kuriem ir savi finansētāji no Līča valstīm, attiecīgi ar savām interesēm. Tādas vienotas FSA jau labu laiku nav, arī kurdiem ir savas intereses, kas bieži atšķiras no t.s. opozīcijas ! Mērenā opozīcija ir tik vērā neņemama, ka islamistiem uzvarot, viņi tiks vienkārši noslaucīti….Labākais variants ir Sīrijas kā valsts sadalīšana uz ko pamazām arī iet, jo apšaubāms, ka Irāna vai Krievija tā vienkārši padosies, arī minoritātes pret šādu “opozīciju” cīnīsies līdz pēdējam…
0
students-4 > Raicha 07.09.2015. 21.18
1) Nevajag tur nevienu pusi mālēt par melnu vai baltu. Ir pietiekoši daudz dokumentēti kadri par to, kā Asada policistus, kas tika sūtīti pret arābu pavasari, apšāva “miermīlīgie demonstranti”, kas nekautrējās ari apšaut “savējo” pūli. Taktika ir tāda pati, kā Palestīnas arābu cīņā pret Izraēlu, kur cilvēks, staipa apkārt sava sīča līķi un brēc, ka žīdi vainīgi, arī tad, kad izrādās, ka raķeti palaidis pašu Hamas. Tas viss ir teātris priekš labticīgajiem idiotiem. Bez tam Sīrijā arābu pavasaris jau reiz notika, tikai bez interneta radikālie islāmisti toreiz spēja sagraut tikai vienu pilsētu, jo par spīti dzīvošanai ideoloģiskajā burbulī pārējā Sīrija nepievienojās:
https://en.wikipedia.org/wiki/1982_Hama_Islamic_uprising
Asadam līdz šim ir bijis novērojams tikai Irāņu atbalsts, jo šie sūta savu tehniku un kaŗavīrus un Hezbollah atbalsts ar ko Asads norēķinās ar raķetēm, kuŗas Izraēla nīcina un arī pie reizes veic uzlidojumus Sīrijas armijas kazarmām par atgādinājumu, ka tā darīt nav smuki(jo šīs raķetes pēc tam tiek izmantotas pret Izraēlu).
Šis kaŗš ir diezgan interesants ar to, ka civiliedzīvotāji spēj doties pāri frontes līnijām un apgādā FSA ar pārtiku un arī ieročiem, nemaz nepieminot narkotikas, kas ļauj izturēt spriedzi un izdarīt to, ko normāls cilvēks nespētu. Šogad bija interesanta situācija, kad ISIS vai FSA uzbruka cietumam Aleppo tuvumā un šie cietumnieki nemaz nebija stāvā sajūsmā par to, ka šiem pēc cietuma atkal jādodas kaŗot pret Asadu, jo otra izvēle ir nāve, protams.
Nav īpaši skaidrs ar ko šīs mucas, kas pildītas ar spridzekļiem ir ar kaut ko nežēlīgākas par FSA, kas apšauda ar mortīrām dzīvojamos rajonus un šauj arī pa sievietēm un bērniem. Tas ir kaŗš, kuŗā pretējā puse spēj notriekt pārāk zemu lidojošas lidmašīnas un helikopterus un tiem cilvēkiem, kas saskatījušies Holivudas filmas par amerikāņu kaŗa tehniku ir neizprotams, ka Asadam nav militāro satelītu kontrolētas raķetes(kas katra maksā 500 miljonus), kas spēj trāpīt bunkurī pa vēdlodziņu, tāpēc šie arī izmnanto mucās savālētas sprāgstvielas un tās tāpat kā pirmajā/otrajā pasaules kaŗā izripina bez vadības… kur tā nokritīs – dies vien zin un gadās ka nokrīt tālu no mērķa.
2) ISIS nav īpaši izdalāms starp pārējiem – Al-Nusra ir vēl radikālākas idejas, bet virziens abiem un vēl vairākiem grupējumiem zem tā ko dēvē par FSA ir viens. FSA pati par sevi ir ļoti maza grupiņa – no tiem pašiem kas bija sākumā dēļ naudas un ieročiem lielākā daļa jau sen kaŗo par fanātisku islāmismu – un nav garantijas ka pārējie nav tikpat viegli pārliecināmi.
3) Kurdi ir pilnīgi cita grupa(pastāv vairākas atšķirīgas kurdu grupas – tāpat kā reģionālie dialekti un arī reliģiskas atšķirības), kas ir draudzīgās attiecībās ar FSA vai arī SA(Sīrijas Armija) tikai aiz augstiem žogiem un ar ieročiem rokās – tikpat draudzīgās attiecībās ir arī Asads ar FSA Damaskas reģionā, kur ir noslēgtas vairākas vienošanās par pamieru.
ISIS un visi tur uzbrūk vispirms vieglākiem mērķiem. Kurdiem ir vieni no novecojušākajiem ieročiem – daži lieto pat 100 gadus vecus ieročus, kamēr ISIS Irākā sagrāba gan amerikāņu Hummer gan arī tankus…
Esmu arī paskatījies pietiekoši daudz video, bet diemžēl neesmu pamanījis ka viņi tur cīnītos par eiropiešu vērtībām… :D
Kurdi arī nav eiropieši un nebūs – pat neskatoties uz to, ka šiem sievietes kaŗo. Ne Turcijā ne Sīrijā, ne arī Irākā nav kurdu zemes – tās ir vai nu armēņu vai asīriešu par kuriem vispār nevienam nav nekādas daļas.
Tur notiek kaŗš – ar visām izrietošajām zvērībām un ja tiek klāt noslepkavot armijas kadetus bez ieročiem, tad tos slepkavo un ja tiek klāt civiliedzīvotājiem, kas nav iepriekš pārāk dedzīgi protestējuši pret Asadu, tad noslepkavo arī tos – vai jauni vai veci, vai sievietes vai bērni.
0
students-4 > Raicha 07.09.2015. 21.32
Krix, tur var sadalīt Sīriju kā jau tā bija sadalīta pirms 100 gadiem, bet problēma ir tā, ka lielākā daļa iedzīvotāju dzīvo Asada kontrolētajā alavītu reģionā, kas pie tam ir bagātākais ar ūdeni un pieeju jūŗai. Uz to pirms kaŗa pārcēlās ļoti lielas laužu masas no laukiem.
Ar naftu aplaistot lauku, nekādu ražu nenovāksi. Visa pārējā Sīrija ir tuksnesis – Divupe nespēj neko vairs pabarot, tāpat kā Nīla Ēģiptē, kas importē pārtiku no ārzemēm. Globālā sasilšana ar neko daudz nepalīdzēs valstī kuras iedzīvotāju skaits pa pagājušā gadsimta pēdējiem 40 gadiem ir četrkāršojies(no 4,5 uz 18 miljoniem). Tieši šis demogrāfiskais sprādziens ir Arābu pavasara pamatā un viņiem nav citas formulas, kā nomainīt esošo diktatoru ar jaunu – līdz demokrātiskām vērtībām šie nav izauguši, jo atšķirībā no šiem, demokrātija Eiropā pastāv jau vairākus gadu tūkstošus, un kristietības tumsonības laikmets Eiropā šur tur tāpat bija ilgāk, nekā šiem pastāv islams.
0
Krotow 06.09.2015. 23.14
Krievu ņemšanās pa Sīriju ir saprotama. Tartusas flotes bāze, par kuru viņiem ar Asadu ir līgums, atrodas gandrīz blakus pašreizējai frontes joslai. Un Sīrija ir viens no lielajiem Krievijas ieroču pircējiem. Samizot viņus tur ir jauka doma un, pieļauju, ka pēc tam var samizot arī Asadu, Taču ko pēc tam darīt ar ISIS, kuri ir vēl lielāki mūdži par talibanu.
9
Charlie Hebdo > Krotow 06.09.2015. 23.16
Krotow
Arī par krieviem lielāki mūdži?
0
Krotow > Krotow 06.09.2015. 23.23
Vateņiem (jeb kacapiem, kā viņus dēvē Ukrainā) nav tautības – tā ir diagnoze. Garīgi slimu ar lieluma māniju apsēstu alkoholiķu grupa. Daļa no viņiem šobrīd rušinās pa Sīriju. ASV darītu pareizi, ja nogaidītu, kamēr ISIS un Asada braņža kopā ar krieviem viens otru apsit – pēc tam būs mazāk darba.
0
Merilī > Krotow 06.09.2015. 23.24
-Krotow
Bet tā taču ir IS plosīšanās, kas radījusi migrantu sērgu. Kāpēc ne ASV, ne Turcijas, ne Eiropas prioritāte nav sist IS?
0
Krotow > Krotow 06.09.2015. 23.55
Sist viņus agrāk vai vēlāk vajadzēs, taču ar ISIS iznīcināšanu process neapstāsies. Migrantu sērgai ISIS plosīšanās ir tikai starta šāviens. Īstais iemesls ir pa pasauli izplatījusies ziņa par iespēju “vecajās” ES valstīs neko nedarot saņemt lielus pabalstus. Un šis process brieda jau pēdējos padsmit gadus. Tuvo austrumu valstīs un Ziemeļāfrikā vietējo nacionālo īpatnību dēļ šobrīd ir ļoti liela cilvēku “pārprodukcija”. Pamatā jauni cilvēki, kas meklē vietu jaunai dzīvei kaut kur nebūt un ES ar pastāvošo migrācijas politiku tam ir ļoti viegls mērķis. Sīrija ir bezmaz izņēmums – starp no turienes karadarbības projām bēgošajiem ir daudz izglītotu cilvēku, pie kam ne mazums kristiešu, kuriem nonākšana ISIS ietekmes zonā ir droša nāve. Tāpēc no Tuvajiem austrumiem un Āfrikas iebraucošie ir ļoti rūpīgi jāšķiro un tie, kuri nav bēgļi no karadarbības vietām, vienkārši jāsūta atpakaļ. Un steidzami jāmaina pabalstu izsniegšanas kārtība, lai nepieļautu iespēju gadiem ilgi bezkaunīgi sēdēt uz kakla vietējiem nodokļu maksātājiem. Domāju, ka sakārtojot pabalstu izsniegšanu un pārtraucot maksāt tiem, kuri vienkārši parazitē uz nodokļu maksātāju rēķina, patīrīsies arī esošās iebraucēju kolonijas, jo paliks tikai tie, kuri tiešām strādā.
0
Merilī > Krotow 07.09.2015. 00.02
– Krotow
Kāds vēl “agrāk vai vēlāk”? Jau tagad izskatās, ka ir par vēlu – gan Libānā, gan Turcijā, un tagad jau arī noteikti Eiropā, izliekoties par bēgļiem,ir iekļuvuši demitiem tūkstoši IS kaujinieku.
0
Krotow > Krotow 07.09.2015. 00.09
Kaujinieku tur nav tik daudz kā vervētāju. Taču piekrītu, ka tas nebūt nav labāk.
0
Charlie Hebdo > Krotow 07.09.2015. 07.15
Krotow
Isis un Asada brandža kopā ar krieviem iznīcinās Sīrijas opozīciju. Padomā loģiski, kam ir vajadzīgs isis? Saudi Arābijai, Irākai, pat Irānas lupatgalvām tas ir drauds. Vienīgie, kam tas vajadzīgs, ir Asads, lai viņa žifafes kaklu nesadalītu un krievi, kurus sātans tur uz mūsu planētas tikai, lai vairotu postu un tiktu izliets maksimāli daudz asiņu.
0
Aigars Mahinovs > Krotow 07.09.2015. 10.05
Tartusas *flotes atbalsta punkts* (nevis bāze) nekad nav bijusi Krievijai stratēģiski svarīga. Līdz šim tās pilnais personāls sastāvēja vien no 4 (!) karavīriem. Un arī tie tika evakuēti kopā ar visiem pārējiem Krievijas armijniekiem un padomniekiem kā tiko uzsākās šī te vazga “lai neeskalētu situāciju”.
0
Normunds > Krotow 07.09.2015. 16.11
Deģenerāl, Asads ir šiītu alavīts, Irākā ir šiīti, sunnīti un kurdi, Sauda arābijā sunnītu vahabīti, bet Islāma valsts ir sunnīti. Islāma valsts neapdraud ortodoksālos šiītus – viņu skatījumā īstenos ticīgos, pārējos visus apdraud, tajā skaitā kristiešus, Asadu, kurdus, šiītus, kā arī no īstenā ceļa nogājušos sunnītus (Turcija).
0
Merilī 06.09.2015. 23.06
Tas, ka krieviem šobrīd nav pa spēkam ilgstoši sisties divās frontēs ir skaidrs.
Mulsina, ka ASV tā vietā, lai sistu IS (kuru reiz pati bruņojusi, bet varbūt tieši tā ir atbilde?), izvēlas atkal mērīties ar krāniņiem.
1
Charlie Hebdo > Merilī 06.09.2015. 23.14
Merilī
Mulsina, ka ASV tā vietā, lai sistu IS (kuru reiz pati bruņojusi…
Vai stingri apsargātā 6. kamera atkal iemanījusies pieslēgties internetam?
0
Charlie Hebdo 06.09.2015. 22.21
Каспаров: Путин отправил военных в Сирию, чтобы поднять цены на нефть
http://ruposters.ru/news/04-09-2015/crazy-man-speaking
5
DikembeSakamoto > Charlie Hebdo 06.09.2015. 22.47
Kādā veidā? Vēl sliktāka situācija, kā patreiz Sīrijā, vairs nevar būt, Putins ar atbalstu Asadam var tikai pazemināt naftas cenu.
0
Charlie Hebdo > Charlie Hebdo 06.09.2015. 22.56
DikembeSakamoto
Prasi Kasparovam! Pēc manām domām, jo lielāks saspīlējums, jo labvēlīgāka augsne naftas cenām. Atcerēsimies krievu sarīkoto terora aktu, provokāciju 9/11 un tam sekojošo ASV iebrukumu Afganistānā, pēc kura sākās Krievijas ekonomikas uzplaukums. 2008. gadā pirms krievu iebrukuma Gruzijā naftas cenas bija sasniegušas rekorda, 140$.
0
aivarsk > Charlie Hebdo 07.09.2015. 08.02
Tur pat netālu ir Saūdi,AAE, var gaidīt kādus nesaprotamus teroristus aizdadzinām kādus naftas laukus, sagrābjot, uzspridzinot naftas vadu utt,
0
Fikseris > Charlie Hebdo 07.09.2015. 10.23
Jebkāds saspīlējums tuvajos austrumos naftas cenas tikai paceļ, nevis pazemina. Sen jau varēja paredzēt ka putins to darīs un ka tas būs krievijas krahs.
0
Normunds > Charlie Hebdo 07.09.2015. 16.01
Tur ir tāds saspīlējums, ka vairāk nav ko saspīlēt. Visu laiku ir bijis tā, ka līdzko krīt naftas cenas, tā pēkšņi kādā naftas valstī rodas konflikts un naftas cenas iet augšā.
Bet tagad ir cita situācija – no naftas cenas kāpuma iegūst arī Krievija un Venecuela, kuras ir opozīcijā pasaules valdībai.
Patreiz pasaules valdība vēlas nožņaugt Krieviju un Venecuelu, tāpēc naftas cenas turas zemas.
Tikko Putina režīms kritīs, tā naftas cenas uzleks līdz 150$ par barelu.
0
latvijas_valsts 06.09.2015. 22.08
Arī Latvija lieliska vieta šādām darbībām. Pat daudz labāka.
4
nomale > latvijas_valsts 06.09.2015. 22.32
Piekrītu! Bet, principā, jebkura vieta ir laba, lai samizotu Kremli.
0
latvijas_valsts > latvijas_valsts 06.09.2015. 23.00
Kara gadījumā no Latvijas nekas nepaliks pāri.
0
Fikseris > latvijas_valsts 07.09.2015. 10.18
Kā reiz no krievijas nekas nepaliks pāri. Latvija izies cauri diezgan sveikā.
0
Voldemārs Odišvili > latvijas_valsts 12.09.2015. 20.15
Latvija izies cauri diezgan sveikā.
………………………….
Daudzi latviesi ir parliecinati, ka ar Latviju nekas nenotiks, ja ASV iznicinas Krieviju. Es neesmu arsts – nezinu slimibas nosaukumu. Varbut debilisms?
0
nomale 06.09.2015. 20.39
Sīrija – lieliska vieta, kur bez lielām zobu sāpēm samizot Kremli! Kārtīgi tik jāapbruņo, jāapmāca un jānodrošina normāla opozīcija.
9
DikembeSakamoto > 06.09.2015. 22.39
Islāma valsts?
0
DikembeSakamoto > 06.09.2015. 22.45
Nez, ko tur amerikāņi perina. Putina pozīcija ir skaidra – atbalsts Asadam. Ko atbalsta ASV? Vai ASV mērķis ir humānās katastrofas pārņemtas teritorijas, kā Irāka, Lībija? Kāpēc?
0
Charlie Hebdo > 06.09.2015. 22.50
DikembeSakamoto
Nez, ko tur amerikāņi perina.
Neliec uz vienas strīpas amerikāņus un Rūzveltu, Kenediju vai Baraku Huseinoviču! ISIS ir Putina atsūkātāja, Obamas, politikas sekas.
0
Merilī > 06.09.2015. 23.08
– DikembeSarkamoto
Tā izskatās :(
0
Fikseris > 07.09.2015. 10.17
Asads pārstāv radikālo Alavītu reliģiozo minoritāti, kura ir maksimums 10% no Sīrijas iedzīvotājiem. Pārējie 90% ir pret viņiem. Atbalstot Asada krievija veicina humanitāro katastrofu. To pašu ko krievija vienmēr ir darījusi.
0
Gantrijs Tors > 07.09.2015. 12.12
Pirmkārt, Reigans jau mēģināja apbruņot separātistus Afganistānā 80-s gados, lai pretotos PSRS: https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cyclone
Rezultātā ļoti nestabila pasaules daļa bija padarīta vēl nestabilāka.
Otrkārt, Sīrijā nav vienotas pretošanās kustības. Tā vietā ir vairāki grupējumi, kuri karo pat savā starpā.
0
Normunds > 07.09.2015. 15.48
Šiītu valstis ir Irāka, Irāna, Libāna. Pārējie ir sunnīti. Un, jā Sīrijā pie varas ir šiītu minoritāte, kuri močī sunnītus.
0
Normunds > 07.09.2015. 15.53
Savukārt Islāma valsts ir sunnīti.
0
students-4 > 07.09.2015. 20.31
Alavīti(radikāli attiecībā pret ko?) nav nekāda minoritāte – lai arī 10% tā ir Sīrijas pamatnācija. Vēl tādi paši aborigēni ir drūzi. Pavisam nesen vēl šie runāja aramiešu valodā – tagad tajā runā tikai vecākā paaudze.
Visi pārējie ir ienācēji – kristieši, grieķi, armēņi, kurdi, turki, sunnīti utt.
0
Charlie Hebdo 06.09.2015. 20.21
Kamēr ASV un koalīcija bloķē Taliban Afganistānā, neļaujot tiem likt krieviem samaksāt par 1,3 miljonu afgāņu civiliedzīvotāju zvēriskām slepkavībām, fašistisko izdzimteņu bidlostāna var mierīgi izvērsties Ukrainā un Sīrijā.
0