Atkal prezidents…

106

Komentāri (106)

Egitazz 21.12.2012. 11.14

Godīgi sakot, būšu tikai priecīgs, ja latvieši arvien mazāk zinās krievu valodu, maniem bērniem vēl vienas lielas valodas zināšanās būs tikai vēl lielāks pluss.

0
-1
Atbildēt

0

Lāsma Bunere 21.12.2012. 01.14

Ko nu tur piebilst par prezidenta vietas aizpildītāju Bērziņu, diez vai kas palicis nepateikts.
Piemērs par Poliju un vāciešiem gan neveiksmīgs. Ja Polijā 90% iedzīvotāju mācētu vāciski un kādiem 30% tā būtu dzimtā valoda, nezin gan kā tur būtu. Tie iedomātie 10 miljoni vāciešu varbūt jau sen būtu māteszemes skavās. Mums vienkārši paveicies, ka mēs esam pārāk maza valsts, lai mūsu mazās minoritātes puksti sasniegtu Eiropas ausis

0
0
Atbildēt

0

Kristīne 20.12.2012. 09.41

Bērziņš – valsts prezidents.Turpinājums Lemberga izteiktajā frāzē:”Zatlers man nav pretinieks!” Ar nopirktajiem balsotājiem Lembergs pasvītroja Zatlera niecību, jo lūk Latvijā par prezidentu var būt pat lielākais kretīns.

+1
0
Atbildēt

0

dace_ampermane 20.12.2012. 09.36

iedomājos mūsu patriotiskās Latvijas avīzes [diena,neatkarīgā,latvijas avīze]ar bērziņa portretu pa visu pirmo lapu un pāri tam uzraksts kā krievi teiktu ar aršinas izmēra burtiem [ar desmit collīgiem?]

ČALĪT! PA GALVU VAJAG,JA?

+2
0
Atbildēt

0

Sarma 20.12.2012. 04.47

Prezidents vispirms izspauj un tikai tad sak domat un atvainoties.Vecais krams sen nav dabujis pa muti no sievas,tapec! busim pacietigi,jo azis onka ir spitigs un dusmigas dabas.

+3
0
Atbildēt

0

Ilze Dukāte 20.12.2012. 03.46

Nu gan atradushi, kam piesieties. No visiem bullshitiem, ko Berzinsh ir pateicis, shis nu gan nav nekas.

Latvijā vajg mācīties krievu valodu!!! Tas, ka Latvijā 80% prot krievu valodu ir valsts stratēģiskā priekšrocība. Krievija, is strauji augoša ekonomika un tur tirgus liberalizācija ir neizbēgama. Tas ir tikai laika jautājums, līdz mūsu tirdzniecības apjoms ar Krieviju pieaugs.

Un nesaprotu, ja latvieshu jaunieshi iemacīsies krievu valodu, kā tas ietekmēs viņu latviskumu??? Viņi, ko sāks ģimenē runāt krieviski???

Man ir kauns par tādu latvieti, kā šī raksta autors. Latvieši ir iecietīgi pret citām kultūrām, runā vairākās valodās un ir kosmopolītiski. Nevaru sagaidīt to dienu, kad nacionālistu bullshits pazudīs no Latvijas politkas skatuves un mēs runāsim par patiesām problēmām.

0
-8
Atbildēt

6

    Sandris Maziks > Ilze Dukāte 20.12.2012. 05.41

    b-man
    “Krievija, is strauji augoša ekonomika un tur tirgus liberalizācija ir neizbēgama.”

    Tas drīza demontāža, sadalīšana un iztīrīšana gan ir neizbēgama, tāpēc krievu valoda, tukša laika nosišana. Tad jau labāk latīņu vai sengrieķu, tās atšķirībā no mākslīgās, krievu, vēl lietos šaurā lokā.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ilze Dukāte 20.12.2012. 08.55

    vajg mācīties krievu valodu!!!
    _______________________
    Lai ātri atšifrētu moskovītu rekolonizācijas plānus.Tādā nozīmē- jā.

    Tikai- tad jāmācās saprast arī kolonizatoru “plašā” psiche. Jāstudē Česlavs Milošs un Eva Thompson.
    Tad tai valodas zināšanai ir jēga.

    —-b-man “”- jauna moskaļu aģitatora kļička? “bl- skaja m- woschka”?’

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Ilze Dukāte 20.12.2012. 10.43

    Latvijā vajg mācīties krievu valodu!!! Tas, ka Latvijā 80% prot krievu valodu ir valsts stratēģiskā priekšrocība. Krievija, is strauji augoša ekonomika un tur tirgus liberalizācija ir neizbēgama. Tas ir tikai laika jautājums, līdz mūsu tirdzniecības apjoms ar Krieviju pieaugs.
    ———————————————————————-

    Murgi. Patiesībā notiek pilnīgi pretējais. Mosties.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Ilze Dukāte 20.12.2012. 10.43

    Un nesaprotu, ja latvieshu jaunieshi iemacīsies krievu valodu, kā tas ietekmēs viņu latviskumu???
    ——————————————————————–

    Nedomāju, ka ir jēga tev to skaidrot.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ilze Dukāte > Ilze Dukāte 22.12.2012. 08.17

    B-MAN “Krievija, is strauji augoša ekonomika un tur tirgus liberalizācija ir neizbēgama.”

    articulus100. “Tas drīza demontāža, sadalīšana un iztīrīšana gan ir neizbēgama, tāpēc krievu valoda, tukša laika nosišana. Tad jau labāk latīņu vai sengrieķu, tās atšķirībā no mākslīgās, krievu, vēl lietos šaurā lokā.”

    Krievijai IKP uz iedzīvotāju ir nedaudz lielāks nekā LV. Protams, tas lielākoties ir dēļ dabasresusrsiem, bet tomēr ārvalstu investīcijas Krievijā ir augstas. Nevelti Krievija tiek ieklāuta BRIC valstīs. Spiediens uz Putina režīmu liberalizēt ekonomiku ir liels. Ekonomiskā liberalizācija, Krievijā notiks tas ir Laika jautājums.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilze Dukāte > Ilze Dukāte 22.12.2012. 08.25

    BMAN Un nesaprotu, ja latvieshu jaunieshi iemacīsies krievu valodu, kā tas ietekmēs viņu latviskumu???
    ——————————————————————–
    ARTs
    Nedomāju, ka ir jēga tev to skaidrot.

    ————————————————-
    Vot es piemēram, esmu jauns latvietis, zinu krievu valodu, tāpat daži mani latviešu draugi to zina.

    es un viņi dzer alu jāņos, noliek svecīti pie pils 11. novembrī un fano par LV hokeja izlasi.

    PBK ziņas neskatos, jo diezgan vienpusējas. dažreiz paskatos Nasha Russia, jo patīk pasmieties

    Bet galvenokārt, Manas krievu valodas zināšanas dod man priekšrocibas darba tirgū, tas ir pluss jebkurā jomā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ojārs 20.12.2012. 00.26

Jābeidz vaimanāt par slikto Bērziņu, bet jāpieprasa valdībai, lai beidzot nevienā valsts iestādē vairs neskanētu krievu valoda. Tas būtu reāls ieguldījums valsts valodas stiprināšanā. Pašlaik okupantiem tiek radīts absolūts komforts – kā teica viena krievene, kas nesen no Krievijas pārvācās uz dzīvi Latvijā – “te man ir garantēta “polnocennaja ruskojazičnaja sreda”. Tāpēc Saeimā un pašvaldībās jāievēl politiķi, kas ir gatavi beidzot ieviest latviešu valodu, kā vienīgo valsts valodu.

+7
0
Atbildēt

7

    ilmisimo > Ojārs 20.12.2012. 00.51

    Jābeidz vaimanāt par slikto Bērziņu, ..
    ________________________
    un
    Jāpatur prātā ko runāja Ojārs Skudra:

    ……]Pavērsiens notika, kad par prezidentu kļuva Andris Bērziņ
    s…

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=354460:ojrs-skudra-ir-ar-nu-politika&catid=95:intervijas&Itemid=439

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Ojārs 20.12.2012. 01.26

    LA 06.07.2012, Ojārs Skudra: Ir arī ēnu politika
    “…Krievija darīs visu, lai gan tiešā, gan pārnestā nozīmē nopirktu Latviju. Piedodiet par rupjību – arī Nacionālās apvienības politiķus…”
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    interesants materials, var piekrist un var nepiekrist bet, – laba intervija.
    es domaju ka ar visam iespejam ko vinsh piemineja mums vajadzetu rekjinaties.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > Ojārs 20.12.2012. 09.00

    TanteSidra. “…Krievija darīs visu, lai gan tiešā, gan pārnestā nozīmē nopirktu Latviju. Piedodiet par rupjību – arī Nacionālās apvienības politiķus…”
    ______________________________________
    Ne mazāko šaubu. Gan jau nopirks, jautājums cik? Vai Jaunups, Āboltiņa, Štokenbergs un viņa domubiedri no SCP jau nav nopirkti? Tas nav apgalvojums, bet šaubas…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Ojārs 20.12.2012. 09.52

    TS: Piedodiet par rupjību – arī Nacionālās apvienības politiķus…”
    ——————-
    Un ko tālāk? turpināsim internetā lamāt prezidentu Bērziņu?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Ojārs 20.12.2012. 20.47

    lno _…Tas nav apgalvojums, bet šaubas…_
    ~~~~~~~
    lno, man tas shaubas ir lidzigas. es nezinu par kuriem varetu nakotne balsot, par NA es ari vairs viennozimigi nepriecajos. laikam tapat skatishos pec sejam nevis pec programinjam, un, – mes jau te par to vienosimies.))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Ojārs 20.12.2012. 20.50

    andrejs _…turpināsim internetā lamāt prezidentu Bērziņu?_
    ~~~~~~~~~~
    es nesapratu, neesmu vinju te lamajusi.
    es gan labprat vinju lamashu jo man vinsh nepatik.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > Ojārs 21.12.2012. 11.46

    Nē, pavērsiens notika jau tad, kad tālaika prezidente VVF mīkstināja valodas likumu, lai mēs tiktu ES. šaubos, ka tas bija tik strikti pieprasīts, ka nevarēja turēties pretī. Ļoti apšaubu VVF taisnošanos, bet no tā laika no maisa izlīda āža kāja – visur pastiprināti un uzvaroši sāka skanēt krievu valoda.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 19.12.2012. 21.46

Kungi, tikai mieru! Neradiet sev diskomfortu un nesaistiet kopā divas lietas. Pirmā: uz krievu nacionālisma parazitējošu cilvēku izdarības, otrā – krievu valoda. Krievu valodā runā daudzi cienīgi cilvēki, kuri nelien mums asīs, ausīs un mutē kā izbadējušās mušas. Un ir Lindermans, Osipovs, Kabanovs u.tml. Piekrītu, tamlīdzīgi tipi spēj apķēzīt visu, kas nāk priekšā, bet tādēļ nezūd vērtība pašai krievu valodai. Piekrītu, mūsu prezidents izsakās īpatnēji, bet nesagaidu šajā punktā dižas izmaiņas.

+1
-5
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Þanis Bezmers 19.12.2012. 23.57

    ————ierados Kungi, tikai mieru! Neradiet sev diskomfortu un nesaistiet kopā divas lietas.
    ==============================================================================
    Saruna iz sērijas:’Es viņam par Pēteri jautāju – viņš man par Jāni stāsta’

    G.Nāgels:Vai mūsu valoda patiešām ir tik mazvērtīga?

    A.Bērziņš: ‘Русский язык дает больше возможностей’

    http://www.fontanka.ru/2012/12/13/094/

    0
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 19.12.2012. 21.05

…………Pavērsiens notika, kad par prezidentu kļuva Andris Bērziņš. Ar noteiktu konsekvenci viņš īsteno politisko līniju, kas būtiski atšķiras no Vairas Vīķes-Freibergas politikas gan stila, gan satura ziņā. No pašreizējā prezidenta manāms mērķis vienot tos, kas gatavi par kaut ko vienoties. Manuprāt, tā ir neapstrīdama tendence. …… Latvijā jūtama ASV demokrātu partijas vēlme, lai šeit būtu “saprašanās” starp tiem, kas gatavi “saprasties”. ……………….
……….– Par dziļāku iekļaušanos ES ir daļa “Vienotības”, daļa RP, varbūt pāris politiķu no Nacionālās apvienības, bet ZZS un “SC” ir pret. “SC” nav nepieciešama Eiropas finanšu un politiskā integrācija, jo tā apgrūtinātu Krievijas kapitāla integrēšanos ES caur Latviju. Atcerēsimies, kā Krievijas kokrūpniecības uzņēmums “Sveza” gribēja iegūt īpašumā “Latvijas finieri”. Būtiski ir panākt, ka tiek pieņemts likums, kas liedz nodarboties ar reiderismu.

Manuprāt, Krievija darīs visu, lai gan tiešā, gan pārnestā nozīmē nopirktu Latviju. ..
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=354460:ojrs-skudra-ir-ar-nu-politika&catid=95:intervijas&Itemid=439

+4
0
Atbildēt

4

    Edzs > ilmisimo 19.12.2012. 21.24

    to teica Ojārs Skudra LA 06.07.2012.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ilmisimo 19.12.2012. 23.48

    ——
    Tā runāja īstens biznesmenis:

    ‘Investīciju baņķieris Ģirts Rungainis uzskata, ka ir tikai viens veids, kā Latvija var izkļūt no ekonomiskās krīzes – pārdodoties Krievijai. Tā viņš norādījis telekanāla PRO100TV raidījumam Вопрос с пристрастием.’

    Rungainis piedāvā Latviju pārdot Krievijai par 20 miljardiem eiro

    http://www.db.lv/citas-zinas/rungainis-piedava-latviju-pardot-krievijai-par-20-miljardiem-eiro-244306

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > ilmisimo 20.12.2012. 05.36

    edge_indran ——
    “Rungainis piedāvā Latviju pārdot Krievijai par 20 miljardiem eiro”

    Ušakovs/Zatlers būtu pārdevuši daudz lētāk, 20 miljardi, tomēr piķis.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > ilmisimo 21.12.2012. 11.11

    20 miljardi, tomēr piķis.
    ====
    nu redz, izrādās, jautājums ir tikai par cenu:))) tikai tagad ne Tabuns (gadi ne tie), bet tu skandināsi no tribīnes “Слава России” (Слава СССР vietā)

    0
    0
    Atbildēt

    0

My Paradise, My Rules 19.12.2012. 20.14

Piekrītu Betijas mīļotā cilvēka viedoklim, ka nedrīkst nicinoši izteikties par prezidentu. Ir lietas, ko vienkārši nedrīkst. Tas nenozīmē, ka nedrīkst kritizēt, uzdot jautājumus, censties, lai prezidenta kungs atbild uz tiem. Bet lamāties un apsaukāties nedrīkst.

Drīzāk būtu jāvēršas pret tādiem lembergiem, kas izvirza prezidenta kandidātus pēdējā brīdī. Un ko darīsim ar tiem latviešiem, kas par smuki nobruģētu ielu ceļ cilvēku debesīs tikai tāpēc, ka viņš ir darījis savu darbu, neņemot vērā, ka naudu par bruģīti Ventspils dome maksāja nevienam citam kā mēra sievai. Laikam jau tiešām viņa sieva arī nav viņa ģimene un visā Latvijā neviens neražo bruģi. Interesanti, ko Lemberga piekritēji domā par prezidentu?

+5
-7
Atbildēt

3

Ilgonis 19.12.2012. 19.43

Šim kolaborantam vajadzētu noteikt mājas arestu.
Lai dzīvo izkrāptajā viesu namā un neapkauno Latviju!

+12
0
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 19.12.2012. 18.26

Kaut kur par šo tieši šodien bija runa
———–
Jaunās produktu līnijas.
… Prezidenta jaunā čuguna līnija “Bērziņš atkal lej.”
http://radioswh.lv/swh/index.php?option=com_content&view=article&id=97&Itemid=151

+9
0
Atbildēt

0

TanteSidra 19.12.2012. 17.31

/
KV jāprot, lai:
1) orīģinālā lasītu Puškinu, Ļermont., Dostoj., Tolstoju;
2) studētu Ljas vēsturi;
3) saprastu latvju valodu un tās vēsturi (kam līdzinās vārdi muiža, klēts, baznīca, kapliča, svētki, talka, delna, valsts, pagasts u.d.c.?);
4) izprastu Ljas stratēģisko pretni austros no Zilupes (jaunākās ziņas par pretņa viepli: http://grani.ru/Society/Kids/m.209895.html);
5) pārraudzītu un izzinātu iekšējo oppozīciju Ljā (daži to sauc par kolonnu nr. 5?);
6) saprastos ar Ljas strat. partneriem Volgas un Baikala krastos (tatāri, bašķīri, kalmiki, burjati);
7) sekmīgi asimilētu (pārtautotu) nelatvjus.

+4
-8
Atbildēt

5

    AUTOEXEC.BAT > TanteSidra 19.12.2012. 17.53

    Piekrītu par punktu Nr.1.

    Viss pārējais, diemžēl, šā vai tā nozīmē tikai “stratēģiskās pretnes” un “iekšējās opozīcijas” spēles noteikumu pieņemšanu.

    Daudz efektīgāk saprasties ar “strat. partneriem Volgas un Baikāla krastos” varētu ar viņu pašu valodas pārzinošu tulku starpniecību, vai kādā no patiešām lielajām pasaules valodām, kaut vai, piem., arī citādi tik ļoti noderīgajā ķīniešu valodā. Sliktākajā gadījumā – angļu. Kaut vai tik banāla iemesla dēļ, ka tad līdz minimumam samazinātos iespēja runāto saprast “nevēlamām ausīm”. Turklāt svešvalodas pārzinošs kompanjons jau pats par sevi apliecina, ka ir nopietnāk ņemams cilvēks.

    +16
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > TanteSidra 19.12.2012. 19.41

    “KV jāprot, lai:
    1) orīģinālā lasītu Puškinu, Ļermont., Dostoj., Tolstoju;” – varbūt tomēr ir labāk oriģinālā lasīt Šekspīru, Dikensu, Hemingveju, Londonu?

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > TanteSidra 19.12.2012. 19.43

    Bišku iebrauci auzās, tieši Ķīnā ļoti vēlams zināt attiecīgo valodu (standartizēta ir tikai rakstiskā valoda); protams, prātīgi izmantot savu tulku, taču vairumā gadījumu tas būs kāds vietējais, tādēļ labāk, ja pats puslīdz saproti, ko viņš saka tālāk. Cita lieta, cik brauc uz Ķīnu vai Krieviju tāda līmeņa sarunām? Jādomā, ka tik maz, ka pagaidām nav pat vērts speciāli šīs valodas mācīt skolās. Turklāt lai nu ko, bet angļu valodu jebkurš nopietns uzņēmējs Ķīnā pārvalda tā, ka vidējais latvietis var tikai iet nokaunēties, ja tā prāta spējas maz ļautu apjēgt milzīgo atšķirību.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > TanteSidra 19.12.2012. 19.54

    Aizmirsi vācu valodu, lai lasītu oriģinālo Beowulfu un Kafku, un Nīči, un Gēti, un vēl tu aizmirsi japāņu valodu, lai lasītu oriģinālo Akutagava Rjūnoske (patvaļīgi latviskoju) un Nobela prēmiju literatūrā saņēmušā Haruki Murakami darbus; vēl japāņu valodas kaut vai tikai mutiska saprašana ļautu skatīties oriģinālvalodā bez subtitriem Akira Kurosava filmas, ko daudzi slaveni Holivudas režisori ir nosaukuši par viņus visvairāk ietekmējušo režisoru.
    Tā, kur es paliku, nu, protams, vēl der zināt somāļu un arābu valodas, jo kam gan var negadīties nokļūt pirātu vai teroristu gūstā..

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > TanteSidra 19.12.2012. 20.22

    Eh, un atkal kariņš par un pret valodu. Nav jau runa par to! Runa ir par to, ka mums uzspieda un diemžēl joprojām uzspiež valodu, kas, pateicoties lielajam lietotāju skaitam mūsu valstī, vai izspiest latviešu valodu. Ja mūsu valstī viss būtu līdzsvarots: latvieši būtu stabilā vairākumā, nebūtu tik jūtams Krievijas diktāts, kā mums jādzīvo, kādā valodā jārunā, nebūtu tik daudz ļautiņu, kas atvērtām mutītēm klausās visu, ko saka Krievijas un PSRS nozombētie pašmāju politiķi, mēs tiešām būtu lepni, ka protam krieviski, vāciski vai spāniski. Bet tagad šīs burvīgās valodas prasme jāizmanto pagrīdē, jo es vienkārši nedrīkstu runāt krieviski, lai nemuļķotu Latvijas krievus.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

lismanis 19.12.2012. 16.36

priekš kam mums vispār vajadzīgs prezidenta institūts/amats kā tāds? kāpēc premjers nevarētu pārstāvēt valsti? es esmu par to, ka valsts prezidenta amats vispār nav vajadzīgs. nauda valsts budžetā arī ietaupītos. kāpēc nodokļu maksātājiem būtu jāuztur šāds reprezentatīvs amats? un pēc tam vēl jāmaksā par viņa dzīvokļiem, mašīnām u.tml. pēc prezidentūras beigām.

+3
-4
Atbildēt

4

    ievuliitis > lismanis 19.12.2012. 17.09

    Amatu nevar radīt un atcelt dēļ kādas konkrētas personas, kas sēž tā amata krēslā. Pasaki igauņiem – kam jums tas prezidents vajadzīgs? Piekrītoši galvas pamās varbūt vienīgi uz austrumiem kursu ieturēt gribošie. Visi citi teiks, ka gan Lennarts Meri, gan Ilvess ir izdarījuši valstij ļoti daudz laba, tāpēc arī vajadzīgi. Tieši tāpat mūsu valstī Prezidents ir vajadzīgs gan dēļ tā lai GODAM pārstāvētu valsti dažādās starptautiskās organizācijās, institūcijās, ārzemju vizītēs un masmedijos, gan lai sekotu likumdošanas procesam un PRASMĪGI koriģētu likumdevēju pieļautas aplamības. Nevienā no tām pozīcijām Bērziņš nedarbojās pat ne kaut cik pārliecinoši. Viņa izteicieni un uzsāktās iniciatīvas nedod valstij neko, izņemot pārpratumus.

    +18
    -1
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 19.12.2012. 21.37

    es arī nesaku, ka amats būtu jālikvidē dēļ kādas konkrētas personas. pat ja Meri vai Ilvess būtu Latvijas prezidenti, es uzskatītu tāpat.

    un igauņiem man nekas nav jāsaka. ja igauņi uzskata, ka viņiem ir vajadzīgs prezidents – ļoti labi, lai viņiem ir prezidents, bet vai tad mums visā ir jālīdzinās igauņiem?

    es uzskatu, ka mums nav vajadzīgs šāds amats un ka prezidenta funkcijas tik pat labi varētu pildīt arī, piemēram, premjers. kāpēc nepieciešams tā nodalīt valsts reprezentēšanas funkcijas no reālās izpildvaras funkcijām? pārējās prezidenta funkcijas arī varētu pārņemt citas amatpersonas.

    bet tas nu tā … lai atteiktos no prezidenta amata vispār būtu ļoti būtiski jāgroza Satversme. kas aicinātu izveidot valdību? kas izsludinātu likumus? premjers to darīt nevar. tā būtu nopietna konstitucionāla reforma.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    gunta > lismanis 21.12.2012. 01.26

    Tu domā ka premjeram darba nepietiek?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 21.12.2012. 09.21

    Jekabs – par to nav runa. es domāju, ka šāda prezidenta institūta uzturēšana ir ļoti dārga un ka no tās nav atdeves. taču es domāju, ka tas nebūtu pietiekošs pamats veikt konstitucionālu reformu, par ko rakstīju iepriekšējā komentārā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

mariam 19.12.2012. 16.18

Šķiet, ka normālā sabiedrībā, valstī pietiktu tikai piektdaļas to muļķību, ko sarunājis Bērziņš, lai šādu personu vienkārši vairs neņemtu par pilnu. Diemžēl Latvijā viņu intervē, uzklausa kā tādu viedo, lai gan vienīgo leģitimāti un svaru (bet ne jēgu) viņa viedokļiem piedot nejēdzīgi iegūtais un neatbilstošais amats. Skumji. Un vēl skumjāk ir tad, kad viņu intervē kādi citvalstu mēdiji.

+17
-1
Atbildēt

1

    janis17 > mariam 19.12.2012. 22.26

    Piekrītu, un gribētu, lai Tu pievieno, cik lielas daļas no to visu sastrādāto, sarunāto muļķibu pietiktu, lai patriektu ušasķiku?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Mārtiņš 19.12.2012. 15.51

Ir starpība starp valodas zināšanām un tās lietojumu. Zināt kādu svešvalodu – tas nav slikti, tas ir pat ļoti labi. Savā valstī attiekties no savas valodas par labu svešvalodai, kura turklāt ir ieviesta okupācijas rezultātā, nav vienkārši slikti – tas ir nožēlojami.

Tur arī ir tā starpība. Neredzu neko sliktu, ja krieviski (vai, starp citu, angliski) sarunājos ar baltkrievu, Krievijā dzīvojošu krievu, ukraini vai kazahu. Taču ir nepieļaujami Latvijā nerunāt latviski ar Latvijas iedzīvotāju.

Tas taču ir tik vienkārši, vai ne? Taču jābrīnās, cik cilvēki dažkārt ir aprobežoti. Kad es dzirdu tādas frāzes kā “es ar Latvijas krievvalodīgajiem runāju krieviski, jo tā mācos krievu valodu” vai arī “nobalsojot referendumā pret krievu valodu. mēs faktiski balsojām par angļu valodu”, nezinu – smieties vai raudāt u.

+21
-1
Atbildēt

1

arnolds_kalva 19.12.2012. 15.38

Valodas jautājums ir viens no piemēriem, kas apliecina utopiskās domāšanas dzīvīgumu daļā latviešu. Tas biedē. Boļševiki nebūt ne visi bija asinskāres pārņemti briesmoņi. Nu, vismaz tie mūsu bāliņi, kas aizgāja sarkanajos strēlniekos, tādi taču nebija, vai ne? Bija “Kremļa fantasta” un tā domubiedru galvās iznēsāta ideja par to, kā padarīt šo pasauli sociāli taisnīgu un pat labāku. (Ļoti laba ideja, tikai, ak vai!, utopiska.) Un šo ideju viņi centās realizēt dzīvē cik spēka. Dzīve sīvi pretojās, tāpēc reizēm pret to nācās izturēties diezgan skarbi, lai tā kaut cik atbilstu teorijai. Arī mūsu streļķi tur roku pielika (Vācietis, Peterss, Bērziņš u.c. mazāk slaveni). Galu beigās idejas iemūžinātāji tai atmeta ar roku.
Tagadējie cīnītāji par latviešu valodu visur un vienmēr ir savā ziņā līdzīgi. Ideja ir laba, un, ja nebūtu mēs savā muļķa prātā atteikušies no Tobago, tad varētu pārcelties uz turieni, savā starpā runāt tikai latviski, bet tiem, kas izkāptu krastā un nerunātu ar mums latviski- galvu nost! Bet, diemžēl vai par laimi, mēs atrodamies teju pašās Eiropas krustcelēs. Mēs varam apraudāt savu ligvistisko nevainību, bet mēs varam būt lieliski gidi rietumniekiem viņu mēģinājumos iekļūt resursiem bagātajā Krievijā un Baltkrievijā, ja protam “K” valodu un mentalitāti izprotam labāk. Viss pašu ziņā. Tikai, lūdzu, bez utopiskām idejām.

+4
-20
Atbildēt

7

    ilmisimo > arnolds_kalva 19.12.2012. 17.39

    ..mēs savā muļķa prātā atteikušies no Tobago, ..
    _________________
    Nu kādēl vienmēr šitādi kretīni kā “edgars” savu stulbumu cenšas ”pierakstīt”‘ visam zociumam?

    Kretīna vientulība?

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > arnolds_kalva 19.12.2012. 17.40

    … mēs varam būt lieliski gidi rietumniekiem viņu mēģinājumos iekļūt resursiem bagātajā Krievijā un Baltkrievijā, ja protam “K” valodu un mentalitāti izprotam labāk. Viss pašu ziņā. Tikai, lūdzu, bez utopiskām idejām.
    ——————————————————————

    Smieklīgi lasīt, kad no utopiskām idejām brīdina kāds, kas pats ar tām ir smagi slims.
    Krievija, tavai utopista zināšanai, ir PILNA ar ārzemju kompānijām, kas cenšas piesūkties tās energoresursiem. Un ne tikai ar tādām, tur lien visi lielie ražotāji, kam nav slinkums. Tagad nosauc kaut vienu, kurš ir izmantojis Austrumeiropas “gidu” ? Vislabākais piemērs ir Gazproma uzpirktais Šrēders – tu domā, ka viņš kaut vārdu saprata krieviski, kad tika ņemts darbā ? Kopsavilkums – krievu valoda 100 gadus nav vajadzīga, ja iecerētais bizness ir krieviem interesants. Toties iekulties nenormālos sūdos ar krievu valodā noslēgtu “vienošanos” ir iespēja, teiksim tā – ap 99%.

    Bet ir vēl viena cita lieta, kādēļ es principā centos saviem bērniem krievu valodu nemācīt (beigas tāpat jau ap 12 gadu vecumu +/- apguva D-pilī dzīvodami) , un to pašu iesaku darīt arī citiem.
    Apspriežot krievu valodas lietderīgumu glupākais, ko var darīt, ir salīdzināt mūs ar turkiem vai itāļiem. Uzdod pats sev jautājumu – ar ko aprobežojas krievu val. lietošanas aptvērums Itālijā un Latvijā. Itālijā krieviski max. tiek pasūtīta kafija vai Gučči šlipse (nu un tādā garā). Kas savukārt krieviski tiek pludināts Latvijā , ņemot vērā Kremļa plānus par “lielākās 20.gs ģeopolitiskās kļūdas” labošanu ?
    Savulaik agrīnajos 90.-jos pie mežonīgā kapitālisma tik tikko sāka rasties visādi “kabeļu operatori”. Kopš tiem laikiem ir zināms stāsts, kad pilnīga likumu deficīta apstākļos, pa kabeli visu dienu tika dragāta “pornuha” un vardarbība – un jebkurš mājās sēdošais bērns to nekontrolēti skatījās cauru dienu. Vai pie tā bija vainīgs televizors (kas ir TIKAI INFORMĀCIJAS NESĒJS, tāpat kā krievu valoda). Protams nē, vainīgi bija tie, kas šo nesēju piegrūda ar jau minēto porno. Bet ko tad varēja darīt TV kastes īpašnieks ? Aiziet, piekaut reketa apsargāto “kabeļoperatoru” ? Nē. Reāli – tikai pārcirst kabeli, lai paglābtu sava bērna psihi.
    Tieši tāda pati situācija ir ar krievu valodu – tik ilgi kamēr krievvalodīgās informācijas telpas “kabeļoperators” ir Kremļa mafija un viņu vietējie bratani. Un kamēr valstī pie informācijas līdzekļu kontroles sēž bezzobaini jefiņi (cerams, ka tas beidzot var mainīties) – tikmēr jādara viss, lai šis kabelis vai nu ir nogriezts, vai to lieto pieredzējuši cilvēki, kas labi zina, cik maksā “bezmaksas siers”.

    +21
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > arnolds_kalva 19.12.2012. 19.36

    >Arts
    Pilnīgi pareizi. Taču nav vērts tā pūlēties visādu edgaru dēļ. Ar tādiem edgariem ir pilna Latvija, pat prezidents mums ir edgarveidīgais, un viņus nepārliecinās nekādi argumenti, jo viņi taču ir kļuvuši garīgi un materiāli bagātāki, zinot krievu valodu. Viņiem vismaz tā liekas.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > arnolds_kalva 19.12.2012. 20.02

    Ciniķi, es domāju, ka ir vērts pūlēties, varbūt ne kāda atsevišķa kremļa stabules pūtēja dēļ, bet tā viena no tūkstoša dēļ, kurš izlasot ARTs teikto kaut uz sekundi padomās. Vienreiz, ottreiz, trešoreiz. Mūsu ir baigi maz, lai varētu atļauties necīnīties pret kremlinu bīdījumiem PILNĪGI visās frontēs.
    Vajag dot pretsparu, tāpēc aicinu rakstīt te un visur citur, kur vien iespējams.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > arnolds_kalva 19.12.2012. 23.10

    Edgars
    “Boļševiki nebūt ne visi bija asinskāres pārņemti briesmoņi.”

    Pareizi ir, nešķirosim.
    Ka man tēvs teica, krievi, sarkani, balti vai brūni visi ir zagļi un slepkavas. Atvainojos tiem 10%, kas nav impērasti, rusisti vai neostaļinisti, bet tie jau nemaz arī nav krievi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    arnolds_kalva > arnolds_kalva 20.12.2012. 16.28

    Ne pārāk mīļie budžeta iestādēs tupošie, kā “ARTs”, “ciniķis” &Co. Sēžot savās darba vietās ar garantētajām algām, jums ir pilnīgi vienalga, vai apmeklētājs savu problēmu atrisinās vai nē, galvenais, lai runā pareizi. Bet aizejiet un pastrādājiet jebkurā uzņēmumā, kura eksistence ir atkarīga no tā, cik tas nopelna. Nodemonstrējiet tur savu lepno stāju. Kad pāris- trīs labi klienti būs aizgājuši pie konkurentiem tāpēc, ka tur viņiem izrāda pretimnākšanu arī valodas ziņā, jūsu šefs, lai arī viņa mašīnu, iespējams, rotās pat trīs Latvijas karodziņi un sarkanbaltsarkano lentīti viņš nenoņems pat gulēt ejot, iespers jums ar kāju pa to daļu, kas jūsu tagadējā darbā ir teju galvenā, un novēlēs jums laimīgu lidojumu. Pelnīti. Ja spējat, padomājiet, kāpēc, piemēram, visi zobārsti runā gan latviski gan kriviski. Vieniem var just krievu akcentu, citiem- latviešu, bet runā. Ēst ta gribas- pašam, sievai, bērniem.
    Un vēl. Latvieši ir iestrēguši vakardienā, bet neko no tās nemācās. Cik laimīgi visi bija, kad 1939. vācieši brauca projām. Izrādījās, tā bija zapte, sūdi atnāca pēc tam. Šodien mēs ņemamies ap okupāciju un krievu valodu, lai gan globālā kontekstā pirmais intersē tikai mūs, bet ar otro atšķirības nav nemaz tik drastiskas (indoeiropiešu valodu grupa, ja kas). Vai apgaismība atnāks tad, kad Rīgā mošeju būs vairāk nekā baznīcu, bet mēs, savstarpēji kašķējoties, būsim palaiduši garām brīdi, kad to varēja nepieļaut? Palasiet prognozes tuvākajiem 20 gadiem. Tas, ko mēs šodien redzam un uzzinām par Zviedrijas, Dānijas, Nīderlandes problēmām ar ieceļotājiem, ir mūsu iespējamā nākotne. Un vai patiešām ir jānotiek kaut kam ārkārtējam, lai, kā savulaik uz barikādēm, galvenais būtu, kurā pusē esi nevis valoda?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > arnolds_kalva 20.12.2012. 17.47

    Edgars … Ne pārāk mīļie budžeta iestādēs tupošie, kā “ARTs”,
    —————————————————————

    Paklau, tu , iedomības pūsli, no kurienes tev informācija, ka es strādāju valsts (pašvaldības) iestādēs ???

    Kā arī no kurienes tev tāda pārliecība, ka privātie uzņēmumi strādā tieši tā, kā tev šķiet pareizi ?
    Manuprāt vesels RIMI tīkls runā praktiski tikai latviski, vismaz Rīgā u.c. pilsētās – viņiem vienk. nav laika pie kases domāt kādā valodā runāt ar klientiem – un tādēļ tur mazāk pircēju nav palicis. Protams, tā nav Daugavpilī, bet tas nenozīmē, ka tā nevarētu būt.

    Viss ir atkarīgs tikai no gribas rīkoties. Ja šovinistam gribēsies ēst, viņš nāks un pirks tāpat – aizmirsīsies visa lepnība.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Marija Mičūne 19.12.2012. 15.38

Latvijas tauta pagaidaam nav sev izveidojusi taadu sistemu, peec kuras par prezidentu vareetu ieveeleet TIKAI taadu cilveeku, kursh prot izteikties gudri un par jebkuru teemu.
Bet vismaz banku lietas musu pasreizejais prezidents saprot pietiekami, lai neatkartotos “nasing spesal” parodija.
VISU mees varam gribeet, bet dabuut nevaram. Vismaz ne no A.Beerzina.

+1
-10
Atbildēt

3

    Kaspars Špūle > Marija Mičūne 19.12.2012. 15.51

    Veri spešal
    http://www.youtube.com/watch?v=a-Wu7MNpHm4

    Žēl, ka viņš tur nerunāja par banku lietām :)

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Marija Mičūne 19.12.2012. 19.29

    Viņa izpratni par banku lietām mēs redzējām 1998. gadā, kad viņa izpratnes dēļ Unibanka zaudēja miljonus.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > Marija Mičūne 19.12.2012. 19.34

    Jā, tas, ka neputrojas par eiro ieviešanu, ir ļoti labi, taču prezidentam šeit ir ļoti sekundāra, bet citos banku un finanšu jautājumos pat ne tik liela loma. Sakiet, ko gribiet, taču VVF ir pagaidām bijusi vislabākā, bet tas nenozīmē, ka no nākotnes prezidentiem nevajag prasīt vēl vairāk, vajag.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

janis17 19.12.2012. 15.28

Mīlīši, ko var gribēt no saskaņas centra ievēlēta prezidenta????

+18
-2
Atbildēt

2

    kristaps_drone > janis17 19.12.2012. 19.28

    SC un lembergistu ievēlēta

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > janis17 19.12.2012. 20.14

    Man pat ir sajūta, ka daļai lembergistu ir kauns, bet ēst ta gribās…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

smurrisrenaars 19.12.2012. 15.26

Ja kaads teiktu, ka shis nav prezidents, bet kangars, tad taa buutu patiesiiba.

+17
-1
Atbildēt

1

    kristaps_drone > smurrisrenaars 19.12.2012. 19.27

    Tieši tā! Nevienam domāt spējīgam cilvēkam par to nav ne mazāko šaubu. Un vispār, mums ar prezidentiem kaut kā galīgi neveicas…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

arnolds_kalva 19.12.2012. 14.44

Lai arī neesmu Bērziņa kā prezidenta piekritējs, bet šoreiz nāksies viņu aizstāvēt. Izlasīju interviju oriģinālā un neko kriminālu tur neatradu. Valodas ir jāzina? Ir, it īpaši, ja ekonomikas balsti ir tranzīts un tūrisms. Arī ražošanai ar 2,3 milj. tirgu ir stipri par šauru un ir jāeksportē. Un kā tad sazināsimies ar tiem eksporta partneriem un tūrisma un tranzīta klientiem. Latviski? Un viņi visi mūs sapratīs? Tad kā? Ar rietumniekiem- “dzimtajā” angļu vai vācu valodā. Bet otrā tranzīta koridora galā ir Krievija un Baltkrievija, un strādāt ar tās puses klientiem ir labāk, ja prot “K” valodu. (es lietoju šādu apzīmējumu, jo daļai cilvēku uz vārdu salikumu “krievu valoda” iestājas paranoidāls stāvoklis, kurā loģikai pilnīgi nav vietas). Bērziņš neaģitēja, bet konstatēja faktu, ka, ja zina arī “K” valodu, iespējas darba tirgū ir lielākas. Kāpēc dāņiem zināt kādreizējo sīvāko sāncenšu zviedru vai okupētāju vācu valodu neskaitās dāniskās identitātes apdraudējums? Var pieņemt kaudzēm bargu likumu un algot (par mūsu visu naudu) milzīgu kontrolētāju baru, bet, kamēr pie mums pastāvēs kapitālisms, tikmēr vinnētāji būs tie, kas būs naski mācīties valodas, kurās runā klienti, t.sk. arī “K”.

+6
-26
Atbildēt

8

    kruskops > arnolds_kalva 19.12.2012. 14.58

    Nevajag vispārināt, apaļot un kā krievi saka – “zabaltivaķ”. Bērziņš tieši akcentēja, ka Latvijā esot jāzina krievu valoda, kas nozīmē – pienācīgi apkalpot šeit dzīvojošos krieviski runājošos, kas vai nu stulbuma vai principu pēc negrasās mācēt latviski. Un tendence, tai skaitā pateicoties tādiem vecišķiem LKP nomenklatūristiem “intelektuāļiem” kā Bērziņš, ir tāda, ka arvien mazāk krieviski runājošo ir vajadzība zināt latviešu valodu. Un batonu, kurā sarullēti tranzīta koridori, eksporti un tūristi, vari bāzt citā ausī.

    +31
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > arnolds_kalva 19.12.2012. 14.58

    Edgar, tirdzniecība ar RUS, BLR, UKR, KAZ sastāda divdesmit procentus no kopējās ārējas tirdzniecības.
    Un kā tu vispār iedomājies krievu valodas izmantošanu, pat ja cilvēks strādā uzņēmumā, kurš tirgojas ar RUS? Ņemsim par piemēru kaut vai “Brīvo Vilni”. Vai tāpēc ka siļķes brauks uz Krieviju, krievu valoda jāzina konvejiera darbiniecēm, kuras šīs siļķes ķīdā? Pilnīgi pietiek, ka krievu valodu zina direktora sekretāre un vēl pāris cilvēki no simitiem strādājošo. Tāpēc tie 20% no ārējās tirdzniecība īpatsvara ir jāsamazina vēl kādas desmit reizes, vismaz, un Latvijai pilnīgi pietiekošs skaits būtu ap 2% krievu valodas prātēju. Bet mums vienu krievu ir ap 40%, divdesmit reizes vairāk, nekā vajag! Tā ir nenormāla pārprodukcija, mācīties šo valodu vispār nav vērts nevienam latvietim.

    +31
    -1
    Atbildēt

    0

    Vita Vasiļjeva > arnolds_kalva 19.12.2012. 15.04

    Krievu valodu jāzina, lai varētu sadarboties ar biznesa partneriem no Krievijas, arī no Ukrainas un Baltkrievijas. Nenoliedzu. Bet var iztikt arī ar angļu valodu, jo nopietni Krievijas uzņēmēji zina ne tikai 1, bet pat 2 svešvalodas.
    Latvijā krievu valodu kā obligātu prasa no sētniekiem, krāvējiem, krāsotājiem, betonētājiem un daudziem citiem, jo gļēvlatvieši uzskata, ka tas (latviešu runāšana krieviski) nāks par labu darbabiedriem Ivanam, Gaļai un Fedjam, kuri ir tik stulbi, ka joprojām nesaprot latviešu valodu un tāpēc šiem stulbeņiem klāsies labāk, ka darba biedri ar viņiem runās krieviski.
    Un otra šķira ir šovinistiski noskaņotie krieveļi, kuri grib, lai visi strādnieki, kuri strādā viņu uzņēmumā vai pakļautībā – zina krievu valodu no sētnieka, apkopēja līdz gandrīz pašai augšai.

    Tātad – prasība pēc krievu valodas zināšanām galvenokārt ir tāpēc, ka daudzi krievi un krievvalodīgie ir stulbeņi un pēc 20 gadu nodzīvošanas formāli neatkarīgā valstī nezina un nav spējīgi iemācīties latviešu valodu, kā arī tāpēc, ka daudzi krievi un krievvalodīgie ir šovinistiski un nacistiski noskaņoti.

    +27
    -2
    Atbildēt

    0

    arnolds_kalva > arnolds_kalva 19.12.2012. 15.52

    Piekrītu, konveiejera darbiniecēm valodu zināšanas nav vajadzīgas, ne krievu ne angļu, ne vēl kāda. Bet pārdošanas menedžeriem gan. Un jaunajiem censoņiem, kas pretendēs uz šīm vietām, vēl vienas valodas nezināšana var izrādīties izšķiroša, ja visi pārējie nosacījumi ir vienādi vairākiem pretendentiem. Un par to, ka krievu valodu vispār nav vērts mācīties nevienam- prātiņ, nāc mājās! Visā pasaulē ir zināms, ka tūristi no Krievijas tērē naudu ar vērienu, it īpaši ja jauna “lapsa” blakus. Turcijā, Grieķijā, pat Itālijā veikalnieki cenšas runāt arī krieviski, jo labi zina, ka viņu iedragātais nacionālais lepnums atkopsies vakarā, kad skaitīs kasi. Bet mums, kā naftas un dimantu lielvalstij, tādi krievu tūristi bijuši nebijuši, vai ne?

    +3
    -18
    Atbildēt

    0

    arnolds_kalva > arnolds_kalva 19.12.2012. 16.14

    Vispār, valodas jautājumā zirgs ir iejūgts no otra gala. Nevis par to jāstīvējas, drīkst vai nedrīkst darba devējs prasīt krievu valodas prasmi. Jāpasaka skaidri- drīkst, BET tam ir jābūt fiksētam darba līgumā un par to ir jāpiemaksā. Ja uzņēmējs uzskata, ka sekretārei ir jāprot 5 valodas- bet lūdzu, ieraksta to amata aprakstā un liek sludinājumu ar attiecīgo tekstu. Un, kad sekretāre atrasta, tad līgumā ieraksta ciparu par katru no valodām. Bet Valsts darba inspekcija, izlasot šādu sludinājumu, pēc kāda laika atnāk paziņkārot, vai tas viss tā ir izdarīts. Valodas prasme- tas ir kvalifikācijas rādītājs, un par to arī ir jāmaksā.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Andris > arnolds_kalva 19.12.2012. 16.18

    Edgar, cik daudz cilvēku ir eksportējošo uzņēmumu menedžeri un cik daudzi apkalpo tūristus? Niecīgi skaitļi. Tajā pat laikā mūsu valstī dzīvo 400.000 cilvēku darbspējīgā vecumā, kuriem krievu valoda ir dzimta. Iedomājies, ka 400.000 valsts iedzīvotāju būtu šūvēji, bet šūšanas darbavietu ir tikai 20.000. Vai šādos apstākļos tu sūtītu savus bērnus šūšanas arodskolā?

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Vita Vasiļjeva > arnolds_kalva 19.12.2012. 16.19

    Edgar, pievienojos šim viedoklim – “(..)drīkst vai nedrīkst darba devējs prasīt krievu valodas prasmi. Jāpasaka skaidri- drīkst, BET tam ir jābūt fiksētam darba līgumā un par to ir jāpiemaksā. Ja uzņēmējs uzskata, ka sekretārei ir jāprot 5 valodas- bet lūdzu, ieraksta to amata aprakstā un liek sludinājumu ar attiecīgo tekstu. Un, kad sekretāre atrasta, tad līgumā ieraksta ciparu par katru no valodām.”
    Bet ar piebildi – Latvijā latviešiem ar t.s. vietējiem krieviem, krieveļiem, krievvalodīgajiem, slāviem, krievvalodīgajiem okupantiem un kolonistiem nav jārunā krievu valodā, bet tikai un vienīgi latviski!

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > arnolds_kalva 19.12.2012. 19.24

    >gļēvlatvietim Edgam
    “, Grieķijā, pat Itālijā veikalnieki cenšas runāt arī krieviski, jo labi zina, ka viņu iedragātais nacionālais lepnums atkopsies vakarā” – viņu nacionālais lepnums nav iedragāts, jo viņus krievvalodīgie nekad nav okupējuši un kolonizējuši.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

Pēterītis 19.12.2012. 14.35

Kas tie tādi, kas dziedāja
Bez saulītes vakarā?
Tie ir visi bāra bērni
BARGU KUNGU klausītāj’.

Kurin’, ugun’, silda gaisu,
Slauka gaužas asariņas.
Krimta cietu pelav-maizi
Avotiņā mērcēdam’.

latv.t.dz.?

+2
-2
Atbildēt

0

ievuliitis 19.12.2012. 14.26

Katru reizi, kad šis prezidents parādās publiskā telpā, mums ģimenē uzvirmo kaislīgas diskusijas. Es atklātā tekstā paziņoju, ko domāju par šī cilvēka runas prasmēm, intelektu un godaprātu, bet mans dārgais man aizrāda, ka nav labi tā runāt par savas valsts Prezidentu. Vārdos tas netiek tā formulēts, bet jēga ir “tas nav smuki” :))
No vienas puses – milzīgs kauns par sevi, savu valsti, ka mums tāds prezidents. No otras puses, ko citu mēs varam sagaidīt no cilvēka, ko krēslā ielika lembergisti un šleseristi/šķēlisti kopā ar kremliniem? Te jums ir rezultāts – degradēta, savtīga un zaglīga tautas daļa kopā ar valsts atklātiem ienaidniekiem velk mūs atpakaļ matuškas apkampienos.
Domāju, ka nākamais Bērziņa paziņojums būs no sērijas “vai nu mums tik ļoti jāsteidzas pēc tā eiro? Pagaidīsim labākus un drošākus laikus”

+38
-1
Atbildēt

7

    ligakalnina > ievuliitis 19.12.2012. 15.08

    Tev pilnīga taisnība, nesaprotu, kāpēc “tavam dārgajam” jāuzņemas atbildība par to, ko viņš nav sastrādājis, un ko izdarīja tie, par kuriem viņš pat nav balsojis?
    “Prezidents”, principā, ir tikai amats, aiz kura stāv cilvēks, un, cieņa pret šo amatu atkarīga no cilvēka, kas šo amatu ieņem.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 19.12.2012. 15.26

    Paldies, Dzeri:)
    Es vēl gribēju piezīmēt, ka neesmu vienīgā, kas tā domā. 18.novembrī pie Brīvības pieminekļa pēc koriem un himnas dziedāšanas, kad tika dots vārds Bērziņam, ne tikai es pagriezos un devos prom. Neapgalvoju, ka tā bija lielāka sanākušo daļā. nebūt – nē, bet daudzi cilvēki bija pārliecināti jau iepriekš, ka negrib dzirdēt, ko viņš teiks, un aizgāja.

    +18
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > ievuliitis 19.12.2012. 19.53

    Betija, Mans viedoklis ir tāds, ka prezidentu vajag kritizēt, varbūt pat audzināt, tāpat, kā lielu daļu mūsu sabiedrības. Cits jautājums, ka to darīt varam tikai MĒS, nevis VIŅI. Tur ir tā lieta manuprāt.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > ievuliitis 21.12.2012. 10.59

    betijacelmale
    ko krēslā ielika lembergisti un šleseristi/šķēlisti kopā ar kremliniem?

    =====
    Депутаты “Единства” в Вашей классификации к какой группе относятся, “šleseristi” или “kremlini”?

    P.S.
    да, кстати, и какое уважение к государству Вы хотите от русских, если Вы же своего президента, высшее лицо государства, которое избрали Вами выбранные депутаты, склоняете тут и так и сяк?

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 21.12.2012. 12.19

    Vienotības deputāti nebalsoja “par” Bērziņu, balsoja par citu kandidātu. Bet mani nepārsteidz tavi meli. Maskavas un tās aģentu politika – “daudzkārt atkārtoti meli ir taisnība”. Tieši tāpat tu un tavi darbabiedri portālos stāsta dažādus izdomājumus, cerībā, ka gan jau kāds Nezinītis uzķersies. Man jau vairākas reizes ir iznācis braukt autobusā ar kādu aģitatoru. Tas labi nostādītā balsī, tā lai dzird ne tikai persona, kas uzmanīgi klausās, māj ar galvu un iestarpina “Ну, да”, “конечно”, “какие сволочи!”, bet arī apkārt stāvošie. Pie pasakām par Dombrovski, izdomājumiem par eiro mani sajūsmināja “fakts”, ka Cēsīs, lūk, pagājušajā gadā bija 17 ķīnieši, bet šogad jau vairāki desmiti. Tas jau sen ir zināms (to visu aģitators stāsta), ka tur, kur viens ķīnietis ir ienācis tas atvilks simts un vienu radu. Ka ķīnieši nav tādi miera Mikas, kā šejienes cittautieši, tie ir nežēlīgi un ASV jau vienā štatā(!!!) taisās autonomiju dibināt, atdalīsies.
    Cik interesanti, ne? Un tagad paanalizēsim. Kā mēs visi labi zinām (es ceru, ka zinām) Ķīnā ilgas desmitgades, noteikti vairāk par pusgadsimtu bija spēkā viena bērna likums, par otro lika cietumā, sievietes masveidā sterilizēja. Tad, ja tagadējā darbaspējīgā jaunā ķīnieša vecāmtēvam un vecākiem nebija ne brāļu, ne māsu, kādi “simts un viens radi”? Ķīniešu nežēlība? Un šeit iebrukušie krievi neslepkavoja, neizvaroja un nespīdzināja? Nu, par ASV štatu, kas taisās atdalīties, tas ir “kruti”, te man komentāru nav :))

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > ievuliitis 21.12.2012. 15.59

    betijacelmale
    зачетная попытка перевести разговоры на китайцев:))
    Это статья другого провокатора, наслаждайтесь
    http://nra.lv/latvija/81286-kiniesi-aktivi-uzperk-ipasumus-cesis.htm

    Но вернемся к президенту. Если “Единство” не голосовало, то кто же тогда голосовал, что “другому кандидату” не хватило голосов, а Берзиньшу хватило? И откуда такая уверенность, если голосование было закрытым?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 21.12.2012. 22.19

    Slinkums meklēt, bet, ja tevi tas interesē un gribi noskaidrot, saskaiti – cik kopā 10.saeimā bija balsu SC, PLL, ZZS. Neatceros, PCTVL bija vai nebija pārstāvēta? Kad saskaitīsi, apsveri, vai pietiekoši lai Bērziņš tiktu ievēlēts?
    Tas ir pirmkārt, bet otrkārt, esi lūdzu tik laipns un raksti šinī portālā valsts valodā. Vēlu veiksmi!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

gluhiha 19.12.2012. 14.17

Interesanti – un ko raksta autors domā par angļu/vācu un citu valodu mācīšanos? Tb angļu valodu mācīties un dzīvot angliskajā informācijas telpā viss ir OK, bet krievu valoda/ krieviskā telpa viss ir slikts?

Es uzskatu, ka maniem bērniem krievu un angļu valodas zināšanas labā līmenī ir obligātas. Vēlams vēl pāris klāt.

+7
-25
Atbildēt

5

    kristaps_drone > gluhiha 19.12.2012. 14.39

    Patiešām ir jābūt aprobežotam, lai neredzētu starpību starp angļu, vācu un citu valodu nesējiem no vienas puses, un krievu valodas nesējiem, no otras.

    +20
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > gluhiha 19.12.2012. 14.42

    .
    Ir jābūt ne vien aprobežotam, bet pilnīgi un neglābjami stulbam, lai valodas iespējas korelētu ar tās “nesējiem”…

    +7
    -25
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > gluhiha 19.12.2012. 14.50

    .
    Ja vien indivīds, vai to grupa, nav pārņemti ar mūžīgo aizvainojuma sāpi un alkām pēc neremdināma revanša, kas pārvērtušies par šo nelaimes čupu brokastīm, pusdienām, vakariņām, naktsmiera aizstājēju, un pašus šos sākotnēji, tā vismaz gribas cerēt, human being par bezsakarīgām dzīves ēnām, tad jebkuras valodas apgūšana ir ieguvums.
    Latvijā, tikai saulē izlīdis kurmis neredzēs, ka, bez latviešu, būtiskākās ir krievu un angļu valodas…

    +5
    -26
    Atbildēt

    0

    Andris > gluhiha 19.12.2012. 15.16

    Ar ko tad vēl korelēt, ja ne ar nesējiem??
    Kas attiecas uz “…jebkuras valodas apgūšana ir ieguvums…”, nevajadzētu aizmirst, ka katras valodas apgūšanai vispirms ir jāizterē tūkstošiem darbastundu, bet cilvēkam laika rezerves nav bezgalīgas. Krievu valodas vietā šo laiku var izmantot daudz lietderīgāk, apgūstot kaut kādu profesiju vai eksaktu zinātni.

    +25
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > gluhiha 19.12.2012. 19.19

    >varbūt
    “Ir jābūt ne vien aprobežotam, bet pilnīgi un neglābjami stulbam, lai valodas iespējas korelētu ar tās “nesējiem”…” – tas ir pareizi attiecībā uz visām valodām un to nesējiem Latvijā, izņemot okupantu valodu un tās nesējus. Un tie, kas to neredz un nesaprot, sagādā Latvijai tik pat lielu postu, kā okupanti, kolonisti, viņu pēcteči un tādi prezidenti, kā tagadējais.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

Karina 19.12.2012. 14.10

Mīļais Dievs,atbrīvo mani no tāda prezidenta,ar ienaidniekiem es tikšu galā pats!

+34
0
Atbildēt

0

Vita Vasiļjeva 19.12.2012. 14.07

Andris Bērziņš ir kolaborants, kurš aktīvi sadarbojās ar okupantiem, kolonistiem un piedalījās kultūras genocīdā pret latviešu tautu. Taisnīgā un tiesiskā valstī Bērziņam būtu jāsēž cietumā par noziegumiem pret cilvēci.

+23
0
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 19.12.2012. 13.37

Andris Bērziņš – visu latvijiešu prezidents :D

+21
-2
Atbildēt

0

Uldis Babris 19.12.2012. 13.34

āzis par dārznieku!

+20
-1
Atbildēt

0

grislits 19.12.2012. 13.13

Bērziņš ir kaut kāds ūnikums. Pēc šiem izteikumiem viņam vispār būtu jāemigrē uz kaut kurieni, vienalga kurieni.

Un šis kretīns vēl rēgosies te līdz 15. gada vasarai. Šausmas pārņem to iedomājoties.

+44
-3
Atbildēt

7

    kristaps_drone > grislits 19.12.2012. 14.37

    “Pēc šiem izteikumiem viņam vispār būtu jāemigrē uz” krieviju.

    +22
    -1
    Atbildēt

    0

    Artūrs > grislits 19.12.2012. 16.07

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    rencisv > grislits 19.12.2012. 17.43

    Nevaru piekrist Nagela kungam.
    Ir pilnigi skaidrs ka musu geografiskas atrasanas del, si valoda mums vienmer bus loti noderiga, ta ir musu prieksrociba konkurejot ar Ziemelvalstim investiciju piesaistisana no krievalodigam valstim, ka ari par turistu izteretajiem lidzekliem.
    Lai gan PSRS mus okupeja, nav pareizi krievu valodu saukt par okupantu valodu, ta ir ari Puskina, Cehova valoda.
    Mums vajag macities krievu valodu, tas ir skaidrs, tiesi tapat ka anglu valodu, tacu nenoliedzami pieversot vislielako uzmanibu latviesu valodai, kulturai. Nedomaju ka varam klut par labakiem latviesiem, zinot mazak valodas, mums jazin vairak, ta ir vieniga musu iespeja izdzivot!

    +6
    -21
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 19.12.2012. 17.55

    tgruntmaņa kungs, nav runa par to, ka labi ir zināt pēc iespējas vairāk valodas. Rakstā ir links uz interviju, izlasiet to un tad izdariet secinājumus pēc tā, kādā kontekstā kas tur ir teikts.

    Tāpat tekstā pasakot “чтобы сохранить кадры в республике, надо учить и английский, и русский”, nenoliegsiet, ka vārdi “в республике” ir lietoti tikai un vienīgi kontekstā, kā to padomju laikos saprata (Latvija kā viena no draudzīgajām republikām). Lai arī valsts iekārta ir republika, vārdu “republika” šādā kontekstā nelieto par savu valsti. Neesmu redzējis, ka Francijas vai kādas citas republikas prezidents teiktu – mūsu republikā situācija ir tāda un tāda.

    Tā Bērziņa intervija ir tīra padomju funkcionāra pielaizīšanās lielajam krievu brālim.

    Un tgruntmaņa kungs – nevajag lietot tās nodrāztās frāzes par Puškina un Čehova valodu. Ar to tā valoda nekļūst labāka vai sliktāka, tikai jūsu teksts vairāk izklausās uzreiz pēc krievu propagandas, ja tādus izteicienus lieto.

    +20
    0
    Atbildēt

    0

    dagne7 > grislits 19.12.2012. 19.38

    Ir labi, ja latvietis māk angliski un arī krieviski, jo zināšanas dod papildus iespējas.
    Taču nav labi, ja latvietis Latvijā neciena savu valodu un, pie pirmās radušās iespējas, runā krieviski. Varbūt tādā gadījumā labāk šo valodu tomēr ir nezināt.

    +16
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > grislits 19.12.2012. 21.00

    >trguntmanim
    “si valoda mums vienmer bus loti noderiga, ta ir musu prieksrociba konkurejot ar Ziemelvalstim investiciju piesaistisana no krievalodigam valstim, ka ari par turistu izteretajiem lidzekliem” -somiem gan kaut kā vairāk veicas ar krievu tūristiem un tirdzniecību, kaut arī viņi tik ļoti nelien krieviem attiecīgajā vietā. Un vispār, somi ir malači, sadev krieviem pa zobiem 1939-40 gadā.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Egitazz > grislits 21.12.2012. 10.55

    Ciniķis
    somiem tiešam labi iet ar krieviem. tajā karā viņi, kaut arī deva ļoti labu pretestību, PSRS toreiz savējo bija panācis – robeža tika pārbīdīta (cits jautājums, par kādu cenu).

    Bet lielā atšķirībā no mums somi tagad nepieprasa no pašreizējas Krievijas kompensācijas, atvainošanās utt. Jā, viņi to karu nav aizmirsuši, arī krievi to zina, bet faktiski abas puses neformāli vienojas, ka kas bija, tas bija un tie notikumi netiek cilāti katru reizi.
    Un somi ļoti labprāt ņem darbā igauņus, kas pārvalda krievu valodu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam