Viņķele pensiju indeksācijas prasību līdz Ls 250 sauc par šantāžu

21

Komentāri (21)

janis17 11.06.2013. 17.32

Vai ir tik grūti indeksācijas sistēmu padarīt pietiekami automātisku, lai nebūtu jāstīvējās katru reizi?
Piemēram, 10% zemāko pensiju saņem 40% no indeksācijas kopapjoma, nākamie 30 % saņem 30%, nākamie 40% saņem 20%, bet atlikušie 20% pensionāru ar lielākajām pensijām saņemtu 10% no indeksācijas kopsummas.
Vai arī 50 % jāizmanto minimālās pensijas celšanai, atlikušie 50% visiem vienādi sadalīti.

0
0
Atbildēt

0

Ieva 11.06.2013. 14.08

Mans tēvs cītīgi strādāja, un pensija viņam praktiski ir tikpat cik viņa kaimiņam, kas pārsvarā pļēguroja. Vai tas ir taisnīgi?
Mehāniski indeksējot mazās pensijas, mēs atkal ejam sociālistiskās uravņilovkas ceļu, kas daudziem atkal ir kļuvusi tik mīļa. Es pilnīgi piekristu, ja notiktu pensiju pārskatīšana, tiktu vairāk ņemt vērā padomju laikos nostrādātie gadi, izaudzinātie bērni utt, bet esmu pret mehānisku mazo pensiju reizināšanu, jo tas par muļķiem padara tos, kas pensijā saņem 201 latu un vairāk.
Un vēl, atkal visi komentētāji aizmirst, ka nauda penionāriekm ir kaut kur jāņem, jo nav jau tā, ka valdība sēž uz naudas maisiem un nedod. Ir drusku vairāk nodokļos iekasēts., un tāpēc drusku vairāk var pensijām atļauties, bet atkal visiem slikti, un visi lamā valdību par šo neplānoto ārpuskārtas indeksāciju. A varbūt šoreiz paldies pateikt?

0
0
Atbildēt

0

Kārlis 11.06.2013. 12.24

Tiesi sajas dienas interesejos par savu pensiju .Mani parnema soks,kad uuzinaju ,ka Liepaja sogad pensijas ir bijusas no130-170 ls.!!man ir darba stazs 40 gadu , es busu viena limmeni ar simtlatnieku?!Ir tadi ,kuri ir plegurojusi ,nestradajusi, vai ar partraukumiem bijis darbs, man bus mazliet vairak par so slaistu!?Tagad esmu dilemmas prieksa, ko darit talak?Jo diemzel izdienas pensija nav NMP dienesta!Nav ari tik liela alga ,lai bez 2. pens. limena vel maksatu 3. pensiju limeni!Kura Valsti cilveks var justies tik pazemots ka Latvija?

+1
0
Atbildēt

1

    Kristīne > Kārlis 11.06.2013. 13.08

    “Ir tadi ,kuri ir plegurojusi ,nestradajus”
    ==
    Nu, un daudz tādu ir? Turklāt, ja ņem vērā ļoti būtiskās algu atšķirības “sieviešu” un “vīriešu” profesijās un pat vienas profesijas ietvaros (kas gan ir aizliegts), “pļēgurs” visdrīzāk gan nodokļos būs samaksājis vairāk, gan pensiju dabūs lielāku…

    0
    0
    Atbildēt

    0

ekmanis 11.06.2013. 12.23

Man jau ir 80 un Vinķelei ir 100% taisnība. Nakamreiz, kad biedtrības večuki sanāks kopā – būs Ls 300,-. Nav smuki norunāto un parakstīto mainīt, bet jāņem arī vērā, ka tajā vecumā ar atmiņu ir diezgan pašvaki un nevar atcerēties, kās bija norunāts.

+3
-1
Atbildēt

1

    peerku > ekmanis 11.06.2013. 12.31

    Man patiess prieks, ka Jums savos gados tik gaišs prāts. Kauns Pensionāru biedrībai par tādu večuku kūdīšanu.

    Es, večiņa 62, tādēļ varu atļauties to teikt.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Kristīne 11.06.2013. 10.59

Jābeidz vienreiz muļkoties ar tām atšķirīgajām pensijām un jāindeksē uz augšu mazākās līdz noteiktam līmenim (nevis ar koeficientiem). Tāpat tas pēc būtības ir pabalsts, kam ir maz sakara ar darba dzīves laikā padarīto.

+1
-1
Atbildēt

2

    lebronj2356 > Kristīne 11.06.2013. 11.18

    Uz esošo pensionāru dzīves laika padarītā atjaunojās Latvija pēc padomju okupācijas – tā kā varētu beidzot būt politkorekti un nemurgot par padarīto/nepadarīto padomju gados – visi laikam no Vinķeles samācījušies !

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Kristīne 11.06.2013. 12.11

    Es drīzāk runāju par attiecīgā, t.i. padarītā vai nepadarītā darba/ieguldījuma u. tml. reālu atspoguļošanos pensijā, t.i. novērtējumu, nevis par to, ka nevienam nekas nav jāmaksā (nav mums vairs agrāra valsts, kur tā varētu izsprukt).
    ==
    Jebkurā gadījumā uzskatu, ka jēdzīgāka pensiju sistēma ir tāda, kurā pastāv: 1. garantētā pensija (visiem vienāds vecuma/darbnespējas u. tml. pabalsts) un 2. papildu pensija, ko ļautiņš sakrāja vai nesakrāj pats (t.s. “3. līmenis”).

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 11.06.2013. 10.15

Pensionāru biedrībai pirmām kārtām vajadzētu rūpēties par tiem pensionāriem, kuru vecums tuvu 80 un vairāk, kuriem ar katru gadu vairāk palielinās nepieciešamība pēc medikamentiem, bet to pensijas vismazākās…

+5
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 10.06.2013. 16.49

Izskatās, ka pensionāru biedrības iet uz visu vai neko! Ja nemaldos, tad Viņķele teica, ka iespējamas korekcijas ir 40 milj. robežās (jo par tik aktuālā situācija atšķiras no plāna). Tā kā indeksācijas izmaksas ir 30 milj. gadā un ir jāieplāno kaut kāda rezerve, tad patiesībā LM piedāvā maksimālo iespējamo summo, no kuras pensionāru padome atsakās!

+10
-3
Atbildēt

0

Andris Jautriņš 10.06.2013. 14.52

Es par to, ka pensijas jāindeksē. Visas vai daļa? Domāju, ka pareizi indeksēt mazās pensijas. Kādam jābūt slieksnim? Slieksnis ir valstī noteiktā MINIMĀLĀ ALGA! Tad arī pensionāri balsos par minimālās algas paaugstināšanu :)
Ja slieksnis ir augstāks minimālo algu, nodokļu pelnītājs nonāk sliktākā stāvoklī par nodokļu naudas lietotāju. Demotivācija…

+13
-2
Atbildēt

6

    lebronj2356 > Andris Jautriņš 10.06.2013. 15.06

    Piekritīšu ! Nu nav īsti labi pensionāriem tagad celt latiņu līdz 250 ls indeksācijas robežai, ņemot vērā cik slikti dzīvo liela daļa strādājošo, kas saņem mazas algas – 200ls uz papīra pat 160ls nesanāk !

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    ilzezeebolde > Andris Jautriņš 10.06.2013. 23.51

    Kāpēc jāindeksē mazās pensijas? Mazās pensijas ir mazas, jo to saņēmēji savā laikā ir slinkojuši vai darījuši darbu, kas nav prasījis intelekta klātbūtni.

    Ja indeksē, tad pirmās ir jāindeksē lielākās pensijas, jo tās nav saņemtas par pīpēšanu zivju cehā.

    Skarbi varbūt izklausās, bet kāpēc sava laika bezģeļņikus ir jāceļ augstāk par čaklajiem?

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 11.06.2013. 06.01

    Vai runa ir par čaklo prezidentu Bērziņu?

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    janis17 > Andris Jautriņš 11.06.2013. 09.06

    Mr.V
    Tu laikam nezini, kā veidojās pensija ārstiem, kas pensionājās, teiksim 1995.g.
    Nez vai viņi varēja pīpēt zivju cehā…

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Andris Jautriņš 11.06.2013. 11.16

    vēl viens neoliberāls plānprātiņš !

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    alexander > Andris Jautriņš 12.06.2013. 10.54

    Piekrītu, indeksējamo pensiju slieksnis jāpielīdzina minimālajai algai, pretējā gadījumā tas būs netaisnīgi pret nodokļu maksātājiem. Turklāt nodokļu maksātāji ne vien nodrošina pensijas, bet lielākoties palīdz arī saviem vecākiem pensionāriem, tādēļ ne visiem pensionāriem ar nelielu pensiju klājas tikpat grūti kā nodokļu maksātājam ar salīdzinoši nelielu algu un apgādājamiem bērniem un vecākiem. Tādājādi lielākā problēma ir nevis mazas pensijas, bet maza minimālā alga, kas apdraud iespēju pienācīgi investēt bērnos, kuri savukārt ir nākamie nodokļu maksātāji un pensiju sistēmas uzturētāji. Paaudžu solidaritāte tomēr ir abpusēja. Piekrītu arī, ka valdība ir pelnījusi pateicību par šo inicatīvu, kas budžetā nebija plānota, tādēļ pensionāru organizācijām būtu adekvātāk jāskaidro šis lēmums pensionāriem, kuri ir pietiekami spriestspējīgi.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam