Biedrība “Par latu, pret eiro” pieteiks referendumu lata saglabāšanai

138

Komentāri (138)

ilmisimo 03.04.2013. 13.03

nostaļģijā grimtošo Kremli(kuram arī tā mūsu valsts saimnieciski ir kā cūkai divritenis) ir vajadzīga?
_____________________
tai cūkai vaig divriteņus arī.

Vēlams visus.

+2
0
Atbildēt

0

manatuja 03.04.2013. 12.56

Briverim jau ir izteikuši mājienu kā viņš var būt Banku augskolas pasniedzējs ar tādiem un citiem līdzīgiem uzskatiem…..

http://www.youtube.com/watch?v=DK32VFZcUwY

+2
-1
Atbildēt

0

manatuja 03.04.2013. 12.06

visiem Latu sargiem iesaku vienu lietu izstrādāt likumu par Latvijas bankas darbības izbeigšanu, Jo Lata ta vairs nav.

+3
-3
Atbildēt

0

Þanis Bezmers 03.04.2013. 11.21

Viens vienīgs jautājums lata “karsējiem” – kāpēc līdz šim ar tik labo latu mums nav izdevies izmantot visas viņa izcilās priekšrocības un sasniegt ievērojamu vispārēju labklājību? Un kas pēkšņi mainīsies, kādēļ mēs lai strauji ķertos klāt pie visa tā, iebāzuši to lasi atkal ķešā?

+4
-3
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Þanis Bezmers 03.04.2013. 12.02

    ——-
    Atbild lata “tēvs”, kurš pirms 20 gadiem nekādus tur referendumus kopā ar 4. maija “krusttēvu” Gudmenu nerīkoja:

    http://www.youtube.com/watch?v=7wbocbGWM-U
    p.s. Varbūt Repše, Godmanis, Birkavs, Krištopāns u.c. bij. premjeri varētu dibināt biedrību “Par EURO, pret latu” ? Galu galā Latvijas Tautas Frontes 25. gadadienā arī pirmie “auseklīši” Īvāns-Snips varētu kādu aktivitāti izrādīt?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Þanis Bezmers 03.04.2013. 12.33

    Tāpēc, ka lats tika piesaistīts eiro. Augstāk Normunds deva saiti, kur G.Kokins par to runā. Hiperinflācija sākās tieši tad, kad Rimševičs piesaistīja latu eur. Tieši lata piesaiste ir daļēji vainojama krīzes izraisīšanā.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

ekmanis 03.04.2013. 09.40

Ja Latvija atrastos kādā Pireneju kalnu ielejā, vai vismaz ne Krievijas interešu zonā, tās rūpniecība un iekšējais tirgus būtu kā Lielbritānijā vai Zviedrijā un naftas pumpji strādātu kā Norvēģijā, iespējams, ka lata sardzes bālēliņu sapņi varētu arī piepildīties.

+7
-3
Atbildēt

1

    manatuja > ekmanis 03.04.2013. 12.00

    Izstasti man muļķim, kā eiro var mazināt krievijas ietekmi. Netiktu pardots trials, vai varbūt aizvērsies visi krievijas fondi za ruskij mir, nepilsoņu kongres pārstas funkcionēt, mājas jūrmalā vairs nepārdos…. abrene ir 1200 km2 ārzemju kapitālam Latvijā pieder 3600 km2 zemes, vai zinam cik pieder austrumiem. Ne eiro ne Lats šis lietas nevar atrisināt….

    tāds ir kapitālisms, varam priecāties, ka krievijai ir daudz citu problēmu un šeit visu neizpērk, varam priecāties ka krievija neveido finašu sistēmu, kas paredzēta nepilsoņiem, ko var ļoti viegli izdarīt, ja ir naudiņa… tā varētu turpināt.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

lismanis 03.04.2013. 09.34

Dikembe: “Valūtas riska nav jau tagad un devalvācijas riska arī nav, bet eirozona ir ļoti, ļoti sliktā stāvoklī. Eirozona ir milzis uz māla kājām, stāties eirozonā nozīmē stāties zem Damokla zobena.”

Jā, valūtas riska tagad nav, jo mums ir Dobrovskis, Vilks un Rimševičs pie stūres, kuri dzelžaini seko līdz cenu stabilitātei, bet tā ir mainīga lieta. Pēc diviem gadiem Vienotība var zaudēt savas pozīcijas un nākt vietā citi, un līdz ar to jautājums par lata devalvāciju var atgriezties.

Normunds te agrāk rakstīja par propogandu. Lūk, šis teksts par “milzi uz māla kājām” ir klaja propoganda. Eirozonā ir, piemēram, tādas valstis kā Vācija, Nīderlande un Somija. Jebkāda savienība, kurā ir šīs valstis, Latvijai ir izdevīga.

+6
-2
Atbildēt

8

    Ieva Priedenfelde > lismanis 03.04.2013. 12.29

    Lata devalvācija nav notikusi nekad, lai gan lācītis pie varas ir tikai 4 gadus. Vai Latvijai ir izdevīga savienība, kurā ir Spānija, Grieķija, Kipra?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 03.04.2013. 12.47

    Dikembe – tā, protams, ir nepatīkama blakne, ka Latvijai ir “jāpalīdz” tevis minētajām valstīm, bet … ilgtermiņā es esmu pārliecināts, ka pāreja uz eiro ir pareizs solis.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 03.04.2013. 12.57

    Dikembe – bet, ja nebūtu krīzes eirozonā, vai tad tu būtu “par” pievienošanos?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > lismanis 03.04.2013. 18.55

    Eirozonā nevar nebūt krīze, jo tā sistēma ir nepareiza pamatos. Katrs velk deķīti uz savu pusi, kompromisi, kompromisi, kompromisi, beigās sanāk tas, kas sanāk.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 03.04.2013. 22.14

    Normunds, tas jau ir pārliecības jautājums, tāpēc es nedomāju, ka par to var sanākt auglīga diskusija. Katrs tāpat paliks pie sava. Es labprāt gribētu, lai izveidotos federāla Eiropa. Tāpēc es piekrītu, ka pašreizējais process ar kompromisiem nav ideāls, bet tas tomēr ir labāks nekā nekas. Es to uzveru kā ceļu, kas ne vienmēr ir taisns un gluds, uz galveno mērķi – federālu Eiropu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    manatuja > lismanis 04.04.2013. 01.49

    Kur šie dzelžainie vīri bija un ko darīja , kad bankas ekonomikā miljardus pludināja iekšā…. katra ziņā ir viena interesanta formula

    (Kopējais valsts parāds – zelta-valūtas rezerves) (dalīt) iedzīvotāju skaitu = parāds uz vienu cilvēku

    Irija 497 000 $
    Nīderlande 470 000 $
    Islande 383 000 $
    Lielbritānija 153 000 $
    Beļģija 130 000 $
    Norvēģija 125 000 $
    Zviedrija 105 000 $
    Austrija 103 000 $
    Dānija 99 000 $
    Francija 82 000 $
    Vācija 65 000 $
    Spānija 53 000 $
    Grieķija 53 000 $
    Portugāle 48 000 $
    ASV 46 000 $
    Itālija 41 000 $

    Krievija 47 $ jā četrdesmit septiņi dolāri

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    manatuja > lismanis 04.04.2013. 12.40

    tik atceries, ka eiropiešiem mēs esam otrās šķiras cilvēki un daudzi eiropā nemaz nezin, kas tā tāda Latvija mēs viņiem esam krievi, dēļ vēstures skaidrošanas ieguvām ļoti nelabvēlīgu atieksmi no darba devējiem rietumos…. forša federācija sanāk…. Tagad daudzi pateicoties KHL zin kur ir Habarovska, bet Frankfurte ir desiņa…..

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 04.04.2013. 13.37

    Jāni, mūsu pašu rokās ir to mainīt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Zane Degro 03.04.2013. 01.39

Mī un žē, cik te daudz aprobežotu analfabētu un savas valsts nīdēju! Nav jābūt ne Kristai Milbergai (kurai kā juridisku izglītību ieguvušai gan būtu bijis jābūt mazliet vairāk pelākās vielas), ne vidusskolu beigušam, lai saprastu, ka Latviju bez lielas un nopietnas valūtas neviens neņem par pilnu. Turklāt uzņēmējiem arī liels slogs (mēs esam tik bagāti?); vienīgi naudas mijējiem un kontrabandistiem asaras jau tagad birst.
Ir absolūti pēdējais brīdis iestāties EUR zonā. Esmu par Eiro!

+10
-5
Atbildēt

3

    Ieva Priedenfelde > Zane Degro 03.04.2013. 03.02

    Berta, tu esi analfabēte un valsts ienaidniece!

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    manatuja > Zane Degro 03.04.2013. 03.19

    ES ir kā mālu ar dzelzi sakausēt…. iestāsti šveiciešiem , ka viņiem vajag stipro eiro….

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Zane Degro > Zane Degro 06.04.2013. 00.43

    DikembeSakamoto, vai esam kopā cūkas ganījuši? (Tas sakarā ar nepieklājīgo tutenēšanu)

    0
    0
    Atbildēt

    0

manatuja 03.04.2013. 00.57

Tas ir nebijis gadījums Latvijas vēsturē… Cienījamie kungi, dāmas – jūs esat viltojuši dokumentu. Līdz ar to parādās jautājums – vai tauta var uzticēties jums jau tuvākajās vēlēšanās, kuras notiks pēc divarpus mēnešiem?…

CVK veic patvaļīgi labojumus iesniegumā.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fg72kT70iSQ

+3
-5
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 03.04.2013. 00.46

——
“Vot”, kas atklājas…..Izrādās ne tikai “valsts nozagšana” notikusi LTF “krusttēva” Gudmena valdīšanas laikā, bet arī “demokrātiju” latviešiem nepareizo iesmērējuši….

Intervija ar Kristu Milbergu
http://www.youtube.com/watch?v=0uG7pB2r1GI

+1
-1
Atbildēt

0

Una Grinberga 02.04.2013. 23.28

Kur bija biedri un biedrenes (no antieiro klubiņa), kad Dombrovskis 2009.gadā ar aizdevējiem apņēmās ieviest eiro 2011.gadā, bet vēlāk pārcēla uz 2014.gadu? Vai viņi domāja, ka Dombrovskis ir kārtējais Kalvītis, kas sola, bet neko nedara valsts mērķa labā? Ja viņiem lats būtu rūpējis, jau sen būtu bijis referendums par eiro. Pašlaik tas izskatās pēc valstiskas sabotāžas, kur darbojas Feiferis, kas nolaida pa grunti LHZB, Kalniņš, kuram Korāns un Padomju ideoloģija ir tuvākas par dainām un demokrātiju, un Dimiters, kurš jau dažus gadus atpakaļ solīja pieņemt Krievijas pilsonību un pārcelties uz plašo Dzimteni Krieviju, nemaz nerunāsim par mistiskiem “ekonomistiem” no LU, kuru vārdi nav ne dzirdēti, ne redzēti…

Šķiet, ka PAR un PRET argumenti jau pilnā spektrā ir izskanējuši gada sākumā, lai vēlreiz maltu vienu un to pašu! Visi tikai domā par ieguvumiem, bet nedomā, kā mazināt riskus. Nu, nebūs ne mannā no debesīm, ne vīnas upes pēc iestāšanās eirozonā, bet risku noteikti būs daudz mazāk.

+12
-5
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Una Grinberga 03.04.2013. 00.12

    —–Nasing spešal!:” (..)
    Pašlaik tas izskatās pēc valstiskas sabotāžas, kur darbojas …..”
    ============================================================================
    Konstantīns Pupurs, – kurš pirms 25 gadiem jau vienu “valstisku sabotāžu” veica. Kas to 1988.g.14.jūnijā iedomāties varēja, ka “brīvajā un neatkarīgajā”, kas ar pilnu tvaiku dodas uz pilnīgu saplūšanu ar ES “kodolu”, bij. padomju students atkal būs protestētāju priekšgalā?
    Kaut kāda Aizspogulija/Greizo spoguļu karaļvalsts….., jebšu vēlreiz caur visai Rīgai ar dziesmām soļos veterāni?

    http://www.youtube.com/watch?v=3i8SLE0hNRU

    +4
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 02.04.2013. 22.30

Lai valdība un bankas dara to, kas viņām jādara, mēs savukārt darīsim to, kas jādara mums. Respektīvi atbalstīsim EURO ieviešanu, ņemsim EURO kredītus, maksāsim EURO procentus, celsim ekonomiku un valsti. Kā jau patriotiem pieklājas! Palīdzēsim arī citām stulbākām un slinkākām tautām ar solidaritātes maksājumiem, ja reiz Eiropa mums to lūdz un valdība & bankas piekrīt!

+6
-4
Atbildēt

0

dzerkaleliva 02.04.2013. 22.24

Visiem EURO nīdējiem. Pirms gulētiešanas un pēc piecelšanās ieteikums pielietot sekojošu metodi, tā noteikti palīdzēs.
1. Desmitreiz vajag dziļi ieelpot un izelpot. Labāk to darīt svaigā gaisā, bet sliktākajā gadījumā var arī pie plaši atvērta loga.
2. Pēc tam sev vajag teikt – es esmu mierīgs, EURO man neko sliktu nedarīs. EURO ir labs, tas nepieciešams Latvijai. Es neko nesajēdzu no ekonomikas, bet varu uzticēties valdībai un Latvijas Bankai. Turpmāk es ticēšu EURO un atbalstīšu EURO ieviešanu. Tā vajag atkārtot 10 reizes.
3. Pēc tam vēlreiz 10 reizes dziļi izelpot un ieelpot.
4. Pēc divu / trīs mēnešu ikdienas seansiem izārstēšanās no EURO nīšanas garantēta un ieguvums – nekādi uztraukumi par EURO, labāks sekss, miegs un panākumi darbā, sportā un visās citās sfērās.

+7
-4
Atbildēt

0

reksa 02.04.2013. 22.12

Man ļoti patīk dainas. Bet apzinos, ka tās nav piemērotas, piemēram, Eirovīzijas konkursam. Savukārt Jāņos es droši varētu nolaist podā visus Raimonda Paula slāgeŗus un dziedāt tikai un vienīgi dainas.

Man patīk lats. Bet es esmu par eiru.

+15
-2
Atbildēt

2

    Ieva Priedenfelde > reksa 02.04.2013. 22.55

    racionālu argumentu nav?

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 02.04.2013. 23.05

    Man pašam viss ir skaidrs. Bet citus pārliecināt es nemaz neplānoju.
    Ja tev ir vajadzīgi argumenti, tad meklē…

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 02.04.2013. 22.08

esmu par eiro , nesaku to pirmo reizi …. nodibinaata muļķu biedriiba , kaa visaam liidz šim pa priekšu veco boļševiku sakuudiitie.

+9
-3
Atbildēt

9

    Ieva Priedenfelde > Janka, Janic 02.04.2013. 22.54

    boļševiki ir par eiro

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > Janka, Janic 02.04.2013. 23.39

    …..atļaušos papildināt B.Latkovska teikto:

    -“Latviešiem attieksme pret uzņēmējdarbību /un arī pret savu valsti/ ir tāda pati kā savulaik pret PSRS hokeja izlasi. Jo sliktāk tai iet, jo lielāks prieks.”

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Janka, Janic 03.04.2013. 03.05

    zane, tu esi latviete?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Janka, Janic 03.04.2013. 09.40

    Piekrītu, Zane, bet te jau tā pati mūsu vecā tēma ko post sovoki(PSRS centralizētā resursa rijēji) un nu jau arī jaueiropieši(ES fondu un pabalstu izmantotāji) pilnībā neiebrauc TIESĪBAS=ATBILDĪBA , jo lielākas gribas tiesības jo lielāka atbildība, vergam nav tiesību un nav arī atbildības, kungam ir arī deligētas verga tiesības, bet līdz ar to arī atbildība, savukārt zinot ka visi mēs mirstīgie gan vergi , gan kungi, tad skaidrs ,ka cilvēks var optimāli uzņemties tikai savu nastu (tiesībs=atbildība), pretējā gadījumā viņs vienmēr gribēs samazināt savu atbildību un palielināt tiesības.

    Runājot par Eirām, un LV ceļu uz tām , neviens jau nepiedāvā izvēlēties medus maizi vai ar rungu pa muguru, bet diemžēl tā izvēle ir mazākais ļaunums, vai nu pa muguru ar rīkstēm, vai nodauza ar rungu, pieņemu dzīvībai bīstamāk ir pēdējais.

    Oponentiem argumentāciju domāju nav diža jēga dāļāt, tāpat jau ticību nemainīs, bet bez jau augstāk minētajiem sausi ekonomiskajiem par un pret, pieņemu var minēt arī ģeopolitisko šķautni, nav LV nedz Čehija, nedz Polija( katrā ir pilnīgi citi apstākļi kā LV, gan cilvēkresursi, gan rūpniecība, gan atrašanās CentrālEiropā, tieši blakus vecajam un nu arī jaunajam ES hegemonam-GER, un RU faktors tur pilnībā minimizēts).

    Kāda savtīga suņa pēc ES ( EUR zonā) vajag LV? ar saviem 2 mio iedzīvotāju, bez derīgiem izrakteņiem, bez kāda izteikta ekonomiskā profila ar augstu PievVērt( tur kur esam vieni no vismaz ES līderiem)),tik vien kā ceļš uz RU, tranzītiņš? Kādam varbūt liekas ,ka mūsu mazā valsts kādam izņemot mūs pašus un nostaļģijā grimtošo Kremli(kuram arī tā mūsu valsts saimnieciski ir kā cūkai divritenis) ir vajadzīga? Kam mūžīgi racionālajai Eiropai? Ko tad mēs spēsim piemest klāt ,ja nu vajadzēs glābt to dienvidniekus? Sīceni uz tā fona? Un ja nu to sīceni salīdzinām ko izņemam no ES fondiem regulāri? Vai tiešām mēs ar savu nelielo tautu ( kura meklē un atrod konkrētajās valstīs savā masā ne tos apmaksātākos darbus) jūsuprāt varam kaut kā iespaidot kādas GER, GB ,SWE, IR IKP?

    Arī Eiropai(kodolam) mēs esam tikai simbols, ar diezgan lieliem izdevumiem ( vai varbūt kād sminēs argumentus ,ko tad iegūst ES no mums?)- Austrumu marka( Ostmark- Sv.Romas Impērijas tālākā ZA province), pievienojot EE un mūs ar leišiem, ES veco valstu sabiedrībai tiek parādīts redz mēs esam vitāli, mēs esam augoši un mēs attīstamies, mēs atgūstam savu ekonomisko un kultūrtelpu ,ko bijām zaudējuši, vēl pie tam ar Baltijas valstu priekšzīmīgo uzvedību krīzes laikā, jo ko gan viņi redz Dienvidos?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Janka, Janic 03.04.2013. 12.18

    Kāds sakars eiro ar visu to penteri? Skatoties uz krievu lāci, Tu aizmirsti paskatīties uz to bardaku eirozonā. Kāpēc nevar nogaidīt, kāpēc jābāž galva cilpā?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Janka, Janic 03.04.2013. 15.34

    Āfrikāni, vienkāršs sakars, teiciens no kaimiņu tautas repertuāra:”любишь кататься, люби и саночки возить ”

    Gribam būt iekš ES, gribam tiešmaksājumus, kohēzijas fondus,citus centralizētos resursu avotus, ko LV riekšavām izmanto, brīvu braukāšanu bez muitas robežām, gribam brīvi eksportēt (gan produktus, gan arī reižumis nebaltās dienās arī darbaspēku utt.?

    Ja apstiprinoša atbilde uz vismaz lielāko tiesu bonusiem, tad arī jāuzņemās atbildība, tam starpā arī solidaritāte dmžēl!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Janka, Janic 03.04.2013. 18.28

    Atbildība? Lielbritānija uzņemas atbildību? Polija? Zviedrija? Bet nu mēs bauri iesim glābt Grieķiju, jo mums jābūt pateicīgiem Vācijai, ka mēs vispār esam. Tev ir mazā latviešu komjaunieša sindroms, kas klanījās Maskavai, tagad Briselei.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Janka, Janic 03.04.2013. 18.32

    Eirozonā tieši tāpēc ir krīze, ka tur neviens neparko negrib atbildēt, tad mēs iestāsimies un atbildēsim nevis par sevi, ne par Kipru, tur vispār ir kolektīvā bezatbildība, tāpēc tur līst iekšā ir pilnīgs stulbums.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Janka, Janic 04.04.2013. 09.57

    Normund, alternatīvu, lūdzu!
    Nevajag salīdzināt pilnīgi dažādas valstis- Polija, GB ir lielās ES valstis ar atbilstošu ietekmi, instrumentiem un resursiem, SWE lai arī nav skaitā liela( protams salīdzinājumā ar LV n-kārt lielāka) ir stabila,augšupejoša valsts jau kā minimums 2-3 gs.. Pat 2.P.K. pamanījās uzvārīties gan no Ass(rūdu piegādāja bez maz līdz 45.gada maijam, kad reāli jau noslēgta GER pieeja Baltijai) gan no Sabiedrotajiem, tamdēl jau tik pakalpīgi Stāļintētiņam bija.

    Tu ko domā ka SWE bizness(pats lieliski zini cik plašs tas LV ir) paļausies vietējo labvēlībai ( ja nu mēs būsim tik vareni, ka pasūtīsim Eiruzonu)? Cik nu šajā Krievmalē var runāt par vietējo varu, kam vara ,tam likumi, un rezultējas ar resursiem.
    Aizmirsti, pirmkārt zviedri visu to ,kas ir viņiem tagad,atdos tam, kas maksās vairāk (skati UKR ,RU piemērus ,kur SWE iegāja un nupat iziet ārā), un kas maksās vairāk? Tu un Tev līdzīgie pussarkanie,varbūt? Vai LV budžetā pēkšņi gadīsies lieki pārdesmit mljrd. EUR, vai LV kāds to naudu aizdos? Kurš? ES valstis, štati? Pēc nepievienošanās eurozonai? Moš ķīnieši, indieši, arābi? Viņiem ko nav iespēju iegrūst resursiem bagātajā Āfrikā to mljrd. ar drošu atdevi?
    Pastāsti,pastāsti kurš nu būs tas , kas aizņems zviedru kapitāla vietu LV, ar visu no tā izrietošo cilpa- resursi-vara-likumi-resursi? Apgaismo mani, lūdzu.

    Vēlreiz Tev atgādinu, LV (nu tādi apstākļi te ir un viss ,lec uz augšu un krīti uz leju, neko savādāku nesakombinēsi) nav un nekad nav bijis alternatīvu derīgi-nederīgi, ir tikai pavisam ļauni un ļauni.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Līna Kārkliņa 02.04.2013. 22.03

lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju nav eiro kredītu un nav kredītu vispār, tāpēc es nezinu, kāpēc dēļ tavas eirokredīta sāpes, mums pārējiem būtu jāziedo valsts?
———————————
tie kas ir ņēmuši kredītus – un viss viena alga latos vai eiro, tie ir jau mērāmi 100 tūkstošos….ja pieskaita klāt vēl ģimenes locekļus kuriem arī nebūtu vienaldzīgi kā viņu tuviniekiem veicas ar kredītu atmaksu, tad sanāks jau pamatīgs skaitlis….ja vēl pievieno juridiskās personas, tad skaitlis jau ir pavisam iespaidīgs ar tiem kas no eiro ieviešanas gūst gan tiešu gan netiešu labumu…..tad nu mēģini pārliecināt mūs, ka mums lata saglabāšana nesīs labumu – arguments, ka jums kredītu neņēmējiem nav mūsu dēļ jāziedo valsts nestrādā……

+8
-2
Atbildēt

1

Rinalds Krûklis 02.04.2013. 19.37

Nu gan te troļļi auro pilna sparā!

TieProcenti un iemaksas/izmaksas u.t.t. ir vairāk tādi īstermiņa argumenti un ārkārtas situācijas sviras.

Kopumā no EUR iegūs uzņēmumi, kas ražo konkurētspējīgu produkciju Eiropas līmenī, Eiropas statuss jau šobrīd daudziem palīdz eksportēt gan uz Ķīnu, ASV un citām attālākām valstīm.

Zaudēs pārsvarā tie, kam patīk zvejot duļķainos ūdeņos.

+27
-3
Atbildēt

7

    Sanšains > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 19.45

    Axis:
    Tie procenti un iemaksas/izmaksas u.t.t. ir vairāk tādi īstermiņa argumenti un ārkārtas situācijas sviras.
    ==========================

    Un kā Jūs varētu apzīmēt “mīklainajā” Roberta Zīles atziņā pausto – kā īstermiņa argumentu vai kā gluži nenozīmīgu “ārkārtas sviru”?:)

    Roberts Zīle:
    “Ir grūti paskaidrot sabiedrībai, kā tas ir Igaunijā, kāpēc viņiem jāpalīdz grieķiem, kuriem minimālā alga ir augstāka nekā igauņiem vidējā.”
    http://www.ir.lv/2013/3/28/zile-netaisisim-latvija-mazo-krieviju

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Lee > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 20.25

    Eirodeputātam neklātos izplatīt apšaubāmu informāciju. Iestājoties jebkurā organizācijā valsts pienākums ir piedalīties arī savu dalības maksu. Citādi sanāk tāda parazitēšana.

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 20.34

    simba –

    Vai tādu sistēmu nemēdz dēvēt par “piramīdu”?
    Katri nākamie divi klātpienācēji ar uzviju iemaksā naudu, ar ko kompensēt iepriekšējā dalībnieka radītās izmaksas, t.i., izsaimniekotos līdzekļus.:)

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 21.40

    simba, tu saki, ka igauņi ir parazīti, jo negrib uzturēt izšķērdīgos grieķus? ha, pasaki to kādam igaunim.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Lee > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 21.45

    Jūsos dziļi sēž padomjlaiku domāšana. Viss par brīvu un nosacīti nodrošināts. Gluži kā par strīdu ar tiešmaksājumiem, nabadzīgā Latvija, kuru citiem jāapdāvina.
    R.Zīle noklusē un neizskaidro situāciju, tāpēc Jums rodas maldīgs priekštats. Tas no Eiroparlementa deputāta puses ir nolaidīgi, negribētos domāt, ka apzināti.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 21.57

    simba –

    Zīle nolaidīgs? Nu ja, tāpat kā Gatis Kokins – arī viņš bija nolaidīgs, neapdomīgs un neuzmanīgs – jo cilāja pret-euro argumentus.
    Tāpēc viņa partijas biedri viņu sabāra acīmredzot par NOLAIDĪBU.:)

    Gatis Kokins 2013. gada 14. janvārī:
    “mani palūdza par EUR vairāk neizrunāties”
    https://twitter.com/GatisKokins/status/290861598581600257

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Rinalds Krûklis 02.04.2013. 22.49

    simba, kas man ir pa brīvu?

    0
    -5
    Atbildēt

    0

Ainārs 02.04.2013. 19.18

Man interesē, no kurienes šai biedrībai nāk finansējums? No Kabanova u.c., kas taisījās veidot lata aizstāvības biedrību? Vēl man interesē, vai šīs biedrības dalībnieki un sabiedriskie darboņi tur kontus latos vai eiro? Varu derēt, ka eiro, bet bļauj, ka jāturas pie lata. Bet lats jau ir piesaistīts eiro.

+26
-5
Atbildēt

5

    Aivars Krauklis > Ainārs 02.04.2013. 19.27

    No Kabanova? Nē, tik prasti tādas lietas nedara un starpniekus saimnieks izvēlas uzticamus, nevis puņķainus dzērājus.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Ainārs 02.04.2013. 19.37

    laurazan –

    Jūsu pieredze liecina, ka nekad nekas nevar tikt veikts pārliecības dēļ – bez samaksas?:)

    +4
    -13
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Ainārs 02.04.2013. 19.42

    laurazan:
    Vēl man interesē, vai šīs biedrības dalībnieki un sabiedriskie darboņi tur kontus latos vai eiro? Varu derēt, ka eiro, bet bļauj, ka jāturas pie lata.
    ==================================================
    Tad nu gan arguments!

    Apmēram tāds:
    lai piedāvātu progresīvā nodokļa ieviešanu, piedāvātājam pašam brīvprātīgi jau gadiem ilgi valsts budžetā jāiemaksā tāda summa, kāda viņam būtu jāsāk maksāt pēc iespējamās nodokļa ieviešanas.

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ainārs 03.04.2013. 07.46

    Haris laurazan –

    Jūsu pieredze liecina, ka nekad nekas nevar tikt veikts pārliecības dēļ – bez samaksas?:)
    ______________________ Biedrība dikti atgādina Stendzenieka prožektu-“Es par sieru”‘.

    Tātad – par sieru.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Ainārs > Ainārs 03.04.2013. 17.59

    Nav jau runa, ka biedrības darboņiem ir piedāvāti nez kādi samaksas miljoni, tomēr, lai konkrēti lobētu kādas intereses, nauda ir vienkārši vajadzīga, dāāaaa. Piemēram, pajautājiet Latvijas zemniekiem, kuri ir ļoti labi savu interešu aizstāvji ES iestādēs – viņi, piemēram, maksā biedru naudas. Vai šai lata biedrībai ir tikai biedru naudas pamatā, vai kas cits? Vienkārši esmu viesojusies vairākās lobiju organizācijās Briselē, kas lobē dažādu nozaru intereses, un domāju, ka man ir pietiekama pieredze, lai izteiktu savu viedokli, nevis tukši un ņirdzīgi uzbruktu citiem komentētājiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

efeja60 02.04.2013. 19.01

no apollo
amoka skrējiens pirms 48 minūtēm+21AtbildētZiņot redaktoram!
Pa ceļu mežonīgā ātrumā traucas rati ar uzrakstu “Latvija”, uz bukas mežonīgi bļaudami :”eiro! eiro!”,sēž kāmis , vilks un Rimšēvics, brakšķ sabraukto tautiešu kauli un no grāvjiem atskan vaimanas! Tauta lielā izbailēs , plaši ieplestām acīm vēro mežonīgo braucienu, viena daļa panikā bēg uz robežas pusi! Tā no malas izskatās eiro ieviešana Latvijā!

+3
-18
Atbildēt

2

    Sanšains > efeja60 02.04.2013. 19.51

    nulle:
    Un bēg uz valstīm kur eiro jau ir ieviests un dzīve krietni labāka kā te.
    =========================================
    Uz kurieni tad “bēg”? Uz Kipru? Uz Portugāli vai Slovākiju? Un uz Lielbritāniju “nebēg”? Kāds te sakars ar euro?

    Varbūt tikai Grieķijas un Kipras labklājībai ir sakars ar euro?:)

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    Sanšains > efeja60 02.04.2013. 22.02

    nulle –

    Atkārtošos – forši.
    Lai sekmējas nicināma ieklīdeņa/laimes meklētāja likteni apvienot ar “cilvēka cienīgas” algas saņemšanu un tērēšanu šajā “vienīgajā dzīvē, kas mums katram dota”!

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

Ansis 02.04.2013. 18.05

Es varu nosaukt argumentus gan PAR, gan PRET Eiro ieviešanu:

PAR:
1) Latvijas bankas varēs pa tiešo aizņemties naudu no ECB – tas mazina riskus un procentu likmes
2) Problēmu gadījumā nākotnē, Latvija varēs aizņemties ne no SVF, bet no ESM – tas gan nenozīmē, ka noteikumi būs mīkstāki – kā rāda Kipra, tad nekāda laime no ESM nav gaidāma
3) iespējams, ka Latvijas kredītreitings no iestāšanās Eirozonā varētu nedaudz uzlaboties un kredītlikmes Latvijai un Latvijas pašvaldībām un Latvijas uzņēmumiem samazināties
4) iespējams, ka tautsaimniecība varētu nedaudz ietaupīt no valūtas konvertēšanas – no otras puses tas tikpat nozīmē banku ienākumu samazinājumu – tāka pret tautsaimniecību kopumā efekts neitrāls. Bet vai bankas ar šo ienākumu samazinājumu samierināsies vai tomēr pacels komisijas maksas par citiem pakalpojumiem?

PRET:
1) Lats teorētiski varētu kalpot, kā monetārais instruments ekonomikas regulēšanai – ja vien tiktu likumā mainīts Latvijas Bankas uzdevums un lats tiktu atsaistīts no Eiro piesaistes
2) Pievienojoties ESM mēs uzreiz dabūjam maksāt vismaz 150 miljonus un jebkurā brīdī Kipra, Grieķija un tām līdzīgas valstis var radīt situāciju, kad mums jāmaksā vēl 2 miljardi Eiro. Ņemot vērā, ka Grieķijai privāto parādu gandrīz jau vairs nav ko norakstīt, tad nākošajā krīzē jau nāksies norakstīt institucionālos parādus. Savukārt Kiprā – viņu “finanšu centrs” deva lielo daļu IKP – pēc šāda bankrota un nerezidentu noguldījumu pazaudēšanas Kipra kā finašu centrs vairs nespēs strādāt. Cik var nopelnīt ar tūrismu? Domāju, ka ļoti drīz jau ESM būs spiesti aizdot vēl, bez reālām cerībām atgūt aizdoto.

Sasummējot:
Ideālā situācijā es būtu PRET eiro ieviešanu!

Bet, ja pārējais nemainās:
1) Ja Latvijas Bankas uzdevums paliek nodrošināt valūtas stabilitāti, bet ne piedalīties ekonomikas regulēšanā;
2) Ja Latvijas banku turpinās vadīt Rimševics, kurš pat nespēj sakarīgi nopamatot Eiro ieviešanas ieguvumus, bet tikai zīmē kuģus un laiviņas;
3) Ja Lats paliek piesaistīts Eiro;

Tad no lata nav nekādas jēgas – tad ir jāievieš Eiro un jācer, ka Eiropas Savienība tiks pārvērsta par federālu valsti ātrāk nekā Eiropas Savienība sabruks un pirms mēs bankrotēsim.

Ja būs referendums … teorētiski es varētu balsot PRET Eiro – ja vien būtu kaut jel kāda cerība, ka varētu rasties kada jauna partija ar skaidru ekonomisko politiku, kas varētu “lata laiviņu” atsaistīt no grimstošā “Eiro titānika”

+7
-13
Atbildēt

16

    efeja60 > Ansis 02.04.2013. 18.18

    Ļoti labi izklāstīts, es tikai iebilstu par % likmēm, mazākas tās nekļūs un bankas atradīs kā noplēst 5 kreklus. Pārskaitījumi eirozonas ietvaros joprojām ir dārgi. Jā, iedeāls variants būtu latu atsaistīt. Jā, un vēl par iemaksām ESM. Tas esm ir domāts tikai un vienīgi banku glābšanai un tikai lielo banku glābšanai, kādas Latvijā nav. Turklāt pēc pirmā svilpiena Latvijai jāmaksā jebkura summa bez tiesībām apstrīdēt, lai glābti kādas eiropas valsts banku. Izdomāts ļoti gudri – mēs aizņemsimies uz % no bankām, lai bez % glābtu citas bankas. Murgs!

    +4
    -19
    Atbildēt

    0

    Ansis > Ansis 02.04.2013. 18.21

    Kas būs lielākie ieguvēji no Eiro ieviešanas:
    1) Eiro kredītu ņēmēji
    2) Bankas
    3) Tie, kas bieži ceļo
    4) Importētaji

    Kas būs zaudētāji:
    1) Vietajie ražotāji
    2) Mazturīgie (kam nav Eiro kredītu, kas neceļo, kas nav baņķieri, kas zaudēs darbu vietējos ražošanas uzņēmumos) un kam caur inflaciju būs šis viss jānofinansē
    3) Tie kas paliks dzīvot Latvijā un kuru bērniem paliks pieaugošie Latvijas parādi

    +8
    -22
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ansis 02.04.2013. 18.41

    Precīzi! Vēl ieguvēji būs tie, kas par labu kangara darbu iegūs amatus ES struktūrās.

    +5
    -23
    Atbildēt

    0

    Andris > Ansis 02.04.2013. 18.48

    Nevaru piekrist pēdējam Edgarsav komentam.
    Es pats esmu 100% eksportētājs, bet tomer pieskaitu sevi pirmajai grupai, kurai eiro ir izdevīgs. Es katru gadu zaudēju vairākus simtus latu eiro konvertācijai. Var teikt, ka pēc eiro ieviešanas, piemēram, manas mājas apkure kļūs bezmaksas. Es ļoti gribu apkuri par brīvu!

    +19
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ansis 02.04.2013. 18.54

    Pēc eur ieviešanas, ka tik Tev nebūs jāpārvācas uz sociālo māju.

    +4
    -24
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > Ansis 02.04.2013. 19.23

    Normund, varat neuztraukties – mūsu apvidū kangariem maksā rubļos. Labākajiem konvertē pēc Krievijas valsts bankas kursa. Par slinkošanu gan, kā jau te pareizi rakstāt, jāpārvācas uz sociālo māju.

    +18
    -3
    Atbildēt

    0

    Ansis > Ansis 02.04.2013. 19.35

    agrunte:
    1) bankas atradīs veidu, kā no Tevis paņemt tos vairakus simtus (komisijas naudu pacels pārskaitījumiem utml)

    Piekritīšu, ka 100% eksportētājam eiro ieviešana salīdzinot ar pašreizējo situāciju sola ieguvumus. Vismaz īstermiņā.

    Bet.
    Domāju, ka tomēr vēl izdevīgāka būtu situācija ar peldošu valūtas kursu (kā Polijai vai Čehijai) , kur ekonomikas samazināšanās periodā ļautu lata kursam slīdēt uz leju – attiecīgi Tavi ienākumi latos palielinātos.
    Savukārt – straujas izaugsmes periodā lata vērtību varētu celt – attiecīgi Tavi ienākumi celtos, bet ne tik strauji.
    Rezultātā – situācija būtu stabilāka.

    Protams nezinu, kas ir Tavi eksporta tirgi BET…
    Paskatīsimies, kā Eiropas Savienība attīstīsies, ja krīzes pārvarēšanai lietos Latvijas Godmaņa-Dombrovska fiskālās konsolidācijas recepti … Kopumā – visa Eiropas Savienība – Franciju, Lielbritāniju un Vāciju ieskaitot – uz ko jau patreiz iet.
    Paceļam nodokļus, samazinam valsts tēriņus, atlaižam no darba ap 15% strādājošo …
    Latvija Krīzi pārvarēja strauji palielinot ekportu uz ES valstīm un “liekos” cilvēkus eksportējot uz ES valstīm un saņemot atpakaļ šo cilvēku naudas sūtījumus un arī palielinot ES fondu apguvi.
    Eiropas Savienībai šāds modelis novedīs NEKUR … Eiropas Savienība nevarēs pēkšņi palielināt eksportu uz ES. Eiropas savienībai nebūs kur aizgrūst nevajadzīgos cilvēkus. Eiropas savienība kopumā nevarēs palielināt ES fondu apguvi. Lietojot šo metodi Eiropas savienības mērogā vienākši pieaugs bezdarbs, kurus nebūs kur likt un tikuntā būs jāuztur. Samazināsies iekšējais patēriņš un Es ekonomika kopumā ies pa spirāli nākamajā krīzes aplī. Ļoti ož pēc Lielās Depresijas.
    Attiecīgi arī Latvijas eksportētājus nekas spožs tad negaida.

    Tiesa gan – Eiropas savienībai kopumā ir monetārie instrumenti – gan Eiro, gan mārciņa zaudē vērtību pret Dolāru un attiecīgi mums sadārdzinās ārpasaules imports – tas zināmā mērā mums ļaus saglabāt daļu vietējās ražošanas, mazāk pērkot ķīniešu ķiplokus, ēģiptiešu kartupeļus un ASV vistu kājiņas. Tiesa gan – vairāk maksāsim par naftu – bet pateicoties augstiem nodokļiem, Eiropieši jau sen benzīnu tērē taupīgāk nekā emerikāņi.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    Andris > Ansis 02.04.2013. 19.39

    Bankas pārskaitījumi arī kļuva lētāki, tieši pateicoties Eiropas Savienībai. Āgrāk starpvalstu pārskaitījums maksāja vismaz 5,- Ls, bet pēdējos gadus, kopš Latvija ir pievienojusies Eiropas t. s. SEPA sistēmai, tie maksā tikai vienu latu.

    +16
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ansis 02.04.2013. 21.34

    Man Citadelē pateica, ka 7€ ir mazākā maksa par eiro pārskaitījumu.

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    lismanis > Ansis 02.04.2013. 23.31

    Bankām pa lielam ir vienalga, kādā valūtā piedāvāt naudas resursus – eiro vai latos. bet kā tev liekas, kāpēc RIGIBOR vienmēr ir augstāks nekā EURIBOR? tāpēc, ka latiem ir lielāks risks.

    vispār jau paradoksāli. bankas, kas ir galvenie eiro aizstāvji, principā ir nedaudz zaudētāji, jo viņas vairs nevarēs veikt valūtas konvertāciju, līdz ar to samazināsies ienākumi, bet galvenie aizņēmēji, t.i. tie, kuri baro bankas, spītīgi grib turpināt piebarot bankas. cilvēki grib spītīgi turpināt maksāt par valūtas maiņu. nē, nu tā jau ir – latviešu tauta taču ir bagāta, var tak samaksāt nabadzīgajām skandināvu bankām par valūtas konvertāciju. uz priekšu tautieši! turpiniet barot skandināvu bankas.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ansis 03.04.2013. 00.17

    …Svins….Tu aizmirsi valūtas maiņas kantorus uz katra stūra….varbūt, šeit raudošie ļautiņi saistīti ar šito biznesu un viņiem draud izputēšana….:)

    …bet, ja nopietni – var tikai ar žēlumu noraudzīties, cik nezinoša un neizglītota ir liela daļa mūsu tautas…bet….skaļa!…oi, cik skaļa!….

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ansis 03.04.2013. 02.55

    zane, racionāli argumenti ir?

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ansis 03.04.2013. 08.45

    …mans arguments ir mana uzņēmējdarbība un indivīdiem, kuri nevēlas ne dzirdēt, ne uztvert, ne saprast – savu laiku netērēšu neauglīgās diskusijās….Tev taču pietiek ar savu pārliecību…

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ansis 03.04.2013. 12.08

    Jā, zinu. kupi – prodai. Tirgotājiem eiro ir izdevīgs, ja preci iepērk eirozonā vai ķīnā. Bet kopumā valstij un tautai tas nav izdevīgs.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Ansis > Ansis 03.04.2013. 12.27

    Svins – labs jautajums par Bankām!

    Bankas protams ir par Eiro – jo tad iegūs lētaku naudu un tām būs mazāki riski. Tas ļaus bankām izsniegt vairak kredītus un pelnīt vēl vairak.

    Vispār paskatieties mūsu finanšu krīzi, vai ASV finanšu krīzi …
    Bankas gadiem guva milzu peļņu, palīdzēja uzpūst milzu NĪ burbuli. Burbulis pārsprāga, bankas lūdza palīdzību valdībām, saņēma un tika izglabtas. Bankām 1-2 gadus bija zaudējumi, jo tās bija spiestas pārvērtēt savus aktīvus Bet reālu zaudējumu jau nebija – pēc 1-2 gadiem bankas savus aktīvus atkal pārvērtēja – šoreiz uz augšu un atkal darbojas ar milzu peļņu.
    Vēl labāka situācija ir banku darbiniekiem – augšupejas laika viņi saņem lielas algas un milzu prēmijas, bet krīzes laika zaudē prēmijas – viņiem vispār ir pilnīgi vienalga, ka viņi ir palīdzējuši iedzīt valsti tik liela ekonomiskaja krīzē.

    Eiro kredītu ņēmēji… protams, ka viņi ir par Eiro ieviešanu, jo kas gan viņiem varētu būt briesmīgāk, kā lata devalvācija. Ka arī viņi tiešām daudz naudas tērē savu latu konvertēšanā uz eiro.

    Bet – visa šita rezultātā krīzi piedzīvo visi – gan tie kuriem ir Eiro kredīti, gan tie, kas eiro kredītus tuvumā nav redzējuši.

    Es šeit nemēģinu nevienu pārliecināt, ka Dombrovska politika būtu galīgi nepareiza – viņš ir situācijas ķīlnieks. Iekšējo devalvāciju izdomāja jau Godmaņa valdība – tikai nespēja realizēt.
    Kļūda tika pieļauta jau daudzus gadus iepriekš – nosakot latam fiksētu kursu un atļaujot ļoti brīvu privātpersonu kreditēšanu. Nebūtu šīs kļūdas, tad mēs krīzi pārdzīvotu kā poļi vai čehi.
    Par to brīvo kreditēšanu – tā jau joprojām turpinās – gan banku kredīti, gan veikalos preces uz nomaksu, gan pašreiz aktuālie ārtie kredīti. Ja man būtu teikšana, tad es ļoti pamatīgi šos ierobežotu – obligāti ienākumu pārbaude un ne vairāk kā 80% no pirkuma summas. Tad jebkurš cilvēks krājot tos 20% varētu novērtēt, vai viņš spēs nomaksat atlikušos 80%. Ka arī – es kredītus Latvija ļautu izsniegt tikai latos – tieši tāpēc, lai nebūtu kā tagad, kad galvenais arguments pret monetaro politiku ir tas, ka iedzīvotāji ir sagrabušies Eiro kredītus.
    Protams, ka ir patiess LB un valdības arguments, ka ar valūtas devalvāciju vien 2008. gada situāciju atrisināt nebija iespējams – valdības izdevumi tikunta būtu daļēji jāsamazina, bet devalvācija būtu palīdzējusi straujāk izmainīt ārēja konta saldo (mazināt importu) un rezultātā zaudējumu smagums būtu izdalīts ātrāk un godīgāk un ātrāk varētu sekot izaugsme. Domaju, ka bezdarbs būtu bijis mazāks un emigrācija mazāka.

    p.s. Man pasam bija neliels latu kredīts līdz 2008. gadam – auto pirkšanai. Es to kredītu ap to laiku pirms termiņa nomaksāju.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ansis 03.04.2013. 18.13

    edgarsv, un atkal man jāpiekrīt.
    =====================
    Protams, ka ir patiess LB un valdības arguments, ka ar valūtas devalvāciju vien 2008. gada situāciju atrisināt nebija iespējams – valdības izdevumi tikunta būtu daļēji jāsamazina
    =================
    Ar devalvāciju caurumu var aizbāzt vienreiz, tāpēc līdz ar devalvāciju, nekavējoties jāveic izmaiņas tajās jomās, kuras rada zaudējumus. Ja zaudējumi turpina veidoties, tad devalvācijai nav nekāda jēga un tā ir jāatkārto. Tieši tas notika PSRS sabrukšanas priekšvakarā un tas ir tas no kā tik ļoti baidās mazizglītotie eirooptimisti. Viņi neredz atšķirību. Krāni jāaizgriež un sūces jāaizdrīvē 3 mēnešu laikā.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Sanšains 02.04.2013. 18.05

Bet man gribētos akcentēt citu, ar euro nesaistītu lietu – gan Rinkevičs, gan Andris Bērziņš, gan Ojārs Kalniņš, gan Solvita Āboltiņa atbalstot Turcijas uzņemšanu ES. Tātad tāda ir mūsu VALSTS POLITIKA.
Āboltiņa, piemēram, dūdo šādi: “Latvijas vārdā vēlreiz vēlos apliecināt konsekventu atbalstu Eiropas Savienības paplašināšanās procesam”.
http://www.diena.lv/latvija/viedokli/aboltina-latvijas-un-turcijas-divpuseja-sadarbiba-ir-vispusigi-attistita-14001314

Un tas tiešām ir nopietni? Padomāsim par to.

Ja Turciju tiešām REĀLI grasās uzņemt Eiropas Savienībā… Tad es nevēlos ne tikai euro, bet arī Latvijas atrašanos Eiropas Savienības sastāvā.

+9
-18
Atbildēt

5

    efeja60 > Sanšains 02.04.2013. 18.10

    jenoti taču miesīgu māti pārdos, lai iegūtu kaut kādu labvēlību no turku establišmenta.

    +6
    -28
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Sanšains 02.04.2013. 18.30

    Turcija pati vairs nemaz tik ļoti nevēlas tai ES, tā vēlas būt tā reģiona līderis un valsts, kurā valda mērenais islams.
    Bez tam, visas tās runas par Turcijas uzņemšanu, drīzāk, pieklājības frāzes, saprotot, cik tas ir nereāli, sevišķi tagad, kad religiozā Erdagana partija veic tur represijas pret armiju, kas bija galvenais laicīgas varas balsts, un saviem politiskiem pretiniekiem, kas vēlas redzēt Turciju kā laicīgu un eiropeisku valsti.
    No otrs puses – kāpēc būtu jāatstumj tik spēcīga un stratēģiski svarīga valsts, NATO dalībvalsts, lai tā pievienojas tai islamistu kompānijai?

    +28
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.04.2013. 19.06

    Normunds –

    Nedz Andris Bērziņš, nedz Rinkevičs taču nav no “jenotiem” (man derdzas šis puskrievu sagudrotais termins)

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 02.04.2013. 19.07

    Dzeris:
    visas tās runas par Turcijas uzņemšanu, drīzāk, pieklājības frāzes
    =================
    Un kur tad paliek atklātība un godīgums politikā?:)

    +6
    -16
    Atbildēt

    0

    reksa > Sanšains 02.04.2013. 22.15

    Nevar uzņemt Eiropā Turciju tādu, kāda tā ir pašlaik.
    Bet ja Turcija kļūs tāda, kādu var uzņemt Eiropā, tad kāpēc to nedarītu?
    Tiesa gan, ir maz ticams, ka Turcija spēj kļūt eiropiska.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 02.04.2013. 17.46

Katram sētniekam, tācu pat skaidrs, ka ja visi šitie dienvidu sliņķi un slaisti nebūtu bijuši EURO zonā, tad jau sen būtu bankrotējuši un badā nosprāguši. Tad viņiem sen bezdarbs būtu 100%, nevis kā tagad tikai 25%! Vienīgi EURO ir glābis visus spāņus, grieķus, portugāļus, itāļus, īrus, frančus, maltiešus, slovēņus un tagad arī kipriešus! Latvijā EURO būt, redz arī Igaunija attīstās trīs reiz straujāk kā Latvija, kā tika EURO. Tikai par EURO! Slava EURO, nost ar latu!

+8
-8
Atbildēt

3

    Ansis > dzerkaleliva 02.04.2013. 18.14

    Ja Dienvidnieki nebūtu Eirozonā, tad viņi tik lielos parādos nemaz nebūtu iebraukuši – viņiem “atskurbšana” būtu pienākusi agrāk.
    Tieši tāpat Latvija nebūtu tādā kŗizē, kā ir patreiz, ja lats nebūtu piesaistīts eiro – vienkārši mēs nebūtu saņēmuši tika daudz treknos kredītus – domāju, ka situācija būtu tuvāka Čehijai vai Polijai.

    Bet nu par izķepurošanos – Tur Tev taisnība – ja nebūtu Eirozonā, tad Dienvidnieki šajā krīzē tik daudz naudas aizdevumos nebūtu saņēmuši. Tad viņi pat Krievijas oligarhiem nebūtu vajadzīgi.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

    Linda St?pniece > dzerkaleliva 02.04.2013. 19.09

    Tā arī nekad no eironīdējiem aka krievmīļiem neesmu dzirdējis nevienu !!!!! patiesu argumentu, kāpēc Latvijai nepievienoties eirozonai. tikai meli un izdomājumi, kuri precīzi aprēķināti vāji izglītotu cilvēku primitīvām emocijām.

    +23
    -6
    Atbildēt

    0

    efeja60 > dzerkaleliva 02.04.2013. 19.17

    Uldi, cik Tev maksā no eiropropagandas fonda?

    +4
    -19
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 02.04.2013. 17.43

Latu aizstāv tikai aprobežoti cilvēciņi, kuri neko nesajēdz no elementārās ekonomikas. Visi izglītotie un ekonomiku saprotošie, visi patrioti ir EURO pusē. Latam nav nākotnes, tā ir pagātne.
Skaidrs, ka šī lata aizstāvju biedrība ir kārtējais krievu fašistu mērgļu izgudrojums un tie visi ir tautas ienaidnieki!
Atbalstīsim EURO, valsti, tautu, partiju un patriotus! Par EURO, pret latu!

+13
-7
Atbildēt

0

lismanis 02.04.2013. 17.32

pret latu, par eiro.

+32
-5
Atbildēt

0

Ligiña Doniña 02.04.2013. 17.25

Eiro ir kā zvaigzne uz ko tiekties…nodzisusi izrādās, kad piebrauc tuvāk. Bet nopietni ņemot, nav neviena pozitīva piemēra un argumenta, lai šai valūtai pievienoties(lai gan de facto esam jau pievienoti). Kā teica mans draugs igauņu uzņēmējs, “tikai jūs vēl neiekrītat, kā tas bija ar mums.” Spēcīga Latvijas slaukšana stāv vēl priekšā un Premjers to lieliski apzinās!

+5
-25
Atbildēt

0

Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 17.18

Nu, kurš eirofīlis man nosauks 5 argumentus, kāpēc Latvijai ir vajadzīgz eiro?

+3
-29
Atbildēt

16

    lismanis > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 17.42

    nosaukšu trīs:
    – jāmaksā mazāki procenti;
    – tiek samazināts devalvācijas risks;
    – nav valūtas maiņas izdevumu.

    +29
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 17.55

    Meli!
    Eirozonai vidēji ir augstāki procenti, devalvācijas risks patreiz eiro ir lirlāks, nekā latam, lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju nav eiro kredītu, atšķirībā no tevis, ieguvumi no savas monetārās un fiskālās politikas atsver maiņas zaudējumus. Turklāt, ja valūtas maiņa būtu valsts monopols, ieguvums būtu vēl lielāks.

    +4
    -27
    Atbildēt

    0

    lismanis > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 18.16

    kurš gan te melo?
    BORs gandrīz vienmēr EUR ir zemāks nekā LVL. arī tagad.
    kuru tu centies piemānīt, ka Latvijas iedzīvotājiem nav eiro kredītu? sevi? ja tu tā tiešām domā, tad turpini vien ar šo pārliecību. ja runājam par mani, tad man nav kredītsaistību.
    ieguvumi no savas monetārās un fiskālās politikas atsver maiņas zaudējumus? tu gribēji teikt, iespēja nodevalvēt latu atsver maiņas zaudējumus? tie ir tie ieguvumi?
    par eiro devalvāciju neviens oficiāli nerunā. tu, protams, esi izņēmums.

    +24
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 18.31

    Jā, bors ir zemāks eur, nekā latam. Tagad pasaki, vai likme pēc lata likvidēšanas paliks tam eur paliks tāda pat, iestājotoes eirozonā? Lai atbildētu uz šo āķīgo jautājumu, uzzini kā nosaka likmes eirozonā un papēti pēc eurostat, kādas kurām valstīm ir likmes. Latvijā latiem likmi nosaka pašas komercbankas, kas ir pilnīgs idiotisms.
    2) lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju nav eiro kredītu un nav kredītu vispār, tāpēc es nezinu, kāpēc dēļ tavas eirokredīta sāpes, mums pārējiem būtu jāziedo valsts?
    Un nepiesien man to, ko neesmu teicis. Patreiz nav nepieciešams devalvēt latu. Ko tu murgo par to devalvāciju?
    3) kremlis tā tik vien gaida, lai Latvija iestājas eirozonā, lai te var uztaisīt Kyprus Nr.2

    +4
    -20
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 19.33

    DikembeSakamoto. Varu Tev nosaukt simts argumentu, bet kāda no tā būs jēga? Neizskatās, ka Tu vēlētos tos dzirdēt.

    +23
    -4
    Atbildēt

    0

    lismanis > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 20.16

    vai likme pēc lata likvidēšanas paliks tam eur paliks tāda pat, iestājotoes eirozonā? – protams, ka paliks. EURIBOR visās valstīs ir vienāds. un Latvijas pievienošanās to nekādi neietekmēs.

    apgalvot, ka Latvijas iedzīvotājiem nav kredītu eiro ir apgalvot, ka melns ir balts. jā, šobrīd par lata devalvāciju vairs nerunā, bet nav izslēgts, ka pēc pāris gadiem, pēc jaunām vēlēšanām šādas runas Latvijā var atsākties.

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 21.20

    Tas eiribors ir angļu spekulantu likme, kuru izmanto, kamēr neesam eirozonā. Kad būsim eirozonā, tad likmi noteiks ECB . Pilnīgi dažādas operas, ko es arī gribu paskaidrot. Nav pilnīgi nekādas sakarības starp to, kas ir šodien un to, kas būs pēc eiro ieviešanas. Eiropropagandistu ekvilibristika ar boriem ir tukša muldēšana. Ja šodien abus borus noteiktu ECB, tad varētu runāt.

    +1
    -11
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 21.21

    nomale, davai klāj vaļā.

    +2
    -13
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 21.27

    apgalvot, ka Latvijas iedzīvotājiem nav kredītu eiro ir apgalvot, ka melns ir balts.
    ::::::::::::
    Vai tad es apgalvoju, ka nav kredītu eiro?
    Es apgalvoju, ka lielākai daļai Latvijas republikas pilsoņu nav vispār kredītu, tāpēc eirokredītu īpašnieki ir mazākums, kam demokrātijas apstākļos, jāierauj aste kājstarpē un jāsēž būdā.

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    lismanis > Ieva Priedenfelde 02.04.2013. 23.14

    Kad būsim eirozonā, tad likmi noteiks ECB.

    ———————-

    Muļķības. Kad būsim eirozonā, bankas izmantos EURIBOR un tikai EURIBOR. Punkts. Principā tas ir tieši tāpat kā tas notiek jau tagad, kad kāds grib aizņemties eiro. Tagad vēl ir izvēle – cilvēks grib kredītu? Labi, kādā valūtā? Latos vai eiro? RIGIBOR vai EURIBOR? pēc pievienošanās eirozonai izvēles vairs nebūs – tikai EURIBOR. vai tiešām to ir tik grūti saprast?

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 03.04.2013. 02.51

    Aizmirsi tādu niansi kā ECB. Pasaki, kāds ir euribor un ar kādu likmi var dabūt eiro kredītu Grieķijā? Eiribor tsču Grieķijā ir tāds pats, kā Londonā?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    lismanis > Ieva Priedenfelde 03.04.2013. 09.47

    jā, tieši tā arī ir – EURIBOR ir tāds pats Grieķijā, Londonā vai Latvijā. Eksistē citi instrumenti, kā bankas piemērojas šai situācijai, bet EURIBOR visur ir viens un tas pats.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > Ieva Priedenfelde 03.04.2013. 10.02

    vispār es nesaprotu, ko tu esi uzsēdies uz to ECB?
    kā tagad ir? ja cilvēks grib paņemt kredītu eiro, tad viņam piedāvā mainīgo likmi, kuras viena no sastāvdaļām ir EURIBOR. EURIBOR noteikšanā ECB tiešas ietekmes nav. vai tu domā, ka pēc pievienošanās eirozonai būs kaut kas citādi?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Tamāra Nolmane > Ieva Priedenfelde 03.04.2013. 16.24

    DikembeSakamoto – ECB un visa pārējā pasaule gaida, kad Latvija pievienosies eirozona, un tad pacels EURIBOR likmi. Merkele arī ir slepus nopirkusi Kurzemi. Latvijas eksporta bilance ir 85% uz ES valstīm

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 03.04.2013. 16.58

    JansK DikembeSakamoto – ECB un visa pārējā pasaule gaida, kad Latvija pievienosies eirozona, un tad pacels EURIBOR likmi. Merkele arī ir slepus nopirkusi Kurzemi. Latvijas eksporta bilance ir 85% uz ES valstīm
    ————-
    nu tu gan dod ārā. No sākuma saproti tā jēgu, ko uzrakstu. Tu saproti, ar ko atšķiras eirozona un Es?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ieva Priedenfelde 03.04.2013. 18.07

    Jansk, runa gāja par eirozonu, nevis Eiropas savienību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

efeja60 02.04.2013. 17.15

Ir jābūt pasistam komjaunietim, lai šajā brīdī gribētu ieviest eiro. Par eiro nav neviena argumenta, tikai plika propaganda.

+7
-34
Atbildēt

30

    liene.dz > efeja60 02.04.2013. 17.26

    “Ir jābūt pasistam komjaunietim, lai šajā brīdī NEgribētu ieviest eiro. PRET eiro nav neviena argumenta, tikai plika propaganda”.

    Jauks argumentācijas stils, vai ne? ;)

    +36
    -7
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.29

    Es jau te krustām šķērsām esmu izrakstījies, Mārtiņ. Saņem vēl!

    Eiropas stabilitātes mehānisms (ESM) (angļu: European Stability Mechanism) ir finansiālas palīdzības fonds eirozonas valstīm, kurš aizstās īslaicīgos Eiropas finanšu stabilitātes fondu un Eiropas finanšu stabilizācijas mehānismu. Līgums par ESM stāsies spēkā, tiklīdz to būs ratificējušas dalībvalstis, kas pārstāv 90 % kapitāla saistību (kopā 0,7 triljoni eiro)

    Latvijas Saeima 2012. gada 9. martā gandrīz vienbalsīgi ratificēja Lisabonas līgumam izdarītos papildinājumus par ESM.[2] Latvija nav pakļauta ESM, kamēr tā nav ieviesusi eiro. Tiek paredzēts, ka pēc eiro ieviešanas Latvijai būs 5 gadu laikā jāiemaksā fonden.wikipedia.org/wiki…ā 186 miljoni eiro, maksimālā kapitāla daļa, kas pēc pieprasījuma būtu jāiemaksā Latvijai, būs, apmēram, 1,4 miljardi eiro

    Igaunijas tieslietu kanclers Indreks Teders, kurš lūdzis Igaunijas Augstākajai Tiesai izvērtēt ESM Līguma atbīlstību Igaunijas Konstitūcijai, izteicies, ka “[Igaunijas] parlamentam nav tik daudz pilnvaru, lai viņi lemtu par to vai Igaunijai būs ‘neatgriezeniski un bezierunu kārtībā'[p 4] jāiemaksā glābšanas fondā, iespējams, vairāk nekā miljards eiro uz noteikumiem, kas [pēc ESM ratificēšanas] būs atkarīgi no kādas iestādes, kura neatrodas Igaunijā

    Tāpat paredzēts, ka nākotnē ESM var vienpusēji lemt par pašreiz noteiktā kapitāla apjoma izmaiņām.
    =========================================
    Maksimālā summa 10 gadu laikā 2,8 miljardi, bet ESM var vienpusēji lemt par noteiktā kapitāla apjoma izmaiņām neatgriezeniski un bezierunu kārtībā!!!Ir jābūt pilnīgi stulbam, lai bāztu galvu šajā cilpā! Jūs visi eirofīli pilnīgi nojūgušies esat???

    +10
    -24
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 02.04.2013. 17.31

    jā, Normund, vajag turpināt maksāt augstākas procentu likmes bankām visiem, kuri ir paņēmuši aizdevumus latos. un visiem, kuriem ir ienākumi latos un aizņēmumi eiro, labi noderētu, ja kāds Latvijas Bankā izdomātu nodevalvēt latu. bet tā jau ir tikai plika propoganda.

    +21
    -7
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.33

    Atklāti par patiesību. Ko mēs nezinām par eiro ieviešanu Latvijā?
    http://youtu.be/T-C-kdSs49c

    +5
    -19
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.38

    Svins jā, Normund, vajag turpināt maksāt augstākas procentu likmes bankām visiem, kuri ir paņēmuši aizdevumus latos. un visiem, kuriem ir ienākumi latos un aizņēmumi eiro, labi noderētu, ja kāds Latvijas Bankā izdomātu nodevalvēt latu. bet tā jau ir tikai plika propoganda.
    =============================
    Kas traucē pārfinansēt uz zemākām likmēm?
    Un kas notiks, ja tiks devalvēts eiro?? Tas neuztrauc? Un kāpēc, lai tagad latu devalvētu, lats bija jādevalvē, kad radās grūtības ar budžeta izpildi. Tagad eirozonai ir grūtības, lata zonai grūtību nav.

    +6
    -21
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.43

    ES “donoru” solidaritāte perifērijai vai palīdzība pašiem sev?
    http://www.ir.lv/2013/2/4/es-donoru-solidaritate-periferijai-vai-palidziba-pasiem-sev

    +4
    -18
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.45

    Eiro Garāks stāsts
    http://youtu.be/44HljS3_Qh8

    +5
    -16
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.46

    Гатис Кокинс: Банк Латвии 20 лет идет путем африканских стран
    http://vesti.lv/economics/445-money/73622-gatis-kokins-bank-latvii-20-let-idet-putem-afrikanskih-stran.html

    +5
    -17
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.48

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 17.49

    Svins, turklāt eirozonai nebūt nav zemākas likmes, pēc Kipras eirozonai procentu likmes celsies vēl, iečeko eurostat.

    +4
    -16
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 02.04.2013. 18.19

    šodien 3 mēnešu EURIBOR ir 0,21%, bet RIGIBOR – 0,45%. pat ja rīt EURIBOR celsies, tad attiecīgi celsies arī RIGIBOR.

    +16
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 18.35

    RIGIBOR vispār nav nekāda loģiska izskaidrojuma, cik grib, tik uzliek, lai bauris nenosprāgtu badā un varētu turpināt maksāt.

    +3
    -15
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 02.04.2013. 20.01

    patiešām, Normund, mums iznāk lieliska diskusija. tu saki, ka nav neviena sakarīga argumenta par labu eiro. tad, kad es minu procentu likmes, tad tava atbilde ir “bauriem”. tas, protams, ir labs arguments pret eiro, galvenais, ka to nekādi nevar atspēkot. tīrs “arguments”, nekādas propagandas. man paliek tikai viens jautājums – ko tu pīpē?

    +18
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 20.54

    Nosauc man konkrētus cilvēkus vai uzņēmumus, kuriem būs mazākas likmes pēc eiro ieviešanas, nekā ir šodien. Kāpēc, lai tu tiktu pie lētākā kredīta eur, dolāros vai tugrikos ir jāgaida eiro ieviešana? RIGIBOR nav nekādu objektīvu kritēriju, RIGIBOR Latvijas komercbankas izzīž no pirksta, to vispār nevar uzskatīt par objektīvu rādītāju. Objektīvs rādītājs ir ECB noteiktās likmes, kuras tagad ECB Latvijai nenosaka. Tu esi ekstrasenss, vari pateikt kādu likmi mums noteiks ECB?
    ==========
    http://www.eiro.lv/lat/iedzivotajiem/biezak_uzdotie_jautajumi/
    Kas noteiks procentu likmes Latvijā?
    Kad Latvija kļūs par eiro zonas dalībvalstī, arī šeit būs spēkā tās pašas Eiropas Centrālās Bankas noteiktās monetāro operāciju procentu likmes, kas pārējās eiro zonas dalībvalstīs.
    Lēmumus par procentu likmēm pieņem Eiropas Centrālās bankas padome, kurā piedalās eiro zonas valstu centrālo banku vadītāji

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 02.04.2013. 21.00

    http://www.bank.lv/naudas-tirgus-indeksi-rigibid-un-rigibor
    Šobrīd kotēšanas sarakstā iekļautās bankas:
    1. AS Citadele banka
    2. AS DNB banka
    3. VAS “Latvijas Hipotēku un zemes banka”
    4. Nordea Bank Finland Plc Latvijas filiāle
    5. AS “SEB banka”
    6. “Swedbank” AS
    7. AS “UniCredit Bank”

    Lai veicinātu naudas tirgus attīstību, kopš 1998. gada 12. janvāra Latvijas Banka aprēķina indeksu RIGIBID starpbanku noguldījumu procentu likmēm un RIGIBOR starpbanku kredītu procentu likmēm. Aprēķinos tiek izmantotas naudas tirgū aktīvāko banku kotētās naudas tirgus procentu likmes (banku loks var mainīties). Augstākā un zemākā procentu likme tiek atmesta, un no atlikušajām aprēķina vidējo aritmētisko procentu likmi. Indeksus aprēķina 7 dažādiem termiņiem katru darbadienu plkst. 12.00.

    +2
    -12
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 02.04.2013. 22.59

    visiem tiem, kam tagad ir RIGIBOR, būs EURIBOR. tātad visiem šiem minētajiem kredītņēmējiem būs zemākas likmes. tātad visiem tiem, kuriem izejvielas ir jāiepērk par eiro un kuriem ienākumi ir latos, vairs nebūs atšķirības, viņiem vairs nebūs jāveic konvertācija uz kā uzvārās bankas un vairs nebūs valūtas riska un devalvācijas riska.

    EURIBOR nosaka ļoti līdzīgi kā RIGIBOR, tikai līmenis ir cits (tātad Eiropas līmenis pret Latvijas). The Euribor rates are based on the interest rates at which a a panel of around 40/50 European banks borrow funds from one another.

    tad kā var teikt, ka eiro ir tikai propoganda?

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 02.04.2013. 23.05

    Kāpēc, lai tu tiktu pie lētākā kredīta eur, dolāros vai tugrikos ir jāgaida eiro ieviešana?

    tāpēc, ka tev (es nezinu vai tev, bet vismaz vidējam Latvijas iedzīvotājam vai uzņēmumam) ienākumi ir latos. katru reizi, kad tu savus latus pārvērt eiro, tu bankai samaksā komisiju (turpini to darīt, es tikai priecāšos, man būs vairāk darbs). un to dari ne tikai tu, to dara visi, kuri iepērk izejvielas un preces eiro un realizē tās šeit par latiem.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 02.04.2013. 23.09

    Kas noteiks procentu likmes Latvijā?

    atbildi es jau devu iepriekš – RIGIBOR vietā būs EURIBOR. kas nosaka EURIBOR? The Euribor rates are based on the interest rates at which a a panel of around 40/50 European banks borrow funds from one another.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > efeja60 03.04.2013. 02.33

    atru reizi, kad tu savus latus pārvērt eiro, tu bankai samaksā komisiju (turpini to darīt, es tikai priecāšos, man būs vairāk darbs). un to dari ne tikai tu, to dara visi, kuri iepērk izejvielas un preces eiro un realizē tās šeit par latiem.
    ——————
    Lielākā daļa Latvijas importa- eksporta tirgus atrodas ārpus eirozonas.
    Turklāt, ja lats nebūtu piesaistīts eur, mēs varētu iegādāties preces un izejvielas eirozonā lētāk, kad eiro kurss ietu lejā.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > efeja60 03.04.2013. 02.36

    Svins visiem tiem, kam tagad ir RIGIBOR, būs EURIBOR. tātad visiem šiem minētajiem kredītņēmējiem būs zemākas likmes.
    ————-
    Ja līgumā ir rigibor, kāpēc lai pārietu uz euribor bez līguma maiņas?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > efeja60 03.04.2013. 02.42

    viņiem vairs nebūs jāveic konvertācija uz kā uzvārās bankas un vairs nebūs valūtas riska
    ————
    Valūtas riska nav jau tagad un devalvācijas riska arī nav, bet eirozona ir ļoti, ļoti sliktā stāvoklī. Eirozona ir milzis uz māla kājām, stāties eirozonā nozīmē stāties zem Damokla zobena.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 03.04.2013. 09.23

    Dikembe, tu jautā: Ja līgumā ir rigibor, kāpēc lai pārietu uz euribor bez līguma maiņas?

    No Latvijas Bankas mājas lapas:
    “RIGIBOR likmes pie pārejas tiks automātiski pārvērstas EURIBOR likmēs – tātad samazināsies.”

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > efeja60 03.04.2013. 11.51

    Kā LB var iejaukties divu pušu noslēgtajā līgumā?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 03.04.2013. 12.36

    Dikembe: “Kā LB var iejaukties divu pušu noslēgtajā līgumā?”

    Eiro ieviešanas kārtības likuma 25.panta 1.daļa – Tiesiskiem instrumentiem ar mainīgo procentu likmi, kas piesaistīta RIGIBOR indeksam, RIGIBOR aizstāj ar attiecīgā termiņa EURIBOR indeksu.

    Tātad nevis Latvijas Banka iejaucas, bet Saeima to nosaka ar likumu.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 03.04.2013. 18.03

    DikembeSakamoto viņiem vairs nebūs jāveic konvertācija uz kā uzvārās bankas un vairs nebūs valūtas riska
    ————
    Valūtas riska nav jau tagad un devalvācijas riska arī nav, bet eirozona ir ļoti, ļoti sliktā stāvoklī. Eirozona ir milzis uz māla kājām, stāties eirozonā nozīmē stāties zem Damokla zobena.
    *****************************
    Tieši tā! Ņemot vērā, ka Latvijas eksporta un importa tirgu lielākā daļa nav eirozonā, tad nestabilā eiro ieviešana var radīt lielākus riskus, nekā ja būtu peldošais lats. Nu kāpēc komjaunietis piesaistīja latu eiro? Viņš radīja krīzi, izraisīja inflāciju, kopā ar Kalvīti gandrīz sagrāva valsti, pēc tam atnāca Godmanis un bāc, vēl ar lāpstu iekrauj pa mātes Latvijas galvu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 03.04.2013. 18.04

    Svins, par visu jau sen ir padomāts. Tādu latu līgumu ar RIGIBOR gandrīz nemaz nav, visur cietās likmes.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 03.04.2013. 21.56

    Normund, tev ir taisnība, ka tādu latu līgumu ar RIGIBOR gandrīz nemaz nav, bet nav taisnība, ka visur ir cietās likmes. Tā galīgi nav. Cilvēki vienkārši kredītus ņem eiro – tāpēc nav RIGIBOR līgumu, nevis tāpēc, ka cietās likmes.

    Bet problēma jau paliek. Tev (cilvēkiem) vēl aizvien ienākumi ir latos, bet kredīti eiro. Tātad vēl aizvien barojam skandināvu bankas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 04.04.2013. 16.29

    Cietās likmes ir gan – vienotības ātrie kredīti visi ir latos, visi ar cietajām likmēm. Tie, kuri ņēma kredītu eiro, uzņēmās arī risku par konvertāciju un valūtas risku, un tā kā tā ir Latvijas tautas mazākā daļa, tā ir viņu problēma, ka viņi ir izdomājuši barot zviedru bankas. Mums ir brīvais tirgus un demokrātija un man nesāp tas, ka ir cilvēki, kas labprātīgi baro zviedru bankas. Bet tāpēc jau nedrīkst pārējo valsti un tautu grūst postā.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > efeja60 05.04.2013. 09.50

    Normunds, mums droši vien atšķiras viedokļi par to, cik liela iedzīvotāju daļa ir paņēmusi kredītus eiro. Manuprāt, tā ir stipri lielākā daļa. Arī pēc summām tā tam vajadzētu būt. Ar ātro kredītu dzīvokli nenopirksi. Tātad tad, kad ir runa par lieliem pirkumiem, tad izvēle visbiežāk būs par labu eiro.

    Bet runājot par valsts un tautas grūšanu postā – kāds ir tavs galvenais arguments pret eiro? Tas, ka ir jāpiedalās ESM? Un ja tas nebūtu, tu būtu “par” eiro?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 05.04.2013. 19.35

    Pēc summām nu gan nevajag rēķināt, ja viens paņem divus miljonus eiro kredītā, tas nenozīmē, ka katrs Latvijas iedzīvotājs ir parādā 1 eiro. Tāda rēķināšana ir absurda. Katrs par saviem eiro kredītiem pats ir atbildīgs. Ne es ņēmu tos kredītus, ne es par tiem esmu atbildīgs. Galvenais arguments pret eiro ir pats eiro – tas bardaks, kas notiek eirozonā. Sistēma ir nejēdzīga un es neticu, ka tā ir dzīvotspējīga tajā kolhozā. Neticu Grieķijas spējai savākties. Dienvidu valstis būs jāglābj mūžīgi. Un otrs, pats bīstamākais Latvijai- nevar neattīstīta valsts konkurēt vienotā monetārā savienībā ar citām spēcīgākām valstīm. Kā liecina izcilnieces Slovēnijas piemērs – nauda aizplūst no valsts uz Vāciju, Austriju, Nīderlandi. Slovēnija ir palikusi pie sasistas siles. Šis ir maz vērtēts risks, šo vajadzētu ekonomistiem pamatīgi papētīt, bet kā saprotu, neviens to nedomā darīt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam