Kā uzlabot gaisu Rīgā?

22

Komentāri (22)

Juris Dzelme 28.09.2013. 03.11

palūgt Dambim lai izgudro Latvijai piemērotu hibrīdauto !!!!!!!!!!

0
0
Atbildēt

0

marchaeva 28.09.2013. 00.19

Nez vai nu dabas gāze glābs rīdzinieku plaušas. Melnais sniegs ir no oglēm. Sarkandaugavā iedzīvotājus indē ar benzolu, bet vecās mašīnas, īpaši dīzeļi, indē rīdziniekus jau gadu desmitiem.. Bet RD Gaisa aizsardzības dept. par kaut ko nezin ko tikai turpina saņemt aldziņas.
Starp citu tieši SC atļāva tranzīta satiksmi Vecrīgā. Tas, protams, ir kopā ar izpūtēju indi.

+1
0
Atbildēt

0

kristrun 27.09.2013. 15.41

ES standarts EN589 nosaka sēra daudzumu autogāzē max 50 mg/kg. Latvijā nav spēkā, nav arī sertificētas laboratorijas, kur to var noteikt. / Statoil 26.04.2013./

+2
0
Atbildēt

0

ineta_rr 27.09.2013. 13.40

Vispār jau tauta runā, ka Rīgā PM10 nākot no apkures, teiksim, privātajiem, kas dedzina ogles, jo normāliem dīzeļiem taču ir kvēpu filtrs, un pavisam moderniem jau BlueTec, kas ievērojami samazina NOx.
Neesmu autogāzes eksperts, bet ik pa laikam uz ceļa sastopu auto, aiz kura smird pēc gāzes odoranta un nereti ir tāda kā smacējoša komponente arī. Var jau būt, ka tas ir viens no desmit, kas tā smird, bet vienalga par kvalitatīvu gaisu to nenosauksi.

+2
-1
Atbildēt

0

ligakalnina 27.09.2013. 12.01

“Kā uzlabot gaisu Rīgā”?
——————————
Nebalsot par SC, kas vajā brīvo presi, izmanto administratīvo resursu biznesa ietekmēšanai, mēģina atgriezt padomisko mentalitāti, mēģina šķelt Latvijas sabiedrību, ir korumpēts vairāk, kā jebkurš politiskais spēks, kas lidz šim valdīja Rīgā, absolūti nelietderīgi izšķiež rīdzinieku naudu, utt., utjp.

+5
-1
Atbildēt

0

inta_s 27.09.2013. 11.56

bilde +1

0
0
Atbildēt

0

Gaisma; Enģelis 27.09.2013. 09.48

Autors ir Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta galvenais speciālists
—————
He. Tik braši uzrakstīts, ka varētu padomāt – Rīgas autobusi jau gadu desmitiem iet uz gāzes.

+5
0
Atbildēt

1

    sausins > Gaisma; Enģelis 27.09.2013. 10.13

    Pievienojos ! Sākt vajag ar sevi ! Kā tur bija ar to cieto daļiņu piesārņojumu un nekontrolēto ogļu kraušanu bŗivostā ?!??!?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

sausins 27.09.2013. 09.47

Un RD nodoms sākt iedzīvotāju šķirošanu ir nākamā pērle, kas reāli nobremzēs pirmos kuslos mēginājumus veidot integrētu sabiedriskā transporta sistēmu iesaistot tajā dzelzceļu !
Latvija ir par mazu lai mēs sāktu iekšējos “kariņus” par nodokļu maksātājiem. Ja ierēdņi paši nespēj izdomāt kā veidot integrētas un visām pusēm izdevīgas sistēmas tad jāizsludina ideju konkurss !

+1
0
Atbildēt

3

    mjantons > sausins 27.09.2013. 10.25

    Ierēdņu pamatdarbs ir realizēt dzīvē politiķu idejas, jo tikai tie pārstāv vēlēto varu. Labākā gadījumā abām institūcijām jādarbojas iedzīvotāju interesēs. Piemēru labu integrētu sistēmu (un arī kļūdu) pasaulē netrūkst. Sabiedriskā transporta galvenā vērtība ir piesārņojuma mazināšana, ko pretējā gadījumā palielina privātais transports. RD deklarēšanās iniciatīva darbojas tieši tam pretī. It kā Rīgai pašai pietiktu labu darbinieku. Bet te ir saskatāmas valdības un pašvaldību budžeta un nodokļu kara pazīmes. Nav jau nekas pārdabisks, tā ir normāla parādība.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > sausins 27.09.2013. 11.59

    Vēlēšanās iespēja balsot vai nu par rokas vai kājas nociršanu. Ja nepiedalies vēlēšanās, tad tiek paziņots, ka esi devis iespēju izlemt tavā vietā. Tā pašlaik strādā tā “demokrātija”.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    sausins > sausins 27.09.2013. 12.24

    Nav jau skaidrs, vai Ušakova piedāvājums ir veids kā nosēdināt kaimiņu pašvaldbas un valdibu pie viena galda un vienoties par visiem pieņemammiem risinājumiem, vai izmisīga manipulācija nolūkā saglabt Rīgas un RS budžeta caurumus.
    Līdzšinējā prakse šādu jautājumu risināšanā ir gauži bēdīga un pēdējās Vinķeles atklāsmes šaubas par vēlmi un spēju kaut ko mainīt nevairo !

    0
    0
    Atbildēt

    0

mjantons 27.09.2013. 09.29

Ekonomikas ministra iniciatīva par akcīzes nodokli auto LPG ir nelaikā, bet pats galvenais ieviesta visnekorektākajā veidā. Auto īpašnieki turpina dzinēju piemērošanu, ieguldīja līdzekļus un darīja divus labus darbus – vides uzlabošanu un enerģijas bilances drošības paaugstināšanu. LPG tiek transportēta no dabas gāzes vai naftas atradnēm un naftas pārstrādes rūpnīcām. Protams, enerģijas cena ir izdevīga abām pusēm.
Par nodokļa ieviešanas terminiem ir jāpaziņo vairākus gadus uz priekšu un jāļauj privātai iniciatīvai atmaksāties. Un tas par tādu štrunta fiskālo efektu!

+5
0
Atbildēt

4

    Vineta > mjantons 28.09.2013. 12.07

    Juris Ozoliņš
    Izlasot virsrakstu, nodomāju, ka beidzot arī IR ievietots normāls “rusofobisks” raksts. Nē, atkal kārtējais Lukoil apmaksātais reklāmraksts. Nožēlojami, ka arī Ozoliņa kungs nolēmis ugunij piešaut benzīna salti.
    Lai samazinātu kaitīgos izmešus, pirmkārt satiksmes organizēšana pilsētā ir jānodod speciālistu, bet ne partijām pietuvināto dunduku rokās(atcerēsimies Baltiņu un Pilsumu). Mūsdienu “panoptikumā”(RD) ir vēl trakāk. Vislielāko piesārņojumu rada sastrēgumi. Eiropas lielajās pilsētas tiklīdz kas atgadās, policists nomet savu moci, ka ritenis vēl griežas un ņemās visu izregulēt. Pie mums kādreiz no 8.00-10.00 uz Voldemāra un Z.A. Meirovica, Raiņa, Kalpaka un Elizabetes stūriem stāvēja regulētājs un Vanžu tilts bija tukšs. Uz publisku jautājumu par šo praksi, Zivtiņš atbildēja, ka tā nav milicijas funkcija. Tātad tīrs gaiss, kā arī satiksmes drošība nav viņu darbošanās mērķis. Uz jautājumu par zaļo bultiņu uzstādīšanu zem luksofora, kas būtiski mazinātu sastrēgumus, tas pats gudrinieks atteica, ka pie mums to nevar, jo braucēji esot ļoti agresīvi.
    Tīru gaisu lielajās pilsētās ar 0% CO2, CO, C un NO2 nodrošina elektriskais transports, vai ar minimāliem izmešiem, autobusi, kas izmanto metānu, kā Skandināvijā. Būtiskus CO un C izmešu mazinājumus un loģiski arī patēriņu, nodrošina benzīnam piejauktais etanols un metanols, uz ko visādi kleperi ceļ paniku par dzinēju “bojāšanu”.
    Būtu tik vēlme uzlabot gaisu, Rīga varētu visus autobusus pārtaisīt braukšanai ar metānu, dīzeļa vietā un atcelt maksu par sabiedrisko visiem pasažieriem, aizliedzot pensionāriem to lietot maksimumstundās un uz visiem lieliem ceļiem ierīkojot park & drive. Visām sastrēgumos stāvošām automašīnām lietot tuvās gaismas vispār ir lielākais stulbums. Gaismas dienas gaišajā laikā neuzlabo drošību, tik palielina degvielas patēriņu, tatad piesārņojumu, un maitā visu satiksmes dalībnieku redzi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    mjantons > mjantons 28.09.2013. 19.58

    Tas par to gaisu un rusofobiju teicami! Bet vai nevarētu kā nākošo soli ieteikt Rīgā braukt tikai ar elektromobiļiem, autobusiem ar metānu un policistiem atņemt motociklus, bet pašu novietot uz mucām krustojumu vidū? Pensionāri, sievietes ar bērniem un invalīdi lai velkas pa trotuāriem un nedomā šķērsot ielas! Un lauķi lai nedomā iekļūt ar saviem pajūgiem uz tirgu tālāk par park n’ ride. Mūžīgās Pekina olimpiskās spēles!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Vineta > mjantons 28.09.2013. 22.50

    Juris Ozoliņš
    Elektromobiļi un autobusi uz gāzi ir tuvākās nākotnes perspektīve, bet vieglie auto ar iekšdedzes dzinējiem būs tikai ekstravagantu bagātnieku privilēģija. Kaut arī man kā motociklistam nepatīk policisti uz močiem, tomēr jāatzīst, ka tie ir gana efektīvi.
    Ja pēc Klepera ierosinājuma visi brauks ar bezakcīzes autogāzi, tad patiešām pensionāri, sievietes ar bērniem un invalīdi nevarēs šķērsot ielas, bet lauķiem savus pajūgus vajadzēs pamest park&drive, bet rīdzinieki nosmaks izplūdes gāzēs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Turpat jāaizliedz arī cilvēku un mājdzīvnieku atrašanās Rīgā, jo fauna pati par sevi ir CO2 un CH4 (metāns, siltumnīcas efekta izraisītājs) rašanās avots.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam