Valsts plāno segt 10% no naftas ieguves izmaksām
34Saistītie raksti
Tēma /
25. septembris
Foreļu armāda
Viedoklis /
23. septembris
Kā izglābt ja ne okeānu, tad vismaz Baltijas jūru
Viedoklis /
20. augusts
Ilgtspējas problēmu risināšana, sadarbojoties uzņēmumiem un zinātnei
Dzīve /
31. jūlijs
Jūras tīrību mērot
Komentāri (34)
Sandris Maziks 27.05.2013. 21.07
Mūsu “nafta” ir biomasa, ko saprātīgi izlietojot, daļu etanola vai metanola veidā varētu pat eksportēt.
0
ineta_rr 27.05.2013. 17.43
Padomāsim par vārdu Statoil. To var sadalīt divās saknēs stat+oil. Otrā sakne, oil, jādomā, komentārus neprasa – nafta vai eļļa angļu valodā. Arī otrā sakne ir pazīstama, bet varbūt ne tik acīm redzami – angliski tas ir state, savukārt vāciski Stadt, lai gan to etimoloģija ir dažāda, jo Stadt tāpat kā latviešu sakne stāv- (piemēram, stāvēt) ir visdrīzāk cēlušies pa tiešo no indo-eiropiešu pirmvalodas, kamēr angļu state ir aizgūts no latiņu status, kam, protams, apakšā ir tā pati indo-eiropiešu pirmvalodas sakne.
Tātad Statoil nozīmē valsts nafta. Kāpēc mums nevarētu būt sava Valsts Nafta? Kā nekā pirms naftas atrašanas Norvēģija esot bijusi Eiropas nabadzīgākā valsts.
4
grislits > ineta_rr 27.05.2013. 18.25
Nabadzīgākā jau gluži nē, bet nekāda līdziniece citām Skandināvijas valstīm īsti nebija.
Un, ja vēlas, tad var būt arī valsts nafta, bet tas ir jāvēlas. ceru uz nākotni – skat manu komentāru zem jūsējā augstāk.
0
andris902 > ineta_rr 27.05.2013. 21.11
…nu, labi!….neurbsim!….dzīvosim ar apziņu – mēs esam bagāti, VARBŪT mums ir nafta!…:)
….mums jau ir bijuši gribētāji, kuri uzpirkuši zemes pleķus un sēž uz varbūtēja naftas lauka – droši vien, kļuvuši arī bagāti….no domas vien!…
…pirmais izmēģinājums bez valsts finansējuma, lai noskaidrotu – vai tur tiešām kaut kas ir – nevar pretendēt uz milzu peļņu izdošanās gadījumā…pareizi esi uztvēris, ka sarunas ar nākošajiem pretendentiem var būt ar pilnīgi citiem nosacījumiem, jo ar zīlēšanu vairs nebūs jānodarbojas:
-“Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (Vienotība) paredz, – “ja tiks atklāta nafta vai gāze, tad arī interese par licencēm būs daudz lielāka. Droši vien tad būs jārunā arī par citiem nosacījumiem, jo pašreiz “Balin Energy” ir tie, kas iegulda visus līdzekļus šajā izpētes urbumā, kur Latvijas valsts līdzekļus neiegulda. Tā ka tas zināmā mērā ir riska ieguldījums no “Balin Energy” puses”.
0
ineta_rr > ineta_rr 27.05.2013. 21.25
Neviens neliek viņiem urbties, un nafta ir, jautājums ir vienīgi, vai vērts urbties. Un vispār kauns, ka joprojām nav sakārtota likumdošana – ar cietajiem iežiem viss skaidrs, bet plūstošie ir baigi plūstoša tēma – viens var urbt un pumpēt naftu vai ūdeni, kas atrodas arī zem citiem piederošas zemes. Formāli tas nav atļauts, bet kad tas kādu ir apturējis? Tāpat vispār ir absurds, ka kādam pieder zeme līdz būtībā Zemes centram, vēl stulbāk ir, ka būtībā jau zeme nemaz nepieder kādam, bet valstij – ja zeme patiesi piederētu kādai privātai vai juridiskai personai, tad valsts likumi uz privātas zemes pārstatu funkcionēt. Fakts, ka tā nav, jau pēc būtības pasaka, ka reāli zeme pieder valstij, kas tikai atļauj kādam ar to rīkoties likuma ietvaros, un pēdējais laiks likumā „Par zemes dzīlēm“ noteikt limitu, pēc kura tas ir vairs ne privātīpašums, bet gan valsts īpašums. 5 līdz 10 metri izklausās pieņemami ar papildus pantu, kas atļauj privātām vajadzībām veikt dziļākus urbumus ūdens ieguvei.
0
andris902 > ineta_rr 27.05.2013. 22.39
…par likuma sakārtošanu – piekrītu….ir pēdējais laiks to izdarīt, taču…neesmu pārliecināta par labvēlīga balsojuma iespējamību, jo viens no koalīcijas partneriem pārāk cieši saistīts ar ietekmīgu vīriņu ar milzīgiem zemes īpašumiem….jau ir bijuši vairāki mēģinājumi likumu mainīt, lai novērstu nepilnības, diemžēl, neveiksmīgi…jo iesprūdis lobiju vai stipendiātu “priekšlikumu” džungļos….
….situācija var saasināties, ja tiešām tiks atrasta nafta…un…problēmas var rasties arī ar lietuviešiem…lai atceramies peripetijas ar jūras robežlīgumu ar Lietuvu….
…ieskats 2011.gada novembra raidījumā “Panorāma”:
http://www.youtube.com/watch?v=OdQDttkx80k
0
andris902 27.05.2013. 13.48
…Neticis….”Ja politiķiem būtu kaut nedaudz piesardzīgāki un mazāk negausīgi uz paredzamo kampumu, būtu vismaz pagaidījuši, kamēr noklust Liepājas metalurga sāga.”
———————————–
…lai neveidotos maldīgs priekšstats par to, ka izpētes darbi sākti tikai aizvakar….
…bet Krixim – ieskats investīciju ieguldījumos izpētes darbiem:
– “Balin Energy valdes loceklis un kompānijas Orlen Upstream vadītājs Vjeslavs Prugars norāda, ka tuvāko piecu gadu laikā kompānija izpētē un ražošanā varētu investēt līdz pat 1,6 miljardiem ASV dolāru jeb 848 miljoniem latu. «Tikko sāktā Baltijas projekta urbšanas fāze rada jaunas iespējas šajā reģionā, un mēs ceram, ka šis projekts ļaus mums pietuvoties noteiktajam ogļūdeņražu ražošanas mērķim,» pauž Prugars.
Savukārt Kuwait Energy vadītāja Sāra Akbara uzsver, ka izpētes urbums ļaus uzzināt vairāk par šo teritoriju un ļaus izvērtēt, vai tajā ir komerciāli iegūstami ogļūdeņražu apjomi.
Balin Energy šā gada otrajā ceturksnī gatavojās veikt pirmo izpētes urbumu Latvijas ekonomiskajā zonā Baltijas jūrā. Bija paredzēts, ka urbumu veiks uzņēmuma Diamond Offshore Drilling, Inc. meitasuzņēmums, izmantojot pusiegremdētu peldošo urbšanas platformu Ocean Nomad.
Diamond Offshore ir vadošs uzņēmums urbumu veikšanā atklātā jūrā, kura rīcībā ir piemērotas jūrā veicamo urbumu platformas, kā arī plaša pieredze urbumu veikšanā, gādājot par drošību un vides aizsardzību.
Izpētes plānu pamatā ir 2008. un 2009.gadā izsniegtās licences veikt ģeoloģisko veidojumu izpēti. Sadarbībā ar uzņēmumu darbus jūrā savas kompetences ietvaros pārraudzīs attiecīgās Latvijas uzraudzības iestādes: Latvijas Ekonomikas ministrija, Ārlietu ministrija un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Urbuma veikšanu uzraudzīs arī uzņēmums Senergy, kas ir starptautiski pazīstama enerģētikas pakalpojumu kompānija, nodrošinot augstākos vides aizsardzības standartus.
Laikā kopš licenču iegūšanas Balin ir veicis sagatavošanās pētījumus, izmantojot arhivētus ģeoloģiskos, seismiskos un ģeofizikālos datus. Pēc tam uzņēmums veica detalizētu pētījumu, iegūstot seismiskos datus vēl par 300 kvadrātkilometriem teritorijas. Pēc datu interpretācijas un integrācijas tika noteikta pirmā vertikālā izpētes urbuma vieta.
2012.gadā Balin veica detalizētu virskārtas seismisko pētījumu par izraudzīto urbuma vietu. Savukārt Latvijas Hidroekoloģijas institūts nesen veica detalizētu vides pētījumu, lai iegūtu būtiskus vides datus par urbuma vietu. Viss sagatavošanās darbs ir veikts saskaņā ar atbildīgo Latvijas iestāžu izsniegtām atļaujām.
SIA Balin Energy ir Kuwait EnergY Company NetherlandsCooperatief U.A un PKN Orlen meitasuzņēmuma Orlen International Exploration and Production Company B.V kopuzņēmums.” /db.lv/
0
Anna Gaigule 27.05.2013. 13.21
Pazīstot mūsu valsts priekšstāvjus, ir pamatotas aizdomas, ka valsts 10% būs vienīgais ieguldījums šajā biznesā, bet viss pārējais būs virtuāli maksājumi par virtuālu pakalpojumu.
Ja politiķiem būtu kaut nedaudz piesardzīgāki un mazāk negausīgi uz paredzamo kampumu, būtu vismaz pagaidījuši, kamēr noklust Liepājas metalurga sāga.
0
efeja60 27.05.2013. 10.31
Kārtējā valsts nozagšanas afēra. Tieši šādā veidā rietumu kompānijas tika pie Dienvidamerikas un Āfrikas dabas resursiem – kamēr paši sprāgst badā, bez medicīnas, bez izglītības, tikmēr naftas kompānijas pelna miljardus uz nacionālo bagātību izlaupīšanu, dāsni padaloties ar aybildīgajiem politiķiem un ierēdņiem. Te ir darbs KNAB, DP un SAB.
0
lebronj2356 27.05.2013. 09.45
Par valsts(patiesībā mūsu visu kopējo) mantu, tās attīstībā ieguldot 10% saņems 15% ienākumu – 15-10 = 5%….Bravo, jauns apfenderēšanas kalngals, saņemt 1/20 daļu no savas mantas, pārējas 19/20 atstājot urbējiem….un atļaujiet minēt – ka arī nevienu darbavietu(vismaz noteikti ne pieklājīgi apmaksātu) vietējiem šī urbšana nenodrošinās – laikam jau sevišķas nozīmes būs tur kas vai nē, nav !
9
andris902 > lebronj2356 27.05.2013. 10.41
…kas Tev liedz nodibināt pašam savu naftas ieguves kompāniju, izstrādāt savu naftas ieguves tehnoloģiju, uzstādīt naftas ieguves platformas, pumpēt naftu un….kļūt stāvus bagātam?….un tad varēsi padalīties ar valsti – vismaz 50:50….Tev taču nebūtu iebildumu, vai ne?….
….un valstī mums pārpilnība ar augsti izglītotiem speciālistiem, kas varēs strādāt Tavā kompānijā un pelnīt milzu algas….
0
lebronj2356 > lebronj2356 27.05.2013. 11.15
3 vārdi : beidz dzīt demagoģiju !:)
Ar ko parasti lielākoties nodarbojies !
Labi saprati par ko ir runa – neba šeihs un poļi ir kādi labdari, ka par saviem līdzekļiem urbinās jūru, lai latviešiem nav lieka kapeiciņa jāsamaksā ! Lūk šis bija gadījums, kad varēja papētīt citu valstu pieredzi – ļoti šaubos vai arābi, norvēģi u.c. ir pie turības tikuši par 15%(no kuriem daļa ir reinvestētā privātā pasākumā!) no mantas vērtības sev atstājot…
P.S. Ko tā uzcepies, ieinteresēta naftas biznesā, vai vienotajiem tur savs robs ?
0
andris902 > lebronj2356 27.05.2013. 12.39
…Krix….uzjautrina ņaudētāji….par visu un da jekbko….un Tevi varētu demonstrēt kā uzskates līdzekli…. :)
…N.P. …. :))
0
efeja60 > lebronj2356 27.05.2013. 16.01
zanE, vai tev tiešām 15% liekas adekvāta daļa?
0
efeja60 > lebronj2356 27.05.2013. 16.05
Es saprotu, ja uz līdzenas vietas uzbliež biznesu, tad ieguldīt 10% un saņemt 10% ir adekvāti, bet nafta 100% pieder Latvijas tautai. Tas būtu tas pats, kas pārdot Latvijas mežus, ieguldot 10% izstrādē un pēc tam saņemot 15% no iegūtās koksnes vērtības. Mēs tiekam apzagti!
0
grislits > lebronj2356 27.05.2013. 17.06
Es tā kā pēc būtības piekrītu Krixam un Normundam
Un zanE, jūs tik labi visu zināt, paskaidrojiet man, kādā vīzē tur ir piesūcies pie tā projekta kaut kāds SIA PBK, kurā figurē tādi personāži kā Mārtiņš Bondars un Ojārs Kehris?
Varbūt vēl kāda zināma odioza persona tur figurē?
Un ko vispār tā SIA tur dara, ja tur darbojas arābi un poļi? Kārtējais nevajadzīgais starpnieks starp Latvijas valsti un urbējiem, kas uz mūsu rēķina nopelnīs?
0
ineta_rr > lebronj2356 27.05.2013. 18.00
Kāda ir starpība starp 5% ķiršu un 15% tomātu? Zinu, stulbs jautājums, un tikpat stulbi ir salīdzināt 10% izmaksu ar 15% no ieņēmumiem. Sliktā ziņa – jelkāda peļņa nav garantēta, rezultāts var būt negatīvs. Piemēram, Jūs subsidējat draugam no taksometra iegādes un uzturēšanas 10%, un pretī saņemat 15% no viņa ieņēmumiem – nez, cik piekristu?
0
grislits > lebronj2356 27.05.2013. 18.24
Tiešām nevajag jaukt ķiršus ar tomātiem. Latvijas faktiskais ieguldījums kopējā biznesā nav tikai 10% no ieguves finansējuma, bet arī viss, kas atrodas dzīlēs.
Ja jums piederētu iespējamas grants atradnes un jūs kādu nolīgtu veikt urbumus izpētei, vai jūs slēgtu līgumu, ar kuru atdotu gandrīz visus krājumus urbējam? Diez vai.
Par to, ka urbējs urbj kredītā, viņš saņemtu no iegūtā daļu, kas atmaksā urbšanu, un pēc tam saņemtu procentu no iegūtā, kas apmaksātu viņa pakalpojumu. Labi, uz tā rēķina, ka viņš riskē un var arī nekas netikt atrasts, to procentu var piešķirt lielāku. Vēl var veikt arī sadali pa posmiem – sākumā visa nafta līdz noteiktam apjomam pieder urbējam, tad zināms daudzums tiek dalīts, piemēram uz pusēm, un pēc tam paliek ceturtdaļa. To visu sarēķinot no atradņu lieluma un tā, cik ātri atmaksājas ieguve.
Bet ne jau atdot par sīku procentu visu. Es joprojām ceru, ka tā licence ir uz kaut kādu apjomu vai laiku. No tā teksta nevar saprast, jo tiek minēts, ka ja atradīs naftu, tad varētu palielināties interese par licencēm un tikt pārskatīti noteikumi. No tā secinu, ka tomēr nākotnē netiek viss uz visiem laikiem no atradnēm atdots par 15% ieņemumiem.
0
Ieva Priedenfelde > lebronj2356 27.05.2013. 22.43
Jā, interesanti, kāda ir PBK daļa? Tipisks koloniālas valstiņas izlaupīšanas scenārijs – ārzemju kompānijas pelna, vietējā kleptokrātu – plutokrātu elite pelna, valstij milzu parādi un nabadzība. Nolādētie komunistu cūkas!
0