Jaunās transporta cenas Rīgu tuvina Eiropai, bet nedod tās pašas iespējas

18

Komentāri (18)

Filips Birzulis 22.01.2015. 19.05

Saprotu ka pateikt ko pozitīvu šajā sakarā nesaskan ar vispārējo apokaliptisko sašutumu, bet tomēr – esmu viens ļoti apmierināts Rīgas sabiedrisko lietotājs. Dzīvodams uz Imantas-Zolitūdes robežas baudu plejādi tramvaju, mikriņu, autobusu maršrutus ne tikai uz centru bet uz Mežciemu, Ziepniekkalnu un citiem tāliem stūriem – pērkot vienu biļeti. Reti jāgaid ilgāk pa 10 minūtēm, ritošais sastāvs arvien tiek atjaunots un ir silts un ērts (salīdzinājumam var vel pabaudīt dažus pārpalikušos ožainos maršrutniekus).

Un es pat maksāju pilnu biļēšu cenu – nav žēl subsidēt kukuziņas, jo kādreiz pienāks ari “mana” kārta. No 1. februāra pirkšu mēnešbiļeti, beidzot viena kalpos gan mikriņos gan visur citur un braukšu vel vairāk lai saņemtu vērtību.

Tas ka SC māk gūt labumu no visa nemaina faktu ka, hej, Rīgā šī joma ir pa lielam sakārtota, un pat patīkama lietotājiem.

0
0
Atbildēt

0

mūsu alus 21.01.2015. 23.52

Labāk, lai Rīga tuvinās laukiem – Valmierā ar visu cenu pacelšanu no 1.janvāra 0,60 ēriki par reizi vai 2.30 par dienu

http://www.vtu-valmiera.lv/index.php/8-zias/1043-speka-stajusas-brauksanas-maksas-izmainas-valmieras-pilsetas-sabiedriskaja-transporta

0
0
Atbildēt

0

aivars15 21.01.2015. 21.21

Ušakovs teica, ka Rīgas Satiksmes izdevumi degvielai ir 6% no visiem izdevumiem. Drīkst uzzināt, kas ir pārējie 94%? Maksa pareizajai arodbiedrībai, Dolgopolova mazdēlam un kam vēl?

Dotācija Rīgas satiksmei ir 93 miljoni, kura katra gada beigās tiek palielināta. Salīdzinājumam – šim gadam palielinātais Aizsardzības ministrijas budžets ir 250 miljoni.

+1
0
Atbildēt

0

Anonīms 21.01.2015. 14.48

Jau pagājušogad IRs rakstīja par to, ka biļešu pašizmaksas noteikšana ir stipri mīklaina un neprecīza, kas attiecīgi rada jautājumu: cik ir jāmaksā biļetei un cik valstij ir jādod dotācijas?

Turklāt, cik novērots, ar katru jauno transporta saraksta parādīšanos šķiet, ka transports kursē arvien retāk un retāk (pakalpojumu kvalitātes paaugstināšanās?), bet redz, ka cenas aug (kas tad ir tas pakalpojums, par ko mēs galu galā maksājam?).

Jebkurā gadījumā, jāraksta pretezijas un jāiet piketos, lai nepakļautos Domes diktātam.

+1
0
Atbildēt

0

Kurmītis 21.01.2015. 10.52

Ko var muldēt. Kārtējais politoloģiskais sviests no tēmas – ka tik kaut ko padirsties par Saskaņas centru. Nopērc attiecīgo mēneša abonementu un tev būs visas šīs iespējas un vēl vairāk. Eiropā šādas biļetītes parasti ir ar laika zīmogu un tev stundas laikā ir jāpamanās izskriet cauri visai pilsētai, lai nevajadzētu pirkt papildus biļeti. Kamēr ar abonementu vari braukt kaut visu dienu, nesteidzoties un pa ceļam pa bodēm pastaigāt.

Analoģiskais serviss ar piepilsētas vilcieniem arī tika reāli piedāvāts un strādāja. Līdz brīdim, kamēr Pasažieru vilciens atteicās pagarināt līgumu. Lieki laikam atgādināt, ka PS vada/rullē vemjotības ieliktņi. Tāpat kā valdību. Valdība taisa cūcības Domei, melo, krāpjas, nodarbojas ar reketu, ir paņēmusi valsts iedzīvotājus par ķīlniekiem savai nelietīgajai politiskajai prostitūcijai un vēl pietiek nekaunības brēkt, ka tā esot Dome, kura cilvēkus čakarē … Sūda brāļi.

+1
-8
Atbildēt

1

    Putlers > Kurmītis 21.01.2015. 12.52

    Fakts ir tāds, ka “Rīgas satiksme” regulāri krāpjas un melo.

    Vai RS un Ušakova netīrās spēlītes, izskaužot privāto mikriņu biznesu ir mīts vai patiesība? – Tā ir patiesība, turklāt tas tiek darīts ļoti slīpēti, lai neko nevarētu pierādīt, respektīvi, privātie mikriņi tiek stādināti vairākas reizes dienā, īpaši aktīvajās stundās, un pārbaude tiek veikta pietiekami ilgi, lai pasažieriem sagādātu neērtības. It kā jau viss pēc noteikumiem, bet patiesībā tā ir mafijas cienīga rīcība. Vienreiz gan policistam paspruka teksts, lai izmantojot “Rīgas satiksmes” transportu. Žēl, ka neviens nenofilmēja, citādi būtu iemesls iesniegt sūdzību.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Zorro kundziņš 21.01.2015. 10.04

Jā, stundu biļešu neesamība, ņemot vērā, kā digitālas biļetes un attiecīgi lasītāji/reģistrētāji ieviesti jau sen – tā ir nolaidība. Vai nu arī kaut kas cits. Nu, grūti man iestāstīt, ka aiz tā slēpjas domes un RS rūpes par rīdziniekiem.

Bet cita ačgārnība ir arī mēneša un nedēļas biļešu cenas. Rakstā pieminētajās Eiropas pilsētas parasti ir arī tā, ka jo ilgākam laika periodam biļeti pērc, jo jūtami izdevīgāk tas ir. Rīgā mēnešbiļete visiem transportiem maksās EUR 50, ja tikai darbdienām – 40. Tādejādi, ja darbdienā veic vidēji divus braucienus – uz darbu un atpakaļ, tad diezko jūtamu ietaupījumu pērkot mēnešbiļeti iegūt nevar, – jo nopērkot 2 x biļeti 20 braucieniem sanāk maksāt EUR 41,40. Kas arī atšķir Rīgu no citām Eiropas pilsētām, kur mēnešbiļešu pirkšana ir stipri izdevīgāka. Rīgā mēnešbiļete atmaksājas tikai tad, ja dienā jābrauc vairāk kā divas reizes vai arī – ja vislaiku lieto vieno maršrutu.

+9
0
Atbildēt

3

    Kurmītis > Zorro kundziņš 21.01.2015. 10.57

    Parastās biļetes cena – 1.15 EUR, pie vadītāja – 2,00 EUR. Ar mēneša abonementu – 41.40 EUR ….

    „Kas arī atšķir Rīgu no citām Eiropas pilsētām, kur mēnešbiļešu pirkšana ir stipri izdevīgāka.”… ??

    … jāāā-a-a, nu ku tik šausmīgi „neizdevīgas” tā cenas Rīgā, ko – ar abonementu tikai 5-reiz lētāk nekā pie vadītāja pērkot, ne? … : )))

    P.S. Cik tev skolā matemātikā bija, nepateiksi, prātvēder? … : )))

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Putlers > Zorro kundziņš 21.01.2015. 13.09

    “Rīgas dome turpinās būtiski dotēt abonementu biļešu cenas “Rīgas satiksmes” pastāvīgajiem klientiem. Rezultātā abonementu biļešu cenas tiks palielinātas ļoti piesardzīgi un dažas cenas joprojām saglabāsies zemākas nekā tās bija 2013.gadā.

    Piemēram, dārgākajai mēnešbiļetei (visiem transporta veidiem, visiem maršrutiem, visām mēneša dienām) cena palielināsies par 25% – no 40 eiro līdz 50 eiro. 2013. gadā cena šai biļetei bija 45,90 Ls jeb 65,50 eiro.”

    Abonementu biļešu cenas TIKS PALIELINĀTAS ĻOTI PIESARDZĪGI? Tātad TIKS PALIELINĀTAS. Pagaidām man tas viss izskatās pēc muļķu ķeršanas un batonu spraušanas ausīs. Ir taču skaidrs, ka, piemēram, daudzbērnu ģimene jauno ZELTA TRANSPORTU diez vai varēs atļauties (ja vien viņiem Ušakovs nav paredzējis īpašas atlaides, un es nerunāju par bērniem), toties strādājošie pensionāri, kuri pēc Ušakova domām ir “mūsu nākotne”, varēs braukāt ar ievērojamām atlaidēm.

    Fakts ir tāds, ka man kārtējo reizi izrādījusies taisnība, un Ušakovs nav spējis pildīt Rīgas mēra pamatuzdevumu un sabalansēt pašvaldības budžetu. Un tas nozīmē, ka arī Birka atstātie uzkrājumi ir sekmīgi iztērēti. To es jau sen paredzēju.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    traductrice > Zorro kundziņš 21.01.2015. 14.38

    Precīzi mani novērojumi. Rīgu no Eiropas pilsētām biļešu cenas plānošanas ziņā šķir 2 ačgārnības:

    1) viens brauciens netiek pielīdzināts 1 stundai, tādējādi no Juglas uz Ziepniekkalnu (40.aut.) vai no Juglas uz Imantu (21.aut.) ir puslīdz OK, bet ja jābrauc, piem., varbūt pat 2x īsāks attālums, bet ar 2 transportiem – tad izmaksas ir 2x lielākas.

    2) mēnešbiļetes cena ir neproporcionāla. Normālā pasaulē pārvadātājs dara visu, lai pasažierim būtu IZDEVĪGI pirkt mēnešbiļeti. Pie mums ir izdevīgi nepirkt, jo, ja izdodas nieka pāris reizes (ar to pietiek) nobraukt pa zaķi, var uzskatīt, ka finansiāli ir izdevīgāk mēnešbiļeti nepirkt. It īpaši, ja brauciens ir dažas pieturas, nevis no 1 galapunkta līdz otram. Tāpēc pie mums pa zaķi brauc arī zolīdas kundzītes un bārdaini veči.

    Vēl mūs no Eiropas pilsētām atšķir arī nenormālās “oblavas”. Ir gadījies, ka viena brauciena laikā kontrole ir 2x. Tas, protams, ir plānošanas jautājums. Tomēr tas liecina arī par to, cik resursu tiek tērēts kontrolei. Kādu kontrolieru armiju RS algo. Turklāt tiek piesaistīta arī pašvaldības policija. Tādējādi pēc maniem novērojumiem katrā kontrolieru brigādē ir vismaz 5 cilvēki. Nekur Eiropā es neko tamlīdzīgu neesmu redzējusi!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

fretka 21.01.2015. 09.52

Nu lūk, Ušakovs Rīgas latviešus tuvina Eiropai (savējos – komunismam), bet te daži nezin kāpēc nav apmierināti :)

+3
0
Atbildēt

0

ierados 21.01.2015. 07.56

Foto labs! Gaismas pils ar visu nācijas kultūru nobāl salīdzinājumā ar ušmerikistānas RS iespējām. Kas ir, tas ir!

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam