Medus piliens darvas mucā

82

Komentāri (82)

sniega_roze 31.12.2014. 16.07

OSI ir vienïgais tiešām labi novērtētais institūts. Nevajag jaukt putru ar kāpostiem! Ir viens OSIs, tad ir kādi pieci vidējas kvLitātes institūti un tad ir bezcerīgie duči.

OSIm var un vajag dot vismaz divreiz vairāk valsts naudas. Viņi vismaz to lietderīgi izmanto un arī ir Eiropas Zinātniskajā telpā.

Taču cik procentu visu Latvijas zinātnieku strādā OSI? Lūk, par tieši tādu daļu arī arī OSI direktors var pārliecinoši runāt.

0
0
Atbildēt

1

    edge_indran > sniega_roze 31.12.2014. 17.21

    ———

    Endziņš:”Ekonomikas izrāviens” joprojām ir tikai saukļa līmenī

    http://www.diena.lv/latvija/viedokli/endzins-ekonomikas-izraviens-joprojam-ir-tikai-saukla-limeni-14082385?cp=1#comments

    ===============================================================================

    OSIm var iedot transnacionālās kompānijas (banksteri) – liberastu biznesa filosofija un ideoloģija neparedz valsts iejaukšanos “brīvā tirgus” lietās:

    “Bet mums nav likumdošanas iniciatīvas. Ja zinātne nevienu neinteresē, tas nozīmē, ka diez vai kaut kas būtiski virzīsies uz priekšu. Ja zinātnei jākļūst par to spēku, kas palīdz mūsu ražotājiem, tas nozīmē, ka jāmaina valsts attieksme un zinātnes vērtēšanas kritēriji. Zinātniekiem pēc būtības un aicinājuma jārada jaunas zināšanas. Lai zināšanas pārvērstos produktā, ir nepieciešamas inovācijas. Šis posms pilnībā izkrīt, jo publiskajā sektorā tam valsts nedod naudu ne kapeiku. To it kā atstāj privātā sektora pārziņā, bet, ja privātajā sektorā no visiem zinātņu doktoriem, kas valstī atrodas, strādā 8,7% – lielākoties vadošajos amatos, nevis pētniecības struktūrās, šis process vispār nenotiek.” Ivars Kalviņš: “Naudas pietiek tikai svilpei”

    http://nra.lv/latvija/60128-ivars-kalvins-naudas-pietiek-tikai-svilpei.htm

    0
    -1
    Atbildēt

    0

sniega_roze 31.12.2014. 16.07

OSI ir vienïgais tiešām labi novērtētais institūts. Nevajag jaukt putru ar kāpostiem! Ir viens OSIs, tad ir kādi pieci vidējas kvLitātes institūti un tad ir bezcerīgie duči.

OSIm var un vajag dot vismaz divreiz vairāk valsts naudas. Viņi vismaz to lietderīgi izmanto un arī ir Eiropas Zinātniskajā telpā.

Taču cik procentu visu Latvijas zinātnieku strādā OSI? Lūk, par tieši tādu daļu arī arī OSI direktors var pārliecinoši runāt.

0
0
Atbildēt

1

    edge_indran > sniega_roze 31.12.2014. 17.21

    ———

    Endziņš:”Ekonomikas izrāviens” joprojām ir tikai saukļa līmenī

    http://www.diena.lv/latvija/viedokli/endzins-ekonomikas-izraviens-joprojam-ir-tikai-saukla-limeni-14082385?cp=1#comments

    ===============================================================================

    OSIm var iedot transnacionālās kompānijas (banksteri) – liberastu biznesa filosofija un ideoloģija neparedz valsts iejaukšanos “brīvā tirgus” lietās:

    “Bet mums nav likumdošanas iniciatīvas. Ja zinātne nevienu neinteresē, tas nozīmē, ka diez vai kaut kas būtiski virzīsies uz priekšu. Ja zinātnei jākļūst par to spēku, kas palīdz mūsu ražotājiem, tas nozīmē, ka jāmaina valsts attieksme un zinātnes vērtēšanas kritēriji. Zinātniekiem pēc būtības un aicinājuma jārada jaunas zināšanas. Lai zināšanas pārvērstos produktā, ir nepieciešamas inovācijas. Šis posms pilnībā izkrīt, jo publiskajā sektorā tam valsts nedod naudu ne kapeiku. To it kā atstāj privātā sektora pārziņā, bet, ja privātajā sektorā no visiem zinātņu doktoriem, kas valstī atrodas, strādā 8,7% – lielākoties vadošajos amatos, nevis pētniecības struktūrās, šis process vispār nenotiek.” Ivars Kalviņš: “Naudas pietiek tikai svilpei”

    http://nra.lv/latvija/60128-ivars-kalvins-naudas-pietiek-tikai-svilpei.htm

    0
    -1
    Atbildēt

    0

lama 31.12.2014. 12.49

vecajam kremļinu samovāram – indrānu eža gadījies ķēriens- pašu Putļeru nogrābis!

+2
-1
Atbildēt

3

    Putlers > lama 31.12.2014. 13.43

    :) Man jau šķiet, ka tas Eža ir tas pats Ločmelis. Viņš piesārņo ne tikai šo portālu vien. Tādi īpatņi ir jāuzrauga.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lama 31.12.2014. 14.15

    ——-

    Lai jaunajā gadā nerēgojās, tad vajag sen-latviešu tradīcijas ievērot:

    “Vecā gada vakarā jāēd skābi kāposti, lai skābums, kas radies pagājušajā gadā, tiktu apēsts; jaunajā gadā turpretim nedrīkst ēst skābus kāpostus, jo tad visa dzīve nākamajā gadā būs skāba.”

    http://www.dainuskapis.lv/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Putlers > lama 31.12.2014. 14.18

    Kremļa sarkano zvaigzni Jūsu pierē nespēj noslēpt pat ūdeļādas pižiks; tur nav kam rēgoties.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

apmulsis 31.12.2014. 09.43

Nav nekādas vajadzības normālu darvu maitāt. Tas viss ir sarežģītāk. Te drīzāk būtu jārunā par neizmantotajām iespējām un dīkstāvi.

“Karl Marx said that the world would be divided into people who owned the means of production—the idle rich—and people who worked for them. In fact it is increasingly being divided between people who have money but no time and people who have time but no money.”

“The ways governments measure employment and wages will have to change”

Workers on tap

http://www.economist.com/news/leaders/21637393-rise-demand-economy-poses-difficult-questions-workers-companies-and

0
-2
Atbildēt

9

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 11.18

    ——–

    Runāja jau bārdainā daiļrades cienītāji 1919.g., runāja no 1920. līdz 1934.g.,

    taču daudz vairāk izdarīja Ulmaņlaikos, kad tiešām “normālu darvu” un “normālu medu” katru savā mucā lika. Nav jēgas “normālu mantu” maitāt – likt pajūgu priekšā zirgam:

    Vai demokrātija Latviju neiedzīs postā?

    J.Stradiņš:”Tas ir jautājums par demokrātiju vispār — vai tā Eiropu arī neiedzīs postā. Demokrātija nav pati efektīvākā valsts pārvaldes forma, bet tā tomēr ir pati demokrātiskākā, ja tā varētu sacīt (smejas). Autoritārs režīms ir efektīvāks. Ulmaņa laikā tika pieņemti daudzi tādi lēmumi, kas bija jāpieņem, Ulmanis nodibināja gan zinātniskās pētniecības fondu, gan Latvijas vēstures institūtu, gan Tēvzemes balvu… Viņš zinātni veicināja! Parlamentā to 14 gadus nevarēja izlemt.”

    http://www.diena.lv/dienas-zurnali/sestdiena/janis-stradins-latviju-pametusi-ap-1000-laba-ranga-zinatnieku-13905231

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 11.26

    ——

    Sekojiet pašmāju propagandistu rokām, jo šie triku meistari vēl 25 gadus centīsies pilsonīšu prātus vajadzīgajā virzienā noregulēt – no reāliem darbiem reālu problēmu risināšanai novērst:

    “Valststiesībniekam Ginteram Frankenbergam ir tāda teorija par “mācošos suverēnu” – proti, par demokrātiju kā procesu, kura ietvaros suverēnā tauta mācās no savām kļūdām. Tieši tādēļ ir jēga rīkot brīvas un regulāras vēlēšanas, lai ļautu suverēnam pakāpeniski mācīties no savām veiksmēm un kļūdām.” Ivars Ījabs: Sargeņģeļa mācības

    http://www.satori.lv/raksts/8460/Ivars_Ijabs/Sargengela_macibas

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > apmulsis 31.12.2014. 11.36

    Regulēšana viennozīmīgi ir paliekas no padomju politiskās kultūras. PSRS un jo īpaši PSRS daži bija vienlīdzīgāki par citiem. Orvels šajā ziņā bija malacis. PSRS bija viena liela kļūda, no kā cilvēcei patiešām vajadzētu mācīties. PSRS bija tāds posts, kādā neviena sistēma, iekārta vai režīms nekad mūs nevarētu iedzīt.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 11.56

    ——-

    Ko nevarēja – to putleristi-liberasti vēl var izdarīt:

    «Skābeklis pašlaik tiek nogriezts pašai zinātnei,» salīdzina J. Stradiņš.”

    http://nra.lv/latvija/108166-stradins-gruzam-jaunos-zinatniekus-emigracija.htm

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > apmulsis 31.12.2014. 12.15

    Es līdz šim no Tevis esmu dzirdējis tikai kritiku un gaudas (labākajās “gaudu ziņģu” tradīcijās), bet nekādu piedāvājumu.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 14.09

    ——–

    Jums,ļ.cien. vai a.god., visas savas pretenzijas par “nepareizās” statistikas izmantošanu un “gaudošanas” secinājumiem vajag izteikt šī raksta autorei –

    Agnese Rutkovska:”Pēc teju visiem datiem par zinātni, pētniecību un izmantoto finansējumu esam pēdējās ES valstu rindās.”

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Putlers > apmulsis 31.12.2014. 14.17

    Es runāju tieši par Jums, nevis par Rutkovskas kundzi. Ir kādi piedāvājumi no Jūsu puses, ja reiz tik pārpilna informācijas bagāža, vai vieglāk izvairīties no tiešas atbildes labākajās čekas tradīcijās?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 17.29

    ——-

    Nākamais gads ir 4.maija režīma 25. jubilejas gadadienas gads – tāpēc jāpiepilda glāzes un tosts par “saules mūžu” jāuzsauc!

    Iedzersim un uzdziedāsim!!

    “Dziesma brīvai Latvijai”

    https://www.youtube.com/watch?v=Qfpno5TMKDA

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Putlers > apmulsis 31.12.2014. 18.55

    Nav tāda režīma, jo nav kontinuitātes. Un pat ja tāds būtu, tad pēc Edžas loģikas nedrīkstētu balsot ne pat vienu no Saeimā pašlaik iekļuvušajām partijām, jo praktiski visas piederētu šim režīmam, vai arī to sastāvā būtu režīma darboņi. Vienīgā izeja priekš tādiem Edžām būtu emigrācija, ko viņam jaunajā gadā arī novēlu! :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

apmulsis 31.12.2014. 09.43

Nav nekādas vajadzības normālu darvu maitāt. Tas viss ir sarežģītāk. Te drīzāk būtu jārunā par neizmantotajām iespējām un dīkstāvi.

“Karl Marx said that the world would be divided into people who owned the means of production—the idle rich—and people who worked for them. In fact it is increasingly being divided between people who have money but no time and people who have time but no money.”

“The ways governments measure employment and wages will have to change”

Workers on tap

http://www.economist.com/news/leaders/21637393-rise-demand-economy-poses-difficult-questions-workers-companies-and

0
-2
Atbildēt

5

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 11.18

    ——–

    Runāja jau bārdainā daiļrades cienītāji 1919.g., runāja no 1920. līdz 1934.g.,

    taču daudz vairāk izdarīja Ulmaņlaikos, kad tiešām “normālu darvu” un “normālu medu” katru savā mucā lika. Nav jēgas “normālu mantu” maitāt – likt pajūgu priekšā zirgam:

    Vai demokrātija Latviju neiedzīs postā?

    J.Stradiņš:”Tas ir jautājums par demokrātiju vispār — vai tā Eiropu arī neiedzīs postā. Demokrātija nav pati efektīvākā valsts pārvaldes forma, bet tā tomēr ir pati demokrātiskākā, ja tā varētu sacīt (smejas). Autoritārs režīms ir efektīvāks. Ulmaņa laikā tika pieņemti daudzi tādi lēmumi, kas bija jāpieņem, Ulmanis nodibināja gan zinātniskās pētniecības fondu, gan Latvijas vēstures institūtu, gan Tēvzemes balvu… Viņš zinātni veicināja! Parlamentā to 14 gadus nevarēja izlemt.”

    http://www.diena.lv/dienas-zurnali/sestdiena/janis-stradins-latviju-pametusi-ap-1000-laba-ranga-zinatnieku-13905231

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 11.26

    ——

    Sekojiet pašmāju propagandistu rokām, jo šie triku meistari vēl 25 gadus centīsies pilsonīšu prātus vajadzīgajā virzienā noregulēt – no reāliem darbiem reālu problēmu risināšanai novērst:

    “Valststiesībniekam Ginteram Frankenbergam ir tāda teorija par “mācošos suverēnu” – proti, par demokrātiju kā procesu, kura ietvaros suverēnā tauta mācās no savām kļūdām. Tieši tādēļ ir jēga rīkot brīvas un regulāras vēlēšanas, lai ļautu suverēnam pakāpeniski mācīties no savām veiksmēm un kļūdām.” Ivars Ījabs: Sargeņģeļa mācības

    http://www.satori.lv/raksts/8460/Ivars_Ijabs/Sargengela_macibas

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 11.56

    ——-

    Ko nevarēja – to putleristi-liberasti vēl var izdarīt:

    «Skābeklis pašlaik tiek nogriezts pašai zinātnei,» salīdzina J. Stradiņš.”

    http://nra.lv/latvija/108166-stradins-gruzam-jaunos-zinatniekus-emigracija.htm

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 14.09

    ——–

    Jums,ļ.cien. vai a.god., visas savas pretenzijas par “nepareizās” statistikas izmantošanu un “gaudošanas” secinājumiem vajag izteikt šī raksta autorei –

    Agnese Rutkovska:”Pēc teju visiem datiem par zinātni, pētniecību un izmantoto finansējumu esam pēdējās ES valstu rindās.”

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > apmulsis 31.12.2014. 17.29

    ——-

    Nākamais gads ir 4.maija režīma 25. jubilejas gadadienas gads – tāpēc jāpiepilda glāzes un tosts par “saules mūžu” jāuzsauc!

    Iedzersim un uzdziedāsim!!

    “Dziesma brīvai Latvijai”

    https://www.youtube.com/watch?v=Qfpno5TMKDA

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Ebenemezers-3 30.12.2014. 21.37

negribeejaas šajaa diskusijaa iesaistiities , bet , ja skataamies uz to lietu izejot no tekošiem apstaakļiem , tad staļina valdiišanas laikaa obligaata bija 7 klašu izgliitiiba un kara dienests , kas mainiijies , (es tai saakuma periodaa saaku iet skolaa un labi to zinu) , nu 12 klašu izgliitiiba pie brežņeva , tagad kautkas citaadi? jaa. vari iet skolaa 5 gadus , vari beigt neproduktiivu augstaako maaciibu iestaadi , a rezultaataa gudraaks nekļuvi , kad šo jautaajumu uzdevu maaciibspaaka veel joprojaam ierindaa esošam veteraanam , atbilde bija , vismaz apgrozaas sfeeraas ar intelektu , bet jeega no taa e , ja deels brauc fermaa ar lieljaudas dampi , saku uzreiz vajadzeeja suutiit Ciiravas profenee nevis deldeet solus un pleest bikses , kur tas buutu leetaak izmaksasajis , rezultaataa dabuujaam izgliitiibas ministru ar redzeejumu kas notiek muusu izgliitiibas zisteemaa , un tuuliit viņu pataisam pa muļķi , kuru var norakt , bet vietaa liekam pardon zaabaku , kuram nav nekaadas sapratnes par izgliitiibu šajaa gadsimtaa.

+5
0
Atbildēt

0

edge_indran 30.12.2014. 20.16

——–

Ir pilnīgi skaidrs, ka 4.maija režīma apstākļos uz “papīra” un svētku runās tiks sludināts, “ka zinātnei jābūt vienai no…”, tikai reālajā dzīvē nekas būtiski nemainīsies:

“Kalviņš pauda, ka ierēdņiem ir vēlme nepieļaut, lai valsts attīstība notiek pēc programmas, jo labāk – „lai visi iet ar izstieptu rociņu pie atbildīgajām iestādēm, kas savairojušās kā sēnes pēc lietus un kuru nepieciešamība ir visai iluzora, un tad jau uzņēmēji būs laimīgi, ja viņiem kaut ko iedos”.

Zinātnieks Kalviņš asi kritizē valsts plānus zinātnes un inovāciju finansēšanai http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/zinatnieks-kalvinjsh-asi-kritize-valsts-planus-zinatnes-un-inova.a71871/

0
-4
Atbildēt

18

    Putlers > edge_indran 30.12.2014. 22.21

    Par to 4.maija režīmu man nav īstas skaidrības, jo man tas jau sāk izklausīties gluži pēc smieklīgās Jaunās pasaules kārtības, kas, protams, ir izsmiekls par teoriju. Es saprotu, ka 4.maija režīms varētu būt LPRS politiskās elites un citu zvēru turpinājums, bet tie jau daļēji tika pastumti malā. Un kas tagad ir 4.maija režīms? Jebkurš “režīms”, kas ir pretstatā Kremļa ielikteņiem ar vēl zaglīgākām manierēm? To es patiešām vēlētos saprast, citādi šādi jēdzieni jebkura normāla cilvēka acīs zaudē jēgu.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.02

    ——-

    Saprast?! Ha,ha,ha – te Latvijā daudzi vēlas saprast, taču “nespīd” viņiem saņem kādu pieprasījumu (+finansējumu) no varnešiem:

    Ko filozofi var dot valstij?

    “Skatījumu uz norisēm kopsakarībās. Jautājums, vai tas notiek Latvijā.”

    Intervija ar Jurģi Šķilteru.

    http://klab.lv/users/eslijs/65478.html

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.27

    ——

    J.Domburs, redz, arī grib saprast….

    “LNT negaidīti lauž līgumu ar Domburu; žurnālists sola ‘turpinājumu’

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/lnt-negaiditi-lauz-ligumu-ar-domburu-zurnalists-sola-turpinajumu.d?id=45378962#ixzz3NQ1YfSUR

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.31

    ——

    Izrādās, ka visā Rietum-krātijā situācija ar to saprašanu tāda dīvaina:

    “Далее – третье. Разрушение фундаментальной науки и установка монополий на реальные научные исследования. Это так называемые черные проекты, фундаментальные проекты, которые уходят в тень. И с другой стороны, вброс в массовый научный оборот квази-тем, совершенно второстепенных: именно на них и выделяются гранты. Ну, например «Gay & Lesbian Studies». Или – листаю журнал и там превозносят работу «Гендерные отношения в Бирме в XV веке». Ну это вообще верх изобретательности, это сильно, думаю бирманцы в XV веке вряд ли об этом знали. С другой стороны, как отметили люди, которые занимаются у нас западными элитами, с конца 1970-х годов практически не было опубликовано ни одной серьезной работы по западной элите, прежде всего американской. Последняя такая работа – книга Домхоффа, это конец 1970-х годов.

    То есть в течение последних 30-40 лет эта тема совершенно не развивается, потому что гранты дают на совсем другое.” Андрей Ильич Фурсов,

    УТРАТА ОПРЕДЕЛЕННОСТИ: ОЧЕРТАНИЯ ПОСТКРИЗИСНОГО МИРА

    Седьмое заседание Интеллектуального клуба журнала «Свободная мысль»

    http://delyagin.ru/articles/83884-utrata-opredelennosti-ochertaniya-postkrizisnogo-mira.html

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 30.12.2014. 23.36

    Trīs komentāri un nekā sakarīga. Klasiska “vatņiku” pieeja. Ja nevēlies saprast manu jautājumu, tad pajautāšu tieši: Kā Tu definētu sevis tik bieži pieminēto 4.maija režīmu?

    Vienkārši jau sāk apnikt tas “vatņiku” stils, lietojot jēdzienus bez jēgas un loģiska seguma.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.50

    ——-

    Tiesa liek Streļčenoka atlaisto Dravnieci atjaunot amatā un izmaksāt kompensācijā 24 tūkstošus http://www.diena.lv/latvija/zinas/tiesa-liek-strelcenoka-atlaisto-dravnieci-atjaunot-amata-un-izmaksat-kompensacija-24-tukstosus-14082197

    ===============================================================================

    Lūk, viens spilgts piemērs – režīma (sistēmas;iekārtas) raksturojumam.

    “Ragainais zaķis” vai “Pekausis/Čeburaška” – zinātnei nepazīstams hibrīds, kaut kāds sovjetiskā, rietumnieciskā un nacionālistiskā (ulmaniskā) salipinājums. Tāds var eksistēt (veģetēt) bezgalīgi, kamēr sponsori pie dzīvības uzturēs.

    p.s.

    Te vairāk teorētiskā materiāla – viens otrs centās saprast:

    “Гибридизация. Социальный гибрид не есть просто смешение элементов различных социальных организаций. Это именно гибрид.”

    http://zinoviev.org/az/texts/articles/zlobo/postsovetizm-2/

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 30.12.2014. 23.52

    No visiem šiem “argumentiem” un pierādījumiem” varam droši secināt, ka 4.maija režīms ir tikai mīts un kārtēja sazvērestības teorija.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 00.04

    ——-

    Droši,jo reālijas tas nemaina:

    “Pēc teju visiem datiem par zinātni, pētniecību un izmantoto finansējumu esam pēdējās ES valstu rindās.” Agnese Rutkovska.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 00.29

    Jā, tas nemaina arī faktu, ka padomju okupācija mūsu ekonomiku un attīstību reāli bija iesaldējusi uz 50 gadiem. Un no tā izrietēja arī mūsu izejas pozīcijas pēc PSRS likumsakarīgā sabrukuma. Tagad ir daudz jautājumu, ko vajadzēja darīt citādāk, bet tik pat loģisks ir jautājums, kur mēs būtu, ja ne šis murgs 50 gadu garumā? Kā jau teicu, ar sekām mēs cīnāmies joprojām.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 11.04

    ———–

    Jautājums loģisks;- galu galā Latvijas vēsturi kā atsevišķu mācību priekšmetu Latvijā skolās 20 gadus nemācīja – tā nu izaugusi vesela paaudze, kas asprātīgus jautājumus “kas būtu, ja nebūtu”, uzdod.

    Visādiem te kaprāniešiem, neiburgiešiem u.c. putleristiem-liberastiem tagad skolotāju vietā elementāras lietas par Padomju Latvijas un Ostlandes atšķirībām spiesti skaidrot akadēmiķi un profesori.

    J.Stradiņš:”Es pat gribētu apgalvot, ka no 1945. gada līdz 1990. gadam arī pastāvēja Latvijas valsts tādā pusvalsts, kvazivalsts statusā. Man liekas, tas bija ļoti svarīgi, ka Padomju Latvija nekļuva par Ostlandi, kā tas bija iecerēts Hitlera okupācijas laikā. Ka mums tomēr bija sava – kāda ar ne, tomēr sava – atribūtika, ka notika mācības latviešu valodā, ka bija kaut tas sarkani viļņotais, tomēr savs karogs, – ka tomēr bija savi formāli suverenitātes elementi. Un ka tika paturēta Konstitūcijā ierakstītā tiesība izstāties no impērijas, no PSRS sastāva. Tāpēc es tomēr šo laikmetu pilnīgi nenorakstītu.” http://www.la.lv/latviesi-ar-savu-sikstumu-izkepurosies/

    A.Priedītis:”Alfrēda Rozenberga dienasgrāmatas atrašana noteikti priekš latviešiem ir svarīgākais jaunums šajās dienās. Internetā ievietotā informācija liecina, ka dienasgrāmatā ir stāstīts par nodomiem atsevišķu tautu pārvietošanā, likvidēšanā. Interesanti, kā reaģēs latviešu slavenie vēsturnieki, Kārlis Kangeris. Viņš jau Vācijas arhīvos bija atradis materiālus par lēmumu pēc kara latviešus iznīcināt kā nevērtīgu tautu.”

    http://blog.artursprieditis.lv/?p=1541

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 11.30

    Hitleriskajai Vācijai ilgmūžība nedraudēja, tāpēc velti pieminēt visādas Ostlandes un tamlīdzīgus murgus. Nacistus sakāva SABIEDROTIE spēki, bet mūs okupēja tieši PSRS, kuras noziedzīgais režīms nogalināja un represēja daudz reižu vairāk cilvēku, nekā nacisti. Cik zinu, tad LPSR vēstures stundās neko nemācīja par Molotova—Ribentropa paktu un komunistu baisajiem noziegumiem.

    Saprotu, ka “vatņiks” nekad neuzdrošinātos sev uzdot jautājumu, kāda būtu Latvija, ja tā patiešām tiktu ATBRĪVOTA, nevis 50 gadus ekspluatēta un slaukta kā tāda govs.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 11.42

    ———

    Hoļivuda nemitīgi ražo priekš tiem, kas nevēlas reālo vēsturi saprast, bet fantasy pasaulē un alternatīvās vēstures lauciņā vēlas palikt.

    Patīkamu sapņošanu un fantazēšu arī 2015.g., putleristi-liberasti!

    Iron Sky: The Coming Race Teaser TRAILER (2015) Nazis Dinosaurs

    https://www.youtube.com/watch?v=NG2utrMwTyY

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 11.51

    ——–Putlers:”(..)Cik zinu, tad LPSR vēstures stundās neko nemācīja par Molotova—Ribentropa paktu un komunistu baisajiem noziegumiem.”

    ===============================================================================

    Kuru skolu pats putlerists pabeidza – pie kādiem skolotājiem zināšanas ieguva? Vismaz man Ķekavas vidusskolā a.god. J.Caune jau 1970. gadu beigās citēja oficiālās vēstures grāmatā “Latviešu tautas cīņa Lielajā Tēvijas karā, 1941-1945” ,rakstīto, kur pat 1941.g.14.jūnijā notikušais pieminēts.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 12.05

    Holivuda ražo, Kremlis ražo…kurš gan neražo? Bet visiem skaidrs, ka patiesības tur ir maz. Piemēram, Krievija turpina PSRS melu impērijas garā, ignorējot dažādus būtiskus vēsturiskos faktus. Labi vēl, ka Francija nav tik ļoti nozombēta no Kremļa puses, lai gan nauda nevalstiskajās organizācijās tur tiek grūsta pēc pilnas programmas. Tāpēc arī Francijas dokumentālās filmas spēj daudz maz objektīvi atklāt arī padomju noziegumu nianses.

    Un ja es pareizi Tevi sapratu, tad tu runā par 1941.gada notikumiem, bet es Tev jautāju par 1939.gada 23.augustā parakstīto slepeno papildprotokolu.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 14.30

    ——-

    Es norādīju informācijas avotu – tāpēc ļ.cien. vai a.god. 2.janvārī var mēģināt atraut smago galu no krēsla, un uz Gaismas pili aiztecēt. Pie reizes slavenajam vēsturniekam K.Kangerim pajautāt par to vietu, kur to Molotova-Ribentropa pakts un t.s. slepeno protokolu oriģinālu/-us var apskatīt. K.Kangeris jau Vācijas arhīvus krustām šķērsām pārracis, droši varēs dokumenta atrašanas vietu norādīt. M.Vulsons kaut kā “aizmirsa” šo informāciju publicēt, tikai kaut kādas fotokopijas demonstrēja.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > edge_indran 31.12.2014. 15.11

    Putlers

    kāda būtu Latvija, ja tā patiešām tiktu ATBRĪVOTA, nevis 50 gadus ekspluatēta un slaukta kā tāda govs.

    _________________

    “Atbrīvota”, no kā? Latvija tika atkārtoti okupēta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 15.15

    Atbrīvota no abiem ļaunumiem – nacisma un komunisma.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 15.22

    Ēdge, tātad Jūs cenšaties mums pateikt, ka PSRS Tautas deputātu kongresa lēmums Par PSRS un Vācijas 1939.gada neuzbrukšanas līguma politisko un tiesisko novērtējumu 1989.gada 24.decembrī tika balstīts uz neeksistējošiem dokumentiem, kuri kongresa deputātiem nemaz nebija pieejami? Vai tas gadījumā nenostādītu Jūs muļķa lomā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Putlers 30.12.2014. 19.00

Ir pilnīgi skaidrs, ka zinātnei ir jābūt vienai no prioritārajām jomām gan šodien, gan nākotnē. Bet šādi raksti ir bezjēdzīgi jau saknē, ja ir tikai šķidri secinājumi, bet netiek piedāvāts nekāds risinājums. Un tādu rakstu ir lielākais vairums.

+1
-2
Atbildēt

0

Ebenemezers-3 30.12.2014. 21.37

negribeejaas šajaa diskusijaa iesaistiities , bet , ja skataamies uz to lietu izejot no tekošiem apstaakļiem , tad staļina valdiišanas laikaa obligaata bija 7 klašu izgliitiiba un kara dienests , kas mainiijies , (es tai saakuma periodaa saaku iet skolaa un labi to zinu) , nu 12 klašu izgliitiiba pie brežņeva , tagad kautkas citaadi? jaa. vari iet skolaa 5 gadus , vari beigt neproduktiivu augstaako maaciibu iestaadi , a rezultaataa gudraaks nekļuvi , kad šo jautaajumu uzdevu maaciibspaaka veel joprojaam ierindaa esošam veteraanam , atbilde bija , vismaz apgrozaas sfeeraas ar intelektu , bet jeega no taa nulle , ja deels brauc fermaa ar lieljaudas dampi , saku uzreiz vajadzeeja suutiit Ciiravas profenee nevis deldeet solus un pleest bikses , kur tas buutu leetaak izmaksasajis , rezultaataa dabuujaam izgliitiibas ministru ar redzeejumu kas notiek muusu izgliitiibas zisteemaa , un tuuliit viņu pataisam pa muļķi , kuru var norakt , bet vietaa liekam pardon zaabaku , kuram nav nekaadas sapratnes par izgliitiibu šajaa gadsimtaa.

+5
0
Atbildēt

0

edge_indran 30.12.2014. 20.16

——–

Ir pilnīgi skaidrs, ka 4.maija režīma apstākļos uz “papīra” un svētku runās tiks sludināts, “ka zinātnei jābūt vienai no…”, tikai reālajā dzīvē nekas būtiski nemainīsies:

“Kalviņš pauda, ka ierēdņiem ir vēlme nepieļaut, lai valsts attīstība notiek pēc programmas, jo labāk – „lai visi iet ar izstieptu rociņu pie atbildīgajām iestādēm, kas savairojušās kā sēnes pēc lietus un kuru nepieciešamība ir visai iluzora, un tad jau uzņēmēji būs laimīgi, ja viņiem kaut ko iedos”.

Zinātnieks Kalviņš asi kritizē valsts plānus zinātnes un inovāciju finansēšanai http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/zinatnieks-kalvinjsh-asi-kritize-valsts-planus-zinatnes-un-inova.a71871/

0
-4
Atbildēt

13

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.02

    ——-

    Saprast?! Ha,ha,ha – te Latvijā daudzi vēlas saprast, taču “nespīd” viņiem saņem kādu pieprasījumu (+finansējumu) no varnešiem:

    Ko filozofi var dot valstij?

    “Skatījumu uz norisēm kopsakarībās. Jautājums, vai tas notiek Latvijā.”

    Intervija ar Jurģi Šķilteru.

    http://klab.lv/users/eslijs/65478.html

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.27

    ——

    J.Domburs, redz, arī grib saprast….

    “LNT negaidīti lauž līgumu ar Domburu; žurnālists sola ‘turpinājumu’

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/lnt-negaiditi-lauz-ligumu-ar-domburu-zurnalists-sola-turpinajumu.d?id=45378962#ixzz3NQ1YfSUR

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.31

    ——

    Izrādās, ka visā Rietum-krātijā situācija ar to saprašanu tāda dīvaina:

    “Далее – третье. Разрушение фундаментальной науки и установка монополий на реальные научные исследования. Это так называемые черные проекты, фундаментальные проекты, которые уходят в тень. И с другой стороны, вброс в массовый научный оборот квази-тем, совершенно второстепенных: именно на них и выделяются гранты. Ну, например «Gay & Lesbian Studies». Или – листаю журнал и там превозносят работу «Гендерные отношения в Бирме в XV веке». Ну это вообще верх изобретательности, это сильно, думаю бирманцы в XV веке вряд ли об этом знали. С другой стороны, как отметили люди, которые занимаются у нас западными элитами, с конца 1970-х годов практически не было опубликовано ни одной серьезной работы по западной элите, прежде всего американской. Последняя такая работа – книга Домхоффа, это конец 1970-х годов.

    То есть в течение последних 30-40 лет эта тема совершенно не развивается, потому что гранты дают на совсем другое.” Андрей Ильич Фурсов,

    УТРАТА ОПРЕДЕЛЕННОСТИ: ОЧЕРТАНИЯ ПОСТКРИЗИСНОГО МИРА

    Седьмое заседание Интеллектуального клуба журнала «Свободная мысль»

    http://delyagin.ru/articles/83884-utrata-opredelennosti-ochertaniya-postkrizisnogo-mira.html

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 30.12.2014. 23.36

    Trīs komentāri un nekā sakarīga. Klasiska “vatņiku” pieeja. Ja nevēlies saprast manu jautājumu, tad pajautāšu tieši: Kā Tu definētu sevis tik bieži pieminēto 4.maija režīmu?

    Vienkārši jau sāk apnikt tas “vatņiku” stils, lietojot jēdzienus bez jēgas un loģiska seguma.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 30.12.2014. 23.50

    ——-

    Tiesa liek Streļčenoka atlaisto Dravnieci atjaunot amatā un izmaksāt kompensācijā 24 tūkstošus http://www.diena.lv/latvija/zinas/tiesa-liek-strelcenoka-atlaisto-dravnieci-atjaunot-amata-un-izmaksat-kompensacija-24-tukstosus-14082197

    ===============================================================================

    Lūk, viens spilgts piemērs – režīma (sistēmas;iekārtas) raksturojumam.

    “Ragainais zaķis” vai “Pekausis/Čeburaška” – zinātnei nepazīstams hibrīds, kaut kāds sovjetiskā, rietumnieciskā un nacionālistiskā (ulmaniskā) salipinājums. Tāds var eksistēt (veģetēt) bezgalīgi, kamēr sponsori pie dzīvības uzturēs.

    p.s.

    Te vairāk teorētiskā materiāla – viens otrs centās saprast:

    “Гибридизация. Социальный гибрид не есть просто смешение элементов различных социальных организаций. Это именно гибрид.”

    http://zinoviev.org/az/texts/articles/zlobo/postsovetizm-2/

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 00.04

    ——-

    Droši,jo reālijas tas nemaina:

    “Pēc teju visiem datiem par zinātni, pētniecību un izmantoto finansējumu esam pēdējās ES valstu rindās.” Agnese Rutkovska.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 11.04

    ———–

    Jautājums loģisks;- galu galā Latvijas vēsturi kā atsevišķu mācību priekšmetu Latvijā skolās 20 gadus nemācīja – tā nu izaugusi vesela paaudze, kas asprātīgus jautājumus “kas būtu, ja nebūtu”, uzdod.

    Visādiem te kaprāniešiem, neiburgiešiem u.c. putleristiem-liberastiem tagad skolotāju vietā elementāras lietas par Padomju Latvijas un Ostlandes atšķirībām spiesti skaidrot akadēmiķi un profesori.

    J.Stradiņš:”Es pat gribētu apgalvot, ka no 1945. gada līdz 1990. gadam arī pastāvēja Latvijas valsts tādā pusvalsts, kvazivalsts statusā. Man liekas, tas bija ļoti svarīgi, ka Padomju Latvija nekļuva par Ostlandi, kā tas bija iecerēts Hitlera okupācijas laikā. Ka mums tomēr bija sava – kāda ar ne, tomēr sava – atribūtika, ka notika mācības latviešu valodā, ka bija kaut tas sarkani viļņotais, tomēr savs karogs, – ka tomēr bija savi formāli suverenitātes elementi. Un ka tika paturēta Konstitūcijā ierakstītā tiesība izstāties no impērijas, no PSRS sastāva. Tāpēc es tomēr šo laikmetu pilnīgi nenorakstītu.” http://www.la.lv/latviesi-ar-savu-sikstumu-izkepurosies/

    A.Priedītis:”Alfrēda Rozenberga dienasgrāmatas atrašana noteikti priekš latviešiem ir svarīgākais jaunums šajās dienās. Internetā ievietotā informācija liecina, ka dienasgrāmatā ir stāstīts par nodomiem atsevišķu tautu pārvietošanā, likvidēšanā. Interesanti, kā reaģēs latviešu slavenie vēsturnieki, Kārlis Kangeris. Viņš jau Vācijas arhīvos bija atradis materiālus par lēmumu pēc kara latviešus iznīcināt kā nevērtīgu tautu.”

    http://blog.artursprieditis.lv/?p=1541

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 11.30

    Hitleriskajai Vācijai ilgmūžība nedraudēja, tāpēc velti pieminēt visādas Ostlandes un tamlīdzīgus murgus. Nacistus sakāva SABIEDROTIE spēki, bet mūs okupēja tieši PSRS, kuras noziedzīgais režīms nogalināja un represēja daudz reižu vairāk cilvēku, nekā nacisti. Cik zinu, tad LPSR vēstures stundās neko nemācīja par Molotova—Ribentropa paktu un komunistu baisajiem noziegumiem.

    Saprotu, ka “vatņiks” nekad neuzdrošinātos sev uzdot jautājumu, kāda būtu Latvija, ja tā patiešām tiktu ATBRĪVOTA, nevis 50 gadus ekspluatēta un slaukta kā tāda govs.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 11.42

    ———

    Hoļivuda nemitīgi ražo priekš tiem, kas nevēlas reālo vēsturi saprast, bet fantasy pasaulē un alternatīvās vēstures lauciņā vēlas palikt.

    Patīkamu sapņošanu un fantazēšu arī 2015.g., putleristi-liberasti!

    Iron Sky: The Coming Race Teaser TRAILER (2015) Nazis Dinosaurs

    https://www.youtube.com/watch?v=NG2utrMwTyY

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 11.51

    ——–Putlers:”(..)Cik zinu, tad LPSR vēstures stundās neko nemācīja par Molotova—Ribentropa paktu un komunistu baisajiem noziegumiem.”

    ===============================================================================

    Kuru skolu pats putlerists pabeidza – pie kādiem skolotājiem zināšanas ieguva? Vismaz man Ķekavas vidusskolā a.god. J.Caune jau 1970. gadu beigās citēja oficiālās vēstures grāmatā “Latviešu tautas cīņa Lielajā Tēvijas karā, 1941-1945” ,rakstīto, kur pat 1941.g.14.jūnijā notikušais pieminēts.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Putlers > edge_indran 31.12.2014. 12.05

    Holivuda ražo, Kremlis ražo…kurš gan neražo? Bet visiem skaidrs, ka patiesības tur ir maz. Piemēram, Krievija turpina PSRS melu impērijas garā, ignorējot dažādus būtiskus vēsturiskos faktus. Labi vēl, ka Francija nav tik ļoti nozombēta no Kremļa puses, lai gan nauda nevalstiskajās organizācijās tur tiek grūsta pēc pilnas programmas. Tāpēc arī Francijas dokumentālās filmas spēj daudz maz objektīvi atklāt arī padomju noziegumu nianses.

    Un ja es pareizi Tevi sapratu, tad tu runā par 1941.gada notikumiem, bet es Tev jautāju par 1939.gada 23.augustā parakstīto slepeno papildprotokolu.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 14.30

    ——-

    Es norādīju informācijas avotu – tāpēc ļ.cien. vai a.god. 2.janvārī var mēģināt atraut smago galu no krēsla, un uz Gaismas pili aiztecēt. Pie reizes slavenajam vēsturniekam K.Kangerim pajautāt par to vietu, kur to Molotova-Ribentropa pakts un t.s. slepeno protokolu oriģinālu/-us var apskatīt. K.Kangeris jau Vācijas arhīvus krustām šķērsām pārracis, droši varēs dokumenta atrašanas vietu norādīt. M.Vulsons kaut kā “aizmirsa” šo informāciju publicēt, tikai kaut kādas fotokopijas demonstrēja.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > edge_indran 31.12.2014. 15.11

    Putlers

    kāda būtu Latvija, ja tā patiešām tiktu ATBRĪVOTA, nevis 50 gadus ekspluatēta un slaukta kā tāda govs.

    _________________

    “Atbrīvota”, no kā? Latvija tika atkārtoti okupēta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Kamielis 30.12.2014. 12.51

Jā, mūsu zinātnes stāvoklis ir bezcerīgs. Vienmēr domāju par LZA lomu tajā, vai ir kāda LZA analīze par zinātnes stāvokli Latvijā (izņemot jubilejas referātus)?

LZA gaida, ka ministrijas ierēdņi to izdarīs, nevar taču LZA pensionāri sev knābt acī. Bet kurš tad vēl analizēs cēloņus, jeb tikai korī kliegs, ka mums nav naudas.

Simtiem miljonu naudas pietiek, lai caur Eiropas fondiem iepirktu modernāko aparatūru vai veiktu celtniecības darbus(piem.,lokatoru rekonstrukcija Irbenē), tikai nav speciālistu, kas pēc tam varētu nodrošināt to efektīvu dabību. Tam naudas nav.

+5
0
Atbildēt

4

    edge_indran > Kamielis 30.12.2014. 15.04

    ———-

    “18.martā pie Ministru prezidentes un ekonomikas zinātņu doktores Laimdotas Straujumas bijām mēs – Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvji kopā ar lielāko inovatīvo uzņēmumu biedrības “BIRTI” pārstāvjiem, lai pārrunātu Latvijas valsts politiku inovācijas tehnoloģiskās bāzes attīstīšanā.(..)

    Zinātnieku priekšā, galdam pretējā pusē, atradās Ekonomikas ministrijas jaunie un agresīvie ierēdņi,……”

    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/ojars-sparitis-kurs-valsti-galvenais-ieredni-vai-ministru-kabinets-un-premjerministre.d?id=44366083#ixzz3NNzQbGf0

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Kamielis > Kamielis 30.12.2014. 15.56

    Piekrītu, komentāram par tiem “kompetences” centriem, tie fakstiski ir Eiropas naudas atmazgāšanas centri, tomēr dokumentus, ko paraksta valdībā (politiķi) jau nu negatavo atslēdznieki, to tapšanā darbojas tie paši zinātnes lobiji, kur katram savas merkantīlās intereses un rezultāts ir tāds, ka visi bļauj, ka nav naudas. Nu kā ekonomiski izdzīvo un labi dzīvo tās 60 augstskolas un mikro institūti? Ja dzīvo – tas nozīmē, ka to vadībai vismaz ir pietiekoši labs ienākumi, bet par rezultātiem… a kas tie tādi?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Kamielis 30.12.2014. 16.19

    ——–

    Līdz 1.martam atliek «nolikto atslēgu principa» ieviešanu

    http://financenet.tvnet.lv/zinas/540291-lidz_1martam_atliek_nolikto_atslegu_principa_ieviesanu

    ===============================================================================

    Kādā tādā sistēmā/iekārtā dzīvojam – ja naudas pietiek n-tajām ātro kredītu firmām u.c. likumīgiem “naudas atmazgāšanas” kantoriem, bet zinātne tai pat laikā “bada maizē”? Tas jautājums par “galveno priekšnieku” valstī ir sekundārs, jo tikko rezultāts neapmierinās Euro-fondu dalītājus – tā pazudīs viena pēc otras tās “augstskolas”. Te nesen vairāki ministri reformetāji no bēdīgi slavenās ZRP komandas, neapjēdzot esošās sistēmas pastāvēšanas pamatus,vēlējās pārmaiņas īstenot, par galvenajiem noteicējiem kļūt……ku-kū, kur ir tie sprūdži, pavļuti un ķīļi? A’ber tai paša laikā Ventspils Hūte rullē tālāk….

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Putlers > Kamielis 30.12.2014. 19.03

    ZRP potenciāls bija tieši tik pat liels, cik “Saskaņas centra” kadriem – NEKĀDS. Gudri [cenzēts] jau visi prot.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

edge_indran 30.12.2014. 12.03

———Agnese Rutkovska:”(..)ir jābrīdina par drūmām ainām.”

===============================================================================

Būsim reāli – sāksim domāt, cēloņsakarības atklāt – nokļūšanu “negoda” vietā tad sapratīsim labāk:

“Ivars Kalviņš: Latvijas valstij zinātnieki nav vajadzīgi”

http://nra.lv/latvija/politika/16970-ivars-kalvins-latvijas-valstij-zinatnieki-nav-vajadzigi.htm

+1
-3
Atbildēt

0

Kamielis 30.12.2014. 12.51

Jā, mūsu zinātnes stāvoklis ir bezcerīgs. Vienmēr domāju par LZA lomu tajā, vai ir kāda LZA analīze par zinātnes stāvokli Latvijā (izņemot jubilejas referātus)?

LZA gaida, ka ministrijas ierēdņi to izdarīs, nevar taču LZA pensionāri sev knābt acī. Bet kurš tad vēl analizēs cēloņus, jeb tikai korī kliegs, ka mums nav naudas.

Simtiem miljonu naudas pietiek, lai caur Eiropas fondiem iepirktu modernāko aparatūru vai veiktu celtniecības darbus(piem.,lokatoru rekonstrukcija Irbenē), tikai nav speciālistu, kas pēc tam varētu nodrošināt to efektīvu dabību. Tam naudas nav.

+5
0
Atbildēt

2

    edge_indran > Kamielis 30.12.2014. 15.04

    ———-

    “18.martā pie Ministru prezidentes un ekonomikas zinātņu doktores Laimdotas Straujumas bijām mēs – Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvji kopā ar lielāko inovatīvo uzņēmumu biedrības “BIRTI” pārstāvjiem, lai pārrunātu Latvijas valsts politiku inovācijas tehnoloģiskās bāzes attīstīšanā.(..)

    Zinātnieku priekšā, galdam pretējā pusē, atradās Ekonomikas ministrijas jaunie un agresīvie ierēdņi,……”

    http://www.delfi.lv/news/comment/comment/ojars-sparitis-kurs-valsti-galvenais-ieredni-vai-ministru-kabinets-un-premjerministre.d?id=44366083#ixzz3NNzQbGf0

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Kamielis 30.12.2014. 16.19

    ——–

    Līdz 1.martam atliek «nolikto atslēgu principa» ieviešanu

    http://financenet.tvnet.lv/zinas/540291-lidz_1martam_atliek_nolikto_atslegu_principa_ieviesanu

    ===============================================================================

    Kādā tādā sistēmā/iekārtā dzīvojam – ja naudas pietiek n-tajām ātro kredītu firmām u.c. likumīgiem “naudas atmazgāšanas” kantoriem, bet zinātne tai pat laikā “bada maizē”? Tas jautājums par “galveno priekšnieku” valstī ir sekundārs, jo tikko rezultāts neapmierinās Euro-fondu dalītājus – tā pazudīs viena pēc otras tās “augstskolas”. Te nesen vairāki ministri reformetāji no bēdīgi slavenās ZRP komandas, neapjēdzot esošās sistēmas pastāvēšanas pamatus,vēlējās pārmaiņas īstenot, par galvenajiem noteicējiem kļūt……ku-kū, kur ir tie sprūdži, pavļuti un ķīļi? A’ber tai paša laikā Ventspils Hūte rullē tālāk….

    0
    -3
    Atbildēt

    0

sniega_roze 30.12.2014. 09.34

Nu un kā tad tagad motivēt Cemexus, Valmieras stikla šķiedras un GroGlasus veidot R&D centrus Rīgā vai Valmierā? Tā ir svarīgākā aktuālā problēma, bet risinājums netiek piedāvāts arī šajā rakstā, par IZM pat nerunājot.

Skaidrs, ka mūsu zinātne pārsvarā gadu desmitus pēta savu nabu, taču akadēmiski (līdz maģistra līmenim) ar savu galveno mērķi – studentu skološanu – viņi tiek daudzmaz galā. Maģistra līmenī labākie aizbrauc, parastie pārkvalificējas.

Zinātnē nestrādā viss kas saistīts ar inovācijām, zinātni ražošanai un jaunu produktu veidošanai, bet pat tādi pasākumi kā tehnoloģiju pārneses kontaktpunkti neko nedeva, jo universitātēm faktiski jau tās inovācijas nav būtisks ienākumu avots.

Eiropas Zinātnes telpā neesam un ar mūsu LZA pensionāriem arī diez vai būsim. Postdoktus atšķirībā no Igaunijas nefinansējam, bet naudiņu vecie buki dala starp savējiem. Konkurence liela, bet nauda maza. Ir kā visu laiku.

Bet kā nograuza ministru, kas tam dīkdieņu pūznim pieķērās. Ārprāc. Bija kā spiets laukā un runāja par nekompetenci. Lai gan vajadzēja runāt par Key enabling technologies.

+10
0
Atbildēt

3

    edge_indran > sniega_roze 30.12.2014. 11.53

    ——-

    Ministrs liberasts jau problēmrisināšanā gāja bezjēgā kā ķīlis – un likumsakarīgi dabūja ar ķīli pa aknām. Vajag tak’ vismaz minimāli esošās sistēmas funkcionēšanas mehānismu pārzināt, tad “gudrus” tekstus par “dīkdieņiem” sacerēt:

    “Zinātniekiem sāp sirds, ka jaunatklātās pretvēža zāles, lai arī spēs glābt dzīvības, nebūs ieguvums Latvijas ekonomikai, jo valsts pētniecisko darbu atstājusi novārtā un zāļu izstrādi pasūtīja dāņu uzņēmums. Tagad patents par miljardiem esot pārdots ASV firmai.”

    Kalviņš: Sāp sirds, ka jaunās pretvēža zāles nebūs ieguvums Latvijai

    http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/523905-kalvins_sap_sirds_ka_jaunas_pretveza_zales_nebus_ieguvums_latvijai

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    sniega_roze > sniega_roze 30.12.2014. 17.39

    Ir tāda veca anekdote par jaunu sievu, kas vecākam zinātniekam prasa, nu, kad tad būs.

    Viņš, kā paradis, tikai būs, būs, pēc gadiem būs, teju jau gatavs.

    Tad nu jaunā sieva no zinātnieka aizgāja.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > sniega_roze 30.12.2014. 20.23

    ——-

    Bez anekdotēm ir skarba realitāte par valsts politiku zinātnes jomā:

    “Situāciju zinātnē raksturo Latvijas Organiskās sintēzes institūta direktors Ivars Kalviņš: «Maza valsts, kā Latvija, varēs izdzīvot tikai tad, ja tā stiprinās savu identitāti, cilvēkkapitālu, izglītību, zinātni.» Zinātnes uzdevums ir radīt zināšanas, bet tālāk – inovācija ir tas process, kurā zināšanas pārtop produktā, un šo procesu pārtrauca trešās Atmodas rezultātā atjaunotā valsts. Inovācijai nepieciešama zināma infrastruktūra, piemēram, testēšanas laboratorijas, pilotražotnes, zinātnei atņēma, privatizēja un likvidēja, līdz ar to Latvijai nav instrumentu, ar ko zinātnieki savas idejas varētu pārvērst darbojošos modeļos, lai varētu pārdot rūpniecībai.”

    http://nra.lv/latvija/108166-stradins-gruzam-jaunos-zinatniekus-emigracija.htm

    0
    -3
    Atbildēt

    0

edge_indran 30.12.2014. 12.03

———Agnese Rutkovska:”(..)ir jābrīdina par drūmām ainām.”

===============================================================================

Būsim reāli – sāksim domāt, cēloņsakarības atklāt – nokļūšanu “negoda” vietā tad sapratīsim labāk:

“Ivars Kalviņš: Latvijas valstij zinātnieki nav vajadzīgi”

http://nra.lv/latvija/politika/16970-ivars-kalvins-latvijas-valstij-zinatnieki-nav-vajadzigi.htm

+1
-3
Atbildēt

0

sniega_roze 30.12.2014. 09.34

Nu un kā tad tagad motivēt Cemexus, Valmieras stikla šķiedras un GroGlasus veidot R&D centrus Rīgā vai Valmierā? Tā ir svarīgākā aktuālā problēma, bet risinājums netiek piedāvāts arī šajā rakstā, par IZM pat nerunājot.

Skaidrs, ka mūsu zinātne pārsvarā gadu desmitus pēta savu nabu, taču akadēmiski (līdz maģistra līmenim) ar savu galveno mērķi – studentu skološanu – viņi tiek daudzmaz galā. Maģistra līmenī labākie aizbrauc, parastie pārkvalificējas.

Zinātnē nestrādā viss kas saistīts ar inovācijām, zinātni ražošanai un jaunu produktu veidošanai, bet pat tādi pasākumi kā tehnoloģiju pārneses kontaktpunkti neko nedeva, jo universitātēm faktiski jau tās inovācijas nav būtisks ienākumu avots.

Eiropas Zinātnes telpā neesam un ar mūsu LZA pensionāriem arī diez vai būsim. Postdoktus atšķirībā no Igaunijas nefinansējam, bet naudiņu vecie buki dala starp savējiem. Konkurence liela, bet nauda maza. Ir kā visu laiku.

Bet kā nograuza ministru, kas tam dīkdieņu pūznim pieķērās. Ārprāc. Bija kā spiets laukā un runāja par nekompetenci. Lai gan vajadzēja runāt par Key enabling technologies.

+10
0
Atbildēt

3

    edge_indran > sniega_roze 30.12.2014. 11.53

    ——-

    Ministrs liberasts jau problēmrisināšanā gāja bezjēgā kā ķīlis – un likumsakarīgi dabūja ar ķīli pa aknām. Vajag tak’ vismaz minimāli esošās sistēmas funkcionēšanas mehānismu pārzināt, tad “gudrus” tekstus par “dīkdieņiem” sacerēt:

    “Zinātniekiem sāp sirds, ka jaunatklātās pretvēža zāles, lai arī spēs glābt dzīvības, nebūs ieguvums Latvijas ekonomikai, jo valsts pētniecisko darbu atstājusi novārtā un zāļu izstrādi pasūtīja dāņu uzņēmums. Tagad patents par miljardiem esot pārdots ASV firmai.”

    Kalviņš: Sāp sirds, ka jaunās pretvēža zāles nebūs ieguvums Latvijai

    http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/523905-kalvins_sap_sirds_ka_jaunas_pretveza_zales_nebus_ieguvums_latvijai

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    sniega_roze > sniega_roze 30.12.2014. 17.39

    Ir tāda veca anekdote par jaunu sievu, kas vecākam zinātniekam prasa, nu, kad tad būs.

    Viņš, kā paradis, tikai būs, būs, pēc gadiem būs, teju jau gatavs.

    Tad nu jaunā sieva no zinātnieka aizgāja.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > sniega_roze 30.12.2014. 20.23

    ——-

    Bez anekdotēm ir skarba realitāte par valsts politiku zinātnes jomā:

    “Situāciju zinātnē raksturo Latvijas Organiskās sintēzes institūta direktors Ivars Kalviņš: «Maza valsts, kā Latvija, varēs izdzīvot tikai tad, ja tā stiprinās savu identitāti, cilvēkkapitālu, izglītību, zinātni.» Zinātnes uzdevums ir radīt zināšanas, bet tālāk – inovācija ir tas process, kurā zināšanas pārtop produktā, un šo procesu pārtrauca trešās Atmodas rezultātā atjaunotā valsts. Inovācijai nepieciešama zināma infrastruktūra, piemēram, testēšanas laboratorijas, pilotražotnes, zinātnei atņēma, privatizēja un likvidēja, līdz ar to Latvijai nav instrumentu, ar ko zinātnieki savas idejas varētu pārvērst darbojošos modeļos, lai varētu pārdot rūpniecībai.”

    http://nra.lv/latvija/108166-stradins-gruzam-jaunos-zinatniekus-emigracija.htm

    0
    -3
    Atbildēt

    0

edge_indran > edge_indran 31.12.2014. 14.15

——-

Lai jaunajā gadā nerēgojās, tad vajag sen-latviešu tradīcijas ievērot:

“Vecā gada vakarā jāēd skābi kāposti, lai skābums, kas radies pagājušajā gadā, tiktu apēsts; jaunajā gadā turpretim nedrīkst ēst skābus kāpostus, jo tad visa dzīve nākamajā gadā būs skāba.”

http://www.dainuskapis.lv/

0
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam