Infografika: 11 Latvijas premjeru vērtējums

50

Komentāri (50)

mariam 13.11.2012. 09.43

Un kāda jēga no šitādiem vērtējumiem? Nekādu pienesumu tak tas nedod, ne arī kādu jaunu izpratni, vairāk tik tāda izklaide vien. Un atgādinājums, ka tādi lūk ar premjerministri kādreiz bijuši.
To gan es nesaku par tiem īsajiem stāstiņiem par katru – tur tomēr ir kas vairāk, taču šāda vērtēšana gan diezgan bezjēdzīga.

0
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > mariam 13.11.2012. 10.11

    ———-žoržs Un kāda jēga no šitādiem vērtējumiem?
    =============================================================================
    ‘Skaties dziļāk!’ (Gatis Ozoliņš) / Смотри в корень! (Козьма Прутков)

    Noderīgus padomus der pārdomāt. Kamēr Zviedrijas profesore S.Veinberga stāsta par ‘Mediju misiju’, tikmēr kāds cits pastāsta par ‘Mediju būtību’:

    ‘ “Массмедиа захламляют сознание людей информацией настолько, что они вообще перестают что- либо понимать. Тут действует принцип: “Пусть знают всё, не понимая ничего!”
    – А. Зиновьев, “Запад. Феномен западнизма”

    http://www.litmir.net/br/?b=93704

    0
    -2
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 13.11.2012. 05.39

Ežai te ir 8 komentāri, tas ir apmēram 30% no visiem. Varētu domāt, ka viņš ir karaļnama speciālists [tādēļ, ka izsakās par premjeriem]. Tādi ir Anglijā, cilvēki kuri it kā pārzin karaļnamu un izgaismo to presē. Viņi ir attiecīgi ģērbušies un runā ar augstāko aprindu akcentu, jo Anglijā ir šķiru sabiedrība. Bet Ežai ir sarkana grāmatiņa kabatā un direktīvas galvā, man gan liekās, ka tad kad priekškars kritīs viņam būs arī vieta trakomājā :)))

+3
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > dace_ampermane 13.11.2012. 10.01

    ——–klejotājs Ežai te ir 8 komentāri, tas ir apmēram 30% no visiem. Varētu domāt, ka viņš ir karaļnama speciālists [tādēļ, ka izsakās par premjeriem].
    ==============================================================================
    Māris Gailis: ‘Kas es biju? Viens necils, paslinks padomju ierindas inženieris’ (RīgasLaiks, 95/4)
    http://www.rigaslaiks.lv/Read.aspx?year=1995&month=4&page=4

    ‘No dubļiem – par kņaziem (premjeriem)!’
    Paldies Gorbačovam, Reiganam, Tečerei un LTF!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 13.11.2012. 00.16

——–
Ne ‘sprīdīši’, ne ‘antiņi’, ne ‘auseklīši’ nepadodas:

http://www.youtube.com/watch?v=FUM1W_2GOGo

0
-1
Atbildēt

0

Baiba Eglâja 13.11.2012. 00.05

Aptaisiet vien Godmani, tāpat viņš viens ir gudrāks par jums visiem kopā. Vai tad pensionējoties no Briseles, netiek iegūta juridiska imunitāte, aizsardzība? Gan jau viņš ļoti labi zina, ka kopā ar ķermeni aptaukojas arī galvas smadzenes. Un viņš zina noteikti, ka arī tās jātur savā tuvumā. Kolhozi bija slikti, briesmīgi, nožēlojami. Tikai tajos katram muļķim brigadieris pateica, kas un kā jādara. Bet nu visi ir saimnieki. Nezin kāpēc viņiem jācīnās par lauksaimniecības tiešmaksājumu kaut daļēju vienlīdzību ar vecājām ES valstīm. latvieši ir cītīgi citu aprunātāji, skaudēji, pieminētāji… Vai tagadējie jaunie vajadzības gadījumā kā senči strēlnieki dosies aizstāvēt Latviju? Tie, kas te vairo palikušo muļķu kopumu

+1
-3
Atbildēt

3

    Sandris Maziks > Baiba Eglâja 13.11.2012. 01.20

    gunta_leona
    “Aptaisiet vien Godmani, tāpat viņš viens ir gudrāks par jums visiem kopā.”

    Dikti “gudrs”.
    Neskatoties uz valstij nodarīto desmitiem miljardu latu vērto postu, atšķirībā no saviem pragmātiskākiem sugas brāļiem, Krištopāna un Gaiļa, visu salaupīto četru gadu laikā ar intīmklubu mauķelēm notrallināja.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ezora > Baiba Eglâja 13.11.2012. 11.29

    Mūsu valsts nelaime – gudrs ir tas, kurš iedzīvojas uz visas sabiedrības zaudējuma rēķina. Nožēlojami. Sociālisma “labākās” izpausmes Godmanis tomēr ir atstājis sēklai nākamajām paaudzēm. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > Baiba Eglâja 13.11.2012. 11.33

    articulus100 – paldies, nu beidzot paskaidrojāt, no kurienes Jums tās zināšanas un varonība

    0
    0
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 12.11.2012. 23.14

——–
‘Es lauzu, tu lauzi, mēs lauzām, viņi lūza’ Sandra Kalniete
=============================================================================
‘Lauzt – tas nav celt!’ Par ko priecāsies LTF 25 goda viesi, ‘nopelni bagātie lauzēji’ nākamgad, kad svinīgi atzīmēs savas organizācijas jubileju?

Var būt par Latvijas ”mugurkaula” laušanu pacels glāzes -, plānos salauzt vēl nesalauztos?

”Latvijā bija pieņemts lēmums likvidēt kolhozu un padomju saimniecību sistēmu, tika slēgti to konti, taču turpināja pastāvēt izņēmumi. Viestura Gredzena savulaik veiksmīgi saimniekojušais kolhozs Tērvete nu jau Modra Gobas vadībā turpināja darboties statūtu sabiedrības ietvaros. Prokuratūra viņiem vairākkārt sankcionāli uzbruka, bet viņi pilnsapulcē visus pārmetumus noraidīja. No 1992. līdz 1995. gadam saimniecībā izcēlās seši tīši ugunsgrēki. Nelabvēļi dedzināja barības novietnes. Pa nakti ceļi tika aizšķērsoti ar šlagbaumiem un fermas – prožektoru izgaismotas. Daudzviet stāvēja sargi. Būtībā veidojās kara situācija. Tomēr statūtu sabiedrība Tērvete izdzīvoja un gadu no gada piepirka papildu zemi, tāpēc kļuva spēcīga. Ar saviem zirgiem un alu Tērvete turpina pastāvēt joprojām.”
(Pareizi, nepareizi…)
Ērika Hānberga Kolhozi http://www.senioriem.lv/raksti/2012/2/17/erika-hanberga-kolhozi/

+3
-1
Atbildēt

0

Mārtiņš 12.11.2012. 22.36

articulus100. Palasot Eriks un J.Biotops, jāsāk domāt, vai nav pēdējais laiks mukt no šīs valsts uz turieni, kur mazohismam un suicidalam tieksmem netiek celti monumanti.
_____________________________________________________________________________
Mukt vai nemukt – tā ir katra paša darīšana. Ja gribat, mūciet un nepiesārņojiet komentāru telpu ar gaudošanu un mazohismu. Nolikt cilvēkus ir viegli – grūtāk ir pašam formulēt reālus priekšlikumus un ceļu kā valstij attīstīties. Gaudot nav liela māka.

Karlsons – kāds tad bija pareizais valsts attīstības ceļš (un, lūdzu, pamatotus argumentus, nevis “RAF varēja ražot mikroautobusus pasauls tirgum un tamlīdzīgus analfabētismus).

Par cukura nozari – kaunieties. Par laimi, šis nav portāls, ko parasti lasa lētticīgi cilvēki, kas neprot savilkt kopā galus.

+2
-3
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Mārtiņš 12.11.2012. 23.01

    ——–
    Kā Latvijas iedzīvotājiem izdevās atjaunot sagrauto tautsaimniecību pēc 1. un 2. Pasaules kara? Kā izdevās baisi briesmīgajā padomju okupācijas laikā attīstīt Ulmaņlaika tehnoloģisko brīnumu VEF, kā Latvijas kodolu, pamatbāzi, identitātes mugurkaulu – Latvijas laukus paglābt un attīstīt?

    Cik lasu Ulmaņlaika un Ulmāņlaikā dzimušās paaudzes atmiņas, tik (ne)brīnos par teicienu ‘Atstājiet latvieti ar lāpstu un zemi, tad viņš nepazudīs’:

    ‘– Sākām vārda vistiešākajā nozīmē klajā laukā un tukšā vietā.
    (..)Mums nebija vajadzības likvidēties, jo bijām miljonāri, – tolaik bankā brīvas naudas vien bija trīs miljoni rubļu. Tagadējā Druvas ciematā, kas savu nosaukumu aizguva no kopsaimniecības, viss – dzīvojamās ēkas, vidusskola, sporta nams, asfalta rūpnīca un ražotnes – tika uzcelts kopsaimniecības laikā. Celtniecības brigādē vien pastāvīgi strādāja ap trīssimt vīru. Bija ap simt traktoru un tikpat automašīnu. Deviņdesmito gadu sākumā kopsaimniecību liktenis bija izlemts, likums izdots, bankas konts slēgts, tāpēc nebija citas izejas. Uzskatu, ka turīgās kopsaimniecības nebija jālikvidē. Vajadzēja cilvēkiem ļaut izvēlēties, kā viņi vēlas saimniekot turpmāk.’
    Mēs tikai nopietnāk strādājām. Saruna ar Jāni Rubuli http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=327297:ms-tikai-nopietnk-strdjm&Itemid=93

    ‘– Vainīgais Latvijas ekonomiskajā sagraušanā tālu nav jāmeklē. Es uzskatu, ka tai pielika roku Godmanis. Tagad viņš sēž Eiroparlamentā un gudri runā.’ Jānis Blūms: «Galveno 
uzmanību pievērstu laukiem»


    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=325252:jnis-blms-lgalveno-uzmanbu-pievrstu-laukiemr&catid=95:intervijas&Itemid=113

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Mārtiņš 13.11.2012. 01.16

    Eriks
    “Ja gribat, mūciet un nepiesārņojiet komentāru telpu ar gaudošanu un mazohismu.”

    Noskaidro, antiņ, kas ir mazohisms un tad mētā terminus!!!!
    Daži sāk atgādināt krievu, kas slavina Staļinu, Ļeņinu, PēteriI un Ivanu Bargo, kā savus lielākos bendes.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 12.11.2012. 19.39

——–
‘’Ja ideja, kas ir valstiskuma pamatā, ir vēsturiski pareiza izvēle, tad pat idiots valsts vadības priekšgalā nespētu ko ļaunu valstij nodarīt. Taču, ja valstiskuma ideja pati par sevi ir ļaundabīga, tad pat ģēnijs tādas valsts priekšgalā nespētu tai palīdzēt. Lai ko viņš nedarītu, viss tikai nestu valstij vienas vienīgas nelaimes.”
«Если идея, на которой зиждется государство, исторически верна, то будь во главе этого государства даже идиот, он все равно не сможет ему навредить. Но, если государственная идея сама по себе порочна, то будь во главе такого государства даже гений, он все равно ничем ему помочь не сможет. Что бы он ни делал, все будет приносить этому государству один вред».

Ja ideja ir ļaundabīga/Если идея порочна

http://zinoviev.info/wps/wp-content/uploads/2010/05/zinoviev_2010_1.pdf

0
-4
Atbildēt

0

Sandris Maziks 12.11.2012. 18.50

Palasot Eriks un J.Biotops, jāsāk domāt, vai nav pēdējais laiks mukt no šīs valsts uz turieni, kur mazohismam un suicidalam tieksmem netiek celti monumanti.

+1
-1
Atbildēt

1

lailabidzane 12.11.2012. 15.57

.

1. Metode: internetaptauja.
Latvijā vismaz reizi nedēļā internetu lieto ap 70% iedzīvotāji.
Rīgā lieto vairāk, provincē – mazāk.
Rīgā dzīvo vairāk nepilsoņi, provincē – mazāk.
Nepretendējot uz dižu precizitāti, internetu lieto ne vairāk kā 60% Latvijas pilsoņu. Tas ne tuvu nav viss pilsoņu kopums.

2. ..katra premjera vērtējums skalā no 1 (pilnīga izgāšanās) līdz 10 (izcili), NN – nevaru novērtēt.
Laikam jau neesam cienīgi uzzināt starpvērtējumu definīcijas, tāpēc, paļaujoties uz elementārām aritmētikas zināšanām, varam atrast, ka šī vērtējuma ietvaros 5,5 atbilst neitrālam vērtējumam. -/+ vērtējumos tas līdzinātos 0.

3. Par pirmo bildi.
Ir visai muļķīgi pie pogām “Rīga” un “Cittautieši” horizontālas skalas ietilpību no 5 reducēt uz 3,5.
Tas būtiski neuzlabo dažādu premjeru vērtējuma uztveri, bet principā padara nebaudāmu viena premjera dažādu vērtētāju grupu salīdzinājumu.

4. Par otro bildi.
Tā ir ļoti slikti uztverama. Ja, izmantojot pogas ar premjeru vardiem, katru atsevišķu grafiku varētu gan pievienot, gan noņemt, informācija būtu daudz vieglāk nolasāma un uztverama. Šobrīd piedāvātajā versijā tur ir viss, tikai nolasīt gandrīz neko nevar.
Pievienošana/noņemšana jau bija realizēta infografikā “Bezdarbs Eiropas Savienībā”, piemēram.

5. Nākošās bildes.
Piedāvātajā variantā tās ir mazinformatīvas, jo nepiedāvā salīdzināšanas iespēju. Dezinformējoša ir arī mainīgā vertikālās skalas ietilpība.
Ja otrajā bildē realizētu uzlikt/noņemt funkcionalitāti, visas pārējas (ar atsevišķu premjeru vērtējuma datiem) būtu pavisam liekas.

6. Visai amizanti izskatās -% vertikālajās skalās, kad tās attēlo atbilžu sadalījuma īpatsvaru. Tiešām amizanti!

7. Par pašu ideju salīdzināt.
Vai tiešām kāds ir iedomājies, ka 18-gadīgs pilsonis pēc tiem pašiem kritērijiem (vienalga – pragmatiskiem vai emocionāliem) salīdznās divdesmit gadus senas norises un to, kas norisinās šobrīd?
Vai vienādi kritēriji būs 30-gadniekiem? Un tiem, kuriem jau astoņdesmit?
KAS TAD TIEK SALĪDZINĀTS???

Te, tā šķiet, nonākam pie kvintesences! Pie būtiskā.
Galvenā redaktore (viņa ir pieteikta kā šīs infografikas autore) nav daudzvārdīga.
Viņa ir lakoniska: “Latvijas pilsoņi ieliek sekmīgas atzīmes tikai Dombrovskim un Bērziņam”.
Par Bērziņu skaidrs, viņš nu jau ir nekaitīgs. Tātad, vienīgais sekmīgi vērtētais paliek Dombrovskis!
Vai tiešām tā, Nellij? Skatāmies pirmo bildi pie aktivizētas pogas “Visi pilsoņi”. Sameklējam Dombrovska rādītāju. Tas ir starp 5,1 un 5,2. Un tas ir mazāk kā 5,5.
Tātad – arī Dombrovskim ir NEGATĪVS VĒRTĒJUMS.

Kur ir kvalitāte, Nellij?

+3
-6
Atbildēt

5

    efeja60 > lailabidzane 12.11.2012. 17.06

    Kur kvalitāte? Kvalitāte ir. Kvalitatīva manipulācija. Nevar taču atklāt, ka “veiksmes stāsta” autoram ir negatīvs vērtējums.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    efeja60 > lailabidzane 12.11.2012. 17.50

    Ja Kalvītis ir bijis slikts valsts vadītājs, tas vēl nenozīmē, ka Dombrovskis ir labs. Vienīgais Dombrovska nopelns ir aktīvu/pasīvu sabalansēšana. Visās citās jomās viņš ir izgāzies. Cilvēki bēg no Latvijas un tas ir galvenais rādītājs Dombrovska “veiksmes stāstam”. Lielākā daļa palicēju ir pilnīgi nabagi, aplikti ar lieliem nodokļiem.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 12.11.2012. 18.35

    .
    Iesaistīties diskusijā par tēmu “kuram bija garāks”, jo īpāši, ja bīdmēri ir politiski kalibrēti, nebija mans mērķis.

    Jautājums bija vien par to, kā lietas darīt stilā. Un Nellija par kvalitāti piektdien tik sirsnīgi TV kastē izpaudās…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > lailabidzane 12.11.2012. 21.16

    ——–varbūt ka tā .
    (..)
    Kur ir kvalitāte, Nellij?
    ==============================================================================
    Ja par kvalitāti kādas pretenzijas, tad jau vajag aptaujas veicējiem pieprasīt uzrādīt kvalitātes apliecinājuma dokumentu?

    – ‘ Vienotības apkalpotājiem veicas valsts pasūtījumos ‘

    http://www.pietiek.com/raksti/gfk_sadarbiba_ar_vienotibu_mums_nepalidzeja_vinnet_tautas_skaitisanas_konkursu

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > lailabidzane 06.12.2012. 01.45

    Ups, biju šo diskusiju palaidusi garām. Atvainojos par aizkavētu atbildi!
    Piekrītu, grafikos ir daudz kritizējamu lietu. Tomēr nepiekrītu, ka datus nevar uztvert vai var uztvert greizi.
    Šis ir pirmais grafiks, kura veidošanai izveidojām letiņu inforgr.am veidoto automātisko rīku. Pēc grafika izveides man autoriem ir daudz ieteikumu uzlabojumiem :) Taču rekomendēju arī citiem – tiešām ērts rīks, kaut arī vēl jāpilnveido.
    Par pašas aptaujas “trukumiem” es nekomentēšu. GFK ir pieredzējusi pētījumu kompānija, man nav pamata apšaubīt viņu kompetenci. Protams, interneta aptauja nav tas pats kas VISU iedzīvotāju aptauja, taču arī šī ir statistiski korekta.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 12.11.2012. 15.22

Eriks
“taču – kas vainas Godmanim? Kā tad tieši viņš izlaupīja valsti?”

Pēc kremļa saimnieku rīkojuma desmitiem miljardu latu vērtos valstij piederošos uzņēmumus atdeva čekistiem, komuņagām un bandītiem. Ar dzīvokļiem apdāvināja nelegālos imigrantus, atstājot latviešus kuri dzīvoja denacionalizētos namos, uz ielas.
Veselu mēnesi mainīja Latvijas rubļus pret krievijas, ko čekisti un armijnieki ik dienas ieveda maisiem. Pēc tam visus Latvijas bankā sagrūztos krievu rubļus salādēja vagonos un atdeva saimniekiem atpakaļ.

“Vai kāds viņa vietā būtu paveicis ko labāku?”

Vairāk ļauna neviens cits nebūtu varējis pastrādāt, ne jau velti Zatlers to nominēja premjera amatam.

Tā bija tikai daļa no viņa “varoņdarbiem” ekonomikas jomā, par politisko varētu traktātus rakstīt.

+8
-8
Atbildēt

3

    Aivars Krauklis > Sandris Maziks 12.11.2012. 18.04

    Par tiem “Kremļa saimniekiem” nevarētu, lūdzu, sīkāk? Vēlams ar faktiem, nevis līdzīgu mutesbajāru “traktātiem”. Pavisam labi būtu – paša tieši redzētais. Nebūs taču grūti, ja te tagad tik varonīgs esat, tad tajā laikā noteikti bijāt pašā notikumu mutulī.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sandris Maziks 12.11.2012. 18.40

    J.Biotops
    Fakts ir tāds, ka pirms Godmaņa Latvijai bija uzņēmumi, kurus varēja pārdot starptautiskās izsolēs, pēc viņa saimniekošanas vairs nebija ne uzņēmumu ne naudas. Parādījās miljonāru saraksts kura galvgalī bija nelieši, kuriem pēc 1991. gada 21. augusta pēc taisnības būtu jābaro tārpi.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Sandris Maziks 13.11.2012. 09.52

    >Biotopam
    Akadēmiķis Jāņis Freimaņis, atmiņu grāmata “Visu vēju virpuļi” (2002. Nacionālais apgāds): „Tā 04.10.2000. pirmo reizi publiski tika pateikts, ka LR pirmais premjers Ivars Godmanis (..) esot bijis reģistrēts VDK uzreiz divās – 2. un 3. nodaļā, bijis ar divām kļičkām (konspiratīvām iesaukām)” un „1987., 1988. gadā bijis stažēties Austrijā, ko VDK tāpat vien nepieļāva.”
    Uldis Ģērmanis, 1994. g. 18. septembris, referāts „Daugavas vanagu” Stokholmas nodaļā: „Mēs nepārspīlēsim arī, ja teiksim, ka Godmaņa valdība pārsvarā bija tipiska stukaču valdība. Tikai tā izskaidrojamas šīs valdības izdarības.”

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Mārtiņš 12.11.2012. 15.03

Cik nu es esmu par to spējīgs spriest (jo 90to sākumā man nebija pat 10 gadu), taču – kas vainas Godmanim? Kā tad tieši viņš izlaupīja valsti?

Ja ir runa par viņa otro premjerēšanu, tad laikam vienīgā lielā kļūda bija neuzlikt ierobežojumus līdzekļu izņemšanai no Parex un akcionāru labumu saglabāšana. Ja kāds saka, ka Parex vajadzēja ļaut bankrotēt, tad šāda cilvēka zināšanas visai augstu nevērtēju. Par Godmani no pozitīvās puses – viņš strādāja tad, kad bija vislielākās nepatikšanas un savu darbu daudz maz izdarīja. Vai kāds viņa vietā būtu paveicis ko labāku?

+8
-7
Atbildēt

6

    Signija Aizpuriete > Mārtiņš 12.11.2012. 21.49

    ——-Eriks (..) Vai kāds viņa vietā būtu paveicis ko labāku? ============================================================================== ”Liksim lielāko kretīnu” (Jūrmalgeitas princips).

    Kurš gan varēja būt lielāks par pašu ”lielo kretīnu” Gudmenu (viņš arī ‘Krustēvs’;’Fiziķis’;’Bārda’ )?

    – Var būt Juris Paiders, kurš strādājot 1990-os gados Dienas Biznesā I.Godmaņa darbošanos spilgti aprakstīja.
    – ”Ar Godmaņa un viņa ministru atbalstu SWH saņēma gardus kumosus: InterLatvijas valsts daļu, Brocēnu cementa un šīfera kombinātu, Komutatoru utt. Ja valdība nodos atklātībā sarakstu par to, kas pārņēma Padomju Armijas īpašumus, tad katram kļūs skaidrs, ka SWH ir Padomju Armijas mantiniece Latvijā. Par labiem darbiem pienākas arī laba samaksa. I.Godmanis saņēmis labu balvu – fantastiski apmaksātu darbu šajā firmā.” Dienas Bizness, 1993.gada 27.augusts.

    – Vai, – var būt Lato Lapsa?’

    ‘* Rimšēvičs savu auto ar nolaižamajiem sēdekļiem neatstātu Hārlemā ar vaļā durvīm un logiem, bet tieši to viņš uzspieda valdībai. Tostarp Godmanim, kurš personiski atbildīgs par vismaz 50 miljonu aizplūšanu no Parex.’

    PAREX KRAHS: NEJĒGAS, NELGAS UN NOZIEDZNIEKI
    http://www.atena.lv/index.php?zoomid=451

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    ezora > Mārtiņš 12.11.2012. 21.57

    Godmanis personīgi ir atbildīgs par to postu, kuru cilvēki piedzīvoja 90.gadu sākumā, kad masveidā atslēdz apkuri daudzdzīvokļu mājās un biedēja ar “buržujkām”, kuras reāli arī nācās daudziem uzstādīt. No šodienas skatupunkta – tā bija reāla nespēja pārvaldīt ekonomiskos procesus. Par cukura nozares iznīcināšanu Latvijā. Par aplamo ekonomiskās attīstības ceļa izvēli. Tas bija viņa valdības saukļi – kapitālismā tirgus visu noregulēs, mūsu valstij nav ražošanas perspektīvas, mēs būsim dižie tranzīta koridoru kontrolētāji un smelsim krējumu no pārējo aktivitātēm (diemžēl, vesela paaudze ir izaugusi ar šo ideoloģiju). Es ļoti labi atceros 90. no to cilvēku skatupunkta, kas zaudēja darbu un nevarēja to atgūt. Nebija nekā pacilājoša, sajūtas bija kā pēc postoša kara, kurā visa tautsaimniecība ir iznīcināta. Tikai atšķirībā no pēckara gadiem, nekas arī netika atjaunots. Visu palaida pašplūsmā iznīcinot visu, kas bija derīgs gan no materiāliem, gan nemateriāliem resursiem neko neliekot pretī. Man ir jautājums – kas ir bijis tas labais darbs, par ko ir tie atzinīgie vērtējumi, vai kāds var atbildēt?

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Mārtiņš 13.11.2012. 00.05

    ——-Karlsons Godmanis personīgi ir atbildīgs par to postu, kuru cilvēki piedzīvoja 90.gadu sākumā….
    ==============================================================================
    Manuprāt, Godmanis 1990-o gadu sākumā TEICAMI izpildīja savu vēsturisko misiju – uzņemoties vadīt padomju sociālās sistēmas salaušanu Latvijā!

    Lai noturētos pie varas, tad bez privatizācijas, denacionalizācijas, konsolidācijas iztikt nevarēja. Kas bijis – tas bijis, interesantākais vēl priekšā, jo šodien jau pat gudrākās galvas Latvijā nespēj skaidru atbildi sniegt par esošo sistēmu/iekārtu. Joprojām cerības uz iecienītā ‘veiksmes faktora’ automātisko īstenošanos:

    ‘Tiesu modernizācijas projekts balstīts vienīgi uz veiksmi’

    http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/442862-tiesu_modernizacijas_projekts_balstits_vienigi_uz_veiksmi

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Mārtiņš 13.11.2012. 09.46

    “kas vainas Godmanim? Kā tad tieši viņš izlaupīja valsti?” – ak, svētais naivums! Ja valsts vadītājs skatās, kā tiek izlaupīta valsts un nedara pilnīgi neko nedara, lai to novērstu, tad viņam nekādas vainas. Par Parex glābšanu – normālā valstī (piemēram, Islande, UK, ASV) tādi kargini un krasovicki tiktu atstāti bez biksēm un tiesāti, nevis saņemtu simtos tūkstošos mērāmus ikmēneša depozīta procentus un saglabātu savus īpašumus.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Mārtiņš 13.11.2012. 09.55

    Ir tikai jābrīnās, kā ir iespējams izskalot cilvēkiem smadzenes, ka viņi uzskata, ka Godmanim nav ne vainas! Labāk par Laimoni Puru pateikt laikam neizdosies. Laimonis Purs „Aizejot atskatīties”: „Kāds ir Ivara Godmaņa kā valdības galvas pamatveikums? Pirmajā reizē naski izsaimniekoja vairāku paaudžu tautsaimniecībā uzkrāto, notika tā sauktā valsts nozagšana. Otrreiz ieķīlāja, tiešāk izsakoties, pārdeva Latviju ar tās iedzīvotājiem un viņu bērnubērniem parādu jūgā… Godmanis nepazūd. Viņš atkal ir valdības galva un 2009. gadā glābj „Parex banku”, kad tās ieguldītāji nerezidenti kā pēc pavēles no Kremļa sāka izņemt savu noguldījumu miljonus, lai ekonomisko lejupslīdi papildinātu ar valsts budžeta sagrāvi. Un tomēr pēc visa tā mēs ievēlējām viņu par deputātu Eiroparlamentā, viņš atkal un atkal grozās TV ekrānos, dzirdams radio. Viņš ir nenogremdējams kā korķis pat visvētrainākajā jūrā.”

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ezora > Mārtiņš 13.11.2012. 11.24

    -edge-indran. Vai nu esat ļoti jauns, vai Godmanis. Lamat – ne strojit.Ari no socialisma bija japanem viss labakais (Saomija, Zviedrija u.c.).Un – ja kaut ko lauzam, vispirms labi izdomajam, ko liksim vieta. Un ir liela atskiriba – lauzt, parveidot valstisko iekartu vai saimniecisko valsts strukturu. Diemžēl, Godmanis, kā jau izcils čekas demogogs šo visu sakratīja viena kulītē un daži vēl arvien to pieņem par īstenību. Ļeņins arī rakstīja grāmatas :)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Aivars Krauklis 12.11.2012. 14.49

Pie diskusijas par Godmani – diermžēl nebija iespējas vērtēt divas būtiski atšķirīgās viņa valdīšanas atsevišķi. Par pirmo – neatkarības atjaunošanas laikā – gribētu redzēt, kur bija tie gudrie, kas tagad zina, kā bijis jādara? Lai nu ko, bet “izlaupīšanu” tieši viņam tajā laikā var pārmest tikai tādi, kas paši jūtas nepietiekoši dabūjuši. Otrā valdīšana, kaut īsa, arī tika mirklī, kad visi zināja, kā nevajag, bet kuri – kā vajag? Taurētāji, kā parasti.
Būtiski no tā atšķīrās Gaiļa valdīšana, kad ik pa divām nedēļam, preses fanfaru pavadītas, notika valsts parādzīmju izsoles, kuru dēl neviena tālaika banka pat nedomāja kreditēt kaut ko citu, un nepavisam ne ražošanu.Laventa sāga nāca tikai vēlāk un nodarīja mazāku postu.

+12
-4
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Aivars Krauklis 12.11.2012. 19.35

    —–
    Pirms vai pēc, tas nav būtiski. Visi malači, kas dziesmoto revolūciju taisīja, kas privatizēja, denacionalizēja un konsolidēja!

    Tagad tādi sasniegumi, ka var droši uzdziedāt:

    Bumerangs” (ES ZINU VISI MANI NIEVĀ )

    http://www.youtube.com/watch?v=JjluJUwa1U8

    p.s.
    Vēlētājiem der atcerēties :’Muļķi pat baznīcā pērienu dabūs !’

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Aivars Krauklis 13.11.2012. 09.43

    “gribētu redzēt, kur bija tie gudrie, kas tagad zina, kā bijis jādara?” – re, igaunijā bija tie gudrie, kas zināja, ka pie varas nekādā gadījumā nevar laist bijušos komunistus un čekas aģentus. Tādēļ viņi visos rādītājos Latviju apsteidz.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

gstrazds 12.11.2012. 14.21

Apsveicu ir.lv ar beidzot skatāmu infografiku tehnisko izpildījumu!

+5
-2
Atbildēt

0

Kristīne 12.11.2012. 13.14

Būtībā jau vēlētāju viedoklis varētu būt svarīgs vien ļautiņiem, kas joprojām darbojas politikā. No uzskaitītajiem to dara tikai Dombrovskis. Premjeru panākumu raksturošanai ir šo darba izvērtējums ekonomikas, tiesību, ārpolitikas u.c. jomās, nevis popularitātes konkurss. Cerams, ka īpašajā IR izdevumā tas viss ir/būs.

+2
-3
Atbildēt

0

kristaps_drone 12.11.2012. 12.46

Apbrīnojami! Godmanis izlaupīja un grāva valsti divas reizes, bet viņa vētējums ir pozitīvs! Tādu godmani vajag tiesāt, taču nē, viņš tiek pozitīvi novērtēts. Kalvītis kopā ar šleseru spieda pedāli grīdā, bet viņa vērtējums arī ir pozitīvs!Pārējie, kas, izņemot Krastu, pielika savu rociņu pie valsts izzagšanas un postīšanas, arī novērtēti ar plus zīmi! Jā, redzot, ka tauta šādi vērtē sava posta radītājus, patiešām var mierīgi turpināt gremdēt valsti! Patiesībā atšķirība starp bijušajiem premjeriem var būt tikai viena – kādu termiņu katram no viņiem būtu jāsēž!

+9
-10
Atbildēt

6

    grislits > kristaps_drone 12.11.2012. 12.58

    Cik saprotu, tad vērtējums bija skalā no 1 līdz 10, līdz ar to negatīvs nevarēja būt, minimālais iespējamais ir +1

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > kristaps_drone 12.11.2012. 12.59

    Cienījamais ciniķi, lūdzu esiet vērīgāks – šajā aptaujā vērtējums ir 10 ballu skalā no 1 (pilnīga izgāšanās) līdz 10 (izcili). Tāpēc 3 nepavisam nav pozitīvs vērtējums! Eksāmenā tā būtu caurkrišana.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 12.11.2012. 13.04

    Tas nemaina lietas būtību, jo gadījumā, ja Godmanis saņem visaugstāko vērtējumu no visiem, tas jau ir kaut kas!

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    grislits > kristaps_drone 12.11.2012. 13.05

    Bet ar tām 10 ballu sistēmām vienmēr ir problēma kā kurš tās saprot.

    Manuprāt, nākamreiz līdzīgām aptaujām par personu ieguldījuma un darba novērtējumu labāk būtu lietot skalu no -5 līdz +5. Cilvēkam tad ir vieglāk izvērtēt, jo pirmais tad vērtējums uzreiz ir – vai vērtē vairāk pozitīvi vai negatīvi personas ieguldījumu, un tad kad izvēlēts ir virziens (pozitīvas vai negatīvs), tad attiecīgi ar 1 līdz 5 cilvēks var novērtēt to, cik pozitīvs vai cik negatīvs tas ieguldījums ir. Un tad var novērtēt arī neitrāli – ar nulli.

    Rezultāts arī tad ir saprotamāks (acīmredzamāks, pārskatāmāks) – kuru personu sabiedrība vai kāda tās grupa vērtē pozitīvi un kuru negatīvi.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > kristaps_drone 12.11.2012. 13.15

    Ciniķi, Godmanis ir augšā tikai tāpēc, ka viņs bija pirmais premjers. Saraksts veidots hronoloģiski. Bet vērtējums ir gar horizontālo asi!
    Godmanim ir piektā vieta no 11. Bet Kalvītis ir Latvijas sliktākais premjers.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > kristaps_drone 12.11.2012. 13.57

    Nellija Ločmele
    Novērtējums no 3-4 nebūt nelīdzinās vismokošākam nāvessodam, ko visi LC un TP premjeri, īpaši Godmanis un Kalvītis godam nopelnījuši.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam