Manam draugam, eiroskeptiķim

78

Komentāri (78)

[email protected] 24.07.2020. 16.48

Vai jums ir nepieciešams aizdevums? Sazinieties ar mums, lai saņemtu jebkādu aizdevumu, kuru vēlaties,
Mēs piedāvājam aizdevumus no USD 10 000,00 USD līdz USD 5 000 000,00 USD ar 2% procentu likmi.
Sazinieties ar mums ar savu informāciju pa e-pastu: [email protected]

0
0
Atbildēt

0

Ludmila Þurkova 29.01.2014. 01.16

Vicky Danis Finanšu Loan Firm Inc

Mēs piedāvājam aizdevumus individuāli vai uzņēmumiem ar zemu procentu likmi 2% garantiju.
Mēs piedāvājam aizdevumu šādu veidu: refinansēt aizdevumu, biznesa investīciju aizdevumus, auto vai transportlīdzekļa Kredīti, parādu konsolidācijai, mājokļu kredīti, individuālie aizņēmumi, ceļojumu un brīvdienu aizdevums, un daudz ko citu. Piesakies tagad, tieši sazinoties ar direktoru aizdevuma apstiprinājumu pa e-pastu: [email protected]

0
0
Atbildēt

0

Ieva 30.11.2012. 09.00

Manuprāt, viss rodas no nekompetences un slimīgām aizdomām. Piemēram,Eiro kurss nevienā ieguvējvalstī ieviešanās brīdī nav mainīts, un Latvijā arī netiks. To arī piesauca Vilks un Osis Sastrēgumstundā. Varat neticēt Vilkam, bet Osis bija viens no “devalvētajiem”, kuri nu ir iesēdušies peļķē, un velk āra jebkuru preteiro argumentus- viņš būtu to izdarījis, ja vien šāds fakts būtu.
Tāpat par cenu kāpumu- jā ,būs, visdrīzāk. Bet cenas kāpj vienalga, un ieviesējvalstī šis uz inflāciju attiecināmais kāpums ir bijis 0,1 – 0,2%, un vienā pat krities. Mums ir tirgus ekonomija, un tam tirgotājam, kas cenu uzskrūvēs, vienkārši nebūs pircēju. Tirgus pašregulējas. Pat, ja Latvijas tirgotāji cenas kopīgi palielinās ,vienmēr būs iespēja preci nopirkt kaimiņvalstī. Bet tas nenotiks, jo tad tirgotāji zaudēs jebkuru peļņu.
Bez tam lata nomināls ir lielāk par eiro. 1 ls būs 1,42 eiro, noapaļošanas problēma nepastāv,cenu zīmēs būs abas cenas kādus mēnešus, telefonā visiem ir kalkulatori, varēšu pārrēķināt – ja pieķeršu, ka kāds tirgotājs mēģinās iedzīvoties uz mana rēķina – iešu uz blakus veikalu…

Vienīgais arguments- iemaksu pieaugums Eirozonas uzturēšanai. Bet zinu, ka būs mazāki kredītprocenti, būs lielākas garantijas nepiedzīvot banku krahu utt. Man tomēr šīs garantijas, Parexa un Krājbankas neatkārtošanās liekas svarīgas – bet te gan par tām iemaksām varētu būt precīzāki aprēķini no ekonomistiem. Žēl, ka nebijām laicīgi Eirozonā.

Tālāk par izmaksām. Man algu pārskaita kontā. Tas nozīmē, vienā brīdi kontā būs eiro, arī manai kredīta apmaksai vairs nevajadzēs konvertēt (un zaudēt katru reizi) latus uz eiro. Jā, varbūt būs jāsavāc lati no mājiniekiem, lai nepaliktu neiztērēti. Kur man izmaksas? Drīzāk ieguvumi. Varēšu uz Igauniju braukt ar to pašu maku.. varēšu precīzāk cenas salīdzināt. Bankai pāreja kaut ko maksās. Tirgotājiem ar. Vai mēs te tik solidāri viņiem jūtam līdz? Jo man ta tas nemaksās praktiski neko, drīzāk iegūšu izslēdzot konvertācijas maksājot kredītu vai maksājot ārzemēs.

Lats ir piesiets Eiro. Kurss lēkā nevis tam līdz, bet kopā ar to. Lats jau tagad vienkārši ir cits Eiro attēlojums. Kāpēc izliekamies, ka tam ir kāda pastāvība? Ko mēs mēģinam saglabāt? Eiro sasiešanai ar latu viens no mērķiem bija eiro ieviešanas atvieglošana. Tad jāsien vaļā ,un jākļūst par meža dīvainīšiem, un jāskatās pēc pieredzes ar tugrikiem. Latvijas ekonomika ir tik maza, ka tā nav un nebūs pastāvīga nekad, jo dzīvojam taču globālajā pasaulē, nevis izolētā meža būdiņā. Tāpēc ir jābūt mentoram, kuram ildzināties. Ja eiro vairs neder, jāņem kāda cita valūta. Ja jau uz eiro neejam, tad jāanulē visi priekšdarbi, kas veikti, citādi tā būs vienkārši muļlāšanās, ne lēmuma pieņemšana.

Kā sākumā rakstīju, pretestība rodas no nekompetences un slimīgām aizdomām- cenas dikti kāpas, mums būs jāmaksā par Grieķiju, maiņas kurss būs cits, gan jau mani te piečakarēs, tas man būs dārgi…

Lats ir smuka valūta. Smukākā pasaulē, manuprāt. Žēl. Bet mēs nevaram čubināties stūrīti. Tur ari paliksim, ja neiesim pasaulē līdz.

0
0
Atbildēt

0

aija_vecenane 29.11.2012. 16.15

Hehe, brīnišķīgs raksts. Paldies autoram.

0
0
Atbildēt

1

zane_rezevska 29.11.2012. 11.35

Man kā eiro projekta atbalstītājam, vienīgais normālais arguments PRET ir bažas par importa pieaugumu. To, ka importētāji iegūs priekšrocību pret pašmāju ražotājiem, ir grūti apšaubīt. Protams arī daudziem mūsu eksportētājiem nebūs valūtas maiņas izdevumu, tomēr kopumā Latvija eirozonā vairāk būs importētāj, nevis eksportētāj valsts, tāpat kā ja salidzina piemēram Latgales un Vidzemes tirdzniecības apgrozījumu, kas čangaļiem ir par sliktu. Tas gan nav iemesls, lai neieviestu, jo jau tagad palielam tā ir.

+1
0
Atbildēt

0

loptik 29.11.2012. 04.14

Uzrakstīšu skaidrojošu komentāru sestdien kaut kur pēcpusdienā. Ātrāk par nožēlošanu nebūs iespējams.

0
-1
Atbildēt

1

    Līna Kārkliņa > loptik 29.11.2012. 08.21

    un sagatavojiet skaidrojumu man, kā eiro kredīta ņēmējam, kā piemēram izmainīsies mani ikmēneša kredītmaksājumi kas pašlaik ir ap 300ls, ja eiro ieviešanas atlikšanas rezultātā lats tiktu palists 15-30% koridorā?….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Edmunds Zālīte 28.11.2012. 22.06

griesties pie naciķiem ar argumentētu kritiku… pareizi jau ir, redzams gan, ka tie ļautiņi pārāk… khm, lai saprastu.

+1
-4
Atbildēt

1

    lebronj2356 > Edmunds Zālīte 29.11.2012. 13.09

    Griezties varat ap savu asi, sevišķi apdāvinātais ”naciku” aprējēj !:)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Aga, Čirka 28.11.2012. 20.40

 
Mīļais “draugs”, “es māju ar galvu un pieklājīgi smaidu, taču dziļākajā būtībā man tomēr liekas, ka tu liekuļo. Neesmu pirmo dienu uz pasaules.”

+4
-2
Atbildēt

0

Juris Dzelme 28.11.2012. 18.42

mums tie priekšgalā gadās neuzticami, bet lielvalstu vadoņiem drīzāk gribam uzticēties ???? ja valstī ir galvenie ar godaprātu un stingru mugurkaulu, tad var paturēt ko savu, un savai tautai izdevīgu ! betttt…

+1
-5
Atbildēt

0

oktaavs 28.11.2012. 18.00

Autors ir
—————————————-
Vai cand.oecon, Latvijas Bankas ekonomists spēja pareģot NĪ tirgus un banku krahu ?
Ja nespēja, tad kāpēc tagad māca citus ko darīt ar mūsu valūtu turpmāk ?
Kapēc mums jālec tajā kuģī, kurš vēl pats nezina kā peldēs tālāk ? Kāpēc tieši tagad jālec ? Tāpēc, ka Dombrovskis baņķieriem – barotājiem apsolīja ?

+1
-5
Atbildēt

1

    rotrot > oktaavs 30.11.2012. 13.24

    Personīgi esmu pazīstams un varu apstiprināt – jā, Latvijas Bankas ekonomists visu paredzēja tieši tā, kā vēlāk arī viss notika. Problēma bija tāda, ka Latvijas Bankas & Co viedokli apzināti un konsekventi negribēja uzklausīt toreizējā valdība ar Kalvīti priekšgalā, kurai bija galvenais “bremzes pedālis”

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lismanis 28.11.2012. 17.02

Un tomēr … lai kāds eurooptimists es arī būtu, man jāatzīst, ka man liekas, ka cenas pēc eiro ieviešanas augs. Tāpat bija arī pēc iestāšanās ES 2004.gadā, kad likās, ka tā tam nevajadzētu būt, un eksperti teica, ka tā nebūs, tomēr cenas auga. Es esmu dzirdējis, ka igauņi sakot, ka pēc eiro ieviešanas cenas esot cēlušās. Benzīns 2002.gadā maksāja 40 santīmus. Atcerieties? Būtu interesanti paskatīties, piemēram, uz benzīna cenu līkni. Kāds nezin, kur tādu var atrast?

+3
-2
Atbildēt

4

mjantons 28.11.2012. 15.12

Saskaņā ar Lisabonas līgumu (gandrīz vai Eiropas konstitūcija) visām ES valstīm rakstībā, jau nu nav valoda visā savā apdomīgumā, rakstībā ir jālieto valūtas nosaukums EURO. Arī nabaga grieķiem, bulgāriem. Visās vietās, kur arī Jūs pats negribat piedzīvot pārpratumus. Mums tak nav problēmu ar metru, kilogramu, tonnu utt. lietošanu rakstībā un sarunās. Avīzēs nosaucat valūtu kā patīk, eiro, eiras, euro,€, baksi, zaļie.Un tā pat savā sarunu valodā. Bet tajā pašā avīzē oficiālā informācija par kursiem būs €, EUR, USD, LVL. Tad jau par valstu un tautu nosaukumiem būtu jāsāk kārtējais pasaules karš. Ar Μακεδονία jau iet vaļā. Ja valodnieki vinnēs cīņu ar tautā pielietotiem vārdiem, tad tā arī runāsim. Taisni jābrīnās, ka nav uzsākta cīna pret kilometriem, kilogramiem, stundām.

+9
-2
Atbildēt

3

    Andris Jautriņš > mjantons 28.11.2012. 16.07

    Juri, brīnos! KilogramS, tonnA, metrS! Tie ir latviskoti! EU uz latviešu valodu pārceļ kā EI! Eiro ir latviskots. EURO nav.

    Eira jau ir sviests, jo tie paši valodnieki nemaz nav tik konsekventi, kad jārunā par metro, neto, saldo, Pugo… Ā, Pugo ir cita opera :)

    €, EUR, USD, LVL – tie ir no sērijas kg, t, m. Nejauksim vārdus ar apzīmējumiem.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    grislits > mjantons 28.11.2012. 18.09

    Nepiekrītu Doveikam, ka eiro nav jāievieš, bet attiecībā uz valodas lietošanu piekrītu Doveikam pilnībā. Mēs tak latviskajos līgumos rakstām “dolārs”, nevis “dollar”, vai “sterliņu mārciņa”, nevis “pound sterling”.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > mjantons 28.11.2012. 18.48

    Andris Doveiks
    Dazi musu valodnieki, lai attaisnotu savu eksistenci, izdomaja eiras. Nav problemu rakstit “euro”, vienalga latviesu sarunas valoda eiro jau sen ir iegajies un ta ari paliks. Amen.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

manatuja 28.11.2012. 14.45

    grislits > manatuja 28.11.2012. 18.05

    Nav jau apnicis likt tos video ar krievu zombētājiem un sazvērestību teoriju piekritējiem?!

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    manatuja > manatuja 28.11.2012. 18.37

    ja tu zinātu kaut vispusīgi kā strādā un kādas problēmas jārisina GRU, FSB, CIP, MOSSAD, MI-6 utt un cik aukstasinīgi ciniski utt jārīkojas, tad varbūt sāktu saprast. Tie dienesti nav SAB, kas drukā papīrus. Un naudas ziņā viņu darbību rezultātos iegust ieekonomē, miljardus, piekļust resursiem utt.

    P.S. Pameklē pašu štatu darbinieku rakstīto par veiksmīgām operācijām bijušas PSRS teritorijās.

    par Rietumu izdarībām info jāmeklē Austrumos, bet par Austrumu – Rietumos

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    manatuja > manatuja 28.11.2012. 18.46

    DP un SAB liekas nemanām http://kongress.lv/lv

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > manatuja 28.11.2012. 19.08

    Jānis
    Neskatoties uz pamatigo apsardzi, nesaubos, ka cekas merglim, Dzemalam, reiz kads Kaukaza vai Sirijas brivibas cinitajs, vai albanis vai bosnietis izraus vina melno sirdi caur dirsu un atgriezisies tas krievs pie sava raditaja elle.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 28.11.2012. 11.13

Konsolidācijas un EURO idejas Eiropu attiecībā pret pārējo pasauli ir novedušas apmēram turpat, kur kristīgā ticība agrajos un vidējos viduslaikos. Tajā laikā arī Eiropa bija stipri vienota un konsolidēta, bet ticības un vienotības ideja dzelžaina un nesatricināma. Par to, ka pārējā pasaule strauji turpina attīstīties un Eiropai aizejošo vilcienu būs noķert stipri pagrūti, savā runā G20 sanāksmē pavasarī brīdināja Austrālijas premjere. Attīstās ne tikai tehnoloģijas, arī izpratne par pasauli un ekonomiku. Eiropa tikmēr grimst arvien dziļāk, citādi domājošos pagaidām uz sārta nededzinot, bet dēvējot par draugiem. Bet tā vēl viens ziemeļu vīzijas raksts mazajam draugam, kurš neko nesaprot. Patiesībā pašiem par ko papriecāties. Viss jau ir ciklisks šai izpētītajā Saules sistēmas daļā, apgalvot pretējo ir diezgan drosmīgi un ekonomiski, sociālo ciklu ilgums samazinās, apgriezti proporcionāli iedzīvotāju skaita pieaugumam uz Zemes.

+4
-5
Atbildēt

1

vietējais 28.11.2012. 10.14

man patīk eiroskeptiķi – pateicoties viņu panikai un ticībai baumām par lata devalvāciju, es vēl tagad Swe saņemu 12% par depozītu.

+3
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > vietējais 28.11.2012. 10.36

    ——-
    Pateicoties eiroskeptiķiem ir radīta stabila bāze turpmākajai svensonu un svensonu līdzskrējēju attīstībai. Jāpateicās arī LB un tās ‘domas gigantu’ darbam 20 gadu garumā:

    ‘Latvijā ir lielākā ienākumu nevienlīdzība Eiropas Savienībā, secina ekonomistu apvienības BICEPS īpaši Re:Baltica pētījumā.’

    Infografika: Nevienlīdzības plaisa Latvijā

    http://www.ir.lv/2012/10/18/infografika-latvijas-ienakumu-nevienlidzibas-plaisa

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 28.11.2012. 10.07

Ja runā par cenas celšanos tīri “fiziski” no eiro ieviešanas, nevis inflācijas dēļ vai dēļ tā, ka tirgotāji centīsies savus vienreizējos ar ieviešanu saistītos izdevumus ielikt cenā, tad mēs laikam būsim vienīgā valsts, kurā LV nomināls ir lielāks par EUR nominālu. Līdz šim tirgotāju mazā viltībiņa bija, konvertējot sīkās naudiņas uz lielo nominālu, noapaļot visu uz augšu, jo psiholoģiski, ja agrāk maizīte maksāja 100 naudiņas, bet tagad tai būtu jāmaksā, piem, 19,50, tad kāpēc lai nebūtu 19,90? Ar LV tā gluži nesanāks, jo, ja maizīte maksāja 0,70LVL., bet tagad tai cena būs 1Eur, tirgotājam būs grūti pamatot, kāpēc lai tā maksātu 1,10eur, ja konvertācija notiek pēc kursa. uz noapaļošanu nevarēs spekulēt.

Valdībai ir melnu muti jāstrādā, lai pāreja tiktu īstenota, nekāpjot uz grābekļiem, bet reizi par visām reizēm mācoties no citu valstu pieredzes. Jo pieredze taču jau ir! Savukārt tirgotāji lai pakasa pakausi, kā optimizēt savas 1x izmaksas (uz optimizāciju taču visi ir meistari)! Šobrīd tirgotāju nostāja vairāk līdzinās pozai – lai par visu maksā pircējs.

+11
-1
Atbildēt

3

    oktaavs > silvija_vitina 28.11.2012. 19.12

    Latviski švaki runājošie tirgoņi būs tie, kas netricinās mūsu ekonomiku valūtas maiņas laikā un nedomās, kā varētu labi iedzīvoties no pārejas bardaka.
    Neviens godīgs pilsonis par to nešaubās…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Jean > silvija_vitina 28.11.2012. 19.48

    Par lielāko nominālu nav taisnība. Maltas mārciņas nomināls bija vēl augstāks (un varbūt arī Kipras valūtai)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    guna_sniedzina > silvija_vitina 28.11.2012. 21.08

    Maltas liras bija 2.50EUR par 1MTL, kadreiz nedaudz aplauzos, atklajot kartes atskaite pec samaksas par viesnicu, ka kurss ir tiesi tads,jo kludas del rekinaju precizi 1:2.
    Kipras marcinas bija vieglakas, 1.73 EUR par 1CYP.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lismanis 28.11.2012. 09.55

iespējams, ka cilvēki patiesībā nav tik daudz “pret” eiro kā ir “par” latu, ar to es domāju, ka tie argumenti “pret” eiro ir vairāk emocionāli, cilvēkiem patīk, ka mums ir pašiem sava valūta, kas ir personiska un cilvēki lepojas ar savu valūtu. savukārt Latvijas Bankas pārstāvis rakstā pārsvarā operē ar racionāliem argumentiem. manuprāt, šeit arī ir tā neatbilstība un pretruna. iespējams, ka Eiropas sketpiķi ir arī pārsvarā eiro skeptiķi. lai pārliecinātu eiroskeptiķus droši vien, ka vajadzētu lietot arī citus – emocionālus argumentus. man personīgi ļoti patīk sajusties kā daļai no Eiropas, kā daļai no kaut kā lielāka un varenāka, un eiro tam ir vēl viens labs apliecinājums.

+4
-3
Atbildēt

9

    grislits > lismanis 28.11.2012. 10.01

    Laba doma par to, ka vajag arī emocionālos argumentus, jo pretargumenti faktiski ir tikai emocionālie argumenti, un praktisko gandrīz nav.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > lismanis 28.11.2012. 13.06

    Kā, ir ļoti racionāls arguments – Eirozona būs kārtējais solis prom no matj rossija, TO NEDRĪKST PIEĻAUT.
    Protams, liela daļa Latvijas patriotu, kas ir pret eiro, vienkārši ir tikuši nozombēti baidīties, bet es neņemšos apgalvot, kurš pie tā ir vainīgs, jo nezinu neko daudz par iepriekšējām naudas reformām.
    Jebkurā gadījumā Latvijai ir tikai viens virziens – uz Eiropu, uz eiro.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 28.11.2012. 16.34

    S&M – gan PSRS, gan ES abas ir savienības, bet principā tā ir arī vienīgā līdzība abu starpā.

    un starp citu, lai nu kas, bet ES nav militāra savienība. ES ir politiski, ekonomiska, monetāra, muitas savienība, varbūt vēl kaut kāda, bet ne militāra.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Līna Kārkliņa > lismanis 28.11.2012. 21.25

    neiegūsim?….varbūt neiegūsim, bet varbūt iegūsim….tas, ka eiropa nav militāra struktūra nenozīmē, ka iespējamam agresoram pret Latviju nebūs jārēķinās ar pamatīgu brāzienu…..ir taču liela starpība vai kāds veic agresiju pret apendiksu, kas lai arī ir piederīgs ķermenim, bet nav tam dzīvības vērts…..cita lieta, ja agresija tiek veikta pret kādas lielvalsts, un par to ka ES tāda ir nevienam nav šaubu, finanšu pamatiem, tad reakcija ir sagaidāma momentāna un iznīcinoša ar visu iespējamo resursu iesaistīšanu…..tā kā integrācija vienotā valūtā ir perfekta apdrošināšanas polise…..

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 28.11.2012. 21.48

    S&M – līdzīgi kā komentējamā raksta autoram liekas, ka euroskeptiķi tikai izliekas, ka neko nesaprot, tad man arī liekas, ka tu tikai izliecies, ka neko nesaproti. kā var salīdzināt PSRS un ES? kāds sakars militārajai savienībai ar eiro ieviešanu? kā var salīdzināt ābolus un apelsīnus? kāds tam vispār visam ir savstarpējais sakars? nē, nu savā ziņā tās visas lietas ir saistītas, bet … please be more specific.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Līna Kārkliņa > lismanis 28.11.2012. 22.04

    gruzijas piemērs rāda, ka mums ir par ko nervozēt – gan jau kremlis pamatojumu atradīs un acis aizmālēt nekavēsies…..šeit mēs varam tikai minēt nato norīs šo krupi vai būs konsekventa….man liekas pilnīgi pašsaprotami, ka ja latvijā ir ieviesta eiropas kopējā valūta, tad pie eventuālas agresijas pret eiropas finanšu pamatiem, tiks iedarbināti visvarenākie nato, ano, pasaules bankas, un velns viņ zin vēl kādi spēki, nu jau lai aizsargātu nevis Latviju, bet nu jau visu ES….šādu atšķirību jau nu gan vajadzētu saprast…..

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 29.11.2012. 09.09

    meerin – es tomēr nedomāju, ka eiro ieviešana kaut kādā mērā mainīs militārās lietas. tas, protams, ir labi, ka Latvija integrējas dziļāk Eiropā, bet Latvija noteikti neveido Eiropas finanšu pamatus. patiesībā man nav ilūziju, ka Vācija un Francija Krievijas militāras agresijas gadījumā varētu arī upurēt Latviju citu (savtīgāku vai cēlāku, viss atkarīgs no skatu punkta) mērķu vārdā. Anglija tradicionāli vairāk ir bijusi pret Krieviju kaut gan tas Anglijai netraucē uzņemt pie sevis krievu miljardierus.

    bet ja mēs runājam par militāro dimensiju, tad Vācijai šobrīd ir vāja armija (salīdzinoši), un Lībijā mēs redzējām, ka frančiem un angļiem arī ar to armiju nav diez cik spīdoši. turklāt, ja runājam par NATO, tad tur galvenie noteicēji ir jeņķi, bet jeņķi savukārt nav īpaši ieinteresēti stiprā eiro valūtā, kas varētu konkurēt ar viņu dolāru.

    bet vispār man liekas, ka šī tēma ar eiro ieviešanu tomēr nav saistāma.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Līna Kārkliņa > lismanis 29.11.2012. 09.54

    es tomēr neatkāpjos no pārliecības, ka eiro valūta latvijai ir izcila apdrošināšanas polise….ja tavas mājas sienu kāds apķēzīs, tad tu iespējams ziņosi policijai, bet iespējams ka nē, bet ja tev no mājas iznesīs televizoru, kompi vai dārglietas t.i sagraus tavu materiālo labklājību, tava reakcija būs jau konkrēta…..tāpat būtu minētā gadījumā – sāktos diskusijas vajag vai nē, būtu atsevišķas nato valstis, kas būtu pret tūlītēju rīcību, mēģinātu pārliecināt utt….bet ja tev, ārēja agresora rīcības rezultātā, brūk visa tava finanšu ( eiro) sistēma, akcijas, bankroti utt, tad šāda vilcināšanāas nav iedomājama….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > lismanis 29.11.2012. 10.16

    meerin – tad mēs droši vien varam vienoties par to, ka mums ir dažādi skatījumi uz šo lietu. :) tā teikt – we agree to disagree. :)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Andris Jautriņš 28.11.2012. 09.48

Derētu precizēt terminus!

Eiroskeptiķis ir tas, kuram nepatī Eiropas Savienība.

Tie, kuri nevēlas lata nomainīšanu ar EURO (tieši tā mums tā naudiņa būs jāsauc), jādēvē par EUROSKEPTIĶIEM. Nu un atbilstošs precizējums par optimistiem :)

Precīzāks termins varētu palielināt euroskeptiķu skaitu arī valodas okupācijas dēļ. Tiesa, tas neko nemainīs. Vilks vilks, Dombrovskis un Rimševics vilks, Europe arī vilks un ievilks.

+4
-12
Atbildēt

4

    mariterage > Andris Jautriņš 28.11.2012. 10.39

    Bet es mūsu naudiņas saukšu par eirām!
    Un ko tu man padarīsi?

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 28.11.2012. 11.48

    Mūsu naudu – latus vai euro? Vai ventus :)

    Eiraoptimists, ja pareizi saprotu.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    mjantons > Andris Jautriņš 28.11.2012. 13.17

    Saskaņā ar Lisabonas līgumu kopējās valūtas nosaukums ir EURO un tā to visur oficiāli ir jāraksta. Kā jūs to saucat un izrunājat ir pilnīgi Jūsu personīga lieta. Standartizācija ir nepieciešama, lai darījumos saprastu par ko runa starp abām pusēm jebkurā valstī un vietā, arī starp sēņu uzpircēju no čigānmeitas pagastā vai novadā: € (eiro), kg (kilograms) un dienas. Tā ir viena no skepticisma parādībām, ka atrod lingvistikas problēmu, tur kur tās nav. Juridiski lieta ir tik skaidra un vienkārša!

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 28.11.2012. 14.04

    Juri, kā es saprotu, prasība ir lietot vārdu EURO latvišu valodā! Man nav iebildumu jebkurā tulkojumā lietot ko tik EUROPE vēlas, bet latviski es to sajūtu kā problēmu. Tā mūs soli pa solītim pārtaisa. Un pārbauda muguras. Ja ierīsim EURO latviešu valodā, tad lauksaimniecības maksājumus vēl gadus 70 lūgsimies. Jo tik lokana mums vadība.

    Ja lata kā valūtas iespējas Latvija banka gadiem ilgi ir ignorējusi, tad man personīgi ir vienalga. Rimševica 800 miljonu pasaka riebjas.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

mjantons 28.11.2012. 09.35

Reālā dzīvē Latvijas uzņēmēji un indivīdi jau sen dzīvo € zonā, kopš piesaistes brīža. Vienīgais valūtas risks pret € ir apslēpts LV Bankas monetārajā politikā – lata devalvācijas vai kursa paaugstināšanas draudos. Ja jau ekonomikas aktivitātes pazemināšanas laikā devalvācija netika pielietota, tad atrašanās ārpus € zonas ir lielā mērā psiholoģijas jautājums, lai kādi arī nebūtu salīdzinājumi ar UK, Zviedriju, Dāniju vai Norvēģiju. Par Šveici jau nerunājot. Pēc trim nozīmīgu banku sabrukumiem Latvijā 17 gadu laikā viegli nav psiholoģiski atkopties ne uzraugiem ne klientiem. Dažādas stulbas ekonomistu diskusijas medijos par pagātnes notikumu vērtējumiem arī nepalīdz vienkārši un skaidri vērsties pie iedzīvotājiem. Par Grieķijas ( bet pirms tam Latvijas) ekonomisko palīdzību ir jārunā skaidrā valodā ar praktisku izskaidrojumu, kas ko uzņemas un kas ko var zaudēt. Skeptiķi būs vienmēr un tie tiks ekspluatēti, lai gan ar optimisti arī var tikt pakļauti šim liktenim. Informētības un izglītības ( uh, atkal jau!)
€ ir viens no iedzīvotāju praktiskā viedokļa trūkums – sākot ar 20€ zīmi to parastajā makā jāsāk locīt. Vājredzīgajiem tā ir priekšrocība – katrai vērtībai savs dizains.

+11
-2
Atbildēt

0

Vladimirs Lavrenovs 28.11.2012. 09.08

Izvēle ir turpināt būt globālās valūtas patērētājam vai kļūt par tās drukātāju. Ja gribam lielākas iespējas būt noteicējiem, tad eiro jāievieš, ja gribam būt pakalpiņi, tad ne.

+10
-4
Atbildēt

5

    Proporcionāli IKP izklausās godīgi, kopā visai Ziemeļeiropai ieskaitot Vāciju pietiekams īpatsvars.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    No eiro nekur neaizmuksi. Labāk godīga daļa balsu, nekā nekādu balstiesību.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Man eksperti nav vajadzīgi. Ikdienā lietoju gandrīz tikai eiro. Jūtos lepns ka varu izrakstīt amerikānim rēķinu Eiropas naudiņā un par konvertēšanu nav jādomā. Kad tā būs arī Latvijas nauda būšu divtik lepns.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Vladimirs Lavrenovs 28.11.2012. 16.21

    Es atvainojos, kungi, bet vai jūs nejaucat ECB ar eirovalstu sammitu ? Man kaut kā ir sajūta, ka ECB ir jābūt +/- neatkarīgai iestādei, vai ne tā ?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Vladimirs Lavrenovs 28.11.2012. 20.00

    Latvijā hiperinflācija sākās pēc lata piesaistes eur, tāpēc Latvijas bankai ir jāuzņemas liela daļa vainas par burbuli un krīzi. Domāju, ka ar piesaistes kursu kaut kas īsti nebija kārtībā, nemaz nerunājot par nekā nedarīšanu NĪ burbuļa apturēšanā. Vai tad tagad lai es ticu, ka ar eur man būs labāk. Ticu, ka nebūs gan un man ir tiesības uz referendumu,ka eur ieviešanai nav īstais brīdis. Tā kā eiro nav nekāda seguma, bet uzticība nepārtraukti tiek grauta ar dienvidnieku nevēlēšanos ekonomēt, tad nākotne būs ne pārāk rožaina. Latvijā ir jāievieš Norvēģijas vai Zviedrijas krona.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

disassociative 28.11.2012. 08.58

Tas, ka cilvēki ir pret eiro ieviešanu, ir skaidrs un saprotams – vienkāršajiem cilvēkiem tie būs tikai un vienīgi zaudējumi. Un zaudējumus neviens nevēlas. Visās valstīs, kurās tika ieviests eiro, cenas paaugstinājās un, ja kāds no Latvijas politiķiem saka, ka Latvijā tā nebūs, tad cilvēkiem rodas vēl lielāka neticība. Lielākais ieguvums no tā, ka eiro būs, ir uzņēmumiem, kas šobrīd uz priekšu atpakaļ ikdienā konvertējas un mums visiem kopā ar to, ka mazākas izredzes vēl kādreiz atgriezties PSRS sastāvā. Nu un skaidrs, ka tik mazu valūtu kā lats bez piesaistes kādai no globālajām valūtām noturēt vienkārši nav iespējams.
Latvijā ir bijušas vairākas naudas reformas un visās iedzīvotāji ir bijuši zaudētāji.

+10
-8
Atbildēt

11

    AUTOEXEC.BAT > disassociative 28.11.2012. 09.24

    Tas nosacītais “zaudējums” ir bijis tikai maiņas brīdī, un to tad visi arī atceras.
    Pēc tam ilgtermiņā visi ir vinnētāji, bet kuru tas vairs interesē, kad visi jau pieraduši

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    elvonix > disassociative 28.11.2012. 09.32

    Cik zinu, tad Latvijas Banka nav kredītiestāde. Tas nozīmē, ka Bankas prezidents nevar aizņemties latos cik vēlas. Nu piemēram… Cik bankas ir gatavas aizdot miljonu latos? Domājam, ka neviena vai maz. Attiecīgi, ir kredīti, kas nekā citādi kā lielā valūtā nav pieejami. Piemēram, tie paši mājokļa kredīti. Cik daudziem tas ir latos?
    Tāpēc pārmest kaut ko bankas vadītājam ir gana nekorekti.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > disassociative 28.11.2012. 09.36

    vienīgā “reforma” kurā bija bija reāli zaudētāji bija pavlova 50 un 100 rubļu nomaiņas epopeja. bet jāņem vērā, ka vienkāršo cilvēku, kas strādāja rūpnīcā šī reforma neskāra, zaudētāji bija spekulanti, kas bija sakrājuši naudu trīslitru burkās.

    nevienu citu reformu kuras rezultātā cilvēki būtu kaut ko zaudējuši es neatminos. arī izslavētajā rubļu nomaiņā pret latiem zaudētāju nebija, jo to ko tu vakar varēji nopirkt par 200 rubļiem rīt varēji nopirkt par vienu latu. cita lieta, ka cilvēki aizmirst, ka tolaik inflācija bija ap desmit procentiem mēnesī, kas apēda gan rubļus, gan latus.

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    lismanis > disassociative 28.11.2012. 09.43

    grifs – cik kredītiestādes ir gatavas aizdot miljonu latu? domāju, ka jebkura. nav pilnīgi nekādu problēmu. bet reti kurš grib ņemt kredītus latos, jo RIGIBORs vienmēr ir augstāks par EURIBORu, līdz ar to procentu maksājumi EUR kredītiem (gandrīz) vienmēr būs mazāki nekā LVL kredītiem.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > disassociative 28.11.2012. 09.59

    Svinam – un kādēļ tad RIGIBORs ir augstāks par EURIBORu? Tieši dēļ tā, ka lats ir maza valūta un uzticība tai mazāka.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > disassociative 28.11.2012. 10.50

    >Latweets
    Vēl daudziem zaudējumi radās, kad Latvijas rubļi tikai mainīti pret latiem un tika izņemti no apgrozības – tad tas maiņas periods bija īss un daudziem mājās vēlāk atradās kaut kur nolikti Latvijas rubļi. Tā arī toreiz nesapratu, kāpēc tas tā bija vajadzīgs…

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > disassociative 28.11.2012. 10.57

    tvverotajs
    “Tā arī toreiz nesapratu, kāpēc tas tā bija vajadzīgs…”

    Nesaprati PBAnala verotaj, nesapratisi ari turpmak, saprasanai vajadzetu smadzenes. Latvijas rubli vareja nodrukat katrs kam nebija slinkums.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > disassociative 28.11.2012. 11.06

    vai drīkst pajautāt – kādi zaudējumi ļaudīm radās mainot rubļus pret latiem? vai par vienu latu varēja nopirkt mazāk nekā par 200 rubļiem?

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.11.2012. 13.37

    Jā, par vienu latu varēja nopirkt mazāk kā par 200 repšiem.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > disassociative 28.11.2012. 14.32

    pie tik dzelžainas argumentācijas atliek tikai pajautāt vai kilograms svina ir smagāks par kilogramu vates :)

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    simpsons > disassociative 28.11.2012. 22.36

    vienkāršajiem cilvēkiem tie būs tikai un vienīgi zaudējumi
    —-
    Kas tie par mistiskajiem ‘vienkāršajiem cilvēkiem’? Neviens no viņiem nestrādā uzņēmumos, kuri pērk vai pārdod preces eiro? Nevienam no viņiem nav kredītu vai depozītu eiro? Neviens no viņiem nekad nebrauc uz ārvalstīm, pat Igauniju ne? Nevienam nav radu/paziņu Īrijā, Vācijā un viņi nesalīdzina cenas Latvijā un eirozonā? Neviens neiepērkas Vācijas internetveikalos un nepērk auto eirās?
    Vai šie ‘vienkāršie cilvēki’ būtu joprojām pret eiro, ja viņiem pateiktu, ka viņu pirkumi eiro būtu par 2.5% lētāki, jo nebūtu konvertācijas izmaksas un valūtas riska?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

putekliic 28.11.2012. 08.39

Tam, ka eiro atbalsta tikai 13% ir sekojoši iemesli:
– neuzticēšanās varai kopumā;
– bailes, ka uzreiz celsies cenas;
– apziņa, ka man kā “vienkāršajam cilvēkam” eiro ieviešana manā dzīvē tulīt un uzreiz neko pozitīvu nedos;
– jāpaliek “saimniekiem” savā zemē;
– eirozonas parādu krīze – eiro var sabrukt;
– būs jāmaksā eiro glābšasnas fornā;
– zudušās impērijas apraudātājiem – tas vēl viens solis tālāk no atgiešanās tās mantinieces ietekmē.

+7
-3
Atbildēt

0

Līga Lētiņa 28.11.2012. 07.47

te var teikt – nemēri visus ar savu olekti. jums tur bankā liekulība ir dzīvesveids. manuprāt pilnīgs absurds – centrālās bankas vadītājs ar kredītu citā valūtā.

+7
-15
Atbildēt

4

    dace_ampermane > Līga Lētiņa 28.11.2012. 07.50

    Marthas_father

    Aizej šito Marthai pastāsti

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Līga Lētiņa 28.11.2012. 09.22

    manuprāt pilnīgs absurds – centrālās bankas vadītājs ar kredītu citā valūtā.
    ——————————————————————-

    Kaut kā nespēju saskatīt “absurdu”, kur tas izpaužas ?

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Bet kāda ir alternatīva? Amatpersonai, kura pieņem lēmumus par procentu likmēm, kredīts nacionālajā valūtā draud ar interešu konflikta situācijām.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    brigita_damme_rtk_lv > Līga Lētiņa 28.11.2012. 23.08

    Vajadzēja ņemt tugrikos – nekādu interešu konfliktu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 28.11.2012. 07.40

ļaudis pa lielo ir nozombeeti ar to eiroskepticismu un kas to dara? nu tie kam rokaas masu mediji , naak taču veeleešanas , vispirms pašvaldiibu , kuras veel joprojaam pilnas ar sarkano trubas zemnieku paliekaam , lembes kabataspartijai tas ir izšķirošs mirklis . ja zaudees šajaas tad maz ceriibu arii sekojošajaas saeimas veeleešanaas , taalaak var sekot cietums , jo pakaapeniski amatus naaksies zaudeet korišiem kurus salika pa plaultiņiem saakot ar prezidentu , beidzot ar ģeneraalprokurooru, laika palicis pavisam maz , ventspil;niekus nozombeejis ar savu Ventas balsi , kaa lielaas liidz 98 % , jaaspiež cik var uz paareejiem aarpus Ventspils , der viss ar ko tik var nomelnot konkurentus , valdiibu tai skaitaa , padarot sevi par tautmiili , kura nodziita uz nabadziibas sliekšņa protams paša izdariibu deeļ, vai ventspilniekiem maz zinaams cik miljonaaru valstii naak no Ventspils biznesa vides?, jaadomaa no tiem 98% lielaa puse tas 3/4 ir nabagu

+13
-6
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam