Nacionālas valsts kuģis peld bez stūres

110

Komentāri (110)

ilmisimo 04.10.2012. 22.03

Uzvaras monuments Uzvaras laukumā kaitina nevis ar to, ka tā ir zīme posmam nācijas vēsturē..
___________ bet gan ar to,ka tas vēl nav pievienojies Dublinas Nelsona kolonnai.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nelson%27s_Pillar

…ja nu mēs tā iesākam par 1905. gadu..

Ferdinanda Grīniņa iela Liepājā joprojām IR..

+2
0
Atbildēt

0

Aivars Lasmanis 04.10.2012. 16.36

Dārgie un labu gribošie komentētāji! Teikt, ka kā Nacionāls ideja ir 19.gds.produkts ir vismaz muļķīgi un nākusi no vēstures taisnvirziena attīstības teorijām. Doma, ka pērtiķis nokritis no koka un pēkšņi kļuvis par cilvēku ir vismaz amizanta, ar to var uzstāties cirkā. Par Irānu, kas daudz pieminēta komentos, kā nacionālas idejas pārņemta valsts, kas esot slikts piemērs. Piemērs slikts, bet nauda laba. Par ASV miljardu maksājumiem Izraēlai zina katrs puisītis uz ielas. Pērngad mans radinieks uzstājās kādā ASV kongresa apakškomisijā, lai pieprasītu atskaiti, kur paliek nauda, ko ASV klusi ziedo Irānai, jo pēc katra pārskaitījuma ielās parādās aizvien vairāk dārgu automašīnu. Tā ir ar valsts tēlu, un tā lietošanu.

+4
0
Atbildēt

2

    ilmisimo > Aivars Lasmanis 05.10.2012. 00.23

    Vai ne?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Aivars Lasmanis 06.10.2012. 08.41

    ..Doma, ka pērtiķis nokritis no koka un pēkšņi kļuvis par cilvēku ir vismaz amizanta, ar to var uzstāties cirkā…
    _________________ Viss normāli.

    Tikai uzreiz jāpasaka- tas pērtiķis nokrita no kuoka un sasita galvu…

    0
    0
    Atbildēt

    0

Andris 04.10.2012. 12.14

>andza: “Visa šī jezga ļoti neglītā gaismā parāda DP darbību.”

Vai par DP darbību kāds cilvēks Latvijā vēl joprojām var būt tik lētticīgs? Esiet humāns: nosauciet kaut vienu vienīgu viņu pozitīvu veikumu! (Kops šī organizācija ir nodibināta, es, diemžēl, tādu nespēju to saskatīt.)

+4
-1
Atbildēt

1

    dro > Andris 04.10.2012. 15.03

    ciniits. Esiet humāns: nosauciet kaut vienu vienīgu viņu pozitīvu veikumu!
    __________________________
    Nopratināja pensionāri, kura bija uzrakstījusi kritisku vēstuli Kalvītim:)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Lasmanis 04.10.2012. 11.53

Priecājies, pasaulīt, man šodien brīvdiena! Bet nopietni. Lai ietu kompānijā un sēstos pie galda dalīt kārtis, pirmkārt jābūt cilvēkam. Var būt spiritisks attēls, ko pasaule laiku piecieš, kamēr tas neblēdās ar iezīmētām kārtīm un tiek patrenkts. Lūk, raksta doma ir arī par to, lai tautu virtuvē, sēžoties pie galda Latvija būtu ar savu miesu un dvēseli. Cērtot acīs un vienā dienā to nepanākt, bet darāms kopā un nedarot pāri tam latvietim, kas sēž tevī.

+2
0
Atbildēt

0

Ieva 04.10.2012. 11.48

Katrai tautai ir tādi karaļi, ko tā ir pelnījusi. Tāpēc lamājot eliti, varu, politiķus lamājam sevi. Savu neuzdrīkstēšanos, nevarību, slinkumu un stulbumu. Runasvīri no debesīm nenokrita, tie ir mūsu klasesbiedri, kaimiņi vai radi, no mūsu vidus nākuši. SC un Zatleristus lielā eiforijā tak paši vien ievēlējām, a tagad kožam pirkstos. Paši! Un, ja ir negācijas, tad tās ir arī tāpēc, ka mēs tās pieļaujam, esam par dumju, vāju, slinku, neuzņēmīgu, lai ar tā cīnītos. Un naudas valstij ir tik cik samaksājam nodokļos, nu nevar valsts to drukāt, vai pelnīt, pārdot resursus,ka naftas valstis. Tāpēc prasot kaut ko, ir jādomā, kam atņemt. Varam maksāt vairāk pedagogiem un mazāk medicīnas personālam, vai otrādi, bet nevaram pacelt algas abiem. Šķiet vairums to nesaprot, jo prasa dodiet, dodiet, dodiet….
Un tāpēc mēs … burkšķam aiz stūra, jo piedalīties vaimanologu korī tak ir tik vienkārši…

A par nacionālisma un globalizācijas tendencēm. Mūsdienu demokrātija ir sevi izsmēlusi, jo uzskata visas nācijas un tautas, tās indivīdus par vienlīdzīgiem. Jeb galvenais ir vienlīdzīgu tiesību princips. Un tas jau ir novecojis. Tā vietā būtu jānāk vienlīdzīgu iespēju principam. Jo mazu tautu pārstāvim tās ir mazāk kā lielas nācijas pārstāvim, kurš runā kādā no pasaules dominējošām valodām. Praksē tas nozīmētu, ka mazām tautām tiesībām jābūt vairāk, lai iespējas būtu tādas pašas.
Interesanti, ka citur, tas, ka ir jāaizsargā minoritātes, ir saprasts, zaļajiem, piemēram, ir sarkanā grāmata, a tautas mums visas ir vienlīdzīgas un punkts, neskatoties ne uz ko.
Šis postulāts rada tiesības uz nacionālismu. Nacionālismu tajā nozīmē, kas orientēta uz tautas, valodas un kultūras saglabāšanu.

+5
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Ieva 04.10.2012. 13.23

    ——Ķīps Katrai tautai ir tādi karaļi, ko tā ir pelnījusi. Tāpēc lamājot eliti, varu, politiķus lamājam sevi.
    ==============================================================================
    Daudzu tautu karaļi un elite saņēmuši tādu pateicību, kādu paši nopelnījuši:

    La Marseillaise, French National Anthem

    http://www.youtube.com/watch?v=4K1q9Ntcr5g

    0
    0
    Atbildēt

    0

Baiba Eglâja 04.10.2012. 11.24

Ļoti grūti ir pareizi mērīt,
Un mums vairāk par visu rūp –
Ja nu kāds slaists dzīves sienā smērē
Tādus ķieģeļus, kas rīt jau drūp.
Šos vārdus dzejā jau pirms gadiem trīsdesmit izteicis Ojārs Vācietis. Bet mēs nu stāvam uz tām drupām, gribam to vai negribam. Kā citādi, lai sauc to, ka pastāv vispārējie terorisma draudi, tuvojas kaut kādas dabas katastrofas, tauta ir neizglītota un grimst arvien dziļākā nabadzībā, sociālo atstumtību nemaz nav ko pieminēt. Tikai daži ir visuvareni un ietekmīgi…
Es tikai esmu labs, citi visi tie sliktie, – tas jau būtu tāds sīkums, ja tikai tā uzskatītu liela daļa mūsu sabiedrības locekļu. Ir vēl trakāk – ir tādi, kuriem šķiet, ka tikai viņi dara tos labos darbus, bet pārējie – sliktos. Un tikai sliktu vien dara. Labu neko. Vismaz tādu, kuru citi arī uzskatītu par labu.
Un tā mēs stāvam uz drupām, jo iepriekšējās paaudzes sliktu cementu izmantojušas. Stāvam uz drupām, gribam to vai negribam. Bija taču tādi, kas uzskatīja, ka tikai viņi vienīgie darīja labu. Tagad viņi, ja vēl var, cīnās pret tiem, kuri mēģina cīnīties pret problēmām. Kurš no viņiem visiem cīnās par kaut ko?
Bet mēs stāvam uz drupām. Tikai – ir taču tā, ka, lai radītu ko jaunu, vecais jānoārda. Drupas rodas neizbēgami.
Mēs gaidīsim, kamēr nomainās vairākas paaudzes? Varbūt pietiks ar to vienu, kura sasmērējusies iepriekšējā režīmā.
Stāvam uz drupām. Jaunu neko vēl pagaidām necelsim? Stipra cementa pietrūkst.Drupas ir. Stūres nav. Pat stūrētāju nav. Ja nu uz grāvi, bet tur jau stūres nevajag.

+1
-3
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 04.10.2012. 11.21

Un šis – otrajām brokastīm :)

Pikets pie Rīgas domes pret Latvijai nelojālā skolotāja Vladislava Rafaļska atstāšanu amatā
https://twitter.com/VisuLatvijai/status/253729362531196928/photo/1

+3
0
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 04.10.2012. 08.29

Džeriem un nullēm – rīta kafijas vietā :)

Rīgas apgabaltiesa šodien daļēji apmierināja laikraksta “DDD” izdevēja, un labēji radikālā nacionālistu aktīvista Aivara Gardas sūdzību pret Tieslietu ministriju (TM), Ģenerālprokuratūru un Drošības policiju (DP), prasītāja labā piedzenot 1000 latu kompensāciju, informē apgabaltiesas preses sekretārs Aigars Bērziņš.
http://nra.lv/latvija/politika/80813-tieslietu-ministrijai-aktivistam-gardam-bus-jaizmaksa-1000-latu-kompensacija.htm

+5
-1
Atbildēt

4

    Andris > Kaspars Špūle 04.10.2012. 08.39

    >fretka.
    Kafija vakarējā. Tātad novadējusies un zaudējusi aromātu. Un ne tikai tāpēc, ka sāpju nauda par nepatiesi inkriminēto “naida kurināšanu” tika prasīta 10 000 Ls, tieasa nolēma, ka pietika ar 1 000.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Kaspars Špūle 04.10.2012. 09.53

    cinitis: Kafija vakarējā. Tātad novadējusies un zaudējusi aromātu
    ————–
    Kāpēc vakarējā? Vai tad IR vakar par Gardas uzvaru rakstīja?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Kaspars Špūle 04.10.2012. 10.45

    >andza
    Nē, runa ir par rīta kafiju (faktu, nevis tā publiskošanu): vakar tā tiesā tika servēta plkst. 9.00, un pēc pusstundas jau bija zināms rezultāts.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Kaspars Špūle 04.10.2012. 10.52

    laikam viens otru nesapratām.
    Bet summa nav svarīga. Latvijas tiesu praksē nekad nepiešķir prasīto kompensāciju. Galvenais ir uzvara. Visa šī jezga ļoti neglītā gaismā parāda DP darbību.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Lasmanis 04.10.2012. 01.03

Mīļais Gint, kur ķērāt domu, ka 1905. gadā bijusi sociālistiska revolūcija, ka 8. gada Helsingforsa, ka 11. gad Londonas Sidneja un īru nacionālā armija ir sociālistiska revolūcija?

+4
-1
Atbildēt

3

    Guntars Čače > Aivars Lasmanis 04.10.2012. 09.49

    Mīļais Artūr, vai tad kādam liekas, ka sociāldemokrāti visas Krievijas impērijas mērogā taisīja nacionālu latviešu revolūciju? Ja raugās uz personālijām, tad 1905.g. kaujinieki to pašu darīja arī “Lielajā Oktobra Sociālistiskajā Revolūcijā”. Neatkarīgi no tautības, un ļoti sekmīgi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > Aivars Lasmanis 04.10.2012. 10.59

    > gints
    Tik nevajag piemirst, ka socdemi bija gan mutīgākie aģitatori, taču piektgadnieku pulkā bija arī tādi, kuri jau pirms 5. gada deklarēja Latvijas Valsts nepieciešamību (piem. – Miķelis Valters), taču nevar noliegt, ka piektgadnieku lielākajai daļai ar socdemiem nebija nekāda sakara – tos, kuru mugura nebija lokana kā Sutkam (piem. – Andievs Niedra) situācija spieda rīkoties. Un soda ekspedīciju „glāstus” saņēma tieši TAUTA.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 04.10.2012. 13.14

    ——
    Tā publika 1905.g. revolūcijā bija visai raiba. Kurš ta skaidrā prātā un pilnas apziņas būdams noliegs Kārļa Ulmaņa valstiski nacionālo orientāciju, ja vismaz kaut ko zina par viņa rīcību 1918.g. novembrī?

    – * 1905.gada 21.decembrī par piedalīšanos 1905.gada revolūcijā tiek arestēts un nosūtīts uz Pleskavas cietumu.(..)
    * 1918.gada 17.novembrī tiek ievēlēts par Latvijas Tautas Padomes Ministru prezidentu…

    http://www.president.lv/pk/content/?cat_id=910

    0
    0
    Atbildēt

    0

beigas 03.10.2012. 23.22

Ļoti trāpīgs Snipa raksts, impresionistisks, bet doma skaidra: latviešiem sava nācija un valsts nav (pietiekoši) svarīga, tā ievērojamai latviešu daļai nav (liela) vērtība. Tas traucē mums dzīvot šodien.

Un arī cēloni Snips nosauc (vai vismaz vienu no cēloņiem): padomju mankurtizācijas joprojām ilgstošās sekas.

Dažreiz šķiet, ka ir grūti atrast Eiropā tādu tautu, kura (vidēji) tik maz zina pati par sevi kā latvieši. Un bezvēstures (vājvēstures) tauta ir kā cilvēks, kurš negadījumā zaudējis atmiņu, ir izlaists no slimnīcas, un tagad nu maldās pa pasauli un dzīvi…. Jo zaudēta atmiņa (vēsture) ir nevis akdēmiska problēma, bet ir cēlonis tam (viens no cēloņiem), kādēļ mēs tik slikti orientējamies dzīvē, politikā, pasaulē tieši ŠODIEN. Pastiprināts preču patēriņš (ekstrēms materiālisms), ar ko mēs cenšamies aizpildīt šo “caurumu galvā”, to tomēr nespēj aizpildīt. Tas šo defektu nelabo.

+16
-2
Atbildēt

8

    Signija Aizpuriete > beigas 04.10.2012. 00.06

    ——-elv (..) Un arī cēloni Snips nosauc (vai vismaz vienu no cēloņiem): padomju mankurtizācijas joprojām ilgstošās sekas. ============================================================================== 2012.g. A.Snips tikai atkārto 20 gados n-tās reizes dzirdēto versiju, par kuru pirmoreiz izlasīju 1992.gadā vēsturnieka U.Ģērmaņa rakstā l/a ‘Literatūra un Māksla’ (nr.17):
    ‘Visi šeit minētie (D.Īvāns, A.Gorbunovs,I.Godmanis,G.Vētra..) galu galā ir mankurtizācijas procesa upuri. To mums jāsaprot bez liekas šausmināšanās un nievāšanas. Taču ar to nav jāsamierinās. Mums ir jāizveido pret to piemērota stratēģija un jāveic neatlaidīgs informācijas un apgaismes darbs, lai ilgi mocītā, muļķotā un terrorizētā latviešu tauta atgūtu to, kas tai nolaupīts tik zemiskā un noziedzīgā veidā – savu pašcieņu, ticību savam garam un spēkam un savu vietu civilizētu valstu saimē.’ ( raksts atrodams arī gr. ‘Izvērtēšanai’, – 56.-57.lpp.)

    – 2012.g. šīs pasaules varenie, kurus pamatoti dēvē par ‘globālajiem banksteriem’ slavē un slavē Latvijas varnešus par sasniegto. Uzslavēsim ”veiksmes stāsta” īstenotājus, kas spējuši pārvarēt ‘padomju mankurtizāciju’ – un ved Latvijas tautu pretīm vēl nebijušam uzplaukumam un attīstībai!!! Hip-hip-URRĀ, kungi un dāmās! Hip-hip-URRĀ! Priekā, prozit!

    http://www.youtube.com/watch?v=WtSUizpDwQM

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > beigas 04.10.2012. 00.37

    …un “savējie” tik noliedz savējos, jo nevar būt!…vienkārši, nevar būt – ka pie mums varētu notikt arī kaut kas labs….mums patīk ciešanas un vaimanas, un ja to nebūs – būs jāizdomā!….citādi pazudīsim…..

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris > beigas 04.10.2012. 00.49

    zanE, vai arī Jūs gadījumā neesat inficējusies ar vaimanoloģiju? – nez kāpēc tā, tāpat kā rudenī – iesnas, pēdējos gadu desmitos netā ir ieguvusi epidēmijas mērogu. Varbūt ieteicamāk un realitātei tuvāk tomēr būtu daudzskaitļa vietā lietot vienskaitli?

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > beigas 04.10.2012. 01.09

    ….mīļā sirds, ja vēlies piesaukt vaimanoloģiju manos tekstos – sameklē to!….saprotu, ka vēlies uzdot vēlamo par esošo, bet tā jau ir Tava problēma….

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Andris > beigas 04.10.2012. 02.11

    Teksts bez komentāra: ” “savējie” tik noliedz savējos, jo nevar būt!…vienkārši, nevar būt – ka pie mums varētu notikt arī kaut kas labs….mums patīk ciešanas un vaimanas, un ja to nebūs – būs jāizdomā!….citādi pazudīsim….”
    Taču pieļauju, ka citētajam tekstam vispiemērotākais virsraksts būtu “Oda priekam”. :-)

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > beigas 04.10.2012. 06.42

    Kas nu kuram ir tie “savējie”.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > beigas 04.10.2012. 09.43

    zanE …un “savējie” tik noliedz savējos
    ———
    Kad Vienotības darbinieki IR slejās jūsmoja par NA reitinga kritumu maijā. Es tiešām biju nepatīkami pārsteigts.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Sapņi piepildījušies! > beigas 08.10.2012. 15.58

    ….vajag pardesmit latiņus, būs http://atrais.lv/ jaizmanto un vēl kinokartes var iegūt :)….

    0
    0
    Atbildēt

    0

Andris 03.10.2012. 22.52

Tā vien šķiet, ka tainsnība A. Snipa citētajam vīram: „Egīls Levits gluži nopietni teica, ka „ne visiem ir skaidrs, kādā valstī mēs dzīvojam pēc 50 okupācijas gadiem”.” Jo autors atkārtoti – gan rakstā, gan komentā – uzsver: „Nacionālos rituālos un simbolos tika kopēta pirmā brīvvalsts.” + „Arī pirmās brīvvalsts laikā (..)”
Ja A. Snipam iegadās vēlreiz ielūkoties IRšu komentos, vai viņš nebūtu tik laipns un nepaskaidrotu savu viedokli par „1. un 2. valsti”? (Runa, protams, ir par LR un – autorprāt – kontinuitātes neesamību: tad jau mums nav ko gausties, ka nav pārmantojamības saiknei ar tautasdziesmu, ar Raiņa „Daugavu” – frontesvīru mērkaķīšos, ar… ar… ar… Ar to visu, kas veido tautas patību un vēsturisko apziņu.)
/Interesējos tikai par to, kam nepiekrītu, jo par visu pārējo – JĀ!/

+6
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Andris 03.10.2012. 23.26

    ——-A.Snips:'(..)
    Uzvara ir mūsu, uzvara ir tepat blakus, tikai jāpastiepj roka, ko neviens negrib darīt.
    ==============================================================================

    Tā jau – ‘negrib’? Ja negribētu, tad jau ne KNAB, ne Valsts kontroli nevajadzētu uzturēt – un par pieaugošo korupciju plašsaziņas līdzekļos strādājošajiem tik bieži nevajadzētu ziņot.

    Bija, ir un būs darītāji – Latvijā ”zelta rokas” tūkstošiem:

    Lembergs prezentē Ventspils naudu – ventus

    http://www.youtube.com/watch?v=mRLlil-DzPY

    0
    -4
    Atbildēt

    0

janazakovica 03.10.2012. 22.20

kapitalistiskajaa eiropaa sen nav nekadu nacionalo kugu..visu diktee biznesa intreses lobisti politiskaa konjuktura.un t.t..kuri varbut dazreiz ir skaisti nomesketi zem nacionalaam izkartneem un runaam..letajaa latvijaa taa noteikti ir.

0
-2
Atbildēt

0

ivetao2007 03.10.2012. 21.52

Vēsturnieks Uldis Germanis vairākkārt brīdināja latviešus par prātam neaptveramu lētticību. Tad, kad Eiropa nometa komunisma žņaugus, tas izdevās tikiai Čehoslovakija, kur tautas kustību vadīja nekomunistiski un domāšanā brīvi inteliģenti ar dramaturgu Vāclavu Hāvelu pie stūres. Komunisti un viņu ķēdes suņi StB netika pie varas un valsts labumiem. Škoda, Tatra un daudzas rāzošnas neapstājās un lietderīgi iemantoja ārzemju investīcijas. Polijā komunistus no troņa nogāza strādnieki ar elektriķi Lehu Valnesu priekšgalā. Komunisti arī šiet netika pie varas un Polija turināja ražot automobiļus un tankus. Latvija inteliģence bija kompartijas galmā. Tautas fronti vadija komunistu “poļitruks”. KGB, izmantojot Gorbačova kooperācijas likumus, savāca enerģētiku un izpostītās ražošan vērtības nozaga. Komunisti paturēja ne tikai ekonomisako, bet arī politisko varu. Visi Latvijas prezidenti, izņemot VVF, ir komunisti. Viņu varu noteica ne zināšanas, bet piederība galmam. Vai tad kas ir mainījies? Vai var ticēt valdībai, kas nespēj ielkt aiz restēm kukuļņēmaju barus ar tādiem riebekļiem kā lembergu priekšgalā. Patiesibā Latvijā valdība un mafija ir sapainušās milzīgā koruptīvā tīklā. Cilvēki nevar ticēt vārdam, pat aozīmogotam un parakstītam papīram. Uzticības kredīts iztērēts pilnīgi. Latviši, balsodami par komunistiem, korumpantiem, meļiem un kolaborantiem, parādijuši savu debilismu. Palicis ņemt rungu un dzīt latviešus uz skolu, bet okupantiem parādit viņu vietu aiz Zilupes. Ar dūri uz galda.

+12
-3
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > ivetao2007 03.10.2012. 22.19

    ——A.Snips:'(..) Dziedošās revolūcijas romantiķu un ideālistu laiks beidzās 1991.gadā,…’ ============================================================================== ‘Moris savu paveica – moris varēja iet’ – tagad pienācis vēsturiskās atmaksas laiks, kad romantiķiem, ideālistiem un dūrīšu vicinātājiem būs jābauda 1988. – 1991.gg. sētā augļus. ‘Puķītes’ jau sāk ziedēt – un romantiķu satraukums pieaug:

    ‘ Ingūna Rībena: Ļaujiet mums palikt pie īstām un dabiskām vērtībām ‘ (Delfi.lv) ‘

    – un dūrīšu vicinātājiem būs ”zobi vadzī jākar” – ?

    ‘Triju zvaigžņu kavalieris, bezdarbnieks ‘

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=356087:triju-zvaigu-kavalieris-bezdarbnieks&catid=210:feetoni&Itemid=423

    0
    -6
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 03.10.2012. 20.27

——A.Snips: Nacionālas valsts kuģis peld bez stūres
==============================================================================
Kuģis tika virzīts vajadzīgajā virzienā (privatizācija,denacionalizācija):
‘ Ticis runāts, ka, kamēr tūkstoši vicināja sarkanbaltos karodziņus manifestācijās Daugavmalā un Mežaparkā, bijusi cilvēku grupa, kas jau 80.gadu beigās Rīgas kartē iezīmēja ēkas, kuras varēs par lētu naudu privatizēt, ja finansiāli atbalstīs parlamentā pārstāvētās partijas.’
Dinevičs: Latvijas Tautas fronte nerealizēja visu solīto

– Kuģis TIEK virzīts vēlamajā virzienā(caur ‘konsolidāciju’):

‘Ministru kabinets noslēdz eiro ieviešanas izdevumu sadalījuma ministrijām izskatīšanu

Kopējais eiro ieviešanas izdevumu apmērs veido 8,7 miljonus latu.’

http://www.eiro.lv/lat/aktualitates/26811

+1
-5
Atbildēt

0

māsa 03.10.2012. 18.33

Neesot idejai – nav iespējams mobilizēt sabiedrību. Tāda sabiedrība ir sašķelta, kopējai rīcībai nespējīga, viegli manipulējama.
………….
Idejai piemīt spēks – jo ideja aizrauj plašāku atbalstītāju skaitu, jo tā ir spēcīgāka, jo masas viegli un mērķtiecīgi vadāmas, spēj gāzt kalnus.
Jāpiezīmē gan, ka līdz ar kalniem tiek gāzti arī tie, kuri neiet kopsolī ar šo ideju. Lai atceramies svēto inkvizīciju. Raganu sārtos. miljoni sadega. Arī Staļins idejiskās tīrības interesēs atklāja Sibīriju. Tā nu tas ir, spēks un vienotība prasa upurus! Kur nav spēka, tur nav arī upuru!

Nacionālas idejas pasaulē ir pārāk bīstamas, tās spēj apvērst pat Džomolungmu! Tīrā veidā tādas praktiski nekur nav. Cita lieta ticības idejas un teokrātiska varas sistēma. Paskatieties kaut vai Irānu! Ar visām pret to vērstām sankcijām SVF nācās izteikt atzinību tās ekonomiskajiem sasniegumiem.
…………
Īpaši jāatzīmē lielvalstu idejas. Mēs būsim labākie , stiprākie, gudrākie, skaistākie …. ! Ar līdzīgām idejām spēj bruņoties lielas un spēcīgas valstis. ASV, Ķīna …. Krievija, pirms kura neilga laika to apjauta, un pēkšņi atbalsts Putinam uzleca līdz pat 90%! Neiedomājami, ko spēj ideja!
…….
Pārējiem atliek demokrātija lielvalstu uzraudzībā. Būt sašķeltiem un viegli vadāmiem.
Pasaules kārtība!

+1
-9
Atbildēt

7

    Egitazz > māsa 03.10.2012. 19.40

    Paskatieties kaut vai Irānu! Ar visām pret to vērstām sankcijām SVF nācās izteikt atzinību tās ekonomiskajiem sasniegumiem.
    ===
    nafta un tai sekojoša milzu nauda. Un skandāli, ka rietumu kompānijas meklē ceļus, ka sadarboties, jo…milzu nauda

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > māsa 03.10.2012. 21.11

    kolpants
    Iranas ajatolu rezimam un selekcijai – krieviem, deretu jau laicigi ieslegt atpakalgaitu savai agresijai, kamer nav par velu: http://expert.ru/2012/10/3/perehod-na-samoobespechenie/

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > māsa 03.10.2012. 22.45

    Nē,nu tai Irānā jau vispār “kruti” – sieviets reizēm nosit ar akmeņiem, nesen kā pakāra 12 gadīgu bērnu par to, ka viņš ko tur nozaga, vai, nu feina valsts, gribētos taisni vai uz turieni pārcelties.
    Bet, ja nopietni, visa viņu nacionlā ideja – naids pret rietumiem un Izraelu, šariats, un personīgā atombumba, un, kad viņiem tā ātombumba būs,( jācer, Izraela nepieļaus, mīkstais Obama jau nu noteikti neko nedarīs, kā parasti), nu tad tai reģionā par maz nevienam neliksies, sevišķi, ja viņi uzdāvinās kādu bumbiņu saviem draugiem no Hamaza vai kādus teroristus vēl tur viņi baro ar to naftas naudu.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    janis17 > māsa 03.10.2012. 22.58

    Dzeri Tu šoreiz pilnīgi kā tāds NA biedrs runā!:)
    Ielieku Tev +
    ASV demokrāti nekad nav izcēlušies ar rīcību, tāpēc kremlis tiem vairāk simpatizē. Ceru uz republikāņu uzvaru. Pārāk iecietīga attieksme pret islāmistu ekspansiju, tāpat, kā pret krieviem Latvijā, mieru nedos. Tas jau no aizlaikiem latviešiem bija zināms sakāmvārdā par velnu un mazo pirkstiņu.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > māsa 04.10.2012. 06.31

    Arī neceru, Romnijs jau pateica, ka par Obamu balsos visi tie, kas uzskata, ka valsts tiem ir ko parādā, un, ja ASV produktu kartiņas saņem nu jau virs 50%, un veselas ģimenes paaudzēm var nestrādāt, bet, tīri labi dzīvot, ko tad citu var gaidīt.
    Obama vispār vairāk līdzinās kādam kreisajam Eiropas socialistam, nevis amerikāņim, ar Romniju viņam galvenā atšķirība tāda, ka R uzskata, ka iesākumā ko jāsaražo, un tad jāsāk dalīt, un, ka amerikai pasaules procesi jāietekmē, Obama uzskata, ka Amerika pie visa vainīga, tai jānožēlo grēki un jāstāv maliņā, un galvenais, kas jādara – jāatņem bagātājiem un jādod nabagajiem.
    Un kur tā Obamas politika aizveda, jau redzam, par Ameriku smejas, Putins dara, ko grib ar ASV fondiem, Obama tikai paklanās un palūdz atļauju slēgt tos fondus vēlāk pāris nedēļas, ne vārda neiebilzdams pret to Putina muldēšanu, ka ctie fondi naidīgi Krievijai, utt.
    Viņš “uzmeta” visus rietumnieciski orientētus krievus un CTB organizācijas, iznīcināja radio “Svooboda”, ne ASV prezidents, bet parodija.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > māsa 04.10.2012. 12.06

    jācer, Izraela nepieļaus, mīkstais Obama jau nu noteikti neko nedarīs, kā parasti)
    ===
    mīkstais Obama saprot, ka vēl vienu karu ASV vienkārši nepavilks. Jo nekas cits, izņemot karu, tur nepaliek, ja gribās 100% apturēt Irānas kodolprogrammu.
    saka, ka Izraēlai jau ir kodolieroči. Es domāju, Irāna tos grib, lai garantēti Izraēla neuzbruktu. tik traki viņi nav, ka tagad saņemto kodolbumbu, bombardēs uzreiz.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > māsa 04.10.2012. 12.07

    ja ASV produktu kartiņas saņem nu jau virs 50%, un veselas ģimenes paaudzēm var nestrādāt, bet, tīri labi dzīvot, ko tad citu var gaidīt
    ===
    Romnijs droši vien aizmirsa pateikt klāt, ka virknei ASV pašreizējo problēmu kājas aug vēl no Buša jun.laikiem?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 03.10.2012. 18.26

Baidos, ka neuztvēru visas Snipa raksta nianses (man vairāk patīk “tiešā runa”, jo esmu zirga deķis, ne intelektuālis), bet vienam piekrītu. Dziesmu svētku repertuāra izvēle, precīzāk, tā process, degradē pašus svētkus. Vai tas ir normāli, ka Dziesmu svētku kopkoris dzied dziesmas, ko nav dziedājuši pēc tam un nedziedās pēc tam, šo dziesmu sliktās mākslinieciskās kvalitātes dēļ. Visiem gadās neveiksmes, bet vai tāpēc tās jāliek tūkstošu mutēs. Manuprāt, pirmatskaņojumi dziesmu svētkos nedrīkstētu būt vispār, tikai pārbaudītas vērtības… Nedrīkst būt pasūtījuma gabali, tikai klasika, vai dziesmas, kas uz šo kategoriju pretendē. Vai vismaz jaundarbiem jātaisa atsevišķi koncerti…

+11
-2
Atbildēt

8

    Una Grinberga > Ieva 03.10.2012. 18.51

    @Ķīps
    Pēdējos DzSv un nākamo DzSv repertuārs ir kvalitatīvs! Nav jau jātaisai zaļumballe ar ziņģēm (lai tās paliek uz Sadziedāšanās daļu), ko cilvēki mīl dziedāt gan pirms, gan pēc DzSv. Kas attiecas uz “Manai Dzimtenei”, tad tā dziesma ir tāda ziņģe – izdziedāta, pārdziedāta un dziedātājiem jau apnikusi. Akadēmiska mūzika (kora klasika) nekad nebūs īpaši interesanta un izklaidējoša klausītājiem, tādēļ vien jāsamierinās, ka kādam tā nepatiks.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    sanitai19 > Ieva 03.10.2012. 19.41

    Nepiekritīšu Nasing spešal! “Manai dzimtenei” , cik reižu klausos, tirpiņas skrien pār kauliem. Nekad nav apnikusi! Spēcīgs vēstījums. Tie DZSv, kuros, noslēguma koncertā ir izpalikušas tradicionālās dziesmas, kas atkārtojas gads pēc gada, tie DZSv ir pliekani, pliki. Gaidu šo noslēguma svētkus, lai ar kori justos kā savējā. Es nedziedu korī. Vislabākā DZSV daļa ir noslēgunma koncerts un sadziedāšanās. Jaunatskaņojumi, RETI, kad ir iedzīvojušies tautā. Ar to nu gan nevajadzētu eksperimentēt. Saprotu, ka komponistiem svarīgi, lai tas skanētu kopkorī, bet nepazīstami skaņdarbi , šajā gadījumā, neiederas.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ieva 03.10.2012. 20.34

    …katrai dziesmai ir savs laiks un sava vieta…

    …varbūt pēc 100 gadiem Paula “Manai Dzimtenei” būs tikpat pieprasīta, kā tālajā 1985.gada Dziesmu svētkos neiekļautā J.Vītola “Gaismas pils”…kad koncertam beidzoties, visi koristi un tiem pievienojās arī skatītāji – sauca “Gaismas pili”, “Gaismas pili”!!!…neviens no diriģentiem nevēlējos šo dziesmu diriģēt…taču skatītājos sēdēja H.Mednis, kurš pat netika uzaicināts kā Goda diriģents…un visi sauca – Medni! Gaismas pili!….un kāds viņš toreiz nāca!…tik vārgs un reizē…stalts!!!….tas bija tāāāds pacēlums!…to nevar vārdos aprakstīt, tas ir jāizjūt!…un visa diriģentu “elite” dziesmas laikā stāvēja kā ūdeni mutē ieņēmuši – brāļi Kokari, Dūmiņš, Derkēvica, Račevskis, Kvelde….vai tās bija nodevas iekārtai?….un kopkora pretstāve tām?…

    ….arī pagājušā gada Rīgas svētku Lielkoncertā “Gaismas pils” nebija iekļauta repertuārā (arī nodevas? kam?), bet dziedātājs un skatītājs koncerta laikā saplūst vienā veselumā un dziedās arī to, kas nebūs repertuārā, kas nebūs orgkomitejas apstiprināts,kas nāks no tīras sirds – pārvēršot dziesmu par vēstījumu….

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ieva 03.10.2012. 23.51

    @zanE
    Protams, ka “Manai Dzimtenei” nākamgad arī izskanēs, bet to noteikti nevajadzētu saukt par DzSv himnu. Tā bija dziesma, kur Peters savirknēja padomju režīmam draudzīgus vārdus ar ne īpaši draudzīgiem, un tādēļ bija vienīgā dziesma, kur paust savu tautas sāpi. Arī muzikāli Vītola “Gaismas pils”, Dārziņa “Lauztās priedes” u.c. ievērojami pārspēj “Manai Dzimtenei”.
    Jo īpaši šajā rakstā, kas runā par nacionālās identitātes veidošanu, “Manai Dziesmai” ir vēsturiska, bet ne ideoloģiska nozīme. “Saule. Pērkons. Daugava” šim nolūkam kalpo daudz labāk.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ieva 04.10.2012. 00.25

    …Nasing Spešal…mēs viens otru nesapratām…:)

    …arī es uzskatu, ka Paula dziesma var skanēt pēckoncerta sadziedāšanās pasākumā – tāpēc minēju, ka katrai dziesmai ir savs laiks un sava vieta….šobrīd M.Brauna “Saule. Pērkons. Daugava” jau kļuvusi par neoficiālu himnu un tai jau ir cita vērtība un vēstījums….un Paula “Manai Dzimtenei” tāda vairs nav…
    …bet klasikai ir jāskan katros Dziesmu svētkos, lai to nodotu nākamām paaudzēm….

    …ar pirmatskaņojumiem eksperimentēt kopkorim nav prāta darbs, it īpaši, ja tie ne vienmēr ir veiksmīgi…mūzikas būtība ir radīt prieku gan izpildītājam, gan klausītājam, bet, ja dziedātāji, kuri nav profesionāļi mocās ar dziesmas apguvi, tā neskan un neskanēs….

    …par nākošā gada Dziesmu svētku repertuāru varu teikt, ka tas ir veiksmīgi izvēlēts un ļoti ceru, ka atlikušajā sagatavošanās laikā arī J.Vītola “Ziemeļblāzma” ieskanēsies un tiks izstrādāta līdz muzikālam baudījumam….

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 04.10.2012. 11.33

    Es tikai uzsveru to, ka Dziesmu svētki nav eksperimentu vieta, ka dziesmām kuras tur atskaņo pirms tam būtu jāiziet laika pārbaude, ka tie ,kas izvēlas repertuāru līdz šim to ir darījuši slikti, jo dziesmu svētkos ir atskaņoti vāji darbi. Un arī ziņģēm tur ir vieta, jo tie ir tautas, ne muzikologu svētki. Dziesmu svētku solīdums prasa izslēgt šādu risku, un tāpēc ir absurds, ka svētkos repertuāra komisija iekļauj pasūtījumus, tādējādi pat pasūtīšanas brīdī nezinot, kas tur galā būs. To pierādīja kaut vai pagājušie dziesmu svētki, kad dažiem komponistiem ar vārdu, čiks vien iznāca, neskatoties pat uz solīdu dzejnieču iesaistīšanu.
    Būt atskaņotai Dziesmu svētkos ir jānopelna pašai dziesmai, ne tās komponistam, komponista vārdam vai amatam. Mums ir otrādi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ieva 04.10.2012. 11.40

    @zanE
    bet, ja dziedātāji, kuri nav profesionāļi mocās ar dziesmas apguvi, tā neskan un neskanēs….

    Tas ir gatavošanās jautājums – lauku korim nav patstavīgi jāspēj nodziedāt 8-balsīgu klasikas gabalu, bet katram dziedātājam ir jāiemācās sava partija un jāspēj to izdarīt kopkorī. Piem. 2008.gada DzSv “Lauztās priedes” bija vienkārši perfektas (patiecoties arī Sirmā spējai izstāstīt dziesmas saturisko pusi).
    Principā jaundarbiem nav jāskan, bet jāatcerās, ka arī klasika kādreiz bija jaundarbi :) Jaunievedumi tiek plaši skandēti jau 2-3 gadus iepriekš.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ieva 04.10.2012. 11.43

    @Ķīps
    To pierādīja kaut vai pagājušie dziesmu svētki, kad dažiem komponistiem ar vārdu, čiks vien iznāca, neskatoties pat uz solīdu dzejnieču iesaistīšanu.

    Tu domā Atklāšanas koncertu? Tas jau kodolā bija nepareizi būvēts, un to arī nebija jāuztver ar vienādības zīmi Noslēguma koncertam.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Aleksejs Dimitrovs 03.10.2012. 17.52

Nacionālās idejas? Vai tas nav noiets etaps globalizācijas laikmetā?
Uzprasiet kaimiņiem – igauņiem, somiem, zviedriem, utt. kādas ir viņu nacionālās idejas. Diez ko tie par to domā?
Nacionālas valsts ideja radās, ja nemaldos 19.gs. un tās autors bija Hertz un to ar lielām mokām cenšas realizēt Izraēla, jo ebrejiem bija viss izņemot valsti. Līdz tam neviens nerunā par nacionālu valsti. Vai tagad jāvelk ārā vecas teorijas? Nav jau populāri, tas ko saku, bet..
Esmu sajūsmā par autora trāpīgo šodienas avras raksturojumu: “Karalistē sākās diena, un sākās nebeidzamā cīņa par labojumiem reizrēķina stabiņos un kļūdu meklējumi vārda „valsts” rakstībā.”

+6
-13
Atbildēt

4

mary75 03.10.2012. 17.28

Par tām “nacionalajām idejām”, kas, nešaubīgi, visus “apvieno”, un tad nu visi metas kopējā ierindā to ideju īstenot, runā, pārsvarā, totalitāros režīmos ( parasti, lai tādā veidā cilvēkus virzītu tur, kur tas vajadzīgs režīmam).
Patreiz par to daudz muld arī Krievijā, esot pat kāds konkurss, kuš nu to ideju labāku izdomās.
Latvija atguva neatkarību, tā bija ideja, kas apvienoja vairākumu, patreiz nekādu ideju jāmeklē nav, katram savi mērķi un savi ceļi, saprotams, katrs grib, lai Latvija kļūst bagātāka, attīstas, un lai te klājas labi visiem, tā arī var būt tā ideja, ja nu kāds bez visa tā nespēj dzīvot.

+9
-12
Atbildēt

2

    ilmisimo > mary75 03.10.2012. 17.41

    dzeris49 Par tām “nacionalajām idejām”,………žoržs – “‘uz to nacionālismu”…
    _______________________

    Dvēseļu radniecība?

    Vienās važās sakaltie?

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 03.10.2012. 22.40

    Kad tikai ne kopā ar parādniekiesalniekiem, ar žoržu mierīgi, būs par ko parunāt ar gudru cilvēku.

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 03.10.2012. 16.45

Haotiski – tāpat kā nacionālais valsts kuģis… Es gan gribētu autoram vaicāt, vai maz ir nepieciešama valsts ideoloģija? Ideoloģija ir domāta iedzīvotāju domu konktrolēšanai. Vai mums ir vajadzīgs režīms, kur cilvēku domas tiek vadītas un kontrolētas? Kurš noteiks, kuras ir nacionālās un valsts pastāvēšanai derīgās idejas, un kuras nebūs?

Vajag paprasīt jebkuram normālam latvietim: kas ir tās īpašās lietas, kas ir raksturīgas Latvijai? Jebkuram izglītotam cilvēkam būs uzreiz prātā vismaz pāris latviskās identitātes iezīmes… Tas jau ir! Vai mums vajag ideologu, kurš pateiks, cik vērtīga ir dziesma Vītola “Gaismas pils”, Paula “Manai dzimtenei” vai Barisona “Latvija” un tās sakārtos pēc ideoloģiskās vērtības?

+5
-11
Atbildēt

7

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > Una Grinberga 03.10.2012. 17.07

    Nasing spešal! Haoss tomēr tavā galvā. Vai vari nosaukt valsti bez ideoloģijas? Valsts bez ideoloģijas arī ir ideoloģija, kura domāta apmātiem aprobežotiem cilvēkiem bez patstāvīgas domāšanas. Neesi LU produkts, tur labi skalo smadzenes.

    +13
    -9
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 03.10.2012. 17.21

    @pirozkovs
    Kā valsts bez ideoloģijas var būt domāta apmātiem, aprobežotiem cilvēkiem bez patstāvīgas domāšanas? Valstīs ar izteiktu ideoloģiju cilvēki tiek padarīti atkarīgi no režīma. Kā valsts ar ideoloģiju var ietekmēt patstāvīgi domājošus cilvēkus, ja patstāvīgi domājoši cilvēki neļaujas “smadzeņu skalošanai”? Pilnīgākās pretrunas.
    Paldies Dievam, nav nācies mācīties LU!

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Una Grinberga 03.10.2012. 17.44

    ..Kurš noteiks, kuras ir nacionālās un valsts pastāvēšanai derīgās idejas, un kuras nebūs?..
    _________________
    Noteiks…

    Zatlera vēsturiskās vizītes Maskavā rezultāti? Tie tad ar noteiks?

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > Una Grinberga 03.10.2012. 23.00

    pirozkovs – varu nosaukt valstis ar “ideoloģiju” – Ziemeļkoreja, Irāna, visas arābu valstis ar šariatu, tagad arī Krievija, Turkmēnija, Azerbaidžana, Venesuela, Kuba, Ķīna, pietiek tev?
    Un kāda ideoloģija ir Beļģijai, Nīderlandei, Luksemburgai, Zviedrijai, Dānijai, arī Vācijai, kur pret ideoloģijām vispār imunitāte, utt., t. i. bagātākām valstīm ar visaugstāko labklājības līmeni?
    Tu kurās gribētu dzīvot?

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    janis17 > Una Grinberga 04.10.2012. 00.03

    Ideoloģija (no franču idéologie < sengrieķu idea ‘jēdziens’ + logos ‘mācība’) ir jebkura politisko, tiesisko, filozofisko, tikumisko, reliģisko un estētisko uzskatu un nostādņu sistēma, kas ir pamatā politiskas vai sabiedriskas darbības programmām un vairāk vai mazāk atspoguļo kādas grupas vai šķiras ideālus un intereses.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Egitazz > Una Grinberga 04.10.2012. 10.03

    ASV piemēram, ir sava ideoloģija. Bet tas nav tas īstais vārds-ideoloģija, lai atspoguļotu ASV nācijas uzskatu sistēmu.
    kaut arī tur protams, nemaz tik vienkārši viss nav.

    bet nu patīk tad dažiem vai nepatīt, balstīt valsts ideju uz nacionālas bāzes, kad tik daudz cittautiešu, ir pasākums ar apšaubāmo iznākumu.

    Ja jau pārtikusi Beļģija ir auzās un uz sadalīšanas robežas, tad ko par mums teikt.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > Una Grinberga 04.10.2012. 12.05

    nulle Vācijā lielīties ar savu nacionālismu un patriotismu ir tas pats kas saukt sevi par nacistu…

    Hitlers= Staļins

    Krievijā diemžēl gluži otrādi, neesi ievērojis?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 03.10.2012. 16.34

“Valsts bez nacionālās idejas ir kā ķermenis bez galvas.” – Jā, patiešām, esam ES un NATO, nacionālas idejas, vai citas nozīmīgas idejas, kas vienotu nāciju, nav, un idejas par šādu ideju arī nav. Bet patiesībā nav nekā vienkāršāka, kā noformulēt naciju vienojošu ideju: Latvijas deokupācija un dekolonizācija, izmantojot spēkā esošas starptautiskās tiesību normas, piesaistot palīgā vainīgās valstis – krieviju, Vāciju, ASV, Lielbritāniju. (Pirmās divas parakstīja noziedzīgu labi zināmu paktu par valstu dalīšanu ietekmes zonās, pēdējās divas piekrita Staļina vēlmēm pēc 2. pasaules kara paturēt Baltijas valstis.)

+14
-12
Atbildēt

20

    mary75 > kristaps_drone 03.10.2012. 17.22

    Tikpat sekmīgi par “nacionālo ideju” vari pasludināt Marsa kolonizāciju, tā ir tikpat reāla, adekvāta, un tai ir tikpat lielai iespējai īstenoties.

    +12
    -15
    Atbildēt

    0

    Egitazz > kristaps_drone 03.10.2012. 19.36

    Bet patiesībā nav nekā vienkāršāka, kā noformulēt naciju vienojošu ideju: Latvijas deokupācija un dekolonizācija
    ===
    Es jums iesaku šo ideju tiražēt visur kur iespējams, arī delfos! Ideāls paņemies, lai vēl kādu balsi SC nodrošināt:)

    nevajag krieviem nekādus Čas un Vesti lasīt, pietiek palasīt IR:))

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > kristaps_drone 04.10.2012. 08.21

    nulle es par Latvijas krieviem pēc ves.lv un rus.delfi.lv komentāriem nespriežu.

    vai tad tur Krievijas jeb Baltkrievijas krievi raksta?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 04.10.2012. 09.20

    Ja par latviešiem spriestu pēc tā, ko raksta VL biedri un atbalstītāji, tad no tās būtu jāmūk.
    Tāpat nevar spriest par visiem krieviem pēc tiem, kas spriež pēc delfi krieviem.
    Spried pēc tā, ko raksta kolpants.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > kristaps_drone 04.10.2012. 09.37

    Spried pēc tā, ko raksta kolpants.
    ———-
    kolpanta rakstītais gandrīz vienmēr saņem mīnusus (kaudzi mīnusu).
    Es par krieviem spriežu palasot viņu “inteliģences klubiņa” :) IMHO.lv biedru sacerējumus. Tur visa okupantu filozofija ir inteliģenti pamatota. Nav vajadzīgi nekādi plebejiskie (?) delfi…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Egitazz > kristaps_drone 04.10.2012. 09.53

    dzeris49
    nu nē, es tādu atbildību neesmu gatavs uzņemties, lai pēc manis spriestu par visiem krieviem:)
    es atbildu tikai par savu rīcību un saviem vārdiem

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > kristaps_drone 04.10.2012. 10.13

    Tas nebija domāts, ka tev jāuzņemas atbildība par visiem krieviem, bet, daudzi no tiem, ko es pazīstu, arī domā līdzīgi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 04.10.2012. 10.16

    >Dzerim “Tikpat sekmīgi par “nacionālo ideju” vari pasludināt Marsa kolonizāciju, tā ir tikpat reāla, adekvāta, un tai ir tikpat lielai iespējai īstenoties.” – to tu par saliedēšanas un integrācijas plāniem uzrakstīji? Precīzi trāpīji! “Panākumi”, kas šajā jomā gūti 20 gadu laikā to spilgi apliecina!

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 04.10.2012. 10.18

    >0 “Kas attiecas uz dekolonizāciju – tā ir vienkārši naida kurināšana.” – o, izrādās, starptautisko tiesību normu un konvenciju piesaukšana ir naida kurināšana! Tas gan ir kaut kas jauns!

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Egitazz > kristaps_drone 04.10.2012. 11.54

    dzeris49
    ā, tādā ziņā. nu tad jā, droši vien ar dažiem sakrīt.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Egitazz > kristaps_drone 04.10.2012. 11.56

    Tipiņš
    runa iet par kontekstu, piesaukšanas pamatotību un realizācijas iespējām.

    Pagaidām sausais rezultāts:
    -vienai puses “ak ja mums izdodot dekolonizēt, būtu laime”
    -otrai “ak jūs gribat, tikai neļauj? labi, ņemsim vērā”

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    lindapastare > kristaps_drone 04.10.2012. 11.57

    Tipiņ, tā ir naida kurināšana, ja par dekolonizāciju tikai runā, skaidri apzinoties, ka nekad neko tādu nevarēs izdarīt – tikai pakaitināt krievvalodīgos. Ko tad aizsūtīsi prom? pārsimt tūkstošus nepilsoņu? Kamēr līdz tam tiks, to skaits būs kļuvis daudz, daudz mazāks, turklāt vidējais vecums arī būs diezgan iespaidīgs, jo visi bērni būs LV pilsoņi – tos tu nekad un nemūžam neaizsūtīsi prom – nekādas konvencijas nelīdzēs. Arī pārējie, kas būs pie kaut kāda veselā saprāta nokārtos naturalizāciju un viss. Ar prieku varēsi izsūtīt kādus 50K pensionāru.

    Tavā gadījumā ieteiktu par nācijas mērķi izvirzīt piespiest Krieviju nožēlot padomju laika notikumus un LV okupāciju un publiski atvainoties (bez kompensāciju prasīšanas). Tas būtu reālāks un jēdzīgāks pasākums.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > kristaps_drone 04.10.2012. 12.22

    Iestāšanos par savām likumīgajām tiesībām sauc par naida kurināšanu tikai tie, kuri nevēlas šīs likumīgās tiesības respektēt.
    Un kāpēc lai no Krievijas nepieprasītu kompensāciju un savu kolonistu aizvākšanu, kompensējot viņiem gan atstāto īpašumu vērtību, gan pārcelšanās izdevumus? Piekrītu, ka šobrīd tas nav iespējams, bet tieši tas, nevis kāda mistiska saliedētība un integrācija, ir ideāls, uz ko tiekties.
    Un nevajag izlikties neredzam, ka bez dekolonizācijas kādu desmit gadu laikā demokrātiskā ceļā nonāksim Krievijas sastāvā, no kuras ārā tiksim tikai katrs individuāli caur krematorija trubu.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    lindapastare > kristaps_drone 04.10.2012. 13.55

    Kā tu domā izsūtīt Latvijas pilsoņus? Kaut tīri teorētiski – uz kāda pamata?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    lindapastare > kristaps_drone 04.10.2012. 13.59

    zirneklien – nenoraksti Latviju, lūdzu! Ja tu par vienīgo ideālu pasludini dekolonizāciju, kas pilnīgi noteikti nenotiks tuvāko 10 gadu laikā… Un 10 gadu laikā paredzi Latvijas nonākšanu atpakaļ tiešā Krievijas pakļautībā. Nu, atvaino, bet mana Latvija nav tik bezcerīga kā tavējā!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > kristaps_drone 04.10.2012. 14.09

    Es, protams, vairāk ceru uz tādu pavērsienu, kas ļaus piestādīt rēķinu Krievijai. Pēc manas saprašanas, kompensējot atstātā īpašuma tirgus vērtību, “izsūtīt” nevienu nevajadzēs – daudzi aizbrauks paši.
    Juridiski jāmeklē veids, kā apstrīdēt pilsonības piešķiršanas likumību PSRS civilokupantiem.
    Šīs 2 lietas momentā nav izdarāmas, bet neredzu šķēršļus sākt pāreju uz valsts skolām un bērnudārziem tikai latviski, izdarīt grozījumus attiecībā uz svešvalodām darba likumā, piegriezt uzturēšanās atļauju tirdzniecību, padarīt stingrāku valodas likumu utt., izrediģēt Satversmes preambulu, tādā veidā, kā to izdarīja leiši un igauņi (tas būtu juridiskais pamats visam, kas uzskaitīts šajā rindkopā). Šie visi pasākumi sekmētu t.sk. stihisku dekolonizāciju līdz brīdim, kamēr mēs (varbūt) sagaidītu iespēju ķerties pie pirmo 2 rindkopu satura realizēšanas.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > kristaps_drone 04.10.2012. 14.12

    Pēc statistikas mums ir 38% nelatviešu. Domāju, nekļūdīšos, ka 90% šīs publikas domā tāpat kā Rafaļskis. Ja lielākajai daļai šo cilvēku izdosies tikt pie pilsonības, tad nav variantu, īpaši ja atceras, ka apm. 5-10% latviešu ir “SC latvieši”.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 04.10.2012. 14.51

    >yopcix
    ” Kā tu domā izsūtīt Latvijas pilsoņus? Kaut tīri teorētiski – uz kāda pamata?” – tīri teorētiski – Pilsonības likumu jāpadara stingrāku, vismaz tik pat stingru, kā caurmēra likums ES, ja ne stingrāku. Jāpieņem attiecīgie grozījumi normatīvajos aktos, lai pārskatītu pilsonības piešķiršanas pamatotību tādiem kravcoviem un tiem tūkstošiem, kas parakstījās par valodu referenduma un tagad arī par pilsonības referenduma ierosināšanu, tad ir jāpakustina šeit atstātie okupācijas armijas pensionāri un viņu ģimentes locekļi. Tad vajag izvērst plašu skaidrojošu darbu krievvalodīgo vidū, ka viņu dzimtenes gubernatori un arī pats prezidents uzsākuši īstenot repatriācijas plānus, vajag piesolīt materiālo atbalstu un kompensācijas (dārgāk, kā glābt parexu tas nebūs) aizbraucējiem. Vienlaikus ir jāķeras klāt nepilsoņiem, kuri šeit šādā statusā dzīvo nu jau 20 gadus. Tā ka gan teorētiski, gan pavisam reāli prakstiski īstenojami soļi te ir iespējami daudz, un neviens no tiem nav utopiskāks (bet patiesībā pat daudz reālāks) par to, ko piedāvā integrētāji un saliedētāji.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    lindapastare > kristaps_drone 04.10.2012. 14.51

    Zirneklien, lūk, šie ir normāli mērķi, ko es pilnībā atbalstu. Kur te parādās dekolonizācija? Nekur! Tieši tādēļ atgriežos pie iepriekš paustā, ka dekolonizācijas pieminēšana ir naida kurināšana. Tā vietā visas pūles jāvelta latviskuma izplatīšanai (nevis mistiskai integrācijai).
    Pamēģini paskatīties no otras puses – ja tu būtu Latvijas krievvalodīgā, kam, piemēram, vecāki šurp atbraukuši PSRS laikā. Un te ir latviešu politiķi, kas stāsta, ka visi mācīsies latviešu valodā u.t.t., kas tev, ja domā loģiski, arī būtu saprotams. Un šis pats politiķis stāsta, ka galējais mērķis ir panākt dekolonizāciju – izsūtīt tavus vecākus, un varbūt, ja izdosies, arī tevi pašu. Tas rada pretestību, ļoti lielu pretestību – ne tikai pret iespējamo dekolonizāciju, bet vispār pret jebkurām šī politiķa aktivitātēm – arī latviešu skolām.
    Faktiski sanāk, ka šis politiķis sabotē latviešu valodas izplatību – ļoti konkrēti sabotē. It kā jā – grib panākt vēsturisko taisnību, bet ar to sabotē reāli izdarāmās (un obligāti izdarāmās) lietas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > kristaps_drone 04.10.2012. 15.19

    “Pamēģini paskatīties no otras puses – ja tu būtu Latvijas krievvalodīgā, kam, piemēram, vecāki šurp atbraukuši PSRS laikā. Un te ir latviešu politiķi, kas stāsta, ka visi mācīsies latviešu valodā u.t.t., kas tev, ja domā loģiski, arī būtu saprotams.”

    Nu nav viņiem šeit saprotams tas, kas liktos pašsaprotams aizbraucot dzīvot uz to pašu ASV, jo krievi nekad neaizmirsīs, ka viņiem šeit bija privilēģijas un nesamierināsies ar to zaudējumu – uz to ir velti cerēt. Viņi nevēlas uzskatīt Latviju par nacionālu valsti, ko ir apliecinājuši ar savu balsojumu pēdējā referendumā. Tāpēc jāveic gan tie pasākumi, ko nosaucu, gan jāpadara stingrāks pilsonības likums, gan jāizstrādā pilsonības anulēšanas mehānisms par nelojalitātes izrādīšanu valstij, gan jāparedz iespēja izraidīt no valsts par pretvalstisku darbību. Un, galvenais, jābeidz oficiālajā līmenī sludināt, ka mums vajadzīgs katrs iedzīvotājs. Latvijai vajadzīgi tikai tie iedzīvotāji, kuri atbalsta latviskas Latvijas ideju – tas arī būtu galvenais lojalitātes kritērijs.
    Šo visu stingri realizējot, var cerēt uz stihisku dekolonizāciju, kuras rezultātā latvieši sastādītu vismaz konstitucionālo vairākumu. Šis ir dekolonizācijas variants A.
    Variants B – ja starptautiskā situācija kādreiz atļaus – pieprasīt Krieviju veikt repatriāciju uz tādiem nosacījumiem, no kuriem potenciālajiem repatriantiem “neiespējami atteikties” to izdevīguma dēļ.
    Bet tā vai citādi – pēckara radušās nac. sastāva disproporcijas likvidēšana ir “būt vai nebūt” jautājums, jo vairākums krievvalodīgo NEKAD nekļūs lojāli, nemaz nav vērts par to sapņot.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

mariam 03.10.2012. 16.28

Latvijas krievu kopiena, dzīvodama ideju tukšumā un bez nacionālā piedāvājuma no valsts puses, Putina Krievijas idejas pieņēma par savām, jo cita piedāvājuma nebija.

Jā , šim ļoti piekrītu, tā ir viena no Latvijas neveiksmēm, – tik ļoti 90. gados sakoncentrēties uz to nacionālismu (bet nu bija jau ar dabiska tāda reakcija), taču skādi tas nodarīja. Pamazām gan to var labot, bet laiku tas prasīs un mērķtiecīgu piepūli ar. Un kaut kas jau uzlabojas arī pats no sevis, – vienkārši paaudzes mainās, un atvērtāki un eiropeiskāki kļūst gan latvieši, gan vietējie krievi.

+5
-19
Atbildēt

8

    kristaps_drone > mariam 03.10.2012. 16.35

    ” tik ļoti 90. gados sakoncentrēties uz to nacionālismu” – viss gan liecina tieši par pretēju.

    +16
    -5
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > mariam 03.10.2012. 17.38

    …- tik ļoti 90. gados sakoncentrēties uz to nacionālismu
    _________________ kurā valstī – – tik ļoti 90. gados sakoncentrējās uz to nacionālismu ?

    Tātad kurā valstī un uz kādu “‘to nacionālismu”?

    Varbūt zoržs dzīvo Ruandā?

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Egitazz > mariam 03.10.2012. 22.39

    iespējams, tā bija kļūda, iespējams, speciāli darīts, lai stipri atvieglotu vēlēšanās

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > mariam 03.10.2012. 23.20

    žoržs

    es šodien redzēju krievu krishnu/ hārja krishna. aukstāka laika dēļ hārja nebija tik pulcīga kā vasarā bij tik kādi 4 čuvaki un viena čuviha.

    žoržs, vai jūs neesiet Ruandas francūzis?

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > mariam 04.10.2012. 08.10

    Nulle, tas, ko tu minēji ir tīrākais pirmsvēlēšanu populisms. Bet kur ir reālais nacionālisms, kurš izpaužas rīcībā, ne tikai vēlētāju balsu zvejošanā?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Guntars Čače > mariam 04.10.2012. 09.40

    Nevajag uzskatīt to kopienu par dumju. Tur taču tik daudz virsnieku un inženieru! 90.gados paši varēja radīt sakarīgas domas, vai vismaz pieņemt liberālās demokrātijas un tirgus ekonomikas idejas, kas toreiz rullēja. Taču ne pigu – atjaunosim PSRS!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > mariam 04.10.2012. 10.32

    gints
    viņi i pieņēma. par to, ka vairākums sapņo atjaunot PSRS, ir mīts, ar kuru baro latviešus.

    Bet šiem inženieriem 90.tājos gados bija labi iestāstīts, ka viņi ir šeit okupanti un nevelāmas personas un tikai Rietumu spiediena dēļ bija beidzot pieņemts Pilsonības likums, bet kurā iestrādāja naturalizācija logus-lai tie krievi nedomātu, ka viņus tē kā pilsoņus kāds ļoti gaidītu. Krievi šo domu saprata un tāpēc mēs esam tur, kur esam.

    jā, ir ap 130 000 naturalizēto-bet kas naturalizējās tīri praktisko apsvērumu dēļ, nevis tāpēc, ka latvieši viņus pārliecināja, ka grib redzēt arī citu tautību pilsoņus blakus.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > mariam 04.10.2012. 12.57

    ” tik ļoti 90. gados sakoncentrēties uz to nacionālismu
    _______________ Tā viš i:
    Godmanis, Gorbunovs,Birkavs un Mē. Gailis- hard core nacionaļisti- izvergi un briesmuoņi!!!

    Vai nu žoržs dzīvo Ruandā….. vai apzināti atkārto šos murgus- tiem, kas to laiku nav piedzīvojuši?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Lasmanis 03.10.2012. 16.13

Doma laba, bet šķidra. Arī pirmās brīvvalsts laikā 1905. gada tēmu izvairījās pieminēt, bet tas ir Latvijas nācijas, kāda nu viņa ir, dzimšanas datums. To nu vajag palasīties, un internetā rakstu ir pārparlikum.

+4
-5
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 03.10.2012. 20.46

    ——A.Snips:'(..) ‘Ekonomikas likumi nevar radīt nacionālo ideju. Ekonomikas likumi nevar radīt to dzīvo akmeni, kas ir valsts ēkas pamatā. Kā smiltājos neaug rozes, tā nacionālā ideja nedzimst bez vēsturiskās atmiņas, tautas kultūras, nacionālām vērtībām, vides un mentalitātes.’ ============================================================================== Skaisti uzrakstīts – , nudien kā 1991.gadā – , tādus tekstus arī 2012.g. var citēt un citēt, jo reālijas tas neietekmēja un neietekmē. Integrācija Eiropas Savienībā turpinās, tāpēc kādu tur ‘nacionālo ideju’ esošajai valsts pārvaldei nav vajadzības radīt ( rozes eksportē no Nīderlandes, cukuru no Polijas, ideoloģisko materiālu no Holivudas utt.). Bet ‘nelabojamie auseklīši’ arī pēc 2014.g. tomēr varēs priecāties, jo ‘ (..)Arī pēc eiro ieviešanas Latvijas Banka kals jubilejas un piemiņas eiro ar Latvijai tuvām tēmām. Tomēr, ja paskatās uz reālo situāciju, nevis tikai uz emocijām, tad redzam, ka šā gada jūnijā eiro īpatsvars uzņēmumu un mājsaimniecību noguldījumos bija 44%, bet aizņēmumos pat 84% (Latvijas Bankas dati). Banku ikdiena parāda, ka iedzīvotāji mēdz konvertēt uzkrājumus no latiem uz eiro pie mazākajām šaubām. Daudzās jomās mēs jau tagad visu izsakām eiro, piemēram, nekustamā īpašuma, automašīnu cenas tiek izteiktas eiro, tādējādi pati dzīve jau ir ieviesusi korekcijas, jo mēs esam ES un lats ir piesaistīts eiro.’ (Nauda kā nācijas identitātes daļa)

    Gatavošanās eiro Latviju dara stiprāku, pievienošanās darīs bagātāku!

    http://www.eiro.lv/lat/sakumlapas_aktuala_zina/

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Guntars Čače > Aivars Lasmanis 03.10.2012. 23.40

    Esmu izbijis vēsturnieks un pat šīs zinātnes doktors, bet Snipa kunga doma par latviešu nācijas dzimšanu sociālistiskās revolūcijas ugunīs man ir jauna. Alternatīvs viedoklis – vardarbību radīja krievu sociāldemokrātu propaganda un kūdīšana, revolucionārās metodes bija krasā pretrunā ar Eiropas sociālistu pieeju. Šādā ziņā 1905.g. bija solis ceļā uz 1917., 1919., 1937., 1941., 1949.gadu. Un tā tālāk.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 04.10.2012. 12.47

    ——–gints (..), revolucionārās metodes bija krasā pretrunā ar Eiropas sociālistu pieeju. Šādā ziņā 1905.g. bija solis ceļā uz 1917., 1919., 1937., 1941., 1949.gadu. Un tā tālāk.
    ==============================================================================
    Līdz pat šodienas Sīrijas un Afganistānas ‘demokratizēšanas’ procesam, kas arī ir krasā pretrunā ar to cilvēku uzskatiem, kas ne tikai citē, bet arī cenšas dzīvot saskaņā ar 10 Vecās Derības baušļiem. Ak, ja kādam izdotos uzcelt valsti, kurā visi cilvēki dzīvotu kā paradīzē – un ”nevienu bērna asara”(F.Dostojevskis) tādas valsts uzcelšanas procesā netiktu piedzīvota……

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 03.10.2012. 14.43

———A.Snips: (..) Apskaudu Daini, kas lauku klusumā raksta grāmatu par Rīgas zoodārzu, jo zvēriņi pēkšņi likās mīļāki par cilvēkiem….. ============================================================================== Gandrīz kā Ojāra Vācieša dzejolī par ‘balto skaudību’:

Trīsdesmit graši

Ja man būtu tie trīsdesmit graši….. / Ja man būtu tie sudraba graši…

Tad es uzceltu ozola sētu / apkārt laukam un kaņepes sētu;/
Kamēr kaņepes smaržojot augtu, / visus kaimiņus ciemos es sauktu. /
It neviens jau no tiem neatnāktu, / pats ar sevi tad dzīres es sāktu – / klaipu maizes un ķipīti ūdens. / Tā man dzīrojot, pienāktu rudens, /
es tai rudenī kaņepes plūktu, / ostu kaņepju aromu rūgto, /
es tai rudenī kaņepes kultu / un ar tām bērtu pilnu sev gultu. /
Es tās kaņepes mērcētu dīķī, / mītu, kulstītu, novītu striķi, /
un, kaut pārdevējs par mani ņirgtu, – smalkas ziepes par grasi es pirktu, / cilpu ziepētu baltu un gludu, / bāztu iekšā tad galviņu rudo. /
Teiktu sev:-Te nu mana peļņa. / Balta sieva uz naksnīga meļņa….

Ja man būtu tie trīsdesmit graši…. / Ja man būtu tie sudraba graši…’

+6
-6
Atbildēt

4

    Juris Dzelme > Signija Aizpuriete 03.10.2012. 15.40

    ar tiem sudarba grašiem jābūt uzmanīgiem- domāsi , ka cilēks dod no labas sirds, bet būsi kļuvis gudrāks, sapratīsi- tie ir tie graši ! un vai tev pietiks dūšas tos neatpelnīt, bet gāzt tam mūdzim…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ——fzss ar tiem sudarba grašiem jābūt uzmanīgiem- domāsi ….
    ==============================================================================
    ‘Muļķis pat baznīcā pērienu dabūs!’ – der ATCERĒTIES, kā bij. ‘stabilitātes garantam’ misējās:

    ‘ Jau ir folklorizējies Kalvīša izteiciens par «septiņiem treknajiem gadiem». Kā tagad ir noskaidrojies, šo izteicienu viņam esot «pametusi» Vaira Vīķe-Freiberga. Arī prezidents Zatlers savā pēdējā intervijā laikrakstam Diena, aizstāvot Kalvīti saka, ka mums šī ilūzija, izteikums par treknajiem gadiem, patiesībā radusies «Valsts prezidentes galvā» un tikai tālāk esot «attīstīta» no Ministru prezidenta.
    Kas tad ir šie «septiņi treknie gadi», ko izdomājusi V.Vīķe-Freiberga, līdz ar to, kā noprotams no Zatlera teiktā, radījusi ilūzijas gan lētticīgajam Kalvītim, gan Latvijas tautai kopumā?(..)
    Izskatās, ka Kalvītis septiņus «treknos gadus» ir sapratis nevis kā nepieciešamību nodrošināties pret smagas krīzes iespējām (par ko gan mūsu, gan ārzemju eksperti brīdināja jau pirms krietna laika), bet gan kā «zaļu dzīvi» vai arī, Šlesera vārdiem sakot, gāzi grīdā! Izskatās, ka nav mums bijis «gudra un uzticama pārvaldnieka».(..)
    Slēdziens: ja mēs gribam komunicēt ar cilvēkiem no eiropeiskas kultūras, mums ir jāzina kaut kas no tās pirmsākumiem (t.s. jūdu-kristiešu tradīcijas); ja mēs gribam komunicēt ar cilvēkiem no neeiropeiskas kultūras, mums ir jāizvairās no izteicieniem, kas sakņojas jūdu-kristiešu tradīcijā.’ Viesturs Reņģe, profesors.

    Kalvīša un Zatlera treknie gadi – aizmirstās liesās govis

    http://www.diena.lv/kalvisa-un-zatlera-treknie-gadi-aizmirstas-liesas-govis-643255

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Aivars Lasmanis > Signija Aizpuriete 04.10.2012. 01.30

    ceru, Edgu Naktī pārbraucis,neko nesapratu komentāru slejās. Vai Bābele un visu tautu sajaukums ir māte, kurai jālūdzas?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ——-Ķīps Baidos, ka neuztvēru visas Snipa raksta nianses (man vairāk patīk “tiešā runa”, jo esmu zirga deķis, ne intelektuālis),…..
    ==============================================================================
    Patiesība ir tepat blakus – vienas rokas (klikšķa) attālumā, taču:
    ‘К сожалению, в жестокой, непримиримой борьбе с новым человеком победило другое явление: эгоистичный, расчетливый и жестокий дикарь, современный варвар, обвешанный с головы до ног высокотехнологическими приспособлениями. Мы вернулись на исходную позицию. Теперь надо все начинать с нуля – с создания нового человека. |апрель 2006 г.|
    Александр Зиновьев: Надежда – на новое поколение.
    ==============================================================================
    ‘Tev pamatšķira – / Kas izaugs, jutīs, pratīs, izvedīs,
    Līdz ļauns un sāpes ļaužu dvēslē dzīs;
    Tev pamatšķira – / Kas celsies pāri sev, iekš vienības
    Tās šķiras veiks, kas ļaudis šķīrušas; / Tev pamatšķira –
    Kur lielāks gods kā tas, tev kareivs būt? / Tu izej cilvēci un sauli gūt.’
    J.Rainis ‘Gals un sākums’.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Guntars Čače 03.10.2012. 14.16

Nacionālas valsts kuģa kultūras stūre tomēr ir 20. un 30.gadu mantojums. Arī kora mūzikā. Dīvaini, ja Paula-Petera dziesmu kāds uzskata par nacionālas valsts muzikālo simbolu. Snipa domas rāda, cik dziļi kaulos daudziem labiem cilvēkiem sēž Padomju Latvija. Arī to, cik sekmīgi no latviešu kultūras izravēti to kultūras darbinieku darbi, kam nebija pa ceļam ar padomju varu. Tas pilnā mērā attiecas arī uz Dziesmu svētku repertuāru. Cik tur ir padomju cenzūras savlaik aizliegtu dziesmu?

+15
-11
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Guntars Čače 03.10.2012. 14.55

    ——-gints (..) Snipa domas rāda, cik dziļi kaulos daudziem labiem cilvēkiem sēž Padomju Latvija.
    ==============================================================================
    Snipa domas tikai Dievs tas Kungs zina, bet Snipa rakstīto spēj labāk saprast Padomju Latvijas laikus apzinīgā vecumā piedzīvojušie:

    ‘Ojāra Vācieša likteni, kurā savijusies mūžsenā dzejnieka un ķēniņa drāma, var salīdzināt ar Dmitrija Šostakoviča dzīves gājumu, taču ar īpaši latvisku garnējumu. Ja Šostakoviča pretspēlētājs Staļins arī pats bija personība, Ojāra Vācieša ķēniņi, vosi un pelšes bija pelēkos uzvalkos maskēts centīgs pūlis. Šī ir personiska grāmata, ne velti Gundega Repše atļaujas dzejnieku saukt par brāli. Ar katru soli, ar katru nākamo grāmatu, kas droši vien vēl tiks par Vācieti uzrakstīta, šim attālumam vajadzētu sarukt. Līdz pat atskārtai, ka Ojāra Vācieša dzīve ir stāsts par mums visiem, vien nesalīdzināmi spožāk izklāstīts.” (Pauls Bankovskis)’

    Brālis. Ojārs Vācietis
    Autors: Repše Gundega
    Izdevniecība: Pētergailis
    Izdošanas gads: 2005

    http://www.jr.lv/lv/veikals/prece/?shop_id=247037

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam