Absurdā Amerikas ieroču kultūra

44

Komentāri (44)

Ilze Dukāte 22.12.2012. 08.46

Es tagad pats dzīvoju ASV, un varu pateikt, ka šī šaušana ir nedaudz savādāka. Tā patiesi ir aizķērusi visu sirdis, jo upuri bija mazi bērni.

Tādēļ ir cerība, ka tiks atjaunots kaujas ieroču aizliegums un aizvērti caurumu likumā, kas ļāva nopirkt šaujamo bez background check šaujamo izstādēs.

Daži republikaņi ir teikuši, ka atbalsta to un tādēļ ir cerība, ka tas izies cauri kongresam. Bet nu Obamam ir jārīkojas strauji, kamēr šī traģēdija ir svaigā atmiņā. Likums ir jāievieš jau janvārī.

0
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Ilze Dukāte 22.12.2012. 09.51

    ——–
    Obamam jārīkojas kā Bilam Miesniekam/Bill the Butcher? Taču diezin vai amerikāņu ‘ieroču kultūru’ (A.Banka) Obamas enerģiskā (haotiskā-?) rīcība spēs izmainīt pozitīvā virzienā…..
    ‘Viss ir galvās’ – , bet par galvu saturu rūpējas Hoļivuda:

    http://www.youtube.com/watch?v=WLKbcrC0krQ

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Ilze Dukāte 23.12.2012. 21.54

    Edgars Boitmanis
    Likumpaklausīgie baltie tiks atbruņoti par lielu prieku melnādaiņiem – bandītiem, kuriem likumi pie pakaļas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 21.12.2012. 22.07

——–A.Banka:’Absurdā Amerikas ieroču kultūra’
==============================================================================
Reālā Amerika: ‘ NRA propose armed guards for every US school ‘

http://www.youtube.com/watch?v=rJcrzAPeIPA

+1
-1
Atbildēt

0

oktaavs 21.12.2012. 18.20

Amerikānim ierocis ir viņa tradīcija un vēsture. Tas ir personīgās neatkarības simbols. Tāpat kā Līgo latviešiem. Tur nekāda moralizēšana un loģika nepalīdzēs.
Jeņķi nepadosies pēc kartējā, kārtējā prezidenta šķaudiena. Prezidenti iet, bet vēsture paliek.
Garīgi slimie būs vienmēr. Tāpēc jau nevienam neienāks prātā aizliegt cirvju un nažu tirzniecību.

+9
-1
Atbildēt

1

dace_roze_lmt_lv 21.12.2012. 17.13

Как могут муравьи судить о слонах?

И что муравьи могут сказать?

И разве слонам это интересно?

США – великая страна. А Латвия… Плюнь на нее США, и Латвия утонет.

0
0
Atbildēt

0

ARNO 21.12.2012. 16.58

Zīlonis istabā ir ka šāvējs bija ar Aspergera / Autisma sindroma mentālu novirzi. Šādi cilvēki neizjūt empātiju un var vēsā mierā šaut bērnus raizējoties tikai par ložu skaitu un mīļotā ieroča pārkaršanu.
Amērikas ieroču kultūra darbojas labi – tikai tā ir paredzēta nesazāļotiem racionāliem cilvēkiem ar šautenēm nevis automātiskiem kaujas ieročiem.

+6
-1
Atbildēt

2

efeja60 21.12.2012. 14.45

Problēma ir tā, ka ieroči nonāk psihopātu rokās. Lai saņemtu ieroci, būtu vajadzīga ārsta atļauja, kā arī jāparedz bargi sodi , ja ierocis atstāts brīvi pieejamā vietā, vai nodots kādam citam bez reģistrācijas. Ir nenormāli, ja ieroči mētājas skapī vai atvilknē. Tas ir arī viss, kas vajadzīgs.

+10
-2
Atbildēt

2

    Gaisma; Enģelis > efeja60 21.12.2012. 18.08

    Diemžēl štatos šizofrēniķi brauc arī ar mašīnām. Potenciāli bīstami verķi;)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > efeja60 25.12.2012. 16.31

    Latvijā šizofrēniķi ir bijušī arī valsts pārvaldes augstākajos amatos. Bija bīstami visai valstij, apdaud valsti, kaut mazāk, vēl tagad. Toties politiskie lobiji vairās deputātu kandidātiem ar likumu pierasīt veselības pārbaudes un publiskot informāciju par politiķu garīgo un fizisko veselību. Pēc tam brīnāmies, cik slimīgas izpausmes iedzīvotāji un pilsoņi dabū pār savam galvām un kakliem. Arī valsts vara, ja tiek neveselu individu rokās, kļūst par neokontrolējamu, jo neierobežotu — bīstamu un nāvējošu — ieroci.

    Ja par šaujamieroču izmantošasnas kultūru, tad:

    1. … nav saprotams, cik vecs ir Andris Banka: attieksme pret problēmu ir kā padmojlaiku vienvalodīgajam zampoļitam, kas padkrievu varu no tautas sargāja.

    2. Andris Banka attieksmē pāramerikanizējies, — visi piemeri vienīgi no ASV, vēl trakāk — aizdomas, ka tikai no atsevišķa spārna medijiem, avotiem. Citi komentu autori te jau — taisnīgi — pieminēja Šveices pašaizsardzības spēkus. Soreiz vēl neviens nav pieminējis Izraēlu, kur Izraēļas pilsoņiem, neatkarīgi no dzimuma, sasniedzot attiecīgo vecumu, jādien savā pašaizsardzības armijā un iemaņu, epjoties ar šaujamieroci, netrūkst, šaujamos nēsā arī ikdienā. Kurš te publisko atrastu statistiku par līdzīgiem gadijumiem Izraēlā, — ja tur tādi bijuši un gadās?
    Vienas — vēsturiski, sociāli — govjganu ar apšaubāmu pagātni un sociālajām izcelsmēm — kovboju! — valsts piemērs šoreiz nav tik nopietns, lai citu pasaules valstu praksi nevērtētu, — vismaz, pieminot vārdu “kultūra”.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

nefratete 21.12.2012. 14.05

Autora viedoklim nevar piekrist. Ieroču pieejamība/nepieejamība netraucēs sociopātiskam nojūgušamies cilvēkam nogalināt apkārtējos. Miermīlīgā Norvēģijā un Breivīks ir tam skaidrs pierādījums.

Turklāt autors ir visai tendenciozs, jau virsrakstā ieroču kultūru ASV nosaucot par absurdu un neveicot salīdzinājumu ar citu valstu ieroču kulturu. Rakstā paustā analīze arī ir stipri virspusēja, lai uz tās pamata kaut ko nosauktu par “absurdu”.

Tas, ka autors piesauc Džefersonu tik virspusēji vien jau liecina, ka tēmā viņš nav iedziļinājies. Ar valdības tirāniju jāsaprot ne tikai vispārīga vienas personas tirānija, bet arī katra individuāla valsts varas pārstāvja prettiesiska rīcība, tai skaitā, piemēram, indivīda tiesības pretoties prettiesiskai bruņota policista rīcībai. Skat piem. Indianas štatā notiekošās debates par civiliedzīvotāju tiesībām pielietot šaujamieroci pret policistu pašaizsardzības nolūkos.

Ja nu mēs runājam par “civilizēto eiropu” Šveice pagājušā gadā referendumā noraidīja kreiso partiju iniciētos ieroču pieejamības pat ne aizliegšanas bet ierobežošanas noteikumus. Kaut kā neesmu dzirdējis par civiliedzīvotāju masu slaktiņiem Šveicē.

+8
-3
Atbildēt

7

    Signija Aizpuriete > nefratete 21.12.2012. 14.15

    ——–Unabomberz:'(..)
    Tas, ka autors piesauc Džefersonu tik virspusēji vien jau liecina, ka tēmā viņš nav iedziļinājies’
    =============================================================================
    Kurš Rietumu demokrātijas un kapitālisma ieviesējs Latvijā sāks šai tēmā iedziļināties? Varbūt prezidents Bērziņš, kas vakardienas NRA rakstā slavē ‘nebijušas iespējas jaunatnei’ – jebšu ‘krutā’ profesore S.Veinberga, kas nebeidz savus atmaskojušos rakstus par Krievijas ‘kultūrimperiālismu’?

    Kamēr Latvijas TV ekrānos nevērosim 2009.g.13.janvāra notikumus – tikmēr globalizācijas/amerikanizācijas sērgu nopietni nepētīsim – , sak’, lai tās radītāji un izplatītāji ar to nodarbojas:

    ‘ Zviedrijas rietumkrasta ostas pilsētā Gēteborgā šodien otro dienu pēc kārtas turpinājās skolnieku un jauniešu grautiņi, kurus izraisīja kaislības un apvainojumi sociālajos tīklos, raksta vairāki zviedru ziņu portālu.’

    http://www.7guru.lv/zinas/zviedrija-izcelusies-sociali-mediju-grautini

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    nefratete > nefratete 21.12.2012. 14.52

    Nullei “Ja Gulbenes maniakam būtu bijis šaujamais – upuru noteikti būtu bijis vairāk…”
    ______________________

    Ja Jēkabpils spēļu zāles darbiniekam būtu tiesības nēsāt ieroci iespējams policists Znotiņš arī nebūtu nošauts.
    Ja Ciblā vienkāršam puisim būtu bijis ierocis, iespējams kaimiņš viņu nebūtu nežēlīgi nogalinājis, sadalījis gabalos un apracis (Ludzas ziņas, 17.10.2012).
    Iespējamības, ka kāds maniaks “nogalinās vairāk” pastāv un es to atzīstu. Bet tieši tāpat pastāv iespējamība, ka kāds likumpaklausīgs pilsonis būs ieguvis iespēju tiesiski aizsargāties pret uzbrucēju un kāda dzīvība būs glābta. Kaut vai tādā veidā, ka daļu no noziedzniekiem atturēs no prettiesiskās rīcības pats fakts, ka viņš var sastapt bruņotu pretestību.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    GirtsSudrabins > nefratete 21.12.2012. 15.26

    Salīdzinājums ar Breivīku ir pilnīgi nevietā.
    Breivīks ir kā Unabomberis – cilvēks kurš ilgstoši un mērķtiecīgi gatavojās savam terora aktam. Bet šādas šaušanas parasti ir (nenoliedzami ir arī izņēmumi, bet ne vairums) “sadzīves strīdu līmenī”, kad kāds psiholoģiski nelīdzsvarots tips kārtējās krīzes laikā izlemj “visiem atrgiebties” un šādās situācijas netiek plānotas ilgstoši, kā tas bija Breivīka gadījumā.

    Arī apgalvojums par to, ka ja spēļu zāli apsargātu ar ieročiem, tad policisti nebūtu nošauti ir ar neko nepamatots. Konkrētajā gadījumā laupītāji uzdevās par policistiem un apsardze diez vai pielietotu ieročus.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > nefratete 21.12.2012. 16.50

    bet arī katra individuāla valsts varas pārstāvja prettiesiska rīcība, tai skaitā, piemēram, indivīda tiesības pretoties prettiesiskai bruņota policista rīcībai
    =========================
    Katrs lošariks – govju gans tagad varēs izlemt, vai policista rīcība ir tiesiska vai prettiesiska?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > nefratete 21.12.2012. 17.07

    Paldies Dievam, nekad neesmu noļuvis situācijā, kad būtu vajadzība pielietot ieroci, bet esmu bijis liecinieks pirms padsmit gadiem situācijai, kad viens apdzēries līdz lopam atvelkās pie kolēģiem ar gāzes ieroci, kam aptvere izšauta tukša. Bet ja tas būtu bijis kaujas ierocis? Tāpat esmu redzējis apdzērušos apsardzes darbinieku ar ieroci pie jostas, kuru sašņorē policijas darbinieki. Tad vēl tas notikums stacijas laukumā (publiski zināms), kad apdzērušies policisti pazaudē ieroci, kuru iegūst noziedznieki. Pēdējā gadījumā tika sašauts cilvēks. Jo vairāk ieroču ir cilvēkiem uz rokām, jo lielāka iespēja, ka ar tiem notiek kāds negadījums, alkohola, paviršības vai vnk negadījuma dēļ. Kā zināms arī slotaskāts vienreiz gadā izšauj, nemaz nerunājot par nepielādētu vai pielādētu ieroci. Ierocis ir paaugstinātas bīstamības priekšmets un jo lielāka tā izplatība, jo vairāk traģisku gadījumu.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > nefratete 21.12.2012. 19.36

    >>>>Katrs lošariks – govju gans tagad varēs izlemt, vai policista rīcība ir tiesiska vai prettiesiska? >>>>

    Bija tāds slavens gadījums, kaut kur Latgalē, kad vietējie aktīvisti policijas pavadībā samērā prettiesiski meklēja “krutku” kāda mežsarga (Barkāns vai nebija uzvārds?) mājās…

    Konkrētais gadījums beidzās diezgan traģiski, bet jūs tak gribējāt piemēru. Un, vai šajā vai mežsargs ir pielīdzināms govju ganam vai nē?

    Daudz sakarīgāks Jūsu koments ir šis, kuram pilnīgi piekrītu, arī citi daudz “+” salikuši:
    >>> Problēma ir tā, ka ieroči nonāk psihopātu rokās. Lai saņemtu ieroci, būtu vajadzīga ārsta atļauja, kā arī jāparedz bargi sodi , ja ierocis atstāts brīvi pieejamā vietā, vai nodots kādam citam bez reģistrācijas. Ir nenormāli, ja ieroči mētājas skapī vai atvilknē. Tas ir arī viss, kas vajadzīgs. >>>>>

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Dāča, Dačuks, Desiņa 21.12.2012. 12.34

Foršs raksts, un ceru, ka autors biežāk šeit publicēsies.
Man patīk, ka autoram ir skaidra pozīcija.
Tomēr autors nav skaidri norādījis, ka šobrīd ASV tiek apspriesta tikai “kaujas ieroču” pieejamība. Tā ir tikai daļa no stobru skaita, man gan nav datu par lielumu, domāju ka zem 20%.
Cik saprotu, nav nekādu diskusiju par ieroču tirdzniecības vispār, kā tādas, ierobežošanu.
Nožēloju, ka man dažos dzīves brīžos nebija ierocis.
Domāju, ka problēma tomēr ir galvās, atcerēsimies vien pašu Grantiņu, Gulbenes bērnudārza slepkavu. Šādiem cilvēkiem ieroča izvēle ir maznozīmīgs, sekundārs jautājums.
Domāju, ka kritiskāk būtu jāvērtē savu līdzcilvēku uzvedības patterni. Liberālā attieksme pret indivīdu uzvedības novirzēm būtu pārskatāma.
Lai arī raksti ASV medijos aicina nesaistīt Konetikutas slepkavas garīgās slimības ar viņa nodarījumu, tomēr esmu pārliecināts par pretējo, un domāju, ka mājā ar garīgi slimo nedrīkstēja būt tādam arsenālam.

+7
-2
Atbildēt

5

    ——-Obrazs: ‘(..)
    Liberālā attieksme pret indivīdu uzvedības novirzēm būtu pārskatāma.’
    ==============================================================================
    Pareizi – un, tas liberāli-liberalistiskais process turpinās, jo sapīpējusies jaunatne šaudīties neies:

    http://www.youtube.com/watch?v=S1eIEzlMC7w

    ‘Vašingtonas štats ceturtdien (06.12.2012) kļuva par pirmo ASV štatu, kur ir atļauta marihuānas lietošana izklaides nolūkā.

    http://puaro.lv/lv/legalize-raksti/asv-legalize-marihuanu

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Dāča, Dačuks, Desiņa 21.12.2012. 16.47

    Lai arī raksti ASV medijos aicina nesaistīt Konetikutas slepkavas garīgās slimības ar viņa nodarījumu, tomēr esmu pārliecināts par pretējo, un domāju, ka mājā ar garīgi slimo nedrīkstēja būt tādam arsenālam.
    ===============
    Piekrītu pa 100%. Bet nu tas aicinājums vairāk ir, lai kovboji nesāk močīt garīgi slimos, līdzīgi kā pēc 11.sept bija aicinājums nemočīt musulmaņus.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Dāča, Dačuks, Desiņa 21.12.2012. 16.56

    Jautājums ir nevis par “arsenālu” (no kaut kādiem 4 ieročiem nekāds arsenāls nesanāk), bet gan par to drošību. Aizliegt būtu maigi izsakoties murgaini un netaisnīgi, un diskriminējoši pret ģimenes locekļiem, tajā pašā laikā prasība, lai ieroči tiktu droši glabāti gan ir pamatoti, turklāt visdrīzāk šis varētu būt tas gadījums, kad ar atslēgu vien ir par maz un visiem būtu jāprasa drošības līmenis, ko nevar viegli apiet, piemēram, obligāti glabāt ieročus seifā, kas prasa pareizās kombinācijas ievadīšanu, tikai atkal jautājums par to, cik liela no tā ir jēga, jo medību, sporta vai atpūtas ieročiem tas ir pilnīgi optimāli, taču pašaizsardzības vajadzībām var izrādīties bīstami. Viens risinājums būtu atļaut katram ieroču īpašniekam vienu, iepriekš izvēlētu un attiecīgi reģistrētu pusautomātisko pistoli vai revolveri un varbūt vienu papildus magazīnu glabāt mazāk drošā veidā, teiksim, atvilktnē.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Par to “arsenālu” nav konkrētu ciparu, bet AR15, Gloka un SigSauer pistoles jau ir padaudz nesamā. Mājā est bijušas vēl bises. Māte esot uzkrājusi ieročus (“stockpiling guns”) un pārtiku globālai katastrofai (Doomsday “preppers” movement). Mājā nav laidusi īpaši nevienu.
    ASV ieroču likumi ir tik komplicēti (neesmu gan jurists), domāju, ka ieroču glabāšana netiek pārbaudīta, attiecīgi tās mājas kombinācija bija, teikšu banalitāti, “eksplozīva”.

    Es tik prātoju, cik LV ir līdzīgu ģimeņu …?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    >>>>Es tik prātoju, cik LV ir līdzīgu ģimeņu …? >>>>

    Ar mūsu likumiem? Kad pat zemessargam ierocis jāglabā daļas noliktavā?

    Varbūt 10 atradīsi.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Gaisma; Enģelis 21.12.2012. 11.45

Kā apnikušas šīs eirokreiso sopļas(((

+5
-3
Atbildēt

1

janis17 21.12.2012. 11.40

Raksta autors laikam nesaprot, ka ne jau ieroči nogalina! Aizliegsim Šveices armijas nazīšus arī? Vismaz Olaines teritorijā? Būs mums arī nacionālais reālās kautkādas rīcības plāns….
Absurdi ir rakstīt par kokakolu un hamburgeriem un veselību valstī ar vienu no visaugstākajiem mūža ilgumiem pasaulē…
Ja mēs attiecībās ar VALSTS VARU esam paraduši sevi uzskatīt par melniem un maziem, tad absurdi ir uzskatīt, ka tā ir jābūt visur, ka varai nav jābaidās no tautas SPĒKA!!!

+10
-6
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > janis17 21.12.2012. 11.54

    ——-aivarsk Raksta autors laikam nesaprot, ka ne jau ieroči nogalina!
    ==============================================================================
    Var būt Obama nevēlas vēl piekto reizi kādā ‘masu šaudīšanās/mass shooting’ upuru bēru cermonijā uzstāties ar kādu runu? Tā ‘tautas vara’ tāda visai dīvaina kļūst Rietumu demokrātijas (visatļautības) un kapitālisma ( ieročus tirgo kā desas) apstākļos:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZiuyNUnTIso

    0
    -4
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 21.12.2012. 11.23

———Andris Banka:’Obama solījis tikt pāri politiskajiem šķēršļiem, nosakot ieroču regulāciju par vienu no centrālajiem jautājumiem otrajam prezidentūras termiņam’
=============================================================================
Lai Obamas administrācija vismaz pāri gigantiskajai ‘finanšu aizai/fiscal cliff’ tiek , kuru centīgie Volstrītas ‘kurmīši’ ir pēdējo divdesmit gadu laikā izrakuši! Vismaz vienu darbiņu vajag padarīt līdz galam, pēc tam varēs atsākt filosofēt par mentālo šķēršlu pārvarēšanu.
Pie darba, ‘bankisti’ !
=============================================================================
Andris Banka – assistant at International Monetary Fund
Washington D.C. Metro Area

http://www.linkedin.com/pub/andris-banka/13/385/ab5

+1
-1
Atbildēt

2

    efeja60 > Signija Aizpuriete 21.12.2012. 16.38

    Priekš kam? Kamēr dolāram ir pieprasījums pasaules tirgū, amerikai nekas nedraud, piedrukās dolārus un visa pasaule to aizu finansēs.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Signija Aizpuriete 21.12.2012. 16.43

    Starp citu, runājot par pasaules galu… Šodien beidzas ASV līgums ar federālo rezervju banku par dolāra drukāšanu, šī būtu ļoti interesanta tēma, ko visa kalibra un pārliecības komentētājiem aprakstīt no visām pusēm.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

manatuja 21.12.2012. 10.58

AUTORS:”Arguments, ka personīgi iegādāti ieroči spēj balansēt valdības rokās esošo spēku, ir vienkārši absurds. Bruņojies Čaks Noriss nespētu aizsargāt savu māju, ja valdība patiešām to vēlētos ieņemt.”

Absurds ir nemt par piemeru vienas majas ienemshanu
ASV patere aptuveni 40% no planetas IKP sarazo ap 20%
Ja ASV nemtu par piemeru Latvijas veiksmes stastu, tad tur sabiedriba to tik vienkarshi nepienemtu un ja nu galigi aizbrauc jumts cilvekiem, tad ierochu skaits summejaas un kopeja summa ir loti liela…

+7
-3
Atbildēt

0

grislits 21.12.2012. 10.52

No viernas puses – laikam jau samazinātos tādu gadījumu skaits ar apšaudēm, ja samazinātos (bet tikai tad, ja ļoti būtiskā apjomā) ieroču skaits apgrozībā un būtu sarežģītāka to pieejamība.

Bet, kā vienmēr ir bet. Kā jau es te iepriekš rakstīju, un kā autors savā rakstā apliecina – ASV ieroču pieejamības un lietošanas kultūra ir sena, ieroči bijuši pieejami vienmēr. Bet vai vienmēr ir bijis tik daudz apšaudes skolās, universitātēs u.tml.? Laikam jau nē, to skaits būtiski ir palielinājies tikai pāris pēdējās desmitgadēs.

Līdz ar to domāju, ka vaina ir meklējama citur – sabiedrībā un tās attieksmē pret lietām. Bērnus tagad audzina visatļautības garā, iegalvojot, ka tiem ir visādas tiesības, bet nav pienākumu, ka centrā ir tikai cilvēka ego un cilvēktiesības, bet absolūti ne sabiedrības kādas kopējas tiesības, masu kultūra ir orientēta tikai un vienīgi uz brutālu izklaidi, visatļautības propagandu u.t.t. manuprāt, ja grib ko labot, ir jāsāk vainas meklēt šajās sfērās un kaut ko grozīt, jo tas attiecīgi arī mainītu attieksmi gan pret to pašu ieroci, gan pret tā lietošanu, gan pret citiem cilvēkiem.

+8
-5
Atbildēt

4

    linda > grislits 21.12.2012. 11.30

    Attiecībā uz brutālo izklaidi un tās sakarību ar šaujamieročiem pastrādām slepkavībām, iesaku aplūkot šo Washington Post publicēto grafiku:
    http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/files/2012/12/video-game-chart-no-trendline.jpg

    Bet par to, ka mūsdienu bērnus audzina visatļautības garā un viņi nepareizi uzvedas un nerespektē vecākus savulaik teica jau Sokrāts. Ja pieņem, ka vienas paaudzes ilgums ir 20 gadi, tad kopš šī filozofa nāves ir nomainījušās aptuveni 110 paaudzes. Un, ja Sokrātam būtu bijusi taisnība, tad cilvēcei bija jau sen degradācijas dēļ jāaiziet bojā. Diemžēl visiem cilvēkiem piemīt vienkārša tendence – jo viņi paliek vecāki, jo vairāk liekas, ka jaunībā viss bija labi un pareizi, bet tagad ir nepareizi un tas labi nebeigsies. Nemaz nerunājot par briesmīgi izlaistajiem bērniem. Iesaku ielūkoties periodika.lv Ulmaņlaiku avīzēs. Tur varēs plaši izlasīt to, ka, piemēram, mūsdienu cienījamo, godājamo, pieklājīgo, dzīvesgudro un sirmo vecvecmāmiņu un vecvectētiņu paaudze savā jaunībā bija izlaistu razbainieku bars, kuriem nav ieaudzinātas pareizas vērtības, pienākuma sajūtas pret sabiedrību, Dzimteni un Vadoni.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    linda > grislits 21.12.2012. 11.33

    Attiecībā uz brutālo izklaidi un tās sakarību ar šaujamieročiem pastrādām slepkavībām, iesaku aplūkot šo Washington Post publicēto grafiku:
    http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/files/2012/12/video-game-chart-no-trendline.jpg

    Bet par to, ka mūsdienu bērnus audzina visatļautības garā un viņi nepareizi uzvedas un nerespektē vecākus savulaik teica jau Sokrāts. Ja pieņem, ka vienas paaudzes ilgums ir 20 gadi, tad kopš šī filozofa nāves ir nomainījušās aptuveni 1100 paaudzes. Un, ja Sokrātam būtu bijusi taisnība, tad cilvēcei bija jau sen degradācijas dēļ jāaiziet bojā. Diemžēl visiem cilvēkiem piemīt vienkārša tendence – jo viņi paliek vecāki, jo vairāk liekas, ka jaunībā viss bija labi un pareizi, bet tagad ir nepareizi un tas labi nebeigsies. Nemaz nerunājot par briesmīgi izlaistajiem bērniem. Iesaku ielūkoties periodika.lv Ulmaņlaiku avīzēs. Tur varēs plaši izlasīt to, ka, piemēram, mūsdienu cienījamo, godājamo, pieklājīgo, dzīvesgudro un sirmo vecvecmāmiņu un vecvectētiņu paaudze savā jaunībā bija izlaistu razbainieku bars, kuriem nav ieaudzinātas pareizas vērtības, pienākuma sajūtas pret sabiedrību un dzimteni un pret Vadoni.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > grislits 21.12.2012. 12.15

    —–Atis Rektiņš:'(..)
    Iesaku ielūkoties periodika.lv Ulmaņlaiku avīzēs.
    ==============================================================================
    Var būt vēl Zentas Ērgles grāmatas godātais ieteiks izlasīt, lai varētu salīdzināt Ulmaņlaikos augušo bērnību ar Padomijas mocībām?! Labāk nevajag, citādi nāksies šodienas tētiem un mamām uz daudziem jautājumiem atbildēt…
    =============================================================================

    Zenta Ērgle (dzimusi Vīgante) pazīstama kā populāra latviešu bērnu rakstniece. Sarakstījusi vairāk, kā 30 grāmatas ar kopējo tirāžu virs 2 miljoni eksemplāru, kas tulkotas 15 valodās.
    “Mūsu sētas bērni” (1956), / “Tā tik bija vasara!” (1959),
    “Esmu dzimis neveiksminieks” (1962), / “Tas sākās Puķu mājā” (1967),
    “Labi sēņu māmiņai” (1967), / “Ko stāsta vecās Rīgas ielas un nami” (1968),
    “Es pazīstu pulksteni” (1969),/ “Uno un trīs musketieri” (1970),
    “Operācija “Kanna”” (1971), / “Ieviņa Āfrikā” (1974),……..

    http://lv.wikipedia.org/wiki/Zenta_%C4%92rgle

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > grislits 21.12.2012. 14.48

    uz Robertu. Jā gan, bet šāvēji parasti ir tie, kas no šīs visatļautības skolās cieš – outsaideri, izstumtie. Attiecībā uz videospēlēm, kopš šad un tad uzspēlēju kādu šaušanas spēli, agresija man ir gājusi mazumā. Grūti gan spriest, kā šīs spēles ietekmē nenobriedušus prātus.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam