Papildu dotācijas “Stadler” vilcienu nomai no valsts nebūšot vajadzīgas (papild.)
20Saistītie raksti
Eksperta viedoklis /
6. oktobris
Bez maģiskās domāšanas
Viedoklis /
29. augusts
Ierēdņu nesaimnieciskā domāšana noved pie budžeta veidošanas izaicinājumiem
Analīze /
21. augusts
Skaidri jāpasaka: nevaram atļauties
Komentāri (20)
Ludmila 02.07.2014. 15.22
Vai varbūt kāds par iedot kādu labu saitīti kur profesionēls visu pa plauktiem salicis .
0
Ludmila 02.07.2014. 15.20
Štokenbergs ir viens no tiem kurš man riebjas , bet ???
Vai kāds lūdzu īsi varētu pateikt kur “sāls ” kapēc šis variants labāks .
Vai iepriekšējais dārgāks( dzirdēts par apkopēm ) , daudz ilgāka ieviešana . Kuru gatavojās šeit “ražot ” (dzireēts par napamatotiem iespējam ieguldījumiem ražošanā un turpmākā rūpnīcas bez perspektīvā ).
3
garausiitis > Ludmila 03.07.2014. 07.29
Vakar peršu Tev uzrakstīju, bet portāls tikmēr noklājās :)
Īsumā – a) CAF projekts funkcionēja tikai uz papīra un reāli viņu nez vai būtu palaiduši plānotajos termiņos un velns viņu zin kā vispār tur viss tehniski beigtos. CAF projekts bija sajūgts ar RVR lai paceltu par valsts naudu rūpnīcu.
b) Stadler jau vairākus gadus skraida ar reāli funkcionējošiem vilcieniem kas pārbaudīti un pielāgoti apstākļiem – Igaunijā un Baltkrievijā . Cik saprotu , tad Stadler iespējams , ka arī liks kopā Latvijā , runa gāja par Daugavpili
c) Hyundai uzradās līdz ar Tenebergu un Olšteina sešinieka ietekmi SM … Hyundai sevi tehniski slikti pierādijis Ukrainā , kur daudz problēmu … un mums cita klimatiskā zona .
P.S. Vēl bija versija ka Stadleru varētu nomāt no igauņiem ,jo viņi pārcentušies ar iepirkto vilcienu skaitu , bet tas bija info pirms gada . Visa šitā čakarēšanās varēja jau būt pabeigta pirms gada un mēs jau šodien brauktu ar jaunajiem vilcieniem.
0
Ludmila > Ludmila 03.07.2014. 08.09
Nebūtu slikti ja iepircēji padalītos ar vispārēju info
1. Apkopju izmaksas , var remontēt vai jāmaina blokiem , garantiju ilgums ritoši , motoram karkasam .
2. vagonu svars( dārgajam moderni viegli materiāli) , piemēram 270 pasažieri stadleram 100 000 tonas . bet lētajam konkurentam 110
3.Elektrības patēriņš , cik zinu stadleram bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma . Apkure/atdzesēšana tā pati rekuperācijas sistēma dārgākajam .
5 Labierīcības
6 Peronu pārbūve …visticamāk visiem pretendentiem vienādi izmēri ..lai gan ??
0
garausiitis > Ludmila 03.07.2014. 10.16
Es savulaik runāju ar tehniskajiem darboņiem ,kas tieši pārzin tehniskos knifus. Viņi meta krustus par Hyundai , jo cik sapratu , tad realitātē aiz viņiem stāv ukraiņi un tur ir tik daudz tehniskā brāķa …
0
ingazilunska 02.07.2014. 14.24
Чиновничья латышская заварушка, опять ворованные деньги не поделили.
Только они в теме и что-то понимают.
Остальные разинув рот тихо повизгивают.
Jo Latvijas tauta ir dumja, un dumja tā ir tāpēc, ka neprot un nemāk tik pat veiksmīgi melot un zagt, kā tās elite.
0
dro 02.07.2014. 09.47
Šlesers dibina bijušo premjeru partiju, Štokenbergam neatliks nekas cits kā organizēt eksministru partiju:)
7
garausiitis > dro 02.07.2014. 10.39
Izskatās ,ka Štokijs ir pārshēmojies … līgumam jau vajadzēja pirms gada būt :)
0
janis17 > dro 02.07.2014. 11.44
Vai tad kāds viņu grasās nobīdīt no v sarakstiem? Kopā ar vaņu klementjevu viņi visi gribēja cafu.
0
garausiitis > dro 02.07.2014. 11.53
aivarsk – CAFu ? Varbūt Hyundai kopā ar Rūsiņu un vecajiem čomiem ? :)
0
janis17 > dro 02.07.2014. 14.13
Klusais, Tu taču atceries, ka dombrovska valdība slēgtās sēdēs vilcienu iepirkuma lietu izskatīja vairākkārt un 2012.gada 24.janvārī atļāva (faktiski norīkoja) PV valdei slēgt līgumu ar CAF/RVR, ja tiek novērsti vairāki trūkumi. Kā skaidroja Ronis, valdības nostāja kopš paša sākuma bijusi likt PV novērst finanšu, juridiskos un tehniskos trūkumus un panākt līguma tieši ar CAF atbilstību konkursa nolikumam. PV valde Ministru kabinetam apliecinājusi, ka tas ir izdarīts.
dombrovsak valdībā iztirzāti arī iepriekšminētie strīdīgie jautājumi. Attiecībā uz izmaksām secināts, ka ekspertiem ir dažādi viedokļi par tām – citi uzskata, ka vilcienu iepirkumi nav savstarpēji salīdzināmi dažādās specifikācijas un iepirkuma priekšmeta dēļ (Latvijas gadījumā vilcienu iegāde bija apvienota ar to uzturēšanu 30 gadus). Savukārt sākotnējos aprēķinus par vilcienu ekonomiju PV valdībā atzinis par kļūdainiem. Valdība izskatījusi arī iespēju izsludināt jaunu iepirkumu, tomēr to nav atzinusi par labāko variantu, jo tas nozīmētu risku nedabūt ES līdzfinansējumu, bet CAF varētu iesniegt prasību pret valsti starptautiskā tiesā.
«Ja jūs man jautājat kā cilvēkam, kurš bija vienkāršs Latvijas pilsonis, kad viss šis konkurss tika organizēts, vai es varu būt lepns, – nē. Diemžēl tas ir tipisks ilūziju gados iestādīts tropiskais zieds,» tā iepirkumu komentē ministrs Ronis. Pāris mēnešus vēlāk viņš atzīst, ka nav rīkojies radikālāk un mainījis PV valdi, jo uzskatījis, kas tas varēja apdraudēt tikko izveidotās valdības stabilitāti, ko pēc ārkārtas vēlēšanām sarežģītā politiskā procesā izveidoja Vienotība, Reformu partija un VL-TB/LNNK.
2012.gada 3.aprīlī PV paziņo, ka līgums ar CAF ir parakstīts.
http://www.ir.lv/2012/7/27/pasazieru-vilcienu-iepirkums
0
garausiitis > dro 02.07.2014. 14.25
aivarsk – es atceros :) , bet ko Tu gribēji ar to pateikt – to ,ka Freivalds parakstīja līgumu atkapjoties no dotā mandāta rāmjiem ? Un tagad vispār runa ir par īri nevis pirkšanu :)
0
janis17 > dro 02.07.2014. 14.30
Cafa gadījumā otkati būtu kudi lielāki. Un vismaz tagad štokijs ir palicis tukšā…
0
garausiitis > dro 02.07.2014. 14.42
CAF gadījumā gāja runa par 3 mio :)
Ar CAF vispār bija interesanti , jo vilciens eksistēja tikai uz papīra , kamēr Stadler jau bija izmģināts Baltkrievijā un Igaunijā reālos apstākļos . Hyundai uzradās caur Tenebergu no Ukrainas …
0
ILZE 02.07.2014. 09.22
Bet loģiski, ja čekistiem jau bija sarunāts ar CAF. Sile aizbrauc.
0