Nejauciet politiku ar kultūru

164

Komentāri (164)

Eriks Grube 11.09.2013. 11.12

” Nekur pasaules operteātros nepastāv tāds veidojums kā valdes. Ir operas direktors, mākslinieciskais vadītājs, galvenais diriģents.”

http://dallasopera.org/about/board/
http://www.metoperafamily.org/metopera/about/whoweare/detail.aspx?customid=1
http://www.roh.org.uk/about/boards-and-committees

0
0
Atbildēt

0

Egita 10.09.2013. 11.17

Latvijas kultūras ,,zieds”
Nora Ikstena
Liāna Langa
Alvis Hermanis
Katrīna Neiburga
Andris Eglītis
Laima Slava
Kristīne Opolais
Andris Nelsons
Aleksandrs Antoņenko
Inga Kalna
Egils Siliņš
Vija Zariņa
Kaspars Zariņš
Jānis Deinats
Elita Patmalniece
Aldis Gobzems
Klāss Vāvere
Viesturs Meikšāns
Ilze Jurkāne
Artis Bute
Una Meistere
Dace Lielā
Aleksandrs Oskins
Ģirts Krūmiņš
Inga Ābele
Dace Rukšāne
Raimonds Auškāps
Jānis Rokpelnis
Knuts Skujenieks
cilvēki, kuri cīnās par izcilā režisora saglabāšanu amatā ,vai vienkārši
piedalās priekšvēlēšanu cīņā?
http://www.delfi.lv/kultura/news/culturenvironment/latvijas-kulturas-zieds-prasa-jaunzemes-grendes-nomainu.d?id=43635487

+2
-2
Atbildēt

0

dro 10.09.2013. 10.56

Avotiņš NRA: Taču – šajā gadījumā neredzu iemeslu diskutēt par ministres kompetenci. Jo nesaskatu šajā «izrādē» neko, kas vismaz, no vienas puses, būtu vērtējams kā kompetenču sadursme. Ja viens saka: «Uzņēmums nestrādā valsts labā», bet otrs atbild: «Mūs pazīst Eiropā», tā ir izvairīšanās no atbildes pēc būtības. Un – ērgļu (kolektīvās) vēstules, ja tās uztur vien operetisks patoss un hormonāli apsvērumi, nav vairāk vērtas par mazputniņu kolektīvajām vēstulēm. Tieši kompetenču atklāsmes līmeņi dara pieļaujamu, ka šī «izrāde» var būt vien kārtējā izbļaustīšanās pirms kārtējā budžeta pieņemšanas. Cerībā atkal kaut ko izplēst «ar autoritāti», nevis pieprasīt attiecību kultūrpolitisku sakārtošanu.

+3
-3
Atbildēt

0

dro 10.09.2013. 10.42

Dienas aptaujātie kultūras cilvēki savos uzskatos par ministres demisijas nepieciešamību tik vienoti nebija. Dzejnieks un tulkotājs Uldis Bērziņš atzina: “Lai gan ne vienmēr esmu solidārs ar Kultūras ministrijā notiekošo, tomēr ētisku apsvērumu dēļ es publisko vēstuli ar aicinājumu Grendei atkāpties neparakstīju. Šāds žests nav manā gaumē.” Dziesmu svētku virsdiriģents Ivars Cinkuss norādīja, ka neredz lietderību šādai akcijai gadu pirms Saeimas vēlēšanām. “Jebkurā gadījumā lēmums par atkāpšanos vai palikšanu amatā ir jāpieņem pašai ministrei. Es gan nezinu, kur mēs dabūsim jaunu kultūras ministru tik īsu laiku pirms vēlēšanām.”

+2
-1
Atbildēt

0

Linda Šaicāne 10.09.2013. 10.23

Ap notikumiem kultūras jomā parasti virmo kaislības, jo, pretstatā, teiksim, neiroķirurģijai, teju visi jūtas kompetenti par to spriest.

Nejūtos kompetents spriest par to, vai LNO ir labāk ar Žagaru vai bez; lasot rakstu un komentārus skaidrs paliek tikai, ka nav ne tikai vienotu kritēriju pēc kuriem vērtē LNO (un Žagara) darbu, tādu, izskatās, nav arī citur.

Laost, iezīmējās trīs kritēriji pēc kuriem vērtēt LNO darbu:

1) darbu mākslinieciskā kvalitāte;
2) finanšu pārvaldība, saimnieciskums;
3) cilvēku vadība.

Par pirmo, domājams, jāizsakās pasaulē atzītiem māksliniekiem, ņemot vērā arī vietējo un starptautisko kritiķu novērtējumu; vēlams tikai nošķirt konkrēti simpātijas pret direktoru no izrāžu vērtējuma. Izrāžu vērtējums galu galā tieši liecina arī par, tai skaitā, direktora darbu.

Par otro varētu liecināt audits, kura rezultātus, cik saprotu, tie, kuriem tie pieejami, interpretē dažādi. Domāju, vismaz padziļinātu operas finanšu rādītāju (kas nav audita rezultāts, bet vieni no tā izejas datiem) publicēšana varētu rast iespēju par tiem spriest finanšu un pārvaldības jomas speciālistiem — ņemot vērā arī operas specifiku un salīdzinot ar citu valstu pieredzi.

Trešais ir vissarežģītākais, jo reti kurā darbā būs visi apmierināti. Tai pat laikā būtu svarīgi izanalizēt situāciju no reālistiskām pozīcijām: par ko īsti ir stāsts.

+4
-1
Atbildēt

0

aivarss41 10.09.2013. 00.23

Jauns anglicismu papildinājums no “Admirāļa Nelsona” puses – KRITICISMS :)

+3
-3
Atbildēt

0

dro 09.09.2013. 21.48

Ja jau Latvijas hokeja fani izglāba Zagrebas halles tehniskos darbiniekus, vai tad kopīgiem spēkiem neizglābsim operu?
http://www.diena.lv/diena-tv/sports/dinamo-lidzjuteji-glabj-zagrebas-halles-tehniskos-darbiniekus-video-14024010

+5
-2
Atbildēt

0

dro 09.09.2013. 21.13

Dainis Kalns: Dot Žagaram naudu nozīmē to bērt caurā maisā 127
Vērojot Andreja Žagara spirināšanos, ālēšanos un viņa līdzskrējēju psihozi, nevaru klusēt un nenosaukt lietas īstajos vārdos.
Pirmkārt, Andrejs Žagars kā Operas vadītājs Latvijas kultūrā ir šausmīgs pārpratums. Precīzi par viņu izsakās Operas vadošie mākslinieki, kuri saka, ka Žagars pie Operas stūres ir tas pats, kas kuģis ar lielu sūci jau reisa sākumā.
Bet, sekojot līdzi A. Žagara saimnieciskajām lietām, redzu, ka tā ir nemāka saimniekot un radīt izcilu mākslu, kura spēj saviļņot īstus un patiesus opermīļus. Tiem opera jābrauc skatīties uz citām zemēm. Žagars un nauda – saņemot 5,8 miljonu valsts dotāciju, gadā tiek radīti tikai 4-5 jauniestudējumi, kā arī operas izrādes mēnesī ir aptuveni 7 reizes, – iznāk, ka gadā redzam tikai nepilnas 70 operas. Man nav nekādas skaidrības, kur šie miljoni paliek. Pats veidoju izrādes no A līdz Z: dekorācijas, tērpi, iestudējums, pasaules elites solisti, aviobiļetes, viesnīcas, gaismas, skaņas, skatuves īre izmaksā vien no 60-70 tūkstošiem latu. Tātad, ja man būtu šāda nauda, spētu iestudēt ja ne 100, tad vismaz 90 izrādes gada laikā.
Nacionālā opera saņem valsts dotāciju, kura ir divreiz lielāka nekā visu pārējo 7 valsts teātru kopējā dotācija. Piemēram, Nacionālajam teātrim – 800 tūkstoši Ls, un tur ir 60 izrāžu mēnesī visās 3 zālēs vienlaicīgi. Parēķināju, ka Opera tiešām ir specifiska, jo tai ir gan orķestris, gan balets, salīdzinot ar drāmas teātriem. Orķestra gada izmaksas pēc maniem aprēķiniem būtu 0,5 miljoni Ls, baletam – 300 tūkstoši, korim – arī tikpat. Tātad, salīdzinot ar Nacionālo teātri, Operai būtu vajadzīgi 1,1 miljonu Ls vairāk, lai radītu 60 izrādes mēnesī. Jautājums – kur paliek pārējie 4 miljoni? Secinājums viens – dot Žagaram naudu nozīmē to bērt caurā maisā. Operai nauda ir vajadzīga, bet, ja šāda nauda, tad jābūt nepārtraukti izpārdotām biļetēm, kā arī papildu izrādēm. Diemžēl šādi fakti nav konstatēti, bet ir gluži pretējais – radio ir piedāvājumi iegādāties biļetes ar atlaidēm, kā arī tiek aktīvi meklēti skatītāji dažādās Rīgas iestādēs. Patiesība ir tāda – jo augstāka līmeņa māksla, jo lielāka skatītāju interese un tai sekojoša nauda.
Runājot par lielām mākslinieciskajām vērtībām, neērti klausīties, kā Žagars melo, ka pakausis vien kūp. Jau pirms daudziem gadiem, kad mūsu LNO viesojās Maskavā, pēc pirmās izrādes (Mcenskas apriņķa lēdija Makbeta) Krievijas mūzikas funkcionāri domāja, ko darīt – sūtīt mūsu Operu mājās vai ļaut izrādīt vēl 3 izrādes. Labvēlīgie krievi par Latviju apžēlojās. Tāpat liela blamāža bija šī gada izrādes Maskavā, kad Žagara režisētās izrādes tika nolīdzinātas līdz ar zemi – respektīvi, konstatēts plaģiātisms un vēl reiz plaģiātisms tā vissliktākajās izpausmēs. Kritika skaudrus vārdus teica par Kristīni Opolais, kurai nākamajā izrādē bija jāmeklē aizvietotāja. Paši Operas mākslinieki šī kauna dēļ jutās ļoti pazemoti. Viņu komentārs bija sekojošs: “Kā pēc šādas blamāžas Operas direktors nedemisionē?”
Par pārējiem Žagara panākumiem – nepārtraukti dzirdu, ka mums, pateicoties Nacionālajai operai, ir 6 vai pat 7 pasaules elites solisti. Taču Garanča, Rebeka, Kovaļevska savu veiksmes ceļu uzsāka, apejot mūsu Nacionālo operu, pa tiešo nokļūstot Eiropā. Aleksandrs Antoņenko mūsu Operā tika gatavots kā kontrtenors, bet Tallinas opera viņam ļāva izpausties, un viņš kļuva par to, kas ir šodien. Vienīgi Kristīne Opolais savu ceļu sāka mūsu Nacionālajā operā un šodien pamazām iekaro pasauli. Nezinu par mūsu Operas viesošanos Vācijā, Spānijā, Francijā pēdējo gadu laikā. Mūsu ceļš ved tikai uz eksotiskajām zemēm, bet balets jau pirms Žagara apceļoja Eiropu.

+21
-10
Atbildēt

2

    dro > dro 09.09.2013. 21.13

    nobeigums.

    Un par Žagara personību un talantu – Žagars savus Operas māksliniekus sauc par neveiksminiekiem, bet tieši šie neveiksminieki nodrošina Operas izdzīvošanu. Vai par veiksminieku var saukt cilvēku, kuram 53 gadu vecumā nav pat sava dzīvokļa, bet ir mežonīgas parādsaistības (ap 250 tūkstoši Ls) un kas vēl joprojām ir ļoti iekārojams vecpuisis? Vai veiksminieks ir tas, kurš pēc 4 mēnešu lomas iestudēšanas 10 dienas pirms pirmizrādes tiek no lomas noņemts? Viņa vietā Induli Dailes teātrī 10 dienās sagatavoja Ivars Kalniņš, faktiski ar šo neveiksmi beidzās arī Žagara aktiera karjera.
    Kāpēc tad Žagars tā turas pie sava krēsla – tie ir lielie parādi, ja nebūs Operas direktors, būs uz ielas ar visu lielo parādu nastu un nevajadzīgs nevienā zemē – ne Eiropā, ne Āzijā. Tāda ir šī “lielā ģēnija” bēda. Taču Žagara cienītājiem iesaku izlasīt Gundegas Repšes biogrāfiskos stāstus, tur uzzināsiet, cik ilgi Žagars katru dienu stāvējis spoguļa priekšā, cik svarīga viņam bija pareizā matu ziede un kādas bija viņa zināšanas par klasisko mūziku un citām kultūras vērtībām. Tiem, kas saka, ka kultūras ministre ir mūzikā nekompetenta, varu tikai teikt, ka Grendes kundzei ir taisnība, jo viņa cīnās par labāku Operu Latvijā. Bet Žagara pielūdzēji nespēj atšķirt baltu no melna.
    P.S. Pats nepretendēju uz Žagara vietu, lai arī mani uzrunā gan paši Operas ļaudis, gan daudzi simti opermīļu Latvijā. Uzskatu, ka ir par mani labākas kandidatūras, un pašam ir interesanti pasūtījumi veidot savus projektus Zviedrijā, Dānijā, Siguldā un citur. Diena.

    +15
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > dro 09.09.2013. 22.39

    ….diez, kāpēc šī intriganta, kurš kādreiz bija cienījams cilvēks – murgi – vairs nepārsteidz….
    ….nemaz tālu nav jāmeklē – vēl šovasar šis intrigants nekaunējās apmelot gan Viļumani, gan Antoņenko….nožēlojami, Kalna kungs!….

    http://www.diena.lv/kd/muzika/dainis-kalns-opera-sigulda-bus-noteikti-14011675?cp=1#comments

    +6
    -10
    Atbildēt

    0

Timurs Čuntonovs 09.09.2013. 20.27

Vēl viens secinājums: Ķīlis varbūt izprata nozari, bet necienīja un nesaprata nozares cilvēkus, bet Grende – nesaprot nedz nozari, nedz arī ciena un saprot kultūras cilvēkus, īpaši jau māksliniekus. Kas notika, kad ķēkšas sāka vadīt valsti, mēs jau zinām no 20.gs sākumā brīnumu zemes Krievijas.

+10
-11
Atbildēt

0

dro 09.09.2013. 20.11

Interesanti, kurš Kultūras ministrs tad bijis labs? Tagad nostaļģē pēc Demakovas, jo aizmirsuši jau viņas konfliktu ar simfonisko orķestri, Doma baznīcas slēgšanu uz diletanta “pētījuma” pamata, peripetijas ap Gļinku, viņas gaisa pilis u.t.t.. Ja kampaņu pret Grendi vada tūdaliņš Gobzems, tad esmu pret:)

+10
-4
Atbildēt

3

    andris902 > dro 09.09.2013. 20.20

    …-“Ja kampaņu pret Grendi vada tūdaliņš Gobzems, tad esmu pret:)”
    ———————–
    …vai tad Gobzems NA iestājies?…. :)

    …Kultūras alianse pilnvarojusi Gobzemu pārstāvēt viņu intereses…tikai juridisks darījums…

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > dro 09.09.2013. 20.34

    Zanīt, kultūras alianse atbalsta Grendi, par to tu rīt varēsi pārliecināties. kas tā par kultūras aliansi, kuras intereses Gobzems pārstāv, viņšLR1 tā arī nespēja paskaidrot…

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > dro 09.09.2013. 21.21

    lno
    Visai šai jezgai atslēgas vārds ir Nacionālā Apvienība. Būtu Grende no Zatlera partijas, nemaz nebūtu tik dikts uzstādījums, ka LNO obligāti jāvada augstprātīgam pediņam, kas ar cipariem nedraudzējas. Neskatoties uz Ķīļa, Sprūdža un Kozlovska kliedzošiem izgājieniem, viss, ir OK.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

Egita 09.09.2013. 19.57

ŽAGAR ATKĀPIES

+10
-8
Atbildēt

0

juhans 09.09.2013. 17.25

Zinātāji skaidro, ka dzīve galvenokārt sastāv no nejaušībām, bet cilvēki lielākoties tās nespēj pamanīt un cenšas meklēt likumības tur, kur to nemaz nav – likteņa lēmumus, sazvērestības teorijas, LNO iespaidus un diez ko vēl citu. Tomēr ir viens izņēmums. Ja atkārtojas LĪDZĪGI notikumi, tad ļoti iespējams, ka ir kaut kas, kas tos savā starpā saista.

Tāds iespaids rodas, pāršķirstot par kultūras ministri rakstīto, sākot jau ar apcerēm par piedalīšanos Austrālijas latviešu svētkos, šai sakarībā KNAB lietas ierosināšanu un tās izčākstēšanu. Un iet vaļā atkal, nu jau par Operu!

Pagaidām „IR” veiktās 5. septembra aptaujas „Kā vērtējat konfliktu par un ap Nacionālo operu? „ atbildes ir šādas:
Izmaiņas Operā bija nepieciešamas – 893,
Vajadzēja atstāt visu pa vecam 6.

Interesanti, vai pēc aicinājumiem „nejaukt politiku ar kultūru” un „atlaist ministri” aptaujas atbildes pārsviedīsies uz pretējo vai paliks tādas pašas? Bet varbūt iztiks bez tā?

+5
-7
Atbildēt

2

    Sanšains > juhans 09.09.2013. 18.42

    Pārtrauciet skatīties uz “Ir” aptauju rezultātiem!:)
    Jebkurš, kaut vai es, var tur saklikšķināt kaut 10 000 balsu.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    juhans > juhans 09.09.2013. 19.10

    Jebkurš ne. Piemēram, es nevaru (un negribu).

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

Jānis Derkusovs 09.09.2013. 15.23

Nepiemēroti amatiem ir gan Grende, gan Žagars.Abi!
Un Latvijas kultūrai vislabāk būtu, ja no amatiem lidotu abi. Tas būtu visoptimālākais risinājums.

+6
-6
Atbildēt

5

    Signija Aizpuriete > Jānis Derkusovs 09.09.2013. 15.51

    ——
    Visus vajag atlaist! “Dajoš” Rīkojumu nr.3!

    Tauta atkal var atlaist Saeimu
    http://www.youtube.com/watch?v=TdnjY8TPEEA

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > Jānis Derkusovs 09.09.2013. 16.18

    >edge
    Visus abus! Un atlaist!
    Bet ievēro- atlaist. Jo nošaušanu vai citādu likvidāciju piekritējs te ir Dzeris.
    Es atbalstu tikai darba attiecību pārtraukšanu Gan ar ministri, gan direktoru.
    Un miers un klusums mājās!

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Jānis Derkusovs 09.09.2013. 19.10

    Es esmu par nošaušanu, jo neiet prom ar labu – ja nav bailes no sabiedrības nosodījuma, tad lai ir bailes par savu ādu – tiesa gan Ģrendes gadījumā.
    Žagaru šeit pat nevar salīdzināt ar Grendi – viņš tomēr novadījis Operu tik ilgu laiku un man ir brīnums, ka Opera joprojām peld un ķepurojas un Operas vārds tiek nests tālāk pasaulē un dēļ Operas uz Rīgu atbrauc ne tikai krogus dzērāji, stūru mīzēji un mauku meklētāji. Un pēc 18 gadiem var arī aizvadīt ar kūku un pateikt milzu paldies par ieguldīto dzīves daļu, nevis pa pakaļu izspert pa durvīm. Un Žagars nav tak vienīgais, kas vada savu organizāciju gadiem ilgi, bet tāda sajūta ka latvieši ir īsti baleta, operdziedāšanas un lielu organizāciju vadīšanas speciālisti… man pat tagad ir iespēja teikt citiem cilvēkiem cik mēs kulturāla tauta :)))

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Jānis Derkusovs 09.09.2013. 20.20

    jautājums – muļķīgs komentārs, kaut, NA primitīvās demasgoģijas stilā, es nevienu nošaut neaģitēju, ko tu pats zini, toties tavs komentārs tīrākā NA raksturīga histēriska reakcija.
    Un amatam nepiemērota Grende, Žagars amatam absolūti piemērots.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > Jānis Derkusovs 09.09.2013. 20.37

    >Dzeris
    Kā neaģitē par nošaušanu? Palasi savus komentarus, pinočetist.
    Un saki, kad Tu biji operā pēdējo reizi? Un ko tieši skatījies?

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

ArnisPKR 09.09.2013. 15.06

Es gribētu pievērst komenetētāju uzmanību trim faktiem, kam nav nekādas saistības ar Žagara vai Grendes personiskajām īpašībam un kompetenci:

– nevienā no pasaules opernamiem nav valdes — un ne bez pamata;
– neatkarīgo auditoru izmeklējumā netika atrasti būtiski pārkāpumi;
– minētā izmeklējuma slēdzienus kultūras ministrija noslepeno.

Ar to vajadzētu pietikt, lai sašūpotu, piemēram, Vācijas, Austrijas vai Lielbritānijas kultūras ministra sēdekli.

Es aicinu izbeigt argumentāciju ad hominem, un skatīties uz situāciju pēc būtības. Turklāt, Žagara piemērotība vai nepiemērotība direktora amatam ir pavisam cita tēma, kam nav nekādas saistības ar Grendes piemērotību ministra amatam.

+9
-8
Atbildēt

24

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 15.22

    neatkarīgo auditoru izmeklējumā netika atrasti būtiski pārkāpumi
    —————————————————————
    Nū…Kad tad viņi ir kaut ko atraduši? Pareksā, Krājbankā, ko katru gadu auditēja lielie un neatkarīgie auditori? Liepājas Metalurgā?
    Un beigās tikai nodokļu maksātāhji maksā…

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    ArnisPKR > ArnisPKR 09.09.2013. 15.28

    Lūgšu nemainīt tematu. Neatkarīgi no auditoru pētījuma skrupulozitātes, Grende nerēķinās ar šo pētījumu, ko pati, pēc būtības, ir pasūtījusi. Kāpēc? Man šķiet, interesants jautājums.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 15.39

    Un kur ir teikts, ka viņai ar to ziņojumu jārēķinās?
    Žagars taču ar arodbiedrībām, respektīvi, saviem darbiniekiem, arī nerēķinās.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > ArnisPKR 09.09.2013. 15.59

    …Jautājums…nu jau Tu ķeries pie demagoģijas!…ministre pasūta auditu, rezultāts neapmierina ministri, jo nav kur īsti piekasīties, to fiksi noslepeno un tad turpina melot:
    1. par naudas izsaimniekošanu un nelietderīgiem tēriņiem…
    2. par to, ka KM nekādu slepenību ziņojumam nav uzlikusi….

    ….fakti gan runā ko citu…vai mums ir vajadzīga nekompetenta un melīga KULTŪRAS ministre?….vai tas būtu norādījums, kādai jābūt Latvijas kultūrai, līdzinoties ministrei?….

    http://www.pietiek.com/foto/10092013/grende_latvijas_televizija_melojusi,_apgalvojot,_ka_nav_likusi_noslepenot_operas_auditu/km_rikojums_01.06

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 16.14

    Nū…Žanete rīkojas kā Žanete. Adekvāti sev. Ja viņa būtu loģiski rīkojusies, tas būtu pārsteidzoši. Jo blonda, ka acis žilbst!
    Bet pasaki man, kā tas ziņojums iet kopā ar regulāriem ārkārtas līdzekļu pieprasījumiem, jo Žagars atkal nav budžetā iekļāvies?
    Citi teātri cīnās un knapinās, par skolām , slimnīcām un ugunsdzēsējiem pat nerunājot, bet te ekskluzīvi un elitāri…Dodiet, lumpeni!
    Beidz nu, Zane, te propogandas kampaņas bīdīt. 18 gadus LNO novadīja? Teicami. Laiks pārmaiņām.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > ArnisPKR 09.09.2013. 16.42

    …Jautājums….par plānošanu un finašu riskiem Operā….tā tomēr ir Operas darba specifika….budžets tiek plānots tikai vienam finanšu gadam, bet repertuāra plānošana notiek vairāku gadu perspektīvā…lielajiem jauniestudējumiem piem. “Nībelungu gredzens” – izmaksas ir ļoooti augstas!…arī par to esmu Žagaru kritizējusi, vai Latvija var atļauties tik grandiozu iestudējumu, ja pat bagātās Eiropas valstis nav tam gatavas….taču – atkal, saistībā ar EKG, domāju, ka tas atmaksāsies un būs īsti gan vietā, gan laikā….

    ….finansiālā nenoteiktība, kad katra gada budžets ir nenosakāms lielums un “pārsteigums” nozarei – atliktu tikai tautas dziesmu dziedāšana no Operas skatuves….

    …valsts budžeta dotācijas neatbilstība tirgus sadārdzinājumam….LNO mākslinieciskās darbības izmaksas sedz no saviem piesaistītajiem līdzekļiem….budžeta dotācija nepieciešama darbinieku atalgojumam un ēkas uzturēšanas izmaksām….par tarifu sadārdzinājumu un patēriņa cenu kāpumu, domāju, man nav atsevišķi jāstāsta….

    …tomēr jāsaprot, ka opera un balets ir elitāra māksla, kurai nepieciešams valsts atbalsts….ja vēlamies noturēt atbilstošu līmeni, tad par to arī jāmaksā….kāpēc bāleliņiem tāda vienaldzība un pat naids pret Žagaru un Operu?…varbūt tāpēc, ka tā nav plašpatēriņa prece ar popkornu un coca-colas glāzi rokā…svešs un nesaprotams?….

    P.S. ….2012.gadu LNO beidza ar peļnu, kuru novirzīja iepriekšējo gadu parādu segšanai….nav!….nav viss tik drūmi, kā mums mēģina iestāstīt…

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 17.20

    Zane, ko Tu fantazē. Ko likums par finanšu vadību uz operu neattiecās? Turklāt mums ir vidējā termiņa budžeta plānošana, vismaz bāzes izdevumi ir paredzēti 3 gadus uz priekšu. Nu tad nevajag plānot repertuāru, ko nevar pacelt.
    Un par to elitārumu…Un ko, slimnīcām un skolām nav vajadzīgs valsts atbalsts, jo nav elitāras? Mums pat onkoloģiskie slimnieki stāv rindā pēc valsts finansējuma, par pārējiem pat nerunājot.
    Un ko Tu putojies? Nu padzīvos opera gadu bez Žagara, ja juks un bruks…Tad lūgsimies, lai nāk Andrejs atpakaļ.
    Jo visas lietu vērtību taču nosaka salīdzinājumā…

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    andris902 > ArnisPKR 09.09.2013. 18.56

    …Jautājums…. tiešām?…3 gadus uz priekšu?…ko tad tā ministre tur savā namiņā dara?…it īpaši, ja ņem vērā, ka ziņojums par finanšu stāvokli KM bija pieejams jau 2012.gada maijā, bet 1.jūnijā ar steigu to vajadzēja noslepenot, lai veselu gadu sabiedrībai pūderētu smadzenes?….
    …ja neesi pamanījis – mēs runājam ne tikai par Žagaru, bet Grendes atbilstību ieņemamajam amatam….

    …un Grendes sīkā atriebība, paziņojot par Žagara izmešanu no LNO tieši pirms Operas jubilejas – sak, es Tev svētkus parādīšu!….nu, sīki un nožēlojami!…

    …no tādiem sīkumiem saliekas puzle – diemžēl, Grendes spējas vai pareizāk = nespēju, šo gadu laikā – var raksturot kā bezjēdzīgu darbošanos tukšgaitā, bet – milzīgām pūlēm radīt skandalozu atpazīstamību….

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 19.58

    Tu runā par Grendes, bet es runāju par Žagara.
    Un ko tad Tu pēkšņi brīnies par budžeta plānošanu? Tu taču mums speciāliste finansēs…Un kur tik vēl nē…
    Un atkal…Tu taču arī par Čalovski cepies, Un arī Grende bija pret izdošanu.Jums ir daudz kopīgā.Novērtē.
    p.s. Vispār ir kāds odiozs tips, ko Tu nemeties aizstāvēt uz dzīvību un nāvi?

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > ArnisPKR 09.09.2013. 20.08

    ….Jautājums…kad argumenti beidzas, sākas personiski uzbraucieni?…bet… Čalovska pieminēšana – sauciens pēc palīdzības ar tēmas maiņu?…te, nu, bija!… :)

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 20.34

    Neglaimo sev. Es tikai norādu, ka Tev ar Žaneti ir ļoti daudz kopīga. Tā teikt, dvēseles radinieces….Kā māsas.
    Un ar divām lietām jūs abas neesat apgrūtinātas… Kultūru un loģiku.
    p.s. Nu, ko Tu vēl gribi zināt par budžeta plānošanu? Ieej FM mājas lapā un apskaties.Sadaļa-budžets.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > ArnisPKR 09.09.2013. 21.16

    zanE. Peļņa pie 5.8 milj. valsts dotācijas?!:):):)
    Tava demagoģija sasniegusi jaunus apvāršņus.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > ArnisPKR 09.09.2013. 21.46

    …Jautājums….ak, nenovērtētais un neatzītais teātra kritiķi – Tevi tik ļoti izsita no līdzsvara smagā izgāšanās tēmā par Pinočetu…. :)

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > ArnisPKR 09.09.2013. 22.00

    zanE. Kādēļ sakāve? varbūt tieši jautājumam ir taisnība?

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 22.17

    >Zane
    Nepatīk man slepkavas. Tāda ir mana pārliecība. Un man ir gluži vienalga, vai es izgāžos, vai nē.
    Man un Tev ir atšķirīgi varoņi…Katram savs!
    Es arī neatzīts pavisam omulīgi jūtos. Nebēdā tik gauži par mani…

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ArnisPKR 09.09.2013. 22.31

    jautajums_4
    “Nepatīk man slepkavas. Tāda ir mana pārliecība.”

    Tad jau varam sagaidīt, ka pēc nākošā gada 9. maija Pārdaugavas vārnas varēs savas ligzdas izrotāt ar asiņainām georgija lentītēm.
    Vēlu veiksmi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 22.40

    Nū… Baidos, ka nevarat viss. Es esmu stingrs kristietis.
    Man ir bauslis…Tev nebūs nokaut!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ArnisPKR 09.09.2013. 22.52

    jautajums_4
    Bet ka paliek, “aci pret aci”?
    Hitlers un Franko arī bija kristieši un desmitiem miljonu cilvēku tiem var pateikties par savām dzīvībām. Bez viņiem šodien Eiropa būtu viens liels konclāģers.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 09.09.2013. 23.06

    >disidente
    Nū…Tas gan nav bauslis. Ja Jums uzdauza aci, tad nebūs nāves grēks, ja atdarīsiet ar to pašu. Jo ne visi ir tik lieli garā kā Kristus, lai pagriestu otru vaigu…Bet tas neatceļ bausli -Tev nebūs nokaut!
    Pat ja ir gadījies izkauties…Ir jāprot apstāties.
    p.s. Un par Franko un Hitlera nopelniem …Es jau izteicos pie Pinočeta. Tas pats tikai pārākā pākāpē…

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ArnisPKR 09.09.2013. 23.41

    jautajums_4
    “p.s. Un par Franko un Hitlera nopelniem …”

    Kā īstens kristietis, nedarīšu pāri žurkai, tas nekas, ka tā izēd bērna acis. Vai ne?
    Pret absolūto ļaunumu jebkas, kas būtu mazāks, jau ir svētība.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ArnisPKR 10.09.2013. 00.39

    Ja jūs esiet labrocis un dodat pliķi pa kreiso vaigu, jums sanāks otram cilvēkam nesāpīgāks sitiens, ja viņš pagriezīs otru vaigu. Ne visi spēj sist ar abām rokām vienlaikus – varbūt otra roka ir aizņemta ar iepirkuma tīkliņu…

    Ar vaiga pagriešanu nebija domāta kaut kāda upurēšanās un mazohistiska sāpju izbaudīšana, kā te daudzi iedomājas un kā paši kristieši interpretē, bet gan ļoti aktīva un spītīga pretošanās un tur kur kristieši nonāca soģu lomā, viņi parādīja savu “miermīlīgo” dabu, kuru nācās izbaudīt visu pagānisko Dievu pielūdzējiem bijušajā Romas impērijā un arī ārpus tās robežām.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 10.09.2013. 09.25

    Es noteiktu veikšu pasākumus, ja žurka apdraudēs bērnu, vecu cilvēku vai vispār kādu citu dzīvu radību. Bet prieka pēc es nenogalināšu pat žurku. Tikai tāpēc, ka žurka. Ja viņa nevienam nekaitē, lai dzīvo.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ArnisPKR 11.09.2013. 00.14

    jautajums_4
    “Es noteiktu veikšu pasākumus, ja žurka apdraudēs bērnu”

    Hitleram, tas bija preventīvais uzbrukums, 1941. gada 22. jūnijā. Ulmanim un Franko valsts apvērsums. Pinočetam kārtības nodibināšana valstī, lai nepieļautu asiņainu pilsoņu karu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ArnisPKR 11.09.2013. 14.23

    Franko ar militāru apvērsumu1936.gadā, pēc Hitlera parauga, sāka pilsoņu karu valstī. Pirms tam tur viss bija mierīgi.
    Ak, tad šitā…Bet II PK sākās 01.09.1939 ar Vācijas iebrukumui Polijā. Kā tieši Hitleru apdraudēja Polija?
    Un kā tieši Jūs Rībentropa-Molotava pakta mērķi skaidrosiet?

    0
    0
    Atbildēt

    0

gliters 09.09.2013. 13.11

Man, kā ar operu nesaistītam cilvēkam, liekas tā lieta diezgan vienkārša. Žagars ar zobiem un nagiem turas pie amata un, būdams prasmīgs manipulātors, perfekti izmanto savā labā “skaldi un valdi” principu, t.i. visādi stutē “bramīnu” kastu, dažādos veidos veicinot viņu piekļuvi finansu plūsmām un darba iespējām, tāpat dāsni atalgojot dažādas viesprominences, lai uzturētu darbīgus biznesa (sorry, mākslinieciskos) kontaktus gan savām personiski, gan “bramīnu kastas” vajadzībām, bet pārējos – tos, kuru viedoklim nav svara un kuri viņam personiski nekādi nevar būt noderīgi (t.i. vairākumu darbinieku) ielicis “šudru” kastā. “Šudru” protestu, kā jau bija gaidāms, mūsu sabiedrība neņem vērā, lai gan es apšaubu, ka kāds no Žagara aizstāvjiem gribētu mainīties vietām ar vienu vai otru orķestrantu, kas saņem ap 300Ls, neskatoties uz to, ka ieguldījis milzu darbu, laiku un enerģiju, lai perfekti apgūtu savu darbu.
Nu jā, un protams, “bramīnu” korim draudzīgi piebalso visa veida liberālkremlini – NA nīdēji, lai troksnis skaļāks. Vispār man Grende nepatīk, bet izskatās, ka šajā lietā taisnība ir viņas pusē.

+13
-14
Atbildēt

15

    ligakalnina > gliters 09.09.2013. 13.44

    Principā, ja tiem orkestrantiem ir tik slikti, un viņiem maksā neadekvāti mazu algu, kas liedz viņiem viņiem meklēt darbu, kur viņiem maksā atbilstoši viņu spējām un kvalifikācijai?
    un vai tad tu domā, ka tā ir viņu vienīgā darbavieta?
    Drīzāk, problēma ir tur, ka to arodbiedrību vada NA biedrs ar politiskām ambīcijām, kuram izdevīgi tēlot “darbaļaužu aizstāvja” lomu.

    +10
    -10
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 09.09.2013. 13.55

    Mja… Ja vajag apkarot NA, dzeris gatavs kļūt gan par Pinočeta aizstāvi, gan izmantot tipisku “buržuju” retoriku – nepatīk alga, ej citur.
    Ambīcijas ir visiem, kas iesaistās politikā un jā, piekrītu, arī orķestranti noteikti piehaltūrē, taču viņiem nav iespēju 200 dienas gadā neatrasties pamatdarbā.

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 09.09.2013. 14.08

    …zirneklien, vai Tu šodien esi darbā?….ko Tavs priekšnieks saka par loderēšanu i-netā – sola algas pielikumu?….

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > gliters 09.09.2013. 14.14

    Ja NA pinočeta ir tas lielākais ļaunums, tas tikai liecina par šīs partijas kreisumu, un es neaizstāvu to Pinočeti, bet gqan sklaidroju, ka tanī situācijā viņam nebija citas izejas.
    Ja Latvijā pe varas nokļūtu NA populisti – boļševiki, es tāpat attaisnotu katru diktatoru, kas šo veidojumu novāc no politiskās skatuves, protams, bez asinīm, jo man svarīga Latvija, nevis NA liktenis.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 09.09.2013. 14.40

    zanE

    Cik saprotu, esi izvēlējusies mani apkarot ar uzbraucieniem par net’a lietošanu darba laikā? Jā, saprotu, tev katram oponentam ir “individuāla pieeja” reizēm, kad nav ko iebilst pēc būtības.
    Tad lūk, paskaidrošu… Lielu daļu mana darba laika paņem tādas lietas, kā datu atlase, datu labošana, dzēšana, ielāde utml. Šie procesi lielā mērā ir automatizēti, tāpēc jebkurā gadījumā viens posms šajās lietās ir palaist procesu un gaidīt rezultātu. Tajā laikā darīt paralēli ko “resursietilpīgāku” par ziņu lasīšanu vai komentu rakstīšanu nav ieteicams. Tāpēc es te varu kaut vai romānus sarakstīt un arī darbs būs padarīts.

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 09.09.2013. 15.30

    ….nu, tad asini zīmuļus – tas attiecas tieši uz Tavu darba laiku, vietu un darba ražīgumu….jo nodarbojoties ar blakuslietām, Tu zaudē uzmanību un šāds darbinieks nenodrošina kvalitatīvu savu pienākumu veikšanu….

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 09.09.2013. 16.19

    Atvaino, tu nu gan esi zoss… Man zīmuļu nav vispār un arī pildspalvu lietoju reti, jo mums praktiski viss ir failu veidā, turklāt veids, kādā es gaidu “output’u”, tā kvalitāti neietekmē.
    Varbūt nelien ar savām pamācībām tur, kur neko nejēdz (par GIS’u tev noteikti nav sajēgas) – gudrāka izskatīsies.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 09.09.2013. 17.17

    ….būs tomēr Tavam priekšniekam jādara zināms ar ko nodarbojies darba laikā…loderus necieš neviens darba devējs….
    …bet zīmuļus iegādājies gan – tie Tev palīdzēs nervus nomierināt….

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 10.09.2013. 08.47

    Ak jel saņemies un norij faktu, ka neesi mans priekšnieks – vieglāk būs dzīvot…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > gliters 10.09.2013. 10.11

    >dzeris
    “Principā, ja tiem orkestrantiem ir tik slikti, un viņiem maksā neadekvāti mazu algu, kas liedz viņiem viņiem meklēt darbu, kur viņiem maksā atbilstoši viņu spējām un kvalifikācijai?” – šī nu ir bezkaunīga demagoģija, jo mazā valstī nav tik daudz orķestru, kur meklēt darbu savā specialitātē un tur jau tāpat ir mazas algas. Līdzīgi var teikt par skolotājiem – viņiem mazas algas, bet vai šajā valstī viņi var atrast darbu savā specialitātē ar adekvātu atalgojumu?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > gliters 10.09.2013. 10.13

    “zirneklien, vai Tu šodien esi darbā?….ko Tavs priekšnieks saka par loderēšanu i-netā – sola algas pielikumu?…. ” – nez ko darba laikā dara zane komentāros? Vai,varbūt, tas ir zanes maizes darbs – komentāru rakstīšana?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 10.09.2013. 10.35

    Ciniķis
    Troļliem izteiksim draudzīgu aicinājumu nenorādīt citiem, kas darāms, lai nav jālasa, kur pašiem iet.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 10.09.2013. 12.45

    …Ciniķis….uzraugu tādus loderus, lai savu algu tie godam nopelnītu, nevis loderētu un klačas izplatītu…. :)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 10.09.2013. 13.20

    Tu to sabiedriskā kārtā vai tas tev maizes darbs? Ja maizes darbs, tad tieši tu esi tā, kas algu nenopelna un nekad arī nenopelnīs, jo mēs lodājam un turpināsim lodāt, paužot viedokļus, kas tev netīkami, jeb “klačas” tavā terminoloģijā.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > gliters 10.09.2013. 17.26

    ….atšķirībā no Tevis, mani darbinieki godprātīgi veic savus pienākumus un par to saņem pienācīgu atalgojumu, bet tādi tirliņi kā zirnekliene žēlaba atļaujas savu darba devēju čakarēt – darba laikā klačojoties un neveicot savus tiešos darba pienākumus….tā ka, Tavam darba devējam būs par ko padomāt….

    0
    -3
    Atbildēt

    0

Sanšains 09.09.2013. 12.59

Nelsons:
Taču šobrīd tiek radīta sajūta, ka visas Latvijas un pasaules krīzes cēlonis ir Žagars. Tas ir ļoti ērti. Tā sakot, ja mēs viņu novāksim, viss atrisināsies.
==========================================
Man gan šķiet, ka tieši “kultūras darbinieki” tā spriež par Grendi un nevis Grende/NA par “kultūras darbiniekiem”.:)

Lai atceramies jau seno Grendes saķeršanos ar kaščmārciņu kompašku Ikstenas un Langas vadībā. Histērija un kājeļu mētāšana.

Arī man Grende pēc daudziem viņas izteikumiem nešķiet tāda, kura, kaut būdama ārpusniece, tomēr pret kultūras norisēm izturētos ar dziļu interesi, patiku un izpratni. Man viņa šķiet.. diezgan sekla un aprobežota.

Bet politikas aspektā galvenais pārmetums viņai varētu būt tas, ka viņa neder ministres amatam kaut vai tāpēc vien, ka acīmredzami neapjēdz ar kādu histērisku, narcistisku, jūtelīgu, izlutinātu un reizē solidāru baru viņai ir darīšana.
Ja Grende būtu gudra, vismaz kā politiķe gudra, viņai to visu būtu bijis jāspēj paredzēt.

+10
-9
Atbildēt

4

    andris902 > Sanšains 09.09.2013. 14.07

    …nuja, esi jau piemirsis Grendes vēlmi, lai Šišons viņai uzsauc rīta brokastis, tad varbūt varētu ko sarunāt….arī Šišonu Grende uzskatīja par nespējīgu, jo partijas “ardobiedrība” tā teica….

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 09.09.2013. 14.10

    Ko, pie Šišona nomešanas arī tas Grunde vainīgs?

    Starp citu, man šķiet, Šišons laika gaitā arvien retāk pievērsās savam pamatdarbam LNSO, tāpat kā Žagars operā – arvien biežāk nodarbojās ar koncertēšanu citur. Un vai tik nebija tā, ka viņš jau bija ievadījis sarunas ar savu šā brīža orķestri vai pat jau noslēdzis līgumu, un tikai tad, jau droši prom iedams, ar lielu pompu metās lamāt Grendi.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 09.09.2013. 15.25

    ….vai mēģini izlikties par amnēzijas skartu tautieti?…
    ….pārlasi kaut vai tepat ir.lv arhīvu un….atsvaidzini atmiņu….

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Timurs Čuntonovs > Sanšains 09.09.2013. 15.52

    Hari, šoreiz viss ir ļoti vienkārši. Maija Kūle par Grendi: viņa nesaprot, ka nav gudra. Es gan teiktu saviem vārdiem: tā zoss laikam nesapratīs, ka ir stulba, līdz kamēr viņu noplūks un uzliks uz pannas cepties.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 09.09.2013. 12.15

Kultūras zieds pamodies. Katram latvietim pa kultūras ministrijai un operai – pusdienās, vakariņās un brokastīs. Mugurā EURO, bet izklaidē konsolidāciju. Tik laimīgi esam šeit mēs.

+9
-9
Atbildēt

0

ligakalnina 09.09.2013. 11.39

Ja visu lemj “darba kolektīvi”, tad tas ir visslitākais no visiem socialismiem, klasiasks piemērs Čīlē Aljendes laikā, kur viss tas noveda līdz pilnīgākam sabrukumam, var vēl minēt desmitiem piemēru, pat tas padomju socialisms nebija tik neadekvāts.
Un te jau daži izsakās par to “bohēmu”, pretstatā tiem “darba cilvēkiem”, kaut ko neatgādina?

+14
-13
Atbildēt

75

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 12.02

    Ko tieši vajadzētu atgādināt? Aljende bija pie varas 3 gadus. Un bija demokrātiski ievēlēts prezidents. Un Tu esi Pinočeta fans? Jo viņš Čīlē kārtību ieviesa?
    Bet tikai vecuma demense Pinočetu paglāba no soda par noziegumiem pret cilvēci…Ļoti jau asiņains diktators bija.
    Jums ar Hermani tik vaļu ļaut…Par fīreriem uzmesties.

    +8
    -13
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.09.2013. 12.09

    Izskatās, informāciju par Aljendi, Pinočetu un Čīli smelies tikai no komunistiskās un galēji kreisās preses.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 12.23

    Pinočetu par apsūdzībām noziegumos pret cilvēci arestēja 1998. gadā Londonā.
    Prasības pret viņu izvirzija Spānijas, Francijas un Šveices prokuratūras. Par viņu pilsoņu nogalināšanu , spīdzināšana, pazušanu Čile Pinočeta režīma laikā. Un vienīgais, uz ko apelēja Pinočeta aizstāvība, bija, ka ģenerālim ir 89 gadi un ir iestājusies vecuma plānprātība, tāpēc viņš vairs nevar atbildēt tiesas priekšā par saviem noziegumiem’
    Asiņaini Tev tie kumīri…

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.09.2013. 12.24

    …Jautājums….saprotu Tavu nepatika pret Žagaru, Tavs konservatīvais pasaules uzskats liek dumpoties, skatoties Žagara iestudējumus….arī es daudzkārt esmu teikusi, ka Žagars ir “izvarojis” klasisko operu, bet….pieņemu arī šādu klasiskās operas interpretāciju…
    …tomēr Grendes un viņas drauga un partijas biedra karagājiens pret Žagaru nupat ir kļuvis bīstams ne tikai LNO, bet arī Latvijai – degradējot un apkaunojot visu, kam Grende ķeras klāt…
    ….mums jau ir viens Bērziņš, par kuru allaž nākas iespringt – ka tik atkal kaut ko nepasaka/neizdara, lai nebūtu jāpiedzīvo apkaunojums, tagad mums ir Grende, kura nu jau kļuvusi par izsmieklu….labi! tie ir mūsu klauni, bet….domājot par gaidāmajiem starptautiskajiem notikumiem – Eiropas Kultūras galvaspilsētas pasākumiem, mēs nevaram vieglprātīgi izturēties pret ambiciozas kundzītes neadekvātu rīcību….

    …ja arodbiedrības sāks noteikt, kurš būs galvenais diriģents, direktors, mākslinieciskais vadītājs – tad jāsaka ardievas kultūrai….

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 12.26

    >Dzeris
    Aizmirsu pieminēt Zviedriju, kas arī izvirzīja apsūdzību pret Pinočetu par noziegumiem pret cilvēci.
    Tas tā… par maniem kreisajiem avotiem…

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 12.33

    >Zane
    Nē, man nav nekas pret modernizācijām. Ar vienu nosacījumu-tām ir jābūt talantīgām.
    Es vienmēr esmu ar aizrautību skatījies Viestura Kairiša darbus. Jo pat neveiksmēs čalis ir reāli talantīgs. Man viņa Dievu mijkrēsli nepatika filozofiskais uzstādījums nevis režijas risinājums. Es nebrīnos, ka par spīti visam,, Kairišs ir izsities līdz Berlīnes operai, jo talantīgs.
    Bet iedomājoties, ka Rīgā ir paredzēts iestudēt brīnišķīgas operas, bet Žagara režijā…Nu tas ir par darvas karoti, kas sabojā medus mucu…

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ligakalnina 09.09.2013. 12.37

    zanE …
    “Jautājums….saprotu Tavu nepatika pret Žagaru”

    Vislabāk Žagaru raksturo viņa dedzīgo aizstāvju loks.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.09.2013. 12.42

    Pinočeta dabūja labot “darba kolektīvu” valdīšanas rezultātus.
    Enģelis viņš nebija, var jau atrast par ko tiesāt katru autoritāro vadītāju, bet, viņam bija izvēle – Čīles bojā eja, vai diktatūra, uz zināmu laiku, jo viņš zaudēja vēlēšanas, ko pats izsludināja.
    Tā ka viss nav tik vienkātrši, reizēm jāizvēlas starp sliktu un ļoti sliktu.
    Un to “kreiso” tiesnesi Garsonu, kurš iesāka to Piočetas lietu, patreiz pašu tiesā par kukuļņmšanu, utt., tāpēc viņš tagad kandidē kā absolūti atsaldētās radikali kreisās Spānijas partijas kandidāts.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 12.53

    Un kas ar Šveices, Zviedrijas un Francijas apsūdzību izvirzītājiem? Kas ar viņiem ne tā?
    Un ko nozīmē Čīle gāja bojā? Kādā tieši veidā? Zemestrīce bija? Tu vispār apjēdz, ko runā? Pinočets zaudēja demokrātiskās vēlēšanās, tāpēc uzrīkoja militāru apvērsumu un tautu asins jūrā izpeldināja, lai glābtu…Glābtu ko?
    Es jau Tev,Dzeri, kuro reizi saku, ka velk Tevi uz huntām…Abus ar Hermani.
    Tikai… Kā sāk Saules pilsētas celt, tā bez koncentrācijas nometnēm neiztikt.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.09.2013. 12.57

    …Jautājums…. “Bet iedomājoties, ka Rīgā ir paredzēts iestudēt brīnišķīgas operas, bet Žagara režijā…Nu tas ir par darvas karoti, kas sabojā medus mucu… ”
    ———————–
    …nu, tas tomēr ir gaumes jautājums…un par neveiksmīgām režijām – tādas mēs varam atrast jebkurā teātrī un jebkurā valstī….varbūt der atcerēties Dž.Verdi “Traviatas” likteni, kad pirmuzvedumu izsvilpa…un…kāpēc izsvilpa?…

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 09.09.2013. 13.00

    “Es jau Tev,Dzeri, kuro reizi saku, ka velk Tevi uz huntām…”

    Bet par demokrātiju atceras tikai tad, kad ir jāpamato jaunpilsoņu “īpašās tiesības”.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 13.09

    >Zane
    Jā, ‘protams, ka katram gadās pa neveiksmei, bet Žagaram ir tikai neveiksmes.Diezgan vienmuļš uzstādījums. Ko nevar celt, to nevar nest.
    Nu esi direktors, tad esi! Bet nelien režijā, izmantojot dienesta stāvokli.
    Un es eju pietiekami uz operu, gan arī citur, lai mazliet varētu nokomentēt tur notiekošo-gan to, kas uz skatuves, gan ielūgumu-brīvbiļešu, gan afterpartiju politiku…Un tad nu būtu ‘jāskatās kādiem līdzekļi un instrumentus izmanto operas boss sev ņodrošina atbalstu.
    p.s. Starp citu, vēl sestdien biju uz Gulbju ezeru…Bija amizanti brīži, jo princim bija reālas grūtības pacelt Odīliju…Ar Odetu bija drusku vieglāk, bet arī so/so…

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.09.2013. 13.27

    Es neesmu tik talantīgs, kā Hermanis, bet, paldies par komplimentu.
    Kas attiecas uz to Čīli – Čīle patreiz ir viena no plaukstošākajām reģiona valstīm, pateicoties Pinočetam, kurš uzaicināja Čikāgas liberālos ekonomistus un deva tiem pilnīgu brīvību ekon. politikas veidošanā, un rezultāti neizpalika.
    Tai pat laikā, viņš cīnijās pret komunistiem, korupciju, un noziedzību, jā, arī pārkāpjot CTB.
    Vispār, vēsture ir vēsture, un nevienu nedrīkst nosodīt, izraujot viņa rīcību no tolaiku vēsturiskas un politiskās situācijas.
    Nekas nav melnbalts, un nekas nav tikai viennozīmīgi polzitīvi vai negatīvi vērtējams, un vēsturiskās personības, tomēr, jāvērtē pēc to darbības rezultātiem, nevis pēc kreiso dogmām un politizētas attieksmes pret visu, kas izriet no šīm dogmām.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 13.50

    >Dzeris
    Noziegumiem pret cilvēci nav noilguma un nav attaisnojuma, lai ar kādu motīvu dēļ tie būtu pastrādāti. Es saprotu, ka Tu to nesaproti. Un ne Tu viens…
    Tieši tāpēc es tik asi iestājos pret Hermaņa retoriku. Jo tumsonīga un bīstama.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 13.57

    Dzeris ir spožs argumentācijā…
    Terors, slepkavības, spīdzināšanas un represijas ir attaisnojumas, ja nodrošina sociāli-ekonomisko mērķu, vismaz kādas grupas, sasniegšanu.
    Kas notiek, ja tāds cilvēks nokļūst pie varas? Plūst asiņu upes…
    Un kas ir barjera, lai šādus cilvēkus noturētu civilizētas uzvedības rāmjos?
    Demokrātija.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.09.2013. 14.01

    ….Jautājums….” Starp citu, vēl sestdien biju uz Gulbju ezeru…Bija amizanti brīži, jo princim bija reālas grūtības pacelt Odīliju…Ar Odetu bija drusku vieglāk, bet arī so/so… ”
    ———————–
    ….Tu, gan, esi humora vecis!… :)
    …un pie tā arī būtu vainojams Žagars?….par maz vai daudz baroti?…vai Tu uz algu nevienlīdzību norādi?…dāmām par daudz, kungiem – par maz?…. :)

    …bet…par Žagara kritiku – nu, tas ir Tavs subjektīvais viedoklis…arī profesionāliem teātru kritiķiem domas mēdz atšķirties, tāpēc es tomēr ieklausītos kultūras nozares speciālistos…jo, diez vai gaismotājs, šuvēja vai apkopēja no Grundes arodbiedrības rindām būtu jāpieņem kā viedie speciālisti Šišona noēšanā un tagad Žagara iznīcināšanā….

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    Eleonora Maisaka > ligakalnina 09.09.2013. 14.09

    jautajums_4
    “Ko tieši vajadzētu atgādināt? Aljende bija pie varas 3 gadus.”

    Viena dzēra dēļ noliegt izcilā valstsvīra un patriota Pinočeta lomu valsts glābšanā? Stulbi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 14.10

    >Zane
    Neko nezinu par algu starpību. Es vienkārši redzēju, ko redzēju. Izrādās ne tikai dziedātāji var nepacelt augšējo noti, kā viestenors nolūza Turandotas pirmizrādē slavenajā Kalafa ārijā pāris gadus atpakaļ, bet izrādās, ka arī dejotājs var nepacelt balerīnu. Vai gandrīz nepacelt. Es nezinu, kur vaina-vai balerīnas pa vasaru smagākas kļuvušas, vai prinči vārgāki.
    Bet par profesionāļu viedokli…Nu pameklē internetā krievu recenzijas par Maskavas viesizrādēm, kur Žagara režijas. Profesionālas kritikas…Un skarbas.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > ligakalnina 09.09.2013. 14.11

    :Zane
    Žagara iznīcināšanā….
    ————–
    Kamon, Žagars tač ģeniāls universālis, kā da Vinči. Var būt gan menedžeris, gan režisors.. Ja gribēs, pasniegs teorētisko fiziku MIT., a tu: iznīcina))

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 14.14

    >disidente
    Nē, tas nav Dzera dēļ, tas ir mans neatkarīgs viedoklis par Pinočetu.
    Bet jūs abi ar Dzeri esat atraduši sasvstarpējās sapratnes punktus.
    Re, ir lietas, kas jūs vieno…Pinočets.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.09.2013. 15.04

    jautajums_4 – pēdējais komentārs ir demagoģija.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 15.17

    >Dzeris
    kāpēc demagoģija? Tu skaidri esi paudis, ka noziegumi pret cilvēci ir attaisnojami. Ja motīvi ir tev simpātiski.Un tas nozīmē, ka varu Tev dot nevar. Bīstami.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.09.2013. 15.20

    …Jautājums…lasīju!…jo mūsu mediji nez kāpēc klusēja, tāpēc meklēju plašāk…bet…tomēr arī atsauksmes bija dažādas….
    …nemēģinu kādu pārliecināt, ka Žagars ir ģēnijs, taču izdzīt Žagaru no operas pirms EKG, tā tomēr ir īstermiņa domāšana….domāju, ka situācija nebūtu tā saasinājusies, ja Grende būtu ievērojusi komisijas lēmumu un Žagars būtu iekļauts LNO valdē….
    …šobrīd NA aizstāvības akcijas Grendei ir – nekas vairāk kā interešu konflikts ministrijā….un tas jo vairāk sarežģī jautājuma atrisināšanu mierīgā ceļā…
    ….vai Grende ministrijā “jānotur pie dzīvības” tikai tāpēc, lai NA spices vīru sievām un mātēm darbavietas nodrošinātu?…galu galā, tām kundzēm algas tiek maksātas no tās pašas nodokļu maksātāju naudas, par ko tik kaismīgi tiek pārmests Žagaram par valsts līdzekļu šķērdēšanu….

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 15.25

    >Zane
    Žanete tik un tā būs tikai gadu. Bet operai ir laiks pārmaiņām.
    Un iekļaut valdē žagaru un maskatu, kuri bloķējas…Nu tad valdei nav nozīmes, tā ir formāla, jo lēmumus tāpat pieņem vienpersonīgi Žagars.
    Un pasaki, man, ja jau tik ļoti sevi grib realizēt radošajos projektos ārvalstīs, kāpēc negrib būt Maskatam padomnieks? Tad tas Žagaram ir ideāls darbs.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.09.2013. 15.33

    Pārāk vienkārši, ir situācijas, kad neliela asinsizliešana novērš lielas nelaimes un lielu asinizlešanu.
    Tu esi ieciklējies uz tiem noziegumiem pret cilvēci, labi.
    Ja Latvijās komunistiskā apvērsuma veidā, vai pat vēlēšanās, pie varas nonāktu kādi kreisie radikāļi vai populisti, sāktu likvidēt privātīpašumu, dalīt ieročus lumpeņiem, dalīt zemi lumpeņiem, likt lumpeņus visos vadošajos amatos, ļaut noteikt lumpeņiem algas un cenas, kā rezultātā izveidotos pilnīgākais bardaks, deficīts, ekonomiskais kollaps, utt.
    Un visu to novērst varētu tikai lietojot spēku, un ar cilvēku upuriem, jo komunisti savu varu tāpat vien neatdotu, bet, tas būtu darīts Latvijas glābšanas vārdā, tu arī vaimanātu par noziegumiem pret cilvēci, un aicinātu tiesāt cilvēkus, kas Latviju paglābuši no komunistiem un šīs varas?

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 15.43

    >Dzeris
    Neliela asinsizliešana? Nu Čīlē ir runa par 3-5 tūkstošiem cilvēku, kas ir nogalināti vai pazuduši, bet spīdzināšanām, izvarošanām , ieslodzījumiem izgāja cauri nesalīdzināmi vairāk.
    Un pat viena cilvēka slepkavībai nav attaisnojuma.
    Tev, ko, čekisti senčos?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    cekuleuna > ligakalnina 09.09.2013. 16.03

    Nekur pasaules operteātros nepastāv tāds veidojums kā valdes. Ir operas direktors, mākslinieciskais vadītājs, galvenais diriģents.

    Tā saka Andris Nelsons.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 09.09.2013. 16.05

    Tik daudz nav, tajos 3-5 tūkst. ieskaitīti gan tie, kas karoja par, gan pret Pinočetu, gan kriminālnoziedznieki, utt.
    Un, kā domā, cik būtu aizgājuši bojā, ja tur vēl arvien pie varas būtu Aljendes komunisti, mazāk vai vairāk?
    Un cik potenciāli izglābti, jo patreiz tur ir demokrātija un samērā augsts dzīves līmenis?
    Un iesaku atturēties no manu senču vērtējumiem, tas neattiecas uz tēmu.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > ligakalnina 09.09.2013. 16.07

    …Jautājums…tad arī jautājums Tev – kāpēc cilvēkam, kurš uzvarējis – godīgi, atvērtā konkursā, likumīgi….būtu jāpiekāpjas kādas kundzītes iegribām?…

    …joprojām turpinu atgādināt – nefanoju par Žagaru, bet par likumības ievērošanu…

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    mariskulitis > ligakalnina 09.09.2013. 16.15

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 16.23

    >Dzeris
    Es nevērtēju. Es jautāju, jo ļoti Tevi uz slaktiņiem velk…
    Un par Aljendi mēs vairs neuzzināsim. Jo vēsturi nevērtē kategorijās, kas būtu, ja būtu bijis… Visdrīzākais , ka neviens. Jo tajos 3 gados, kad bija pie vara, Aljende slaktiņus nerīkoja. Kāpēc, lai būtu pēkšņi sācis?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.09.2013. 16.36

    jautajums_4. Attiecībā uz Pinočetu šoreiz nostāšos Dzera pusē. Cipari, kas liecina par Pinočeta zvēriskumu ir tieši čekas un kreiso liberāļu sacerēti.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 17.26

    >Ino
    Ļoti pieticīgās aplēses par Pinočeta režīma noziegumiemir ap 3 tūkstošiem nogalināto, 1 tūkstotis pazudušo, bet par Pinočeta koruptīvie ieņēmumi un valsts kases apzagšana tiek lēsta ap 28 milj.$
    Un ņem vērā, ka Francija, Zviedrija, Spānija un Šveice izvirzija apsūdzības par savu pilsoņu nogalināšanu Čīlē Pinočeta režīma laikā, nevis Čīles pilsoņu.
    Lai nu jums ar Dzeri tas Pinočets patīk, bet man pavisam noteikti nē.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 18.50

    jautajums_4, jūs te par Pinočetu, bet cik daudz nogalināja Pinočeta pretinieki jums laikam neliekas tik principiāli būtiski… cik nu ir lasīts, tad Pinočeta nonākšana pie varas notika juku laikos, kad visi šie arodbiedrību līderi un komunisti sāka taisīt teroru – tas viss protams jau ir piemirsies…

    28 miljoni $$$ – nesen Malavi prezidenti iztirgoja bijušā korumpētā prezidenta lidmašīnu par šādu summu… neapgalvoju, ka zagt ir slikti, bet 28 miljoni nav rādītājs mūsdienu pasaulē, kur pat PAO līderim un MIERA cilvēkam Arafatam bija savākti 2 miljardi… :D psc

    PS Arī Somijā bija sarkanais un baltais terors – baltais terors noslepkavoja daudz vairāk iedzīvotāju(vismaz 10x vairāk), kā sarkanais un nevarētu teikt, ka sarkanajiem nebija pamatotas prasības, bet neviens Somijā pat neiedomājas nosodīt baltā terora veicējus. Un Francija un Zviedrija vēl baudīs sociālisma diktatūras augļus, tā ka piesaukt šos vispār ir nevietā – Latvijā ir citas problēmas un skats uz dzīvi, pat ja uz šīm valstīm ir devušies darba meklētāji.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 19.02

    Es pieņemu, ka jūs neesiet nekāds eksperts šajos Pinočeta jautājumos, tad nu lūdzu jums gabals no Jūlijas Latiņinas raksta, kas ļoti detalizēti apraksta šīs Pinočeta problēmas:
    http://www.ej.ru/?a=note&id=11915

    “Второе: кто, как вы думаете, вошел в список убитых по политическим мотивам при Пиночете?
    Ответ: в этот список вошли боевики, в том числе убитые в перестрелке, и гражданские жертвы этих перестрелок (killed in gun battles, either as participants on one of the two sides or because the bullets by chance happened to hit them).”

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 19.48

    Kaujinieki? Apšaudes? Nezinu, ko Latiņina fantazē, bet pasaulē tie ir pietiekami izpētīti fakti.
    2009. gada pārapbēdīja Viktoru Haru. Jā, viņš bija ar komunistiskiem uzskatiem, bet viņš bija tikai dzejnieks. Jā, viņš tika izmantots propogandas mērķiem PSRS, bet tas nemaina viņa nāves apstākļus.
    ——————————————
    BBC atgādina, ka V. Haras mirstīgās atliekas tika ekshumētas šā gada(2009) jūnijā, jo, ņemot vērā jaunas liecības, tiesu medicīnas eksperti vēlējās pārbaudīt viņa nāves cēloņus. Speciālisti konstatēja, ka dziedātājs pirms nāves nežēlīgi spīdzināts (viņam, piemēram, salauzti roku kauli), bet tad nošauts. Apsūdzības šajā noziegumā pagaidām izvirzītas tikai bijušajam armijas karavīram Hosē Adolfo Paredezam Markesam, taču V. Haras ģimene vēlas, lai pie atbildības tika saukts arī koncentrācijas nometnes, kas bija ierīkota stadionā Čīle, komandants un bijušās amatpersonas – arī toreizējais Čīles Jūras kara spēku pavēlnieks Horhē Aransibia, kas pašlaik ieņem senatora amatu.
    Jāpiebilst, ka Viktors Lidio Hara Martiness bija ne tikai dziesminieks, bet arī teātra režisors, dzejnieks un pat tehniskās augstskolas pasniedzējs. 2003. gadā stadions Čīle, kurā gāja bojā simtiem A. Pinočeta režīma piekritēju, tika pārdēvēts viņa vārdā.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.09.2013. 20.01

    jautājums_4. Vai tādas tās pieticīgās applēse:
    И начались всякие комиссии, которые стали подсчитывать количество убитых Пиночетом десятков тысяч, как они говорили, человек.

    После этого у них случился облом, потому что выяснилось, что убитых было 2 тысячи, и то это считая с боевиками уже вышеупомянутой MIR, которые убежали на Кубу и потом вернулись с оружием в руках, обученные были высажены с парашютами. Вот, всего при Пиночете погибло 663 боевика MIR, и они входят, естественно, в список мирных жертв бесчеловечного режима.

    Более того, в этот список пришлось включить полицейских, застреленных боевиками MIR. Такая была левая подтасовка фактов, что, дескать, вот, вы знаете, мы тут составили список жертв политической борьбы. Да, их застрелили левые, это были полицейские, но это не важно, это никто не заметит. И, в конце концов, после кучи очередных комиссий, когда уже стали пострадавшим всем от Пиночета давать пенсии, когда, естественно, никто не спрашивал, чем эти замечательные пострадавшие люди занимались до 11 сентября, как они убивали, как они похищали, как они грабили… Вот, всех этих людей плюс боевиков открытых, плюс полицейских, которых застрелили боевики, записали в жертвы режима, и получилось аж 3 тысячи человек.

    Естественно, при этом никакой левый не пытался составить список жертв, ну, не то, что Пол Пота, ну а даже просто какого-нибудь Дювалье.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 20.23

    >Ino
    Nu? Latiņina nosauc tos pašus 3 tūkstošus nogalināto, ko es pēc starptautiski atzītiem datiem, + vēl bez vēsts pazudušie. Bet tālāk jau ir Latiņinas interpretācijas. Visai oriģinālas, starp citu. Ko nozīmē kaujinieki, ja tika gāzts likumīgi ievēlēts prezidents un valdiba, un varu pārņēma bruņota hunta? Un ,protams, tas ir sīki pret Krievijas mērogiem.
    Bet tie ir noziegumi pret cilvēci. Ko Tu nesaproti?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 20.33

    Kā jau es pieminēju iepriekšējā komentārā – vai jūs esiet eksperts šajos jautājumos vai tikai wiki eksperts? wiki atkarībā no valodas un arī editoru uzvaras var eksistēt vienlaikus dažādi viedokļi par vienu un to pašu tēmu – jums jūtami ir jāmeklē vēl kaut kas par tēmu, lai saprastu kopējo bildi, ja jums tik tiešām tā liekas tik svarīga lai bāztu to šeit kašķi par KM Grendi. Es tā saprotu, ka Čīlē notika īsts kaŗš, nevis dziesmu kaŗi – Latiņinu es pieminēju, jo viņa ir retais cilvēks mūsu puslodē, kas raksta par tēmu un kā analītiskā žurnāliste. Iesaku tomēr palasīt, jo viņa jau neraksta, ka upuri nebija un viņa nemālē Pinočetu, kā Nācaretes Jēzu – viņai bija lieli iebildumi pret sabiedriskajām organizācijām, kas šo konfliktu skata no vienas puses un ir gatavi falsificēt skaitļus lai tie būtu pēc iespējas lielāki, bet tā izskatās, ka Pinočets nemaz nav asiņaināks par Putinu:

    “Здорово? Вы знали, что в список мирных жертв кровавого режима входят полицейские, убитые террористами?”

    “Существовало правительство Альенде, нарушившее конституцию, перевернувшее все представления о собственности, порядке и законе. Военные вернули порядок, убив всего 3 тыс. человек — ничтожно малое число, если учесть, что боевиков одной только MIR в стране было 10 тыс. человек — не считая коммунистов, марксистов, активистов federacion campesina, «индустриальных поясов», «комитетов по ценам» и пр. Уже одно это малое число убитых свидетельствует о том, что удары были безусловно точечными. В отличие от ударов левых, которые, как мы хорошо знаем из истории, считали своей легитимной жертвой любого представителя враждебного сословия.”

    Ja par tēmu un jūs salīdziniet Aljendes darbības ar Grendes rīcību, tad mūs gaida ne tikai Pinočeta scenārijs, bet arī viss tas kas bija pirms tam.

    PS Jums komentārā ir kļūda, jo jūs rakstiet, ka bojā gāja Pinočeta piekritēji, bet pieņemu, ka tā ir pārrakstīšanās.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.09.2013. 20.43

    jautājums_4. Ja Tu sēro pēc Aljendes, tad aizbrauc uz Kubu vai Venecuēlu:):):) Jo nabadzīgāki, neizglītotāki un slinkāki vēlētāji , jo likumīgāki un foršāki prezidenti:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 20.47

    Neviens nesaka, ka Aljendo tika nelikumīgi ievēlēts… arī Hitlers tika likumīgi ievēlēts – problēma ir tā, ko viņi ar varu darīja pēc tam.

    PS Visi – nu absolūti visi, kas lasīti un sēro par Aljendi PSRS laikā bija komunistu atbalstītāji un ticēja šai idejai(un joprojām tic) – vai jums ir tā pati kaite?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 20.48

    Военные вернули порядок, убив всего 3 тыс. человек — ничтожно малое число, если учесть, что боевиков одной только MIR в стране было 10 тыс. человек —
    ——————————————————
    Kur es rakstu, ka bojā gāja Pinočeta piekritēji? Es norādu, ka atsaucos uz tiem pašiem 3 tūkst, kas ir starptautiski atzīti skaitļi, ko nosauc arī Latiņina. Tikai man, atšķirībā no viņas, tie nešķiet sīkumi.Bet cik vēl izgāja cauri cietumiem un koncentrācijas nometnēm.
    Bet par notikumiem Čīlē pasaules prese daudz rakstīja 1998.gadā, kad Londonā tika arestēts Pinočets. Šo to atceros un pārējo atrast internetā nav grūti, ja zini, ko meklē. Arī pie wiki ir uzrādīti oriģinālie avoti , atsauces. Atšķirībā no Latiņinas tekstiem…

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 20.57

    >Ino
    Kubā vēlētāji neko nenosaka, jo tur nav demokrātijas.Tur nav brīvu vēlēšanu. Tur ir autoritārais režīms, kurš turās uz ieročiem. Tieši Tavā gaumē…
    Bet Venecuēlas tauta pēc Čavesa nāves ir izdarījusi savu izvēli, un citiem to būs cienīt.
    Bet Aljende bija savādāks, viņš nebija diktators. Viņš bija un izturējās kā demokrātiski ievēlēts prezidents. Tāpēc jau hunta viņu varēja novākt. Ko nevarēja ar Čavesu…Jo tas kā reiz bija gatavs valsti asinīs noslīcināt, bet varu noturēt.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.09.2013. 21.03

    jautajums_4. Ja jau Tu personīgi pazini Aljendi, kādēļ neaizrādīji, ka šarikovi bez tiesas nedrīkst ekspropirēt citu īpašumus? Nezināji, ka līdz varas iegūšanai visi marksisti tēlo demokrātus?:)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 21.03

    jūsu citāts:
    Jāpiebilst, ka Viktors Lidio Hara Martiness bija ne tikai dziesminieks, bet arī teātra režisors, dzejnieks un pat tehniskās augstskolas pasniedzējs. 2003. gadā stadions Čīle, kurā gāja bojā simtiem A. Pinočeta režīma piekritēju, tika pārdēvēts viņa vārdā.

    “kurā gāja bojā simtiem A. Pinočeta režīma piekritēju”

    es saprotu, ka jūs negribiet pārlasīt ko raksta tie, kas jums nepiekrīt – nu tā protams nav cieņa pret sarunu biedru, bet ja jūs nepārlasiet, ko paši rakstiet…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 21.08

    >whateva
    Nu bet.
    Zviedrija , Spānija , Francija, Šveice izvirzija apsūdzības Pinočetam par noziegumiem pret cilveci, jo tur pie varas ir komunistiski režīmi?
    Pats sev mazliet nenopietns neškietat?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 21.13

    >Ino
    Redzi , ekspropirēšanu neatzīst par noziegumu pret cilvēci, bet slepkavošanu gan. Saprati atšķirību?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 21.19

    >whatewa
    Jā, neapšaubāmi bojā gāja Pinočeta režīma pretinieki. Kā jūs to arī pareizi bijāt sapratis.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    marmed > ligakalnina 09.09.2013. 21.20

    Atradies Pinočeta atbalstītājs :D tev praidā jāmaršē liberast, nevis diktatori jatbalsta….. tirlinš ibio :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 09.09.2013. 21.31

    jautājums_4. Nu paldies Pinočetam, ka Aljende varēja mirt kā svētais. Būtu palicis pie varas, būtu arī Noziegumi pret cilvēci.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > ligakalnina 09.09.2013. 21.39

    jautājums_4. Nu Čīlē ir runa par 3-5 tūkstošiem cilvēku, kas ir nogalināti vai pazuduši, bet spīdzināšanām, izvarošanām , ieslodzījumiem izgāja cauri nesalīdzināmi vairāk.
    ________________________
    Šī diskusija kļūst bīstama – vēl pārdesmit minūtes un Čīle būs zaudējusi jau miljonu iedzīvotāju, īsts holokausts!:)
    Tikai, kurš ir redzējis nogalināto sarakstu?:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 09.09.2013. 22.04

    >pirozkovs
    Kurš ir redzējis? Tiesas. Čīlē joprojām notiek tiesvedības, kur upuru ģimenes uztur prasības. Arī Viktora Haras ekshumācija notika pēc tiesas pavēles, lai tiesu ekspertu slēdziens par nāves apstākļiem būtu salīdzināms ar liecinieku liecībām
    Bet kopējo skaitu ir apzinājušas starptautiskās cilvēktiesību organizācijas.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 23.41

    jautajums_4, tak paņem acenes un izlasi vēlreiz. Speciāli priekš tevis kļūda izcelta ar CapsLock:
    “kurā gāja bojā simtiem A. Pinočeta režīma PIEKRITĒJU”

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 09.09.2013. 23.43

    traks_sunsxxx Atradies Pinočeta atbalstītājs :D tev praidā jāmaršē liberast, nevis diktatori jatbalsta….. tirlinš ibio :)
    —-
    es izteikšos tev saprotamā valodā: VAU!
    varu arī kļūdīties, tad nu: ГАВ! komuņaga

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 10.09.2013. 00.03

    jautajums_4,
    Zviedrija , Spānija , Francija, Šveice mūsdienās dzīvo sociālismā vai arī attīstītajā komunismā, ko Krievijai(aka PSRS) ar visu komunistisko iekārtu tā arī nebija izdevies sasniegt. Tas ko mūsdienu sociālisma diktatūra uzspiež jau sen nav demokrātiskums. Jūs te satraucieties par 3000 abās pusēs kritušajiem teroristiem, policistiem, bet tas nav nekāds skaitlis un vispār neiekļaujas nozieguma pret cilvēci definīcijā – Viktors tak izlēma savu likteni ar to, ka šis ar savām dziesmām atbalstīja teroristus. Diemžēl wiki lapa vispār neko nesaka par viņa iesaistīšanos komunistu vai revolucināru kustībā un noklusē viņa biogrāfijas datus, bet stāsta ka šis bija populārs dziedonis. Nu, nobendēja viņu tāpat kā viņa atbalstītāji izrīkojās ar pretējo pusi – nu neticās, ka īpašumu un mantas ekspropriācija no plašiem ļaužu slāņiem notika brālīgi – pie mums tak tā nebija un gan jau ka Čīlē arī vilka nagus un škaidīja galvaskausus par to, ka nepiekrita šķirties no sava īpašuma un gan jau ka arī kādu dzīvu sadedzināja, tad nu es nedomāju, ka man būtu žēl kaut kāda barda nāve, kas apdzied jebkādus cēlos mērķus, kas tiek reāli būvēti uz kauliem. Jeb jūs esiet tas apmirdzētais, kas domā, ka arī Če mums visiem ideāls?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 10.09.2013. 09.16

    Kāpēc nepasaka? Kā reiz pasaka par viņa marksistisko pasaules uzskatu. Bet Viktors Hara par saviem uzskatiem cīnījās ar dziesmām nevis slepkavošanu. Un hunta viņu nogalināja. Tāpat kā Franko nošāva Garsiju Lorku.
    Cik ļoti talantīgam un tautas mīlētam ir jābūt dzejniekam, lai diktatori viņus uzskatītu par saviem bīstamākajiem ienaidniekiem…
    Diktatori mirst ar vecuma demenci…Dzejnieki paliek mūžam jauni…Vēsture sakārto visas lietas un katrs saņem, ko pelnījis.
    Mēs katrs izvēlamies savus varoņus. Jums patīk diktatori, bet man dzejnieki. Katram savs!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 10.09.2013. 15.27

    Paturpināšu “ārpustēmu” par Aljendi un Pinočetu ar šādu viedokli:
    http://www.kasparov.ru/material.php?id=522EC024AB354

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 10.09.2013. 15.34

    Sorry, you lost me there. Jums patīk dzejnieks, kas ir marksists(kas pēc manām domām ir jānīdē jau pašā sākumā, kamēr maziņi, kā visas reliģijas un ideoloģijas, kas cenšas vardarbīgi vai skalojot smadzenes aizvietot ģimeni ar kaut kādu citu vērtību) un jūs apvainojiet mani par to, ka man patīk diktatori… Kā reiz man diktatori nepatīk, bet vēl mazāk par viņiem patīk idejas apmirdzētie idioti – ne tikai marksisma pajoļi, kas joprojām pa Nepālas džungļiem skraida ar kalašņikoviem, bet arī mūsdienu – islama fanātiskie. Neviens no viņiem nepiedāvā mazāk asiņaināku ceļu par to, ko piedāvā diktatori. Jums nez kāpēc liekas, ka starp marksistiem nav diktatori, bet tās tak ir zāles ko viņi prasa – spēcīgs līderis, kas savu ideju realizē ar precīzi mērķētu vardarbību.

    Viss šis Dienvidamerikas marksisms ir atpalicība no tā kas pie mums jau ir bijis. Jūs man tā arī neatbildējāt par mums daudz aktuālāko, tuvāko un mums labāk saprotamo Somijas(vai Latvijas un Krievijas) balto un sarkano teroru pirms 100 gadiem – jūs esiet kurā pusē?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 10.09.2013. 16.27

    > zirnekliene šeloba
    Tas viedoklis atkal ir situācijas modelēšana, kas būtu, ja būtu bijis. Bet tie ir tikai pieņēmumi. Neviens to nezina. Turklāt autoritārismā pārāk liela loma ir tieši līderim kā personībai, tāpēc jau arī autoritarisms. Bet Salvatoram Aljendem, ārsts pēc profesijas, puča ‘1973 gadā bija jau 65 gadi. Visu mūžu viņš bija darbojies demokrātiskā politikā, bijis senators, ministrs. Tādā vecumā par diktatoriem vairs nekļūst…
    Varbūt, ka būtu kā jūsu eksperts domā būtu bijis, bet varbūt Čīle būtu gājusi uz nākamajām demokrātiskajām vēlēšanām. Un tad jau kā būtu kritis…
    p.s. bet ļoti netaisnīga sociālā iekārta bieži atriebjas ar tikpat radikāliem kreisi autoratīviem režīmiem. Tā teikt, tautas un valstis mētā no viena grāvja otrā.
    Bet tas, ka šajā reģionā sociālā netaisnība ir ekstrēmi augsta apliecina kaut vai pāvesta Franciska, kurš nāk no Argentīnas, attieksme pret nabadzību un sociālo netaisnību. Var teikt, ka pašlaik Vatikānā valda pāvests ar izteikti kreisiem uzskatiem…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 10.09.2013. 16.42

    >whateva
    Es noteikti izvairītos nostāties jebkāda terora pusē. Jo viena lieta ir karš, kur tomēr ir zināma paritāte starp militārpersonām-karavīriem, bet pavisam cita terors pret civiliedzīvotājiem
    Jūs nevarat cīnīties pret Jums netīkamu ideoloģiju, iznīcinot tās iespējamos piekritējus jau mazotnē. Jo nogalinot cilvēku, nevar nogalināt ideju. Agrāk vai vēlāk nāks atsitiens…
    Un man pat prātā nav nācis apgalvot, ka kreisais autoratorisms būtu labāks par labējo. Diktatūra ir diktatūra, lai kādas ideoloģijas karogu vicinātu.
    Es tikai norādīju uz demokrātiskas iekārtas neapšaubāmo pārākumu par jebkuru autoritāro režimu. Vienalga labo vai kreiso.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 10.09.2013. 18.03

    Nu jūs sākat dziedāt citu dziesmu, bet tad jau jums arī jāaiziet, ka dziedātājam ir jāizjūt kaut kāda atbildība par viņa dziesmu tekstiem un arī to, ka kāds ietekmējas no šīm dziesmām lai veiktu savus vardarbības aktus.

    Demokrātija jau nenozīmē tikai vēlēšanas, kā jūs te iztēlojaties, jo Aljende tak “demokrātiski” atņēma visiem īpašumus… :D ne tikai biezajam galam un bez terora tas nav iespējams.
    Un dziedātāja sakarā, es tomēr neredzu šeit pilnu bildi, lai spriestu – bija viņš cīnītājs un rokās ņēma arī ieroci, bet var izlasīt to, ka viņš bija partijas kandidāts(un tātad – ne jau civiliedzīvotājs, kā visi te mālē) un līdz ar to – atbalstīja(un bija līdzatbildīgs) arī šīs partijas izmantotajās metodēs – un ne jau demokrātiskajās. Un šeit, nez kāpēc jūsu smadzeņu podā nerodas tās pašas sakarības, kuras attieciniet uz Pinočeta sodīšanu, ka ideoloģiskajiem līderiem ir jāsaņem sods par režīma pastrādātajām nežēlībām – arī tad, ja šī režīma līderis ir ticis ievēlēts demokrātiskajās vēlēšanās – un arī tad, ja šis režīms gala rezultātā zaudēja.

    Un Pinočets man vispār liekas kārtējā Eiropas birokrātijas radītā problēma. Pasarg dies no šādas izlases veida demokrātijas, kas neliekas ne zinis par masu slepkavībām citās pasaules malās, kas aizēno šo Pinočeta “problēmu”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 10.09.2013. 18.14

    Bet tas, ka šajā reģionā sociālā netaisnība ir ekstrēmi augsta apliecina kaut vai pāvesta Franciska, kurš nāk no Argentīnas, attieksme pret nabadzību un sociālo netaisnību. Var teikt, ka pašlaik Vatikānā valda pāvests ar izteikti kreisiem uzskatiem…
    —-
    es nu gan tā nedomāju – kaut vai tāpēc, ka Francis sadarbojās ar Argentīnas huntu. Jūs esiet visu sapratis nepareizi, jo kreisais Latīņamerikā nenozīmē Zviedrijas sociālismu, bet gan FARC, kas uzskata ka kaŗš ir miers, ka valdības gāšanai ir nepieciešams militārs spēks un pēc tam iestājas psc, kur labākā gadījumā prelūdija notikumiem ir tāda, ka vadoņa nāve tiek slēpta vairākus mēnešus un nākamais pēctecis stāsta, ka viņš iet uz vadoņa kapu, lai izpīpētu kāsi(mans izdomājums) un parunātu ar bijušo mirušo prezidentu(šis nav mans izdomājums!).

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 10.09.2013. 18.31

    Un šī diskusija jau pilnībā ir aizgājusi pa citu ceļu, bet jūs pieminiet demokrātiju kā kaut kādu panaceju visām problēmām, bet ar demokrātijas palīdzību nevar atrisināt ļoti daudzus jautājumus – tā ir domāta tautas gribas izteikšanai, ne jau politiskajām spēlītēm un jūs variet pateikt tai demokrātijas interpretācijai kas jums liekas, ka ir demokrātija paldies, ka ministres amatā ir nonākusi Grende, kur kaut kādas demokrātiskas piekāpšanās un izbīdīšanas dēļ pie šī amata nav nonācis kāds atbilstīgāks kandidāts un Latvijas partijas joprojām spēlē spēli, kur tiek izvirzīts nevis Latvijai labākais variants, bet gan kādam vissliktākais variants, kas partijai uztaisa cūcību. NA jūtami apliecina, ka viņi ar tālākas situācijas neparedzēšanu un pilnīgi neaktīvu darbību ir “profesionāļi” ne jau tikai Kultūras laukā…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 10.09.2013. 20.42

    Amizants’Jums tas domu gājiens.Traki gribās Jums tos komunistus šaut…
    Bet slepkavošanai nav attaisnojuma. Vienkārši atcerieties-Nedrīkst!Nekad!
    Uzēdiet kādu konču labāk. Varbūt pāries tās asinskārās tieksmes.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > ligakalnina 10.09.2013. 22.10

    Nu nezinu kam tas domu gājiens amizants – jūs sakiet, ka komunisti drīkst slepkavot cilvēkus, bet Pinočets – nedrīkst? Atbalstīt un aicināt nogalināt pretiniekus marksisti drīkst, bet pretinieki nedrīkst? Un jūs vēl šinī visā piniet iekšā jauno pāvestu… marksistisks/komunistisks kristietis – ideoloģiski tas ir viens un tas pats, bet dēļ konkurences jums gan vajadzēja nodalīt kam jūs ticiet un kāpēc.

    Grauziet pats tās bonbongas – nekur es neesmu attaisnojis nogalināšanu, bet katram pašam ir atbildība par to ko dara un uz ko aicina un ir gatavam saņemt to pašu pretī.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    BaleLiina > ligakalnina 10.09.2013. 22.25

    Krišam – Tās tak nav tādas valdes. Ir valdes, un padomes, un komisijas, un priekšstāvju komitejas. Bet opernama priekšgalā ir viens cilvēks – parasti to sauc intendants, bet ne jau nosaukumam nozīme. Un viņš ir galvenais lēmējs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 10.09.2013. 23.26

    >whateva
    Pret Aljendi apsūdzības par noziegumiem pret cilvēci nav izvirzītas, pret Pinočetu ir. Nu tādi ir fakti, lai kā Jums tie nepatiktu. Visas pasaules posts ir sācies no mazākā ļaunuma upurēšanas, lai pasargātu pasauli no lielāka ļaunuma. Kā jūs te zvārguļojat…
    Anologa retorika Jūsējai bija Hitleram,lai pamatotu holokaustu-ebreju iznīcināšanu, Staļinam , lai cīnītos ar šķiras ienaidniekiem, ar visām ģimenēm. Vienmēr tas ir beidzies ar masu slaktiņiem. Starp citu, Hitleram pret ebreju bērniem bija attieksme kā Jums pret marksistiem- jānogalina vēl mazi, tā teikt, preventīvi…
    Pat ‘Džeks Uzšķerdētājs, nogalinot prostitūtas, droši vien uzskatīja, ka cīnās ar prostitūciju.Iznīcina mazāko ļaunumu,lai cīnītos pret lielāko. Viss.Diskusija iet pa riņķi. Tāpēc es to vienpusēji slēdzu.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 11.09.2013. 07.51

    jautājums_4. Pret Aljendi apsūdzības par noziegumiem pret cilvēci nav izvirzītas, pret Pinočetu ir.
    _________________________
    Tas nav nekas jauns – komunisms arī joprojām nav tiesāts, nacisms ir:)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 11.09.2013. 09.32

    >Ino
    Un kas tad liedza Pinočetam šādas apsūdzības izvirzīt pret Aljendi un viņa piekritējiem? Kāpēc tad nenotika tiesas procesi, bet brutāla politisko oponentu apslaktēšana? Jo nevarēja Pinočets uzrādīt starptautiskajai sabiedrībai nekādus noziegumus pret cilvēci, ko būtu izdarījisi Aljendes ‘valdība.
    Tas, ka noziegumus ir veikuši, kādi kas ir sevi pozicionējuši kā kādas ideoloģijas pārstāvji, neuzliek vainu par tiem, kuri tos nav veikuši. Par kriminālnoziegumiem vaina ir individuālanevis kolektīva
    Un atceries, ka tieši ar līdzīgu argumentāciju kā manējā lielā Eiropas cilvēktiesību tiesas kolēģija, kur piedalijās tiesneši no visām Eiropas valstīm, par vainīgu noziegumos pret cilvēci atzina padomju partizānu Kononovu. Lai kā Krievija nebrēca, ka uzvarētājus netiesā. Lai, cik vecs bija Kononovs, bet viņš bija pie pilna prāta un tika notiesāts. Ja Pinočets būtu adekvāts, tad notiesāts būtu arī viņš.
    Noziegumi pret cilvēci ir ļoti nopietni noziegumi un apsūdzības par tādām lietām ceļ tikai tad, kad ir ļoti nopietni pierādījumi.
    p.s. Pasaki, man, Ino, Tu tā reāli tici, ka mums te Latvijā tas Laimes lācis būs kāds fīrers, ģenerālisimus, lielais stūrmanis, duče vai kaudiljo?
    Un Tu reāli domā, ka nomainot Putinus Krievijā, kaut kas mainīsies Krievijas impēriskajā domāšanā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 11.09.2013. 13.55

    jautājums_4. Pasaki, man, Ino, Tu tā reāli tici, ka mums te Latvijā tas Laimes lācis būs kāds fīrers, ģenerālisimus, lielais stūrmanis, duče vai kaudiljo?
    _______________________
    Nē, mums pietiktu ar De Golu, Tečeri, Reiganu vai poļu izcelsmes pāvestu Jāni Pāvilu ll, jo gļēvas politika beigās noved pie Pinočeta.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 11.09.2013. 14.13

    De Golu, Tečeri, Reiganu vai poļu izcelsmes pāvestu Jāni Pāvilu ll
    —————————————————————–
    Viņi visi ir ievēlēti brīvās vēlēšanās un aizgāja, kad beidzās pilnvaru termiņš. Tātad demokrātija visnotaļ ir nodrošinājusi šādu personu nokļūšanu pie varas, ja vairākums tā ir lēmis. Nevienam no viņiem nav ienācis prātā nostāties pret Konstitūciju.
    Bet varbūt tomēr ir vērts paskatīties uz Skandināvijas valstīm, Kanādu , kur par valsts un sabiedrības labklājību atbildīgs jūtas katrs pilsonis, kur nestāv un negaida, kad nu nāks Saulvedidis?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 11.09.2013. 14.23

    jautājums_4. Hitleru arī ievēlēja brīvās vēlēšanās, un pie šī raksta neviens nav apgalvojis, ka Aljende ieguva varu, viltodams vēlēšanu rezultātus. Arī Lukašenko un Putins tika ievēlēti:) Problēma sākās pēc tam, ka švoņģeri sāka nelikumīgu prīvātīpašumu atsavināšanu, bet Aljende to ilikās neredzot.
    Nevajag arī par daudz idealizēt Skandināviju -Zviedrija daudz neatpaliek no Latvijas pašnāvību skaita ziņā, tur novāca gan Palmi, gan Annu Lindi, bet Norvēgijā sarīkoja asinspirti Breiviks.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 11.09.2013. 15.01

    Un tās bija pēdējās brīvās vēlēšanas (1933). Vairāk Hitlers nekādus riskus ar vēlēšanām nepieļāva, jo viņa rīcībā bija spēka struktūras. Jo diktatori ienīst demokrātiskās procedūras. Un ieveda Vāciju un visu pasauli reālos s***s.
    Tu bērns mazais? Tu nosauksi kādu valsti, demokrātisku , autoritāru, republiku vai monarhiju, kur nav noziedzības vispār? Norvēģija , starp citu, ir pēc statistikas valsts ar vienu no viszemākajiem noziedzības rādītājiem. Bet no sociopātiem, kuriem jumts ir aizbraucis uz slepkavošanu, neviena tauta nav pasargāta. Un Breiviks savu slaktiņu argumentēja ļoti līdzīgi Whatevam…Breiviks arī uzskatīja, ka veica preventīvu darbību, lai pasargātu Norvēģiju no lielāka ļaunuma-imigrantiem. Arī viņš bija apsēsts ar formām un diktatoru kultu. Ārietis, tā teikt.
    Un pašnāvību skaits liels ir tieši salīdzinoši pārtikušās valstīs un mierīgos laikos. Tie ir zinātniskie dati, ka kara laikā pašnāvību skaits strauji samazinās, jo visi ir pārāk aizņemti ar savas un savu tuvinieku kailās dzīvības nosargāšanu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 11.09.2013. 15.18

    jautājums_4. Un tās bija pēdējās brīvās vēlēšanas (1933).
    _____________________
    Kurā marksistu pārvaldītā zemē ir brīvas vēlēšanas? Tad kas liek domāt, ka Aljende būtu izņēmums? Vai tad nepietiek jau ar viņa domubiedru veiktajām laupīšanām tūlīt pēc ievēlēšanas?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Jānis Derkusovs > ligakalnina 11.09.2013. 17.00

    >Ino
    Kad būtu, tad būtu, bet nebija. Līdz ar to arguments, kas būtu, ja būtu, jabūtu bijis, nav arguments.
    Aljende bija ievēlēts brīvās vēlēšanās un līdz apvērsuma brīdim darbojas Konstitūcijas ietvaros. Un to ko Tu sauc par laupīšanu, tika veikts tiesiskās sistēmas ietvaros-likumi par nacionalizāciju. Tādi ir bijuši pieņemti daudzās valstūis, tādos vai citādos apstākļos. Pinočetam vajadzēja iet uz nākamajām vēlēšanām , uzvarēt un mainīt likumdošanu. Redzi, Depardjē arī uzskatīja Francijas nodokļu likumdošanu līdz 90% nodokļos par laupīšanu, bet tā nu Francijas vairākums ir lēmis. Arī Skandināvu augstais dzīves līmenis tiek nodrošināts uz ļoti augsta progresīvā nodokļa rēķina. Un neko dzīvo, jo tā ir lēmis sabiedrības vairākums.
    Un Pinočetam ar visiem viņa ekonomiskajiem panākumiem čīlieši to asinspirti nepiedeva, ko apliecina zaudētais plebescīts.

    0
    0
    Atbildēt

    0

grislits 09.09.2013. 11.30

Master of puppets
I’m pulling your strings
Twisting your mind and smashing your dreams
Blinded by me
You can’t see a thing

(Metallica, “Master of Puppets”)

Bet patiesībā šausmīgi skatīties, kā tie mākslinieki šobrīd tirinās striķīšos. Interesanti, kurš ir reālais striķīšu raustītājs?

+26
-15
Atbildēt

3

    ligakalnina > grislits 09.09.2013. 11.44

    Smieklīgi un nozēlojami uzskatīt, ka visi, ks ir pret to jūsu “izcilo” Grendi ir uzpirkti, tos kāds “rausta”, utt., tātad, paši par sevi viņi ir absolūti spriest nespējīgi.
    Pasaules slaveni mākslinieki, no vienas puses, un aprobežotā un nekompetentā Grende ar NA, no otras puses, kādus komentārus vēl vajag?

    +21
    -11
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 09.09.2013. 18.49

    Kalns nu skarbi nodevis par Žagaru – http://www.diena.lv/kd/notikumi/dainis-kalns-dot-zagaram-naudu-nozime-to-bert-caura-maisa-14024035

    dzeri, nekur Grendi neesmu nosaucis par izcilu un par tādu viņu nemaz neuzskatu, pie tam tepat pat esmu rakstījis par lietām, kur viņas rīcībai nepiekrītu. Bet Žagara jautājumā viņai ir taisnība.

    Un nesaku, ka tie mākslinieki, kas parakstījuši to vēstuli, ir spriest nespējīgi. Bet šajā reizē daļa no viņiem ir pa riktīgo nomanipulēta, bet daļai ir savtīgas intereses.

    Un atkal – šobrīd pa Latvijas radio 1 ēterā ir Sreipa raidījums, KM viedokli pārstāv valsts sekretāre Laizāne, bet kas tad pārstāv pretgrendes pozīciju – ne jau kāds mākslinieks, bet GOBZEMS :)

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > grislits 09.09.2013. 20.15

    …Robert…sapratu, ka Kalna žulti izlasīji – neapšķebināja?….
    …skumji, kas notiek ar cilvēkiem, kad tie sasniedz cienījamu vecumu – nudien, baisi!…
    …pateiktais vārds daudz ko pasaka par pašu teicēju un…Kalns šoreiz ar dubļiem nomētājis pats sevi…žēl!…

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

tuba76 09.09.2013. 11.16

Mani patiesi šokēja teikums ministres vēstulē – “Aicinu (…) nejaukt politiku ar kultūru un kultūrpolitikas procesiem!”. Manā uztverē tas ir vienā līmenī ar slaveno Zatlera “Kas es esmu?”
Ministrs ir valdības biedrs, kurš politiski vada kādu no ministrijām – vai kāds nevar viņai ātri populārā valodā izskaidrot demokrātiskas valsts vadības pamatprincipus un līdz ar to – kas viņa kā ministre ir?

+19
-16
Atbildēt

0

Andis Kalviðíis 09.09.2013. 11.12

Audits taču bija parādījis, ka viņa iestudējumiem nav ne vainas – gluži kā jebkurai izrādei: ir bijuši pelnošie un nepelnošie gabali.
Iedomība ir tāda stiepjama lieta. Ja tas būtu tik viennozīmīgi, tad diezin vai būtu arī tik liela Ž. atbalstītāju grupa.

+16
-16
Atbildēt

6

    Gaisma; Enģelis > Andis Kalviðíis 09.09.2013. 11.56

    būtu arī tik liela Ž. atbalstītāju grupa
    —–
    Nevis liela, bet ietekmīga. Cik zinu, tad Žagara taktika ir iedalīt kolektīvu kastās, pie kam lielākā daļa ir šudras;)

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andis Kalviðíis 09.09.2013. 12.02

    Ja galvenais ir “sociālais taisnīgums” att. iestādē, attieksme viena, ja galvenais rezultāti – Žagaram nav ko pārmest.
    Ar mazāku finansējumu no valsts puses, viņš ir saniedzis atzīstamus rezultātus.
    Bez tam starpt. audits nekonstastēja nekādus pārkāpumus, toties menedžmenta ziņā ierindoja Žagaru uzreiz aiz Vīnes un Parīzes operām.

    +16
    -8
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Andis Kalviðíis 09.09.2013. 12.09

    starpt. audits nekonstastēja nekādus pārkāpumus
    ————————
    Neabsolutizē auditoru slēdzienus. Starptautiskie auditori arī BB un Parex atzina par labām esam.

    +14
    -7
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andis Kalviðíis 09.09.2013. 13.39

    Nē, nu kurš strīdas, NA atbalstītāju atzinumi ir daudzreiz objektīvāki un vērtīgāki.

    +13
    -11
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Andis Kalviðíis 09.09.2013. 13.53

    :Dzeris
    Skatos, tu par Žagaru visu zini;) Tad varbūt arī atklāj nezinošajiem, kur nabaga aktierītis juku laikos rāva piķi restorānu biznesa uzsākšanai. Un kā šim aktierītim ir izdevies palikt nenogremdējamam visus šos gadus.

    +9
    -13
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andis Kalviðíis 09.09.2013. 14.09

    Par “juku laikos” radītajiem biznesiem to varētu pajautāt daudziem.
    Žagars ir talantīgs cilvēks, ar saviem trūkumiem, māte Trēze arī Grwende nav, un daudziem, kas nav tik talantīgi, tas vienkārši skauž, tāpēc jau visa tā vētra ūdens glāzē.

    +12
    -5
    Atbildēt

    0

Gaisma; Enģelis 09.09.2013. 10.36

«Žagars tev deva darbu, tāpēc tu viņu atbalsti.»
—————————
Lūk arī atbilde. Kas attiecas uz Žagara darbību Operas vadībā, tad tā ir, maigi izsakoties, strīdīga..

Ja būtu jāizvēl iedomīgākais cilvēks Latvijā, tad Ž. būtu viens no drošākajiem pretendentiem uz šo titulu.

Jā, un viņa iestudējumi(((

+27
-19
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam