Eiro nav spēlīte – šodien negribu, rīt gribēšu

67

Komentāri (67)

Mareks 20.12.2012. 22.28

Viss tas stipri ož pēc Tēta Staļina.
Viņš Latvijā nerīkoja referendumu par iestāšanos PSRS.

Referenduma būtība ir tautas viedokļa izteikšana, un viedoklis drīkst mainīties, ja iepriekšējais lēmums izrādījies nožēlojami kļūdains.

Tauta drīkst teikt plutokrātijai skaidru un nepārprotamu “nē eiro”.

Tikai Tētis Staļins varēja nopietni teikt:
– Ja reiz esam pieņēmuši lēmumu par gaišo nākotni, tad šis lēmums ir mūžīgs.

+1
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 19.12.2012. 20.05

Lieģa k-gs dabūja siltu vietiņu Budapeštā. Tagad jāatstrādā. Nez ko Lieģa k-gs rakstītu, ja turpinātu strādāt par notāru Londonā? Laikam aicinātu Lielbritāniju atteikties no mārciņas?

+4
-4
Atbildēt

2

kristrun 19.12.2012. 15.19

Viss jau, varbūt, tā ir, tikai mani dara uzmanīgu tas, ka viskaismīgāk par manu paredzamo jauko dzīvi eurozonā mēģina pārliecināt baņķieri, spekulanti, tie, kuri jau tagad nezin, kur savus latus iztērēt, tie, kuri dancoja tūdaliņi-tagadiņi Kanādā un Austrālijā, kamēr citi viņu vietā apguva galējos ziemeļus, vārdu sakot, visi, kam 20 gadus par manu dzīvi nebija vispār ne mazākās intereses. Es nepieminu ozoliņveidīgos- viņiem par to maksā, cepuri nost.

+4
-6
Atbildēt

3

    Artūrs > kristrun 19.12.2012. 16.15

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    abcabc > kristrun 19.12.2012. 18.09

    “…kam 20 gadus par manu dzīvi nebija vispār ne mazākās intereses.”
    _____________

    Kas tas par pastulbu pusteikumu un apvainojumu? Arguments “ad hominem”?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > kristrun 19.12.2012. 19.46

    ——-
    ‘Tas ir zināšanu trūkums’ U.Neiburgs, vēsturnieks

    http://www.diena.lv/sodien-laikraksta/tas-ir-zinasanu-trukums-13934621

    Par jauniešu, kas skolu beiguši pēc 1991.g.,vēstures zināšanu trūkumu mazs akmentiņš tomēr ‘bijušo’ (ASV pasīte tak’ kabatā-?) dārziņā jāmet:

    ‘(..)Diemžēl Pasaules brīvo latviešu organizācijas pārstāvēt sevi pilnvaroja Nollendorfa kungu, kurš strādāja Okupācijas muzejā. Viņš uzskata, ka Latvijas vēsturi nevajadzētu mācīt atsevišķi. Manuprāt, ar viņa starpniecību emigrācijas latvieši saņēma diezgan nepareizus signālus par to, ko dara standarta {vēstures māc.pr.} izstrādes darba grupa’ – bij.izglītības ministrs, vēsturnieks Juris Celmiņš (19.01.2009.LatvijasAvīze)

    0
    -3
    Atbildēt

    0

efeja60 19.12.2012. 13.06

Viesnīcā Polijā prasīju, kāda cena ēdienam ir eiro valūtā, jo ar zlotu konvertēšanu īsti nevedās. Labi vismaz, ka daudzviet var izmantot kredīkartes, taču ne vienmēr. Ceļojuma beigās kabatas bija pilnas ar neskaitāmām monētām no sešām valstīm, kas iegūtas naudas maiņā. Zināju to, ka vienīgi eiro monētas varēšu izmantot arī citur, kaut vai, piemēram, aizceļojot no Budapeštas uz Vīni.
===============================
Bagātnieku problēmas. Mums, parastiem darba ņēmējiem, kas strādā divos darbos, lai varētu samaksāt Vienotības uzliktos nodokļus (vismaz 50% no ienākumiem), šādu problēmu nav, jo mums nav ne naudas, ne laika braukāt apkārt pa Eiropu.

+4
-7
Atbildēt

3

    Sandris Maziks > efeja60 19.12.2012. 13.52

    Normunds
    “jo mums nav ne naudas, ne laika braukāt apkārt pa Eiropu.”

    Ko tad, “parastie darba ņēmēji”, cepieties?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > efeja60 19.12.2012. 18.06

    A pārtikas cenas palielināsies par 20%, būs jāņem vēl trešais darbs. Es strādāšu 3 darbos, lai Lieģa kungam nebūtu neērtību ar sīknaudu ķemertiņam.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Elīna > efeja60 08.01.2013. 18.02

    Piekritu Normundam!Paedusais needuso nekad nav sapratis!darba nemeji jau cepas par sevi!Neviens netaisas vinus aizstavet-vel pasaka,ka katrs ir savas laimes kalejs!Nu tad ari katrs cinas par sevi-bet augsam jau to nesaprast!Labak nebutu radijusi tos jaunu,specigu viriesu purnus,kuri ta ir nostradajusies augstajos amatos,ka arvien par maz atalgojumu sanem.Protams,tie lidz ar bankieriem nezaudes neko,klus vel bagataki,bet tauta vares spriedelet par Latvijas geopolitisko stavokli.Liega kungam gan berniskigas neertibas sagada lats,redz ,kungam par gruti pakustinat smadzenes un parekinat valutas kursu.Kam,kam,bet vinam gan pie kajas ir lats un latviesu tauta vispar!

    0
    0
    Atbildēt

    0

efeja60 19.12.2012. 13.03

Mūsu lats nav tik spēcīgs kā Zviedrijas vai Dānijas krona, nemaz nerunājot par Lielbritānijas sterliņa mārciņu. Šīs valstis ir gadiem stiprinājušas savas valūtas, tām ir daudz spēcīgākas ekonomikas un liela pieredze savu valūtu aizstāvēt brīvajā tirgū. Tādēļ nevar šo valstu lēmumu nepievienoties eirozonai tik vienkārši pielīdzināt mūsu situācijai.
============================
Ja lats ir 100% nosegts ar citām vērtībām, tad nav nekādu problēmu latu aizsargāt, mūs atkal grib biedēt ar papīra pūķi.

+3
-6
Atbildēt

0

efeja60 19.12.2012. 12.59

Argumenti par labu eiro ieviešanai balstās stingrā loģikā. Pilnībā varu pievienoties komponista Pētera Vaska uzskatiem, ka te faktiski ir runa par mūsu ģeopolitisko izvēli.
===========================
Jā, gan! Ģeopolitiska! Bet ne ekonomiski pamatota, jo vispār eiro radīšana bija ģeopolitiska bez pietiekama ekonomiskā pamata, kas šobrīd ir radījis nopietnas problēmas. Eirozonas nākotne ir federācija ar vienādiem nodokļiem un vienu federālo budžetu, citādi eiro pajuks pa vīlēm. Paredzu, ka šis eur tāpat pajuks, un nākotnē būs cita eiropas nauda.

+3
-4
Atbildēt

0

Mārtiņš 19.12.2012. 10.23

Piekrītu riņķī apkārt – svarīgākie argumenti eiro ieviešanai ir tieši ģeopolitiski un makroekonomiski, nevis tie, kas ir saistīti ar ērtībām. Lai gan arī tie, pēdējie, ir jāņem vērā.

+11
-2
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > Mārtiņš 19.12.2012. 10.30

    ——
    Vēsture atkārtosies ?!- un, 2013.g.10.februārī atkal ģeopolitisko mērķu īstenošanas labā tiks izdota kāda līdzīga 1943.g.10.februāra pavēlei?

    ‘Vāciešiem nebija laika un tie negatavojās ar latviešiem diskutēt. 1943.gada 10. februārī Berlīnē tika parakstīta pavēle:
    ”Pavēlu izveidot Latviešu SS-brīvprātīgo leģionu. Vienības lielums un veids atkarīgs no rīcībā esošo latviešu vīru skaita. Ādolfs Hitlers”
    (A.Pētersons ‘Krustugunīs. 60 gadus no tautas slēptais. – lpp.242.)

    p.s. Godam sagaidīsim Latviešu SS-brīvprātīgo leģiona 70. jubileju!
    Lai dzīvo vienotā Eiropa! Lai dzīvo jaunā kārtība!

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Mārtiņš 19.12.2012. 12.52

    varbūt ka tā .
    Vai SC fanātu aizskāra apzīmējums “poc”. Ko lai dara, vārdus no dziesmas neizmetīsi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Mārtiņš 19.12.2012. 13.40

    Makroekonomiski? Tad jau tas drīzāk ir arguments pret eur ieviešanu. Problēmas rodas tieši eirozonas valstīm, bet ne Dānijai, Zviedrijai, Polijai.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

lailabidzane 19.12.2012. 10.17

.
Turpinās sajūta, ka ir dots politisks mājiens, ja ne rīkojums, katram aktīvistam sacerēt anekdoti par TO.
Vispārzināmajā filmā šižets par anekdošu sacerēšanas kampaņu bija cieši savijies ar pakāršanas stāstu. Portreta pakāršanas.
Tad nu mūsdienu politpareizie sacerēšānas aktīvisti arī kar. Makaronus uz ausīm.

Atsauce uz Pēteri Vasku vien ir ko vērta! Cienījams cilvēks. Izcils koponists. Vai tiešām autoritāte tautsaimniecībā? Vai finansēs? Vai, varbūt, politikā???

Un tad tas pastāsts par vēlmi vai nevēlēšanos kafiju padzert. Tiešām, tiešām grūta dzīve tiem mūsu vēstniekiem. Kāda atbildība! Kāds ciešanu ceļš – izlemt par to kafiju!!!

Nevar taču nepieminēt arī ģeopolitisko piesaisti. Tas gan paņem! Trīcļipīšus paņem. Tos, kuri par savas dzīves vadmotīviem ir izvēlējušies mūžigas bailes, un cīņu ar tām!

Interesanti, kurš sacerēs nākošo anekdoti…

+5
-9
Atbildēt

7

    Signija Aizpuriete > lailabidzane 19.12.2012. 10.24

    ———-Imants Lieģis: ‘(..)
    Ceļojuma beigās kabatas bija pilnas ar neskaitāmām monētām……
    =============================================================================
    Interesanti, – kurš Latvijas intelektuālis ”ījabietis” spēs atteikties?

    Laiks rīkoties kā 2003.gadā, kad tika dibinātas n-tās atbalsta grupas Latvijas ievilkšanai ES. Kas toreiz teica ‘A’, tiem tagad jāsaka arī ‘B’ – pretējā gadījumā būs pēriens.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > lailabidzane 19.12.2012. 10.31

    varbūt ka tā+++++++++++++
    Atsauce uz Pēteri Vasku vien ir ko vērta! Cienījams cilvēks. Izcils koponists. Vai tiešām autoritāte tautsaimniecībā? Vai finansēs? Vai, varbūt, politikā???

    uz ko tad būtu jāatsaucās? varbūt uz Varbūt ka tā? varbūt uz Paulu Raudsepu? varbūt uz Mamikinu? varbūt uz indrānu ežu , kurš tikko atskrēja?

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > lailabidzane 19.12.2012. 10.42

    ——-
    Vajag ATCERĒTIES vēsturi – un atsaukties uz tādiem Livonijas atjaunotājiem kā A.Niedra un F.Veinbergs. Kas neizdevās 1918.gadā – tas izdosies 2014.gadā!
    ‘Sunim jau esam pāri – atlikusi astīte’ – uz priekšu, pilsonīši – uz Rietumiem / Go West:

    ‘Cilvēki no Latvijas emigrēs vēl trīs četrus gadus, kuru laikā valsti pametīs vēl aptuveni 100 000 iedzīvotāju, prognozē 2011.gada Spīdolas balvas ekonomikā ieguvējs, Latvijas Universitātes profesors Mihails Hazans.’

    http://bnn.lv/eksperts-tuvako-gadu-laika-latviju-pametis-vel-100-000-cilveku-46702

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 19.12.2012. 11.01

    .
    Vai tiešam tas ir viss tavu izvēļu saraksts, klejotājs?

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 19.12.2012. 11.08

    varbūt ka tā .
    “Vai tiešām autoritāte tautsaimniecībā? Vai finansēs? Vai, varbūt, politikā???”

    Varbūt kāds no SC locekļiem(pociem) tāds būtu? Varbūt vismaz viens izcils komponists to vidū atradīsies?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 19.12.2012. 11.17

    .
    Šī, articulus100., būs pirmā un pēdējā reize, kad reaģēju uz taviem gārdzieniem. Saprotu, ka kāds Tev ir nodarījis gauži. Tk gauži, ka iestājies spriestspēju apendikss. To varu pieņemt zināšanai, bet nevēlos atbalstīt tavu mazohistisko ekshibicionismu.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > lailabidzane 19.12.2012. 13.42

    Kurš sacerēs nākošo anekdoti?
    Jaunups.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

buchamona 19.12.2012. 09.56

Autors rakstā visu raksta pareizi, tikai varbūt akcentus salikt vajadzēja nedaudz savādāk. Par ceļošanu un daudzajām sīknaudām varēja pieminēt garām ejot, vienā teikumā :), bet vairāk akcentēt vajadzēja tādus argumumentus, kā mūsu ģeopolitiskā izvēle ( ne velti SC kongresā virzība uz eiro radīja tādu satraukumu) un arī par to, ka kopēja valūta ir tāda pati drošības sistēma mūsu ekonomikai, kā dalība NATO ir garants mūsu valsts pastāvēšanai vispār. Bez NATO sen jau mēs būtu pievienoti atpakaļ Krievijai, vai vismaz Latgale vairs nebūtu Latvijas sastāvdaļa. Ja neiekļausimies eiro zonā, tas pats notiks ar mūsu latu, vai arī mums nāksies pielikt pūles no kurām varētu izbēgt, lai aizstāvētu latu no rubļa uzbrukumiem un arī eiro ar mums daudz necermonēsies brīvā tirgus apstākļos.
Un pats savrīgākais – tur kur rakstā tiek runāts par to, ka pieņemt lēmumu – būt Latvijai eirozonā, vai nebūt – tā tiešām nav laimes spēle, vajadzēja akcentēt, ka uz tiem cilvēkiem – mūsu deputātiem, kuriem ir tas jāizlemj (praktiski tas nozīmīe nobalsot ” par” eiro), gulstas milzu atbildība. Šiem cilvēkiem ir jāuzdod sev jautājums – kā es atbildēšu, ar ko es atbildēšu, kā es varēšu izpirkt savu vainu, ja manas rīcības dēļ Latvijas valstij tiks nodarīts nelabojams kaitējums, proti – Latvija paliks ārpus eirozonas. Kā arī tos deputātus, kuri būs nobalsojuši ” pret” sabiedrībai nevajadzētu izlaist no sava redzes loka.

Ir jau arī sava deva humora šajā strīdā – būt vai nebūt Latvijai eiro. Tie cilvēki, kuriem varam pateikt paldies, ka Latvija tika ārā no krīzes visi vienā balsī saka, ka, lai nostiprinātu mūsu ekonomiku, nākošais solis Latvijai ir – stāšanās eiro zonā, savkārt tie, par kuriem krīzes laikā nevienu vārdu nedzirdējām, kā piemēram par vienu otru ZZS deputātu, vai vēl kādu ” ekspertu” :) Viņi tagad tie galvenie ” oponenti” :) un ir pat gatavi biedroties ar SC ” lata aizstāvju grupu” :), lai tikai būtu skatuve no kuras papļāpāt par gudrām lietām, no kurām viņi paši ne vārda nesaprot

+18
-3
Atbildēt

17

    ilmisimo > buchamona 19.12.2012. 10.25

    Cilinskis jau visu pateicis:

    http://m.la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=368015:vai-no-vilka-bgot-uzskriesim-lcim&catid=93:la-komentri&Itemid=440

    Pieklājīgi.

    Ja būtu jāraksturo mūsu “reprezentatīvo eiroskeptiķu” “‘domformu kvalitāte”‘- Cilinskis to nespētu.

    To var- tikai “‘po flotski””,

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > buchamona 19.12.2012. 11.06

    riņķī apkārt:
    kopēja valūta ir tāda pati drošības sistēma mūsu ekonomikai, kā dalība NATO ir garants mūsu valsts pastāvēšanai vispār
    ==========================================
    Vai atceraties cukura ražošanas epopeju? Mūsu toreizējā “drošības sistēma” (Eiropas Savienība) mums piedāvāja pārtraukt ražošanu – un mums lielu iebildumu nebija, iebilda tikai tumsoņas un atpakaļrāpuļi.

    Mums pārējiem – tiem, kuri nākotnē skatās skaidru un pragmatisku prātu – viss bija saprotams un pieņemams, jo Latvijā taču nevar cukuru saražot tik lēti, kā to dara Brazīlijā.

    Bet te pavisam svaiga informācija – Inguna Gulbe intervijā Latvijas Radio 1, aizvakar, 17. decembrī, plkst. 18.30 atklāj, ka, izrādās, nav un nebūs mums nekādas pasaules lētās cenas:
    “Mēs no kvotu sistēmas [kas neļauj ražot kuram katram, un kuras dēļ Latvijā cukuru vairs NERAŽO] neesam ieguvēji.
    Eiropas Savienībā ir šī mākslīgi uzturētā augstā cena. Oktobrī Eiropas Savienībā cukurs maksāja 708 euro (496 Ls) tonnā , kad pasaules cena bija 566 dolāri (302 Ls) par tonnu”.

    Savukārt Laimdota Straujuma saka tā:
    “Reforma bija kļūdaina, tās mērķi netika sasniegti, un Latvija, kā arī citas valstis, pasteidzās ar cukura fabriku slēgšanu. ES ne tikai Latvijai, bet arī daudzām valstīm samazināja cukura ražošanu, to būtībā likvidējot, līdz ar to valstis savas ražotnes slēdza. Tomēr jāatzīst, ka ES piedāvātie kompensējošie maksājumi cukurbiešu audzētājiem bija ļoti pievilcīgi,” sacīja Straujuma. http://www.nozare.lv/business/top/86DF8428-4F20-4C40-AB67-E8AD40E75FF6/

    Vai tiešām REFORMA BIJA KĻŪDAINA? Nedomāju vis. Tā bija pārdomāta un bija citu valstu, tostarp bez-euro Dānijas ražotāju interesēs.

    Tiktāl par “mums izdevīgo” Eiropas Savienības (un, protams, “euro kluba”) ekonomisko politiku šajā aspektā. Bet kas mūs sagaida nākotnē?

    “Pie manis ir vērsušies vairāku valstu, galvenokārt KRIEVIJAS, potenciālie investori, izrādot interesi par iespēju Latvijā atjaunot cukura ražošanu un būvēt jaunu rūpnīcu. Ja kāds ir gatavs uzcelt jaunu modernu rūpnīcu, noteikti arī zemnieki būs gatavi audzēt cukurbietes,” sacīja Gulbe. [turpat – http://www.nozare.lv/business/top/86DF8428-4F20-4C40-AB67-E8AD40E75FF6/ ]

    Tātad šajā epizodē mēs skaidri redzam tādu notikumu virkni, par kuru burkšķ tikai tumsoņas, kuriem parasti nepatīk arī Soross un praidi:
    1. Eiropas Savienības politika var būt arī ļaunums Latvijas ekonomikai.
    2. Eiropas Savienības politika mūs ne tikai nepasargā no Krievijas ietekmes, bet dažās situācijas to pat var pastiprināt.

    Un tikai, lūdzu, nevajag teikt, ka “viss būs atkarīgs no mums pašiem”! Vispārējais (piemēram, šeit “Ir” komentāros redzamais) noskaņojums “lēksim bedrē, lēksim bedrē, redzēs, kas mūs ārā vilks” skaidri parāda, ka letiņu vairums ar skubu vēlas atteikties no iespējas kaut ko lemt pašiem. Jo mazāk jālemj pašiem, jo ērtāka, treknāka dzīvošana.

    +7
    -10
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 19.12.2012. 11.12

    Haris
    “Vai tiešām REFORMA BIJA KĻŪDAINA? Nedomāju vis. Tā bija pārdomāta un bija citu valstu, tostarp bez-euro Dānijas ražotāju interesēs”

    Tā bija mūsu cukurfabriku īpašnieku, kuri santīmu nebija fabrikās ieguldījuši, kas nagliņu nebija iesituši, interesēs.

    “Pie manis ir vērsušies vairāku valstu, galvenokārt KRIEVIJAS, potenciālie investori… sacīja Gulbe..”

    Vai tā pate Gulbe, Slaktera draugaļa, extra klases spečoks aizsardzībā, finansēs un minerālmēslos?

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > buchamona 19.12.2012. 11.22

    “Tā bija mūsu cukurfabriku īpašnieku, kuri santīmu nebija fabrikās ieguldījuši, kas nagliņu nebija iesituši, interesēs. ”
    ——
    Pavisam nesen lasīju, ka gan viņi, gan bijušie cukurbiešu audzētāji vēl šobaltdien turpinot saņemt ES maksājumus par savu toreizējo rīcību.
    Lūk, ko nozīmē ilgtspējīga izvēle :D

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 19.12.2012. 11.25

    Hari. Kāds visam šim stāstam sakars ar eiro? Tava komenta ” apakšā” ir pārliecība, ka ” kādam” ļoti vajag, lai Latvija iestātos eirozonā, tā pat, kā kādam ļoti vajadzēja, lai mēs iestātos ES :) Atsaucos uz Tavu komentāru šeit – http://www.ir.lv/2012/12/17/paskatisimies-apkart-vel-mazliet-par-eiro/viedokli

    Man liekas, ka Tu kļūdies. Es varu Tev nosaukt spēkus, kuri ļoti nevēlas, lai mēs iekļūtu eiro, bet tādus, bez latviešu tautas saprātīgākās daļas, kuri būtu ieinteresēti, lai Latvijā būtu ero – es nevaru nosaukt.

    Ja par ES, tad pēc Taviem komentiem esmu sapratis, ka Tu neesi sajūsmā par mūsu dalību Eiropas Savienībā, Tu vari uz mirkli iedomāties šobrīd Latviju ārpus tās un kāda tā izskatītos? :) Iedomājies politisko karti, kur mēs – Latvija būtu viens rozā pleķis starp Lietuvu un Igauniju ar Krieviju pierobežā :)

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > buchamona 19.12.2012. 11.32

    riņķī apkārt:
    Tava komenta ” apakšā” ir pārliecība, ka ” kādam” ļoti vajag, lai Latvija iestātos eirozonā, tā pat, kā kādam ļoti vajadzēja, lai mēs iestātos ES.
    ===============================
    Jā, es šajā “cukura epizodē” saskatu tieši to: “kādam”, piemēram, veco Eiropas Savienības valstu cukura ražotājiem, vajadzēja, lai
    1. Latvijā tiek pārtraukta cukura ražošana.
    2. Latvija atrodas vienā tirgū ar šiem pašiem veco Eiropas Savienības valstu ražotājiem – un tas nav tirgus ar PASAULES CENĀM, kaut gan tieši šāds arguments skanēja jo bieži. (Patērētāji neko nav ieguvuši, toties zaudējuši ir visi tie, kuri strādāja rūpnīcās un audzēja cukurbietes)

    Kas attiecas uz cukura fabriku īpašnieku vainošanu, par to, ka viņi nav domājuši valstiski, bet gan ļāvušies dāsnajām kompensācijām (kas turklāt nebūs mūžīgas) – nezinu, citās situācijās ko līdzīgu varbūt dēvētu par uzpirkšanu vai korupciju. Varbūt to var salīdzināt arī ar politiķu uzpirkšanu – izvēlies vienu, divus, no kuriem viss atkarīgs, piesoli naudu, kas indivīdam šķiet liela, un lieta darīta.

    Tu neesi sajūsmā par mūsu dalību Eiropas Savienībā
    =============================
    Es neesmu sajūsmā par jūsmīgu, naivu, paļāvīgu domāšanu “rozā pleķu” kategorijās. Es esmu par patstāvīgu spriestspēju un lemtspēju, ik brīdi AGRESĪVI un gudri aizstāvot savas intereses. Vienalga, vai attiecībās ar “ienaidniekiem” Austrumos, vai “draugiem” Rietumos.

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 19.12.2012. 11.48

    Hari. Vispirms jau – es neliktu pēdiņās jēdzienu – ienaidnieks- ja runa ir par Krieviju, tā pat kā es neliktu pēdiņās jēdzienu – draugs, ja runājam par ES valstīm, vai ASV. Par to, ka ” agresīvi” ir jāaizstāv savas pozīcijas, piekrītu, ja šai agresijai ir pamats un attaisnojums. Taču ir situācijas, kad sarunas partneris vnk paraustīs plecus un aizies savus ceļus tālāk, kā tas būs jautājumā ar eiro. Padomā loģiski, kā, piemēram, Vācijas nodokļu maksātājs attiecas pret mūsu vēlmēm iestāties eirozonā? :) Kāds viņam no tā labums? Perspektīva ir skaidra – var pienākt brīdis, kad atkal kāds būs jābalsta, kāds jaunpienācējs :)

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 19.12.2012. 12.20

    Haris
    “piesoli naudu, kas indivīdam šķiet liela, un lieta darīta.”

    ES naudu nepiesolīja ražotājiem vai audzētajiem, to piedāvāja valstij. Tā bija Rozes vadītā ZM, Šlesera-Kalvīša valdībā, kas nogremdēja cukura nozari un, protams, fabriku īpašnieki, kas gatavu biznesu nomainīja pret perversām izpriecām, greznumlietām, jahtām un mašīnām.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > buchamona 19.12.2012. 12.35

    Tā bija Rozes vadītā ZM, Šlesera-Kalvīša valdībā, kas nogremdēja cukura nozari
    ——
    Neaizmirsīsim, ka tādu politiku (un leģendu par “lēto cukuru”) vēl vajadzēja “iebarot” tautai, un to jau izdarīja vietējie “žurnālisti” par attiecīgu samaksu. Gan jau kāds no viņiem vēl tagad “apgaismo” mūs atbilstoši aktuālajām direktīvām :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    manatuja > buchamona 19.12.2012. 13.52

    Tieshi taa, taa siknaudas un celojume ertibas piemineshana man vienkarshi tracina it ka visa latvija to vien dara ka celo un no taa dzivotu. Jaasak skaidrot ar globalo situaciju pasaulee un musu patreizejo stavokli tajaa.
    Krievijas arpolitikas izstradatajam programmam, kur melns uz balta uzrakstits izmatojot krievalodigos istenot dalu no saviem geopolitiskajiem merkiem.

    Ta ka daudzi Latvija saprot, kas ir hokejs izkaidrosho taa Katrai no mainam, kas nak Laukuma ir veicams konkrets uzdevums, kadam iemest ripu, kadam neitralizet pretinieka vadosho mainu, kadiem vienkarshi iedzit borta un jo stiprak jo labak.

    Mes loti vienkarshi varam idettificejam katra lomu speles laukuma SC, Lindermans un Co, Nepilsonu Kongress utt, jo komandas strategija ir aprakstita krievijas arpolitikas dokumentos, kas ir publiski piejami.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > buchamona 19.12.2012. 18.01

    Ieliku Harim +, bet pieauga mīnusi, artuculam ieliku -, bet pieauga plusi. ir.lv taisa pr.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > buchamona 19.12.2012. 20.08

    >Harim
    “2. Eiropas Savienības politika mūs ne tikai nepasargā no Krievijas ietekmes, bet dažās situācijas to pat var pastiprināt.” – patiesībā šis ir ļoti labs secinājums,kas līdz šim kaut kā pat nenāca prātā.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    nefratete > buchamona 19.12.2012. 22.52

    Par cukura ražošanu nevajag izdomāt niekus. Eiropas Komisija situācijā, kad eiropā bija cukura pārprodukcija deva izvēles iespēju – likvidēt fabrikas un saņemt kompensācijas vai turpināt ražot bet nesaņemt ES subsīdijas. Fabriku īpašnieki (akcionāri) izvēlējās likvidēt fabrikas pretī saņemot kāpostu, kurš skaitāms bija miljonos. Tas, ka jautājums tika izlemts tuvredzīgi ir viena lieta, bet par šo lēmumu var vainot tikai un vienīgi cukurfabrikas īpašniekus. Un toreiz cita starpā kompensācijas lai pārprofilētos saņēma arī visi zemnieki, kuri iepriekš ražoja cukurbietes – no viņiem tika atpirkta visa speciālā tehnika, izmaksātas kompensācijas un tā tālāk.

    Nevajag vainot Eiropu par tiem jautājumiem, kur tiek dota izvēle, bet mēs paši netālredzīgi izvēlamies konfekti šodien, nevis attīstību nākotnei.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    nefratete > buchamona 19.12.2012. 22.53

    KOmentārs Harim domāts.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 19.12.2012. 22.55

    Normunds
    Ja šķiet, ka visa pasaule ir neadekvāta, padomā, varbūt pats tāds esi!!!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Mareks > buchamona 20.12.2012. 22.43

    Skaisti. Izvēle.
    Ko Jūs labāk vēlaties? Žņaudzējčūskas žņaugos tik nožņaugtam, vai krokodīla rīklē saplosītam.

    Kādas tiesības Eiropai bija uzstādīt jelkādus nosacījumus Latvijai par funkcionējošu nozari?
    Ja reiz citiem maksā, tad jāmaksā arī Latvijai.
    Ja nemaksā, tad nemaksā nevienam.

    Drīz Eiropa pieņems lēmumu, ka mums jāizcērt visi meži, un atradīsies klaķieris, kas teiks, ka viss ir demokrātiski un korekti.
    Bija pat izvēle.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Mareks > buchamona 20.12.2012. 23.36

    Visu cieņu, tas ir perfekti:

    1. Eiropas Savienības politika var būt arī ļaunums Latvijas ekonomikai.
    2. Eiropas Savienības politika mūs ne tikai nepasargā no Krievijas ietekmes, bet dažās situācijas to pat var pastiprināt.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 19.12.2012. 09.47

Pēdējās ziņas liecina, ka arī Polija nevēlas palikt ārpus ES kodola valstu grupas, kas ir galvenās lēmumu pieņēmējas, tāpēc arī poļi sāk domāt, ka līdz 2016.gadam vajadzētu pievienoties eirozonai.
=============================
Tikai sāk domāt?!!!

Es uzskatu, ka poļi ir nepiedodami vieglprātīgi. Ir taču zināms plaši un droši, ka durvis uz euro drīz var aizcirsties, un pēc tam iekļūt klubā var arī neizdoties, jo euro ir vajadzīgs tiem, kuri ir ārpusē, nevis tiem, kuri ir iekšpusē.

Iedomāsimies nožēlojamo skatu – atpalikusī, svārstību un nedrošības māktā Polijas saliņa stabilitātes un uzplaukuma okeāna vidū. Brr!

+10
-6
Atbildēt

7

    Kaspars Špūle > Sanšains 19.12.2012. 10.19

    Humors ir laba lieta, bet pagājušajā ceturtdienā poļi piedzīvoja šoku: Eurostat publicēja datus par to, ka Polijas iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju esot mazāks nekā Lietuvai un ka Polija šajā ziņā ir ceturtā no beigām – atpaliek tikai Latvija, Rumānija un Bulgārija. Atpalikt no Lietuvas – tas ir briesmīgi :D

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > Sanšains 19.12.2012. 10.22

    fretka

    ka šļahtiči nesāk karu ar leišiem, mūs ar var ievilkt…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Sanšains 19.12.2012. 10.24

    Nebaidies, klejotāj! :) Lietuvā vietējo poļu partija tagad ir valdībā.
    Bet eventuālās pretenzijas par “ievilkšanu” vari adresēt mūsu aizsardzības ministram Pabrikam, kurš pirms kāda laika Viļņā atļāvās izteikties par Lietuvas un Polijas strīdu (vēl pirms pēdējām vēlēšanām).

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Sanšains 19.12.2012. 10.41

    >Haris
    alegorija:

    Izvēlē ir tāda pate kā nesenos laikos ar mūsu “‘Lieluo brīvuo presi””- vai nu”‘vecās Dienas”” aroganti paraliberālais gejkretīnisms-

    vai

    Necīņas lembergkolchoznieciskais žuļiciskums..

    Jo:
    Nekā cita nav.

    Pirms Es referenduma V.Avotiņa avīzītē parādījās apburuošs rakstiņš- alternatīva ES- ūnija(karaliskā) ar Norvēgiju.
    Salīdzinuot ar šuodienas “‘eiroskeptiķiem”‘- tas jau izklausās kā kāda akadēmiski nuopietna, cienījama alternatīva.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Sanšains 19.12.2012. 23.04

    Mums turpina karināt makaronus – ieviesīsim eiro, nu tik būs, investīcijas, uzplaukums, laime. Visus 20 gadus sola, kā esam nabagi, tā esam. Pietiek klausīt valdošajiem, vienreiz jādara pretēji, varbūt atnāks tā laime.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sanšains 20.12.2012. 05.43

    DikembeSakamoto
    Divdesmit gadus uzklausīji čekas pederastus, komunistu cūkas un krievu armijniekus – deģenerātus

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Sanšains 20.12.2012. 15.48

    artikul, bet Tu jau tagad arī viņus klausi. Visi Pelšes un Vosa mazbērni ir par eiro.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Aga, Čirka 19.12.2012. 09.11

 
Vareni kā argumentu “mums vajag eiro” izmantot to, ka būs vieglāk apstāties un iedzert kafiju, braucot uz ārzemēm.
Cik daudzus tāda “vieglāka” ceļošana interesē? Cik daudzus tas ietekmētu? Cik daudziem tas var būt svarīgi? Pavisam niecīgai iedzīvotāju daļiņai. To iedzīvotāju, kas nav amatpersonas-tūristi.

+8
-11
Atbildēt

1

    ilmisimo > Aga, Čirka 19.12.2012. 10.15

    >Kristaps

    ………Kaut man būtu ceļinieka miteklis dziļi tuksnesī, tad es atstātu savu tautu un aizietu no tās! Jo tās locekļi visi ir laulības pārkāpēji, krāpnieku pūlis………….
    http://bdl.lv/bibele/Jer/9

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 19.12.2012. 09.02

………….Gunara Janovska romānā par latviešiem trāpīgi izsakās igaunis Juhans: “Jūs visi, vai arī laba daļa, esat tādi mīksti vārguļi. Paraugskolnieki. Tādi jūs esat. Par jums runā, ka jūs esot vislabākie amerikāņi, vislabākie angļi, vislabākie vācieši, jā – pat vislabākie krievi. Kur jūsos vēl kas no latviskā var aizķerties, to grūti saprast. …………………

http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=366507:minjums-veidot-jaunu-nesaprotamu-identitti&catid=93:la-komentri&Itemid=440

+10
-7
Atbildēt

4

    dace_ampermane > ilmisimo 19.12.2012. 09.59

    lama

    vislabākie vācieši, jā – pat vislabākie krievi.

    mums derētu atteikties no latiem un pieņemt uzreiz divas valūtas -rublīti un eiriņu. tad beidzot valstī miers un saskaņa iestātos, krievi ar latviešiem bučotos [latvieši gan pirmie līstu]

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > ilmisimo 19.12.2012. 13.12

    Ceru, ka tas igaunis romāna beigās par šiem vārdiem tika notiesāts. Šie iztapoņas nav latvieši, bet gan valdošā kliķe un tās turpinājums, kurus savulaik ielika vadošajos amatos Pelšes laikā un kuri turpina valdīt līdz šodienai.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > ilmisimo 19.12.2012. 22.02

    Ai, ai, maskaviet N., cik maz tu zini. Sōla ir sarakstīta trimdā. No taviem partijas biedriem tur nav ne smakas.

    Starp citu, G. Jansona „Sōla“ ir, iespējams, vienīgais darbs no latviešu literatūras obligātā plaukta, ko bija interesanti lasīt. Un arī neobligātais plaukts nav aicinošs.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > ilmisimo 20.12.2012. 15.45

    ex diena, pati izlīdusi sorosam no vietas, kur saule nespīd un sauc mani par maskavieti? Tev līdz manam patriotismam, kā rāpulim līdz aviācijai.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 19.12.2012. 07.44

protams par eiro , kad biju Turcijaa , taa nav Eiropaa, viņiem sava valuuta turku liras, bet visos veikalos un tirguu noreeķinaas ar dolaariem vai eiro , ja dosi liras , uz tevi šķiibi skataas , protams ir atsevišķi lielveikali kur tikai ar liraam var noreeķinaaties , interesanti , viņi nav maza valsts , bet savu naudu nevisai lieto, mees ar savu skaitu apmeeram turku mazpilseeta , noguldiijumi eiro , bet naaviigi turamies pie lata, kapeec?

+4
-5
Atbildēt

2

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam