Pavļuts un Ronis vērtēs valsts uzņēmumu valdes locekļu atalgojumu
40Saistītie raksti
Aktuāli /
12. septembris
Žurnāls: Cik pelna valsts kapitālsabiedrību vadītāji?
Viedoklis /
5. septembris
Veselības aprūpes sistēmas hroniskās problēmas
Komentāri (40)
dro 09.01.2013. 12.44
Pavļuts un Ronis vērtēs valsts uzņēmumu valdes locekļu atalgojumu
_______________
Par šo tēmu IR nav ko teikt. Gaidīs vērtējumu, nav jau Grendes gadījums:)
0
silvija_vitina 09.01.2013. 10.40
No arhīva materiāliem
::: Zorgevicu atstādina, ieceļ Šlesera padomnieku Magoni
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers uzskata, ka pirmdien par «Latvijas dzelzceļa» (LDz) jauno vadītāju ieceltais Uģis Magonis ir pierādījis sevi kā labu nozares speciālistu un spējīgu vadītāju.
«Ir būtiski, lai jaunajam VAS «Latvijas dzelzceļš» vadītājam ir gan nozares uzņēmēju atbalsts, gan darbinieku atbalsts. Kā satiksmes ministrs esmu stādījis par mērķi panākt būtisku kravu apjoma pieaugumu, konkurences palielināšanu kravu pārvadājumos, kā arī PASAŽIERU PĀRVADĀJUMU ATTĪSTĪBU, tāpēc ir nepieciešams veikt uzlabojumus uzņēmumā un dzelzceļa nozarē kopumā. Esmu pārliecināts, ka jaunais uzņēmuma vadītājs to spēs,» norādīja Šlesers.
…
Tāpat jaunajam uzņēmuma vadītājam BŪS JĀUZNEMAS INICIATĪVA projekta «Railbaltica» virzīšanai, jo tas ir ekonomiski un politiski svarīgs jautājums visam Eiropas Savienības (ES) austrumu reģionam, turklāt tam ir pievērsta arī liela ES un plašsaziņas līdzekļu uzmanība.
http://www.apollo.lv/zinas/slesers-uzsver-magona-profesionalas-ipasibas-un-pieredzi/313913
Cik tālu esam tikuši ar Rail Baltica? Kur ir pasažieru pārvadājumi? Āaaa, nu ja.. tas jau atkal ir AS Pasažieru vilciens kompetencē.
2
garausiitis > silvija_vitina 09.01.2013. 10.50
tradutrīce – par Rail baltic rakstīju pagajušā gada vasarā. Tas ir liels sapņu projekts, kuru ļoti cītīgi virza igauņi ,jo viņi ir nolaiduši uz grunti pārvadājumus ar krieviju . Esmu savulaik pētijis projekta prezentāciju , tur viss ir šūts baltiem diegiem. Esmu to jau aprakstījis pagajušogad tepat IRā , manuprāt pie Zīles raksta. Nerakšos pa cipariem , bet ja atmiņa neviļ, tad tas projekts oda pēc ikgadējām dotācijām 100 mio Ls . Mums to vajag? Cik sapratu Eiropa uz to spiež un patreiz tiek domāts , kā zem tā projekta pabāzt apakšā infrastruktūras uzlabojumus , bija pat runa Daugavas šķērsojuma izbūvi par projekta naudu, savienojuma ar lidostu ut.t.t.
Rail Baltic ir nodalīts no LDz tāpat kā PV. LDz ir tīra komercstruktūra , kas ar to arī labi tiek galā :)
Pie kam PV nodalīja nost no LDZ Magoņa laikā , tāpat kā atcēla Ventspilij īpašos tarifus un novienādoja likmes :)
0
silvija_vitina > silvija_vitina 09.01.2013. 12.32
nu cik nu man ir tās vispārīgās zināšanas, dz/c nozarē ir 3 spēlētāji: infrastruktūras pārvaldītājs (pieņemu, ka LDz), pārvadātāji un uzturētāji (maintenance entities). Lai pārvaldītājs, pārvadātājs un uzturētājs nebūtu viena un tā pati persona (manuprāt, tas nav atļauts), LDz izveido meitas uzņēmumus. Taču man ir jautājums, kāpēc LDz ir meitas uzņēmums, kas nodarbojas ar kravām, bet nav meitas uzņēmuma, kas veic pasažieru pārvadājumus? Un ja jau veiksmīgais Ldz Cargo kāpina apjomus, uzslava tak par to pienākas Cargo vadībai?
0
silvija_vitina 09.01.2013. 09.41
Pirms salīdzināt vadošo darbinieku algas starptautiskā mērogā un pūst demagoģiju, ka “priekšnieku” atalgojums neatbilst ieguldītajam darbam, analoģiski ir jāizpēta arī izglītība. Baigi jau nu vienkārši ir salīdzināt divus skaitļus un pateikt, ka “tas nav godīgi un nav motivējoši”.
Bet interesanti, kāda ranga speciālisti vada kaimiņu dz/ceļu?
1) Eesti Raudtee – starp citu, tikai kopš 2012.g.sept., Ahti Asmann – finanšu jomas eksperts, izglītība – Tartu Universitāte,ekonomika
īsu CV kopsavilkumu atradu šeit:
http://investing.businessweek.com/research/stocks/people/person.asp?personId=34734781&ticker=SEBA:SS&previousCapId=671797&previousTitle=SKANDINAVISKA%20ENSKILDA%20BAN-A
2) Lithuanian Railway -Stasys Dailydka, izgl. Viļņas Tehniskā universitāte, transporta inž-tehn. fak, doktora grāds
CV Lietuvas Dz.c. mājas lapā:
http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3h3C2N_VzcPIwMDH3NHAyNTU69gPyd_QycfM_1wkA6zeAMcwNEAIo_TBBO88sZBxvjlQwz1_Tzyc1P1C7KzgzzKHRUB0K6nFA!!/dl2/d1/L2dJQSEvUUt3QS9ZQnB3LzZfRzgzT0VGSDIwMEw3QTAyNTVKU05CTzFCSjc!/
3) Uģis Magonis – izgl. ļeņingradas jūrskola. (Nav gan zināms, vai jūrā ir gājis – to CV nepasaka). To papildina plašais uzskaitījums par darbu daudzajās SM pakļautības padomēs (Satiksmes dievs Šlesers ar amatiem padomēs nav skopojies).
sk. LDz mājas lapu:
http://www.ldz.lv/?object_id=958
ai, bet pie mums valsts iestādēs izglītībai nekad nav bijusi izšķirīga nozīme. Galvenais, lai labs cilvēks.
5
garausiitis > silvija_vitina 09.01.2013. 09.55
tradutrīce – un kā tas iespaido darba rezultātus ? Vai Stasys Dailidka pagajušogad spēja noturēt kravu apjoma kritumu? Izskatās pat šādas metodes ir tikušas pielietotas – http://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/lietuva-demonte-dzelzcelu-un-izjauc-kravu-tranzitu-caur-latviju.d?id=32881273
0
silvija_vitina > silvija_vitina 09.01.2013. 09.59
klusais
un kā kravu apjoma pieaugums ir uzlabojis manu dzīvi, resp., pasažieru transportu?
0
garausiitis > silvija_vitina 09.01.2013. 10.10
tradutrīce – varbūt nevajag jaukt visu vienā katlā . Pasažieru pārvadājumus veic AS Pasažieru vilciens . AS PV ar LDz saista tas, ka PV izmanto LDZ infrastruktūru. AS PV ir SM tiešas pakļautības uzņēmums . Tas par transportu.
Ja par kravu apjomu , tad tie ir aptuveni 600 mio. latu ieņēmumi ar kravu loģistiku saistītajiem uzņēmumiem – LDZ ar meitas struktūrām , ostas un kas tik vēl nē – tur apakšā ir strādnieki ar labām algām , nodokļi u.t.t. Starp citu lasīju ka nodokļos pagajušogad LDz nomaksājis kaut kur 80 mio Ls – tas gan varētu būt daudziem nozīmīgi, it sevišķi pensionāriem :)
Bet perspektīvā – izskatās , ka LDZ meitas uzņēmums LDz Cargo būs tas , kas pirks jaunos pasažieru vilcienus :)
0
silvija_vitina > silvija_vitina 09.01.2013. 10.20
es jau nu gan, tieši otrādi, gribētu sajaukt to visu vienā katlā. Jo, saprotams, ka pasažieru transports nav peļņu nesošs, kurpretī cargo biznesam tādam ir jābūt. Būtu tikai normāli, ja no kravu pārvadājumiem tiktu dotēti un arī attīstīti(!) pasažieru pārvadājumi. Bet nekā. Tā vietā izveido atsevišķu AS, kam jāmokās ar katastrofālu līdzekļu neesamību, lai gan pasažieri tiek pārvadāti, izmantojot to pašu dz/ceļa infrastruktūru. Tas gan, saprotams, atkal ir milzīgs trūkums, jo, redz, maisās pa kājām kravu plūsmai. Nez kāpēc, starptautiskais pas.pārvadājums (reālā izpildījumā par starptautisko mēs varam saukt tikai virzienu uz Maskavu/pēterburgu) gan ietilpst LDz darbības jomā. Bet iekšējos pārvadājumus – tur lai iespringst AS Pasažieru vilciens.
0
garausiitis > silvija_vitina 09.01.2013. 10.39
tradutrīce – tad nu jautājums vai SIA”L-Ekspresis” ir LDz apakšstruktūra? Manuprāt tā ir privātā firma dibināta vēl tālajā 1993.gadā :)
Par pasažieru un kravu pārvadājumu apvienošanu – kas notiks ar kravu tarifiem? Kā mainīsies pārvadājumu apjoms , ja tarifus cels ? Nevajag tomēr komercpasākumus jaukt ar dotējamām lietām. Vienā brīdī LDz Cargo funkcijas pārņems citi pārvadātāji , mēs esam Eiropā un te ir brīvais tirgus – esi ko dzirdējusi par “Euro Rail Trans” piemēram.
esmu dzirdējis , ka lietuviešu pārvadātājam ar ir sagatavotas visas atļaujas te vest kravas – viena sīka kļūda un naudiņa tu tū …
0
alexander 08.01.2013. 19.33
Neviens no Roņa galvenajiem argumentiem neiztur kritiku. Pirmkārt, nav pamatota iemesla, lai nošķirtu sabiedrības valdes vadības un komercfunkcijas, jo valde jebkura gadījumā ir izpildinstitūcija, kas vada sabiedrību, nodrošinot peļņas gūšanu. Otrkārt, nevar vispārēji salīdzināt atalgojumu līdzīgās kompānijās kaimiņvalstīs un privātajā sektorā, neņemot vērā Latvijas konkrēto situāciju. Starp citu, Krievija arī ir Latvijas kaimiņvalsts, tomēr nešķiet saprātīgi salīdzināt Latvenergo un Krievijas enerģētikas kompāniju vadītāju atalgojumu situācijā, kad Krievija ir enerģētikas lielvalsts. Treškārt, Latvijas Dzelzceļs un Latvenergo ir monopoluzņēmumi savās nozarēs (elektrības pakalpojumu tirgus tikai no šī gada sākuma ir atvērts) ar attiecīgu tirgus varu, tādēļ to vadītāju darba nozimīgums arī vērtējams faktiski neesošas konkurences apstākļos. Un ceturtkārt, vairakkārtējs atalgojuma palielinājums vienmēr prasa objektīvu ekonomisku pamatojumu, nevis hipotētiskus pieņēmumus, ka bez tā attiecīgās personas rīt pusdienlaikā iesniegs atlūgumus.
3
dro > alexander 08.01.2013. 19.36
LoveLove. Pārmetumi par Latvenergo ne Ronim, bet Pavļutam.
0
Signija Aizpuriete > alexander 08.01.2013. 21.44
——–
Un, piektkārt….Un, sestkārt…… – Droši, pilsonīši, droši izklāstiet savus argumentus, baudiet demokrātiju!
А Васька слушает, да ест
http://www.youtube.com/watch?v=vk0lIO1yxeM
0
garausiitis > alexander 09.01.2013. 08.57
LoveLove – nu jau brīvais tirgus elektroenerģijai ar … zinu kas pērk igauņu elektrību :)
Par LDz – tur ir stipri sarežģītāka situācija un pirmajā brīdī tikai liekas , ka viss notiek pats no sevis . Kā labākais piemērs ir trīs Baltijas valstis un to dzelzceļu attīstība – Igaunija, Latvija, Lietuva . Igauņi kā 2006 ( ja pareizi atceros) pazaudēja kravas par 40% , tā tagad nespēj neko dabūt atpakaļ, kaut gan viņu ostas nav sliktākas kā kaimiņiem . Kaut kā viņiem NATO cenšas ar kravām piepalīdzēt … un arī elektromobīļus iepērk valsts , lai Mitsu vestu savus autiņu , bet rezultāti švaki – aptuveni puse no Latvijas. Lietuva visu laiku sacenšas ar Latviju , tiesa pēdējais gads ir ar mīnusu , dati vēl nav publicēti , bet provizoriski 7%. Lietuvieši starp citu pieņēma likumu par ebreju restitūcijām un dabūja NATO kravu pieaugumu caur Klaipēdu ( tas ilustrācijai kādi ceļi tiek ieti , lai dabūtu kravas ) . Latvija gadu beidza ar pāris % pieaugumu uz vispārējā krituma fona . Patreiz notiek nikna cīņa par ogļu kravām. NATO ar bija sasprūdis , tulīt vajadzētu atkal iekustēties. Tas ko publika neredz – notiek sarunas , lai krievi savu pusi elektrificē , Latvija ar gatavo projektu elektrifikācijai – tas samazinās tarifus un izmaksas . Es te varētu daudz pastāstīt. Uralmaš ir ievilkts kopuzņēmumā – būs sava vagonu ražotne un galvenais nebūs spazmošana par rezerves daļām remontiem. Atliek vien minēt cik tur ir personīgo saišu un cik biznesa loģikas. Var jau piemēram nomest Magoni , bet kā tas atsauksies uz pārvadājumu apjomu ? Domāju 10% noteikti nokritīs , bet ja pēkšņi kādam ienāks pizdings galvā , tad sāks remontēt kādu posmu un visi 20% pazudīs. Vajag to? Šobrīd Magonis ir dzelzceļa ķīlnieks un otrādi …
0
dro 08.01.2013. 19.27
Vai Vienotība domā, ka tas līdz pašvaldību vēlēšanām būs aizmirsts? Kurš atbild par SM?:)
0
Una Grinberga 08.01.2013. 19.10
1. Sanāk, ka valsts sekretārs viens pats var pieņemt jautājumu par algu apmēru uzņēmumu valdēm? Vai nav absurds? 1) cilvēks ar mazāku algu lemj par citu lielākām algām; 2) vien cilvēka kompetence/nekompetence nosaka veselas nozares attīstību. Kaut kāds absurds!!!
2. Privātajām firmām ir gada mērķi, kuri ir jāsasniedz, un par to arī lielais atalgojums. Valsts uzņēmumiem nav nekādu mērķu, neviens netiek atlaists par mērķu nesasniegšanu un vienmēr valsts ir gatava ieguldīt miljonus uzņēmumu glābšanai. Algas kā privātajā sektorā, bet pienākumi (vienkāršāki) kā valsts uzņēmumā. Kur loģika!
3. Ja jau algas tiek vairākkāršotas un pielīdzinātas privātajam sektoram, tad kādēļ nevar taisīt atklātu konkursu, kurā vecā valde arī var piedalīties. Tad tirgus noteiks, kurš tad ir tas labais vadītājs!
6
Signija Aizpuriete > Una Grinberga 08.01.2013. 19.25
——
Brīvais tirgus visu sakārtos! Grozies kā gribi – treknie gadi atgriežas:
http://www.youtube.com/watch?v=ocJ1_YDT43Q
0
dro > Una Grinberga 08.01.2013. 19.25
Nasing spešal. Pievienojos:)
0
garausiitis > Una Grinberga 08.01.2013. 20.02
NaSp – viss patreiz ir teātris … Reitingi liek tēlot . Visi visu zināja :) Gan Pavļuts, gan Ronis, gan Dombrovskis :)
0
Una Grinberga > Una Grinberga 08.01.2013. 21.11
@klusais
Tāpēc man derdzas Dombrovska divkosība… tagad vēl arī izliekas nezinām/neredzam/nedzirdam par Grendes 2 nedēļu komandējumu… vajag atzīt kļūdas nevis mālēt sabiedrībai acis!
0
Sandris Maziks > Una Grinberga 08.01.2013. 21.41
Nasing spešal!
Vai neliksies, pakaļa, reiz mierā par Grendes kundzes komandējumu?
Saceļot lielu troksni un putekļus par neko, var atstāt bez ievērības Zatlera ministru šeftes.
0
garausiitis > Una Grinberga 08.01.2013. 22.30
NaSp – un kā rīkotos Tu ?
0
aivars_silins 08.01.2013. 18.29
Ar šiem paziņojumiem arī visa tā “”vērtēšana”” beigsies. Neviens, sākot ar Dombrovski, tak nedarīs neko, kas var apdraudēt viņu krēslus. Priekš kam šitais teātris vajadzīgs?
1
Signija Aizpuriete > aivars_silins 09.01.2013. 00.27
———
Gan jau 2014.g.1.janvārī apjēgsi – priekš kam teātris vajadzīgas, kāpēc ‘gumija jāstiepj’ un ‘muļķi jālaiž’:
‘Vilks: Atalgojuma pieaugumam valsts uzņēmumos jābūt pakāpeniskam un piesaistītam rezultātiem.'(Diena.lv)
http://www.youtube.com/watch?v=Fbxv901x84Q
0
FaLcoN 08.01.2013. 18.05
Algu nav nepieciešams palielināt ! Lai nosaka rādītāju kopumu (piemēram, likviditāte, rentabilitāte u.d.c.), kuru uzlabošana, noturēšana papildus atalgojama ar iepriekš atrunātām piemaksām pie bāzes algas. Tā taču ir vadības atbildība. Ja vērtētu šādi (kvalitatīvi), neizslēdzu, ka lielo valsts uzņēmumu vadīšana nemaz nav bijusi tik veiksmīga.
Tautas baidīšana, ka aizmuks neaizvietojamie vadītāji, neiztur kritiku. Īsti nav dzirdēts, ka kāds būtu aizmucis, pat liesajos gados ne.
No otras puses: “taisnīgā” algas atgriešana vecajās sliedēs ir klajš spļāviens sejā visiem citiem, kuru algas nosaka valsts. Jo arī viņi varētu teikt, ka algas ir nekonkurētspējīgas, mazākas nekā Igaunijā un Lietuvā, bet viņu gandrīz vienīgā aizmukšana iespējama tikai uz ārzemēm…
0
dace_ampermane 08.01.2013. 17.50
valdošā kliķe zaudējusi saprātu mantkārības dēļ, lūk tā viņi iegūst sabiedrības nicinājumu un zaudē vēlēšanas. Tur nav nekāda ataisnojuma,ka valstī kur ir samērā liela nabadzība un kur vidējā alga ir 300 ls birokrāti saņem 20,000 tūkstošus dolāru mēnesī.
Vienotība neko netaisās darīt? taisns ceļš uz zaudējumu vēlēšanās.
Maijai > back to the USSR ! [par to ko viņa te ir iepriekšējās reizes sarakstījusi] Lai žēlabaināk, ar bērniņu?
1
ﮎandijs Be1t1kﮎ > dace_ampermane 08.01.2013. 19.05
klejotājs. Sūds par bitēm, ka tikai medus. Vai tad par šiem gadiem maz nākuši un gājuši ģeniāli “neaizvietājami” cilvēki? Kur viņi tagad, kā vēl neesam neesam gājuši bojā?:)
0
Elīna 08.01.2013. 17.37
Bet kapec tiesi vadibai un valdei pacel algas?Bez zemaka limena darbiniekiem vadoni nebutu nekas.Iznak ,ka vini tik arpratigi parstradajusies,ka jamaksa papildus!!!!Es nekad nesapratisu,kapec vadoniem jadabuj vairak oficiali.Gan jau neoficiali tapat kabatas piebaz,ka nu bez ta!!!
5
esmeralda_se > Elīna 08.01.2013. 18.09
>>>Bez zemaka limena darbiniekiem vadoni nebutu nekas.>>>
1917. arī daudzi tā domāja… Kā beidzās, labi zināms.
0
garausiitis > Elīna 08.01.2013. 18.48
Maija – nav brīnums , ka ar tādu domāšanu neko nespēj sasniegt dzīvē un atliek tikai sūkstīties :)
0
esmeralda_se > Elīna 08.01.2013. 20.57
>>>>Gan jau neoficiali tapat kabatas piebaz,ka nu bez ta!!!>>>>
Cik noprotams, ja pati tiktu “augšā”, par “vadoni”, arī zagtu – jo tur tak visi zog… Gandrīz vai pienākums. Un ja dalas ar tautu (kā viens otrs), tad jau kļūst par gaišo tēlu.
Skumji.
0
P_Dancis > Elīna 08.01.2013. 21.19
Raiti Līcīti – skumji ir tas, ka Latvijā ir viena no lielākajām sociālajām nevienlīdzībām ES. Neviens neaopstrīd, ka vadībai vajag konkurērtspējīgu atalgojumu. Taču tas nevar notikt uz zemākstāvošo rēķina.
0
Signija Aizpuriete > Elīna 09.01.2013. 00.32
——-otra puse Raiti Līcīti (..)
Taču tas nevar notikt uz zemākstāvošo rēķina.
=============================================================================
Nevar – , taču kopš 1991.g.21.augusta notika, notiek pašlaik – un notiks vēl ilgi, ilgi, ilgi…..
0
dro 08.01.2013. 17.28
LDz valdes locekļu atalgojums tika noteikts, pamatojoties uz pētījumiem, kuros salīdzināts atalgojums līdzīgās kompānijās kaimiņvalstīs un privātajā sektorā. Ronim arī esot informācija, ka nākamajā pētījumā skaitļi būs vēl lielāki, kas nozīmē, ka atalgojumam ir jābūt vēl lielākam.
1
manatuja > dro 08.01.2013. 17.42
lai pameiģina viņi tikt tajās kompānijās….
0
manatuja 08.01.2013. 17.24
Ko tur vērtēt izsludināt konkursu ar mazāku atalgojumu. Reālo darbu veic zemāka līmeņa darbinieki. Vienīgi, ja kāds izlecējs pieteiksies, tas vilku bars viņu noēdīs….
3
esmeralda_se > manatuja 08.01.2013. 18.05
Esi reāli vadījis kaut pāris cilvēku darbu? Atbildējis par kaut mazākās uzņēmuma vienības kopējo rezultātu?
Domā, jo augstāks postenis, jo vieglāk? Nu kaut kādā tīri fiziskā aspektā arī ir, bet nu ar to jau viss nebeidzas.
0
Sandris Maziks > manatuja 08.01.2013. 20.41
raitis_licitis
Lūdzu bez patossa!!!
Vai Šlesers pats, kurš sabīdījis savus draudziņus ienesīgos amatos, atrastu darbu privātā uzņēmumā par 500 latiem mēnesī? Tur nepietiek ar nekaunīgu mūli un būt par favorītu augsta ranga GeBešņikiem.
Gan Magones gan Žvīgura amatiem par 2000 mēnesī atrastos talantīgi un godīgi aizstājēji.
0
manatuja > manatuja 09.01.2013. 11.46
Jā esmu.Zinu savus plusus un mīnusus, ir šādas tādas rakstura problēmas veiksmīgai vadībai. (ne jau atkarības) Cieņu man izraisa piemēram šādi cilvēki http://www.grandeg.lv/
Cik šie uzņēmumi ir novirzījis līdzekļus zinātnei. Ja mūsu likumdošana atļauj veidot fondus un ziedot viņiem, tad katram no šiem uzņēmumiem būtu jāizveido fonds, kas saistīts ar nozari izglītībā un zinātnē. Pārsvarā viņi tikai saviem čomiem ziedo.
Valsts meži – viss, kas saistīts ar koku. (ko un kā no viņa var izspiest, protams arīs mežsaimniecības jautājumiem)
Latvenergo – enerģētikā (daudz ko nosaka enerģijas cena)
un tā varētu turpināt.
0
janazakovica 08.01.2013. 17.19
aga.lai aiziet kopaa uz pirti un tad var ari vertet loceklu atalgojumu..
0