No politikas – virtuvē*

115

Komentāri (115)

Ieva Priedenfelde 25.03.2013. 14.50

nopērc man biļeti uz Kanādu.

0
0
Atbildēt

0

janis17 23.03.2013. 19.15

Nulle, tu jau otro gadu tēlo aizbraucēju un nevari vien aizbraukt!!! Laikam neesi pieprasīts…
Es tev biļeti apmaksāšu, ja aizvāksies, Latvija no tā tikai iegūs!

+4
-3
Atbildēt

0

janis17 23.03.2013. 18.47

Tas taču būtu tik normāli, ja valsts un pašvaldību iestādēs varētu griezties tikai latviski. Neproti – ņem tulku, profesionāli, vai kaimiņieni sarunā – uzreiz būtu jūtama jēga no valsts valodas. Tas arī tuvinātu cilvēkus…

+4
-1
Atbildēt

1

    Gaisma; Enģelis > janis17 24.03.2013. 11.54

    :aivarsk
    –griezties tikai latviski–
    Vai varētu šo iztulkot;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 22.03.2013. 20.59

nulle Nelamājiet imigrantus – paši par tādiem varat kļūt.
Es jau tuvākajā laikā taisos.
______________________
Lai galdauts par ceļu.

Vēlams- uz Van Dimena, vai vēl labāk- Franča Jozefa zemi.

+9
-3
Atbildēt

0

Sandris Maziks 22.03.2013. 20.17

Haris
“Viņai taču vajadzētu būt vienalga, kurā pasaules nostūrī lāpīt to pasauli”

Kāpēc domā ka Kažoka varētu nīst angļus vai vāciešus tik pat labi kā latviešus?

+8
-1
Atbildēt

0

Sanšains 22.03.2013. 20.01

nulle –

Arī es priecājos.
Vai gadījumā nepazīstat Ivetu Kažoku? Ja pazīstat, pierunājiet, lūdzu, arī viņu!
Viņai taču vajadzētu būt vienalga, kurā pasaules nostūrī lāpīt to pasauli (ne mazāk), nelaist šai pasaulē bērnus un grāmatas lasīt tikai angliski.

+10
-2
Atbildēt

0

ligakalnina 22.03.2013. 18.55

Jau kļuvuši ļoti daudzi.

+2
-6
Atbildēt

0

Ojārs 22.03.2013. 15.41

Bērnībā mēs šādos gadījumos teicām – “Laimīgu taciņu!”

+12
-5
Atbildēt

0

Egita 22.03.2013. 12.04

Interesanti kāpēc migrācija/,,Migrācijas,attīstības un cilvēktiesību jaut.izpratnes VEICINĀŠANA!?!/būtu jāveicina????????????????????
interesanti kuras ir tās donorvalstis no kurām vajadzētu aicināt ,,apsviedīgus” migrantus?
Jeļena te īsti neiederas,jo iemīlējās Jurī.Viņa protams ir interesants tipāžs,jo Ditas stāsts liek padomāt par niansēm,piem ko vecvecāki/vect.-militārists/viņai stāstījuši par Latvijas vēsturi-kariem,okupāciju utt.

+7
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Egita 22.03.2013. 12.15

    ——-
    Arī iesaku izlasīt l/a Diena jau 1999.g. rakstīto – varbūt apjēgsi orvelisko “Verdzība – tā ir brīvība” t.i. panākto vērtību sistēmas izkropļošanu:

    “MIGRĀCIJA – BRĪVĪBAS KLIEDZIENS Trešais imigrācijas vilnis, par ko pēdējā laikā vairākkārt bijis rakstīts Latvijas presē, ir Latvijas trešās paaudzes kliedziens pēc brīvības. Vecajā pasaulē trešā paaudze auga vienā laikā ar Eiropu bez robežām. 90.gadu sākums – Eiropas pases un Eiropas Savienības pilsonība – pavēra jaunas iespējas Eiropas jaunajiem prātiem un sirdīm. Atvadas vecākiem un mājām teica daudzi, …..” Trešā brīvā paaudze

    http://www.diena.lv/arhivs/tresa-briva-paaudze-10501815

    0
    -2
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 22.03.2013. 11.34

Raksts ietilpst Latvijas Cilvēktiesību centra un Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta projekta „Migrācijas, attīstības un cilvēktiesību jautājumu izpratnes veicināšana, iesaistot vietējās pašvaldības” kampaņā „Šis ir mans stāsts… vai mūsu?”

Pieļauju, ka raksta mērķis bija “Migrācijas, attīstības un cilvēktiesību jautājumu izpratnes veicināšana”, kā minēts *), bet man tas izraisīja aroganci, lai gan varu likt roku uz sirds, esmu ļoti tālu no radikālisma jebkādās tā izpausmēs.

Šis noteikti nav “mūsu stāsts” un nav stāsts par integrāciju, jo stāsts ir par sievieti, kas tikai mainījusi dzīvesvietu, ne dzīves veidu. Par sievieti, kura stāsta, ka viņas dzīves telpa figurāli ir virtuve (proti, nelien sabiedriskajos procesos). Viņa netraucē valstij (paldies par to!), taču arī valsts viņai neko nenozīmē. Savu dēlu viņa audzina tādā pašā garā, un valstij, ja izdosies, būs stipri jālauž ieaudzinātie stereotipi. Ja ar integrāciju saprot integrāciju virtuves līmenī, sorry, tā nav integrācija.

+10
-1
Atbildēt

1

    Ojārs > silvija_vitina 22.03.2013. 12.10

    Ja ar integrāciju saprot integrāciju virtuves līmenī, sorry, tā nav integrācija
    ————–
    Tā ka, spriežot pēc raksta, ikdienā viņai latviski runāt nav nekādas vajadzības, tad, visticamāk, savā darba “virtuvē” viņa integrējas ar tādām pašām iebraucējām kā viņa.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 22.03.2013. 11.12

ja runa par taam skolaam tikai valsts valodaa , tad par to es te esmu runaajis jau no gada uz gadu , psedonacionaaļi paties buutu iisti nacionaaļi , ja kaut reizi buutu šo jautaajumu paceeluši un kadus nebuut panaakumus guvuši , bet vieglaak jau tantiņas pie veeleešanaam pulcinaat kurinot naidu un šuupojot valdiibu….

+4
-10
Atbildēt

9

    aivarstraidass > Janka, Janic 22.03.2013. 11.27

    Ikvienam 2011.g. vasarā bija iespējams parakstīties par konstitūcijas grozījumu (izglītību valsts valodā), ko rosināja TB/LNNK un pēc tam palīdzēja organizēt arī VL! – tika savākti ap 120 tūkstoši parakstu (sk. http://web.cvk.lv/pub/public/29863.html ). Savukārt šovasar var atbalstīt tās pašvaldību partijas, kas paredz bērnudārzu pieejamību latviešu valodā.

    Un kamdēļ te strīdēties par “pseidonacionāļiem” un “īstiem nacionāļiem” (tāpat kā augstāk citi komentētāji šausminājās par “IR neoliberastiski multikulturālo pozīciju”)? Kamdēļ piekabināt aizvainojošas birkas, ja mērķi visiem ir līdzīgi?

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Janka, Janic 22.03.2013. 11.34

    ——-
    Vari strīdēties, vari nestrīdēties – tik un tā ietekmēt valdošo ideoloģiju nespēsi, kamēr notiekošo globalizācijas/amerikanizācijas procesu neapjēgsi:

    http://www.youtube.com/watch?v=m5DK0DhPz-M

    “THE AMERICAN WAY OF LIFE” http://www.americanwayoflife.org/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > Janka, Janic 22.03.2013. 11.47

    edge ++++ kamēr notiekošo globalizācijas/amerikanizācijas procesu neapjēgsi

    pēc maniem novērojumiem tā amerikanizācija vislabāk izplešās Krievijā, galvenokārt tūlit aiz Baikala un dažviet gar Jeņisejas krastiem :)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Janka, Janic 22.03.2013. 12.03

    psedonacionaaļi paties buutu iisti nacionaaļi , ja kaut reizi buutu šo jautaajumu paceeluši un kadus nebuut panaakumus guvuši
    ———–
    klau jefiņ, kur tu biji pirms diviem gadiem, kad TB/VL vāca parakstus pārejai uz apmācību tikai valsts valodā?
    Un kur sapulcējušies Īstie nacionāļi – Zatlera partijā, vai…
    p.s. vispār jau jautājumus “neceļ” …

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Janka, Janic 22.03.2013. 12.11

    ———klejotājs:”(..)

    pēc maniem novērojumiem tā amerikanizācija vislabāk izplešās Krievijā, galvenokārt tūlit aiz Baikala un dažviet gar Jeņisejas krastiem :)
    ============================================================================
    Pārlasi l/a Diena rakstīto 1999.gadā par acīmredzamo procesu :

    “Ģimene, valsts un mājas ir kļuvuši par relatīviem jēdzieniem. Trešā ir jauna paaudze, kuras skatījumā nozīmi ir zaudējuši visi iepriekšējo paaudžu cienītie institūti:….(..)
    MIGRĀCIJA – BRĪVĪBAS KLIEDZIENS Trešais imigrācijas vilnis, par ko pēdējā laikā vairākkārt bijis rakstīts Latvijas presē, ir Latvijas trešās paaudzes kliedziens pēc brīvības..(..)
    Latvijas trešā paaudze saviem Eiropas vienaudžiem piebiedrojas tagad. Kas reiz iegājis šajā multikulturāluma telpā, no tās ārā vairs neiznāks tāds, kāds bijis. Iznāks ar jaunu brīvības izjūtu, jaunām valodu un kultūras zināšanām, jauniem draugiem citās pasaules valstīs un jaunu gribu – redzēt un atklāt vēl un vēl.”

    Trešā brīvā paaudze

    http://www.diena.lv/arhivs/tresa-briva-paaudze-10501815

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    grislits > Janka, Janic 22.03.2013. 12.25

    andrejs: klau jefiņ, kur tu biji pirms diviem gadiem, kad TB/VL vāca parakstus pārejai uz apmācību tikai valsts valodā?
    _______________________

    Tad viņi (ne-nacionāļi), kā Ļeņins teiktu, nebija vēl savā revolucionārajā apziņā tik tālu izauguši (vai kā nu tur bija tas teiciens).

    Viņiem vajag ar āmuru iedot pa pieri (valodu referendums), un tad vēl kādu gadu vai pāris ar āmurīti regulāri klapēt, tikai tad viņi saprot, kaut vienmēr sevi uzskata par lieliem intelektuāļiem, domātājiem, visu zinošiem, pareizi analizēt spējīgiem u.t.t.

    Bet arī pēc jautājuma saprašanas viņi noliedz, ka tad nacionāļiem bija taisnība, un sāk meklēt visādas atrunas, ka ne tā bija noformulēts u.tml., kaut gan toreiz visi šitie liberāļi un kas tik vēl ne, kas sevi par dižajiem intelektuāļiem uzskata, saknē bija pret šo jautājumu, nevis analizēja, ka varētu kaut ko noformulēt savādāk, vai noteikt savādāku pārejas termiņu u.t.t.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Janka, Janic 22.03.2013. 12.45

    ——-klejotājs: “(..)
    pēc maniem novērojumiem tā amerikanizācija vislabāk izplešās Krievijā, galvenokārt tūlit aiz Baikala un dažviet gar Jeņisejas krastiem :)”
    ============================================================================

    Sērgai nav robežu – aizvakar Štatos, vakar Krievijā, šodien Latvijā:

    No intervijas ar sociologu A.Zinovjevu 2006.gadā:

    “Можно констатировать как факт, что России в качестве суверенного государства, достойного уважения, в принципе уже не существует. Нынешняя Российская Федерация есть явление показное, в основном существующее в виртуальном пространстве, имитация.(..)
    На территории страны возникают явления, которых ранее не было. Формируется новый гигантский сверхрегион – Москва. Это уже международное образование, не национально русское. Я думаю, что в перспективе Москва будет играть очень большую роль в человеческой истории, более значительную роль, чем сейчас…”

    http://www.litmir.net/br/?b=30731&p=41

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Janka, Janic 22.03.2013. 18.44

    Ebenemezers
    “psedonacionaaļi paties buutu iisti nacionaaļi”

    Uzraksti “pseidonacionāļiem” uzvedības kodeksu, lai tu nevarētu pastāvīgi dirst:
    1. Kāpēc uzbruka Kozlodojevam, ja vajadzēja uzbrukt RD?
    2. Kāpēc uzbruka RD, ja vajadzēja uzbrukt Kozlodojevam?

    Esi nu godīgs un atzīsti, ka uzskati, ka ja nebūtu tādu latviešu, tu būtu gudrs, spēcīgs, smuks, pārticis, veselīgs un laimīgs.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Egitazz > Janka, Janic 24.03.2013. 19.11

    Kalvis Apsītis Ikvienam 2011.g. vasarā bija iespējams parakstīties par konstitūcijas grozījumu (izglītību valsts valodā), ko rosināja TB/LNNK un pēc tam palīdzēja organizēt arī VL! – tika savākti ap 120 tūkstoši parakstu (sk. web.cvk.lv/pub/public… ).
    =========
    Bet vai jūs zināt, ka VL! iniciatīva bija vērsta tieši pret praksi, kad krievi atdeva bērnus latviešu skolās bez jebkādas piespiešanai?

    Jūs šito lasījāt?:))
    mīts „Latviešu skolās masveidīgi ieplūdīs cittautieši, tādējādi mazinot izglītības kvalitāti.”
    Patiesībā – iecere paredz saglabāt dažādu tautību skolas, kurās pastiprināti mācīs šo tautu valodu, kultūru un vēsturi. Mainīsies tikai pamata apmācību valoda.

    tā kā tieši VL! baidoties no tā, ka skolas lēnām apvienojās, gribēja iesaldēt skolu dalījumu:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 22.03.2013. 11.03

kas jūs esiet doktor Zorge?

kas jūs esiet Dita Arāja?

+9
-2
Atbildēt

0

silvija_vitina 22.03.2013. 10.55

Dēlam esot Krievijas un Latvijas pilsonība.
—-
Vai tad ir pieņemts likums par dubultpilsonību, turklāt apvienojumā ar Krievijas pilsonību? Ko es esmu palaidusi garām?

+19
-1
Atbildēt

7

    grislits > silvija_vitina 22.03.2013. 11.00

    Es ar tā kā pievērsu šim uzmanību, bet kad sāku lasīt komentārus aizmirsu. Krievija varbūt pieļauj dubultpilsonību, bet Latvijas pilsonību iegūstot, noteikti par Krievijas pilsonību Latvijas puse nav informēta, tā kā tagad mūsu attiecīgām iestādēm pēc publikācijas būtu visas iespējas izskatīt jautājumu un to pilsonību atņemt vai paģērēt, lai atsakās no Krievijas pilsonības. tad varbūt arī Elena sāktu pārdomāt vērtības un attieksmi pret Latviju.

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > silvija_vitina 22.03.2013. 11.07

    Es esmu 100% pārliecināta, pie mums ir tūkstošiem reālu LV-RUS dubultpilsoņu. Atceros kaut vai gadījumu, kad kāda dāmīte lidostā izvilka “ne to” pasi un pēc tam žigli vien iedeva arī “īsto”. Jo kāpēc lai gan neizmantot laipno RUS iespēju pensionēties no 55 gadu vecuma, turklāt savā dzīvē neko nemainot un vēl izmantojot iespēju uzsist Ušakam uz pleca vai nobučot roku?

    Gribētu zināt, kā valsts migrācijas dienesti kontrolē (ja kontrolē) šo jautājumu. Cer uz d/pilsoņu godaprātu?

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > silvija_vitina 22.03.2013. 11.07

    kolonisti arī krievu okupācijas laikā bija slaveni ar savu krāpšanos, lai bez rindas saņemtu dzīvokļus (pierakstījās – izrakstījās, atkal pierakstījās… reizēm pie mātes dzīvoklītī pierakstījās visi pieaugušie bērni ar savām sievām/vīriem, lai gan paši dzīvoja citur) tādā veidā izdevās Rīgā izkrāpt papildus dzīvokli un tamlīdzīgi. Latvieši tikai blisināja actiņas un dzīvoja Centra puspagrabos
    Tā ka nevajag brīnīties.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > silvija_vitina 22.03.2013. 12.12

    Vispār man tas pilsonības jautājums tomēr nedod miera:)

    Atcerējos IR žurnālā pirms kāda pusgada publicētu rakstu par jaunu ģimeni – trimdas latviešiem, kuri atgriezās šeit uz dzīvi, dzemdēja bērniņu… un izrādās viņam LV pilsonība nepienākas!

    Nupat man visai uzstājīgi gribētos zināt amatpersonu viedokli.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > silvija_vitina 22.03.2013. 18.39

    traductrice
    “turklāt apvienojumā ar Krievijas pilsonību? Ko es esmu palaidusi garām?”

    Dubultpilsonība krievijā ir atļauta un kāpēc lai tā informētu Latvijas pusi, par sev noderīgiem 5. kolonnas pārstāvjiem. Visiem SC darboņiem un pusei ZP ir dubultpilsonība, lai palielinātu to iespējas paglābties, kad Latvijas valsts tos mērgļus būs sagrābusi aiz “žabrām”

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ilgonis > silvija_vitina 22.03.2013. 19.05

    Nez, kā palika ar Depardjē pilsonībām?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Egita 22.03.2013. 10.48

ir jau Ditas rakstā arī mīnusiņš-šādu dzīvesveidu Jeļena var,, atļauties ” tikai Rīgā.Rūjienā vai Vlmierā,Smiltenē vai Cēsīs gan bērnu d. gan veikalā viss notiek latviešu valodā.TĀ kā nejauksim RĪGU ar visu valsts teritoriju.
Dita, tu pat nespēj iedomāties, cik tas būtu smieklīgi,ja kāda krievu meitene Rūjienā/99%latvieši/aicinātu runāt krieviski.

+10
-2
Atbildēt

2

    grislits > Egita 22.03.2013. 10.57

    Nu nav jau tā tikai Rīgā. Neskaitot Latgales lielāko daļu, t.sk. Daugavpili un Rēzekni, tā ir arī Liepājā, mazāk Jelgavā un Ventspilī.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > Egita 22.03.2013. 11.00

    Rūjienas metāl, ne jau velti Vienotiba no Rīgas kā parvaldāmas teritorijas atteicās, to lēti pārdodot saskandiānātājiem ar Ušakovu. Priekš kam sevi apgrūtināt?

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

My Paradise, My Rules 22.03.2013. 10.20

„Taču nav lielas vajadzības ikdienā runāt latviski, un mēs, pēterburdznieki, esam perfekcionisti – visu vēlamies izdarīt ļoti labi. Es nespēju pieļaut, ka runāju kļūdaini,” skaidro Elena.
——
Kopumā jau raksts ir pozitīvs un nav nekādu iebildumu, ka cilvēki brauc no vienas valsts uz otru, tomēr arī šīs inteliģentās sievietes domāšanā ir diezgan spilgtas šovinistes iezīmes.Viņa, lūk, negrib runāt ar kļūdām, bet latviešiem ir jārunā ar kļūdām, jo, lai gan man ir diezgan labas krievu valodas zināšanas, tomēr gramatika nav perfekta. Kā tad ar manu perfekcionismu? Jā, šī sieviete tomēr nav Darja Tihomirova, šai Jeļenai līdzi nāk no tēva mantotā apziņa, ka nav jāiespringst par valodu, ka nav jādomā par vēsturi. Un ko gan lai viņa domātu par vēsturi, ja tēvs bija militārists? Bet viens labums ir no šī raksta – tas kārtējo reizi atgādina, ka mums tomēr ir jāmudina krievus runāt latviski. Arī Elenu un viņai līdzīgos perfekcionistus. Nerunājot valodu nevar ne iemācīties, ne uzlabot, to var tikai zaudēt. Nepāriesim pie pirmajām sarunu biedra neveikli izteiktajām frāzēm no latviešu valodas uz krievu valodu. Arī mēs taču gribam būt perfekti.

+13
-3
Atbildēt

3

    piziks > My Paradise, My Rules 22.03.2013. 10.28

    con brio

    Padomāt nopietni derētu arī par ditām arājām, sarmītēm ēlertēm un euromoderno konjunk-Tūrismu pašu integratīvā eurokarjerisma un ikdienišķās sīknaudas labad.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Ojārs > My Paradise, My Rules 22.03.2013. 10.52

    ka nav jādomā par vēsturi
    ————
    Jā – te Ļena nav līdz galam padomājusi… uz ko tad balstīsies lielkrievu šovinisms, ja nebūs “vēsturiskā” mīta par krievu impērijas tūkstošgadīgo :)vēsturi?

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Egitazz > My Paradise, My Rules 24.03.2013. 19.06

    Jā, šī sieviete tomēr nav Darja Tihomirova, šai Jeļenai līdzi nāk no tēva mantotā apziņa, ka nav jāiespringst par valodu, ka nav jādomā par vēsturi.
    ======
    un ko Darja runāja par vēsturi? cik atceros, viņa arī izvairījās no kādiem secinājumiem. Pie tam Darja vienkārši atgrūd no sevis visas runas par okupantiem, jo atbraukusi jau 2000.gados.
    Kaut gan interesanti, pēc Ēlertes viedokļa viņai droši tāpat vajadzētu atvainoties par okupāciju.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 22.03.2013. 10.16

Tieši šāda tipa raksti lieliski atspoguļo IR neoliberastiski multikulturālo pozīciju. Apjūsmo iebraucējus (šis nav pirmais gadījums IR), cenšas ieborēt aborigēniem, ka ir ļoti labi, ka šādi cilvēki te iebrauc, un tie pat nedaudz pamācās vietējo valodu. Bet galvenais, ka Latvijā ir divvalodu sabiedrība, tādēļ nav saprotams, kādēļ latviešu (stulbākā) daļa negrib mācīties krievu valodu. Tad vēl jāatcerās Latvijas tā saucamā prezidenta tikko ar sajūsmu teikto, ka 1. pasaules kara rezultātā radās izdevība izveidot multikulturālu Latvijas valsti. Pretīgi.

+20
-7
Atbildēt

7

    ilmisimo > kristaps_drone 22.03.2013. 10.17

    šnegas un citas arājas.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > kristaps_drone 22.03.2013. 10.30

    Esmu kaut kā samierinājies ar to, ka IR redakcijas politiskās simpātijas ne vienmēr sakrīt ar manējām. Viņi pelna ar žurnālistiku – un šāds raksts ir labs profesionāls darbs, jo viņš lika Jums un man aizdomāties. Nezinu, kādus secinājumus no šīs intervijas izdarīja pati Dita Arāja. Bet mani šis materiāls vēl vairāk pārliecināja – ka ne jau tikai Antons Kursītis no VVC sūdzas par pašpietiekamo krievu valodu. Ka to redz visi – arī liberālas ievirzes portāli un pat neseni imigranti. Domāju, ka D.Arājas rakstu šo īpašību dēļ varētu droši drukāt kaut vai Nacionālās apvienības priekšvēlēšanu avīzē :)

    Ja nopietni – tad nevajag mums ticības strīdus. Latviešu valodai nav ideoloģiski pareizajā veidā jākalpo, viņa vienkārši jālieto – tāpat kā to citās zemēs dara. Un, protams, var noderēt arī likumi, VVC un citi instrumenti – bet galvenā ir lietotāju attieksme un arī demogrāfiskie procesi. 42% iedzīvotāju var mierīgi pārliecināt pārējos runāt ar viņiem latviski (kā tas ir Rīgā). Daugavpilī tas pats būtu jau grūtāk – tur tikai 9,27% atnāca nobalsot PRET Lindermana referendumā.

    +19
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > kristaps_drone 22.03.2013. 10.49

    42% iedzīvotāju var mierīgi pārliecināt pārējos runāt ar viņiem latviski (kā tas ir Rīgā).
    —————–
    vislabāk to spētu izdarīt valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki. Tas iebraucējiem būtu reāls stimuls pakāpeniski kļūt par perfektiem latviešu valodas pratējiem?
    Nevis – lai runātu krieviski – nospiediet taustiņu “2”

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > kristaps_drone 22.03.2013. 11.20

    >>> vislabāk to spētu izdarīt valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki. Tas iebraucējiem būtu reāls stimuls pakāpeniski kļūt par perfektiem latviešu valodas pratējiem?
    =========
    Tas tiešām ir labs ierosinājums. Jo ar mani jau nevienam iebraucējam nav jāsazinās – bet uz iestādēm dodas visi. Pirmskara Latvijā (pēc 1932.g. Marģera Skujenieka valdības “Noteikumiem par valsts valodu”) daudzās pašvaldību iestādēs ieviesās sekojoša prakse – darbiniekam bija atļauts mutiski apkalpot apmeklētāju arī svešvalodā, bet pirms tam ierēdnim bija jāsaņem tiešā priekšnieka atļauja un jāreģistrē katrs tāds gadījums īpašā žurnālā.

    Mana vecmāmiņa tolaik strādāja Jūrmalas pašvaldībā. Pie viņas reizēm nāca Jūrmalas veikaliņu saimnieces – vācietes, kuras ikdienā labi runāja latviski. Bet pašvaldībā principa dēļ vēlējās runāt vāciski. Tad nu arī manai vecmāmiņai bija jāskraida pēc tām tiešā priekšnieka atļaujām :) Protams, tas drusku palēnināja jautājumu izskatīšanu – bet tanī laikā cilvēki pirmo reizi Latvijas vēsturē sāka pārliecināties, ka iestādes var strādāt arī bez visuresošas div- vai trīs-valodības. Un darbs svešvalodās ir drīzāk izņēmums nevis norma.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    grislits > kristaps_drone 22.03.2013. 11.45

    Apsīša kungs, šo NA ir visas iespējas ierosināt, uz priekšu. Pie tam, anotācijā normatīvam un publiskos skaidrojumos, rakstos, intervijās pieliekot klāt to, ka tā jau kādreiz ir bijis pat tajos laikos, kad te nebija vairāk par trešdaļu citvalodās runājošo, un pat tad jautājums tika šādi kārtots.

    Savādāk vietējie demagogi atkal sāks skaidrot, ka NA kaut kādas utopijas nereālas izgudro u.t.t., bet ja pateiks, ka tā bija arī Latvijas laikā, tad lielākajai daļai demagogu mutes būs ciet, kā arī ātrāk saprašana aizies līdz vidējam cilvēkam, kuram tas vairs neliksies nekāds šausmīgs cittautiešu aizskārums, jo tāds priekšstats aktīvu demagogu skaidrojumu ietekmē izveidosies, ja nebūs jau no paša sākuma apgaismojoši piemēri.

    Tāpat NA vajadzētu jebkurām savām iniciatīvām, pirms ar tām nākt klajā, lai novērstu visādu demagogu darba efektivitāti, piemeklēt piemērus vai nu 20.-30.g LR vēsturē, vai pat vēl labāk – tagadējo attīstīto rietumvalstu, it īpaši lielo (piem., Francijas, Vācijas, Zviedrijas) praksē. Tad demagogiem būtu stipri jāpiedomā kā apstrādāt vidējo cilvēku, kurš ikdienā tajos jautājumos neiedziļinās, jo būtu jāapgāž reāla prakse attīstītajā pasaulē.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > kristaps_drone 22.03.2013. 11.59

    piemeklēt piemērus vai nu 20.-30.g LR vēsturē, vai pat vēl labāk – tagadējo attīstīto rietumvalstu, it īpaši lielo (piem., Francijas, Vācijas, Zviedrijas) praksē.
    —————-
    šaubos, ka mūsu valsts iestāžu vadošie darbinieki nezina, ka citās normālās Eiropas valstīs neviens ierēdnis ar valstī pastāvīgi dzīvojošiem iebraucējiem nerunā viņa dzimtajā valodā. Pat ar tūristiem Vācijā valsts darbinieki ( ceļu policisti ar mani, piemēram) runā tikai vāciski. Es mēģināju gan latviski, gan angliski, beigās pat krieviski, bet nekas nelīdzēja – viņš turpināja jautāt Vācijas valsts valodā. Ja es “nesaprastu”, visticamāk tiktu nogādāts iecirknī.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    grislits > kristaps_drone 22.03.2013. 12.16

    andrej, es nerunāju tieši par šo konkrēto jautājumu par ierēdņu runāšanu valsts valodā, bet par jebkuriem jautājumiem. Es arī nerunāju par to, kā notiek praksē.

    Es par tiem piemēriem runāju par normatīviem aktiem. Visur, kur iespējams, ir jāvelk ārā citur spēkā esoši normatīvi, lai pierādītu, ka arī citur tā nav vienkārši prakse, bet ir normatīvi regulēts jautājums. Savādāk mūsu ļautiņus nepārliecināt, ja nepasaka, ka citur tā jau notiek.

    Bet svarīgākais, kā jau minēju – tas izsit pamatu zem kājām demagogiem. Stāts par policistu, kas ar mani nerunāja nekā savādāk kā vāciski, pamatu demagogam zem kājām neizsit, jo tas var būt atsevišķs gadījums, kas neataino praksi. Toties informācija, ka attiecīgu jautājumu regulē normatīvs akts – tas gan izsit to pamatu, jo tad tas pierāda, ka ir pārdomāti ieviests mehānisms un nav kaut kāds viens izlecošs ārpus prakses gadījums.

    Protams, demagogi atkal meklēs visādas atrunas un klāstīs izdomājumus, bet viņu darbs būs padarīts daudz grūtāks, un ietekme stipri samazināta.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

grislits 22.03.2013. 09.55

Ceru, ka Arājas kundze šo rakstu publicējusi ar domu parādīt, ka faktiski jebkurš krievs ir lielkrievu šovinists, pat ja pats to neapzinās, un ka faktiski nav tādu labo krievu, kas atzītu Latviju kā latvisku valsti. Uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi izņēmumi neskaitās.

+15
-5
Atbildēt

1

    Ojārs > grislits 22.03.2013. 10.46

    precīzs kopsavilkums

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

piziks 22.03.2013. 09.33

Dzeri, Tu neesi ne par gramu labāks par jebkuru citu bāleliņu, kam naids pret sava viedokļa pretiniekiem aizver širmi.

Dita Arāja pierāda savā teksta daļā, ka integrācijas jomā ir klasiska Sarmītes Ēlertes šķietamās integrācijas tradīciju turpinātāja.

Vienvalodīgo integrēsana ir modesprece.

Bija jau tolaik, kad Sarmīte Ēlerte par visu vari sagribēja integrēt Annu Stroju un uz sudraba paplātes Anninai pasniedza i nepelnītu uzmanību, i aplamu godu, i tiem laikiem labi apmaksātu beņķīti, ievietojot krievu “Dienas” redakcijā. Sarmite dabūja preti tagadējo Annu Stroju — ciniski fanātisku latviešu un Latvijas dekoratīvo nīdēju.

Dita Arāja grib būt tikpat moderna, konjunkturiska, karjeristiska, — nevis toleranta, bet spekulatīvi “politpareiza”. Laiž tīsi gar savam ausīm Elenas/Jeļenas aksiomu (!) par divvalodu sabiedrību, un teksta vairākviet nekristiski padodas, — vēl sliktāk pati noklājas par lupatu deķīti šovinistiska krieviskā vienvalodiskuma agresijas priekšā.

Kamer Dita Arāja to dara savā sienasgramatā un sev, tikmer vēl demokrātiski, bet kādēļ IR-komanda šādu materiālu publisko bez analītiska komentāra, ko Dita ar savu konformismu pelnījusi?

Sen pašu “latviešu” izpildijumā nebija lasīts IR auditoriju tik pazemojošs teksts kā Ditas Arājas autorattieksme šajā portretaprakstā ar problēmas piešprici. Šoreiz galīgi neēdamu piešprici.

Tādi esam?

+21
-4
Atbildēt

18

    Kaspars Špūle > piziks 22.03.2013. 09.46

    OT: Tādi esam?
    —————
    Informācija par izsludinātajiem konkursiem informatīvās kampaņas „Šis ir mans stāsts… vai mūsu?” ietvaros

    Žurnālistu konkurss „Šis ir mans stāsts… vai mūsu?”

    Konkursā var piedalīties jebkurš žurnālists, kas ir publicējis rakstu reģistrētā plašsaziņas līdzeklī. Rakstiem jāveicina labāka izpratne par migrācijas, attīstības un cilvēktiesību jautājumiem, uzsverot migrācijas kā attīstības resursa (ekonomiskā, sociālā un kultūras kapitāla) priekšrocības un ieguvumus.

    Konkursa nolikums

    Konkursa rezultātā tiks apbalvoti trīs labākie darbi. Balvu kopējais fonds ir 300.00 Ls.
    http://www.iksd.riga.lv/public/47342.html

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    Egita > piziks 22.03.2013. 09.55

    man gan likās Dita uzrakstījusi rakstu ,kurš uzrāda Latvijas trūkumus ,un atklāj raksturīgu krievu meitenes portretu. Enerģisku,pozitīvu,šovinistisku,tādu kuras moto varētu būt Ubi bene ibi patria.
    man liekas asprātīgi dažas Ditas rakstītās vietas -piem par Tenerifi.
    protams ka traukus viņa varēs tur pārdot,bet runāt ar pircējiem krieviski tōčno nevarēs.

    +17
    -4
    Atbildēt

    0

    grislits > piziks 22.03.2013. 10.04

    rujienas metalam. Es ar ceru, ka tas raksts tā ir domāts.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 22.03.2013. 10.04

    fretka!

    Paldies, — re, kur ieraugāmi tie mūsdienu sudraba graši, uz ko cer tādi konjunktūriskie Jūdasi.lv brunčos. Par Ls 300 Dita Arāja vilksies pa Ēlertes un Strojas sliedēm, līdzi velkot ciniski pragmatisku Jeļenu. Malači.eu

    +14
    -5
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 22.03.2013. 10.05

    Robert, nesaceries, — Dita Arāja tik augstu nelido.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > piziks 22.03.2013. 10.09

    OT. – toties tu esi mūsu Zālamans, ar nelielu liluma mānijas pieskaņu, kurš spēj novērtēt kritiski visu un visus, tikai ne sevi, ar tādu “nacionālu” vektoru domāšanā.
    Nekāda naida man nav, drīzāk, nožēla, ka cilvēki var domāt tik šauri un visu vērtēt tā, it kā sēdētu ierakumos un spētu saskatīt tikai to savu apšaudes sektoru caur to savu šauro ambrazūru, un ne pa labi, ne pa kreisi neko neredz.

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    grislits > piziks 22.03.2013. 10.10

    nu ja Arāja to tā nav domājusi, bet domājusi kaut kādā integrācijas piemēru kontekstā, tad ir skumji. Un ja vēl lai nopelnītu kaut kādus smieklīgus 300 LVL, tad vēl skumjāk.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > piziks 22.03.2013. 10.16

    dzeris49 …Nekāda naida man nav,..
    ___________________ “cikls” beidzies,absinta vietā palikuse zeļonka- tikai haloperidolu nezinu kam iesmērēt….

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > piziks 22.03.2013. 10.17

    Un kā tud tu to integrāciju saproti – visiem jākļūst par latviešiem un jāaizmirst dzimtā valoda?
    Cilvēks valodu mācās, strādā, maksā nodokļus, un ko tad vēl vajag?

    +4
    -13
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > piziks 22.03.2013. 10.27

    ПОВТОРЯЮ ДЛЯ ОСОБО ТУПЫХ: Nav jākļūst par latviešiem, angļiem, amerikāņiem, bet Latvijā iebraucējiem jāizturas tā, kā viņi izturētos, piemēram, Anglijā vai francijā. Tur jau neviens nebrīnās, vai viņam tagad jākļūst par francūzi vai angli. Tas būtu stulbi. Nedrīkst dzīvot ar apziņu, ka Latvijā jau var nerunāt krieviski, jo te jau ir divkopienu valsts. Un tā ir šīs valsts nelaime un sodība. Šādas situācijas uzdzen dusmas. Un šādi spriedelējumi: “vai tad viņam jākļūst par latvieti” ir bezgala aprobežoti un velk uz kašķi. Itālis Roberto, kas perfekti ar jauku akcentiņu runā latviski, iesaistās Latvijas latviskajā kultūras dzīvē, noteikti nav aizmirsis, ka viņš ir itālis.

    +23
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 22.03.2013. 10.33

    Valodu mācās, aizmālējot aborigēniem acis, bet lietot i netaisās. Labākā gadijumā skaļi sola lietot, bet visticamāk — vienīgi sola.

    Dzeri, Tu gan esi malacis. Tomēr Tavas politiskā un pārvaldes birokrātu karjerisma iespājas būtu lielākas, ka Tu būtu seksuālā minoritāte sieviešu dzimtē. Kaut cik veseli heteroseksuāli vīrieši tiek diskriminēti par labu modernajām atlases kategorijām. Nebrinīšos, ja Dita Arāja paskubinās Elenu izsludināt sevi par lezbieti LTV1, jo tad Elenas iegūstamo labumu — neterminēti (!) uzturoties Latvijā/Latviju pieciešot — pieaugtu vēl vairākkārt… :)

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    Ilgonis > piziks 22.03.2013. 10.41

    rujienasmetals 09.55
    Piekrītu, ka šajā rakstā atkal lien laukā tā ‘āža kāja’ jeb ēzeļa ausis…
    Tikai žēl, ka Latvija ir pieblīvēta ar šādiem Ubi bene, ibi patria cilvēkiem.

    +16
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > piziks 22.03.2013. 10.42

    OT. – Un kā tu zini, ka es neesmu “siev. dzimtas seks. minoritāte”?
    Es taču seks. minoritātes aizstāvu, vai tad tev tāda doma neienāca prātā?
    Tas taču elementāri – nebūtu tāds pats, tad jau neaizstāvētu.

    misija – bet labi, ka nelien laukā muļķība un ksenofobija, ar ko pilni komentāri pie šā raksta.

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    grislits > piziks 22.03.2013. 10.53

    dzeri, kur te ir ksenofobija? Runa ir par necieņu pret mani kā vietējo un manu tautu. Latvieši nav pret ārzemniekiem, bet gan ir pret tādiem, kuri negrasās cienīt latviešus (pat ja paši necienītāji to neizprot).

    Atbildi lūdzu uz šādu jautājumu: kādēļ man jāciena un jāvēlas lai šeit ierastos cilvēki, kas neciena mani?

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 22.03.2013. 10.58

    Misij, aizdomas, ka Krievijā drīz ēzeļu pietrūks, jo Latvijā ēzeļausīm tik liels pieprasījums. Playboy zaķenītes ar trušausīm iepret ēzeļausainēm zaudēs drīz.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > piziks 22.03.2013. 10.58

    roberts_j: Un ja vēl lai nopelnītu kaut kādus smieklīgus 300 LVL, tad vēl skumjāk.
    ———
    Rīgas Dome jau sola 300 LVL kopā par TRIM labākajiem darbiem.
    Patiesībā tas konkurss ir paredzēts “literārajiem simtlatniekiem” :)

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > piziks 22.03.2013. 11.24

    Es viņas rīcībā nekādu necieņu neatrodu, acīmredzot, esmu stipri biezādains, no otras puses – ja cilvēki orientēti visur atrast neciņu, apdraudējumu, iemeslu pasūdzēties, viņi to vienmēr atradīs, un tāds mazohisms daudziem latviešiem, diemžēl, piemīt, tiem vienmēr jājūtas apdraudētiem un aizvainotiem, un vēsturiskie pārnodarijumi tam ir kā radīti, tos, kā argumentu, var izmantot vienmēr un visur.

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > piziks 22.03.2013. 20.55

    dzeris49 bet labi, ka nelien laukā …
    ___________________________________ bezdzimuma kosmopolītu suņa astes līkums?

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

peerku 22.03.2013. 09.28

Pasaule šodien ir maza, cilvēki pārvietojas un ir absolūti provinciāli turēties pie dogmas “Latviju latviešiem”. Vēlos pozitīvu attieksmi pret sevi jebkur ārzemēs, arī paliekot ilgstoši, tāpēc mums ar tādu pašu pozitīvu attieksmi jāizturas pret iebraucējiem, it īpaši kā šajā konkrētajā Elenas (Jeļenas) gadījumā.

+5
-14
Atbildēt

4

    dace_ampermane > peerku 22.03.2013. 09.36

    DD1

    Bet kā tad tajās ārzemēs dzīvojošais itālis jeb dānis varēs zināt, ka tu labi izturies pret Jeļenu Latvijā? viņi, tak to nezinot, varētu slikti izturēties pret tevi. Re kā var sanākt :)

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    peerku > peerku 22.03.2013. 09.42

    Ne jau tik burtiski: “dots devējam atdodas”, bet kā pozitīvas attieksmes pret ceļojošajiem cilvēkiem koncepcija, kaut vai tāpēc, ka pārvietojas parasti uzņēmīgākie, izturīgākie indivīdi, kas spēj vairāk nekā īdēt kaktā, lamāt valdību (šobrīd Vienotību) un prasīt pabalstus. Atslēgas vārds rakstā bija,- ka Elena neprasa Latvijas pabalstus.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > peerku 22.03.2013. 10.13

    lamāt valdību (šobrīd Vienotību)
    _____________
    ne jau visu:

    Vienotības Vanckarspārnu ar Gāzēto Zaķi un Solvitu – Zaķi avju drānās.

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    Ojārs > peerku 22.03.2013. 10.40

    DD1 : Atslēgas vārds rakstā bija,- ka Elena neprasa Latvijas pabalstus.
    ————————-
    Interesanti kā viņas firmai sokas ar nodokļu (kaut vai PVN) nomaksu? Cik zinu no pieredzes, tad “tiešie tirgotāji” kases aparātus līdzi nenesā…

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 22.03.2013. 09.26

Jeļenasprāt latviešiem jāmācās krieviski – lai likvidētu divvalodību !?

+24
0
Atbildēt

2

    peerku > gundega_heiberga 22.03.2013. 09.34

    Jā, jāmācās krievu valoda pašu komfortam un darba iespējām. Tas tomēr nenozīmē, ka, runājot ar krieviem, uzreiz jāpāriet uz krievu valodu. Ja mēs to darām, tad ar mūsu pašapziņu kaut kas nav kārtībā.

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    Ojārs > gundega_heiberga 22.03.2013. 10.36

    DD1 Jā, jāmācās krievu valoda pašu komfortam un darba iespējām. Tas tomēr nenozīmē, ka, runājot ar krieviem, uzreiz jāpāriet uz krievu valodu
    ————
    Interesants domu gājiens…
    Uzreiz nē :) – bet “darba iespēju dēļ” pēc iespējas ātrāk, vai ne?
    Kā tad tu dabūsi darbu pie perfekcionistes Jeļenas, ja uzreiz nepāriesi? :)))

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

ligakalnina 22.03.2013. 08.38

Izskatās, te kādam pārkaļķots ne tikai asteskauls, bet, arī smadzenes, un Ir patiešām kļūst par vietni, ko okupējuši “nacinālie” lūzeri, kas slimi ar ksenofobiju un citiem komleksiem, kāpēc jūs visi neejat uz savām iemīļotajām DDD vai VL, un nediskutējiet tur ar Gardu, Muzikanti, vai Iesalnieku, sev piemērotā kompānijā?

+5
-28
Atbildēt

20

    dace_ampermane > ligakalnina 22.03.2013. 08.41

    dzeris

    paldies par komplimentu, silda sirdi :)

    +18
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 22.03.2013. 08.44

    Vispār, kad rakstīju, tavs komentārs vēl nebija.

    +3
    -16
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > ligakalnina 22.03.2013. 08.48

    vakar satiku studiju biedru, vecāks puika tāpat kā es, strādā Latvijas kultūras iestādē kur ir ēdnīca darbiniekiem. Viņš man stāsta, ka ēdnīcā parādījusies trauku mazgātāja krieviete un viss latv. ēdnīcas kolektīvs, kurš līdz tam runājis latviski, pārgājis uz krievu valodu…

    +19
    -3
    Atbildēt

    0

    peerku > ligakalnina 22.03.2013. 09.30

    Problēma latviešu uztrennētajā mazohismā, kāpēc nerunā latviski, nevis jaunajā darbiniecē, vai ne?

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 22.03.2013. 09.59

    Nu tad kur problēma tai ēdnīcā – tai vienā krievietē, vai latviešos?
    Kāpēc tik negatīva attieksme pret cilvēku, kurš mācās latviešu valodu, pilnībā integrējies, strādā, maksā nodokļus?
    Bērns mācās krievu skolā, sarunājās dzimtā valodā?
    Kāpēc viņa nedrīks to darīt, ja viņai šeit ir tāda iespēja?
    Nebūtu šeit krievu skolas, acīmredzot, mācītos latviešu valodā.
    Ja tā nav ksenofobija, kas tad tas ir?

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > ligakalnina 22.03.2013. 10.04

    Iebraucēju uzvedība ir mūsu pašu uzvedības spogulis – uz viņiem ļaunoties būtu absurdi. Viena no nelaimēm, kas redzama tepat komentāros – ir nebeidzamie strīdi par to, “kuram taisnība?”, “vai A.Gardam, L.Muzikantei, J.Iesalniekam var ticēt?” Manuprāt, šādi strīdi nav vajadzīgi – ticības kari mūsu zemē sen jau beigušies.

    Problēma ir tanī, ka krievu valoda, acīmredzot, daudziem cilvēkiem šķiet pašpietiekama. Tātad mums pašiem jārunā latviski. Mēs varam viens no otra (ak šausmas!) atšķirties pēc ticības vai politiskās pārliecības – bet latviski tak visi mākam. Un ja nu kāds iebraucējs galīgi nesaprot latviski, var mēģināt ar viņu sazināties angliski.

    Būtu laiks arī izbeigt krievvalodīgas skolas vai krievvalodīgus bērnudārzus. Jo ir vairāk nekā skaidrs, ka tos vairāk izmanto nevis vecticībnieku pēcteči, kuri te dzīvo kopš 17.gadsimta, bet gan tieši šādi “perfekcionisti”.

    +29
    -2
    Atbildēt

    0

    peerku > ligakalnina 22.03.2013. 10.10

    Piekrītu 100%, ka ir laiks beigt vismaz ar valsts apmaksātiem krievvalodīgiem bērnudārziem. Tas atrisinātu daudz ko, ja ne visu.

    +24
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ligakalnina 22.03.2013. 10.11

    dzeris49 Vispār, kad rakstīju, tavs komentārs vēl nebija.
    _________________
    dzersi49!

    Kad es rakstīju vēl nebija ne tevis, ne haloperidola un ciklodols vēl bija māsu istabā nevis “‘iznests”…

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    grislits > ligakalnina 22.03.2013. 10.13

    Kalvim Apsītim un DD1

    Jūs to par tiem bērnudārziem pamēģinat Ķīlim ieskaidrot.

    +16
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 22.03.2013. 10.14

    lama – ar tevi pavisam slikti, ja cik gadus nespēj izdomāt nevienu jaunu “asprātību”, un pie jebkura teksta izmanto šo, vienīgo tev zināmo, tas jau nu stabili ir pārkaļķotu smadzeņu simptoms.

    +6
    -15
    Atbildēt

    0

    Ojārs > ligakalnina 22.03.2013. 10.31

    DD1 Problēma latviešu uztrennētajā mazohismā, kāpēc nerunā latviski, nevis jaunajā darbiniecē, vai ne?
    —————————-
    :)))) nez kādā valodā ar priekšnieci EEEļļļenu sarunājas Typerware kolektīvs? Ja tur strādā kāds latvietis, tad latviski laikam drīkst tikai pateikt “labrīt”….

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > ligakalnina 22.03.2013. 11.42

    lama ==== Kad es rakstīju vēl nebija ne tevis, ne haloperidola un ciklodols vēl bija māsu istabā nevis “‘iznests”…

    kad es rakstīju vēl nebija gaisma no tumsas atšķirta….

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    silvija_vitina > ligakalnina 22.03.2013. 11.47

    Kalvim Apsītim
    “Būtu laiks arī izbeigt krievvalodīgas skolas vai krievvalodīgus bērnudārzus.”

    Kā būtu, ja jūs, politiķi, nevis vienkārši imitētu darbību attiecībā uz normatīvo bāzi šim citētajam priekšlikumam, bet gan vienkārši pieprasītu, lai tiktu izpildītas Satversmē nostiprinātās prasības, ka LV ir vienīgā valsts valoda valsts iestādēs – kaut vai tajā pašā VIDā, piemēram?

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > ligakalnina 22.03.2013. 12.53

    “kāpēc jūs visi neejat uz savām iemīļotajām DDD vai VL, un nediskutējiet tur ar Gardu, Muzikanti, vai Iesalnieku” – tur jau mums nebūtu ar ko diskutēt, tur mums visiem ir vienādi uzskati. Toties šeit varam paņirgt, pašausmināties vai papriecāties par stokholmas sindroma vai neoliberasma un multikulturālisma upuriem.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 22.03.2013. 13.10

    “…stokholmas sindroma vai neoliberasma un multikulturālisma upuriem”

    Tas šausmīgākais, ka Latvijā par intelektuālisma neatņemamajām pazīmēm tieši tiek uzskatīti gan stokholmas sindroms, gan sazombētība ar neoliberālisma un multikulturālisma idejām. Ja neesi kangars, tad esi plānprātiņš – apmēram tā.

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ligakalnina 22.03.2013. 20.52

    kad es rakstīju vēl nebija gaisma no tumsas atšķirta

    ______________________________
    pareizi
    – bet sanitārs dzersis49 jau māsu istabā(pa neatšīirto gaismtumsu) jau zināja atrast riktīguos “kaļosus”…

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > ligakalnina 22.03.2013. 22.51

    @ciniķis

    Es atļaujos izklaidēties, arī lasot ultranacionālistu un pat dažus fašistu viedokļus, komunisti laikam aizmiguši. :) Bet, ja godīgi, tas ir kā lasīt “Trīs vīri laivā” piecpadsmito reizi pēc kārtas. Jūs visi maļat vienu un to pašu, vārāties kā kafija kalnos, nulles un džeri pret aivarskiem un ciniķiem. Kādu savai ticībai (viedoklim) jau esat pievērsuši? Citādi kaut kā neauglīgi…

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    janis17 > ligakalnina 23.03.2013. 19.11

    Anarchist – pieminēji mani, atļaušos pajautāt, kas manos uzskatos ir ultranacionālistisks un kas fašistisks? Gribētos skaidrību no vieda cilvēka, citādi man, tumsoņam visa dzīve var paiet maldos. Lūdzu, ja vari, izskaidro!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > ligakalnina 25.03.2013. 16.32

    >cits anarhists
    Pievienojos Aivarsk jautājumam.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > ligakalnina 03.04.2013. 23.43

    Atvainojos, ja kādu aizvainoju. Aivarsk manā komentārā tika pieminēts, jo neesmu manījis, ka tā saucamie “liberālisti” diskutētu, piemēram, ar articulus vai super-eye (tas ar tāds šovinists, tikai pārstāv citu nometni). Lūgšu atcerēties, ka vēlme ar nelikumīgām metodēm aizsargāties/likt izplatīties kādai kultūrai raksturīga fašistiem. Tāpēc, dārgie nacionālisti, ciniķis it īpaši, lūdzu padomājiet, kurā brīdī jūs no patriotiem pārvēršaties fašistos. Ir brīži, kad tālu nav. Ā, un vēl. Manā uztverē ne vārds “fašists” ne “komunists”, ne “liberālis” nav lamuvārds. Tie tikai apzīmē cilvēkus ar uzskatiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 22.03.2013. 08.36

Jeļenai patīk Rīga jo te var vakaros pastaigāties un nedabū ar ķieģeli pa galvu kā Svētajā Pēterburgā. Dēls gan iešot krievu skolā un studēšot Krievijā jo tur varot dabūt plašāku redzesloku ,turpretī Latvijā esot vairāk sakārtota dzīve. Nu nahren mums šitie ir vajadzīgi, Latvijai kapu rokam.

viņa no Jeļenas kļuvusi par Elenu, viņš no Jurija par Juri. Jevropa!!

+32
-3
Atbildēt

2

    ilmisimo > dace_ampermane 22.03.2013. 10.09

    . Jevropa!! ________

    Moskwa- Voroņež- hren dogoņeš!

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > dace_ampermane 22.03.2013. 11.15

    ——–
    200 km/h in the Wrong Lane
    t.A.T.u.: Not Gonna Get Us
    http://www.youtube.com/watch?v=PF5q8EzBb8A

    t.A.T.u. reached over sales of 13 million records and have two records (both the Russian and English version of 200 Km/h) have been listed as one of the best-selling albums by a girl group.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Jeļena Upīte 22.03.2013. 08.30

Un vispār, IR tik zemu nolaidies, ka piedalās Ušakova konkursā un izvieto sponsorētu rakstu?

+27
-4
Atbildēt

0

Jeļena Upīte 22.03.2013. 08.26

Tipiska civilokupante. Vectēvs armijnieks, pašai pilnigi vienalga, ka Latvija un Krievija ir divas valstis. Dēlens krievu skolā, jo nākotni ar Latviju tāpat nesaista.

+27
-6
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Jeļena Upīte 22.03.2013. 10.47

    ——-
    Tipiska Rietumnieka dzīves-stils globalizācijas laikmetā:
    Vaira Vīķe-Freiberga:
    “Ziemassvētkos biju Peru. Jaungadā – Brazīlijā, kur lasīju lekcijas jauniešu kursos, martā – Briselē un Parīzē. Šonedēļ braucu prom uz Zviedriju, kur palieku visu jūniju, tad pāris dienu mājās un prom atkal uz DienvidAmeriku. Augustā vadu latviešu jauniešu “Divreizdivi” nometni šeit, Kvebekas provincē. 29. septembrī akadēmiskā runa Bostonā, oktobrī referāts un sēde Grieķijā, decembrī braucu uz Austrāliju latviešu centros…..”

    http://www.mariscaklais.lv/saturi/izaicinajums.html

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

kkristaps 22.03.2013. 07.56

Nabaga Elena. Tūlīt pārkaļķotā asteskaula īpašnieki no Nesakarīgo Aitasgalvu kūts sāks ķēzīties uz pilnu klapi.

+5
-20
Atbildēt

1

    kristaps_drone > kkristaps 22.03.2013. 10.18

    Elena tomēr var justies gandarīta, ka Latvija mudž no tādiem multikulturāliem neoliberastiem, kā tu, kas ar viņu runās viņas valodā un priecāsies par viņas atbraukšanu.

    +17
    -3
    Atbildēt

    0

Jānis Jukna 22.03.2013. 07.53

Jūtama vēlme pozitīvi tendētu rakstu veidot. Tomēr vairākas frāzes ļoti spilgti raksturo patieso Rīgas stāvokli un krievvalodīgo priekšstatus.
– „Es jau tagad Latviju saucu par savu valsti, jo te aug mans dēls,” saka Elena.
– „Taču nav lielas vajadzības ikdienā runāt latviski, un mēs, pēterburdznieki, esam perfekcionisti – visu vēlamies izdarīt ļoti labi. Es nespēju pieļaut, ka runāju kļūdaini,” skaidro Elena.
– Viņas dēls septembrī sāks mācības skolā ar krievu mācību valodu, un viņa uzskata – ja reiz Latvijā ir divvalodu sabiedrība, tad nav prātīgi latviešiem nemācīties krievu valodu.

+27
-2
Atbildēt

3

    Jeļena Upīte > Jānis Jukna 22.03.2013. 08.28

    Esmu rīdzinieks, perfekcionists, tāpec baidoties izkropļot Puškina valodu, tajā nerunāju.

    +24
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Jānis Jukna 22.03.2013. 10.40

    ——-kritikanto Esmu rīdzinieks, perfekcionists, tāpec baidoties izkropļot Puškina valodu, tajā nerunāju.
    ============================================================================
    Malacis – , tā turpinot palikis Elločkas-“cilvēkēdājas” IQ līmenī:

    “Nemāciet mani dzīvot / Не учите меня жить.”

    http://www.youtube.com/watch?v=pNvJSYuTet0

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Jānis Jukna 22.03.2013. 18.16

    kritikanto
    Nepārdzīvo par efiopa, paskvilanta Puškina, Staļina, Ježova, Kononova, capku, Ušakova un Putina vergu lietošanai pirms 250 gadiem izveidoto “feņu”

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam