”Mājas darbi” reemigrācijas īstenošanai

31

Komentāri (31)

Kaspars 18.05.2013. 13.21

izlietu šnabi nesasmelsi. ”Mājas darbi” neemigrācijas īstenošanai nav padomā?

0
0
Atbildēt

0

Vineta Ungailo 17.05.2013. 09.30

muļķības. kas ir teicis, ka darbaspēku vajag jo vairāk jo labāk? valstij ir jāatīstās uz produktivitātes, nevis lēta darbaspēka nodarbināšanas rēķina. kas grib, lai brauc prom, palikušajiem no tā tikai labāk.
stāstīt par prasmju trūkumu, kā dēļ atseviškos sektoros trūkst darbaspēka, vispār absurdi. varbūt pētniekiem pirms pētījumu publiskošanas vajadzētu mazliet arī papētīt tēmu, par ko raksta? kādas tādas prasmes ir vajadzīgas maximas pārdevējām un zivju ceha darbiniekiem, – tas ir sektoros, kur tiešām trūkst darbaspēka?!

+3
0
Atbildēt

0

anesteeziste 16.05.2013. 13.47

Strādāt daudz un ātri, bet padarīt/sasniegt maz ir galvenā no Latvijas zemā darba ražīguma problēmām. Sliktas darba organizācijas rezultātā visi skrien mēli izkāruši, bet padara mazāk nekā īri it kā lēnāk strādājot. Protams, var jau uzstāt, ka vienas tantes/onkuļa personiskais viedoklis ir daudz ticamāks, nekā kaudze zinātnisku pētījumu.

Bet par aizbraucējiem piekrītu- nebūtu emigrācijas, būtu milzīgs bezdarbs.

+3
-1
Atbildēt

0

Ieva 16.05.2013. 11.22

1. Neticat Eirostat, un zinat labāk?
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=1&plugin=1&language=en&pcode=tec00116
Un darba ražīgums nav atkarīgs tikai no katra indivīda atdeves, bet arī darba organizācijas. Latvijā tā ir slikta, un tāpēc kasierei lielveikalā Rīgā tas ir mazāks nekā kasiere Dublinā. Darba ražīgumu var celt visi kopā, jeb tas ir katra, bet visu uzdevums.
Nu ir mums tas darba ražīgums divreiz mazāks kā Īrijā. Jeb arī te visi melo, un jums ir citi zinātniski pētijumi. Jeb vienkārši ziniet, ka tā ir- tad man argumentu nav.
2. Uz katriem 4 aizbraucējiem, trīs nav latvieši. Iedzīvotāju skaits samazinās, bet latviešu proporcija palielinās
http://www.apollo.lv/zinas/latviesu-skaits-pieaugs/545506

Tāpēc nevajag problēmu trivialilizēt, un padarīt aizbraucējus par varoņiem. Varoņi ir tie, kas paliek un cīnās, nevis tie, kas padodas un dezertē, lai cik labi cilvēki nebūtu, un, lai cik sliktos apstākļos būtu nonākuši.
Jo īstenībā, jau tikai mēs- palicēji, ceļam Latviju, pārejie tai uzspļauj, un vairo Īrijas, Anglijas, Džersijas, Skotijas, Vācijas labklājību. Tie, kas pirmajā vietā liek sadzīviski materiālās intereses, nu to ir dabūjuši, lai priecājas, bet, lai liek Latvijas patriotus mierā. Jo ātrāk jūs to stulbo Latviju, kas jums nenodrošina apstākļus, kur pie varas ir nez no kurienes nokrituši korumpēti politiķi, kur ir “kāds”, kas jums nemaksā tik, cik jūs gribētu, aizmirsīsiet, jo labāk. Nevajag ar tiem stulbeņiem, kas nesaprot, ka nauda maciņā ir svarīgāka par Latviju,un ir tik aprobežoti, ka paliek Latvijā, vispār pīties..

+2
-6
Atbildēt

15

    lebronj2356 > Ieva 16.05.2013. 13.23

    Tā vietā, lai paštaisni sistu sev uz pleca, iesaku papētīt cik tie “nodevēji” sūta naudu uz LV katru gadu un kā tas tura novārgušo pirktspēju un nodrošina daļēju maksājumu laicīgumu, gan monopoliem gan bankām. Kur tad tu būtu licis tos “liekos”, kas izbrauca pie šāda bezdarba – vietējo gulagu a ļa Gamma izveidojis?! Diez kā bezdarbnieku bars celtu labklājību – pabalstu skaitu vairojot varbūt ? Vai nositot vēl vairāk darbinieku algas, dodot drošu argumentu alkatīgu darba devēju rokās….?

    Ir jāsaprot, ja ir brīvs tirgus, tad ir un arī darba devējam ir jākonkurē, nevis jākviec, ka slaisti pa kapeikām nestrādā, pašam tirgojot preces par ES cenām ! Turklāt, ja jau produktivitāti neveicina investori, menedžeri, uzņēmeji, utt. kas saņem vislielākās darba atlīdzības LV, bet samaksāt par to dabū vienkāršie darba darītāji, tad, kas atliek – bez pamatkapitāla dibināt Sia Mia ?!

    P.S. Par kasierēm gan varēji paklusēt, sevišķi ņemot vērā Re:Baltica pētījumu – pēdēja laika rindas liek atcerēties padomju laikus – nekur ārzemēs neesmu redzējis arī ka tik ātri strādā(starp citu tajā pašā Maximā) + veic vēl 10 dažādus papilddarbus. Šī nekaunīgā muldēšana aizslēpjoties aiz mistiskiem pētījumiem ir jābeidz !

    P.S.2. Pat ja pētījums ir patiess, un Īrijā ir 2x lielāks ražīgums, tad alga analogam darbam tur 4-5 reizes lielāka, pie samērā identiskām cenām – KUR paliek starpība ?????

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 16.05.2013. 13.56

    Ķīp, tad jau loģiski varēji paturpināt domu un pateikt, ka Īrijas valdība ir labāka par Latvijas dēļ darba organizācijas? :D Tik, kāpēc Latvijas valstvīri grib saņemt Īrijas algas, bet tu negribi? Mani urda vēl tādi jautājumi: Kāpēc Latvijas krējums sūta savas atvases mācīties tur kur atrodas melnstrādnieki un tikai izbraukušie tiek sunīti? Kāpēc Latvijas krējumam pieder offshore un tas ir normāls sasniegums nemaksāt nodokļus, kamēr Latvijas ekonomika turās uz pārējo muļķu pleciem, kas atdodot nodokļus nonāk sliktākā konkurences pozīcijā ar tiem, kas krāpjas?

    Pēc manām domām es reāli nekādu labklājību ārzemniekiem neceļu, bet noteikti zaudē Latvija, jo pazūd ieguldītā izglītība. Mana atrašanās ārpus Latvijas tikai atvieglo darba iespējas un mazina nodokļu slogu uz taviem pleciem, tā ka “priecājies”, nevis vēl īdi. Un nevajag tās lietas tik ļoti vienkāršot – neviens uz ārzemēm dēļ maka nebrauc, bet dēļ ģimenēm un rūpēšanās par tām ir augstākais patriotisms kāds vien var būt – jo tas ko tu piedāvā par patriotismu ir Pavļika Morozova leģendas mantojums, jo valsts nevar aizvietot reālu ģimeni.

    Kas attiecas uz viesstrādniekiem – tie eksistē tā iemesla dēļ, ka tos noalgot ir lētāk, kā salikt viesstrādnieku vietā robotus – un neglaimo sev jo arī pašā Latvijā attieksme pret cilvēkiem ir kā pret viesstrādniekiem, jo darba devēji rūpniecībā izlemj labāk noalgot lētākus vergcilvēkus kuģu remontbūvē no Ukrainas vai tajā pašā Liepājas Metalurgā – no Rumānijas vai Bulgārijas, nekā ieguldīt vietējo apmācībā un drošības tehnikā nemaz nerunājot ka viņu biznesa izpratne nenozīmē rūpēšanos par saviem strādniekiem arī maksājot pienācīgas algas. Ir ļoti daudzi līdzīgi jautājumi kurus nevar pieciest un Latvijā lai kaut ko mainītu ir nepieciešami līdzekļi vismaz paša eksistences nodrošināšanai un ar godīgu darbu vien to nevar sasniegt, bet tiem kuriem vietas ir iesildītas nesatrauc šīs problēmas un ja satrauc, tad ilgi viņi tur neatrodas.

    Korupcija ir ļoti būtiska problēma. Tā pastāv un ir Latvijas realitāte un tās problēma ir pārāk sarežģīta valsts pārvalde, kura eksistē tikai priekš sevis uzturēšanas. Un neuztver to tik personīgi – ja tu asociē sevi ar korumpētu valdību, tad tu vai nu esi daļa no tās vai arī esi idiots un šis stāvoklis tāpat neatbrīvo no atbildības. Gudru(tev tas laikam ir sinonīms neiejūtīgu) cilvēku Latvijā šogad no nosalšanas nomira ~150 cilvēki – Latvija šajā ziņā ir statistikas topā, jo tagad citas valstis var salīdzināt ar Latviju pēc šīs statistikas rādītāja. Kādu Latviju tu tur cel?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 16.05.2013. 14.04

    Kas attiecas uz latviešu statistiku, tad par to vajadzēja satraukties 10-15 gadus atpakaļ un ne tur tā problēma. Problēma ir tā ka izmiršanas ziņā latvieši pēc skaita pārsniedz jebkuru atsevišķi ņemtu tautu – arī krievus. Tikai pie krieviem kopā pieliekot citas tautas sanāk, ka viņas tikai mazliet(bet ne īpaši dramatiski) izmirst straujāk par latviešiem. Un jautājums ir ko uzskatīt par latviešiem – pilsētniekus, kuriem 2 bērni ir norma un kuri nodrošina savu pastāvēšanu tikai uz ienācēju asimilācijas rēķina vai tomēr laucinieki, kas ir visu laiku bijuši latviešu ražotāji? Un tavā nākotnes Latvijā latviešu izaugsme nevar notikt, jo tu tak sevi neasociē ar visu Latviju, bet tikai ar noteiktu slāni un kuru aptver tavs ierobežotais prāta apvārsnis.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 16.05.2013. 14.37

    Un tev vajag nodalīt kas ir tiešām gānīšanās un kas nav. Reti kad kāds no aizbraucējiem vispār gānās par palicējiem, jo reāli – latviešiem ir tik daudz sliktu īpašību, ka tās piemīt arī aizbraucējiem un tās tikai bremzē un nepalīdz – un tieši tas pats ir novērojams ārzemēs, jo mēs esam diezgan diezgan lieli vienpatņi, kas katrs cīnās par sevi un bioloģiskā izdzīvošanas ziņā tomēr uzvar tās grupas kuru locekļi savā starpā labāk sadarbojas.

    Mans vienīgais secinājums ir ka Latvijā ir visas iespējas visiem kopīgi veidot valsti un gūt kopēju labumu, bet tā tas reāli nenotiek un galvenokārt jau dēļ šīm personīgajām īpašībām un lamāt valdību bez bailēm par represēšanu par neizdarīto ir katra pilsoņa SVĒTAS UN NEAIZSKARAMAS TIESĪBAS, īpaši tajos gadījumos, ja tur ir pamats, bet krist grāvī un apgalvot, ka šādai kritikai nav vietas latviešu vidū un ka latvieši tāpēc ir stulbi ir bez loģikas. Var paprasīt pievērt muti tiem, kas nav pilsoņi, bet pilsoņiem demokrātiskā sabiedrībā valdībai vara nav Dieva dota un nav pāvests un tās kritika ir nepieciešamība.

    Man ir cits skatījums uz to kāpēc Latvijai ir problēmas un tas ietver arī to, ka radikāli īsā un nesāpīgā veidā to izmainīt nav iespējams. Tādi kā Ķīps ir pārejas laika blakusprodukts – nesalīdzināmi solis uz priekšu, ja salīdzina ar ilgu laiku atpakaļ, bet ne īpaši – par to statistiku man bija vēlme, ka tā domātu tiešām pirms 15 gadiem, bet tagadējā posmā – šī domāšana dalot aizbraucējos ir kārtējā atpalicība. Nu nav aizbraucēji kaut kādi savādāki latvieši – pie tam šī sektantārisma dalīšanās tevi tak izskatās ka neapstādina arī par stulbeņiem nodēvēt senākos pirmskaŗa trimdiniekus, jo viņu skaits ir tieši tikpat liels, kā jauno ES pilsoņu pārvietošanās savienības ietvaros. Varbūt tomēr vajag sākt izlabot traumas no saknes, nevis radot jaunas – diez tiem latviešiem, kas izceļojuši pirms kaŗa arī ir vēlme dzīvot tādā puskrievu korupcijā, kāda valda Latvijā patlaban?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 16.05.2013. 18.43

    Stulbeņi Jūsu izpratnē ir tie, kas paliek. Un visos Jūsu komentāros cauri vijas doma, Latvija nenodrošina to, nemaksā, Latvija nedara šito, valdība korumpēti, neprofesionāli, apstākļi nepanesami, slikta darba organizācija, slikti ceļi, skolas, sociālā aizsardzība..
    Bet nav “viņi” un “mēs”. Nav viņu Latvija. Tā ir mūsu Latvija, ja vien kā sērdienīti to nepametat ceļmalā nomirt, aizbraucot mieloties no citu tautu sarūpētā galda atbirām. Tieši par to ir stāsts- Latvija ir jāceļ, jābūvē, ar nekārtībām jācīnās, nevis jāgaida, ka VIŅI to izdarīs. Var cīnīties ar Gammas konclāgeri, var gudri uz to rādīt un spriedelēt, pašam atrodoties jūras otrā pusē. Kulakus pēc kaujas vicināt izdodas labi.
    VIŅU nav, esam mēs. Piedzimstot visi esam vienādi. Pliki un nabagi. Tas, ko jūs dzīvē esat sasniedzis pamatā ir Jūsu rokās, ne valsts vai sabiedrības, bet paša.
    Latvijā ir daudz labu gultu klājēju, saka Rungainis.

    Aizbraucēji būtībā jūtas vainīgi par to, ka pametuši Dzimteni likteņa varā. Tāpēc mēģina atrast visāda veida pamatojumus. To arī rāda šie komentāri. Taču tā ir un paliek dezertēšana, lai kā to mēģinātu ieģērbt.

    Latvijā ir identifikācijas problēma. Indivīds sevi neasociē ar valsti. Valsts ir viņi, valsts neesam mēs.
    Un tā ir pamatproblēma visam.

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 16.05.2013. 19.07

    Krix, nu bet kas jums liedz dibināt uzņēmumu un maksāt pareizās algas? Valsts? Latvijai nav tie lielākie nodokļi, salīdzinot ar to pašu UK. Tad kas, birokrātija? Tad varbūt to var uzveikt, nevis bēgt? Un kur, jūsuprāt, rodas investori, menedžeri, uzņēmēji? Vai viņi ir zaļi cilvēciņi, atbraukuši no Marsa? Kāpēc neieviešat kārtību, bet gaidat to no citiem? Kāpēc neattaisiet veikalu un nemaksājiet kasierēm Dublinas algas – viņas tak strādā pat ātrāk? Kas traucē?

    Pateikšu kāpēc – Jūs to vienkārši nemākat, jums nav uzņēmības, zināšanu, toties mākat vainot visus, apliet ar dubļiem, nolikt. Un aizbēgt no kaujas lauka.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 16.05.2013. 22.45

    Aizbraucēji būtībā jūtas vainīgi par to, ka pametuši Dzimteni likteņa varā. Tāpēc mēģina atrast visāda veida pamatojumus. To arī rāda šie komentāri. Taču tā ir un paliek dezertēšana, lai kā to mēģinātu ieģērbt.
    ————-
    Es nejūtos vainīgs. Par ko jūs mani un izbraucējus atkal apvainojiet? Par to, ka mums finansiāli nebija iespējams vairs palikt Latvijā? Un tev uz kakla ar neesam.
    Likteņa varā esam mēs visi – katram vienkārši ir savs ceļš ejams.
    Man nav jāmeklē pamatojumi.
    Dezertējis es neesmu, jo neesmu iestājies jūsu armijā. Kas jums tas par Staļina laiku uzskatiem iesēdušies apziņā – jūs ar mieru esiet, ka Latvijā nevienu nelaiž laukā tā kā Ziemeļkorejā un lai mirst nost badu – un pārtikt no humānās palīdzības jums liekas ok? Man nav nekādas atbildības par jums – jums par to lai nedezertētu citi ja jums tāds uzskats – gan ir. Es jau pieminēju – mana primārā atbildība ir tikai pret manu ģimeni un es šeit nedalu – izbraucēji vai tie kas vēl joprojām dzīvo Latvijā.

    Un kas jums tie par stereotipiem – “aizbraucot mieloties no citu tautu sarūpētā galda atbirām” – jums tik tiešām tā gribas braukt? Kur var šitā riet – jūs tak neesiet pie ķēdes kā suns un nekas jums netraucē aizbraukt un apskatīties un arī aizbraukt atpakaļ ja nepatīk, ja jau jūs piederiet pie tiem 1%+ kam iet labi Latvijā un tikai traucē dzīvot komentāri… jūs uz vienu no tiem jautājumiem atbildiet, nevis lieniet aiz dezertēšanas saukļiem, kur parastam ierindas pilsonim vispār nekādas ietekmes nav – jums liekas normāli, ka 150 cilvēki var nosalt Latvijā?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 16.05.2013. 22.54

    Latvijā ir identifikācijas problēma. Indivīds sevi neasociē ar valsti. Valsts ir viņi, valsts neesam mēs.
    Un tā ir pamatproblēma visam.
    ————
    Nu jūs te gan lieniet pilnīgākās auzās. Valsts nav valdība. Jūsu domāšana neder demokrātijai, bet gan monarhijai vai totalitārismam ar Staļinu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 16.05.2013. 23.10

    Piedzimstot visi esam vienādi.
    ——————————-
    :)) Absolūti NĒ. Vispirms jau mēs visi piedzimstam katrs ar savu dzimumu – kāds piedzimst ar sliktāku veselību – tas nav tikai iedzimtības dēļ, bet arī atkarīgs no vecāku pārdzīvotā stresa ne tikai grūtniecības laikā, arī ādas krāsu kur nu vēl ja sāk ņemt vērā sociālos apstākļus un pārējos parametrus kā kriminālo vidi, dabas piesārņotības pakāpi utt.

    Un izmetiet vienreiz tās klišejas sev no galvas. Viss ko jūs sakiet izklausās kā ierakstīta plate – tādi kā jūs esiet miljoni un visur. Jums pašam savas domas kas balstītas uz savu pieredzi arī ir vai nav?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 16.05.2013. 23.50

    tikko redzēju statistiku. 75% no 100 bagātākajiem pasaules cilvēkiem piedzimuši nabagi.

    Un par to ka finansiāli Latvijā nevarējāt izdzīvot, nevajag pūst pīlītes.
    Varējāt. Darbu Latvijā var dabūt divu nedēļu laikā.Ja tik meklē. Sliktu, protams, bet var.
    Bet uz sitiena nevar atrast tādu, lai dzīvotu labi. Tāpēc jābrauc prom. Kā jums. Lai piepildītu maku. Un tas ir izdevies. Forši!
    Tas nekas, ka tur esat otrās šķiras cilvēks. Jāmazgā apakšbikses saimniekam (jāstrādā noliktavā, jāķidā zivis, jāmazgā dārzeņi, jāklāj gultas, jālasa sēnes). Maks ta pilns! Forši!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 17.05.2013. 01.15

    Man Latvijā nav iespējams atrast darbu savā profesijā – nu un ne par tādu algu, kādu es saņemu ārzemēs strādājot melnos darbus. Kas attiecas uz darbu – man ir mācīts, ka visi darbi ir nepieciešami, bet tas ka Latvijā šos darbus darošie jums saistās kā kaut kāda zemākā kasta ir jūsu vecāku un apkārtējās sabiedrības iepotēta kārtējā klišeja. Ar ko jūsu nosauktie darbi atšķiras no Latvijas – tāpat Latvijā kādam ir jāaprūpē slimnieki, kuri paši nespēj iet uz tualeti un arī uz vannu, kādam ir jāslauka ielas, kādam ir jāstrādā virtuvē – traki ir tikai tas ka maks nav pilns un jau nedēļu pirms algas dienas ir jāsāk nervozēt par izdzīvošanu. Man ir mazliet savādāka situācija, bet man tā vairāk ir nepieciešama dzīves pieredzei, tā arī var labāk iemācīties valodu ko tu nekad nesapratīsi mācoties no grāmatām pie skolotāja, jo ne visi briti saprot ielas slengu, bet es saprotu un man tas vēl noderēs un es esmu sastapis cilvēkus no Latvijas – viņi UK strādā tos pašus darbus ko Latvijā – kuŗš slaucīja pakaļu slimniekiem, to dara UK, kuŗš strādāja fabrikā – to dara UK, kuŗš strādāja ar smago auto – to dara UK, kuŗš bija metinātājs – UK pelnīja vairāk par visiem nosauktajiem. Jums laikam tā arī nepielec šīs atšķirības, ka tieši Latvijā dēļ tādiem kā jūs, kuru acīs viņi bija otrās šķiras cilvēki, saņemot mazu algu un tas ir viens no daudzajiem iemesliem viņu strādāšanai ārzemēs, jo nevar ar tādu apziņu veidot sabiedrību kas nedomā, ka valstij ir nepieciešami visādu darbu darītāji.

    Man nav kauns darīt jebkuŗu darbu, par kuru nav jākaunas – kad gāju vidusskolā no rīta šķūrēju sniegu uz ielām, vienīgā problēma man veselība nav laba lai darītu ilgstoši fiziskus darbus, kaut man likās ka pārmaiņas pēc tas varētu līdzēt. Kas attiecas uz to statistiku miljonāriem – jūs esiet nepareizi sapratis – bagāti cilvēki visu ir sasnieguši saviem spēkiem. Jā – UK bija iespējams iebraukušam pakistānim kļūt par miljonāru gada laikā tikai izveidojot savu ēdināšanas tīklu, bet Latvijā ir viena milzīga problēma uz doto momentu lai par tādu kļūtu tikai ar savu darbu – pārāk mazs tirgus un pārāk liela korupcija un atkarība no valsts pasūtījumiem – ir pat firmas kas tikai specializējas uz šo sfēru.

    PS Jūs tak netaisieties kļūt par bagātnieku visu laiku sēžot ir.lv? :)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 17.05.2013. 08.35

    Ne jau par darbu ir jākaunas, bet statusu. Visi darbi ir cienījami, par to jums piekrītu, Bet Latvijā strādājot, jebko, jūs esat Latvijas pilsonis, a tur salīgtais melnstrādnieks. Arī ārpus darba.
    Latvijā jūs vajāja neveiksmes, nespējāt normālu darbu atrast, UK tagad ir tāds, kur maks pilns, bet jāmaksā par ir ar otrās šķiras cilvēka statusu. Man tas neliekas normāli, jums liekas. Tad taču ir viss kārtībā!. Tikai nemāciet kā Latvijā jādzīvo, lūdzu..
    Sakārtosim Latviju paši, priekš sevis, ne priekš tādiem kā Jūs, kas domā- kad Latvijā izdarīs šito, izdarīs to, varbūt atgriezīšos.
    Citi izdarīs..
    Priekš jums!
    Reiz aizbraucu baroties pie citu tautu sarūpētā galda, ja Latvija tādu man noliks priekšā, varbūt atgriezīšos.

    Nē, mums tādi nav vajadzīgi!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > Ieva 17.05.2013. 13.37

    Neesmu nekad UK juties kā otrās šķiras cilvēks, bet taisni otrādi – es šeit patiešām jūtos arī kā mājās, jo cilvēku mentalitāte man ir tuva – lēna un laucinieciska un ar sava veida nepiespiestu humoru. Kas attiecas uz algām – visi vietējie saņem tās pašas algas ko saņemu es, bet Latvijā es esmu sajuties otrās šķiras cilvēks tieši šī iemesla dēļ, jo arī 15 gadus pēc neatkarības strādājot kopā ar iebraucējiem man bija 2-3x mazāka alga. Šeit problēma nav citos, bet paša galvā – ja tu gribēsi būt melnstrādnieks ārpus darba, tad nav nekāda problēma arī ar vietējo melnstrādnieku aiziet uz krogu – kaut gan es nesaprotu ar ko tu šeit domā apvainot – vienīgi paša nezināšanu, jo UK ir ļoti stipra melnstrādnieku pašapziņa, kas palikusi mantojumā no arodbiedrību laikiem – melnstrādnieks UK skan lepni, jo šie cilvēki ir UK sāls un ar to lepojas. Kādreiz latvieši arī lepojās ar to ka ir strādīgi. Un es nekādīgi saprotu, kāpēc tev ir doma, ka latvietis nekur nejūtas kā mājās – latvietis, manuprāt ir visdraudzīgākais un vislabākais kolēģis un kaimiņš kāds vien var būt, jo mums jau gadu simtiem ir bijis jāsadzīvo ar ienācējiem un tāpēc pie reizes ir arī kosmopolīts – mums nav problēmu sadzīvot ne tikai ar krieviem, bet arī ar britiem un mums nav problēmu tajā pašā laikā būt labākiem par vieniem tā arī par otriem, paņemot labākās zināšanas, jo latvieši pierādīja jau Krievijas impērijas laikā ka arī ir visgudrākie un spējīgākie, jo savā laikā bija pilns ar krievijas pilsētu arhitektiem – latviešiem, kā arī skolotājiem un arī pilsētu galvām, bet kāpēc tev tāda attieksme nav par šodienas latviešiem? Tev izskatās, ka ir iedzīts paurī, ka latvietims ir jābūt apmierinātam ar to mazumiņu ko barons atmet latviešu baurim, nevis ko viņš pats sasniedz ar saviem spēkiem. Var vilkt paralēles ar atgriešanos vēsturē, bet man tuvāka ir anekdote par mūsdienu baltkrievu apziņu – ja Batjka liek sēdēt uz krēsla un uz tā no apakšas ir iedzīta nagla, tad mūsdienu baltkrievam apziņa liek iegrozīt pakaļu tā lai ir ērtāk – kā saka pieciesties…. absolūti visu to pašu ko tu te borē :)))

    Nemokies ar savu mazohismu – ne jau nu tu noteiksi un ne no tevis atkarīgs kas citiem darāms – mana uzturēšanās šajā portālā bija pieredzes nodošanai jo tas ko tu redzi un dzirdi 1000 jūdzes no Latvijas nekādīgi neatsver to ko var redzēt uz vietas. Manas domas par to kas Latvijā ir jāmainās, nav mainījušās ne 20 gadus pirms aizceļošanas ne arī tā izskatās, ka kaut kas mainīsies vēl 20 gadus – un lai tevi nomierinātu Latvijā dzīvojot es tāpat vārītos par valdību, vienkārši šeit redzētais UK apstiprina to, ka Latvijas valdība tomēr ir ar saviem izņēmumiem, kas to atšķir no normālām valstīm un šeit nevajag krist maldos – viņu dzīves gājums ir bijis absolūti tāds pats kā Latvijā – arī UK 60tajos iestājās sociālisms, bet Latvijā nez kāpēc pēdējos 20 gadus ir bijusi attīstības lejupslīde, jo joprojām nespēj saprast to kā tikt vaļā no kampējiem un visdrausmīgākais ir tas, ka Latvijā ir kampšanas ietekmēta sabiedrība, kurai nebūtu nekas pret privilēģijām arī sev.

    Mans status ir no aizspriedumiem brīvs cilvēks un tevi nevajadzētu satraukt tam vai es atrodos vai neatrodos ārzemēs – tāpat kā tev izskatās ka joprojām ir problēmas ar cilvēkiem Latvijā. Es laikam beigšu vispār kaut ko komentēt, jo tā ir velta laika izšķiešana un der tikai kašķa meklēšanai un idiotu piesaistei.

    Un iesaku pamainīt savu domāšanu bez aizspriedumiem – salikt pa plauktiem salīdzinājumus kā taisies celt jaunu Latviju visiem tās pilsoņiem. :) Man tomēr ir aizdomas, ka mūsu secinājumi tomēr daudz kur sakritīs un ja nesakritīs, tad laiks un pieredze to mainīs, vienīgi tas gan vilksies ļoti ilgi un ne jau tikai es viens pats esmu tik nepacietīgs – tādu ir daudz, tikai viņi varbūt ir daudz vairāk samierinājušies.

    Man šeit beidzot spīd Saule un nav vairs attaisnojuma nosist laiku. Visu labu!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Vilma Kovaļova > Ieva 17.05.2013. 20.39

    Tiesi Latvija es jutos ka otrskirigs cilveks, lai gan man ir labs darbs utt. Valsts parvalde ir sen nodemonstrejusi, ka mes (iedzivotaji, nodoklu maksataji un uznemeji) te neesam nekas. Ta tas ir.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Vilma Kovaļova > Ieva 17.05.2013. 20.49

    paldies par Jusu domām. Gandrīz 100% piekrītu visam ko Jus teicāt. Žēl, ka tā domā mazs Latvijas iedzīvotāju skaits. Mūsu krīze ir veidojusies garīgajā plana (domasana). Un lūzuma punkts tādēļ nav sasniedzams. Vai tas vispār tiks sasniegts ?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Inese Grigoruka 16.05.2013. 10.36

Pilnīgi pievienojos iepriekšējiem viedokļiem- ES ir brīva darbaspēka kustība, tādēļ kad apstākļi LR būs vismaz tādi paši kā valstī, kur emigrants šobrīd atrodas, neviens atpakaļ nebrauks. Pie tam, domāju, ka valstis, kur mūsējie šobrīd strādā arī nebūs sajūsmā pazaudēt darbaspēku un šo to darīs lai tas neaizbrauktu…

+2
0
Atbildēt

0

lauma48 16.05.2013. 09.16

Man vienu-mēr ir nākuši smiekli par t.s. re-emigrācijas plānu. Tas ir tāpat kā teikt, ka valstīm, uz kurām aizceļo cilvēki būtu kāds īpašs imigrācijas plāns.

Reemigrācijas/imigrācijas formula ir ļoti vienkārša- ja mēs gribam lai šeit dzīvotu gudri un prasmīgi pilsoņi, tad rūpējamies, lai te viņiem būtu labi! Ja tā būs, tad te gan atgriezīsies emigranti, gan iegriezīsies perspektīvi imigranti! Ja šeit vide ir tāda, ka dzīvot bez bēdu var tikai truls, akls melnstrādnieks, tad tādi arī šeit dzīvos, radīsies un iebrauks!

P.S. Latvijā darbaspēka netrūkst! Toties ļoti trūkst vientiešu, kas ir gatavi par smiekla naudu rauties melnās miesās, lai 50 gadu vecumā dabūtu invaliditāti uz arodslimību rēķina.

+7
0
Atbildēt

0

ilma 15.05.2013. 19.33

Šobrīd atrodos Holandē. Atzīšos, ar maniem 50-mit ar astīti arī nebija viegli : uz sitiena” atrast darbu. Bet, atšķirībā no Latvijas, kur to veltīgi meklēju 1.5 gadus, to atradu. Un ne slikti apmaksātu.
Palasoties šos Akules garadarbus, mani parasti sejai uzdzen smīnu. Ak tad trūkst (trūka) Latvijā strādājošajiem iemaņu, prasmju, darba ražīgums zems? Tā kā ikdienā nākas ar to saskarties šeit, Holandē, lieliski redzu šī mīta mākslīgi uzturēšanu gan Latvijas politiķu, gan ierēdņu, gan šādu “speciālistu” kā Akule prātos. Protams, laba daļa jau sen aizbraukusi vai krāmē čemodānus. Un, kā jau šeit minēja, ārvalstu meitasfirmās tas darba ražīgums nav mazāks kā citviet. Jā arī, starp citu lielveikalos. Vien Latvijā darba devēji operē ar cipariem, par kuriem NAV IESPĒJAMS SAVILKT KOPĀ GALUS, kur nu vēl atļauties ko citu.
Vienu gan varu pateikt, tādu kā es no Latvijas, šajā laikā personīgi esmu saticis desmitiem. Nerēķinot tos desmitus, jā, uzdrošināšos teikt simtus tūkstošus (nepārspīlēju) nesatikto, bet izbraukušo.
Vismaz es savu nākotni nedz sev, nedz savai dzīvesbiedrei, kura arī savos 50-mit gados izmisīgi un velti cenšas atrast darbu latvijā ar kaut cik jēdzīgu atalgojumu, “mīļajā tēvzemē” neredzu.
Un, ja godīgi, nevelk jau nemaz arī atpakaļ. Vien tā, paciemoties, apraudzīt vēl palikušos radus, aiziet uz lapiem un viss.
Varat mani te, pēc IR labākās tradīcijas apsaukāt, man no tā ne silts ne auksts.
Vien uznāca pēkšņa mendele ko uzrakstīt, izlasot šo “pētījumu”.

+11
0
Atbildēt

0

Ojārs 15.05.2013. 17.16

Ko var muldēt par prasmju trūkumu
———–

cik esmu saskāries ar šo jautājumu, tad vairums iebraucēju Latvijā veic mazkvalificētus vai nepatīkamus darbus par samaksu, par kādu reti kurš latvietis būtu ar mieru strādāt. Tā ka runāt par “prasmju trūkumu” nozīmē demonstrēt savu neizpratni par reālo situāciju.
Ja jau ir zināmas tās profesijas, kuru pārstāvju LR trūkst – kas liedz NVA steidzami organizēt kursus un apmācīt bezdarbniekus? …

+10
0
Atbildēt

0

Aga, Čirka 15.05.2013. 14.24

 
“Reemigrācija” ir atkārtota emigrācija. Pareizais termins ir “repatriācija”.

+11
-1
Atbildēt

1

    Bulkujānis www.lasma > Aga, Čirka 15.05.2013. 20.35

    Pieliku Jums krustiņu, taču nepiekrītu. “Repatriēties” satur vārdu “dzimtene”, un pieminēt kaut ko tādu ir tabu. Turpretīm “reemigrācija” ir viens no precīzākajiem jaunajiem terminiem, kāds pēdējā laikā redzēts.

    To pamato vispārinātais re-emigrācijas plāns (te zemāk), kur “B”= vienreizējs pabalsts, kāds īpašs zinātnes projekts, kaut kādi pagaidu atvieglojumi utml.:

    ..Valstī X dzīvo no Latvijas emigrējis pilsonis A ar augstu darba ražīgumu un dižām prasmēm. Turklāt inovatīvs, ilgtspējīgs un ar augstu pievienoto vērtību, bez lipīgām slimībām, nesmēķētājs. Dabiski, Latvija grib šo pilsoni atpakaļ, tāpēc piekarina labi redzamu “burkānu” B. Ja pilsonis A ierauga burkānu B, un šis burkāns B ir liels un garšīgs, pilsonis A steigā (jāpaspēj!) pamet valsti X un __repatriējas__. Latvijā viņš nograuž burkānu B, kārtīgi noliek zemē lakstus un __reemigrē__ (latviski: aizbrauc atkal prom) uz valsti X. Visu gaišu, paldies.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

Rita Lazda 15.05.2013. 14.17

Par citiem runāt nevaru, bet man liekas ka mājas darbs vispirms ir korupcijas likvidēšana un mūžīgā blatu sistēma – ar to kopā iet viendienas firmu izskaušana, kas joprojām eksistē tādā pašā apjomā kā bija kad izceļoju un ar izskaušanu es domāju nevis tās tikai likvidējot, kas ir ūdens liešana uz dzirnavām, bet reāli sākot ņemt pie dziesmas un liekot reālus cietumsodus tiem, kas tās izmanto, jo šīs firmas tiek radītas viņu uzdevumā lai izvairītos no nodokļu maksāšanas.
Otrkārt, nekas netiek darīts lai kaut kāda iespēja būtu saimniekot reģionos, jo Rīga nav visa Latvija un var jau paaicināt visus izbraukušos atpakaļ, bet kāda jēga, ja pašā Latvijas iekšienē notiek iekšējā izceļošana – uz lielpilsētām, kas ir par iemeslu lai izšķirtos par došanos tālāk – uz ārzemēm. Un tur ir daudz ko darīt – ir jāiegulda lieli līdzekļi, lai nodrošinātu satiksmi, jāatjauno dzelzsceļš(nu ir viņš lētāks kā autobusa izmantošana un ceļu remotēšana, kuru neviens tāpat nedara un arī ekoloģiskāks un precīzāks un drošāks), jānodrošina medicīna un izglītība pieejamā attālumā utt. un tas ir priekšnoteikums tam lai ārpus Rīgas kādam būtu vēlme dzīvot un arī veidot biznesu.

PS Mans mazais termiņš ir beidzies un sākas ilgāks – tas nozīmē vēl vismaz 15-25 gadi. Līdzšinējā pieredze liecina, ka no visiem variantiem Latvijā ir realizēti sliktākie iespējamie varianti un attiecīgi jārīkojas uz tā pamata.

+7
-1
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 15.05.2013. 14.13

Ko var muldēt par prasmju trūkumu! Darba spēka trūkuma vēl aizvien nav.Kā teica viens labs paziņa – ja tev ir ap gadiem 50, un tu meklē darbu, vari izklaidēties divos veidos. Pirmais veids, neuzrādi savā CV vecumu un noformē to tā, lai tas nav īsti noprotams. Tad tu tiksi uz interviju, kur uzzinās tavu vecumu un klusi noairēs no tālākās kandidēšanas malā. Otrais veids – uzrādi savu vecumu, un tevi neviens netraucēs.
Valsts pensijas vecumu palielina, bet darba devējam pensionāri skaitās no gadiem 45…

+11
0
Atbildēt

1

    Ainārs > brigita_damme_rtk_lv 15.05.2013. 15.52

    Pilnīgi piekrītu, ka Latvijā ir kaut kāds age-isms vai kā lai to nosauc. R-Eiropā ir dzirdams pilnīgi pretējais – tieši jaunus gurķus neviens negrib ņemt darbā, jo trūkst pieredzes. Daži jaunieši 30 g.v. R-Eiropā joprojām maksimums var stažiera vietu dabūt. Manam vīram ir 45 un viņa darbavietā šajā vecumā ir lielākā daļa darbinieku (tas ir Beļģijā). Brauciet šurp!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 15.05.2013. 14.12

Tas, ka būs darbaspēka deficīts ir ļoti labi un nav nekādā ziņā nosodāms pasākums….Tas ir dabisks brīvais tirgus, jo liela daļa no tiem, kas izceļoja nespēja apmierināt savas ikdienas vajadzības ar piedāvātājām algām, līdz ar to atrada darbu ārzemēs par adekvātu samaksu. Un par tiem stāstiņiem par darba ražīgumu lūdzu nevajag, pirms nav veikts fundamentāls pētījums ar nosakāmiem un salīdzināmiem rādītājiem – es nekādīgi neticu, ka ārvalstu kompāniju filiāles LV ir mazražīgas, arī prasības tur strādājošiem uz Eiropas fona ir visai fantastiskas, savukārt atalgojums ir kādas 3-4 reizes mazāks, jeb LV vidējā +20-30% un tie ir “advancēti” un labi apmaksāti darbi…par zemu atalgotiem nerunāsim vispār. Tas viss liecina, ka mums ir darbaspēka pārpalikums, kas ir tirgus kropļošana un algu līmeņa dzīšana lejup DD konkurences trūkuma dēļ….Tad, kad būs reāls darbaspēka trūkums – 3-4% bezdarbs, tad pieļauju, ka daudzi atbrauks atpakaļ paši !

+10
-1
Atbildēt

0

marchaeva 15.05.2013. 14.05

ES darba tirgus ir vaļā. Lai konkurē ar algu, un brauks kas grib strādāt. Tikai lūdzu ne no ārpus ES, jo darba augļus jau pārsvarā pārdod ES tirgū, kurš ir vienots.

Smieglīga tā Ls 200/ mēn minimālā alga. Būtus sākuši, ka to paceļ līdz Ls 300, lai arī nabagi neaizmūk.
Bez tam manuprāt ir vērts noteikt jēdzīgu jeapliekamo minimumu. Citādi tāda VID dotēšana sanāk, jo šādu nodokļu maksātāju apkalpošana visdrīzāk irdārgāka nekā ieņēmumi no nodokļiem.

+10
-1
Atbildēt

0

ingunaapine 15.05.2013. 13.04

Šī ļur-ļur vietā raksta autorei vajadzētu uzskaitīt tos konkrētos darbus, kuras viņas sliņku un nevīžu kantoris paveicis, citādi kāds naivais vēl reemigrēs un brīnīsies tāpat kā vientuļā māmiņa, kurai reemigrētāji parādīja pliku pigu

http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/115676/no-irijas-majas-atbraukusi-mamina-zane-pazemojosi-atzities-bet-latvija-jutos-ka-bomze

+8
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam