FOTO: Kā atguvām Latviju – Atmodas hronika žurnālā

56

Komentāri (56)

janazakovica 09.10.2013. 14.01

nez kapec ir.lv dzes araa neertos viedoklus..

0
-1
Atbildēt

1

janazakovica 09.10.2013. 13.54

LTF no pasa pasa sakuma bija cekas kontroleta kustiba..tauta tikai piesegumam kura tika barota ar ivana un citiem lozungiem..kaa pieradijums ir cekista godmana un citu LC darbonu nonaksana pie varas..okupantu kolonistu kgb darbonu legalizacija un visas valsts izzagsana kopaa ar cekistiem..

+1
-1
Atbildēt

0

Iluta Jurēviča 09.10.2013. 11.51

0
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 09.10.2013. 10.00

Nez vai tai IR speciālizdevumā būs parādīts arī, no kurienes TF uzpeldēja valsts divkāršais grāvējs Godmanis, vai tur būs pastāstīts, kā viņš, nebūdams čekas aģents, varēja stažēties Austrijā, kā Kalniete no Džemmas Skulmes kafijas vārītājas pēkšņi kļuva par vienu no redzamākajām personām TF, kāpēc Īvāns pēkšņi atdeva varu komunistiem? Visi šie jautājumi ir ārkārtīgi svarīgi, un kamēr uz tiem nav dota skaidra un gaiša atbilde, viss pārējais ir pupu mizas. Nez kādēļ esmu pārliecināts, ka, piemēram, šeit var uzzināt daudz svarīgāku informāciju par TF un tās aizkulisēm, nekā IR pareizajā speciālizdevumā:

http://fronte.lv/2013/10/latvijas-tautas-fronte-miti-apversumi-nodevibas-ltf-organizatora-un-dibinataja-pardomas-un-secinajumi/

http://nra.lv/latvija/103445-tautas-frontes-dibinataji-atmoda-sakas-tagad.htm

+3
-4
Atbildēt

13

    ligakalnina > kristaps_drone 09.10.2013. 10.08

    TF bija dažādi cilvēki, protams, bet, bez tautas atbalsta nekāda Atmoda nebūtu iespējama, vairākums tur bija godīgi cilvēki un pat idealisti, brīnos, kā 20 gadu laikā visu var aizmirst un sākt runāt par nebūtisko, aizmirstot būtisko – TF patiešām bija tautas kustība.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 09.10.2013. 10.12

    “TF patiešām bija tautas kustība”, kuru vajadzīgajā virzienā veikli vadīja komunisti un čekas aģenti.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > kristaps_drone 09.10.2013. 10.20

    Es gan, atšķirībā no tevis, nedomāju, ka mūsu tauta ir kāds aitu bars, kuru čekas aģenti var aizvest tur, kur grib.
    Tauta pati gribēja neatkarību, un dabūja neatkarību.
    Šis bija tas gadījums, kad tie čekas aģenti nevis to tautu “veda”, bet, tai piemērojās, lai paliktu pie varas tā vai savādāk, un tas galīgi nav viens un tas pats.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 09.10.2013. 10.29

    “Tauta pati gribēja neatkarību, un dabūja neatkarību.” – gribēja gan, taču tautai tika iestāstīts, ka labāko ceļu uz to parādīs Anatolijs Valerjanovičs un Co, jo viņiem, lūk, ir vadītāju pieredze. Tagad, pēc 20 gadiem, ļoti labi var novērtēt rezultātus, kur šie “pieredzējušie vadītāji” mūs ir atveduši – gan “neatkarību”, gan ekonomiskos “sasniegumus”, gan “integrāciju un saliedētību”.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > kristaps_drone 09.10.2013. 10.33

    ——-
    Kāda tautas daļa gribēja īstenot tos “brīvības un neatkarības” pasākumus – prihvatizāciju, denacionalizāciju un konsolidāciju – ja ne bijušie kompartijas darboņi lembergi, zālītes, breši u.c. ēlertes?

    Paņēmuši visu labāko no padomju sociālisma, tagad var paņemt labāko no rietumu kapitālisma.
    Saules mūžu 4.maija režīmam!

    Lai dzīvo godmaņlaiki, kad LV sāka krāsaino metālu eksportu!

    http://www.youtube.com/watch?v=4SlduSWlimI

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > kristaps_drone 09.10.2013. 10.40

    ——–dzeris49:”(..)
    brīnos, kā 20 gadu laikā visu var aizmirst un sākt runāt par nebūtisko, aizmirstot būtisko – TF patiešām bija tautas kustība.”
    ============================================================================
    “Nekas nav aizmirsts – neviens nav aizmirsts”, – taču apskatot sociālvēsturiskas parādības, jālieto stingru DOMĀŠANU, nevis tikai emocijas.

    Laiks pajautāt kādreiz tik vienotajai tautai par “dziesmotā jampadrača” laika galvenajiem rīkotājiem – laiks viņu darbošanos brīvības un neatkarības laikos izvērtēt taisnajai tiesai!

    Apsveikums Aivaram Lembergam
    http://www.youtube.com/watch?v=gmFMz7p4tGI

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Iluta Jurēviča > kristaps_drone 09.10.2013. 10.52

    Jau aizveda kur gribēja… dzīves saimnieki – čekisti+ nacionālkomunisti –
    Pārējie var lasīties, kur grib – Īrija, Lielbritānija… Noskaidro, kam šī valsts pieder

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > kristaps_drone 09.10.2013. 11.22

    ciniķis: Tagad, pēc 20 gadiem, ļoti labi var novērtēt rezultātus, kur šie “pieredzējušie vadītāji” mūs ir atveduši – gan “neatkarību”, gan ekonomiskos “sasniegumus”, gan “integrāciju un saliedētību”.
    ———————————–
    Tieši tā. Pie varas 20 gadus bija tie, par kuriem balsoja dzerveidīgie latvieši – no sākuma LTF “kompartijas gals” (gaišie spēki), tad “liberālais” LC, vēlāk – valsts izzadzēji no TP. Un tagad dzeri ir ar kko neapmierināti, bet vainu cenšas uzvelt citiem. Tas ir nožēlojami.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > kristaps_drone 09.10.2013. 11.39

    Ciniķis. TF patiešām bija tautas kustība”, kuru vajadzīgajā virzienā veikli vadīja komunisti un čekas aģenti…+++ Neatceros neko tādu. Es gan atceros kādu sīku un ikdienišķu tajā laikā epizodi, kad vienā no sapulcēm runātājs pirms savas runas sākuma norādīja uz klātesošajiem čekistiem, kuri bija atnākuši, lai piedalītos pasākumā.:)

    Kad lasu tādus un līdzīgus paziņojumus, kāds Tev ir izdevies šis komentārs, tad man vienmēr rodas jautājums, cik cilvēks, kurš izsaka šādas kategoriskas atziņas, pats ir bijis ” pa īstam” Atmodā iekšā?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > kristaps_drone 09.10.2013. 12.53

    Manuprāt, apgalvot, ka Atmodu vadīja čekisti var tikai cilvēki, kas par to reāli neko nezina, un paši tur nepiedalījās, toties tagad salasījušies kādu Krievijas institūtu un analītiķu vai vietējo atsevišķu “politologu” gudrības.
    Un arī Gorbunovam bija pozitīva loma, par Vilfsonu vispār nerunājot, nevajadzētu spriest tik primitīvi, jāvadās no tālaika apstākļiem un iespējām.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 09.10.2013. 14.26

    “Un arī Gorbunovam bija pozitīva loma, par Vilfsonu vispār nerunājot” – nu protams, komunistam Gorbunovam bija ļoti pozitīva loma, to vienā balsī apstiprinās visi bijušie komunisti un čekisti, kas tagad ir binesmeņu un pat miljonāru kārtā.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > kristaps_drone 09.10.2013. 16.31

    ——-dzeris49 Manuprāt, apgalvot, ka Atmodu vadīja čekisti var tikai cilvēki, kas par to reāli neko nezina, un paši tur nepiedalījās,(..)
    Un arī Gorbunovam bija pozitīva loma, par Vilfsonu vispār nerunājot, nevajadzētu spriest tik primitīvi,….
    ============================================================================
    Netikai čekisti un cekisti, bet arī aizokeāna Lenglijas stratēgi reāli ietekmēja un vadīja PROCESU sev vēlamajā virzienā – tāpēc par Helsinki-86 “uzmešanu” u.c. berklaviešu “izmešanu” vispār svētkos pareizie auseklīši nerunā:

    “(..)Izrādās, Rolandam [Silaraupam] atbildēja, ka visu naudu pārņem PBLA un viņš neko nedabūs. Nēģeris savu bija padarījis, nēģeris varēja būt brīvs… Drīz Berlīnē notika PBLA vadības tikšanās ar Latvijas kompartijas CK sekretāra Anatoliju Gorbunova komandu, un visa nauda aizgāja citos virzienos. Šie notikumi Rolandu pilnībā sagrāva.” Jānis Rožkalns

    http://nra.lv/latvija/96764-janis-rozkalns-sliktajiem-vajag-lai-godpratigie-kluse.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > kristaps_drone 09.10.2013. 19.12

    Paga, ko tas Silaraups bija lielu izdarījis, kāpēc viņam vajadzēja nesavu naudu un kādēļ viņš sagruva? :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 09.10.2013. 08.53

Jā, Atmodas laiks bija skaistākaias laiks, romantiskās cerības, sapņi, idealisms, utt, brīnišķīgs laiks.
Diemžēl, vairākums to neatkarīgo Latviju redzēja daudz savādāku, nekā tā patreiz ir.
Nu bet vēstuuriski tas jau tā vienmēr, ar nelieliem izņēmumiem, revolūciju uzsāk idealisti, tās rezultātus privatizē un izmanto blēži, veikalnieki un ciniķi.

+4
-5
Atbildēt

17

    Iluta Jurēviča > ligakalnina 09.10.2013. 09.00

    Naivs viedoklis, bet nu lai paliek…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.10.2013. 09.23

    Kādā ziņā, un kurā mana viedokļa daļā tas ir naivs viedoklis?
    Nu tad izteic savu viedokli par tālaika notrikumiem, kas traucē, “lai nu paliek” nav arguments.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > ligakalnina 09.10.2013. 09.45

    Dzeri…

    Būtu Tu 80.-gadu nogalē…

    1. … kaut vai 20.–30. gadu kaut vai Latvijas avīzes bibliotēkā palasījis,…

    2. Un ikdienā pavērojis tos, kuri Tautas frontē līmējās ieksā ap 2. kongresa laiku, …

    3. … nekad nebūtu vairs bijis tik naivs… :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.10.2013. 09.51

    Un ko tu ar to gribi pateikt – ka tautas vairākums nebija pacilāts, ka nebija cerības, ka viss tas daudziem nebija labākais laiks tāpēc, ka tai 2 kongrsā kaut kas notika ne tādā līmenī?
    Cik pašam toreiz bija gadi,ja nejūti to atmosfēru( es runāju taisni par atmosfēru)?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Iluta Jurēviča > ligakalnina 09.10.2013. 09.55

    Ir divas komponentes – svarīgākā – ģeopolitiskā. PSRS bankrotējusi, vajag naudu, naudu dod apmaiņā pret demokratizāciju…
    Otra – lokālā realitate, ar kuru var manipulēt… Briesmīgākais, ka VDK un PSKP izvēlējās Atmodas līderus (Īvāns, Vulfsons, Kalniete, utt) un marginalizēja patiesos Atmodas priekšvēstnešus (LNNK, Helsinki-86).
    Visu diriģēja un VDK balstoties uz savu analītiķu stratēģiju:
    Всесоюзный научно-исследовательский институт системных исследований (ВНИИСИ)
    International Institute for Applied Systems Analysis (PSRS bija kopdibinātājs) No šīs vides nāca Gaidars, Berezovskis, Čubais utt. PSRS centās kopēt Britu Sadraudzības modeli… īsumā kaut kā tā

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.10.2013. 10.05

    Kā tad, visu diriģēja VDK, un rezultātā panāca Latvijas neatkarību, taisni to viņiem vajadzēja, tauta, protams, bija statisti, un neko nelēma.
    Un to visu pierāda taisni kādu tur Krievijas institūru “pētījumi”, no, loģiski, kā tad tiem var netricēt?
    Un “dvīņus” arī uzspridzināja paši amerikāņi.
    Saprotams, sazvērestības teorijas patreiz modē, un VDK visur bija, ne jau tā noorganizēja Atmodu, to var pateikt tikai cilvēks, kas toreiz bija tālu no tā visa, un patreiz grib būt origināls.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.10.2013. 10.36

    Qptiskais Tēmeklis. 2. Un ikdienā pavērojis tos, kuri Tautas frontē līmējās ieksā ap 2. kongresa laiku, …
    ______________________
    1. kongresa delegātu atlase notika piedaloties “partijas saimnieciskajam aktīvam”, kuri visur centās norādīt, lai kongresā nedotu vaļu “ekstrēmistiem”. Izvirzīšana uz 2. kongresu jau notika bez uzraudzības, kas bieži robežojās ar anarhiju bez delegātu izvēles uzņēmumu sapulcēs. Kam dodi priekšroku?:)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > ligakalnina 09.10.2013. 10.41

    edak1974, ….Briesmīgākais, ka VDK un PSKP izvēlējās Atmodas līderus (Īvāns, Vulfsons, Kalniete, utt) un marginalizēja patiesos Atmodas priekšvēstnešus (LNNK, Helsinki-86)….

    .1988,g 8. oktobrī sāka darbu Latvijas Tautas frontes dibināšanas kongress. 1988. gada 10. jūlijā tika nodibināta organizācija LNNK ,1989. gada 18. – 19. februārī Ogrē notika LNNK pirmais kongress, tā kā, ja var runāt par Atmodas priekšvēstnešiem, tad tie bija Helsinki 86 un Latvijas Luterāņu baznīcas mācītāju veidotā kustība “Atdzimšana un atjaunošanās”, kuras mācītāji helsinkiešiem palīdzēja izstrādāt Helsinki 86 publicēto politisko dokumentu.

    LTF un LNNK praktiski radās vienlaicīgi un labi papildināja viena otru, un gala rezultātā sasniedza mērķi, LR atjaunoja savu neatkarību.

    Bet ja par tādiem bijušajiem komunistiem, kā Vulfsons un Berklavs – cepuri nost viņu priekšā. Arī tā laika LKP CK 1. sekretāram Jānim Vagrim ir savi nopelni tajā ziņā, ka Atmoda – tas bija ļoti spraigs laiks, taču atšķirībā no citām pasaules revolūcijām, Atmodas laikā salīdzinoši maz gāja bojā cilvēki. Cita bilde būtu bijusi tad, ja Vagra vietā sēdētu Rubiks, arī Gorbunovam ir savi nopelni LR atjaunošanā utt. Tā kā nevajag te mētāties ar skaļām, bet tukšām frāzēm

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Iluta Jurēviča > ligakalnina 09.10.2013. 10.42

    Neesi dzirdējis krievu teicienu – Делать хорошую мину при плохой игре – ģeopolitiski viņiem nebija, kur sprukt… Aukstais karš pazaudēts, jāglābj sava āda, Austrumeiropu PSRS jau pārdeva 1987.gadā. Jo uz Maskavu H.Kols 1988.gada oktobrī jau devās kā dzīves saimnieks un Honikers bija nolemts, Gorbačovs ar viņu jau vairāk pat nerunāja…

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.10.2013. 10.46

    riņķī apkārt. Bet ja par tādiem bijušajiem komunistiem, kā Vulfsons un Berklavs – cepuri nost viņu priekšā.
    __________________
    Pēc “Vulfsona atklāsmes par okupāciju”, es saviem kolēģiem teicu, neraustaties, tā lieta ir pilnīgi droša:):):)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Iluta Jurēviča > ligakalnina 09.10.2013. 10.46

    LNNK – es domāju Berklavs un citi, kuri veidoja mugurkaulu. Viņi 1987.gadā bija tādi paši kā 1988.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.10.2013. 10.50

    ….piekrītu Dzerim – tas bija neaprakstāmu emociju un kopības sajūtas laiks….to, kas notika aizkulisēs, kuri līmējās un kam līmējās, kurus atbīdīja, kurus iebīdīja – to sabiedrība neredzēja un nejuta, bija milzīgs cerību un vienojoša mērķa laiks….tādu vienotības sajūtu vairs nav, esam to pazaudējuši…esam sadalīti, sašķiroti, sašķelti…un tikai ar mūsu pašu tautiešu rociņām…
    …ja kāds sāk mācīt, kas ir pareizais patriotisms, pareizais nacionālisms, kā pareizi Dzimteni mīlēt – ar to brīdi zaudējam….zaudējam vienotību un sadalāmies pareizajos un nepareizajos…un tas ir visbīstamākais un sliktākais, kas ir noticis….

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > ligakalnina 09.10.2013. 11.09

    …ja kāds sāk mācīt, kas ir pareizais patriotisms, pareizais nacionālisms, kā pareizi Dzimteni mīlēt – ar to brīdi zaudējam….zaudējam vienotību un sadalāmies pareizajos un nepareizajos…un tas ir visbīstamākais un sliktākais, kas ir noticis….+++ tas ir dabiski,ja kāds sprīdis kopā ejams tad esam ceļa biedri, bet brīdī, kad ceļa mērķi sāk atšķirties, tad arī ceļinieki dodas katrs uz savu pusi. Ja teiksim man kāds sāk stāstīt, ka vakardienas ienaidnieks pēkšņi man ir kļuvis par brāli, tad man ar tādu ” trubadūru” vairs nav pa ceļam, ja kāds man sāk stāstīt, ka tādas tradicionālas mūsu tautas vērtības kā ģimene vairs nav prioritāte, tad mūsu ceļi šķiras utt.

    Kabanovs ar Lindermani arī taču darbojās līdz – Atmodas redakcijā, bet es, kā pa migulu, bet liekas ka kādā no LTF kongresiem atceros Ždanoku runājam, var būt arī ka kļūdos :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > ligakalnina 09.10.2013. 11.12

    zane: …ja kāds sāk mācīt, kas ir pareizais patriotisms, pareizais nacionālisms, kā pareizi Dzimteni mīlēt – ar to brīdi zaudējam….zaudējam vienotību un sadalāmies pareizajos un nepareizajos…un tas ir visbīstamākais un sliktākais, kas ir noticis….
    ————————–
    Tas par exDienas superkomentētājiem, kuriem 15 gadu garumā bija iespējas milzīgā tirāžā zombēt latviešus?
    Ja jā – tad es piekrītu. Tikai pateicoties viņiem (un arī VVF, protams) ir izčakarēti Pilsonības un valsts valodas likumi.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.10.2013. 11.14

    …Riņķī apkārt….nepin te krievus iekšā, Tu ļoti labi saprati par ko runāju…

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Ojārs > ligakalnina 09.10.2013. 11.16

    Kabanovs ar Lindermani arī taču darbojās līdz – Atmodas redakcijā, bet es, kā pa migulu, bet liekas ka kādā no LTF kongresiem atceros Ždanoku runājam, var būt arī ka kļūdos :)
    ———————–
    To taču nesen presē atgādināja – ka I kongresā piedalījās Ždanoka un Dīmanis. Viņi pat kongresa saakumā uzstājās, bet kad saprata, ka LTF kaut nedaudz, nedaudz, bet tomēr velk uz “nacionālismu” – paziņoja, ka kongresu pamet.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 09.10.2013. 13.25

    ——-rinķī apkārt …ja kāds sāk mācīt, kas ir pareizais patriotisms, pareizais nacionālisms, kā pareizi Dzimteni mīlēt – ar to brīdi zaudējam….
    ============================================================================
    Jānis Peters,LPSR Rakstnieku savienības valdes priekšsēdētājs:

    “(..) Tikai tā sabiedrība, kas brīva no nacionālisma un šovinisma, var īstenot tādu brīnumainu, visu uzvarošu cilvēku īpašību kā patriotisms.”

    ( PSKP 27. kongresa atbalsis. Karogs, 1986.g.nr.6)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Iluta Jurēviča 09.10.2013. 08.44

http://www.csmonitor.com/1988/1031/ekohl.html
Vispirms pateikties Helmutam, ka mūs izpirka… pārējais ir tikai detaļas

+2
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Iluta Jurēviča 09.10.2013. 12.55

    ———-edak1974:”(..) … pārējais ir tikai detaļas.” ============================================================================ Vienam otram tās “detaļas” tā kā nagla pēc(.)usē. Kā tikai par sponsora degunu L.Gaidaja kinokomēdijā ieminējās, tā momentā tie sponsorējamie noreaģēja:
    …”тумбочку колоть”. Происходит термин от доисторического анекдота: —

    Гражданин Рабинович, где вы берете столько денег? / — В тумбочке.
    — А кто их туда кладет? / — Жена.
    — А где она берет? / — Я ей даю.
    — А вы где берете? / — Гражданин следователь, я же объяснил: в тумбочке.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam