Āža kāja IZM piedāvātajos Augstskolu likuma grozījumos

170

Komentāri (170)

Una Grinberga 12.03.2013. 17.44

Vai tā ir atbildes reakcija par to, ka Ķīlis iesniedzis prasību pret Vētru par AI programmu izvērtējumu? Ja tā, tad tur ir tāda “šmuce” sataisīta, ka pat deputātiem jāstiedz glābt savi “varoņi”.

+3
-1
Atbildēt

1

    gliters > Una Grinberga 13.03.2013. 09.09

    Vēl viens romu tautības piederīgais no Rīgas autoostas, kurš demagoģiski izliekas nesaprotam, ka raksts nav par Vētru, bet Ķīļa iecerēto AI rusifikāciju.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 12.03.2013. 10.45

Āža kāja IZM piedāvātajos Augstskolu likuma grozījumos
_______________________________
Nau ko apvainuot āžus!-

– nav pelnījuši salīdzinājumu ar IZM piedāvātajiem Augstskolu likuma grozījumiem .

+6
-1
Atbildēt

0

enjoy 12.03.2013. 09.55

Ja tas atbilst patiesībai, ja Druviete nav tendenciozi izklāstījusi izmaiņas, tad es esmu ļoti vīlusies. Līdz šim es atbalstīju Ķīli, jo uzskatu mūsu AI par diplomu tirgusplaci, kura galvenais mērķis ir- par augstāku cenu (no valsts vai no indivīda), bet ar mazāku piepūli un resursiem no augstskolas, bet ja tagad valsts augstskolās ekšus varēs kārtot arī krieviski, tad tas ir pilnīgi nepieņemami. Un tas ir klajā pretrunā ar paša Ķīļa teikto, ka krievu valoda nav zinātnes valoda, tādēļ Latvijas augstskolās tā nav vajadzīga, ja nu vienīgi kā peļņas avots ārzemju studentu grupām.

Noteikti ir nepieciešams panākt, lai mūsu augstskolas var pēc iespējas vienkāršāk “iepirkt” speciālistus no rietumu pasaules, kā tas jau SEN notiek Igaunijā. Noteikti ir jāļauj maģistriem un doktoriem rakstīt darbus angliski, jo tā ir zinātnes valoda.
Ko viņi tur vispār māžojas ar velosipēda izgudrošanu, ja igauņiem jau sen viss ir normāli sakārtots. Kādēļ nevar vienkārši “nošpikot” likumus no laba piemēra?

PS Nesen krievu TVnetā bija sajūsmināts raksts, ka krievu valoda ienāk Latvijas augstskolās. :(

+1
-2
Atbildēt

2

    gliters > enjoy 12.03.2013. 10.14

    Mja… Vēl viena pārsteigtā… Es, savukārt, arī jūtos nepatīkami pārsteigta un ne jau par Ķīli – kas viņš par putnu, man bija skaidrs jau no paša sākuma, bet gan par daudzām (daudziem) con brio un saulēm_laimēm, kas runā kā no Mēness nokrituši.
    Esmu bezmaz nodeldējusi pirkstus, rakstot par to, ka ķīļaprāt latviešu valodai integrācijā ir tikai KAUT KĀDA loma, ka viņam personiski nav iebildumu pret krievu valodu AI, atgādināju viņa uzrunu 3 valodās pirms referenduma – turklāt tas viss bija ar norādēm, lai katrs varētu pārliecināties pats, ka tā arī ir. Un vēl tagad lasu aizdomas, ka Druviete kaut ko ir sagrozījusi – ko viņa var “sagrozīt”, ja krievu tvnets raksta to pašu un likumā skaidri un gaiši teikts par ne ES valodām, no kurām tikai viena valoda Latvijā reāli ir aktuāla?
    Vai Druvietei būtu uz galvas jānostājas, lai viens otrs beigtu dzīvot ilūzijās?

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > enjoy 12.03.2013. 10.47

    zirnekliene Šeloba Mja… Vēl viena pārsteigtā…
    ___________________________________________________

    “People do not believe lies because they have to, but because they want to”. Malcolm Muggeridge

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

piziks 11.03.2013. 23.08

Nabaga pašapzinīgie latvieši. Igaunija nav tālu, bet kadēl tik grūti atcereties, cik augstā amatā vēl nesen bija Hermanis Simms?

Ielīferēties izglītibas likumos ka jomā kuru SAB un NATO partneri uzmana mazāk nebūtu dumjš gājiens, — ja neaizmirstam, cik svarīgi KF iegūt ES valodas statusu. Turklāt zinot, kā latviešiem patik izlikties par moderniem un skriet pakal Eiropai, modē ieviešot zemus žogus, kaut pašiem sēta pilna ar klusajiem pretiniekiem, kuri labi mācīti līst pār dzeloņdrātīm.

Un te jau, skat, cik pilns ar demokrātiski zemo žogu faniem!

+7
-3
Atbildēt

0

Sandris Maziks 11.03.2013. 21.27

salamandrs
“Tak jau : “dzeris49 Vistīrākā paranoja uz rusofobijas fona”

Русофоб – это вас русских боящийся? Вас никто не боится. Вами брезгуют как слизью. Вы – мразь, даже когда из Бентли выползаете.
Широкорылые, косоглазые рожи с картофельными носами, рыжие, конопатые и с булатными и железными зубами. Имя вам -БЫДЛО!
/S. Melnikofs/

+5
-4
Atbildēt

2

    dace_ampermane > Sandris Maziks 11.03.2013. 22.26

    articulus100

    S. Melnikofs talantīgi raksta :)

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Sandris Maziks 12.03.2013. 09.29

    Meļņikoffs ir OK. Par “bidlu” var citēt arī krievu klasiķus – piem. Ļ. Tolstojs savā darbā “Hadži Murat” ļoti labi noraksturoja kaukāziešu attieksmi pret krieviem – riebums pāri naidam un bailēm.
    Ja kas, Tolstojs šobrīd Krievijā pasludināts par “extrēmistu”.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

inesite15 11.03.2013. 20.39

Nu, kaislības !

Kas priecē – ka atkal ir milzums komentu, pie kuriem nevar +/- pielikt – un kaut kā TEMATISKI :)))

Tak jau : “dzeris49 Vistīrākā paranoja uz rusofobijas fona, kārtējā histērija, kas sacelta uz līdzenas vietas, un bez kāda reāla iemesla.”

+3
-7
Atbildēt

0

Elina 11.03.2013. 20.08

: Druviete dreb par savu ādu, stāvokli un karjeru un ēdas uz Ķīli no bailēm. Latviešu valodas aizstāvība šajā gadījumā ir aizsegs tāpat kā SC iestājas par LATA aizstāvjiem. Nekur nav teikts par augstākās izglītības apguvi krievu valodā, vajag lasīt, nevis fantazēt:
“Studiju programmu, kura atbilst Latvijas Republikas izglītības klasifikācijā noteiktajam Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūras 6., 7. un 8. līmenim, VAR ĪSTENOT svešvalodā, kura NAV Eiropas Savienības oficiālā valoda, ja tāda pati pēc satura programma šajā augstskolā vai koledžā tiek īstenota valsts valodā”. Vai tad uz pasaules tikai krievu valoda nav ES oficiāla valoda?

+7
-11
Atbildēt

6

    grislits > Elina 11.03.2013. 20.27

    Vēl viens teorētiķis, kurš nespēj modelēt teorijas sekas praksē.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Elina 11.03.2013. 20.38

    Nu ko tad mūsu “nacionālpatripoti” darītu, ja nebūtu jācīnās pret kādu apdraudējumu?
    Justos kā no laivas izmesti, tādi lieki un nevajadzīgi, un kas būtu Druviete, ja necīnītos par to “latviešu valodu”, izmantojot sadomātās briesmas, un, pie reizes, par savu un savu draudziņu vietu zem saules, paralēli, dabiski, ceļot savu “patriotes” un vienīgās latviešu valodas aizstāves reitingu?
    Tā ka loģiku te meklēt pilnīgi veltīgi, “tīrais bizness”, nekā personiska.

    +6
    -13
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Elina 12.03.2013. 00.26

    “Latviešu valodas aizstāvība šajā gadījumā ir aizsegs tāpat kā SC iestājas par LATA aizstāvjiem.”
    Viens vai otrs – Ķīlis ir dumjš, vai arī spēlē padošanos? Kāpēc tik vieglprātīgi dod iespēju saviem oponentiem izmantot tik būtiskas tēmas, lai vairotu savu popularitāti un “nomelnotu” nabaga Ķīli?
    :D
    Es jau reiz jautāju, elve, bet nesaņēmu nekādu atbildi – kādu ne ES valodu Ķīlis ir plānojis vai, vismaz, būtu lietderīgi ieviest Latvijas AI sistēmā? Kā tas celtu AI līmeni un veicinātu mūsu valsts uzplaukumu? Jūs tak noteikti to ziniet, ja atbalstāt šo likumprojekta normu?

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Elina 12.03.2013. 09.09

    Vēl tas bija smieklīgs: ” Druviete dreb par savu ādu, stāvokli un karjeru un ēdas uz Ķīli no bailēm.”
    Vai nepaskaidrosi, elvē, ko Ķīlis – IM, var padarīt Druvietei, kas ir Saeimas deputāte? Drīzāk jau Ķīlim, kā izpildvaras pārstāvim, būtu jāsatraucas par Saeimas deputātu vērtējumu, kas var beigties ar atstādināšanu. It sevišķi, ja esi partijas pārstāvis ar pāris procentu reitingu un skaidri apzinies, ka nākošās iespējas tev nebūs, ka pat tuvākā nākotne var izrādīties, labākajā gadījumā, neskaidra. Darba meklētājam, kas ir skaidri nodemonstrējis visai valstij haotiskumu domāšanā, nespēju skaidri noformulēt savus mērķus, mētāšanos no viena iesāktā virziena pie otrā un trešā, neprasmi vadīt darba kolektīvu, nemaz jau nerunājot par kaitīgiem ieradumiem, tik viegli nebūs atrast sev jaunu darba vietu. Par absolūtu patriotisma trūkumu es pat nerunāju.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Elina 12.03.2013. 09.22

    “Vai tad uz pasaules tikai krievu valoda nav ES oficiāla valoda?”

    Vienīgā LATVIJĀ PIEPRASĪTĀ ne ES valoda – duračkom njeprjikidivaisja, OK?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Ilgonis > Elina 12.03.2013. 10.19

    Betija!
    Jūsu komentāri ir tik skaidri saprotami, atvērti un godīgi. Paldies!
    Reizēm liekas, ka starp mums darbojas telepātija…
    Ar gaidīšanu gaidu Jūsu, Ino… komentārus.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 11.03.2013. 15.41

intresanti, ka Lato Lapsa savā portālā klaigā, ka Maizītis staigājis uz Amerikāņu vēstniecību. Padumaješ! Labi , ka vismaz viens latvietis uz ASV vēstniecību staigājis tajā pašā laikā kad krievi un visādi saskaņieši visu laiku pa krievu vēstniecību maisās.

+26
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > dace_ampermane 11.03.2013. 15.48

    —–
    Pareizi, – par šitajiem “staiguļiem” jau sen Latvijas tauta “sajūsminās”:

    “- Bet Kangars tiešām prātīgs vīrs – Tik gudra otra vairs latviešos nav –
    Cik rāmi nu ļaudis strādā priekš mums – Mums nav ko baidīties, Roma mūs sargā. / Cik drīz viņš izoda stipro un piespiedās klāt ! Būs austrums stiprāks, viņš pielīdīs tam. / Ak, vai tu re, tad viņš visus – Pieviļ”
    (‘’Uguns un nakts’’. Rainis).

    0
    -4
    Atbildēt

    0

janis17 11.03.2013. 15.31

1945-1989. gadam arī tika veidota situācija, ka latviešu valodā AI bija neiespējami iegūt – nu virzamies turpat – vēsture atkārtojas kā farss.
Šī ņemšanās ap AIP un pārējā ķīļa jezga ir dūmu aizsegs, lai realizētu stratēģiskus mērķus.

+14
-4
Atbildēt

1

Pauze 11.03.2013. 15.19

Paldies, Ina, par rakstu!

+20
-8
Atbildēt

4

    janis17 > Pauze 11.03.2013. 15.31

    Paldies, aivarsk, ka pirms 3 dienām par to rakstīji blogā :)))))))))))))))))

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    piziks > Pauze 11.03.2013. 15.43

    Aivar, bet paskaties, cik daudz Ķīlim palīgu, — ka gribas palīst zem Kremļa atpakaļ, — tikpat dedzīgi ka Repšem zem Belokoņa. Atliek visus sanest Saeimā un ievilkt valdībā, vai, vismaz, labās pietuvināto vietās!

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Pauze 11.03.2013. 15.43

    ——
    Pārejas process beidzās – , kas amerikānisko domāšanu nepieņems, tas tiks novākts no vēstures skatuves! Tagad par rezervātiem kļūs veselas valstis, tā kā klausiet viedo E.Levitu, citādi vēl dabūsiet pērienu:

    ” ….mums jāpārņem Rietumu domāšanas veids, vērtības un atziņas, kas veido šī modeļa kopējo «stumbru».(..)
    Atgriešanās rietumu pasaulē. Integrācijas process ceļā uz ES ievirza Latviju rietumnieciskā gultnē dažādās svarīgās jomās – ekonomiskajā politikā, ārpolitikā, iekšpolitikā, tiesību politikā, sociālajā politikā. Es šo procesu – neatkarīgi no gala rezultāta! – tādēļ redzu kā galveno Latvijas sabiedrības attīstības motoru, bet ilgākā laikposmā – arī kā pārdzīvošanas garantiju.”

    Pārejas periods Latvijā tuvojas nobeigumam

    http://www.diena.lv/arhivs/parejas-periods-latvija-tuvojas-nobeigumam-10332484

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > Pauze 11.03.2013. 18.06

    OT. Tev un klusajam pazīstami daudz mediķu. Nu palīdziet taču savai draudzenei:)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

piziks 11.03.2013. 15.08

Nulle, beidz izlikties, ka krievu valoda postpadomju telpās nav KF ietekmes palielināšanas un jaunvalstu degradēšanas ierocis! KF šo minu grib ierakt Briselē.

Tomass Hendriks Ilvess pateica etalonprecīzi: te krievu valoda ir okupācijas (un tās seku, iekarojumu aizsardzības) valoda. Krievu valoda jāzina latviešiem sevis un valsts pašaizsardzībai.

Šis likumlabojums drīzāk ir RP, — ne tikai viena paša Ķīļa! — prece, ar ko tirgoties, velkot krievu valodu uz ES oficiālās valodas statusa pusi. RP un Ķilim gan jau kādi Jūdas grašī pasolīti. Ari šmiga prasa savu.

Krievija jūtas ļoti aizvainota, ka “lielā un varenā” — valsts, ne personu attiecību līmenī — šmaukļu, uzmetēju un iekarotāju/izvarotāju valoda nav ES valoda. Un = tas ir darbs, ko SC Latvijā nevar paveikt, — šai valsts interešu nodevibas pakāpei vajadzīgs tautlatvietis un “izglītības ministrs” Ķīlis. Izskatās, ka Ķīlis apņēmies KF glabt no, sovokuprāt, ieilgušā negoda.

Špickās tādu Ķīli utilizēt, — vārda un uzvārda pārnestajās nozimēs, protams!

Vienotībai, tagad iebļaujoties ne tikai Druvietes balsī vien, derētu izmantot un izvērst šo savas politikas nacionālāko daļu. Premjeram Dombrovskim — pilnigi legāls pamats pieprasīt Ķīļa demisiju. Un vai nu koalicijā nebūs arī kāds sapratigs tautietis no NA, — NA deputātu reakciju… LTV ekranā pa visu kadru!

+13
-6
Atbildēt

0

juhans 11.03.2013. 15.07

Rakstā viss ir loģiski un saprotami izlikts. Šāda likuma pieņemšana būtu ceļš uz jebkuras nācijas pašnāvību.

+12
-5
Atbildēt

1

gundega_heiberga 11.03.2013. 14.34

Nevarēju iedomāties, ka Druviete nolaidusies līdz lekciju lasīšanai angļu valodā. Cik tur tālu līdz krievu valodai … Kas nodevis vienreiz …

+8
-17
Atbildēt

15

    ligakalnina > gundega_heiberga 11.03.2013. 15.05

    Vot, vot, es arī saku, pārdevusies Anglijai, un grib iznīcināt latviešu valodu!
    īstenajam latvietim jāzina tikai latviešu valoda!

    +9
    -20
    Atbildēt

    0

    Latvietis zina daudzas valodas, tajā skaitā krievu, bet viņš arī labi pazīst krievu viltību un neatlaidību “bīdīt” savas intereses kaut vai čerez skursteni vai atejas trubu, ja nevar ar tankiem. Tāpēc neceri, ka nesaprotam, kāds visam mērķis.

    +14
    -4
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > gundega_heiberga 11.03.2013. 17.28

    con brio,
    tas viss ir saprotams. Bet, IM mājas lapā publicētais bez Ķīļa detalizētāka skaidrojuma, nedod iemesla izvērst sazvērestības aprakstus. Druviete pret reformu iestājās jau tad, kad “āža kāja” vēl nebija publicēta. Un tas vairāk liek pieslieties viedoklim, ka netīra bodīte tiek piesegta ar patriotiskiem lozungiem, kas var saniknot katru neviltotu patriotu.

    +8
    -9
    Atbildēt

    0

    janis17 > gundega_heiberga 11.03.2013. 17.57

    Eisert runa ir par konkrētu dokumentu lūk šo te likumprojektu:
    http://mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40278484

    Kāds tam sakars ar reformām – pilnīgi nekāda, ja vien neskaita, ka tās reformas, kuru aprakstu neviens vēl nav redzējis ir bijis tikai dūmu aizsegs, lai izbīdītu šo mēslu!

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    grislits > gundega_heiberga 11.03.2013. 19.02

    eisert, jūs esat tīrs teorētiķis, jeb tomēr teoriju praksē arī mākat piemērot un analizēt kā teorija realizēsies praksē?

    Vai reāli domājat, ka kādai citai ne-ES valodai vai Latvijas augstākai izglītībai būs labums no tām ne-ES valodas normām likumprojektā, kā tikai izņemot krievu valodai un tās nostiprināšanai?

    Iepazītstoties ar likumprojektu vai tiešām ir tik grūti saprast, kā tas realizēsies praksē?

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > gundega_heiberga 11.03.2013. 19.22

    dzeris49 Vot, vot, es arī saku, pārdevusies Anglijai,…
    ___________________ un neciena pensionēta durkas sanitāra dzersis49 prawietiskuo wieduokli!!!

    Kakoi užās! kakoi ..zģēc!

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > gundega_heiberga 11.03.2013. 21.21

    …lama…O-o-o!…dižā krievu valoda!…cik bāleliņiem Tu mīļa!…:)

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > gundega_heiberga 11.03.2013. 22.23

    nulle
    “brutālu krāpšanu piesegt ar “ūūū, baidieties – krievi nāk!!!”.”

    Jūs, cilvēces pabiras neesiet aizgājuši, lai nāktu, jūsu smirdoņa klūst aizvien nepanesamāka.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > gundega_heiberga 12.03.2013. 09.11

    Nulle, vēlreiz – KĀPĒC ĶĪLIS CENŠAS IESMĒRĒT KRIEVU VALODU AI KĀ OBLIGĀTO PIEDEVU SAVĀM REFORMĀM?!
    Nebūtu šo centienu, nebūtu arī “lēto spekulāciju”.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > gundega_heiberga 12.03.2013. 10.29

    zirnekliene Šeloba
    Var pārdot govi pat latu un siļķi par četriem simtiem, tikai abus kopā. Varēs teikt, ka siļķe maksāja četrus simtus latu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gundega_heiberga 12.03.2013. 10.41

    Nu ja… Romu komunikācijas stils ar savai tautībai nepiederošiem kā norma Latvijas politikā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Eisert, man nacionālie jautājumi, nācijas apdraudējums vienmēr ir tuvāks par desu. Ja kāds sauc “krievi nāk!”, es tomēr vispirms ieklausos un apskatos, varbūt tiešām nāk un tikai tad, ja redzu, ka neko bīstamu neredzu, eju tālāk. Manuprāt, šobrīd ir pēdējā iespēja glābt Latviju, lai tā galīgi nepārvēršas par Krievijas guberņu.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > gundega_heiberga 12.03.2013. 15.19

    eisert, reformas, no kurām nāk rusisma smaka ir nekam nederīgas principā, arī tad, ja satur sevī pozitīvus un lietderīgus momentus. Punkts.
    Politiskajam spēkam, kas patiesi ieinteresēts kaut ko reformēt tas ir jāņem vērā, ja grib gūt panākumus.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > gundega_heiberga 12.03.2013. 15.39

    Druvietes iniciētā sarakste “uz sētas” nevar Latviju ne glāb, ne pazudināt. Bet tinteszivs radītais efekts pamatīgs.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > gundega_heiberga 12.03.2013. 15.49

    Tinteszivs efekts ir Ķīļa piedāvātajiem likuma grozījumiem par valodu lietošanu augstskolās – varbūt apzināti nejauksim cēloņus ar sekām un atdalīsim Druvietes iespējamās savtīgās intereses no Ķīļa mēģinājumiem rusificēt AI, pret kuriem viņas iebildumi ir pilnīgi normāli un pamatoti.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

My Paradise, My Rules 11.03.2013. 14.29

Sen nebiju kādu rakstu lasījusi ar tādu interesi. Līdz šim biju simtprocentīgi Ķīļa pusē, taču tagad esmu sašutusi. Kaut gan – skaidrs, ka par visu jāmaksā. Acīmredzot tā ir Ķīļa maksa, lai vispār AI reformas izkustētos no nullespunkta. Tāpat kā Vienotība ar piekāpšanos GAZPROM priekšā maksā par krievu klusēšanu sakarā ar eiro.

+16
-6
Atbildēt

6

    gliters > My Paradise, My Rules 11.03.2013. 14.43

    Rezultātā Latvijai ir spožas perspektīvas kļūt par Baltkrieviju Nr.2 – tikai ar eiro.

    “Sen nebiju kādu rakstu lasījusi ar tādu interesi. Līdz šim biju simtprocentīgi Ķīļa pusē, taču tagad esmu sašutusi.”

    Vai tiešām “pirmā dzirdēšana” par šo visu???? Nudien brīnos.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    Zirneklienei
    Gribu kaut ko atbildēt, bet – nenāk ārā. Ko lai dara, ja man tā lēnāk pielec. Es tiešām biju pret vecajiem rektoriem, kas man šķita tādi pie krējuma ķērnes ērti iekārtojušies runči, bet tagad neko nesaprotu, kurš pret kuru un galvenais – kas par ko un kas pret ko. Nabaga Latvija, nabaga mēs.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > My Paradise, My Rules 11.03.2013. 17.52

    con brio Tas viss AI izvērtējums ir dūmu aizsegs šīs krievu valodas stratēģijas izbīdīšanai.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    con brio
    “Acīmredzot tā ir Ķīļa maksa, lai vispār AI reformas izkustētos no nullespunkta.”

    Parlasiet pati, kādu muru uzrakstījāt!!!!

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    con brio
    “Es tiešām biju pret vecajiem rektoriem”

    Ķīlis veciem rektoriem nav cienīgs kurpes nolaizīt. Promaskaviskais iznirelis, morālais kroplis.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Palies par aizrādījumu. Es nevaru uzlekt augstāk par savu sēžamvietu. Varu izteikt tikai to, ko un kā domāju. Man nav tādu datu, kurš kuram un ko drīkst laizīt. Rakstot savus komentārus un lasot citu viedokļus, es mācos, izvērtēju savas domas, jūtu, kāda gaisotne valda. Ja man būs katrs komentārs jāvērtē, vai tas kādam patiks vai to kāds bez pamatojuma nosauks par “muru”, tad nav vērts laiku tērēt. Te nav ne “Diena”, ne DELFI. Šī tomēr ir cita publika, tāpēc domāju, ka šeit komentāru autori prot oponēt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

liene.dz 11.03.2013. 14.27

Par to, ir vai nav vajadzīgs plašāks svešvalodu lietojums AI: no Klāva Sedlenieka bloga ieraksta (http://sedlenieks.wordpress.com/2013/03/02/valodas-likums-un-intelektualais-incests/ ):

“Tikko savu maģistra darbu RSU antropoloģijas programmā aizstāvēja kāda studente. Par darba vadītāju viņa izvēlējās vienu no viespasniedzējiem – puertorikāni Carlo, kurš doktora grādu apguvis Mančestrā, bet patlaban strādā par docentu Tallinas universitātē. Carlo latviski nemāk. Loģiski būtu, ka maģistra darbs tiek rakstīts angliski, lai vadītājs varētu pienācīgi piedalīties tapšanas procesā. Tomēr, kad darbs bija gandrīz uzrakstīts, studentei nācās visu pārtulkot latviski, tādējādi liedzot pasniedzējam iespēju pārskatīt pēdējos labojumus un lieki tērējot dārgo laiku, jo likums neļauj mums rakstīt maģistra darbus angliski. Kāpēc? Tāpēc, ka ir jāstiprina latviskā dzīvesziņa, akadēmiskā terminoloģija, nacionālā zinātne un vēl dizszinkādas lietas. Tai pat laikā, protams, tiek prasīts, lai šie jaunie pētnieki, kuriem nav bijusi iespēja vingrināties rakstīšanā angliski, sāktu publicēt rakstus starptautiskajos žurnālos, lai nestu mūsu tautas viedo zinātni pasaulē un ‘tālu laistu tautas slavu’. Bet, ak, nē, ko nu es te alojos! Tāds nebūt nav latviešu augstskolu un zinātnes uzdevums. Mums ir citi, augstāki, cēlāki un latviskāki akadēmiskie mērķi.”

Silti iesaku arī jaunāko Sedlenieka rakstu (http://sedlenieks.wordpress.com/2013/03/09/par-pretvalstisko-petijumu-aizliegsanu/ ). Tas tā, varbūt dažiem ieskatam – tiem, kuriem smadzenes nepārstāj darboties, tiklīdz kāds nobļaujās “tas viss ir tikai tāpēc, lai rusificētu Latviju!!!”.

Bet vispār, cienījamā IR komanda – nesen žurnālā bija intervija ar, piemēram, ļoti izcilo Latvijas zinātnieku Ambaini. Varbūt IR žurnālisti varētu apkopot pazīstamāko Latvijas izcilnieku viedokļus par svešvalodu lietojuma nepieciešamību (vai tieši otrādi – nevajadzību) AI un viņu argumentāciju – tam pašam Ambainim, viņa ne mazāk cienījamajam kolēģim Kaščejevam un citiem? Citādi politiķu klaigāšana kaut kā pieriebusies…

+12
-14
Atbildēt

30

    My Paradise, My Rules > liene.dz 11.03.2013. 14.37

    Mārtiņ, lai nu būtu grozījumi par ES valodām. Skaidrs, ka tādi ir vajadzīgi. Bet nevar ļaut te pilnu vaļu krievu valodai. Mūsu krievvalodīgo pasniedzēju kontingents + Krievijas pasniedzēji = pat angļu valoda vairs neskanēs, nerunājot nemaz par latviešu valodu.

    +15
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > liene.dz 11.03.2013. 14.50

    Atkal daudzvārdīga aiziešana no tēmas – par KRIEVU valodu ir runa šajā reizē.

    +21
    -5
    Atbildēt

    0

    buchamona > liene.dz 11.03.2013. 14.51

    Mārtiņš ..jo likums neļauj mums rakstīt maģistra darbus angliski. Kāpēc? Tāpēc, ka ir jāstiprina latviskā dzīvesziņa, akadēmiskā terminoloģija, nacionālā zinātne un vēl dizszinkādas lietas…+++ vai tad tas nav jādara? :) Tas, ka Klāva Sedlenieka izpratnē šāda nodarbe ir “laika sišana” un izraisa tikai ironisku smaidu – tas nav nekas jauns. Vai šāds viedoklis var kļūt autoritāte vairumam latviešu? – ļoti ceru, ka ne

    +13
    -6
    Atbildēt

    0

    liene.dz > liene.dz 11.03.2013. 15.11

    Daudz emociju, maz faktu (Druviete nudien labi panāk vēlamo efektu, daudz labāk nekā to spēj ministrs, par to gan viņa jāuzteic).

    Kur tad ir minēta krievu valoda rakstā? 2 momenti:
    1) “ar gala pārbaudījumu vai valsts pārbaudījumu komisijas akceptu valsts dibināto augstskolu un koledžu valsts valodā īstenotajās studiju programmās: 1) gala un valsts pārbaudījumus var kārtot svešvalodā” – iespējams, strīdīgākais moments, bet te noteikti vēl varētu precizēt, ka svešvaloda=”ES oficiālā valoda”, nekas briesmīgs, vai arī konkretizēt, kādos gadījumos atļaut šos pārbaudījumus kārtot svešvalodā – to visu var mierīgi apspriest; ja tā vietā tiek publicēti šādi histēriski raksti, tad mērķis acīmredzot ir pavisam cits – “nolikt pie vietas” neērto ministru. Gribētos šeit dzirdēt arī “otras puses” komentāru, ne tikai Druvietes pārdomas.

    2) “Studiju programmu, kura atbilst Latvijas Republikas izglītības klasifikācijā noteiktajam Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūras 5., 6., 7. un 8. līmenim, citā Eiropas Savienības oficiālajā valodā var īstenot, ja tāda pati pēc satura studiju programma šajā augstskolā vai koledžā tiek īstenota valsts valodā. Studiju programmu, kura atbilst Latvijas Republikas izglītības klasifikācijā noteiktajam Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūras 6., 7. un 8. līmenim, var īstenot svešvalodā, kura nav Eiropas Savienības oficiālā valoda, ja tāda pati pēc satura programma šajā augstskolā vai koledžā tiek īstenota valsts valodā”.
    Pilnīgi pareizi grozījumi. Studēt ir iespēja valsts valodā, tomēr, ja ir vēlme studēt svešvalodā, arī ir iespēja to darīt. Vienlaikus šis beidzot atļauj reāli domāt par izglītības eksportu (t.i, piesaistīt studentus no citām valstīm, tostarp ne-ES). Kas savukārt nozīmē naudu universitāšu budžetā, ārzemju pasniedzēju strādāšanu un iespēju zinātnei attīstīties. Kāpēc šis ir slikti un aizliedzami – neredzu nevienu iemeslu, arī Druviete to nespēj paskaidrot (saucienus, kas spēlē uz emocijām, no sērijas “valsts valodas vājināšana” neuzskatu par argumentu).

    Kur šeit parādās “ļaut pilnu vaļu krievu valodai” – nekādi neredzu. Redzu gan daudz mēģinājumu manipulēt ar lasītāju bailēm un emocijām – šeit iederās visi teicieni no sērijas “āža kāja”, “bauru valoda” utt utjp.

    Bet varbūt man vienkārši nesākas histērija, ja es dzirdu vārdus “krievu valoda”. Vai arī, es varbūt pārāk skeptiski izturos pret Druvietes motivāciju un viņas spēju objektīvi izvērtēt Ķīļa (Vienotības baisākā konkurenta) piedāvājumu, lai ņemtu par pilnu viņas histēriju. Vai arī, es pārāk labi zinu, ko domā vismaz daļa izcilo zinātnieku, kam patiešām rūp Latvijas attīstība, daudz vairāk, nekā visādām druvietēm un poriņām.

    +11
    -17
    Atbildēt

    0

    piziks > liene.dz 11.03.2013. 15.13

    Mārtiņ, demagogs antropologs Klāvs (atšķirība no citiem, cienijamiem Sedleniekiem) tīši nav pamanījis galveno iemeslu, kādēļ likums jālaba, — galvenais ir palīdzēt KF krievu valodu piedabūt tuvāl ES valodas statusam, iesākumā to pa ķēka durvīm ievlkot LV likumu apstiprināta AI valodas statusā. Tikpat labi ES dalībvalsts Latvija varētu apcerēt Krievijas rubļa ieviešanu.

    Mārtiņ, Ķilis vairs nav neērts, nu jau Ķīlis ir pretvalstiskas diversijas iniciators. Ne jau velti ne viens viens diversants ik pa laikam smagi iepļauj, lai dūšu uzturētu vai uztaisītu.

    +16
    -9
    Atbildēt

    0

    liene.dz > liene.dz 11.03.2013. 15.17

    >> “Mārtiņ, Ķilis vairs nav neērts, nu jau Ķīlis ir pretvalstiskas diversijas iniciators. ”

    Interesanti – kādreiz viss, kas bija slikts, bija “pretpadomisks”, tagad viss sliktais ir “pretvalstisks” vai arī “pretlatvisks” :)

    Viedokļu spektrs apmēram skaidrs. Diskusiju beidzu, jauku visiem dienu.

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > liene.dz 11.03.2013. 15.19

    O.T. – atklāji kārtējo sazvērestību, blakus tai, ka V “pārdevusies” Kremlim un SC?
    Dabiski, M. argumenti cilvēkiem, kuriem dominē fobijas un kompleksi, ko Druviete un reformu pretinieki veikli izmanto, neko nenozīmē, te jau notiek apelēšana taisni pie emocijām, nevis loģikas.

    +8
    -13
    Atbildēt

    0

    buchamona > liene.dz 11.03.2013. 15.35

    Mārtiņ – kādreiz viss, kas bija slikts, bija “pretpadomisks”, tagad viss sliktais ir “pretvalstisks” vai arī “pretlatvisks” :)

    Viedokļu spektrs apmēram skaidrs. +++ diezgan neveiksmīgi Tu pieliec punktu sarunai, pretstatot jēdzienus ” pretpadomju” (nevis pretpadomisks :) un” pretlatvisks”, jo saturi šiem diviem ” jēgumiem” ir savstarpēji izslēdzoši, tādēļ nav lietojami kādas vienas, konkrētas situācijas raksturošanai pat tad, ja galvenā doma ir ” paslēpta” zemtekstā :)

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > liene.dz 11.03.2013. 15.52

    “Pilnīgi pareizi grozījumi. Studēt ir iespēja valsts valodā, tomēr, ja ir vēlme studēt svešvalodā, arī ir iespēja to darīt. Vienlaikus šis beidzot atļauj reāli domāt par izglītības eksportu (t.i, piesaistīt studentus no citām valstīm, tostarp ne-ES). Kas savukārt nozīmē naudu universitāšu budžetā, ārzemju pasniedzēju strādāšanu un iespēju zinātnei attīstīties.”

    Ķīlis pats teica, ka bez angļu valodas prasmes nevar būt zinātniskajā apritē, t.i. gan pilnvērtīgi nodarboties ar zinātniskiem pētījumiem, gan “turēt roku uz pulsa” attiecībā uz savas nozares aktualitātēm. Sekojoši mācībspēki no ne ES valstīm, kuri nepārvalda nevienu ES valodu (pat angļu nē), neko jēdzīgu studentiem nespēj dot.
    Neieskaitīts – “āža kāja” aizvien paliek redzama, jo tā arī nepaliek skaidrs, kā lekciju lasīšana ne ES valodās var uzlabot studiju kvalitāti un Latvijas AI konkurētspēju un tas nozīmē, ka ne ES valodu ieviešanai augstskolās ir citi, no studiju kvalitātes uzlabošanas atšķirīgi mērķi.

    +16
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > liene.dz 11.03.2013. 17.05

    …Martiņ, labi argumenti un pamatoti jautājumi….diemžēl,ne visi tos uztvers un sapratīs….

    …bet pārējiem iesaku noskatīties videorullīti….
    http://izm.izm.gov.lv/aktualitates/informacija-medijiem/9629.html

    …uztraukums par rindkopu: – “Tāpat likumprojekts paplašina iespēju valsts dibinātajās augstskolās un koledžās īstenot studiju programmas svešvalodās, tai skaitā svešvalodās, kuras nav Eiropas Savienības oficiālās valodas, vienlaikus saglabājot studējošajiem iespēju studēt tāda paša satura studiju programmās valsts valodā.”

    ……jā, to var tulkot dažādi, bet….mēs reducējamies tikai uz krievu valodu….taču – arī ķīniešu valoda NAV ES oficiālā valoda….tāpat – japāņu…un mūsu valsts taču gaida gan ķīniešu, gan japāņu investīciju pieplūdumu…..jau sāk veidoties pat ķīniešu “kolonijas” Latvijā… :)

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > liene.dz 11.03.2013. 17.05

    Mārtiņ, kad padomju laikā darbā tika rīkotas sapulces, tad sapulces vadītājs, apelējot pie mūsu internacionālajām jūtām, aicināja visus runāt krieviski, jo daži biedri nesaprotot latviski. Un, naivi acīs skatīdamies, stāstīja, cik šiem biedriem grūta dzīve – viņus darbavieta mētā pa visu savienību un visas valodas jau nevarot iemācīties, bet mēs taču labi saprotot latviski. Un no priekšnieka laipnības dvesa tāds naivums, ka kauns metās. Tava naivā brīnīšanās, kur mēs redzam draudus, ir no šīs sērijas. Žēl, ka Tu nedzīvoji tajā laikā. Ja vien neesi krievs, Tu nebrīnītos, bet saskatītu ne tikai draudus, bet izjustu arī riebumu pret vienu otru savu tautieti.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > liene.dz 11.03.2013. 17.10

    ZanE, Tu esi… ģeķe vai arī domā, ka visi, kas lasa Tavu komentāru, ir galīgi ambīļi? Kādā sakarā tiek minēta ķīniešu valoda? Vai varbūt tā ir pieļāvuma forma, piemērs?

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > liene.dz 11.03.2013. 17.37

    …con brio….jā, tas ir piemērs!…un, kāpēc – ne?…tā arī nav ES oficiālā valoda…kāpēc mums visu gribās sasaistīt tikai ar krieviem?…citu pieļāvumu nav?…

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    janis17 > liene.dz 11.03.2013. 17.48

    Jā ZanE, bet ķīnieši nav tik stulbi, tie iemācīsies latviski pusgada laikā. Un tērēt valsts naudu ķīniešu AI iegūšanai ķīniešu valodā, kad pašu studenti nespēj apaksāt studijas, tavuprāt ir ” saprātīgs risinājums”? Var jau kakāt, bet novelc tad bikses – bezmaksas padoms!

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > liene.dz 11.03.2013. 18.03

    …lieliski, “latvieti” Aivar!….Tev nepalīdzēs mācības nevienā valodā…Krievijas vēstniecība Tev algu paaugstināja?….

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    grislits > liene.dz 11.03.2013. 18.58

    Tātad zanE mums ir Vienotības flangā, kas atbalsta Ķīli. Gazpromizāciju kopā ar Zaķi arī atbalstāt?

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    piziks > liene.dz 11.03.2013. 19.05

    ZanE, faktiski jau, visticamāk, Ķīlis darbojas ar padčekistu loģiku — tiešī otrādi: izmantojot izdevību, var stāstīt par ķīniešiem un visiem citiem, klusējot vienīgi par krievu valodu, toties ka galveno vilkt iekšā tieši krievu valodu.

    Zinātniskā komunisma pasniedzēja, kurš nacionāļus dušījis, dēls — vēl tik biežī atkartotā kramā — taču var atriebties ne tikai vienai štrunta Latvijai, pat visai pasaulei… Ja pieticīgs, tad pietiks uz pohām arī ar Latviju. E.. e-ee. e-e-ļe-ment-ta-a-arno, Vlaģīmir, Vlaģīmirovič…

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > liene.dz 11.03.2013. 19.17

    zirnekliene Šeloba Atkal daudzvārdīga aiziešana no tēmas..
    ________________________
    Būs studējuši komunikāciju pie romu speciālistiem Rīgas un Jelgavas autenē.

    Korifeji.

    Tamdēl:

    romu valuodu augstākajā izglītībā!

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > liene.dz 11.03.2013. 19.20

    >con brio
    Iz paskaidruojuma raxta

    Redz:

    IR šitā:

    zanE & co dzīvo partiju sultanātu un ministriju emirātu konfederācijā ar saeimas kaganātu-
    aizto- nevar prasīt ,lai viņi saprot tos,kas dzīvo Latvijā

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > liene.dz 11.03.2013. 20.22

    Vistīrākā paranoja uz rusofobijas fona, kārtējā histērija, kas sacelta uz līdzenas vietas, un bez kāda reāla iemesla.
    Kārtējais “dzimtene briesmās, balsojiet par NA, un nekādu reformu, ko grib veikt nodevēji” variants, kārtējie makaroni asā nacionālā mērcē, ko karina uz ausīm pārlieku emocionālai publikai, un ko šī publika ēdīs pat pārvārītus un pārsālītus, un prasīs vēl un vēl, jo bez ienaidnieka un apdraudējuma dzīvot nespēj.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > liene.dz 11.03.2013. 21.10

    Dzeri. Vispirms jau Druviete ir Vienotības deputāte, atļaušos piebilst :)) Kāpēc Tu visur piesauc NA? :) Kāds NA sakars ir ar Druvietes rakstu? :)

    Un, ja par tēmu, tad lūdzu-ņem konkrēti pa punktiem un iztirzā teksta saturu, raksts ir tā būvēts, lai viegli to varētu izdarīt. Apgāz Druvietes patiesību, bet ” nepurpini”, piedod :))

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > liene.dz 11.03.2013. 22.14

    roberts_j
    “Tātad zanE mums ir Vienotības flangā”

    Nekad viņa nav izturējusies kā būdama Vienotības flangā. Zvēriskais naids, tā ka putas pa muti nāk laukā, pret nacionālpatriotiem, norāda uz to, ka viņa ir SC/ZP podsķilka.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > liene.dz 11.03.2013. 22.27

    Kas man būtu jāiztirzā – Druvietes uzspēlētā ” paranoja”,(kas viņai pašai ļoti izdevīga sava apsūbējošā tēla spodrināšanai), ka visas reformas notiek tikai, lai ieviestu krievu valodu?
    Druvietes absolūto nevēlēšanos runāt par Vētras un AIP blēdībām, mēģinājumiem atmazgāt baltus šos viņai tuvos blēžus, un mēģinājumu aizstāt to ar tēmu, kas viņai izdevīga?
    Jābūt stipri dīvainam cilvēkam, lai pret to, ko saka absolūti angažētā un sevi galīgi sakompromitējusī Druviete, vispār izturētos nopietni.
    Vienīgais, kam var piekrist – par to provinciālismu, no kura jātiek vaļā, pirmām kārtām, pašai Druvietei un viņas sekotājiem.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > liene.dz 11.03.2013. 22.38

    “zirnekliene Šeloba
    “Nu ko, visi latentie SCenāristi – susurs, NS, zanE, dzeris u.c, uz priekšu!”

    Tie nav latentie, tie ir maskētie. Atšķirība būtiska.”

    Ņemu savus vārdus atpakaļ. SC/ZP podsķilka, ZanE, jau vairs pat nemaskējas.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > liene.dz 12.03.2013. 07.56

    dzeri – Druvietes tēls jau sen kā vairs nav uzspodrināms, bet tas nemaina būtību – šoreiz runa ir par vienas zināmas valodas ievilkšanu augstākajā izglītībā un tās nenovēršamajām sekām. Neatkarīgi no citām vētrām.
    Pavisam interesanti paliek, ja atceras, ka trači ap krievu valodas nozīmi mūsu valstī ietilpst kādas draudzīgas kaimiņvalsts plānos, kuru galamērķis – panākt, lai varētu „ar Latviju rīkoties kā ar Gruziju 2008. gadā” (tulkojums mans, oriģinālus atradīs katrs, kurš kiriļicā lasa).
    Ja man nepieņemams politiķis kaut kādu iemeslu pēc vienreiz izpauž uzskatu, kam varu piekrist, tas nemaina attieksmi ne pret politiķi, ne skatīto problēmu. Kad kāds Rafaiļskis vai Parādnieks pateiks, ka 2X2=4, es nesākšu domāt, ka skolā aritmētiku man nepareizi iemācīja.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > liene.dz 12.03.2013. 09.06

    lama, tieši tā – romu valodu augstākajā izglītībā, un ar steigu!
    Ja jau mūsu valsts varas un sabiedrības filosofija ir “apjāj savu tūvāko!”, tad bez tā nekādi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > liene.dz 12.03.2013. 09.13

    “Ņemu savus vārdus atpakaļ. SC/ZP podsķilka, ZanE, jau vairs pat nemaskējas.”

    zanE rāda savu skaidrītes janovnas būtību.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > liene.dz 12.03.2013. 10.24

    J.Biotops
    “Kad kāds Rafaiļskis vai Parādnieks pateiks, ka 2X2=4”

    Laikam jau Zatlers ar Gapoņenko abi arī nenoliegs.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > liene.dz 12.03.2013. 14.28

    Dzeri, dzimtene joprojām briesmās. Nupat, iznesot miskasti, man viens krievs ap septiņdesmit gadiem uzbruka, ka Latvija dzīvo bagāti, jo ir aplaupījusi Krieviju, Un vispār – šī esot sena krievu zeme, ko Pēteris ir godīgi iekarojis. Par to bagāto dzīvošanu viņš secināja, ielūkojoties visos konteineros pēc kārtas un izvērtējot atkritumu saturu.
    Vēl vien krievs Viktors Maximā ar nazi sagriež kasierei seju un rokas, jo tā nepieņēma tukšās pudeles no kunga. Un vispār viņa pati esot ar savu ģīmi uzskrējusi nazim. Drosmi kungam deva 3l vai pudeles (nav liela starpība) izdzertā spirta!!! Tu man minēsi 6 gadījumus, kur latvieši ir parādījuši savu cūcisko dabu, bet es tev atkal atgādināšu krievu parunu – nav tādas ģimenes, kur nebūtu kas kroplīgs. Man pietiek ar etnisko latviešu izdarībām. Kāpēc man jāpacieš citas ģimenes kroplīgie, kas ieperinājušies manās mājās un nevācas ārā. Tāpēc secinu vēlreiz – Latvija joprojām ir briesmās, jo mūs burtiski saēd šī rīvēšanās un apdraudējums gan no ārpuses, gan iekšienē.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > liene.dz 12.03.2013. 15.09

    J. Bitops – manam viedoklim nav nekāda sakara ar Druvietes vai NA viedokli, ja viņu viedoklis būtu līdzīgs manējam, es piekristu.
    Roberts – dažādi lumpeņi, dzērāji, likuma pārkāpēji sastopami gan krievu, gan latviešu starpā, kā pats atzīmēji.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 11.03.2013. 13.57

“Un atcerēsimies, ka valodu nosacījumi attiecas tikai uz valsts augstskolām. Privātajās augstskolās studiju valodas izvēlē nekādu ierobežojumu nav.” – ļoti žēl, ka nav! Tas ir kārtējais gļēvlatviskuma pierādījums! Arī privātajās augstskolās vajadzēja no sākta gala aizliegt mācības okupantu valodā!

+11
-7
Atbildēt

3

    Sandris Maziks > kristaps_drone 11.03.2013. 14.19

    Ciniķis
    Lai privātās māca kā grib un krievijas diplomus lai izsniedz. Ja vien valstij no ievazātā studenta tiek nodokļi.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > kristaps_drone 12.03.2013. 09.04

    Nav tik vienkārši ar privātajām mācību iestādēm – Igaunijā šobrīd notiek pāreja uz apmācību igauņu valodā un lai to apietu, Narvā un dažos citos rusificētajos apgabalos pašvaldības pārtaisa krievu skolas par privātajām. Igauņi neapjuka un tiek gatavots juridiskais pamatojums arī privātajās skolās noteikt igauņu valodu par galveno mācību valodu. Tā lūk – igauņi ir orientēti uz savas nācijas kopīgiem mērķiem atšķirībā no latviešiem, kuriem dzīves jēga ir izpatikt visiem pēc kārtas, gan tāpēc, lai pieraustu sev personiski pilnas kabatas, gan Stokholmas sindroma dēļ.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > kristaps_drone 12.03.2013. 10.19

    zirnekliene Šeloba
    Es domāju, ka ja apmācības nav vērstas uz ekstrēmismu, vai nedo Dievs, vēstures viltošanu, vai tās izplatīšanu, lai mācās kaut svahili. Latvijas diploms gan šo suverēno izglītību ieguvušiem, nevar tikt izsniegts.

    0
    0
    Atbildēt

    0

janis17 11.03.2013. 13.44

Par valsts naudu mēs IT KĀ apmācīsim NVS studentus :)))) Tātad, katrai latviešu studiju programai paralēli būs krievu programma!? Tā taču ir REĀLA DIVVALODĪBA, neba jau itāļi un portugāļi te savās valodās mācīsies! Turklāt studiju maksa nepavisam nenosedz VISUS mācību izdevumus, jo augstskolas tiek dotētas, tātad apmaksātas no manas un tavas naudas. Līdz ar to daži mācās bez maksas, bet lielais vairums tiek daļēji dotēti. Pēc šī likumprojekta arī iebraucēji. Bez tam, pēc ķīļa domām mūsu AI ir tik slikta, ka nez vai kāds te no NVS brauks. Padarīt Latvijas AI par iebraucamo sētu pašmāju urlām un dažiem laimes meklētājiem no NVS nozīmē samazināt latviešu studentu skaitu, jo skolas nav bezizmēra. latviešu studenti nekur citur pasaulē latviski nemācās, kāpēc tas būtu jādara krievu studentiem? Bez tam, ja jau mūsu krievu vidējās izglītības sistēma ir tik laba, ka ķīlim tur nekas nav darāms, tad NEVIENAM krievam nebūtu jābūt problēmām mācīties latviski, tieši tāpat, kā Latvijas igauņiem un poļiem. Līdz ar to tiek radīta diskriminējoša situācija, kad programmas krieviski būs, bet ukrainiski, baltkrieviski nē.

+33
-10
Atbildēt

4

    ligakalnina > janis17 11.03.2013. 15.03

    Tev jau vakar izskaidroja, ka ne par valsts naudu, izliecies, vai tiešām nesaprati att. komentāru, aizmirsu, kurš tas bija?

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    Marta Zariņa > janis17 11.03.2013. 17.26

    Par gala pārbaudījumu kārtošanu svešvalodā:

    Ja maģistra darbam ir kādi nopietni rezultāti, tad rakstot, to angļu valodā autors dod iespēju to izmantot citiem tiekot citēts – ieguvums autoram, universitātei un citētājiem.
    Pašlaik darbus latviešu valodā, pat gribēdami cilvēki nevarētu citēt bez profesionāla tulka palīdzības. Tas bremzēm mūsu “lokālās” zinātnes integrēšanos pasaules zinātnes aprindās.

    Bet protams var jau arī balstīties par krieviem, ja neko citu nesaprot.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 11.03.2013. 17.45

    Dzeri, pārlasi vēlreiz, kurš kuram ko izskaidroja! Mazkompetentus pusmuļķus man nācās apskaidrot…

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > janis17 11.03.2013. 20.49

    Toms Bergmanis
    Neizliecieties abi ar ķīlīti par muļķīšiem, runa ir ne par angļu valodu, bet mēģinājumu krievu valodu ievazāt AI.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

ligakalnina 11.03.2013. 13.06

Vecajai stagnātei Druvietei kopā ar NA ir iegansts kārtējai histērijai “nacionalā” mērcē – ak un vai, valoda apdraudēta!
Cik labi, ka vienmēr var atrast kādu”apdraudējumu”, lai aizstāvētu tos biznesmeņus un mācībspēkus no AI, kas turpina tērēt valsts naudu, lai nodrošinātu sev labas darbavietas nevērtīgu diplomu ražošanai, un grib to darīt arī turpmāk, un tā nobremzētu jebkuras reformas.

+19
-23
Atbildēt

11

    Vladimirs Lavrenovs > ligakalnina 11.03.2013. 13.07

    Krievu diploms Eiropā dos baigo pievienoto vērtību :D

    +18
    -9
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 11.03.2013. 13.14

    Un bez krievu valodas ievazāšanas nav nekādas iespējas uzlabot AI kvalitāti?

    +23
    -10
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > ligakalnina 11.03.2013. 13.18

    dzeris49
    Kādi vērtīgi diplomi būs, kad studenti klausīsies no krievijas sabraukušo veco plānprātiņu, staļinistu, kas ir tik debili, ka nejēdz angļu valodu apgūt, lekcijas?

    +17
    -9
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 11.03.2013. 13.19

    Kamēr AIP viltos rezultātus, un to piesegs, nevis nosodīs Saeimas deputāti, kas vēl skaitās profesori, vispār nav nekāda iespēja neko uzlabot.

    +19
    -17
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 11.03.2013. 13.23

    Tad varbūt Ķīlim nevajadzēja dot iemeslu vērsties pret viņu, bīdot ar viltu un pa sētasdurvīm grozījumus, kas ir klajā pretrunā ar nesenā referenduma rezultātiem?

    +20
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > ligakalnina 11.03.2013. 13.36

    dzeris49 Domāju, ka Tev tagad vajadzētu atvainoties Druvietes kundzei,taču, lai Tev tas dabiskāk iznāktu :), mēģini izprast jēgu viņas teiktajam – proti, situācija, kura veidojas ap izglītības reformu, ir nonākusi pretrunā ar LR vēl joprojām pastāvošo Valodas likumu, kurš ir viens no mūsu valsts pamat balstiem. Topošā izglītības reforma, lai cik tas neticami izklausās, ir vērsta pret tādu situāciju valstī, kurā tiek radīti apstākļi latviešu valodas dabiskai attīstībai. Protams, ka daudz vienkāršāk ir lietot kādu no lielajām svešvalodā, tā vietā, lai no papūlētos un attīstītu savējo :) Tikai tā ir tāda savas tautas kapraču filozofija. Ja ar tādu folozofiju būtu dzīvojuši tie mūsu latvieši, kuri savlaik ielika pamatus mūsdienu latviešu valodai, mēs šodien varbūt vēl sarunātos latviski savā starpā kaut kur virtuvē, bet čatotos šeit IR – kādā no svešvalodām :)

    Sāk izskatīties, ka Ķīlis ir saukļa: ” «Les mans Kampf – l’Europe bez peoples!» piekritējs, viņam ir visas tiesības uz to, tikai tad viņš nedrīkst būt izglītības ministrs. http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=299235

    +19
    -7
    Atbildēt

    0

    grislits > ligakalnina 11.03.2013. 13.44

    dzeri – vai tiešām ir tik grūti nodalīt divas lietas – a) AI sakārtošanu/ cīņu ar AIP; un b) krievu valodas kā otras pamatvalodas ieviešanu augstākajā izglītībā? kādēļ darot lietu a), ir jādara lietu b)? Atmetot b) paliks arī vairāk enerģijas a) lietas izdarīošanai.

    Tu te bieži kritizē NA piekritējus, ka tie piekrīt visam ko saka NA, nešķirojot vai ideja laba vai slikta. Es gan esmu novērojis to, ka NA šeit par atsevišķiem lēmumiem vai to biedru izdarībām ir kritizējuši faktiski visi NA atbalstītāji, atšķirībā no RP atbalstītājiem, kas izpaužas arī pie šī raksta, ka nespēj nodalīt dažādas lietas – AI sakārtošanu un AI krieviskošanu, bet par katru cenu aizstāv visu, ko Ķīlis dara.

    +20
    -6
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 11.03.2013. 14.13

    Galīgi neesmu jurists, tomēr, Druvietes argumenti man šķiet visai demagoģiski, un apšaubāmi.
    Katrā ziņā, Druviete izskatās stipri angažēta, viņas att. pret Vētru un AIP neļauj ticēt , ka viņa vispār var būt objektīva. .
    Cik esmu dzirdējis, arī valodnieku aprindās Druvietei visai divdomīga reputācija.
    Par savu viedokli atvainoties gan netaisos, Druviete ir publiska persona, katrs var izteikt par viņas darbību jebkuru viedokli, ja viņai tas tik ļoti nepanesami – viņa var jebkurā laikā pamest Saeimu un kļūt par privātpersonu.
    Un tās bailes no tās AI “krieviskošanas” man tiešām izklausās stipri pārspīlētas, kā daudzas citas fobijas, kas šai valstī ir plaši izplatītas.

    +8
    -14
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > ligakalnina 11.03.2013. 14.17

    dzeris49
    “Cik esmu dzirdējis, arī valodnieku aprindās Druvietei visai divdomīga reputācija.”

    Ar veciem plānprātiņiem, invaļidiem VOV, pagalma domino spēlējot?

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 11.03.2013. 18.02

    dzeris49….Vecajai stagnātei Druvietei…
    ___________________________________
    Vai tikai Druviete nav pāris desmit gadu jaunāka par tevi, Štirklic? Kā var noprast Putina sapņu impērijas atbalstītāji tie progresīvākie?:)

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 11.03.2013. 20.21

    Un kāds tam sakars ar vecumu?
    “Senā stagnāte” tev saprotamāk?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

Andris 11.03.2013. 12.53

Inai Druvietei loģiski argumentēts raksts. Tikai a) pieļauju, ka domstarpības Vienotībā var būt par šķērsli koalīcijas vienotai nostājai pret Ķīļa (RP+SC) iecerētajām „novitātēm”; b) ja netiks prasīta un panākta Ķīļa demisija, purvā būsim. Līdz ausīm. Un ne tikai izglītības jomā.

+21
-16
Atbildēt

5

    Vladimirs Lavrenovs > Andris 11.03.2013. 13.00

    Galvenais ir nesamaisīt prioritātes vietām. Valsts pēctecībai un satversmei ir pirmā vieta. Baidīt ar kaut kādām laicīgām lietām te ir nevietā.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 11.03.2013. 13.14

    Izglītības jomā mēs jau bijām purvā līdz ausīm arī pirms Ķīļa, bet daudziem tas purvs kā dzimtās mājas, toties tīrs un skaidrs ūdens līdzinās nāvei, tāpēc tie ne par kādu naudu no tā purva nešķirsies.

    +20
    -15
    Atbildēt

    0

    gliters > Andris 11.03.2013. 13.17

    Pagaidām esam tikai purvā, Susaņins ķīlis ved mūs uz akaci.

    +17
    -14
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Andris 11.03.2013. 14.24

    Pārliecināta, ka ved uz akaci, nevis daudziem izdevīgi tā visu pasniegt?

    +10
    -12
    Atbildēt

    0

    Vladimirs Lavrenovs > Andris 11.03.2013. 17.51

    Komentārā nepamanīju “b) ja netiks ” ne daļu. Komentāram piekrītu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 11.03.2013. 12.43

rinķī apkārt
“Ķīlis ar savu reformu ir aizspēlējies par tālu, viņam ir jādemisionē, un ceru, ka tas drīz arī notiks.”

Nu jau tik tālu aizspēlējies, ka laiks pie Brežņeva un visai smirdošai promaskaviskai bandai

+8
-14
Atbildēt

0

buchamona 11.03.2013. 12.40

…Novitāte ir piedāvātais punkts, kur studiju programmas īstenošana ES oficiālajā valodā iespējama ar Ministru kabineta lēmumu, “ja šādas studiju programmas īstenošana valsts valodā nav iespējama un šī studiju programma Latvijā ir unikāla un nozīmīga Latvijas attīstībai”…+++ šitādi teksti nāk ārā no LR Izglītības ministrijas :)). Ar šo dokumentu (Augstskolu likumu) izglītības ministrija visaugstākajā līmenī vēlas nostiprināt atziņu par to, ka latviešu valoda ir valoda ar ierobežotām lietošanas iespējām. Kaut ko tādu oficiālos tekstos neatļāvās paust pat staļinisti okupācijas laikā :)

Ķīlis ar savu reformu ir aizspēlējies par tālu, viņam ir jādemisionē, un ceru, ka tas drīz arī notiks.

+28
-19
Atbildēt

15

    Sandris Maziks > buchamona 11.03.2013. 13.23

    nulle
    “viss kods, dokumentācija un darba uzdevumi jau tagad ir tikai angliski”

    Ne par angļu, bet krievu valodu rūpe, tam sliktās sievietes dēlam. Tā kā nepūt te pīlītes

    +16
    -12
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.03.2013. 13.24

    nulle. Kad rakstīju savu bakalaura darbu – gandrīz visa izmantotā literatūra bija angļu valodā (latviski par tēmu nekā nav)++++ tas nav nekas īpašs, man arī ir nācies meklēt materiālus svešvalodās, lai tālāk tos izmantotu savu tekstu rakstīšanai latviešu valodā. Runa šeit ir par kaut ko citu.
    Šeit runa ir par to, ka IM tiek gatavoti dokumenti, kuru mērķis ir legalizēt atziņu, ka ir jomas mūsdienu pasaulē, kuras nav iespējams formulēt latviešu valodā.
    Ja šāda atziņa tiek formulēta likumā, tad tas nozīmē, ka tiek “nolikta uz bremzēm” latviešu valodas attīstība tajās nozarēs, kuras 21.gs ir radušās no jauna ārpus LR un šobrīd strauji attīstās, un tādēļ pilnīgi saprotama ir situācija, kad rodas problēmas ar mācību materiālo bāzi utt, taču tas nav arguments, kura dēļ mums vajadzētu piespriest nāves sodu savai valodai.
    Pieņemu, ka LR pirmajos pastāvēšanas gados Latvijas augstskolas saskārās ar līdzīgām problēmām, taču, kā zināms – veiksmīgi tika ar tām galā.

    +24
    -10
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 11.03.2013. 13.32

    r.a.
    Nulles ideāls ir dzīvot unificētā pasaulē, kurā visi runā vienā valodā un pilnu krūti nodoties patēriņa kultam – vairāk neko viņam nevajag.

    +19
    -12
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.03.2013. 14.04

    nulle. Valoda nav tikai saziņas līdzeklis. Pirms Tu kaut ko saki – Tu taču vispirms apdomā, ko teiksi un domā Tu savā dzimtajā valodā. Cilvēks ir būtne, kura lielāko daļu savas dzīves pavada domājot, nevis runājot :) Tieši domājot cilvēks iedarbojas uz savu apkārtējo vidi un tādēļ arī šīs vides ir tik dažādas, cik valodas atšķirīgas :)Spēja domāt, spēja uztvert un spēja runāt – šīs trīs it kā dažādās lietas ir viena vesela lieluma trīs daļas un katrai tautai šis lielums ir savs.

    +17
    -3
    Atbildēt

    0

    Egitazz > buchamona 11.03.2013. 14.45

    ideāls ir dzīvot unificētā pasaulē, kurā visi runā vienā valodā
    ===
    bet to pašu jau paši īstie latvieši arī grib panākt-lai visi un visur. TO pat Vienotība sola Rīgā panākt, ka “visi un visur runa latviski”

    Bet kopumā ideja skaidra- lai mācās franču un angļu, tikai ne krievu:))

    +5
    -14
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 11.03.2013. 14.46

    nulle
    Nemocies gan ne ar latviešu, ne ar angļu valodu. Izmēģini: robots.txt. Tā esot šobrīd labākā instrukciju saņemšanai robotiem.

    +14
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 11.03.2013. 14.59

    kolpants. Runa ir par Latviju, kas ir latviešu etniskā dzimtene. Nevienam turkam, lai arī viņš Vācijā dzīvotu jau trešajā paaudzē, neienāktu prātā rīkot Vācijā referendumu ar mērķi izkarot turku valodai īpašu statusu.
    Vai latviešiem Krievijā ir īpašas prasības jautājumos, kuras skar latviešu valodu, apmācību sistēmu utt.? Viņi tā pat maksā nodokļus Kremlim, bet, cik esmu dzirdējis, latviešu svētdienas skolas Krievijā organizē Latvijas latvieši, balstoties uz savu entuziasmu, nesaņemot no Kremļa ne kapeiku

    +17
    -5
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 11.03.2013. 15.04

    Nulle: “ir jomas mūsdienu pasaulē, kuras nav iespējams formulēt latviešu valodā”.

    Nulle, nevis valodā, bet šādi domājoša smadzenēs ir meklējama vaina.

    +15
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > buchamona 11.03.2013. 15.23

    Baleliņiem, kas neizprot Nulles runu par angļu valodu, vajadzētu sameklēt kāda Vācijā strādajoša zinātnieka pieredzi: diez vai kads saņemsies vāciešiem Vācija pārmest pašlepnuma trūkumu, bet arī Vācija zinātnē vairums procesu noteik angliski.

    Protams, varbūt Nulle nepiekritīs, ka Latvija ne kādu caurumu nedrīkst ielaist krievu valodu AI sistēmās. Ne velti SAB Kažocinš stāstija par krievu spiegu, kurš Latvija lavījās pie zinātniekiem caur Spāniju, — dabiski, ka FSB/GRU utml. līdziniekiem tas par grūtu un dārgu, — gribas jau teju dzert, karotiti no glāzes neizņemot. A mošk tomer šiš’ viņiem?

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 11.03.2013. 15.28

    riņķī apkārt========Ķīlis ar savu reformu ir aizspēlējies par tālu, viņam ir jādemisionē, un ceru, ka tas drīz arī notiks.

    Bet, ja viņš demisionē neizdarījis uzdoto darbu tad no viņa moskaļi var paprasīt naudu atpakaļ. Un ko tad, ja tās naudas vairs nav?

    +14
    -4
    Atbildēt

    0

    Sarmīte Žumbure > buchamona 11.03.2013. 15.49

    Tas par to valodas ietekmi uz kadu zinatnisku nozari ir nieki. Vispirms visi lieto zargonus un aglicismus un ar laiku, nozarei nobriestot, izdomaa savas valodas terminus. Un nekaa dramatiska. Pat otraadaak, darbs pie terminologijas jebkuru nozari tikai bagatina. Piemeram datorzinatnees sis posms jau ir noiets un lai cik ari amizanti dazi termini neizklausaas (mestule), tie pamazaam iesaknojas.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 11.03.2013. 19.12

    Nulles ideāls ir dzīvot unificētā pasaulē, kurā ..
    ____________________________
    apaļām nullēm viegli ripuot.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    vegan > buchamona 12.03.2013. 13.56

    Rinkjii Apkaart: ar to nebija domaats, ka latvieshu valoda ir ierobezhota, bet gan, ka attieciigajaas sfeeraas var iztruukt latviskie maaciibspeeki un maaciibu materiaali.

    Nulle: totaali saprotu, par ko Tu runaa, tachu magjistra darbam nav jaabuut “vieglam” — un ja to uzrakstiisi latviski, tad luuk, jau vairs nevarees teikt, ka par teemu latviski nekaa nav :)

    Pasaule nedriikst un nevar attiistiities tikai vienaa virzienaa, un katra valoda ir unikaals skatiijums uz dziivi, unikaals izpausmes veids, kas bagaatina muusu kopiigo “mantojumu”.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > buchamona 13.03.2013. 00.45

    Zēniņ – ka attieciigajaas sfeeraas var iztruukt latviskie maaciibspeeki un maaciibu materiaali.
    ______________________________________________________________________
    tu tak vispār neko nefilmē, zēniņ!
    krievu paralēlo programmu paredzēts nodibināt TIKAI tad, ja tāda jau ir latviski! Tam nav NEKĀDA sakara ar mācībspēku trūkumu.
    Tas ir tikai RUSIFIKĀCIJAS plāns, nevis kvalitātes uzlabošanai.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    vegan > buchamona 13.03.2013. 13.19

    Riņķī Apkārt citāts bija šāds:
    “ja šādas studiju programmas īstenošana valsts valodā nav iespējama un šī studiju programma Latvijā ir unikāla un nozīmīga Latvijas attīstībai”

    Kur šeit sakars ar paralēlām programmām krievu valodā?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

gliters 11.03.2013. 12.37

Pareizi, “-” arī ir draudīgs virtuālais ierocis.

+11
-11
Atbildēt

0

Sandris Maziks 11.03.2013. 12.30

Visai šai jezgai, Ķīļa putekļu un trokšņa celšanai, pamats ir krievu valodas ievilkšana AI, lai būtiski pasliktinātu tās kvalitāti.
Ko gan citu no kremļa kājslauķiem varēja gaidīt?

+24
-19
Atbildēt

1

    Vladimirs Lavrenovs > Sandris Maziks 11.03.2013. 12.38

    +
    Jā, divplūsmu izglītības ieviešana pazeminās konkurenci studentu vidū, sarežģīs gatavošanos lekcijām un vairos absolventu-bezdarbnieku pūli. Tādas izglītības finansēšana būtu ļaunprātīga izšķērdība neatkarīgi vai nauda sekotu uz valsts vai privātu augstskolu.

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

grislits 11.03.2013. 12.30

Atkārtošos, ko jau iepriekš te rakstīju

Ja līdz šim nebija konkrēta likumprojekta un Ķīlis kaut ko atrunājās par Eiropas valodu veicināšanu augstskolās un varēja domāt, ka tā viņš tiešām domā, tad tagad ir atklāti redzams, ka likumprojekts Eiropas valodu lietošanu augstākajā izglītībā gandrīz nemaz nemaina, toties ir tieši virzīts uz krievu valodas kā otras mācību pamatvalodas ieviešanu augstskolās.

Tas arī liecina par to, ka Ķīlis nevis aiz nezināšanas vai nesaprašanas neuzskata par problēmu divplūsmu izglītību bērnudārzos un pamatizglītībā/vidējā izglītībā, bet visu ļoti labi saprot un neko mainīt tur netaisās, bet gatavojas Latvijā nostiprināt izglītību divās valodās kā pamatvalodās sākot no bērnudārza līdz augstskolai.

+28
-16
Atbildēt

10

    gliters > grislits 11.03.2013. 12.32

    “Dūmu aizsegs” kā militārās taktikas paņēmiens.

    +22
    -15
    Atbildēt

    0

    runivs > grislits 11.03.2013. 17.42

    Nenoliedzami, ka Druvietes minētais likumprojekts, slēpjoties zem reformu maskas, ir slēpts mēģinājums atjaunot divvalodību valsts finansētajās augstākajās mācību iestādēs.Tas pēdējos gados nav pirmais mēģinājums, pirms pēdējiem būtiskiem grozījumiem Augstskolu likumā kaut ko līdzīgu iepriekšējā Saeimā ar Saskaņas centra palīdzību mēģināja panākt arī ZZS frakcijā esošie rektori.
    Nenoliedzami arī Krievijā var būt augstas klases profesori. Taču, ja viņiem būtu vēlme lasīt lekcijas Latvijā, to viņi var darīt arī kādā no ES valodām.
    Savulaik līdzīga prakse attiecībā gan uz angļu valodu esot bijusi skandināvijas valstīs. Taču viņi tagad, redzot, ka šādi valsts valoda zaudē savu nozīmīgumu, atgriežas pie savas valsts pamatvērtībām, un studiju iespējas angļu valodā tiek samazinātas.
    Diemžēl latviešos vēl joprojām sēž švaukstu gars. Arī Izglītības ministrijā.

    +20
    -3
    Atbildēt

    0

    kadrija > grislits 11.03.2013. 18.41

    Gribēju painteresēties vai 1)nudien AI programmas Skandināvijā pāriet atpakaļ uz nacionālajām valodām? Vismaz 2009. un 2010. gadā Somijā un Zviedrijā tā vēl nebija. 2)Kā tas, ka līdz šim AI valoda bijusi latviešu ir cēlis mūsu nacionālo pašapziņu? Ja kāda no mūsu universitātēm būtu labāko augstkolu 500 -tas būtu sasniegums.

    +6
    -14
    Atbildēt

    0

    dro > grislits 11.03.2013. 18.45

    ilmac. Turieties, manuprāt arī V netrūkst Ķīļa domubiedru.

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 11.03.2013. 18.56

    ilmai c

    Kā jums tur Vienotībā drīz šķelšanās nesāksies? Vieni par Ķīlā likumorojektu, otri pret, vieni par gazpromizāciju, otri pret u.tml.?

    Jautājums ir nopietni domāts, nav ar ironiju, ne arī retorisks, bet tiešām mani tas interesē, kā jūs tur tiksiet galā iekšienē?

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    runivs > grislits 11.03.2013. 20.12

    Viesturam.
    Ja, tāda tendence ir gan Somijā, gan Norvēģijā. Latvijā finansējums uz vienu studentu tiek piešķirts daudzkārt mazāks nekā pasaules augstskolās, kas ierindojas šajā 500-niekā.
    Vienlaikus daudzi mani studenti, kuriem esmu devusi rekomendācijas, ar panākumiem studē šajās prestižajās augstskolās.
    Ja arī Latvijā tiks palielināta vieslektoru plūsma, tad labākā gadījumā tie, iespējams, būs ,,,trešās šķiras,, profesori, jo mēs gluži vienķārši labākajiem nevarēsim samaksāt.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    runivs > grislits 11.03.2013. 20.14

    Nevaru Jūs iepriecināt- pagaidām nekādas šķelšanās nav

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 11.03.2013. 20.23

    ilmai c

    Kādēļ iepriecināt? Man tāda doma nebija priecāties par Vienotības šķelšanos. Mani labāk apmierinātu, ja jūs tur dažus subjektus izmestu ārā un turētu pa lielu gabalu.

    Kā arī saistībā ar pēdējiem Repšes un domubiedru paziņojumiem vai tā kā nebūtu pieklājīgi partijai kādu nostāju paust, nevis nelikties ne zinis, ka daļa biedru (lai arī Vienotības rindās pašreiz nekatīvi vai atstumti, bet tomēr redzami cilvēki) gatavojas startēt vēlēšanās nākamgad uz Saeimu kā konkurenti, un pie tam vēl runā par sadarbību ar SC?

    Tieši šīs biežās nenoteiktības/neizlēmības/skaidra viedokļa nepaušanas daudzos jautājumos un daļas Vienotības biedru SC mīlestības vai pārāk lielā liberālisma dēļ es neesmu vairs Vienotības (pirms tam JL) vēlētājs, bet esmu NA vēlētājs.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > grislits 12.03.2013. 09.17

    ilmac
    Es arī domāju, ka V šķelšanās esošajā situācijā par labu nenāks, lai gan esmu NA vēlētāja.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    kadrija > grislits 12.03.2013. 13.39

    “7 mīnusi” par jautājuma uzdošanu (?!), protams, priecē…

    1. Ko nozīmē tendence? Paskatījos avotos (lūdzu skat., zemāk) un Jūsu minētās tendences neatradu. Par šiem jautājumiem, labākajā gadījumā, tiek debatēts. Reālā situācija ir AI internacionalizācija:

    Somijā maģistra līmenī praktiski visas studiju programmās iespējams studēt angliski vai zviedriski. Programmas, kuras notiek somiski, tiek piedāvātas somu valodas kursi. Tas pats arī Zviedrijā. Tur 90% no doktorantiem disertācijas raksta angliski. Norvēģijā viespasniedzēji māca angliski, ar nosacījumi, ka jāiemācās norvēģu valoda 3. gadu laikā.

    (Lūk avoti: 1) http://www.timeshighereducation.co.uk/419064.article un 2)http://portal.hamk.fi/portal/page/portal/HAMK/In_English/Education/Finnish_education_system

    2. Es piekrītu, zems finansējums kavē mūsu AI attīstību un mūsu studenti ir spējīgi, nudien. Bet jautājums paliek spēkā. Kādēļ gan izglītības sistēmas internacionalizācija mazinātu mūsu nacionālo pašapziņu? Un kā AI to 20.gadu laikā ir cēlusi?

    3. Turklāt AI internacionalizācija nebūt nozīmē, ka latviešu valoda kā apmācības valoda izzustu. Ja vispār, tad tā AI kļūtu dinamiskāka. Jebkuras labas augstskolas brošūrā lasam, ka augstskolas lepojas ar starptautisku studentu propoprciju (kuri, par studijām, protams, maksā vairāk) un dara visu, lai šo plūsmu uzturētu.

    4. Visbeidzot, ārvalstu pasniedzēju piesaistīšana nebūt nebalstas uz ‘atalgojumu’ vien. Nereti tikpat svarīgas ir arī koleģiālas attiecības, kopīgas pētnieciskās intereses, kuras iedibinātas konferencēs, kopīgos projektos vai studijās. Pie tam, tikt aicinātam pasniegt kursus citās augstskolās var būt arī sava veida prestiža jautājums. Tā tas ir gan LU, gan RSU pieacināto pasniedzēju starpā.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

gliters 11.03.2013. 12.20

Nu ko, visi latentie SCenāristi – susurs, NS, zanE, dzeris u.c, uz priekšu!
Jums ir laba iespēja uzlabot savas demagoģijas prasmes, jo pēc būtības jums argumentu nebūs. Protams, varat arī godīgi atzīt (un tas pat būtu labāk), ka jums latviešu valoda ir prece un ka visumā jums nekas nebūtu pretī palīdzēt biedrenei Ždanokai paplašināt viņas vienvalodīgo pulciņu, ar viltu sadzenot tajā pēc iespējas vairāk latviešu.

+20
-21
Atbildēt

5

    Sandris Maziks > gliters 11.03.2013. 12.32

    zirnekliene Šeloba
    “Nu ko, visi latentie SCenāristi – susurs, NS, zanE, dzeris u.c, uz priekšu!”

    Tie nav latentie, tie ir maskētie. Atšķirība būtiska.

    +11
    -14
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > gliters 11.03.2013. 12.34

    susurs nevar tik ātri. Viņam jāsacer garš un asarains palags, kur kā neatņemama sastāvdaļa būs visu līdz šim pastrādāto un nosapņoto V. grēku uzskaitījums, tad brīdinājumi par nenovēršamo pasaules galu, ja Zatlera partija tiks aizslaucīta no politiskās skatuves, un beigās to, kas nav apjēguši RP izšķirošo lomu Latvijas 21.gadsimta vēsturē, kaunināšana.:))

    +22
    -12
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 11.03.2013. 12.34

    Ieradums maskēties ar laiku pārvērš “masku” par “otro dabu”.

    +11
    -10
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > gliters 11.03.2013. 14.00

    “Jums ir laba iespēja uzlabot savas demagoģijas prasmes, jo pēc būtības jums argumentu nebūs.” – tā kā argumentu pēc būtības nebūs, viņi liks mīnusus.

    +13
    -5
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > gliters 11.03.2013. 19.09

    …It would be hard to imagine that one of the Russian multi-billionaires became a candidate in Polish presidential elections; however, the question whether such a scenario may be applied in different countries remains valid. We have to remember – I do not want to go too far in my diagnoses – that in one of the Baltic States we had a chance to observe it being applied, and I do not mention Lithuania here…
    http://freepl.info/3972-situation-georgia-not-settled-yet-jaroslaw-kaczynski-gave-exclusive-interview-arcana-quarterly

    __________________________

    … in one of the Baltic States we had a chance to observe it being applied..

    Ja jau-Lietuva ne- tad vai tik te nau domāts Zatlera lielskungs?

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Janis 11.03.2013. 12.19

Druviete atbalstīja Vētru un izlikās, ka neko nesaprot pat tad, kad AIP dati tika publicēti un katrs, kurš māk skaitīt varēja pārliecināties, ka 25% no tiem ir pilnīgi identiski (copy-paste).

Domāju, ka viņas interese par AI kvalitāti ir tikpat patiesa kā šie 25% datu.
Pilnīgs AI politbizness bariņā ar veciem ZZS drauģeļiem – Rivžu un Vētru.

+28
-27
Atbildēt

16

    ievuliitis > Janis 11.03.2013. 12.21

    Kāds tam sakars ar krievu valodas lietošanas legalizēsanu valsts dibinātās augstskolās?

    +32
    -16
    Atbildēt

    0

    gliters > Janis 11.03.2013. 12.21

    Paga paga… Neizlokies – raksts ir par Ķīļa ieceri rusificēt Latvijas AI, nevis par Vētru.

    +29
    -19
    Atbildēt

    0

    grislits > Janis 11.03.2013. 12.23

    betijai un zirneklienei – j_zalitis tak liels RP un Ķīļa fans, tādēļ kaut kā jau jāizvairās no atbildības novirzot tēmu citā gultnē :)

    +25
    -15
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Janis 11.03.2013. 12.28

    Jā, roberts_j, bet gribētos tak, lai j_zalitis arī par raksta tēmu pasaka savu viedokli. Laikam nesagaidīsim:))

    +26
    -13
    Atbildēt

    0

    gliters > Janis 11.03.2013. 12.29

    Piemirsu j_zālīti savā latento SCenāristu saraxtā – kļūda sanāca…
    To jau varēja paredzēt, ka viņš centīsies novirzīt sarunu uz augstskolu “stagnātiem”, kuri cīnās pret “gaismas nesēju” (nejaukt ar “lāpnesi”) Ķīli.
    Vēl jau mums būs iespēja baudīt susura sirreālos opusus – jāiekārtojas ērtāk savos sēdekļos.

    +20
    -20
    Atbildēt

    0

    Janis > Janis 11.03.2013. 12.53

    Sakars tāds, ka ja cilvēks konsekventi pauž viedokli, kas iet pretī jebkādai loģikai, bet demonstrē vāji slēptas intereses, liela iespēja, ka arī katrs nākamais viedoklis būs tieši tāds pats.

    +18
    -19
    Atbildēt

    0

    gliters > Janis 11.03.2013. 13.10

    Un kāpēc ķīlis nevarēja cīnīties pret AIP, vienlaikus nemēģinot ieviest krievu valodu augstkolās.
    Piedod, ka aizmirsu arī tevi ierakstīt SCenogrāfos.

    +27
    -15
    Atbildēt

    0

    Edmunds Zālīte > Janis 11.03.2013. 13.46

    krievu valoda augstskolās? auseklīši jūk prātā? kaut kā neesmu dzirdējis, ka krievu valoda būtu starp EU officiālajām.

    +12
    -21
    Atbildēt

    0

    gliters > Janis 11.03.2013. 13.52

    frukc, vienmēr komentē rakstus pirms, nevis pēc izlasīšanas?

    +16
    -6
    Atbildēt

    0

    grislits > Janis 11.03.2013. 13.53

    frukc, esi likumprojektu un rakstu izlasījis? Runa jau nav par ES, bet ārpus ES valodu ieviešanu.

    +21
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Janis 11.03.2013. 15.13

    Par krievu valodu tur arī nekas nav rakstīts, ja kas, tā ka saceltā ažiotāža ir tikai Druvietes fantāzijas, kas inducējušas “nacionāļu” fobiju un kompleksu saasināšanos.

    +11
    -17
    Atbildēt

    0

    gliters > Janis 11.03.2013. 15.28

    Nu tad lai Ķīlis paskaidro, kādas tieši “ne ES valodas” viņš ir domājis.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Janis 11.03.2013. 17.06

    Amerikāņu:)

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Janis 11.03.2013. 19.05

    fantāzijas, kas inducējušas..
    _______________________________ ciklodola pārbagātību Haloperidola Haskija absinta apgaruotajās miesās?

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > Janis 11.03.2013. 22.48

    Zālīt, ja neesi redzejis Ķīli pēdējolaik tuvplana, papēti šo bildi/raksta ilustrāciju tuvplānā, — pat, ja netici info par viņa atkarībām. Starp citu, ļoti labs portrets, ko laskitājiem lasit kā avīzi.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Janis 11.03.2013. 23.05

    NellijaL Lūk, šī #ir ziņa – taupības pretinieka bankrots RT @petersoon111 Paul Krugman Declares Personal Bankruptcy dailycurrant.com/2013/03/06/pau…

    ————————————-
    «Taupības režīma pretinieks Krugmans bankrotējis!» izrādījās pīle
    http://www.db.lv/pasaule/taupibas-rezima-pretinieks-krugmans-bankrotejis-izradijas-pile-389668
    Vairākos, tostarp konservatīvos, pasaules ziņu portālos izplatījušās ziņas, ka izšķērdīgs dzīvesveids un neapdomīgas investīcijas līdz bankrotam novedušas ekonomistu Polu Krugmanu.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam