Ar varu vilkt pilsonībā nav pareizi

44

Komentāri (44)

demo 16.06.2013. 16.55

Protams, ar varu vilkt pilsonībā nav nozīmes un ari nav iespējams. Tas, ka pilsonības, tai skaitā migrācijas jautājumu administrēšana valstī nav sakārtota,ir skaidrs. Cik saeimu, tik valdību, tik politiku – pēc 20 gadiem
nevaram, pareizāk sakot – negribam sakārtot. Ko tad darīsim rīt-parīt-aizparīt, nauda un līdz ar to arī pensijas, ne jau visiem pietiek vietas
valdēs un padomēs./tas attiecas uz saeimas deputātiem/.

0
0
Atbildēt

0

marchaeva 19.05.2013. 21.49

Redziet, katrai valstij ir savas tradīcijas.
Minoritāšu skolas IR Latvijas tradīcija. Šīs skolas ir krievu, poļu, leišu, igauņu, u.c.

Valodu normāli māca īpaši apmācīti skolotāji 5-7 gadus veciem bērniem 3-4 mēnešu laikā. Bērni iemācās runāt bez mazākā akcenta. Piem. tā to dara ASV t.s. kindergarden school. Interesanti, ka pat diviem ārzemju bērniņiem ir jau savs īpašais valodas pedagogs.

0
0
Atbildēt

3

    elinaliepina > marchaeva 20.05.2013. 08.54

    Jūsu nosauktās tautības NAV minoritātes!!! Nu varbūt vienīgi “u.c.” :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    marchaeva > marchaeva 20.05.2013. 11.49

    Paskatieties svaigākus datus, kur ranžētas skolas, skolēnu skaits un mācību valodas.
    Es domāju, ka sev daudz ko jaunu ieraudzīsit šajos datos. Arī par Latvijā dzīvojošām minoritātēm, īpaši ja datus skatīsiet 10-15-25 gadu griezumā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Agnese > marchaeva 22.05.2013. 23.41

    Jēdziens “minoritāte” ir kā jājamzirgs okupantiem un to ideologiem. Karsts kartupelis tas ir arī citās valstīs un nav definētas pat ANO dokumentos.Turpretī Latvijas valsts viemaz vienā normatīvā dokumentā (starptautiskā,starp citu) ir skaidri definējusi,kuras tad īsti ir minoritātes LV teritorijā. Tam,kas zina,kādas tās ir un kur tas definēts-izmaksāšu tēju ar “prjaņiku”:)….
    P.S.Vien absurda teātrī var iedomāties,ka minoritāte 2 mlj.iedzīvotāju valstī ir tauta,kas tepat aiz robežas dzīvo savā etniskajā dzimtenē, pasaules teritoriāli lielākajā valstī ar 142905200 (apmēram) iedzīvotājiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

intars_busulis 19.05.2013. 03.46

Tas ir murgs ko lasu. Kapēc Daugavpilī pašvaldībā runā krieviski? Tas jau ir krimināli sodāma rīcība un tādus darbiniekus ir jātriec prom! Un ja man vaidzēs daugavpilī ko noskaidrot pilsētas mērijā? Es krieviski nerunāju un vispār neko nesaprotu. Tapēc jau viņi nevēlas mācīties valsts valodu jo paši radiet tādus apstākļus. Ja kādā apgabalā ir daudz krievu un viņi nezin valodu, tad ja viņiem vaig kad ar viņu mērijā runātu krieviski, tad lai par tādu prieku maksā. Un drīz vien samācīsies latviešu valodu, beidziet ar tiem krieviem auklēties. Un sadosit pilsonību viņi vēl uzrīkos vēlēšanos pievienotos komonistu Krievijāi. Piespiest nevaig un tas arī ir noziedzīgi pret valsti ja ar varu dod pilsonību. Bet vaig arī stingrāk iegrožot labumus tiem kas nav pilsoņi (nepilsoņi) Nav pilsonis saņemsi mazākus pabalstus un tamlīdzīgi apgrūtināt dzīvi. Tā panāksit divus variantus, vainu sāks domāt kā tikt pie pilsonības vai arī brauks prom. Un ja brauks prom no tā Latvijas valsts nezaudēs, jo kāds labums ir no cilvēka kas nav lojāls valstij? Bet ko var gribēt ja pati politiskā elite nav lojāla. :/

0
0
Atbildēt

0

marchaeva 18.05.2013. 18.54

Labāk būtu par tiem bērnudārziem un jaunāko klašu pamatskolēniem padomājuši, jo tieši bērniem visvieglāk ir iemācīties valodas. Tur, protams, vajag zinošus pedagogus otras valodas apmācībai, bet vajadzība jau skaidra. Es gan nedomāju, ka 50 gadus radušos problēmu izdoies atrisināt agrāk par 50 gadiem (30 gadi tātad palikuši), tomēr jāsāk ir un tagadējiem mazajien nākamajiem LR pilsoņiem noteikti vajag palīdzēt nevainojami lasīt, rakstīt un runāt latviski.

Starp citu tas attiecas arī uz pašiem latviešiem un latviešu saiņas līdzekļiem, īpaši TV, kas tagad runā iezgan jau žēlīgas kvalitātes latviešu valodā.

+1
0
Atbildēt

1

    intars_busulis > marchaeva 19.05.2013. 03.50

    Ir jālikvidē skolas kas nav valsts valodā, tāpat bērnu dārzus, kuri tiek uzturēti ar nodokļu naudu. Pavērojiet kā ir rietumu valstīs? Tur nevienas skolas nav kur var mācīties nezinot atiecīgās valsts valodu. Izņēmums ir ar imigrantiem, kam ir valsts apmaksātas skolas un kur maksimāli mācās 9 mēnešus un ja nav spējīgs apgūt valodu, tad ir biļete uz izcelsmes zemi. Un neviens neauklēsies.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Kaspars 18.05.2013. 08.41

tāda pa manam pašsaprotama lieta.

+1
0
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 17.05.2013. 23.17

Iesaku krimināllikumu papildināt ar šādiem sodiem –
Pilsonība līdz 5 gadiem un pilsonība līdz 2 gadiem nosacīti…

+4
0
Atbildēt

2

    ievuliitis > brigita_damme_rtk_lv 18.05.2013. 11.39

    mūsu alus…!!!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    intars_busulis > brigita_damme_rtk_lv 19.05.2013. 03.54

    Kādu krimināl likumu, ko tu tur murgo? Ja es atbrauks uz Latviju mani uzreiz būs jāsoda krimināli jo es 5 gadu laikā nebūs kļuvis pilsonis. Bet es nemaz nevēlos Latvijas pasi :) man jau ir Europas pilsonība. Un valstij nevaig naidīgus pilsoņus, tas kas 70 gados nav spējis apgūt valodu tas arī ir sarkans komonists un tādu vispār ir jātur piesietu lai redz ko domā un ko dara.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 17.05.2013. 15.31

Ar varu vilkt pilsonībā nav pareizi
========================
Nepagāja ne 20 gadu un arī “Iras” (bijušās “Dienas” mantinieku) mājas lapā varam lasīt šo ELEMENTĀRO atskārsmi.

Tagad, kad pat Žeņai Aldermanei ievilkt nav izdevies tikai tos, kuri ar spēku turējušies pretī – tagad arī “intelektuālie”, “uz Eiropas vērtībām orientētie” latvieši piekrītoši sāk māt ar galvu: jā, vai zin, nav par varītēm jāvelk tai pilsonībā!

+8
-1
Atbildēt

2

    dro > Sanšains 17.05.2013. 15.36

    Tomēr integrēsim, integrēsim un integrēsim:):):)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Sanšains 17.05.2013. 16.19

    Vair nevis integrēsim, bet nu jau saliedēsim :o)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

ievuliitis 17.05.2013. 13.27

Ir viens svarīgs aspekts, kāpēc daudzi nepilsoņi nevēlas iegūt Latvijas pilsonību. Putins, nākot pie varas ir atļāvis Latvijas nepilsoņiem bez vīzas iebraukt Krievijā. Pēc šī rīkojuma, krasi samazinājās pilsonības pretendentu skaits.
Augstāk rakstītais nenozīmē, ka mani māc skumjas, ka mūsu pilsoņu loku nepaplašina šī augstāk minētā cilvēku kategorija.

+17
-1
Atbildēt

0

grislits 17.05.2013. 13.00

“Taču, kad nonākam līdz 15-18 gadu vecuma grupai, redzam, ka tajā ir lielākas problēmas nokārtot runāšanas pārbaudi nekā četrdesmitgadīgajiem. Un tas pats attiecas uz runas prasmes pārbaudi. Tas ir pavisam dīvaini, ka liela daļa jauniešu, kuri dzimuši brīvā Latvijā, nespēj nokārtot latviešu valodas pārbaudi.”
____________________

Un tagad lai man te neviens nestāsta, ka visi krievu skolu beidzēji pārvalda latviešu valodu pietiekamā līmenī, kā te daudzi ir minējuši, piemēram, nasing spešal.

+11
0
Atbildēt

0

Ojārs 17.05.2013. 12.52

Vai ārzemēs strādājošie nepilsoņi nevar naturalizēties, nebraucot uz Latviju?
—————-
Intervētājam laba ideja – tas būtu tiešām lieliski! – nokārtot eksāmenus internetā (atķeksēt pareizos atbilžu variantus), pat neierodoties valstī, uz kuras pilsonību cilvis pretendē.

+10
0
Atbildēt

0

Ojārs 17.05.2013. 12.43

Faktiski jau pats priekšnieks atzīst, ka nevienu jaunu lojālu pilsoni Latvija šajā procesā neiegūs. Vienam tas ir vajadzīgs, lai brīvi varētu braukt uz Eiropu strādāt vai atpūsties, citam, lai varētu piedalīties vēlēšanās (balsot par SC) un patiesībā darboties pret mūsu zemi.
No intervijas var saprast – neviens no pilsonības pretendentiem kā iemeslu naturalizācijai nemin, ka mīl šo valsti un vēlas iekļauties latviešu sabiedrībā.

+15
0
Atbildēt

0

buchamona 17.05.2013. 12.19

“…Tas ir pavisam dīvaini, ka liela daļa jauniešu, kuri dzimuši brīvā Latvijā, nespēj nokārtot latviešu valodas pārbaudi…” – nekā tur dīvaina nav. Tā ir kremlinu jaunā paaudze, SC jaunieši – mūsu Saeimas, ministriju bezzobainās “politikas” lolojums :). Tādas ir sekas tai pārprastajai ” demokrātijai un vārdu brīvībai”, jeb vienā vārdā sakot bardakam, kāds valda mūsu valstī, Latvijas skolās, kur strādā skolotāji, kas nīst Latvijas Republiku, kur mācās no mācību grāmatām, kuras ir drukātas Krievijā utt.

Visam rakstam vijas cauri pārliecība par to, ka ir nepieciešams naturalizēt nepilsoņus. Bet autors ir aizmirsis paskaidrot – kādēļ mums tas ir vajadzīgs? Kāds labums būs no tā mūsu valstij, ja uz atvieglotiem noteikumiem piešķirsim LR pilsonību mūsu ienaidniekiem, un šādi vēl vairāk stiprināsim SC un Co ietekmi LR politikā?

+23
-1
Atbildēt

5

    kristaps_drone > buchamona 17.05.2013. 14.56

    “Bet autors ir aizmirsis paskaidrot – kādēļ mums tas ir vajadzīgs? Kāds labums būs no tā mūsu valstij” – intervijas sniedzējs nevis aizmirsa, bet apzināti noklusēja, ka viņš tik ļoti grib naturalizēt atlikušos nepilsoņus tāpēc, ka viņam taču vajag attaisnot sava kantora un tā daudzo filiāļu pastāvēšanu un, līdz ar to, arī sava jaukā amata pastāvēšanu. Valstij no ienaidnieku skaita pieauguma tās pilsoņu vidū labuma nebūs nekāda, būs tikai kaitējums, kas galu galā valsti novedīs nāves briesmās.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > buchamona 17.05.2013. 18.55

    Es parasti tā nedaru, bet, šoreiz tomēr pakomentēšu mūsu valodas un nacionalitātes pirmrindnieku valodas tīrību, labi apzinoties, ka ar mani nav daudz labāk.

    <<
    Tādas ir sekas tai pārprastajai ” demokrātijai un vārdu brīvībai”, jeb vienā vārdā sakot bardakam, kāds valda mūsu valstī, Latvijas skolās, kur strādā skolotāji, kas nīst Latvijas Republiku, kur mācās no mācību grāmatām, kuras ir drukātas Krievijā utt.
    >>
    — Aiz atverošajām pēdiņām atstarpe nav jāliek, un vispār citēšanai ir jāizmanto „“ vai arī <<>> nevis “”. Parasti saka „vārda brīvība“ nevis „vārdu brīvība“. Pirms jeb komats nav vajadzīgs. „Vienā vārdā sakot“ toties ir divdabja teiciens, kuru gan vajag atdalīt ar pieturzīmēm. Vai vārds “bardaks”gadījuma nav ievazāts no krievu valodas? KĀDS tad ir tas “bardaks”, KAS valda mūsu skolās?

    <<
    pārliecība par to, ka
    >>
    — „par to“ ir lieks.

    <<
    Bet autors ir aizmirsis paskaidrot – kādēļ
    >>
    —Nezināju, ka latviešu valodā palīgteikumus atdala ar mīnusa zīmi – labošos.

    <<
    ja uz atvieglotiem noteikumiem piešķirsim LR pilsonību mūsu ienaidniekiem, un šādi vēl vairāk stiprināsim SC un Co ietekmi LR politikā?
    >>
    —Komats nav vajadzīgs, savukārt „SC un Co“ kā minimums izskatās slikti.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 17.05.2013. 19.46

    ex-diena-lasitaji. Uzlabojāt man gara stāvokli.:) Starp citu, ja par pieturas zīmēm, tad man reiz kāda pasniedzēja, valodniece teica – radošos tekstos, un koments noteikti ir radošs teksts :), pieturas zīmes var likt arī pēc izjūtas, ja autoram tas liekas nepieciešams :)
    Kas attiecas uz barbarismiem, tad tos reizēm tekstos mēdz izmantot, lai pasvītrotu domu. Ja uz tekstu raugāmies caur sausas gramatikas prizmu, tad diez vai formulējums ” parasti lieto” ir vietā. Vai nu lieto, jeb nelieto – tā būs pareizāk, laikam. :) Un tādā garā. Bet, citādi paldies, protams :)

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > buchamona 17.05.2013. 20.31

    Radošie teksti ir atruna, kad skolā jāmāca kāds darbs, kura tautā atzītais autors ir skolā slikti mācījies, bet bērniem nedrīkst teikt: „Nemācieties gramatiku, jo pat relatīvi ievērojamam rakstniekam tā nav jāzina“, tādēļ arī izgudro visādas atrunas. Protams, ir tāda lieta, ka var ielikt papildus komatu vai ko citu, lai norādītu uz māksliniecisku pauzi, bet tas neattaisno rupjas kļūdas. Tāpat dažkārt var atrast gan argumentus par, gan pret interpunkcijas lietošanu kādā konkrētā vietā, bet tā jau ir latviešu gramatikas ezotēriskā puse, kuru apspriežot pat filologi var sakauties, arī tad parasti izmanto “autoram vienmēr taisnība” koncepciju.
    Vai komentārs ir radošs teksts? Es domāju, ka tas atkarīgs no konteksta –, ja kāds sāktu komentārus rakstīt dzejā, tad tā jau būtu radoša izteiksme, bet parasts komentārs ir drīzāk salīdzināms ar publisko runu, un tajā, manuprāt, ir, pirmām kārtām, jāievēro latviešu valodas gramatika nevis mākslinieciskā brīvība.

    Par to, ka komplicēti „steitmenti“ un citi angļu valodas barbarismi ļauj izlikties par gudro valodās neizglītoto acīs, piekrītu, taču cilvēkam, kas sūdzas par to, ka skolā slikti māca latviešu valodu, pieklātos lietot labu latviešu valodu, savukārt barbarismus rakstībā, kur nav iespējams izmantot intonāciju, ielikt pēdiņās vai kursīvā, vai citādi norādīt, ka autors barbarismu neuztver par daļu no labas valodas, „vot tā“.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    demo > buchamona 16.06.2013. 16.28

    Viņi vienkārši negrib runāt latviešu valodā. Nesaprotu tos žurnalistus, kuri
    intervē jauniešus, kuri atbild krievu valodā. Un paskataties, viņu sejās ir
    apslēpts smīns – redziet, kādi mēs varoņi, negribam un nerunāsim, bet skolu beidz ??? Es vienkārši viņus ignorētu.
    Protams, ka te galvenā vaina ir likumdošanā /saeimā/,būtu noteikts konkrets
    termiņš pārejai uz latviešu apmācības valodu valsts skolās. Atkristu jautājums
    par nesertificētām grāmatām, utt.
    Jautājums ir un būs, vēl vismaz četri gadi, ar skolu, kamēr vismaz Rīgu
    pārvaldīs SC,jo skolu pārvaldība ir sajaukta ar valsti krustām šķērsam
    /algas, piemaksas, atbildība par personālsastāvu utt.
    Atbildība ir jāprasa tikai un tikai no saeimas, ir jāizbeidz mūžīgā muldēšana. Slikti, ka tagad cūkas audzē lielfermās un mūsu paaudze nezin
    tādu izteicienu ‘ganīt cūkas’, citādi teiktu saeimas deputātim-profesoriem
    tiešā un pārnestā veidā – ejiet ‘ganīt cūkas’!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 17.05.2013. 10.49

Tas bija noziegums pret valsti, ka Vīķe Freiberga un Co izcūkoja Pilsonības likumu (tieši tāpat kā Valsts valodas likumu) un tūkstošiem valstij naidīgu okupantu, civilokupantu un viņu pēcteču kļuva par pilsoņiem! Un vēl tagad nevar likties mierā, vēl tagad atrodas valsts amatpersonas un politiķi, kas nevar rimties un par varītēm grib turpināt šo naturalizācijas vājprātu, lai palielinātu SC elektorātu un SC patiešām iegūtu vairākumu gan Rīgas Domē, gan Saeimā un mēs galu galā varētu kļūt par krievijas guberņu de jure.

+15
-1
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > kristaps_drone 17.05.2013. 13.52

    Ciniķis
    “Tas bija noziegums pret valsti, ka Vīķe Freiberga un Co izcūkoja Pilsonības likumu”

    Tie bija kremļjaģas LC un DPsaimņieks, pēc kuru noziedzīgā pakta, rupji pārkāpjot koalīcijas līgumu, ar čekas mūdža, Rumpīša, atbalstu ieviesa pilsonības likuma “0” variantu, kas pavēra iespējas miljardam nēģeru, divi simti miljoniem šudru un simts miljoniem krievu iegūt Latvijas pilsonību.
    Čekas “klukste” vainojama valodas likuma izčakarēšanā.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

Anatolijs K. 17.05.2013. 10.48

Pirmais un galvenais kas jādara, ir jābeidz segregācija skolās un vistuvākā laikā jāpāriet uz valsts apmaksāto izglītību skolās TIKAI LATVIEŠU VALODĀ! Pašlaik valsts pati finansē melīgas vēstures mācīšanu krievu skolās un “izglīto” krievijas militarizēto “nometņu” apmeklētājus.

+21
0
Atbildēt

7

    Ojārs > Anatolijs K. 17.05.2013. 12.46

    vai parakstu vākšanas laikā pirms diviem gadiem parakstījies, lai notiktu referendums par pāreju uz valsts valodu skolās?

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    grislits > Anatolijs K. 17.05.2013. 12.57

    Vo, vo. Tagad visi gudri, bet kad bija jābalso, tad maz to balsotāju savācās un tāda iespēja kā vispārēja apmācība latviešu valodā kategoriski tika noraidīta. Pie tam diskusija nebija par likumprojektu – kā to uzlabot vai ko tajā precizēt vai pamainīt, bet kategoriski saknē tika noraidīta nepieciešamība pāriet uz vispārējām apmācībām latviešu valodā.

    Bet nu labāk lai vēlu to saprot, nekā nekad.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Anatolijs K. > Anatolijs K. 17.05.2013. 13.00

    >>>andrejs>>> Jā, un daudzus pārliecināju tā rīkoties.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Anatolijs K. 17.05.2013. 13.05

    Piekrītu, Juri:)

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Anatolijs K. 17.05.2013. 13.08

    Tad Tev ir tiesības uzdot šādu jautājumu.
    Bet te ir daži tādi IR komentētāji, kuri tolaik bija kategoriski pret, pats IR parakstu vākšanas kampaņu vai nu noklusēja, vai dēvēja gandrīz par provokāciju.
    Kad krievi vāca parakstus par otru valsts valdu – viņu masu mediji gan brēca – “VSE na referendum!” un pat nedomāja kautrēties un saukt to par provokāciju

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Anatolijs K. 17.05.2013. 17.43

    Kāda bija tā referenduma jēga? Jāgroza ir Izglītības likums, ko, manuprāt, var veikt ar vienkāršu Saeimas vairākumu. Satversmes 114. pants arī jau tiesā ir bijis, pārejas noteikumi tūlīt būs bijuši spēkā jau 10 gadus – laiks pārkāpt pāri arī astei. NA+ZZS+V+4 deputāti vai no brīvajiem radikāļiem vai RP un būs jums laime. Reāli tas bija NA projekts sevis popularizēšanai un reizē sabiedrības radikalizēšanai, no kā iegūtu NA un SC, tādēļ arī cilvēki nepiedalījās. Ar valodas referendumiem gāja citādāk laikam jau tāpēc, ka tur cilvēki neredzēja, ka ar viņiem manipulē.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    Anatolijs K. > Anatolijs K. 17.05.2013. 20.07

    Atkal tā vecā plate par manipulēšanu. Spēcīgs arguments…

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 17.05.2013. 10.20

Nejauši a/busā noklausīta saruna (notika krieviski, sniedzu brīvā tulkojumā):
“a: nu, kā gāja? noliki naturalizācijas eksāmenu?
b: ai, bļin, nenoliku. Zini, kādi tur bija jautājumi? neviens latvietis nezinātu, ja būtu jāliek… […] Bet, pofig. Man tāpat līdz rudenim ir liegta iebraukšana Vācijā. gan jau vēl paspēšu.”

Līdz rudenim Latvija noteikti pagūs iegūt sev lojālu pilsoni!

+16
0
Atbildēt

0

dro 17.05.2013. 10.09

Ar varu vilkt pilsonībā nav pareizi
____________________
Kā kaut ko tādu var vispār iedomāties? Uz ceļiem, priekšnieka kungs, uz ceļiem ar atvainošanos par nepilsoņiem nodarītajām pārestībām un tikai lūdzot:):):)

+14
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam