Latvijas nācijas konstrukcija, 13.februāra versija

171

Komentāri (171)

reksa 16.02.2014. 17.50

Izlasīju līdz pusei, palika galīgi gaŗlaicīgi…

Kāda jēga runāt par to, kas patiks vai nepatiks kādam, kas varbūt kādreiz atbrauks vai varbūt nekad neatbrauks uz Latviju?

Ja izveidos konstrukciju, kas ir nepārprotami pievilcīga pašiem latviešiem, tad ir daudz lielāka varbūtība, ka tā patiks arī citiem.

Bet ja mēģinās uztaisīt kaut ko, kas patiktu visiem, tad 100%, ka tas nepatiks it nevienam.

+4
-1
Atbildēt

2

    reksa > reksa 16.02.2014. 18.18

    Kāda būtu Latvijas Satversmes preambula, ja 98% Latvijas iedzīvotāju būtu latvieši?

    Iztēlojieties, ka Latvijā dzīvo tikai latvieši, un rakstiet preambulu. Tā noteikti atklās daudz skaistākus attīstības apvāršņus.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > reksa 16.02.2014. 23.45

    Tad preambulas neviens nerakstītu,bet gan sāktu realizēt NAP.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

l_abola 15.02.2014. 15.21

Visiem tiem preambulas apsmējējiem derētu aizdomāties, ka internacionālisms vai multikulturālisms vai ultraliberālisms vai kā nu to nosauc, praksē vienmēr izrādās prasts lielo nāciju šovinisms. Jo pat lai savstarpēji izlamātos, kur nu vēl, lai saprastos, nepieciešama kopīga valodas un kultūras (jeb izpratnes) bāze, par kuru praktiski vienmēr pašsaprotami kļūst lielākās nācijas valoda, naivi piemirstot, ka pēc tā paša liberālisma principiem gluži tādas pašas tiesības būtu arī mazākajai valodai. Tad nu preambula būtu atgādinājums, ka nacionālas valsts robežās tāds “vairākuma likums” ne vienmēr darbojas.

+10
-4
Atbildēt

0

dace_roze_lmt_lv 15.02.2014. 13.43

“Tāpēc preambulā definētā Latvijas nācijas identitāte nedrīkst traucēt Latvijas iedzīvotājiem pieņemt eiropieša identitāti un ciešāk integrēties ar pārējiem Eiropas iedzīvotājiem.”

Preambula jāpieņem tamdēļ, lai pēcāk to ignorēt vai pat ar to veiksmīgi cīnīties.

+1
-5
Atbildēt

0

ilmisimo 14.02.2014. 20.50

Preambula, Satversme…Civllikums…Cilvēktiesību deklarācija..

It kā nepietiktu ar LPSR kriminālkodeksu!

+4
-4
Atbildēt

0

ritvars_kl 14.02.2014. 18.16

Jā, piekrītu kritikai. Es mēģināju iezīmēt attīstības dialektisko ceļu nevis multinacionālismu. Rakstiski to ir ļoti grūti izdarīt. Tiksimies labāk pie alus kausa.

+4
-2
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 14.02.2014. 17.58

nulle, lai nu kā tur arī būtu, Latvijā dzīve krāsaināka, kaut eiropā pārskatāmāka…

http://www.nulle.lv/

http://www.nulle.eu/

+4
-5
Atbildēt

0

ilmisimo 14.02.2014. 16.48

Haris Vai citiem vārdiem – citējot Cinīša citēto:

“Apkamp visu firmamentu, Univerzums nu ir tavs!”

___________________

šī lieta latviešiem nu reiz iraid “‘esenciella”

Kultūras kods(īsteni latvisks)- rūp mums guņiverzums, Oirōpa,Volgas strūdzinieki, vai kauču Bangladeša un Indonēzija.

Stučka ar Daniševski 1919. ar par Oirōpas likteņiem vien domāja.

un tā tas turpinās- līdz mūsdienu “‘agronomiem” un “‘agronomu”‘ kargo kultiem..

+9
-6
Atbildēt

0

Timurs Čuntonovs 14.02.2014. 16.28

Atkal iežmiedza paši sev asti starp kājām. Nu, protams, kādi latvieši var būt valstnācija. …. Tas taču ir diskriminējoši – sevi nosaukt par valsts galveno nāciju, jo Latviju dibināja tādēļ, ka pirmkārt latvieši gribēja savu valsti. Taisnība, taisnība raksta autoram -Latviešu nācija tikai simboliski ir valsts saimnieki. Ja būtu pa īstam, kur tad Šlesers raudātu krokodiļa asaras, kaukdams pēc nacionālā izlīguma.

+9
-10
Atbildēt

0

kristaps_drone 14.02.2014. 16.16

“Vai jaunā preambula palīdzēs Latvijas valstij izdzīvot un attīstīties?” – vienīgais, kas pilnīgi noteikti palīdzēs Latvijas valstij izdzīvot un attīstīties, ir Latvijas valsts deokupācija un dekolonizācija! Viss pārējais to var tikai sekmēt vai traucēt to.

+9
-10
Atbildēt

0

ilmisimo 14.02.2014. 16.12

..Ja nerūpēsimies par kontinenta nākotni, arī Latvijas dienas būs bēdīgas. Pasaules perifērijā Eiropa būtu kulturāli savdabīgs muzejs ar glītu arhitektūru. Taču es negribu vecumdienās būt ekskursiju vadītājs Alberta ielā.. …

____________________ Zināju,ka;

“mēs esam diženi, mēs esam vareni!”

Ka tik diženi un vareni- to nezināju.

Preambula(mūsu) – tā runāja K. Bērziņš!- izškirs Eiropas nākotni.

Autors tak varētu izskatīt citas iespējas: par velorikšu Šanhajā(piemēram).

un vēl:

viens agronoms vairāk;

“… Latvijā ir citādi: cilvēks kaut kur pamācās, iegūst maģistra grādu un – kļūst par ekspertu! Sensenos laikos lasīju Makarenko Pedagoģisko poēmu, un tur bija viena tāda situācija. Kāds cilvēks aizbrauc pārņemt bērnunamu. Tur valda baigs bardaks, sienas izdauzītas, gultas greizas, audzēkņi skraida izspūruši un netīri. Bet tad vienā ēkas flīģelī viņš ierauga pilnīgi citu pasauli: grīdas tīras, gultiņas kārtīgi saklātas, uz tām sēž smuki saķemmējušies puikas, lasa grāmatas, spēlē šahu. Atbraukušais cilvēks izbrīnā viņiem jautā: «Vai tad jūs neesat šā bērnunama audzēkņi?» «Mēs esam agronomi,» puikas atbild, «mums pateica: ja mēs labi uzvedīsimies, mēs būsim agronomi.» Kažoka un pārējo ekspertu grupa man šķiet kā tādi agronomi: kāds viņiem ir pateicis – ja viņi labi uzvedīsies, viņi kļūs par agronomiem. Deviņdesmitajos gados viņi bija ļoti jauni, viņiem rokās bija liberālisma karogs, kas tagad mazliet ar naftalīnu apbiris, taču toreiz kāds viņiem iestāstīja, ka viņi ir gudri un skaisti un ka viņi būs agronomi, ja uzvedība būs atbilstoša. Deviņdesmitajos gados daudziem no šiem cilvēkiem bija iespēja izpaust sevi publiski, viņi to darīja (jo viņiem tika solīts agronomu liktenis!), bet neattīstījās, iestiguši liberālismā.”

http://nra.lv/latvija/92189-analitike-antifasisti-16-marta-ar-troksni-centas-radit-agresiju.htm?act=print

+11
-5
Atbildēt

0

ritvars_kl 14.02.2014. 15.58

“Šķiet ka nācijas jēdzienā patreiz visvairāk ir uzsvērta latviskā savdabība kas drīzāk nošķir kā vieno. Nācijas savdabība vēsturiski ir ekonomikas un kultūras procesa rezultāts un tā pat sociāli- ekonomiski – kulturālu procesu gaitā tā attīstīsies tālāk nevis stāvēs uz vietas. Ir jāiezīmē tautu nacionālo kultūru sintēzes faktors kā attīstošs spēks nākotnē. Tas mūs nepadarīs sliktākus bet tikai bagātinās. Tāds ir attīstības likums “cauri gadsimtiem”. Jeb vai mēs gribam stāvēt uz vietas tādi kādi esam šobrīd un punkts?

+2
-11
Atbildēt

5

    Sanšains > ritvars_kl 14.02.2014. 16.07

    Vai citiem vārdiem – citējot Cinīša citēto:

    “Apkamp visu firmamentu, Univerzums nu ir tavs!”

    +14
    -8
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ritvars_kl 14.02.2014. 16.21

    ..vai mēs gribam stāvēt uz vietas tādi kādi esam šobrīd..

    _____________________

    tad mums ļoti ātri jāskrien..

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ritvars_kl 14.02.2014. 16.22

    Gatis Ozoliņš no Ēlertes integrētāju kompānijas ļoti vēlas uzlabot valstsnāciju. Integrējamie jau tāpat ir labi:)

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > ritvars_kl 14.02.2014. 16.32

    Gatis Ozoliņš. Ir jāiezīmē tautu nacionālo kultūru sintēzes faktors kā attīstošs spēks nākotnē. +++ Bija jau šāds ” sintēzes” mēģinājums okupācijas laikā, kad tika veidota ” padomju tauta”. Piemēram jūrskolā, kur mācījos, mācību literatūra tikai krieviski, vēlāk jūrā ejot, visa darba terminoloģija krieviski. Tā sagadījās, ka deviņdesmito gadu sākumā biju klāt procesā, kurā tika sperti pirmie soļi, lai reanimētu latviešu militāro terminoloģiju. Līdz 1940. gadam Latvijā gan militārie, gan jūrniecības termini bija neatņemamas latviešu valodas sastāvdaļas, kuras pilnveidojās, sekojot savas nozares attīstībai. “Padomju laikos” šajās manis minētajās nozarēs latviešu valoda sastinga, jeb pareizāk sakot nomira, kā mēs visi zinām.

    Mums patīk filozofēt par kultūras sintēzi, integrāciju utt no daudzmiljonu tautas pozīcijām, aizmirstot, ka latvieši ir nedaudz vairāk par vienu miljonu liela tauta, kuru mūsu daudzmiljonu kaimiņi krievi, ne aiz ļauna prāta, bet tā vienkārši noslaucīs no zems virsas un paši to pat nepamanīs, ja mēs par sevi neparūpēsimies :)

    +16
    -4
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > ritvars_kl 14.02.2014. 19.57

    to Gatis Ozoliņš

    Ir jāiezīmē tautu nacionālo kultūru sintēzes faktors kā attīstošs spēks nākotnē…

    +++

    Aizejiet uz Britu muzeju Londonā un apskaties ķīniešu porcelāna ekspozīciju. Vienā no stendiem atradīsiet porcelāna piena krūzes. Viena izgatavota Ķīnā viduslaikos, otra – Norvēģijā dažus gadu desmitus vēlāk. Abas izskatās… nu ļoti līdzīgas, lai neteiktu vairāk.

    Inspirācijai nav robežas, jo īpaši augsto tehnoloģiju gadsimtā. Kultūras sintēzes ir notikušas vienmēr katrai tautai dzīvojot savā zemē. Pietiek aizbraukt ciemos vai arī iegūt izglītību kādā no valstīm, kuras kultūra liekas pievilcīga.

    Latvijā dzīvojošie krievi/šovinisti ir svešķermenis, kurš līdzīgi kā cilvēka miesā iesprūdusi lode, apdraud dzīvību.

    Es gan vēlētos, lai likumdevēji atstāj Satversmes preambulā terminu “valstsnācija”. Man tas liks justies drošāk par manu mazbērnu nākotni Latvijā.

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 14.02.2014. 15.51

lno Šai tēmai pilnīgi pietika ar cinīša komentāru, pārējais ir parastā ecēšanās.

_____________________

tā gan.

cinīša kopsavilkums Kaspara Bērziņa gudrībām .

Vēl tik jānocitē Dorisa Lesinga:

..the heritage of dead and empty language these days is still to be found in some areas of academia and particularly in some areas of sociology, psychology, and some literary criticism.

Recently, a young friend of mine from North Yemen saved up, with much sacrifice, ever bit of money he could to travel to that fount of excellence, Britain, to study the branch of sociology that teaches how to spread Western how-how and expertise to benighted nations. It cost him £8000, and that was five years ago. I asked to see his study material, and he showed me a thick tome, written so badly and in such ugly empty jargon it was hard even to follow. There were several hundred pages, and the ideas in it could easily been put into ten pages. This kind of book is written by people who were Marxists or have been taught by Marxists. …….

http://www.dorislessing.org/unexamined.html

+7
-5
Atbildēt

0

Sanšains 14.02.2014. 15.50

Raksta autors Kaspars Bērziņš atradis īsto vietu:

“@kasparszellis prieks pievienoties kangariem @klavsse @Olga_Procevska u.c. laba kompānija.”

https://twitter.com/kberzins/status/434301067929878528

Piekrītu, patiešām adekvāta noslāņošanās un sagrupēšanās – un arī klasifikācija kļūst vienkāršāka.:)

+15
-8
Atbildēt

1

    ilmisimo > Sanšains 14.02.2014. 16.06

    @kasparszellis prieks pievienoties kangariem ..

    _____________________

    Loģisks un konsekvents solis.

    Interesantāk izskatītos, ja tā nebūtu.

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

buchamona 14.02.2014. 13.43

Satversmes preambula nav vienīgi juridisks dokuments. …. Tā min mītus par Latvijas nācijas īpašajām pazīmēm, tās rašanos un vēsturiskajiem upuriem.+++ Ieskatījos Latviešu valodas vārdnīcā, kur izlasīju:

Mīts – 1.sena tautas teiksma par dieviem vai varoņiem. 2. Izdomājums.

Kas tad šī skaidrojuma kontekstā un šī raksta sakarā ir abi Krišjāņi Valdemārs un Barons, un pārējie 1. Atmodas latvieši? Kas bija latviešu strēlnieki, Brīvības cīņu dalībnieki, 1918.gadā dibinātās LR pilsoņi, nacionālie partizāni, deportētie un Latvijas Stūra mājas pagrabā nogalinātie utt? Par dieviem taču viņi nav kanonizēti :) Izdomājums? :)

Kas ir nācijas konstrukcija? :) Tajā pašā Latviešu valodas vārdnīcā lasu, ka nācija ir vēsturiski izveidojusies stabila cilvēku kopība, kam raksturīga kopīga valoda, teritorija, ekonomiskā dzīve un psihiskā struktūra, kura izpaužas kultūras kopībā.

Kāda psihiska un kultūras kopība man var izveidoties ar Latvijas kremliniem? Kas tā būs par konstrukciju? :) utt

Ja gribētu sākt “analizēt” šajā rakstā ieslēptos domu graudus, nāktos man rakstīt pēc apjoma 3X garāku tekstu par šī autora “pasniegto”, šeit :)) Ko, protams, nedarīšu. Sviests kaut kāds.

+14
-4
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > buchamona 14.02.2014. 13.51

    ——-rinķī apkārt:”(..)Sviests kaut kāds.”

    ===============================================================================

    Kam tikai sviests, a kam sanāk arī desiņai un Hennesy konjaciņam par labi paveikto darbiņu!

    Saules mūžu 4.maija režīmam! Slava 4.maija deklarācijas un levit-ambulas rakstniekiem! Lai dzīvo Latvijas Tautas Fronte – rietumdemkrātijas un kapitālisma celmlauži!

    http://www.youtube.com/watch?v=dJXQtPC2TKc

    0
    0
    Atbildēt

    0

Dzidra 14.02.2014. 12.57

Nabaga Kasparam Bērziņam tur tālu svešumā nav neviena, kurš pateiktu, ka viņš jau sen ieskaitīts Krievijas impērijas atjaunošanas armijā poļeznij iģiot dienesta pakāpē.

+22
-5
Atbildēt

2

    Ojārs > Dzidra 14.02.2014. 13.18

    katrs pats izvēlas, kur būt. Ne šleseram, Amerikam, cimdiņai vai Urbanovičam neviens neliek vērsties pret savu tautu

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Dzidra 14.02.2014. 13.46

    ——-andrejs katrs pats izvēlas…

    ===============================================================================

    “Muļķis pat baznīcā pērienu dabūs!”

    Mītu stāstītāju spēku nāksies atzīt – kā gan citādi gados jaunie latvieši būtu tik drosmīgi kredītus “treknajos gados” sagrābušies, tik ātri savu senču pieredzi ar aizņemšanos (Parāds nav brālis) atmetuši?

    http://www.youtube.com/watch?v=pWyST4SXz8w

    p.s. Case study:

    Mītu radītāju, levit-ambulas rakstītāju intelektuālais spēks:

    “Jau ir folklorizējies Kalvīša izteiciens par «septiņiem treknajiem gadiem». Kā tagad ir noskaidrojies, šo izteicienu viņam esot «pametusi» Vaira Vīķe-Freiberga. Arī prezidents Zatlers savā pēdējā intervijā laikrakstam Diena, aizstāvot Kalvīti saka, ka mums šī ilūzija, izteikums par treknajiem gadiem, patiesībā radusies «Valsts prezidentes galvā» un tikai tālāk esot «attīstīta» no Ministru prezidenta.”

    http://www.diena.lv/kalvisa-un-zatlera-treknie-gadi-aizmirstas-liesas-govis-643255

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

lailabidzane 14.02.2014. 12.51

.

“Vai par Ziemeļkoreju, ko? Tiešām?”.

Kurš no augstākminētajiem vārdiem, Hari, pauž šausmas? Un kurš liekulību, ko?

+8
-10
Atbildēt

1

    dro > lailabidzane 14.02.2014. 13.03

    varbūt ka tā. Latvijas pielīdzināšana Ziemeļkorejai neizsauc šausmas, bet aizdomas par apgalvotāja garīgo veselību. Visam savas robežas, Latvijai tās atvērtas ar ES valstīm. Par maz “racionālajām varbūtībām”?

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

dro 14.02.2014. 12.41

Šai tēmai pilnīgi pietika ar cinīša komentāru, pārējais ir parastā ecēšanās.

+12
-10
Atbildēt

0

dro 14.02.2014. 12.34

Aiz aicinājumiem domāt racionāli, skepses, ironijas neslēpjas nekas cits kā aicinājums nepretoties – vienīgā iespēja uzvarēt padodoties. Preambula ne šķels, ne saliedēs, škelšanai to centīsies izmantot kremļa polittehnologi un tie kuru nākotnes sapņi saistīti ar biznesu Krievijā.

+13
-9
Atbildēt

0

arnolds_kalva 14.02.2014. 12.30

Autors trāpīgi atgādina, ka atkal jau uzsvars no mērķa tiek pārnests uz līdzekļiem. Kādu Latviju mēs īsti gribam? Tādu kā indiāņu rezervātu, kurā ne pārāk daudzie vēl atlikušie īpašā statusā esošie iedzimtie ik pa laikam uzvelk ērgļa spalvu rotas (Nīcas brunčus) un nodemonstrē tūristiem bizonu medības un tomahauku mešanas sacensības (Dziesmu svētku). Un no tā arī pārtiek. Pieticīgi, jo izņemot ziņkārīgos tūristus pārējie tur iegriežas ne visai labprāt, jo viss ir dārgāks īpašo “rezervāta” nodokļu dēļ. Mēs gribam kļūt par Eirpoas delavariem?

Bet pilnīgi iespējams, ka jautājums par preambulu ir vēl viens no mūžigajiem, ko risinās gadiem ilgi, un no tā politiski barosies. Tieši risinās un nevis atrisinās. Viens tāds mums jau ir- krievu skolas. Ja 90.to gadu vidū būtu skaidri pateikts, ka, viss, krievu bērnudārzu mums vairs nav, tad jautājuma par krievu skolām šodien nebūtu. Un PCTVL<>TB/LNNK komplementārais pāris būtu veiksmīgi nomiris nevis pārcietis kārtējo mutāciju. Bet izdevīgāk, protams, šo jautājumu “risināt” vēl nez cik tur gadus. Un vēl pievienot stīvēšanos ap preambulu. Šveices iedzīvotāji nupat diezgan vienprātīgi parādīja pigu ES, kaut arī valodu ziņā tur ir diezgan liels mikslis. Vai pēc preambulas pieņemšanas Latvijas iedzīvotāji kļūs vienotāki, aizstāvot Latvijas intereses pret pārējo pasauli. Nedomāju vis.

+12
-12
Atbildēt

8

    janisholsteins > arnolds_kalva 14.02.2014. 13.55

    Šveiciešiem ir grūti integrēt iebraucējus, jo tiem ir gandrīz neiespējami iegūt šveices pilsonības.

    Ja nav iespējas iegūt pilsonību, neveidojas piederības sajūta valstij.

    Un tad sākas tāds pats apburtais loks kā ar mūsu nepilsoņiem – nav piederības sajūtas valstij, negrib integrēties, vietējie uzskata par svešiem… utt….

    +4
    -15
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > arnolds_kalva 14.02.2014. 14.04

    ——–Kaspars Bērziņš Šveiciešiem ir grūti integrēt iebraucējus, jo tiem ir gandrīz neiespējami iegūt šveices pilsonības.

    Ja nav iespējas iegūt pilsonību, neveidojas piederības sajūta valstij.

    ===============================================================================

    Nepūt pīlītes, labāk pastāstīt par situāciju ASV: “Can Obama legalize 11 million immigrants on his own?” http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2013/11/14/can-obama-legalize-11-million-immigrants-on-his-own/

    http://www.youtube.com/watch?v=sKLHtHc4Yzk

    Сегодня Родина там, где задница в тепле, и ты лучше меня это знаешь. За тем и приехал.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > arnolds_kalva 14.02.2014. 14.43

    Un tad sākas tāds pats apburtais loks kā ar mūsu nepilsoņiem – nav piederības sajūtas valstij, negrib integrēties

    ———————————————

    Mums taču ir milzīgs pūlis migrantu, kuriem jau ir izdaļāta pilsonība. Var taču veikt “eksperimentu”, un papētīt viņu attieksmi pret valsti. Kaut kā nemana, ka viņi dikti vēlētos integrēties un iekļauties mūsu sabiedrībā. Latvijas pilsonība viņiem ir, tiesibas ietekmēt mūsu valsts likteni arī, bet patiesībā viņi “dzīvo” savā īstajā dzimtenē – Krievijā.

    Parunājiet ar viņiem par Latviju. Viņi par mūsu zemi neko nezina. (es nerunāju par formālām Satversmes vai vēstures zināšanām)

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > arnolds_kalva 14.02.2014. 14.44

    Varbūt šveicieši tomēr zina, ko dara, nedodot visādiem pasaules vazaņķiem savu pilsonību. Galu galā šveicieši ir tie, kas savu zemi padarījuši par iekārojamu dzīvesvietu un no tā izriet viņu tiesības pašiem lemt, cik un ko viņi vēlas pie sevis uzņemt.

    +14
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > arnolds_kalva 14.02.2014. 15.57

    Pamest drīkst, bet vispirms jāatrod vieta, kuras pamatiedzīvotāji neiebilst pret viņa ierašanos.

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    Sanšains > arnolds_kalva 14.02.2014. 17.31

    Kaspars Bēriziņš:

    Ja nav iespējas iegūt pilsonību, neveidojas piederības sajūta valstij.

    Un tad sākas tāds pats apburtais loks kā ar mūsu nepilsoņiem – nav piederības sajūtas valstij, negrib integrēties, vietējie uzskata par svešiem… utt….

    =============================

    Šķiet, Bērziņa k-gs aizkavējies laikā. Šo absurdo tēzi nebija nācies dzirdēt jau vairākus gadus – kopš Latviju vairs neuzmana minoritāšu komisāri un arī vietējie “integratori” apklusuši.

    Starp citu, vai nav īpatnēji? – kādreiz tā “integrācija” bija tik trakoti svarīga, par to stāstīja rītā un vakarā. Bet tad vienā brīdī tas viss ātri pieklusa un noslāpa.:)

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > arnolds_kalva 17.02.2014. 10.02

    Ja cilvēki jūtas OK savās mājās, tad viņi ceļo tikai tāpēc, lai studētu, iepazītu pasauli, gūtu citādu pieredzi (jā, iespējams, arī pastrādājot 20 km attālumā esošā Nicā), bet ne tāpēc, lai emigrējot atrisinātu paši savas, gkārt ekonomiskās, problēmas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > arnolds_kalva 17.02.2014. 12.06

    zirnekliene Šeloba

    Nu gan jābūt pacietībai, lai defektīvam kazlēnam mācītu ābeci!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv 14.02.2014. 12.14

Sabiedrība nav jāsaliedē, bet gan jāuzceļ jumts, kur visiem no negaisa paslēpties. Tas vieno vairāk.

+12
-5
Atbildēt

0

Ojārs 14.02.2014. 11.32

Preambulā vēl aizvien esošais uzsvars uz “latviešu nāciju” īpaši negatīvi ietekmēs emigrējušo nelatviešu saikni ar Latviju, jo viņiem ir iespēja izvēlēties citu, nediskriminējošu identitāti. Vai Latvija šos cilvēkus ir norakstījusi?

=========================

Kāpēc Berzings iedomājies, ka Latvijai vajadzīgi šie vairumā Latviju un latviešus nīstošie nelatvieši. Katram kaut cik redzīgam cilvēkam ir skaidrs, ka Latvijā nav normāla pamatnācijas un iebraucēju proporcija. Mums jāpriecājas par katru Latvijā nelikumīgi iebraukušo kolonistu, kas dodas atpakaļ uz savu dzimteni vai aizvācas uz citām valstīm.

+15
-9
Atbildēt

0

Sanšains 14.02.2014. 11.15

Treškārt, Latvijas nācijai nākotnē būs jāiekļauj iebraukušais darba spēks un talanti.

========================================

Nē, tā vienkārši nebūs – par to taču liecina gan citu valstu, gan mūsu pašu pieredze. Mūsu kultūra un valoda pat šobrīd nespēj dominēt, pat šobrīd “iekļaušana” ir “bleķis”.

Vai nu mums izdosies nepieļaut “darba spēka un talantu” iebraukšanu (1) vai arī viņi iebrauks un paliks “neiekļauti” (2).

Autors, šķiet, reprezentē mūsdienās plaši sakuplojušo “izglītoto muļķu” populāciju.

+18
-9
Atbildēt

51

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 11.21

    .

    Hari, vai Tu reprezentē strausu populāciju? Nē, ne jau to, kuri ātri skrien, taču lidot vienalga nevar, bet to, kuri galvas slēpj smiltīs…

    +9
    -16
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 11.26

    Kā izpaužas mans “strausisms”?

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > Sanšains 14.02.2014. 11.29

    Nē, mums vnk nav vajadzīgi siseņu, sorry, “darba spēka un talantu” bari no “visa univerzuma”.Punkts.

    +18
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 14.02.2014. 11.31

    Autors, šķiet, reprezentē mūsdienās plaši sakuplojušo “izglītoto muļķu” populāciju.

    _____________________

    Bez šķiet, kaut gan nevar izslēgt, ka ieinteresēts domāt “racionāli”:)

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 11.33

    .

    Cerībā, Hari, ka noslēpšanās, norobežošanās, žogu sacelšana, citiem neļaušana, utt. ko risinās.

    +9
    -12
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 11.37

    varbūt ka tā –

    Ar visu Jūsu uzskaitīto, protams, nepietiks.:)

    Skaidrs, ka tam visam klāt jāliek arī “pozitīva programma” – jātiek pie turības, jāveicina bērnu dzimšana, jāstiprina kultūra un valoda, utt.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 11.39

    Visam galā ir viens jautājums – kas notiks Latvijā pēc gadiem desmit , ja saglabāsies patreizējā situācija … kuri būs tie ,kas pildīs sociālā budžeta kasi …

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 11.42

    .

    Labi, Hari, sāksim ar turību.

    Kā pie tās tiksim?

    Vai ar naturālo saimniecību? Tas taču būtu tik nacionāli tautiski, ko?

    Vai drusciņ tomēr tā kā arī pakooperēsimies? Nu, piemiegsim acis uz šo nepatriotisko soli, un tā druuusciiitiņ…

    Vai tomēr būsim labi un pieprasīti – Eiropā, pasaulē, ko saki?

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 14.02.2014. 11.46

    varbūt ka tā. Sāc ar sevi, nojauc žogu un nekad neaizslēdz sava mājokļa durvis:)

    +17
    -9
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Sanšains 14.02.2014. 11.46

    klusais: kas notiks Latvijā pēc gadiem desmit , ja saglabāsies patreizējā situācija … kuri būs tie ,kas pildīs sociālā budžeta kasi …

    —————-

    Pediņu “gimeņu” adoptētie bērni… :)

    +10
    -11
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 11.50

    .

    Vai Tev, lno, ir priekšstats par privāto un publisko, ko?

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    Antra > Sanšains 14.02.2014. 12.00

    klusais

    Visam galā ir viens jautājums – kas notiks Latvijā pēc gadiem desmit

    Saskatījies Šleseru Sastrēgumstundā? Ja tādi pastulbi, alkatīgi un naidīgi organismi valdīs, latvieši vēl vairāk būs izspiesti no savas valsts un posts šeit būs neizmērojams.

    “Singapūra” nebūs.

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 14.02.2014. 12.01

    varbūt ka tā . Vai Tev, lno, ir priekšstats par privāto un publisko, ko?

    __________________

    Kā Tu to domā? uzturēt perfekti tīru savu dzīvokli, bet visus mēslus izslaucīt kāpņu telpā?:)

    +15
    -9
    Atbildēt

    0

    gliters > Sanšains 14.02.2014. 12.03

    Žogs ap manu māju un robeža ap Latvijas teritoriju pēc būtības principiāli neatšķiras – gan katram no mums, gan latviešu tautai kopumā ir nepiesiešama teritorija, kur saglabāt privātumu.

    +20
    -9
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.06

    altin yildiz – es neskatījos Sastrēgumstundu … bet jautājums ,kas pelnīs pensijas pensionāriem paliek atklāts …

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 12.07

    .

    Interesants piemērs, lno. Vai tas tāpēc, ka savā privātajā dzīvē ar mēsliem nodarbojies? Man tas nebūtu prātā nācis…

    P.S.

    Vai tiešām zirneklienes uzstādījums par “tautas žogu” apvienojumā ar Tavu, lno, “visu mēslu izslaucīšanu kāpņu telpā” ir ubernacionalistu ideālais risinājums?

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.07

    klusais:

    Visam galā ir viens jautājums – kas notiks Latvijā pēc gadiem desmit , ja saglabāsies patreizējā situācija … kuri būs tie ,kas pildīs sociālā budžeta kasi …

    =============================

    Tā ir problēma, tomēr ne jau imigrācija to var atrisināt – ilgtermiņā imigrantu demogrāfiskā uzvedība būs tāda pati kā aborigēniem, kas nozīmē, ka vēl vēlāk ATKAL vajadzēs jaunus imigrantus, lai uzturētu novecojušos imigrantus, un tā bez gala.

    Ja runā par “augsti kvalificētiem” imigrantiem, tad to demogrāfiskā uzvedība, manuprāt, jau UZREIZ būtu tāda kā izmirstošajiem aborigēniem.

    Toties imigrācija radīs citas problēmas – sabiedrība kļūs vēl dezintegrētāka, bet jau esošā neintegrētība ir viena no lielākajām, ja ne pati lielākā mūsu problēma.

    +16
    -10
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.16

    Haris – labi , konstatējam faktus , bet kāds ir risinājums problēmai ? Ir versijas ?

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.18

    varbūt ka tā:

    Kā pie tās tiksim?

    Vai ar naturālo saimniecību? Tas taču būtu tik nacionāli tautiski, ko?

    Vai drusciņ tomēr tā kā arī pakooperēsimies? Nu, piemiegsim acis uz šo nepatriotisko soli, un tā druuusciiitiņ…

    Vai tomēr būsim labi un pieprasīti – Eiropā, pasaulē, ko saki?

    ====================================================

    Nu, šis teksts tikai parāda Jūsu aizspriedumainību un dogmatismu. Naturālā saimniecība, nacionāli tautiski? Kāpēc aizmirsāt pieminēt pastalas?

    Pasaulē ir lieliski piemēri, kas rāda: ir iespējams attīstīties ekonomiski, “tehnoloģiski” un vairot turību, saglabājot savu kultūrvidi, “nenojaucot robežas”, nepieļaujot “darba spēka” ieceļošanu. Japāna, Koreja, Izraēla.

    Protams, situācijas tur pamatīgi atšķiras no mūsējās, tomēr mums ir iespējas mācīties – saprast, ko un kā viņi dara, un kaut ko no tā realizēt arī šeit, ņemot vērā mūsu apstākļus.

    +15
    -9
    Atbildēt

    0

    brigita_damme_rtk_lv > Sanšains 14.02.2014. 12.18

    Vai vienus vajag izdzīt, lai aicinātu citus, kas pelnīs pensijas? Viņiem maksās vairāk?

    +13
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.23

    klusais –

    Ko darīt? Tieši es tāds viens – nezinu.

    Likt galvas kopā un domāt.:) Bet, pirms to darām, jāvienojas, ka neizpostīsim, neizskalosim pamatu pamatu – mūsu kultūrvidi un mūsu nācijas ilgtspēju, lai cik šis termins arī nebūtu jau kļuvis banāls.

    Respektīvi, galvas likt kopā ir jēgas TIKAI TIEM, kuri šo atzīst par pamatu. Piemēram, Šlesers tādām diskusijām nekvalificējas.:)

    Tieši viņš un viņam līdzīgi domājošie reprezentē mūsu sabiedrības sašķeltības problēmu – mēs, nosacīti viena daļa, vienkārši pat netiekam klāt viņu ietekmēšanai, neitralizēšanai – viņiem ir savs, ar mums nesaistīts, mūsu ideju un pasaulskata neietekmēts elektorāts.

    Un šai vietā vēlreiz – imigrācija tikai veicinātu šādu savstarpēji nesaistītu sabiedrības grupu veidošanos un nostiprināšanos.

    +18
    -8
    Atbildēt

    0

    Antra > Sanšains 14.02.2014. 12.25

    klusais

    bet jautājums ,kas pelnīs pensijas pensionāriem paliek atklāts …

    Jautājums, no kā pārtiks latviešu pensionārs, kad cietumos vajadzēs barot sabraukušo krievu armiju. Tie, kuri nebūs cietumos, valstij izmaksās vēl dārgāk.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.26

    mūsu alus – nu pastāsti recepti kā tad ir pareizi :) :) :)

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 12.26

    .

    Izraēla, Hari? Vai Tu par kibuciem?

    Par Koreju? Kuru no tām? Dienvidkoreja demonstrē ekonomikas integritātes paraugu. Vai par Ziemeļkoreju, ko? Tiešām?

    Un Japāna. Valsts, kura šobrīd jau “bauda” tieši savas izslavētās “nacionālās ekonomikas” tumšo pusi. Painteresējies par to, kā šōbrīd jūtas japānis…

    +9
    -13
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.32

    varbūt ka tā:

    Par Koreju? Kuru no tām? Dienvidkoreja demonstrē ekonomikas integritātes paraugu. Vai par Ziemeļkoreju, ko? Tiešām?

    ====================================

    Nu, Jūs gan lieliski sapratāt, kuru Koreju es domāju. Savā ziņā to priedēkli “Dienvid-” nost noņēmu, lai sanāktu Jums domāts tests. Un izdevās.:)

    Izraēlas “kibuci”, t.i., atkal Jūs par “naturālo saimniecību”? Jums pašam tiešām patīk slīdēt pa šo demagoģijas gultni?

    Jūs nezināt, ka Izraēlā ir pa pilnam zinātņietilpīgas ražošanas?

    Par Japānu pēdējos gados tik tiešām esmu painteresējies. Gan grāmatiņas esmu palasījis, gan tādu cilvēku rakstīto, kuri Japānā ir dzīvojuši ilgstoši, saprot japāņu valodu un mazliet pat saprot japāņu kultūru.

    Secinājums: ar japāņiem nekas slikts nav noticis un gandrīz visi no Rietumos uzturētajiem stereotipiem par “Japānas pagrimumu” ir pilnīgs bleķis. Pilnīgs.

    +16
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 14.02.2014. 12.37

    varbūt ka tā. Tava putra ir interesanta, iespējams no Tava viedokļa racionāla, bet pagalam neloģiska:)

    +8
    -9
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Sanšains 14.02.2014. 12.38

    Jaunie imigranti Latvija redz, ka valsts vara pat negrasās reāli ieviest valsts valodu, kā vienīgo valodu, un tāpēc izvēlas turpināt lietot krievu valodu vai saziņai iztiek ar angļu.

    Nesen Sestdienā bija intervija ar kādu ķīniešu pavāru. Viņš pats latviski neprot, bērnu sūta krievu skolā.

    p.s. Statistika liecina, ka Latvijas valdība faktiski veicina cittautiešu pāŗkrievošanos

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.40

    Haris – un kuri ta liks galvas kopā ? Tie gudrinieki , kas katrās vēlēšanās balso jaunajiem Laimes lāčiem ? Apskaties kāda ir sabiedrība un kas to interesē ? Piemēram ko gudru varētu izģenerēt tāds kā komentētājs Ēriks , kas visu laiku to vien dara , ka žēlojas … Ja mēs gribam ko gūt , tad no kaut kā ir jāatsakas – kaut vai piemēram savulaik stāsti par celulozes rūpnīcu pie Jēkabpils vai paneļu rūpnicu Ogrē … ir jāsaprot , ka nebūs tikai ieguvumi , bet būs arī zaudējumi – kādi , to pašiem jākalkulē , bet ja nedarīsim neko , tad neko labu arī nesagaidīsim.

    P.S. Kuriozi , bet Šlesers ir viens no tiem , kas uzlabo demogrāfiju :)

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 12.41

    .

    Kas tieši, Hari, Tev izdevās, ko? Koreja kā norobežošanās piemērs? Norobežotais Samsung? Vai LG? Vai Hyndai, varbūt?

    Es jau arī par to, ka Izraēlā ir attīstīta industrija, tikai tā balstās uz vispasaules integritāti, ne norobežošanos. Kibuci ir klasisks norobežošanās piemērs.

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.44

    varbūt ka tā –

    Izdevās Jūs piespiest liekulīgi pašausmināties par “Hara” iespējamām simpātijām pret Ziemeļkoreju.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.45

    Haris – par Japānu un Koreju – tur pilnīgi cita mentalitāte un apskaties kas par nācijām japāņi vairāk kā 120 mio, dienvidkorejā ap 50 mio , tas nav salīdzināmas vienības .

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.47

    klusais –

    Piekrītu, arī man jāatzīst, ka mūsu nācija atrodas bēdīgā stāvoklī – to es par nedomājošo un Laimes lāča gaidītāju īpatsvaru. Varbūt tās ir manas ilūzijas, bet kaut kā ir tāda nojauta, ka, piemēram, ar vāciešiem un dāņiem nav tik traki. Šķiet, viņi caurmērā ir vairāk noskaņoti respektēt kaut ko gudru un sakarīgu.:)

    Arī par “nokostajiem” Jēkabpils un Ogres projektiem piekrītu.

    Bet ko gan citu iesākt, ja ne VISMAZ turpināt spirināties un kārpīties (vardes krējumā)?

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > Sanšains 14.02.2014. 12.49

    .

    Man patiešām prieks, lno, ka tāda tipa īpatņi manis sacīto sauc par neloģisku. Tad varu būt mierīgs – viss ir kārtībā. Paldies Tev par viedokli.

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.52

    Haris – tā piebildei par vāciešiem – esmu dzirdējus viņus atzīstam ,ka liela nozīme savulaik viņu progresā ir bijusi turkiem :) un tie arī tur nav īpaši integrējušies :)

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 12.52

    klusais:

    par Japānu un Koreju – tur pilnīgi cita mentalitāte un apskaties kas par nācijām japāņi vairāk kā 120 mio, dienvidkorejā ap 50 mio , tas nav salīdzināmas vienības .

    ===================================

    Tāpēc jau es izgudrēm rakstīju:

    “Protams, situācijas tur pamatīgi atšķiras no mūsējās, tomēr mums ir iespējas mācīties – saprast, ko un kā viņi dara, un kaut ko no tā realizēt arī šeit, ņemot vērā mūsu apstākļus.” :)

    Pie tā arī palieku – KAUT KO, acīmredzot nedaudz, mēs varētu arī pārņemt tiešā veidā. Bet varbūt pat visbūtiskākais ir tas, ka šādu piemēru esamība un mūsu iedziļināšanās tajos, domāšana par tiem varbūt var izraisīt blaknes – pašiem savas idejas, kā sevi aizsargāt un sakarīgi attīstīties šeit un tagad.:)

    Šķiet, to manis minēto tautu – žīdu, japāņu, korejiešu – ļoti raksturīga iezīme ir spēja un vēlme mācīties. Vai tad nu mums noteikti jābūt sliktākiem?

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 12.59

    Haris – un ko mēs varētu pārņemt piemēram ? Mums ir radikālas atšķirības un tas pirmkārt ir mazais iekšējais tirgus . Mēs paši reāli nevaram pacelt lielas lietas jo vienkārši esam maz. Iedod kādas mazas nācijas piemēru ,kurai nav dabas resursu un kura ir topā …

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 13.02

    klusais –

    Tie paši dāņi turas itin braši. Manuprāt, ir “topā”.

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 14.02.2014. 13.11

    klusais. Ir vēl daudz mazākas valstis kā Latvija, Lihtenšteina, Monako, nebrīnošos, ka arī Igaunija tuvākajās desmitgadēs būs topā, Somija, mūsu bijusī kolonija Tobago…

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 13.12

    Haris – jā , Dānija ir interesants stāsts . Iedzīvotāji kādas 2,5 reizes vairāk , bet nu par ekonomiku — Dānijas patērētājs pilnībā ir nodrošināts ar enerģiju, izmantojot vietējos enerģijas resursus – naftu, dabas

    gāzi, vēju un bioenerģiju…. brīnumvārdiņš nafta un gāze …

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 13.16

    klusais –

    Nezināju, ka viņiem ir nafta. Kaut kur pie Fēru salām vai Grenlandes?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 13.18

    lno – labi piemēri … un ko mēs varētu mācīties no Monako ? Redz krievi izpērk Jūrmalu , nu kaut kas kopīgs vai ne? :) :) :) un Lihtenšteina … veram vaļā zemo nodokļu zonu ? varbūt vēl ir kas nepamanīts ? Par Somiju gan piekrītu , par to daudz šķēpu lauzts izglītības sakarā . Starp citu Somijā pēdējā laikā daudz krievu iebrauc uz dzīvošanu …

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 14.02.2014. 13.21

    Haris – Ziemeļu jūrā … bet ir arī pie Grenlandes , tur tikai nesen atļāva sākt izpēti .

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Antra > Sanšains 14.02.2014. 13.55

    klusais

    P.S. Kuriozi , bet Šlesers ir viens no tiem , kas uzlabo demogrāfiju :)

    Vienmēr atceries, ka ābols no zirga tālu nekrīt. Skat: arī Birkava atvasi.

    Par Šlesera kropliem dzinumiem, tas ir spilgts piemērs, kā nezāles izspiež kultūraugus, ja tās neravē.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    Antra > Sanšains 14.02.2014. 14.00

    klusais

    par vāciešiem – esmu dzirdējus viņus atzīstam ,ka liela nozīme savulaik viņu progresā ir bijusi turkiem :)

    Nekādu turku nebija, kad īsā laikā kopš nacionālsociālistu nākšanas pie varas, izpostītā un pazemotā Vācija, spēja tā progresēt, ka varēja ielauzt asaku pasaulē vislabāk apbruņotam absolūtam ļaunumam un ja ne ASV agresija, būtu to izbeidzis pavisam.

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > Sanšains 14.02.2014. 14.25

    klusais…par Japānu un Koreju – tur pilnīgi cita mentalitāte…

    ______________

    Kādēļ lai nebūtu? Tur “okupācija bija, okupantu nav” skan loģiski:):):)

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 16.01

    lno –

    Tā viņu mentalitāte patiešām varētu būt pavisam sveša mums, pat neaptverami sveša. Tomēr mēs varētu mēģināt mācīties, piemēram, kā ar starptautiskos līgumos neierakstītiem paņēmieniem bremzēt importu un atbalstīt savējos, kā bremzēt patēriņu un veicināt uzkrājumus, ko savukārt novirzīt ekonomikas, zinātnes attīstībai.

    To pirmo gan mēs varētu pamācīties arī kaut vai no krieviem, bet pārējo – no vāciešiem un citiem rietumeiropiešiem.:)

    Bet no japāņiem mēs vēl varētu mācīties, ka demogrāfiskās slodzes (sabiedrības novecošanās) problēmas risināšana paredz nevis imigrantu iepludināšanu, bet gan tehnoloģiju attīstību.:)

    http://www.globalaging.org/elderrights/world/2004/japani1.jpg

    http://www.globalaging.org/elderrights/world/2004/japaninvention.htm

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 14.02.2014. 16.47

    nulle –

    Šoreiz, izņēmuma kārtā, daļēji jāiekrīt Jūsu sarkasmam.

    Japāņu sistēma ir tāda, kas pabalstītos savējos spēj sodīt, ja tie sadomā saņemto atbalstu akumulēt tikai sev. Mums tā ir problēma.

    Bet vispār, protams, ar “savējiem” biju domājis – “Latvijas ražotājus” pretstatā citu valstu ražotājiem.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Sanšains 14.02.2014. 22.53

    Klusais,netēlo idiotu,kas neatšķir žēlošanos no problēmu uzrādīšanas.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Sanšains 15.02.2014. 15.27

    Ēriks – tad pārmaiņas pēc uzraksti kādreiz arī ko pozitīvu vai vismaz neitrālu :) :) :)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Sanšains 15.02.2014. 22.25

    Klusais, tā gluži naF, ar tiem fričiem.

    Kā friči pacēlās Bismarka laikā, un sasniedza pirms 1PK pasaules lielvaras statusu, tā piecēlās pēc abiem zaudētajiem kariem( fiziski zaudējumi, reparācijas, posts). Ar turkiem tur nekāda sakara nav, statisti, kas gadījās konkrētā vietā un laikā, viss ir galvās.

    Ja es gribu būt pārticis un dzīvot nacionālā valstī, tad es uz to eju, tā arī friči dara , ejot uz savu Sv.Romas impērijas projektu dazādās inkarnācijās, līdz pat Merkeles ESam, un galvenais izskatās beidzot ir dabūjuši.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Sanšains 15.02.2014. 22.57

    Labi,klusais,tev par prieku uzrakstīšu,ka tuvojas pavasaris un šodien iesēju pirmās sēklas paprikas dēstiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

oktaavs 14.02.2014. 11.09

Pirmkārt, tai jāveicina Latvijas sabiedrības saliedēšanās un visu Latvijas iedzīvotāju piederības sajūta Latvijas nācijai un valstij.

———————————————

To veicina pavisam citi faktori ( ekonomika, dzīves līmenis ,tiesiskuma ievērošana, savstarpējās attiecības u.t.t. ) nevis Satversmes preambula.

Cik daudzi parasti cilvēki ir lasījuši Satversmi savā mūžā un cik to kādreiz vispār gatavojas darīt ? Jan nav lasījuši, tad kādā veidā tā var kaut nedaudz ietekmēt viņu sajūtas un pārliecību ? Un ja izlasīs, tad pēkšņi ietekmēs ?

Raksts ir ūdensgabals vēlejumu formā, kuram nav nekāda sakara ar reālo dzīvi.

Uzskatu, ka nevajag gramstīties gar Satversmi, lai gan katra Saeima to uzskata par tādu kā sporta veidu un savu svētu pienākumu.

+11
-8
Atbildēt

8

    dro > oktaavs 14.02.2014. 11.44

    west. To veicina pavisam citi faktori ( ekonomika, dzīves līmenis ,tiesiskuma ievērošana, savstarpējās attiecības u.t.t. ) nevis Satversmes preambula.

    ____________________

    Vajadzētu padomāt arī par to, kas neveicina, bet gluži pretēji provocē – Krievijas propoganda un tās 5. kolona. Lūk, tādēļ arī vajadzīga preambula, lai, kaut nedaudz apgrūtinātu viņu “rūpes” par savstarpējām attiecībām , tiesiskumu un dzīves līmeni. Ja cilvēkam kaut nedaudz vairāk rievu kā ezim, tad nav šaubu, ka runa nav par vienlīdzību, bet privelēģijām un valsts demontāžu.

    +17
    -9
    Atbildēt

    0

    oktaavs > oktaavs 14.02.2014. 11.58

    Ino

    Protams, uzrakstīsim preambulu, krievi nobīsies, propaganda beigsies un 5.kolonna aizbēgs pāri robežai..

    Cik labi, ka ar likumu var izmainīt cilvēka domāšanu un uzskatus.

    Ja nevar sasniegt praktisku rezultātu, tad priekš kam cūkot Satversmi ar nekam nevajadzīgiem tekstiem ?

    Citādi izpausties nekādi nevar ? Kaut vai uzrakstot pasaku grāmatu bērniem ?

    +10
    -15
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > oktaavs 14.02.2014. 12.04

    .

    Hm, biju domājis, ka Satversmes preambula, īpaši jau stipri nacionāli nokaņotajai publikai, ir kas ļoti svarīgs. Bet lno rau’ saka, ka tam esot jābūt mietam. Ko tamai piektajai spieķos bāzt. Sprungulim, puļķim, mietam.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > oktaavs 14.02.2014. 12.05

    west… krievi nobīsies, propaganda beigsies un 5.kolonna aizbēgs pāri robežai..

    ___________________________

    Šobrīd šķiet vairāk esi pats nobijies:)

    +13
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > oktaavs 14.02.2014. 12.14

    varbūt ka tā . Ja Tev preambula izsauc asociācijas ar “sprunguli, puļķi, mietu”, tad centies ieņemt ērtāko pozu:)

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    oktaavs > oktaavs 14.02.2014. 12.15

    Ino

    Ja nav ko teikt par tēmu, tad labāk nesaki. Tavi komentāri kļūst arvien nejēdzīgāki. Atrašanās “patriotu” bariņā laikam smagi sit pa smadzeni.

    +10
    -18
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > oktaavs 14.02.2014. 12.20

    .

    Tādas asociācijas man izsauca Tavs, lno, preambulas pielietojuma piedāvājums.

    Par Tava “jociņa” otro aspektu. Tu jau zini – kuram ar darīšanu problēmas, tas pāriet uz runāšanu. Runā, lno, ja tas Tevi iepriecina.

    +10
    -11
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > oktaavs 14.02.2014. 22.31

    Nekur jau neviens neaizbēgs,bet,ja latvieši skaidri noformulētu,kas mums ir mūsu valsts un kādu mēs gribam viņu vedot,šeit esošajiem cittautiešiem būtu vieglāk saprast,vai viņi grib tādā valstī dzīvot un iekļauties tādā sabiedrībā,un attiecīgi izdarīt secinājumus.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

lebronj2356 14.02.2014. 10.55

Preambula netika veidota kosmopolitiskam viedoklim vai dzīvesskatam, tā tika veidota, lai uzsvērtu, ka Latvijas jēga ir latviešu valstsnācījas pastāvēšanai un kultūras saglabāšanai, nevis kādai tur eiropeiskai idenditātei vai tādēļ, lai tie, kas šeit ir iebraukuši nākotnē justos labi….Ļoti žēl, ka tik mazai tautai, kāda ir latvieši ir tik daudz universālo “labdaru” uz pašu rēķina ! Ja preambulu apmuļļās tādā garā, tad likt to pie satversmes jēga nebūs, jo tāds nav šī dokumenta gars !

+18
-9
Atbildēt

0

lailabidzane 14.02.2014. 10.46

.

Novērtēju ciniits sarkasmu. Kā literāru paraugu. Varbūt pat salīdzināmu ar viņa paša piesaukto citātu. Literāri.

Apzinos, ka raksta autora viedokli un uzstādījumus gānīs par pilnu rubuli.

BET

Šis ir ļoti racionāls viedoklis. Ļoti. Saprātīgi uzstādījumi. Latviešu jēgpilnai dzīvei. Dzīvei, kurā latvietis lepojas par to, ko viņš un viņa tauta spēj paveikt savam un citu labumam.

+10
-14
Atbildēt

7

    elinaliepina > lailabidzane 14.02.2014. 11.44

    Diemžēl neviens racionālists un pragmatiķis nav strādājis progresa, attīstības labā :(. Jebkura izaugsme notiek, pateicoties tiem pašiem apņirgtajiem ideālistiem…

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 14.02.2014. 11.47

    .

    Ak, tā, Uģi? Un kas to pierāda?

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    elinaliepina > lailabidzane 14.02.2014. 13.34

    Pasaules vēsture, cienītais, pasaules vēsture! :)

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > lailabidzane 14.02.2014. 14.43

    Vēsture pierāda, ka lielākie zinātnieki, folozofi, utt., utt., bija “pasaules pilsoņi”.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    elinaliepina > lailabidzane 14.02.2014. 19.23

    Nu, un kur tu izraki, ka ” lielākie zinātnieki, folozofi, utt., utt.,”, ir bijuši pragmatiķi un racionālisti??? :)

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 14.02.2014. 19.29

    ..lielākie zinātnieki, folozofi, utt., utt.,”, ir bijuši pragmatiķi un..

    _________________________

    marazmātiķi?

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Antra > lailabidzane 14.02.2014. 22.42

    dzeris49

    Vēsture pierāda, ka lielākie zinātnieki, folozofi, utt., utt., bija “pasaules pilsoņi”.

    “Pasaules pilsoņis”, piespiedu statuss, kad nav pašam savas valsts, vai arī dzīvojot ārzemēs, cilvēks, kurš lieliski integrējas visās sabiedrībās. Dzīvojot savā valstī, tik ļoti nīst savu tautu, ka uzskatīt sevi par pasaules pilsoni, tur jau nu jābūt galējam lopam, kurš nav pelnījis privilēģiju, smirdināt mūsu planētas gaisu.

    Ja tev ir veselas kājas, bet tu lec uz kruķiem, tu tiešām esi kroplis.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

elinaliepina 14.02.2014. 10.46

Autors acīmredzot pārstāv amerikāņu nāciju?

+17
-5
Atbildēt

15

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 10.56

    Amerikāņu nāciju, kas ērti iekārtojusies uz pamatiedzīvotājiem atņemtajām teritorijām. Bet lai nesapņo asimilēt un sadzīt rezervātos “indiāņus” visā pasaulē – nesanāks.

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 12.00

    Multietniska sabiedrība bez pamatnācijas un minoritātēm ir ASV modelis, bet ja kāds to mēģina pārcelt uz Latviju, tad skaidrs, ka viņš gribot vai negribot kalpo Krievijai. Taču fakts paliek fakts, ka nacionālas valstis netīk abām lielvarām.

    +16
    -9
    Atbildēt

    0

    Antra > elinaliepina 14.02.2014. 12.21

    zirnekliene Šeloba

    Vēl pastāsti, ka ASV vainīgas, ka joprojām nesodīti staigā šleseri, ušakovi un zatleri, ka, Dombrovska-Āboltiņas kliķe pārliecinoši iet to neliešu pēdās.

    +1
    -14
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 12.29

    Nē, nav vainīga… Toties dīvaini, ka pasaulē ir cilvēki, kuri paši nezin to, ko teicu iepriekš. ASV vēstniekiem Latvijā t.s. “krievvalodīgo integrācija” rūp daudz vairāk, nekā latviešu tautas centieni saglabāt savu identitāti.

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

    Antra > elinaliepina 14.02.2014. 14.17

    zirnekliene Šeloba

    Tādi bērziņi nebūt nav ASV produkts, neliešus par tādiem izaudzina ģimene, kurai latviešu tauta būs gauži “nodarījusi pāri”. Vēl līdzīgs piemērs, Krišs Ēlerts.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 14.41

    Neesmu telepāte, kā arī nepazīstu raxta autoru personīgi, tāpč neņemos spriest par viņa motīviem, bet esmu droša, ka ASV vēstnieks zem šī darba labprāt paraxtītos – Krievija ir ASV sāncensis, tajā pat laikā jeņkiem psiholoģiski tūvāki ir PSRS kolonisti, kas tāpat kā viņi, ir imigranti, nevis indiāņu lomā esošie latvieši. Turklāt ASV ir svarīgi, lai šeit būtu miers – arī tad, ja tas tiek panākts uz pamatnācijas rēķina.

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 15.20

    Pagaidām es droši varu teikt par autora “derīgā idiota” pakāpi Krievijas impērijas atjaunošanas frontē”. Reizēm jābrīnās, kādam sviestam cilvēki mēdz ticēt, turklāt pārdesmit gadu zombējums politkorektuma garā arī liek sevi manīt – pateikt, ka Krievija ir tāda tikai tāpēc, ka paši krievi ir tādi, “civilizētajā pasaulē” skaitās ķecerība.

    Šodien labs raxts atradās – ne jau nu visam tur var piekrist, bet savs racionālais grauds visā tajā ir:

    http://www.kavkazcenter.com/russ/content/2014/02/14/103163.shtml

    +10
    -9
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 16.11

    Apgalvojums “Latvija ir tāda, tāpēc ka latvieši ir tādi” atbilst patiesībai tikai par 62%.

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > elinaliepina 14.02.2014. 16.21

    “Ko tas mūdzis ēd, var noteikt pēc tā atstātiem izkārnījumiem.” – ak, jā, tas taču ir tas pats neoliberasma upuris, kuram neoliberasti izskalojuši smadzenes un kurš pat nesaprot, ka ir upuris.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > elinaliepina 14.02.2014. 16.54

    Jā, nu tas kavkazcentrs ir īstā lasāmviela, tur jābūt stipri īpatnējam, lai tos murgus ņemtu nopietni.

    +9
    -12
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 14.02.2014. 16.58

    Ir gan vērts palasīt, izlaižot reliģisko propogandu. Vismaz lieliska atpūta no politkorektuma.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    Antra > elinaliepina 14.02.2014. 22.16

    nulle

    Latvija tāda, tāpēc ka šeit savazāts pilns ar tev sociāli, intelektuāli un ideoloģiski tuviem izdzimteņiem un ir daļa latviešu izcelsmes deģenerātu, kuru negatīvai selekcijai pietika ar knapi 50 krievu okupācijas gadiem.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    Antra > elinaliepina 15.02.2014. 00.31

    zirnekliene Šeloba

    Neesmu telepāte, kā arī nepazīstu raxta autoru personīgi

    Nav personīgi jāpazīst. Ko tas mūdzis ēd, var noteikt pēc tā atstātiem ekskrementiem.

    http://www.ir.lv/profils/87/skatit

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > elinaliepina 17.02.2014. 09.58

    Nulle, man par viņiem ilūziju nav – skaidrs, ka viņi no mums ir atšķirīgi un varbūt pat nepieņemami, bet gan latvieši, gan kaukāzieši vēsturiski ir “vienā laivā”, jo cietuši un cieš no viena un tā paša ļaunuma, ko sauc par krievu imperiālismu un viņi pret to cīnās – OK, par metodēm var diskutēt, bet pats galvenais ir tas, ka CĪNĀS. Nevis ta kā visādi letiņu pseidointelektuāļi, kuriem nekas cits neinteresē, kā labi izskatīties “lielo onkuļu” acīs, lai varētu veiksmīgi taisīt karjeru, lai caur to tiktu pie komforta un materiālās labklājības.

    Manu cieņu iemanto tie, kuri cīnās, nevis kolaborējas.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > elinaliepina 17.02.2014. 12.03

    nulle

    Tā laiviņa, kurā tu, mēsls, esi iesēdies, tiks nogremdēta, bez ierunām un slīkstošos nositīs ar airiem un dzelzs āķiem. Visdrausmīgākā cilvēces nīstošā ideoloģija, rusisms, tiks izbeigta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Andris 14.02.2014. 10.37

Pilnīgi, galīgi un negrozāmi pievienojos viedoklim, ko paudis valsts politikas doktora grāda kandidāts Džordžijas Tehnoloģiju institūtā: Egila Levita ieteiktais Satversmes preambulas variants nekur un nekam nederēja – kas gan ir “valstsnācija” – mazisks, lokāls steliņģītis, kurā iesprostot nedaudz vairāk par miljonu; arī pašreizējais piedāvājums ir mazisks – “latviešu nācija” var aizvainot tik daudz šo zemes pleķīti kvēli mīlošu un “20. gadsimta lielāko katastrofu” nožēlojošu cilvēku, tāpēc arī tas jāsvītro; pie tam jāņem taču vērā, ka uz zemeslodes mīt miljardiem miljardu cilvēku – ar kādām tiesībām mēs grasāmies viņus atstumt?! Sevišķi, ja ir jau bijis ideāls precedents Satversmes preambulas tekstam – “Apkamp visu firmamentu, Univerzums nu ir tavs. Tērp ar violetu lentu Visus mūs, kad Pīkols raus!” Tieši šim tekstam jākļūst par Latvijas Republikas Satversmes preambulas pamatu!

+30
-11
Atbildēt

39

    elinaliepina > Andris 14.02.2014. 10.44

    Precīzi! Ja varētu, pieliktu 100 plusiņus!:)

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 14.02.2014. 10.54

    Es pieliktu 100X100 “+”!

    +11
    -10
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 14.02.2014. 14.23

    Būt “nacionālam”, t.i.”tautiski – arhaiskam” ar ksenofobijas pazīmēm, protams, ļoti populāri šinīs aprindās, bet, uz tāda pamata valsts nākotni un ekonomiku izveidot nevarēs, un tas viss ir tikpat “reāli”, kā DDD, sauklis “kaut pastālās, bet, brīvi”, utt., par ko te, vēl arvien, daži turpina sapņot, pasaules attīstības vektors ir pretējs, un pagātnē atgriezties nevar, vēl jo vairāk, ES valstī, kura uzņēmusies zināmas saistības.

    Kaut, sapņot jau nevienam aizliegt nevar.

    Pa lielam, taisnība raksta autoram.

    +10
    -22
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Andris 14.02.2014. 14.32

    > ciniits

    Ideāla atbilde kārtējam curikam! :)

    +11
    -10
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 14.02.2014. 14.48

    http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/497557-puse_vaciesu_balsotu_par_imigracijas_ierobezosanu

    Lūk, dzeri, šveicieši savu nostāju jau paudušu, gandrīz puse vāciešu viņiem piekrīt. Tā ka var gan šo to “pagriezt atpakaļ”.

    +12
    -10
    Atbildēt

    0

    buchamona > Andris 14.02.2014. 15.38

    Dzeris… bet, uz tāda pamata valsts nākotni un ekonomiku izveidot nevarēs, un tas viss ir tikpat “reāli”, kā DDD, sauklis “kaut pastālās, bet, brīvi”, utt.,+++ saprotu, ka Tu vēlies valsts pamatu būvēt no materiāla, kam neatņemama sastāvdaļa būtu ideoloģija, caur kuru Putins šobrīd pārvalda savu impēriju :) Bet ja par saukli – kaut pastalās bet brīvi, tad tas bija lozungs, kuru Atmodas sākumā varēja izlasīt uz katra desmitā plakāta. Ar DDD tam nav nekāda sakara.

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 14.02.2014. 17.18

    Tai preambulai, reāli, ir tikpat liela nozīme, kā pagajušā gada sniega daudzumam šinī mēnesī.

    Bet, nu, visi varēs izrādīt to savu patriotismu, un nerunāt par patiešām svarīgām problēmām, tā preambula ir kārtējais pirmsvēlēšanu kauls, kas tautai pamests.

    Izej uz ielas un paprasi – kas cilvēkus vairāk satrauc – nabadzība, nespēja nomaksāt komunālos, elektrības tarifi, medicīna, vai tā preambula.

    Ja kas svarīgi Ir “nacionalistu” sektai, tas nenozīmē, ka tas patiešām ir svarīgi.

    No Latvijas turpina izbraukt cilvēki, med. palīdzības nepieejamības dēļ cilvēki mirst, kļūst par invalīdiem, daudzi knapi savelk galus, toties birokrātija un valsts aparāts vairojas un tērē sevis uzturēšanai milzu līdzekļus, bet, Saeima strīdās par preambulu un zvērestiem, kā parasti, visa energija aiziet nevis reālā kustībā un darbībā, bet, svilpē un tukšmuldēšanā, un, kārtējā pirmsvēlēšanu “krievi pret latviešiem” lozungā, nu jau 20 gadus tas tā ir, un nekas nemainās.

    +9
    -12
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andris 14.02.2014. 18.16

    …ļoti daudziem nepatiks Nila Saksa teiktais, bet…viņam ir krietna daļa taisnības…

    http://www.db.lv/viedokli/lempiga-preambula-410029

    +10
    -11
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 14.02.2014. 18.57

    zanE. Ar šo publisko izģērbšanos Tu pārspēji Kombuļu Inesi:):):)

    +13
    -12
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 14.02.2014. 19.32

    Nepietiek ar Satversmi, vajag preambulu, bet, manuprāt, ar to vēl ir par maz, vajadzētu vēl kādu “preambulas preambulu” vai ko līdzīgu, politiķiem būtu nodarbošanās gadu garumā, sacerēt tukšus papīrus, un nodarboties ar daiļrunāšanu, un Ir auditorijai arī savs prieciņš – varētu pilnā nopietnībā apspriest bezjēdzīgu dokumentu bez kādas praktiskas nozīmes.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Andris 14.02.2014. 19.32

    dzeris49

    Pa lielam, taisnība raksta autoram.

    _____________________________

    “krēsls” nav slikts?

    Un kā ar “‘ pa mazam”?

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    Antra > Andris 14.02.2014. 21.54

    lama

    Un kā ar “‘ pa mazam”?

    Pa “mazam”, tas viņam katru nakti, pamperus vairs nespēj piepirkt. Te vairs tikai eitanāzija līdzēs

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    Antra > Andris 14.02.2014. 22.27

    zanE …

    Cik noprotu, Latvijai nemaz nevajag starptautiski atzītus juristus, kā Levita kungs, ja jau mums bērziņi un saksi.

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 14.02.2014. 22.41

    Drošības policija vienā pozīcijā ar “Saskaņas centru”

    http://www.la.lv/feletons-par-genocidu/

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    lindukjis > Andris 15.02.2014. 09.02

    “Apkamp visu firmamentu, Univerzums nu ir tavs. Tērp ar violetu lentu Visus mūs, kad Pīkols raus!” – pilnīgi trāpīgi! Svarīgi būtu, lai Satversmes preambula un paša Satversme tiktu pārtulkota krieviski, jo nekas nevar būt svarīgāk kā, lai to varētu izlasīt tie “lojālie patrioti”, kuri nav bijuši spējīgi latviešu valodu apgūt un, tāpēc, reizēm nesaprot, kur tie dzīvo, bet ir tas “Univerzums”, jeb “Zemes sāls”!

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 11.56

    Zane:

    …ļoti daudziem nepatiks Nila Saksa teiktais, bet…viņam ir krietna daļa taisnības…

    =============================

    Ņemot vērā brīžiem pat līdz absurdam fanātisko Zanes uzstāšanos “Vienotības” darbību aizstāvēšanā, ļoti raksturojošas un, kā jau “lno” rakstīja, atsedzošas:) ir tās retās reizes, kad Zane nostājas PRET “Vienotības” darbībām (šoreiz – pret “Vienotības” atbalstu preambulai).

    Mazliet par Nilu Konstantinovu-Saksu – lai kāds paviršāks lasītājs neiedomātos, ka Konstantinovs varbūt tāpat vienkārši vēlējies paust savu pilsonisko nostāju, sak’, cilvēkam dūša aptecējusies:

    “Bukleta “Tava Rīga” [2013. gada pašvaldību vēlēšanām paredzēto] drukāšanai partija mēnesī tērē 23 000 latu, līdz ar to izdevuma iespiešana un piegāde “Saskaņas centram” ik mēnesi izmaksā ap 30 000 latu, ieskaitot PVN.

    Bukleta tirāža ir 325 000 eksemplāru latviešu un tikpat krievu valodā. Tā redaktors ir portāla “Puaro.lv” žurnālists Nils Sakss. Taču par redakcijas personāla algām Kononova informāciju neatklāja, norādot, ka tā ir konfidenciāla.

    Kā ziņots, SC aptuveni reizi mēnesī izdod partijas bukletu “Tava Rīga”, norādot, ka to dara par saviem līdzekļiem.”

    http://nra.lv/latvija/81805-sc-bukleta-tava-riga-piegade-ridziniekiem-izmaksajot-gandriz-6000-latu-menesi.htm

    “Nesen rīdzinieku pastkastītēs iekrita “Tava Rīga” oktobra numurs, pēc Ir.lv aprēķina, varētu būt jau septītais, ar intriģējošu virsrakstu uz vāka “Centrāltirgus aizkulises”. Bez tradicionāliem Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) un vicemēra Amerika (GKR) slavinājumiem, cik labi skolēniem tagad ir braukt sabiedriskajā transportā par brīvu un kā tiek izrauti sapuvušie graustu zobi no Rīgas skaistās sejas, ka arvien vairāk rīdzinieku uzticas un pozitīvi vērtē Rīgas domes darbu turpat 3.lappusē tiešs uzbrukums Ušakova politiski lielākajam ienaidniekam – partijai “Vienotība”.”

    http://www.ir.lv/2012/10/17/sevis-slavinasana-sc-iespejams-izmaksa-ls-25-000-menesi

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 15.02.2014. 12.04

    Haris. “Savējie” novērtēs:) Atgādināšu kā zanE jūsmoja par Jāņu svinēšanu Rīgā, Latvijas himnu SC izpildījumā Rīgas domē, pie mazākās izdevības “istlatviešu” pieminēšanu…

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 15.02.2014. 12.16

    Kāda starpība, kas ir Sakss, katrs kaut kur strādā, nauda jāpelna, svarīgi, ko viņš saka.

    Vai tad tas, ka Lūsis, pēc biogrāfijas, shēmotājs un blēdis, Bērziņš, Lemberga “šetjorka”, Rasnačs, Muižnieces jaunākais izpalīgs dokumentu viltošanā, par visādiem batjkām pat nerunājot, traucē NA, kas, principā, atkarīga no sponsoriem, kuru pārstāvji arī ir šie cilvēki, sist sev pie krūtīm un uzdoties par vienīgajiem īstenajiem Latvijas patriotiem?

    Arī NA “nauda nesmird”, tad, kādi pārmetumi Saksam?

    NA spēlē hokeju ar diktatoru, tātad, arī tai tie “principi” visai ļodzīgi, tad kādi pārmetumi Saksam var būt no jebkura NA atbalstītāja puses?

    Savus “biedrus” izvērtēt, iesākumā, negribāt?

    Un kas, tieši, skaidrs par to zanE – pārdevusies kosmopolītiem, sorosītiem, un liberastiem, vai vienkāši pati ir kosmopolīte, utt., ( jo Putina un Lukašenko režīmi NA mentāli tuvi, un noteikti nav to lielākie ienaidnieki)?

    Kaut tā būtu, tas ir simtreiz labāk, kā pārdoties MNA un Lembergam, un sastāvēt NA.

    +7
    -10
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 12.47

    Haris Dzeris:

    Kāda starpība, kas ir Sakss, katrs kaut kur strādā, nauda jāpelna, svarīgi, ko viņš saka

    =====================================

    Un ko tad Konstantinovs-Sakss tādu saka?

    1. “Beidzot savu uzvaras gājienu ir sākusi degošākā no visām mūsu problēmām – Satversmes preambula”

    ——————

    Speciāli radīts pārspīlējums, lai to varētu apsmaidīt un līdz ar pašu problēmu vieglāk “norakt”.

    Vai tad Saeima, vai arī pat jebkurš cilvēks savā dzīvē vienmēr risina/spēj risināt tikai VIENU problēmu, nevis daudzas vienlaikus?:)

    Konstantinovs, protams, nav tik dumjš, lai to nesaprastu, tāpēc tas viss lieliski parāda viņa NOLŪKU diskreditēt šo problēmu.

    2. “Stiprai, par sevi pārliecinātai nācijai šādi patētiski tekstiņi nav vajadzīgi, bet vāju un nepārliecinātu neglābs, pat ja to preambulu liktu uztetovēt katram no mums uz muguras vai iemācīties atskaitīt kā ziemassvētku pantiņu.”

    ——————

    Atkal, protams, nievas un ņirgas, kas lietotas tai pašā nolūkā diskreditēt. Bet tās atmetīšu nost.

    Par “stipro nāciju”, protams, jāpiekrīt – tādai preambula tiešām nebūtu vajadzīga.

    “Vājo neglābšot”. Jā, jāpiekrīt, neglābs. Bet kurš tad runā par GLĀBŠANU? Tikai Konstantinovs-Sakss.

    Es, piemēram, saku, ka preambula varētu PALĪDZĒT. Un tā saka arī preambulas autori.

    3.”Nav nekādu šaubu, ka preambulas rakstītājiem ar fiziski taustāmo realitāti ir ļoti tālas un netveramas attiecības. Viņu halucinācijās Latvija kļūst gan par «sociāli atbildīgu valsti, kura balstās uz cilvēka cieņu un brīvību», gan iemieso sevī visas cilvēcei zināmās «universālās humānās vērtības», kristīgās, latviskās un droši vien arī kosmiskās ieskaitot.”

    ——————

    Nievas un ņirgas, protams, nav pat vērts atzīmēt – tās caurvij visu Saksa sacerējumu.

    Bet kas ir šajā rindkopā rakstītā būtība? Būtība ir censties pavēstīt, ka (a) preambulas autori un atbalstītāji nav nopietni ņemami, neko nesaprot un (b) kā mērķus un principus drīkstot izvirzīt tikai to, KAS PASTĀV.

    Tātad, ja mūsu valsts tieši šobrīd jau nav perfekta, ideāla, taisnīga, utt., tad neesot jēgas (nedrīkst) to visu pasludināt pat kā principus un mērķus, pie kuriem CENŠAMIES turēties?:)

    4. “Lai nevajadzētu lieku reizi manipulēt ar Zolitūdes upuriem, […], šeit viens cits piemērs. […] Tie ir cilvēki, kas šoziem vienkārši nosaluši.. Toties cipars nu jau ir pārsniedzis Zolitūdi – pagājušā nedēļā bija virs 60.”

    ——————

    Glumais Sakss vispirms paziņo, ka “lieki:) nemanipulēs”, bet, protams, jau pats šis paziņojums ir manipulācija un to viņš turpina arī nākamajos teikumos.

    Šo izcēlu tikai tāpēc (jo tas atkārto jau minēto), ka vēlējos parādīt, ka Sakss nekautrējas slienāties pat ap Zolitūdes upuriem.

    Paņēmiens: sentimentālisma uzputošana. Nolūks: vēlreiz censties uzsvērt – kamēr viss vēl nav “ideāli”, par Latvijas valsti nedrīkstam teikt neko labu un arī Satversmē nekādus labus, cēlus mērķus un principus ierakstīt nedrīkstam.

    Tātad – jo “ideāli” taču nebūs nekad – arī Satversmi aiztikt nedrīkstēsim nekad. Nu, vismaz ne latviešiem labvēlīgas preambulas dēļ.

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 13.17

    Dzeris:

    Un kas, tieši, skaidrs par to zanE – pārdevusies kosmopolītiem, sorosītiem, un liberastiem, vai vienkāši pati ir kosmopolīte, utt.,

    ================================

    Nezinu, kam viņa ir pārdevusies, ceru, ka nevienam.

    Tomēr dīvaina šķiet tāda “Vienotības” politisko konkurentu (SC) pārstāvju sacerējuma atbalstīšana, kur ir nevis argumenti, bet tikai demagoģiska sofistika emociju un sentimenta mērcē, vai otrādi – emocijas sofistikas mērcē.:)

    Es, piemēram, SC darboņu Ivara Zariņa, Pimenova un Dolgopolova teiktajā dažkārt esmu saklausījis arī tādus argumentus, ko apgāzt šķiet grūti vai pat neiespējami. Tādā gadījumā ir saprotami, ka arī politiskie konkurenti spēj atbalstīt konkrēto viedokli.

    Konstantinova-Saksa gadījums (vismaz šis raksts) ir gluži kas cits. Tās ir emocijas. Tā ir praktiski kaila:) nepatika + centieni to visu kaut kā racionalizēt. Te pat netiek mēģināts iztirzāt, kāds gan iespējamais ļaunums varētu rasties no preambulas pieņemšanas. Nepatīk, un viss.

    Tāpēc ir dīvaini redzēt to atbalstām it kā konkurējoša politiska spēka piekritēju.

    Es tātad varu pieņemt, ka politisko pretinieku/ienaidnieku argumentus dažkārt nav iespējams neņemt vērā – ja tie ir pārliecinoši.

    Es varu arī saprast, ka ar politiskajiem pretiniekiem/ienaidniekiem kādreiz var sakrist emocijas un attieksme pret kaut ko.

    Tomēr vismaz man gribas nošķirt argumentus un emocijas – pārliecinošiem ienaidnieka argumentiem es varētu pievienoties, bet nekad nesaplūdīšu vienā siltā emociju ezerā ar politisko ienaidnieku (SC) emocijām par Latvijai būtiskiem pamatjautājumiem.:)

    Ja man kaut kādu – visticamāk, citu – iemeslu dēļ būs līdzīgas emocijas, es tomēr nepiesliešos politiskajiem ienaidniekiem, bet vai nu paturēšu tās sev, vai arī paudīšu atsevišķi.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 15.02.2014. 13.27

    Perfekts izklāsts. bet vai tas svarīgi dzerim, zaNei? Viņi saskaitīs traipus uz NA vešas un neliksies ne zinis par tādiem Vienotībā. Kaut vai piemērs ar Štokenbergu.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andris 15.02.2014. 13.50

    ….Haris….var jau saprast riesta gaiļus, kuri dzird tikai savu dziesmu – pavasaris nāk….

    ….tāpēc nāksies atkārtot manu komentāru, lai to pārlasot vēlreiz – arī samežģītām smadzenēm atgrieztos uztveres spēja….rakstīju:

    -“…ļoti daudziem nepatiks Nila Saksa teiktais, bet…viņam ir krietna daļa taisnības…”

    …un tagad citēšu Nilu Saksu:

    – “Nav nekādu šaubu, ka preambulas rakstītājiem ar fiziski taustāmo realitāti ir ļoti tālas un netveramas attiecības. Viņu halucinācijās Latvija kļūst gan par «sociāli atbildīgu valsti, kura balstās uz cilvēka cieņu un brīvību», gan iemieso sevī visas cilvēcei zināmās «universālās humānās vērtības», kristīgās, latviskās un droši vien arī kosmiskās ieskaitot. Mūsu kopējie pamati ir «godīgums, taisnīgums», bet katrs viens no mums, būdams šīs neparastās, patiesi apbrīnojamās civilizācijas pārstāvis, nesavtīgi «rūpējas par kopējās sabiedrības labumu». Protams, neaizmirstot sniegt pienesumu arī visas «pasaules humānai, ilgtspējīgai un demokrātiskai attīstībai».

    Kā teiktu drusku piezemētāks šīs valsts iedzīvotājs – stāsti, manim, Daugaviņa. Ja jebkurā citā laikā kas tāds varētu izskatīties pēc drusku dumjas, bet nevainīgas zinātniskās fantastikas, tad vēl siltajā Zolitūtes traģēdijas gaisotnē un dažu citu notikumu gaismā, piedēvēt valstij sociālo atbildību, godīgumu, taisnīgumu un humānās vērtības ir vai nu cinisks humors vai vienkārši galēja nekrietnība. Lai nevajadzētu lieku reizi manipulēt ar Zolitūdes upuriem, kuri pacietīgi gaida, kamēr godīgās un taisnīgās valsts iestādes nesteidzīgi risina iepirkumu procedūras, lai sagaidītu izmeklēšanas rezultātus “kaut kad gada otrajā pusē”, šeit viens cits piemērs. Vēl viena traģēdija, kuras vienīgā atšķirība no Zolitūdes ir tāda, ka šeit upuri negāja bojā visi uzreiz, un viņu nāves netika skaļi izskaitītas mūsu televizoros vai interneta portālos. Toties cipars nu jau ir pārsniedzis Zolitūdi – pagājušā nedēļā bija virs 60. Tie ir cilvēki, kas šoziem vienkārši nosaluši. Piekrītu, nosalt nav tik dramatiski, kā iet bojā lielveikala sagrūšanā, tomēr atšķirībā no Zolitūdes, šīs nāves varēja atvairīt stipri vienkāršākiem līdzekļiem. Kā LTV ziņu izlaidumā šausminājās mediķe, lielākā daļa no šiem cilvēkiem nav bijuši ne piedzērušies, ne arī piederīgi kādai no tām sociālajām grupām, līdz kurām mūsu kristīgi universālās vērtības neaizsniedzas. Tie pārsvarā ir cilvēki, stāstīja mediķe, kuri pakrituši uz ielas, bet garāmgājēji vienaldzīgi gājuši garām. Vai arī nosaluši savā dzīvoklī, jo kļuva pārāk auksts, bet kam palīdzību prasīt – vienkārši nebija kam.

    Grūti teikt, kā izpaužas latviskā dzīvesziņa, kristīgās vērtības un rūpes par kopējo labumu. Bet domāju, piekritīsiet, ne tā, ka vienkārši slāj garām pakritušajiem, ļaujot tiem truli nosalt turpat zem kājām. Arī vientuļa transformācija ledus gabalā, jo dzīvoklī kļuvis pārāk auksts, diez vai ir tā cilvēka cieņas un brīvības realizācija, kuru dēļ esot dibināta šī valsts. Citiem vārdiem sakot – šī preambula ne tikai vairo jau tā pārblīvēto melu un blefa atmosfēru visos šīs valsts līmeņos. Šoreiz šie meli ir ar diezgan šķebinošu pēcgaršu.”

    +7
    -10
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andris 15.02.2014. 13.52

    …Harim….specveltījums… :)

    G.Račs

    Vai tu mani dzirdi?

    Atver savu sirdi

    Atver acis vaļā,

    Atver ausis vaļā.

    Vai tu mani dzirdi?

    Vai tu dzīvi jūti?

    Elpo pinu krūti

    Atver acis vaļā,

    Atver ausis vaļā

    Atver krūtis vaļā

    Dziedāsim vēl skaļāk.

    Vai tu mani dzirdi?

    Atver savu sirdi

    Atver acis vaļā

    Nāc šai raibā vaļā!

    Vai tu arī vari?

    Šajā pavasarī

    Uzplaukt baltā ziedā

    Un kā putns dziedāt.

    Vai tu arī vari?

    Vai tu vārdus dzirdi?

    Kuri atver sirdi

    Atver acis vaļā,

    Atver ausis vaļā

    Atver krūtis vaļā dziedāsim vēl skaļāk.

    -Tēt, par ko bija šī dziesma?

    -Par mums.

    -Bet kas tie mēs esam?

    -Mēs, mēs esam cilvēki.

    -Jā, bet kas īsti ir cilvēki?

    -Nu tie ir tie, kuri jūt un mīl.

    -Tad jau es arī esmu cilvēks.

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 13.58

    Zane –

    Nu, mēs jau sapratām, ka Jums Saksa rakstītais dikti iet pie sirds, sapratām.

    Jūs taču jau bijāt ielikusi norādi uz viņa rakstu, nebija vērts to kopēt arī šeit.

    Laikam nespējat beigt tīksmināties un pārcilāt – kā jau tādu mīļu lietiņu.:)

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andris 15.02.2014. 14.09

    …Hari….redzu – Tev līdz Cilvēkam vēl augt un augt…varbūt vispirms mēģini nostāties uz pakaļkājām….

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 15.02.2014. 14.20

    Haris – neredzu tur nekādas “nievas un ņirgas”, redzu sarkasmu, manuprāt, pilnīgi pamatotu.

    Un viss tas pārspīlētais patētiskums tiešām duras acīs.

    Kā tas teksts un kārtējais tukšais dokuments spēj palīdzēt tai nācijai, man arī īsti nav skaidrs, politiķiem uzspodrināt savas paplukušās spalviņas tas, tiešām, var palīdzēt, un arī ne pārāk.

    Jau rakstīju, vairākumu intersē nevis tādu teorētisku tekstu sacerēšana, kuri, reāli, viņu dzīvē it neko nemainīs, bet, viņi gaida, kad politiķi sāks nodarboties ar reālām problēmām, kas skar daudzus cilvēkus, neatkārtošos, visa tā preambula vajadzīga tikai politiķiem un īpaši politizētai pilsoņu daļai.

    Tad, kads pilsoņi jūt, ka kaut kas tiešām ir svarīgs ( valodas referendums), viņi reaģē, preambula to vairākumam neintersē, tāpat, kā daudzi un dažādi “valsts attīstības plāni”, utt., utt.,papīru mūsu politiķi un valdība ir sarakstījuši simtiem, pārsvarā, pirmsvēlēšanu gaisotnē un lai nebūtu jārunā par reālām lietām, jo, domāt un spriest par tām, Saeimai nav ne potenciāls, ne vēlmes, ne iespējas, tāpēc galvenais – nacionalās tēmas, okupācija, utt., dažādā mērcē un variantos, par šim tēmām runāt var katrs.

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Andris 15.02.2014. 15.16

    Preambulas projektu izstrādāja Egīls Levits. Kopš kura laika dzerveidīgie arī viņu ir pieskaitījuši nacionālistu sektai?

    /////////////////////////////////////

    dzeris:Ja kas svarīgi Ir “nacionalistu” sektai, tas nenozīmē, ka tas patiešām ir svarīgi.

    +7
    -9
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 15.19

    nulle:

    Tāpēc jau ir runas par kaut kādām “valstnācijām” un pārējiem “untermenschiem” pie kuriem piederēs tādi kā es vai dzeris un pārējie “kangari”

    ==============================================

    Tā varētu būt gan. Jums ir visas iespējas sevi pieskaitīt, lietojot Jūsu izraudzītos terminus, pie “untermensch’iem”. Pusceļš, izskatās, jau ir noiets.

    Pat Latvijā palikušo krievu kolonistu gadījumā tā visbiežāk ir viņu pašu izvēle.

    Jūsu un Dzera gadījumā – pilnīgi noteikti jūsu izvēle.

    Runas par aparteīdu, protams, ir vislielākā nekaunība vai muļķība, bet “untermensch’iem” vieta Latvijā vienmēr atradīsies – brīva valsts taču.

    Viņiem atliek tikai izvēlēties un sagrupēties.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 15.02.2014. 17.00

    Loģiski, Hari, jau ir “Untermensch”, ir arī “Ubermensch”,pie kuriem tu, noteikti, sevi pieskaiti, kopā ar visiem iesalniekparādniekveidīgajiem.

    Saprotu tavu sāpi par to, ka visi “Untermensch” vēl nav sadzīti tiem domātās sanatorijās, kuru vārtus rotā uzraksts “Arbeit macht frei”, un jums ar tādiem kopā jādzīvo un jāelp viens gaiss, te tiešām nervi var uzdod.

    Haris, vismaz, nav apgrūtināts ar lieku politkorektumu, un, bieži vien, saka to, ko daži “nacionalisti” tikai domā, vai pasaka “caur puķītēm”.

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 15.02.2014. 17.08

    > zanE (caur Saksu)

    Atļaujos nedaudz pārfrazēt – vārda „preambula” vietā liekot Tautas Padomes 18. gada 18. novembra Latvijas valsts proklamēšanas faktu : „”Nav nekādu šaubu, ka proklamētājiem ar fiziski taustāmo realitāti ir ļoti tālas un netveramas attiecības. Viņu halucinācijās Latvija kļūst gan par «sociāli atbildīgu valsti, kura balstās uz cilvēka cieņu un brīvību», gan iemieso sevī visas cilvēcei zināmās «universālās humānās vērtības», kristīgās, latviskās un droši vien arī kosmiskās ieskaitot.”

    „Kosmisko vērtību” sarkasmu atstāju autora un citētājas ziņā, bet, ja vērtējam reāli, kara totāli sapostītajā, dažādu valstu karaspēka okupētajā un nabadzīgajā zemē, kuras iedzīvotājus plosīja skarbas saimnieciskas un politiskas pretrunas, TP un Ministru prezidents, protams, bija „halucināciju” varā, deklarējot – „Tā būs demokrātiska taisnības valsts, kurā nedrīkst būt vietas ne apspiešanai, ne netaisnībai.”

    Muļķi, sapņotāji! – prātīgāk taču bija palīst zem vācu vai sarkano šineļa un vienā Dieva mierā dzīvot tālāk. Nav loģiska, „taustāmajā realitātē” sakņota izskaidrojuma, kāpēc mēs šodien dzīvojam Latvijas Republikā.

    P.s. Arī man “līdz Cilvēkam vēl augt un augt”.

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Andris 15.02.2014. 17.17

    andrejs. Žīds taču ir vēl daudz briesmīgāks par nacionālistu. Esmu 100% pārliecināts, ka tā domā vismaz Saksa rakstu reklamētāja:)

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andris 15.02.2014. 17.59

    …ln0….joprojām niez?…

    Nieze ir nepatīkama kairinājuma sajūta, kas izraisa nepārvaramu vēlēšanos kasīties. Raksturīgi, ka kasīšanās sniedz atvieglojumu. Niezi var izraisīt dažādas ādas, iekšķīgās, kā arī perifērās un centrālās nervu sistēmas slimības, un dažkārt tā var būt nopietnu patoloģiju pirmais vēstnesis. /aptieka.lv/

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    andris902 > Andris 15.02.2014. 18.02

    …ciniits…jā, mīļā, Tev ir uz ko tiekties – vismaz, spēju, uztvert izlasīto….

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 15.02.2014. 18.17

    Ārkārtīgi “adekvāts” salīdzinājums – LR proklamēšanas dokuments un preambula, kurai vispār nav nekāda praktiska, bet, tīri deklaratīva nozīme.

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 18.37

    Dzeris:

    preambula, kurai vispār nav nekāda praktiska, bet, tīri deklaratīva nozīme

    ===============================================

    Līdz nesenam laikam es domāju, ka visi tie pašizvēles “untermensch’i” – sedlenieki, kaspari bērziņi, procevskas, nulles, u.c. – vienkārši TĒLO, ka nesaprot, kāda nozīme varētu būt preambulai.

    Bet varbūt jūs TIEŠĀM nesaprotat?! Par spīti bezgala plašajām diskusijām jums tomēr nav gadījies kaut vai izlasīt, ja ne pašiem aptvert, ka preambula varētu dot pamatīgu bāzi Satversmes tiesas turpmākajām Satversmes interpretācijām un likumu korekcijām?

    Ja tāda preambula mums būtu bijusi jau sen – ja Latvijas dibinātāji būtu spējuši paredzēt ļauno murgu, ka Latvijā 21. gs. būs pa pilnam ar vēlēšanu tiesībām apgādātu krievu kolonistu -, tad nebūtu bijis iespējams Lindermana iniciētais un Nila Saksa darba devēja Ušakova izšķiroši atbalstītais referendums par krievu valodu kā valsts valodu. Mums nebūtu bijis sevi jāpazemo, dodoties PIERĀDĪT kabanoviem, kravcoviem, ciļevičiem, lindermaniem un ušakoviem, ka šeit ir Latvija.

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 19.51

    nulle –

    Es ceru. Lai būtu pamats, piemēram, ierobežot minaretu būvniecību – ja radīsies tāda nepieciešamība.

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 15.02.2014. 21.16

    nulle:

    Es nekādā gadījumā negribu lai Latvija kļūst par teokrātiju.

    =================================

    Ļoti reālistiska varbūtība.:)

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Andris 16.02.2014. 00.04

    Nu, protams. Tieši tāda ir teokrātijas definīcija.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    reksa > Andris 16.02.2014. 17.57

    zirneklienei Šelobai

    Ne tikai šveicieši un vācieši tā domā.

    Ja šāds referendums būtu Francijā vai Britijā, tad balsotāju pārsvars būtu krietni lielāks nekā Šveicē.

    Baidos, ka Eiropā nav nevienas valsts, kas šādā referendumā gūtu negātīvu rezultātu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam