“Lux Express” mēnesi bez maksas vedīs no Rīgas uz Liepāju

20

Komentāri (20)

Aleksandrs 28.08.2013. 09.37

A kur var pieteikties, vai vnk jaakaapj iekshaa un aizvediis

0
0
Atbildēt

0

ineta_rr 24.08.2013. 15.39

Ja Latviju par ASV, tad līdz galam, mīlīši. Pirms nedēļas vai divām bijām Ķemeru tīrelī un vēl šur tur tajā apgabalā, degvielas izmaksas aptuveni 20 lati. Mājās sarēķināju, ka autobuss līdz Rīgai un atpakaļ trijām personām jau būtu aptuveni 20 lati atkarībā no reisa (ekspresis ir dārgāks, piemēram). No Rīgas uz Ķemeriem un tikšanu uz tīreli pat vairs nebija jēgas rēķināt, un pat neapskatījos, cik stundas vajadzētu, lai ar pārsēšanos tiktu līdz galamērķim, un cik, lai tiktu atpakaļ, vazājot līdzi mantas un daudz ūdens katram (bija vēl karsts). Reāli bez auto varbūt var iztikt, ja dzīvo Rīgā un nekur tālāk nedodas bez organizētas ekskursiju grupas. Un Rīgas Satiksmi dotē vienkārši baisos apjomos, paturiet to prātā, kad salīdzināt sabiedrisko ar privāto transportu.

Nobeigumā, ja trīs personām daudz lētāk, ērtāk, komfortablāk un drošāk sanāk braukt ar kārtīgiem nodokļiem apliktā „luksusa precē“, ko sauc par privāto auto, un tas vienalga sanāk lētāk nekā dotēts sabiedriskais, kurš turklāt neaizved no mājas namdurvīm līdz galamērķim un atpakaļ tad, kad to gribas vai vajag bez gaidīšanas, kur nu vēl tikpat ātri, tad manā skatījumā visai nācijai tiktu izdarīts pakalpojums šādu sabiedrisko likvidējot, lai ir kā ASV – labākajā gadījumā daži reisi dienā starp lielākajām pilsētām, visur citur ar personīgo auto. Kā nekā IR publika taču grib, lai Latvijā būtu kā ASV.

Starp citu, kādēļ sabiedriskais ir tik dārgs? Menedžments? Vecā autobusu parka uzturēšana? Ja vainīga būtu degviela, tad sanāktu, ka personīgais auto ir efektīvāks, ar zemākām izmaksām uz pasažieri un attiecīgi zemākiem izmešiem, tātad zaļāks. Haha.

+1
-1
Atbildēt

4

    Ieva Aile > ineta_rr 24.08.2013. 16.47

    Aha,sasapņojies!Daudziem laukos personīgais auto ir neaizsniedzams sapnis ar tādām štrunta algām,sabiedriskais auto ir vienīgā iespēja kaut kur tikt,bet tu te par izklaidi un ekskursijām :D

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > ineta_rr 24.08.2013. 19.03

    Ex-diena, tu rēķini ne pārāk precīzi. Benzīna izmaksas ir tikai daļa no jūsu zaudējumiem. Obligāti jāierēķina auto cenas dilsāna, kura var sastādīt pāris latus katru dienu, un auto uzturēšanas izmaksas, kuras arī parasti pārsniedz vienu latu katru dienu.
    Vidēji pat trīs cilvēku braukšanai ar vidēju auto vajadzētu iznākt nedaudz dārgākai par sabiedrisko, un tas ir normāli. Bet ja auto brauc mazāk par trim cilvēkiem, tad sabiedriskais noteikti ir izdevīgāks.
    Tāpēc pašreizējās sab. transp. cenas par pārāk augstām.
    Salīdzinājumam, jūlīja lidoju uz Angliju. Lai tiktu uz lidostu, braucu no Vidzemes līdz Rīgai 2 stundas, un pēc tam no Rīgas līdz lidostai 1/2 stundu. Par abiem braucieniem samaksāju 3,60 Ls. Atlidojot no Anlgijas, braucu ar parastu autobusu līdz pilsētai 45 minūtes, un samaksāju apmēram 4,4 ls. Iznāk, ka cenas Anglija par to pašu (tādi paši autobusi kā pie mums, nekas sevišķs) maksā apmēram 4 reizes vairāk!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ineta_rr 25.08.2013. 00.47

    Šāda vecuma auto cena krītas vienīgi no rūsas, un braukšana tieši palīdz no tās izvairīties, lai gan vasara nestāv ne tuvu mūsu burvīgajām baltā sāls ziemām, kad, ja jābrauc, tad jābrauc. Un izbraukums ir izņēmums, ikdienā vai nu viens plivinos pa pilsētiņu, kur auto vienai personai ir divreiz lētāks par sabiedrisko, vai arī vedu cilvēkus un mantas no/uz laukiem, kur sabiedriskais būtu nedaudz lētāks, taču ne tad var aizvest 10 kg sadzīves preču un 20 kg barības dzīvniekiem no veikala līdz mājas durvīm, ne arī braukt, kad vajag, kaut vai nakts vidū, ja kas pēkšņi notiek. Ērtības parasti atsver papildus izmaksas. Un uz to vienu braucienu rēķināt auto amortizāciju nav jēgas, jo regulārās maiņas ir pēc kalendāra (sveces, eļļa, filtri divreiz gadā, pārējie šķidrumi reizi divos gados) vai arī tad, kad kass saplīst, un faktiski vienīgais, kas mēdz regulāri salūzt ir aizmugurējās atsaites uz mūsu sapņu ceļiem. Pārējam tāds resurss, ka pārsimt latu amortizācija būtu jārēķina uz daudziem gadiem jeb daudziem desmitiem tūkstošu kilometru – slinkums rēķināt, bet uz vienu pārsimt kilometru braucienu amortizācija sanāk daži lati, manuprāt. Jāatgādina, ka vēl jau būtu jāpierēķina sabiedriskais turp un atpakaļ no Rīgas uz Ķemeru tīreli, kas trijām personām noteikti nebūtu daži lati.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > ineta_rr 25.08.2013. 15.29

    Pārlasīju savu komentu, tas ir murgaini uzrakstīts, atvainojos par paviršību.
    Paldies par atbildi, ex-diena, bet palieku tomēr pie viedokļa, ka mūsu sab. transportā cenas ir normālas, apmēram tieši tādas, kādām tām jābūt. Katrā ziņā, tante bez auto vai kāds bērns maksā mazāk, nekā vidējais auto īpašnieks, un tas ir galvēnais. Piekritu, ka tantei un skolniekam rodas papildu neērtības, bet maksā viņi tomēr mazāk.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 23.08.2013. 17.35

Esošā sistēma ir vislabākā, ja valsts iestādes un uzņēmēji nav korumpēti. Tādējādi vismaz tiek nodrošināts minimāls satiksmes tīkls pa visu Latviju. Pat attīstītās valstīs nedarbojas brīvs satiksmes tirgus, jo valsts regulācija spēj nodrošināt lētākas cenas un plašāku pieejamību!
Problēmas ir nevis sistēmā, bet gan tās pielietošanā!

+5
-2
Atbildēt

0

lebronj2356 23.08.2013. 16.31

Jā kāpēc gan nē, gardu Liepājas kumosiņu gan gribētos….bet vest pasažierus uz vietām, kur nav tik rentabli gan nē! Sabiedriskais transports ir domāts sabiedrības interesēm nevis atsevišķai peļņai – tā tas ir vienmēr bijis un vienmēr būs. Var diskutēt par sistēmas maiņu, bet ne jau par to, ka kāds ielīdīs treknākā lauciņā, bet mazo apdzīvoto vietu iedzīvotājiem būs jāiet kājām vai jāmaksā astronomiskas summas !
Valsts tomēr ir solidārs mehānisms nevis neoliberāls zvēru dārzs(ko tik ļoti grib mums uzspiest viens otrs).

+5
-3
Atbildēt

1

    egfoto > lebronj2356 24.08.2013. 11.25

    Kamēr nebūs labi autobusi, kur var gan žurnālus, gan dzeramos dabūt, nebraukšu ar tiem.
    Lai sēž Ecolines savā sūdu bedrē un vadā pensionārus.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam