Dots devējam atdodas jeb VID izpratne – ātrāk, ērtāk un lētāk

50

Komentāri (50)

klusais 29.03.2015. 11.15

Varbūt nedaudz par uzņēmējdarbību Latvijā kā tādu …

Es te negribētu pieskārties lielajām kompānijām, lielajām pilsētām , bet kā piemēru paņemt kādu novada centru …

Man šonedēļ tieši sanāca pakomunicēt ar vienu tādu uzņēmēju un tas lika aizdomāties par situāciju globālāk. Tātad runa iet par kādu pierīgas novadu , kura iedzīvotāji pamatā strādā Rīgā . Novadā ir kādas pāris nelieli ģimenes uzņēmumi ,kas veic novadam specifisku uzņēmējdarbību . Bez tam ir loģiski , ka tādi pakalpojumu sniedzēji kā frizieris , šuvējs ,autoserviss kas tur vēl stipri nenozīmīgs , četri pārtikas veikali no kuriem divi ir no zināmām veikalu ķēdēm.

Protams nozīmīgu vietu darbavietu sarakstā ieņem pašvaldības iestādes – novada dome, kultūras nams, skola, bērnudārzs .

Savulaik bija arī lielāki ražojoši uzņēmumi , bet tie vairs nestrādā .

Tad nu personāžs par kuru iet runa ir kundzīte pēc 40 , kurai bērni izauguši un diemžēl aizbraukuši uz angliju , jo Latvijā ar ko nodarboties neatrada , vēl uz viņas pleciem ir vecāki , kas arī ne ar visu tiek galā , jo vecums un kaites …

Dāmītei ir 2 veikali , kas nodarbina kopā 4 cilvēkus . Alga , ko viņa maksā ir ap 400 EUR uz papīra mēnesī par slodzi + :)

Darba ritms ir tāds , ka 2 reizes nedēļā darba diena sākas 5 no rīta , jo jābrauc pakaļ precei , pārējās 8 . Beidzas darba diena 19. Pie kam reāli arī sestdienas , svētdienas sanāk strādāt.

Strādājot pie šāda ritma , ja sit caur kasi visu preci un maksā godīgi visus nodokļus, tad uzņēmums jāklapē ciet …

Jautājums ko darīt ?

Skaidrs ir viens , ka pie esošās demogrāfiskā un ekonomiskās situācijas reģionos , kas ir tālāk no Rīgas vai lielajām pilsētām šāds mazais bizness nevar legāli pastāvēt.

0
0
Atbildēt

0

Normunds 27.03.2015. 09.35

Visticamāk, valsts budžeta ieņēmumu daļas pildīšana notiks uz godprātīgu un labticīgu uzņēmumu pleciem, līdzīgi kā tas ir bijis līdz šim – palielinot nodokļu slogu un prasot maksāt tiem, no kā iespējams paprasīt.

===================

Sen laiks palielināt. Latvijā UIN ir 15%, Igaunijā 21%.

+1
-1
Atbildēt

0

Absints 26.03.2015. 14.13

Man šķiet, ka viņi ir maitas. Liekas, ka kaut kas nav kārtībā, dzirdēju no paziņas, ka viņa paziņa…

“Viena tante teica”- tāds ir raksta un komentāru stils. Nekādas konkrētības, Un, ja nav konkrētības, tad tāda tirgus sievu patērgāšana par tēmu vien iznāk.

Latvijas ieņēmumi aug, pēdejos gados ieņēmumu plāni tiek izpildīti, no šī viedokļa viss tak ir kārtībā.

Savukārt, man nav saprotamas principiālas lietas. Ja juridiskās lietās vismaz formāli valda nevainības prezumpcija – jeb tiesai vai represīvajiem orgāniem ir jāpierāda, ka Tu esi vainīgs, tad VIDā nez kāpēc ir otrādi. Ja Tev ir nodokļu uzrēķins, tad Tev(!) ir jāpierāda, ka tas ir nepamatots. Iespējams, ka tas ir tāpēc, ka pretējā gadījumā tas nedarbosies, jo mūsu tiesu sistēma ir degradēta- pārkāpumu izskatīšanas procesi velkas gadiem vai pat gadu desmitiem, bet VIDs nav gatavs tik ilgi gaidīt…

Un vēl viena tēze, ko apdomāt- Latvijā ir tik augsti nodokļi tāpēc, ka ļoti daudzi tos nemaksā. Tātad, tiem, kas maksā, ir jāsamaksā arī par nemaksātājiem. Jeb, pārfrāzējot- valsts soda godīgos. Mums ir milzīgi komunālo maksājumu parādi. Un tikai loģiski būtu, ja ir tik lieli iztrūkumi, kas siltumu apgādes kantoriem pietrūkstu naudas, ko iepirkt kurināmo vai uzturēt saimniecisko darbību. Vai tā ir? Tā nav! Siltumu apgādes kantori strādā ar pelņu, neskatoties uz daudzajiem parādniekiem. Un atkal secinājums – tie, kas par komunāliem pakalpojumiem maksā- nomaksā arī par tiem, kas par tiem nemaksā. Jeb tarifi ir uzpūsti. Kantori māk dzīvot vidē, kad daudzi nemaksā, bet, visdrīzāk, būtu dezorientēti, ja visi pēkšņi maksātu. Un atkal valsts soda godīgos. Vēl viens piemērs no šīs sērijas. Vai zinat, kā aprēķina maksu par silto ūdeni? Ņem mājas patēriņu un izrēķina kubikmetra cenu katram īrniekam proporcionāli noziņotajam ūdens daudzumam. Tātad, ja kāds ir uzlicis magnētu, tad par viņa patērēto ūdeni samaksā tas, kas godīgi ir noziņojis patēriņu. Atkal tiek sodīts tolerantais īrnieks.

+2
-2
Atbildēt

32

    klusais > 26.03.2015. 15.21

    Ķīps – man ir zināmi konkreti stāsti , nevis viena tante teica . Vēl šodien pirms pāris stundām runāju ar vienu paziņu , kurš savu biznesu pārcēla no Latvijas uz Igauniju . Un konstatējam , ka mums zināmi ne tikai uz vienas rokas pirkstiem skaitāmi paziņas kas to ir izdarījuši . Piemēra pēc Vecrīgā netālu no unīša regulāri stāv BMW X5 ar igauņu nummuriem , tas ir viens piemērs , kur džeks uzlika mīksto kā uzņēmuma transporta nodoklim tā arī visai nodokļu sistēmai Latvijā. Nodeklarējās igaunijā , uztaisīja uzņēmumu , saņēma ID karti un iepūt viņam :)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 26.03.2015. 15.39

    VIDs ne pārāk sen ieviesa tā saukto “balto sarakstu”. Kantoriem, kas tur ir iekļuvuši, VIDs nevajadzīgas pārbaudes nerīko. Tā kā nav tā, ka nekas šai virzienā nenotiek.

    Savukārt par autoservisem un zobārstiem. Alga autoservisos pagājušo gadu kārtīgi pieauga. Oficiālā alga. Vai tas ir slikti?

    Bet man ir vēl viens stāsts. Man ir paziņa, kuram ir celtniecības kantoris. Maziņš, pārsvarā izpilda celtniecības pakalpojumus privātajiem pasūtītājiem. Un nodokļus nemaksā. Maksā minimālo un aploksnēs. Un viņa skaidrojums ir tāds – ja es maksātu visu nodokļus, sen būtu bankrotējis. Tagad cilvēkiem dodu darbu, viņi nestāv pabalstu un bezdarbnieku rindās, kur viņi būtu, ja es bankrotētu. Valstij arī tiek kāds labums, jo minimālo algu maksāju legāli. Privātie pasūtītāji VIENMĒR prasa, vai nevar bez nodokļiem, lētāk…

    Un mans jautājums- ko šim paziņam var pārmest?

    Vispār jau te ir riņķa dancis- nodokļus nemaksājam, jo mums ir mazas algas. Mazas algas ir tāpēc, ka nodokļus nemaksājam…

    Norvēģijā viss ir dārgs. Bet lielas algas arī. Vai vairāk saņemt un vairāk maksāt nav tas pats, kas mazāk saņemt un mazāk maksāt? Jeb nav?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Inguna > 26.03.2015. 15.45

    Paldies par komentāru.

    Man nebūtu ētiski rakstā pieminēt savu klientu nosaukumus. Rakstā gribēju uzsvērt tendenci, kādu es savā darbā novēroju. Arī VID ģenerāldirektore atzīst, ka ir problēmas ar VID auditu kvalitāti un viņa to attaisno ar līdzekļu trūkumu, kas ierobežo kvalitatīvu darbinieku noturēšanu. Tomēr no otras puses tas nav traucējis pašai ģenerāldirektorei visus lēmumus atstāt spēkā.

    Nesen kāds mans klients, izlasot VID auditā konstatēto, izteicās, ka tad viņš ar Latvijas uzņēmumiem nesadarbosies vispār. Preces pirks no Lietuvas, Polijas vai Ķīnas. Tā viņš sevi, iespējams, pasargās, bet kur tas mūs ved?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > 26.03.2015. 15.45

    Ķīps – vēl viens piemērs – pēc VID iniciatīvas sogad sāks ar 1.jūliju krāsot zemnieku degvielu. VID ir aprēķinājis , ka tādejādi novērsīs to ,ka šī degviela tiek lieta transportā , kas pārvietojas pa koplietošanas ceļiem. Pēc viņu aprēķiniem tā budžets iegūs 2.3 miljonus EUR gagā . Iegūs vai neiegūs – tas ir vēl makoņos rakstīts , bet tas , kas ir absolūti skaidrs , ka iekrāsošanas izmaksas būs 1 miljons EUR . Vēl atklats ir jautajums cik izmaksās aprīkojums , lai nodrošinātu krāsotās degvielas aprites noteikumus – aprēķini rāda ka 10-20 milj. Tad nu trīs jautajumi :

    a) vai teorētisku 2.3 miljonu ieguvei budžeta ir vērts tērēt ka minimums 1 miljonu praktiskas naudas ?

    b) kas tie būs pa jauniem parbaudes veidiem , kuri būs savādaki kā krāsotajai kurināmajai degvielai un kuri ļaus izķert negodīgos bezakcīzes degvielas lietotajus ( es speciāli apjautajos vai ir zināms kaut viens gadījums pedējos gados , kur noķerts transports ar krasoto apkures degvielu … izrādās ka nav , neredzu optimismu ,ka būs savadāk )

    c) kurš nesīs atbildību , ja nebūs 2.3 miljonu ieņēmumi , bet būs tikai izdevumi :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Absints > 26.03.2015. 16.01

    Es jau principā piekrītu, un labi atceros to gājienu ar auto nodokli, ko FM lepni izgudroja – nu tik būs miljoni, ja darba auto izmantos privātajām vajadzībām. Un iekasēja – čiku. Es tos saucu par puritāniskiem likumiem. Tie ir likumi, kas ir “pareizi”, bet dzīvē nedarbojas.

    Ar degvielas krāsošanu, visdrīzāk, būs tas pats. Toties vesela virkne ierēdņu ir rosījušies, kaut ko darījuši- šeit viņiem ir darbs.. Tāpat lielā vozņa ar progresīvo nodokli, kas daudziem liekas panaceja. Nodokļa administrēšana, programmatūras izmaiņas, un to ieviešana, pretdarbību pārvarēšana, pārbaudes, uzrēķini utt. noreducēs tos dažu ieņemtos eiro- to savulaik uzsvēra vēl Andris Vilks. Un ne par velti ap 10 Eiropas savienības valstu no šādas nodokļa ir atteikušās , un neviena pēc 2000, gada nav tādu ieviesusi… A mums kopkoris dzied, ka vajag.

    Tam , ka VIDs piegriež skrūves, tiem, no kā var iekasēt – piekrītu, bet tas jau nav tikai VIDs, kā augstāk rakstīju. Tā ir valstiska sistēma. Latvijā valda noziegumu brīvība no vienas puses un godīgo sodīšana no otras.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    klusais > 26.03.2015. 16.01

    Inguna – ar to preču pirkšanu no Polijas un Lietuvas ar jāuzmanās :) Kāds pilnīgi svaigs gadījums – kompānija regulari eksportē produktus uz Poliju . Pie katras reizes ,kad notiek eksports , vienotaja sistēmā tiek pārbaudīts vai uzņēmums ir PVN maksātaju reģistrā un izprintēts apstiprinājums no sistēmas. Pēc kāda laika izrādās , ka poļi pamanījušies reģistrā ar atpakaļejošu datumu izslēgt maksātāju … ko nu ? :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > 26.03.2015. 16.07

    Ķīps – par programmu nodrosinajumiem ar interesanti … piemēram tagad VID gatavojas ieviest jaunu sistēmu akcīzes marku izsniegšanā . Iniciatīva nāk no Baibas Šmites-Roķes ( uzvārds Roķis ar VID sistēmu saistītajiem zināms vēl no agrīnajiem 90-tajiem) . Sistēmas ieviešanai programmatūra maksā aptuveni 50 000 EUR , kas importētājiem un ražotājiem ir jāiepērk … bet kaut ka nejauši sagadījies , ka Latvijas Balzāmam tā programma jau ir …

    0
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > 26.03.2015. 20.29

    ….Ķīps raksta: – “Es jau principā piekrītu, un labi atceros to gājienu ar auto nodokli, ko FM lepni izgudroja – nu tik būs miljoni, ja darba auto izmantos privātajām vajadzībām. Un iekasēja – čiku.”

    —————————————

    …paskatīsimies, cik liels tas čiks sanācis:

    Ar 2011.gada 1.janvāri stājās spēkā Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums.

    2011.gadā ieksēti:

    Transportlīdzekļu nodoklis – 44,174 milj. LVL

    Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nod. – 12,136 milj. LVL (plānots – 17,000)

    2012.gadā:

    Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis – 47,566 milj. LVL

    Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nod. – 11,748 milj. LVL (plānots – 12,500)

    2013.gadā:

    Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis – 50,569 milj.LVL

    Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nod. – 14,615 milj. LVL (plānots – 14,400)

    2014.gadā:

    Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis – 73,504 milj. EUR

    Uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nod. – 19,212 milj.EUR (plānots – 18,781)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > 26.03.2015. 21.00

    Zane – un ja salīdzinam 2011 gada plānu ar 2014 gada … :) :) :)

    manuprāt tik vienkāršoti to nevar rēķināt , jo tad ir jāzin cik daudz auto Latvijā brauc piemēram ar igauņu nummuriem un tur arī maksā ekspluotācijas nodokli .

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > 26.03.2015. 22.27

    …jāņem vērā, cik daudz pa šiem gadiem pieņemti atvieglojumi un paplašināti nosacījumi, kuri atbrīvoti no šī nodokļa maksāšanas….arī tas ir fakts…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 09.56

    Un viņa skaidrojums ir tāds – ja es maksātu visu nodokļus, sen būtu bankrotējis.

    ================

    Latvijas problēma – mazi ienākumi un mazi apgrozījumi tiek aplikti ar lieliem nodokļiem, bet lielie ienākumi ar maziem. Tas žņaudz ekonomiku, bet valdošā kliķe izliekas to neredzam, jo nedrīkst paši sevi vai partiju sponsorus aplikt ar lieliem nodokļiem. Un patiesi, ja VID no mazajiem uznēmumiem piedzīs visu līdz pēdējam centam, daudzi bankrotēs uz cilvēki paliks bez darba, jo nodokļi uz darbaspēku ir tik lieli, ka darbaspēks vispār ir nerentabls. BEZdarbinieki saņems pabalstus.

    Lielbritānijā, ja darbinieks nopelna 500 paundus, valdība viņam neuzliek, ne IIN, ne sociālo nodokli, bet piemaksā vēl 200 un priecājas, ka cilvēks strādā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 10.02

    Vēl atklats ir jautajums cik izmaksās aprīkojums , lai nodrošinātu krāsotās degvielas aprites noteikumus – aprēķini rāda ka 10-20 milj. Tad nu trīs jautajumi :

    ============

    Nelaiķis Kogans savulaik teica, ka tas process nemaksā gandrīz neko. Turklāt tāda sistēma ir visā Eiropā un ir atzīta par labu esam. Līdz šīm varēja liet mašīnās Igaunijas krāsoto degvielu – nekādu problēmu, ti nedrīkst braukt uz Igauniju, vai citu valsti, kur degviela iekrāsota. Turklāt lauksaimniekiem vairs nebūs vajadzīgas nekādas kvotas, varēs pirkt krāsoto, cik vajag.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 10.05

    b) kas tie būs pa jauniem parbaudes veidiem , kuri būs savādaki kā krāsotajai kurināmajai degvielai

    ==========

    Lielbritānijā parasts lauku policists aptur automāšinu, pārbauda degvielas krāsu un uzliek daudztūkstošu sodu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 10.09

    Un ne par velti ap 10 Eiropas savienības valstu no šādas nodokļa ir atteikušās , un neviena pēc 2000, gada nav tādu ieviesusi..

    ===============

    Nu, nu, kuras tad ir tās 10 valstis?

    Latvijā pat nav plakanā nodokļu sistēma, bet regresīvā. Regresīvā ir labāka par plakano un progresīvo? Tikko pats rakstīji, ka augstie nodokļi žņaudz nost mazo celtniecības uzņēmumu, bet tur pie vainas taču ir regresīvā nodokļu sistēma. Opreģeļis, kā krievs saka.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.03.2015. 11.05

    Zane,

    Es biju domājis ļoti konkrēti:

    Runa ir par dienesta auto izmantošanu privātajām vajadzībām. Nodoklis, kuru izgudroja Finanšu Ministrijas pārstāve Daina Robežniece, un, kas darbojās 2010 gadā. 2011 to atcēla, jo tas jau bija kļuvis smieklīgs…

    FM paredzēja iekasēt 38 miljonus latu, bet iekasēja.. dažus..

    38 miljoni radās excelī sareizinot automašīnu skaitu ar darbinieku skaitu, vai kaut kā tamlīdzīgi, bet realitātē notika darba auto izpirkšana, norakstīšana, pārformēšana, patapinājuma līguma slēgšana utt .uz darbinieka vārda.

    Man tas ir viens izteikts piemērs valsts darbinieku “profesionalitātei”. Te atkal ir tas gadījums- likums jau labi domāts, pareizs, bet dzīvē nedarbojas. Un gaidīt, lai arī par to ierēdņi padomā, kad šādus “puritāniskus” likumus pieņem, laikam, ir bezcerīgi.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > 27.03.2015. 11.25

    …Ķīps….painformē, lūdzu, par to atcelšanu, citādi – kāds to nebūs dzirdējis un turpina maksāt…. :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.03.2015. 11.33

    Visas valstis, kas ir atcēlušas progresīvo nodokli, neatceros, te ir dažas:

    Ungārija no 2011. gada 1. janvāra, Bulgārija un Čehija no 2008. gada 1. janvāra, Rumānija no 2005. gada 1.janvāra, Slovākija jau no 2004.gada 1. janvāra. Kā teicu, pēc 2000. gada neviena šādu nav ieviesusi. Atkal domājam , ka esam gudrāki par visiem?

    Un vēl algu virs 2500 eiro bruto Latvijā 2014. gadā ir saņēmuši 2,3% no darbiniekiem. Cik daudz ir jāiekasē, lai manītu nodokļu sistēmu 100% darbinieku. Un cik tas maksās?

    Es esmu par progresivitāti, bet tā var tikt taisīta savādāk – diferencēts neapliekamais minimums, auto, nekustamā īpašuma nodoklis, brīvpusdienas skolās, atbalsts māmiņām utt. Tik te vajadzētu padomāt nopietni, ne bļaut…

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.03.2015. 11.57

    Atceros ka tā bija, neviens jau nebija ieinteresēts toreiz publiski paziņot, ka iznākusi laža.

    Vienīgi nesaprotu, kam tas Jums, domāju, ka tie, kam tas jāpilda ,zin, un nez vai kāds maksā pēc 2010. gada likuma. Jeb tas bija domāts vairāk man, lai neatzītos, ka Jūsu komentārs nebija īsti par tēmu

    Tie kas ir grāmatveži, droši vien zin to visu, bez tam jau katrs var pagooglēt..

    https://www.vadipats.lv/skola/raksti/uvtn

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    zanE. > 27.03.2015. 12.36

    …Ķīps….šo rindkopu vari lasīt lēnām, uzmanīgi un pārdomājot… :)

    – “Jaunais Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums reglamentē automašīnas ekspluatācijas nodokli, kas aizstāj ceļa nodokli, un uzņēmuma vieglo transportlīdzekļu nodokli (turpmāk UVTN), kas aizstāj nodokli par dienesta automašīnu lietošanu personīgām vajadzībām.”

    …domāju, ka Tev nesagādās grūtības apjaust vārda “aizstāt” nozīmi…. :)

    …lai Tev jauka diena!….

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.03.2015. 12.47

    … un kur tad likumos raksta – atceļam iepriekšējo, jo tas ir nepārdomāts, un publicējam jaunu?

    Esat kaut kur redzējusi kaut ko tādu?

    Domāju, ka juridiskajā pasaulē visur lieto vārdu “aizstāt”, pat, ja aizstāj…

    Kaut kur šinī sakarībā redzēju arī formulējumu: “iepriekšējā likuma redakcija zaudē spēku”. Vai tā nav atcelšana?

    Lai nu kā, cerētos 38 miljonus latu toreiz neiekasēja, un sākotnējā likuma redakcija (varat lietot šādu formulējumu) pilnībā izgāzās. Un tā ir tieši tā doma, ko paudu sākotnējā komentārā..

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 13.10

    Ungārija no 2011. gada 1. janvāra, Bulgārija un Čehija no 2008. gada 1. janvāra, Rumānija

    ==============

    Un tieši tāpēc velkas ES pakaļgalā. Visās pasaules labklājīgākajās valstīs ir progresīvie nodokļi – Kanāda, Austrālija, Norvēģija, Dānija, Lielbritānija, Zviedrija utt.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 13.17

    Un vēl algu virs 2500 eiro bruto Latvijā 2014. gadā ir saņēmuši 2,3% no darbiniekiem. Cik daudz ir jāiekasē, lai manītu nodokļu sistēmu 100% darbinieku. Un cik tas maksās?

    ===========

    Lai kopš 1991.gada līdz 2014.gadam kļūtu par 1 miljona eur īpašnieku, vidēji katru mēnesi miljonāram bija jāuzkrāj 3624 eur mēnesī pēc nodokļu nomaksas un pēc dzīvošanai nepieciešamajiem izdevumiem.

    Ja kādam ir 10 miljoni, tad vidēji mēnesī viņam bija jāuzkrāj 36232 eur. MĒNESĪ !!!

    Kāpēc Tu te piemini algas, nesaprotu.

    Visiem ienākumiem ir jābūt apliktiem ar vienādiem nodokļiem, vai alga, vai dividendes, vai depozīta procenti.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > 27.03.2015. 13.20

    ….Ķīps…protams, Tev ir tiesības saukt šo nodokli kā vēlies – tikai…ja tas būtu atcelts, tad Tavā maciņā un uzņēmuma kasē paliktu vairāk naudiņas tieši par tādu summu, kā atceltais nodoklis…vai, ne?…un tagad pārbaudi – ir Tev tās naudiņas vairāk?… :)

    …varbūt tagad saprati ar ko atšķiras likuma atcelšana ar – likuma aizstāšanu…

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 13.24

    Cik 23 gadu laikā sapelnījuši 10 bagātākie Latvijas iedzīvotāji: http://www.pietiek.com/raksti/publicets_jaunais_latvijas_visbagatako_cilveku_top_100,_pirmie_joprojam__ab_lv_bankas__ipasnieki

    Fiļs sapelnījis 299 miljonus, kas vidēji mēnesī ir 1,08 miljoni eiro! Bet Tu te par algām.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Absints > 27.03.2015. 13.34

    >Lai nu kā, cerētos 38 miljonus latu toreiz neiekasēja, un sākotnējā likuma redakcija (varat >lietot šādu formulējumu) pilnībā izgāzās. Un tā ir tieši tā doma, ko paudu sākotnējā >komentārā..

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > 27.03.2015. 15.44

    Normunds – kvotas joprojām Latvija būs , tikai tiks savādāk sadalītas starp nozarēm.

    Kogans bija domājis iekrāsošanas iekārtu , tā maksā ap 300 000 EUR, bet es runāju par visu apriti un tur galvenie izdevumi ir tvertnes , kas atsevišķi nepieciešamas iekrasotajai degvielai.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > 27.03.2015. 16.05

    Dīzelim un benzīnam jau tagad ir atsevišķas tvertnes. :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > 27.03.2015. 16.07

    Tu domā, ka zemnieks brauks uz desu veikalu – statoil iepirkt 20 litrus krāsotās degvielas?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    DikembeSakamoto > 27.03.2015. 16.08

    Turklāt Igaunijā krāso un degviela ir lētāka,nekā Latvijā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > 27.03.2015. 16.16

    Dikembe – cik jauki , ka pa tēmu :)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Normunds > 27.03.2015. 18.00

    Kogans bija domājis iekrāsošanas iekārtu

    ================

    Kogans runāja par to, cik krāsošana sadārdzinās vienu litru degvielas. Un tā cena bija zem 0,5 santīmiem, precīzi, protams, neatceros.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > 29.03.2015. 09.22

    Normunds – Ok , varu painteresēties cik precīzi sadārdzinās, oficiālos aprēķinos figurēja 1 cents. Iekārta plūsmas metodei ir ap 300 000 EUR plus krāsviela.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ruta_v 26.03.2015. 11.19

Par dzīvokļu izīrēšanu -vēl vienu pelēko zonu, kam VID ir nolēmis pievērsties tuvākajā laikā. Iemetu aci VID metodiskajā materiālā “Nodokļi no dzīvokļa izīrēšanas vai iznomāšanas ienākumiem”, kas beidzas ar:

8. Saistošie normatīvie akti

1. Likums “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”.

2. Likums “Par valsts sociālo apdrošināšanu”.

3. Mikrouzņēmumu nodokļa likums.

4. Ministru kabineta 2010.gada 21.septembra noteikumi Nr.899 “Likuma “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” normu piemērošanas kārtība”.

5. Ministru kabineta 2012.gada 21.augusta noteikumi Nr.568 “Noteikumi par iedzīvotāju ienākuma nodokļa deklarācijām un to aizpildīšanas kārtību”.

6. Ministru kabineta 2013.gada 17.decembra noteikumi Nr.1478 “Noteikumi par valsts sociālās apdrošināšanas obligāto un brīvprātīgo iemaksu objekta minimālo un maksimālo apmēru”.

7. Ministru kabineta 2010.gada 7.septembra noteikumi Nr.827 “Noteikumi par valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veicēju reģistrāciju un ziņojumiem par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokli”.

8. Ministru kabineta 2014.gada 8.aprīļa noteikumi Nr.190 “Noteikumi par mikrouzņēmumu nodokļa deklarāciju un tās aizpildīšanas kārtību”.

9. Ministru kabineta 2007.gada 20.marta noteikumi Nr.188 “Kārtība, kādā individuālie komersanti, individuālie uzņēmumi, zemnieku un zvejnieku saimniecības, citas fiziskās personas, kas veic saimniecisko darbību, kārto grāmatvedību vienkāršā ieraksta sistēmā”.

10. Ministru kabineta 2007.gada 8.maija noteikumiem Nr.301 “Noteikumi par individuālo komersantu finanšu pārskatiem”.

11. Pievienotās vērtības nodokļa likums.

12. Ministru kabineta 2013.gada 3.janvāra noteikumi Nr.17 “Pievienotās vērtības nodokļa likuma normu piemērošanas kārtība un atsevišķas prasības pievienotās vērtības nodokļa maksāšanai un administrēšanai”.

Vai parasts cilvēks vispār ir spējīgs izdarīt visu pareizi pēc šiem normatīvo aktu džungļiem? Drošāk ir izlikties par beigtu un nemaksāt neko.

+7
0
Atbildēt

0

Mantrausis 26.03.2015. 11.03

Interesanti, vai VID šādu rakstu komenārus lasa un vai meklē autorus? Ir gadījies, ka valsts iestādē uzdod jautājumus par rakstītiem komentāriem…

Aprakstītā situācija “nav” jauna, domāju, to labi zina, bet – kurš še vispār vēlas ko mainīt? Kurš var garantēt kaut minimāli saprātīgus nodokļu naudas tēriņus? Es personiski domāju, ka tā ir arī mediju problēma – runāt, rāt, cik slikti ir nemaksāt, bet tostarp kā pašsaprotamu uztvert kārtējo “pakāsto” miljonu… Sistēma nestrādā un atskaites un smalkie vārdi ir “pašpatēriņam”. Sak – labi strādājam! FM un VID strādā ikdienas patēriņa sistēmā – šodien ir ko ēst, apēdam, kas un vai būs rīt… Patlaban šai sistēmai nav jēga, jo mēs maksājam ar neko! Bez “mikrofona” un “kameras”, to atzīst daudzi, tikai ķerties tam visam klāt? Oho!

Risinājums būtu vienkāršs – uz gadiem 3-4 apturēt visus VID kā represīvas iestādes likumus un vienam cilvēkam uzņemties pilnu atbildību par visiem valsts tēriņiem. Ja ņemam vērā loģiku, tas ir izdarāms. Ja nē, ņemsimies kā līdz šim… Realizēs vienu, divus, piecus lielus valsts projektus par saprātīgu naudu – attieksme mainīsies. Patlaban uzņēmēji ir spiesti barot ļaudis, kas savā rīcībā atgādina utis. Kam to vajag?

+2
-3
Atbildēt

1

    klusais > Mantrausis 26.03.2015. 11.55

    Mantrausis – šādai nepārdomātai sistēmai ir vēl tāda plaši neredzamā puse kā uzņēmumu pārcelšana piemēram uz Igauniju . Man paziņas piemēram ar internetpakalpojumiem saistītu uzņēmumu pārcēla uz Igauniju , jo pieriebās VID uzbraucieni.

    Domājams tuvākie mēneši mums paradīs kā pildīsies valsts kase un ka tik nesākas maza panika … un kārtējo “nemaksātāju” meklēšana a la grieķu stilā , aizmirstot par sistēmiskām kļūdām.

    Vienkārši pārdomām – uz 1 . martu viens no nodokļiem , kas pildījās ar uzviju – 105% apjomā bija akcīzes nodoklis , VID ar 1. aprīli likvidē APP , interesanti kāda dinamika pēc tā būs ar akcīzes nodokļa ieņēmumiem .

    +3
    0
    Atbildēt

    0

not mii 26.03.2015. 09.51

Nesaprotu par ko cepiens, valstī ir uzņēmumi, kas maksā vairumu nodokļu – tiem palielina nodokļu slogu, un viņi turpina maksāt . Nemaksātāji turpina nemaksāt . Valstī ir stabilitāte. Kam tas traucē – amerikāņiem, Junkersam? Par Puķinu vispār nav runa, tas ir līdz ausīm auglīgā zemē – rublis krīt, un pēc jaunām EU atziņām, ja valūtai krīt vērtība, tad tas ir vēstnesis ekonomikas atlabšanai.

btw – tas ir autores viedoklis vai arī viņa maksāja par reklāmas laukumu?

+1
-5
Atbildēt

3

    klusais > not mii 26.03.2015. 10.02

    je – te nav stāsts par reklāmu un reklāmas laukumu . Te ir stāsts par cīņu bez noteikumiem .

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    not mii > not mii 26.03.2015. 12.00

    nu, ja reiz cīņa bez noteikumiem, tad, kā saka Liepnieks, vajag bruņoties. Žēl, ka pret valsti, kas mums dārgākā. Bet varbūt, ka tas nav cepiens, bet vētra ūdensglāzē, ja neviens valdošais neceļ ne ausu?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > not mii 26.03.2015. 12.25

    je – domāju , ka sistēma ir paklausīga , tapēc arī valdošie neceļ trobeli…

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

ierados 26.03.2015. 09.29

Vispārējā vājas, korumpētas varas izpratne, t.sk. VID. Var diskutēt, cik lielā mērā Latvijā. Katrā ziņā, jo ciešāka iespaidojamies no lielā Austrumu kaimiņa, jo lielākā. Tieši proporcionāli, tā teikt.

+4
0
Atbildēt

0

klusais 26.03.2015. 08.51

Tēma par kuru uzņēmēji runā jau sen …

VID lai kā arī cenšas ārēji sevi pozicionēt kā uzņēmēju partneri , patiesībā ir uzņēmējdarbības kapracis .

Autore pareizi uzsver vairākas būtiskas lietas :

a) auditu neloģiskie uzrēķini – proti ne reizi vien ir dzirdēts no VID iekšpuses , ka galvenais ir veikt uzrēķinu un tad , lai uzņēmējs pats peras to apstrīdot , kamēr vai nu nomaksā uzrēķinus , jo savādāk nav iespējams darbs vai arī tiesājas un tad process velkas gadiem . Tikai pāŗis no zināmiem gadījumiem – pirms pieciem gadiem gadiem paziņām uzrēķināja ap 350 000 LVL uzrēķinu , uzņēmums ar 20 darbiniekiem bija spiests pārtraukt darbu , process ir apstrīdēts tiesā , tiesa notikusi tikai pirmajā instansē un VID zaudējis , tagad pārsūdzība. Otrs stāsts no pagajušā gada – cits uzņēmums , audits ilgs 3 mēnešus , auditori beigās godīgi pasaka , ka vajadzētu kādu uzrēķinu pāris tūkstošu apmērā , lai vismaz algas atpelnītu … nu izdomāja , kur piekrita uzrēķinam , kaut varēja strīdēties.

b) par fiktīvajiem uzņēmumiem – nu ir tak n-tās datu bāzes UR, VID u.t.t. , ir riska grupas , bet ik pa laikam dzirdam ,ka atkal FP ir pieķērusi fiktīvās grupas, kas nodarbojušās ar nodokļu nemaksāšanas shēmām un atkal izrādās , ka tas nav bijis 1-2 mēnešus un summas pārdesmit tūkstoši , bet gan runa ir par miljoniem un samērā ilgstošiem laika sprīžiem , Tie , kuri zin par to kā ir uzbūvēta nodokļu atskaites sistēma , tie labi saprot , ka apjomi un termiņi ir tādi , ka nevar to izdarīt savlaicīgi nepamanot.

Ja paskatāmies uz patreizējo VID darbību caur laika prizmu , tad pienāksim pie secinājuma , ka patreizējo moduli VID ir iedzīvinājusi VID ģenerāldirektore esot savulaik Nodokļu kontroles pārvaldes direktores amatā … Pati darbības sistēma pamatos manuprāt ir nepareiza, jo tā vietā , lai sajauktu nemaksātāju sistēmu kopumā tiek sists pa mazajiem , kamēr lielie , kuri nosmeļ krējumu mierīgi dzīvo. Atliek uzdot jautājumu – tas ir apzināti vai nejauši ?

Pirms nepilniem diviem gadiem , kad Jezdakova jau bija atstādināta sanāca saruna ar kādu paziņu , kas diezgan labi pārzin Baltijas valstu nodokļu administrēšanas sistēmu , viņš toreiz man uzzīmēja salīdzinājumam Latvijas struktūru un kaimiņvalstu . Galvenā doma bija tā ,ka kaimiņi bija nākuši pie secinājuma , ka ir kāda robeža pie kuras nav jēgas iesaistīt VID resursu nodokļu uzrēķinos, piedziņā , jo rezultāts ir tukša gaisa dzenāšana . Viņš toreiz smuki parādija ,ka Latvijā nosacīti uzrēķina 100 miljonus , ko arī atspoguļo atskaitēs , bet reāli atgūst 1 miljonu , tam iesaista vairā kā tūksoti auditoru, juristu , piedziņas daļu , kamēr kaimiņos ir sitēma , kas ir mazāk cilvēk ietilpīga, bet lietderības koeficents un gala rezultāts ir augstāks .

Respektīvi Latvijā VID darbība ir vērsta nevis uz rezultāta sasniegšanu , bet gan uz burbuļa pūšānu un spalvu spodrināšanu . Un tad mēs dzirdam par autoservisu trenkāšanu, zobārstu un kosmetologu pārbaudēm ,kas dod vienkārši smieklīgus rezultātus , kamēr lielās zivis mierīgi cepj valsti uz miljoniem un tiek tikai profilaktiski vai politiski patrenkātas .

+10
-5
Atbildēt

2

    ARTs > klusais 26.03.2015. 11.46

    Parakstos zem katra vārda. VID var izārstēt tikai visus atlaižot (kaut gribētos rakstīt – nošau…) un pieņemot pilnīgi citus cilvēkus.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 26.03.2015. 11.57

    ARTs – par situāciju VID iekšienē ir atsevišķs stāsts , bet pieņemsim , ka tās ir vadības metodes . :)

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam