Viņķele: dažu NVO izpratne par bērniem domāto grāmatu sakņojas viduslaikos

154

Komentāri (154)

matissk 28.09.2012. 08.41

ā ,diemžēl Viņķelei taisnība. Un nav ko dusmoties, ka zāles rugtas. Cilvēks ir jāgatavo no mazotnes izmantot rietumu demokrātijas brīvības, citadi var nonākt pie situācija, ka kads indivīds guļot uz miršanas gultas lepni pazino – krāniņus neesmu sūkajis, neesmu bijis ne transvestīts, ne lezbis , ne transseksuālis, juneimit perversijas un dragus neesmu mēginājis,- tāds kā tāds Ostrovska tērauds, vienvardsakot mērkaķis vai islamists.

0
-1
Atbildēt

0

Līga Vasariņa 26.09.2012. 23.19

Vai tiešām pret grāmatu kas rosina uz diskusijām ir parakstījusies arī Latvijas pedagogu dome????? Cerams, ka Ķīlis viņus visus aizslaucīs ar lielu troksni!!!

+2
-4
Atbildēt

0

tizls_putnins 26.09.2012. 21.38

Solžeńicinu neesmu lasījis, bet vińu nosodu. :)
Nav jau īsti mans komentārs par tēmu, bet iesaku pārdomām noskatīties Stephen Frey uzrunu. Par morālām tiesībām kritizēt.
http://m.youtube.com/watch?v=yfZfXfs7tDc

+1
-3
Atbildēt

0

reksa 26.09.2012. 20.31

Hmm…

Par ko te visi tā satraukušies?

Kristiešiem ir savas baznīcas, un tajās tie var sludināt savas vērtības.

Bet Labklājības ministrijai ir sava kompetence.

+3
-7
Atbildēt

4

    krista_skrebele > reksa 26.09.2012. 20.45

    Jā, kristiešiem ir savas vērtības, bet manuprāt šis jautājums attiecas uz visas sabiedrības vērtībām. Nav ko “piekasīties” kristiešiem tikai tāpēc, ka viņi šo jautājumu “pacēla”!

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 26.09.2012. 21.16

    Kur tad ir paceltais “jautājums”?..

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    krista_skrebele > reksa 26.09.2012. 22.18

    Tepat vien :) Izlasīju tās Kārļa-Karlīnas, Rūtas – Riharda grāmatas. Nu…īpatnējas. Tur arī ir attēlots, ka bērni jūtas neomulīgi, kad viņiem mākslīgi uzspiež vai “pielaiko” citu identitāti. Tad kāpēc tas ir vajadzīgs?

    No metodiskā materiāla: “Kāds audzinātājs stāstīja, ka pusdienās vecākās meitenes sēdušās pie galda ar sarkano galdautu un vecākie zēni – pie zili uzklātā galda, ja vien pieaugušie neiejaucās šai procesā. Bērnudārza darbinieki brīnījušies, kāpēc tā notiek, jo viņu audzināšanas mērķis nebūt nebija šķirot zēnus no meitenēm. Viņi pat pārmetuši paši sev. Vai viņi būtu veicinājuši šādu nošķirtību? Vai viņi būtu varējuši kaut ko darīt citādi? Vai arī tā notiek tikai ar konkrēto bērnu grupu? Cik viegli ir pamanīt
    atšķirības starp zēniem un meitenēm, tikpat grūti ir saprast, no kurienes šīs atšķirības ceļas.”

    Varbūt pieaugušajiem tik tiešām mazāk vajadzētu iejaukties dabiskos procesos? Tie audzinātāji izklausās neirotiski – pārdzīvo par to, ka pastāv zēnu un meiteņu kompānijas… Pienāks laiks, kad tie bērni tik un tā sāks viens par otru interesēties! :) Un patiks viens otram tieši tāpēc, ka ir tik atšķirīgi.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 26.09.2012. 22.57

    Un kur tad ir paceltais “jautājums”?..
    Tā arī neesmu sapratis tavu domu…
    Uzraksti labāku grāmatu. Būs ar ko salīdzināt.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

druvis_vectirans 26.09.2012. 20.13

Ivetai-ansevicai
Par Jūsu bērnu labklājību ir jārūpējas Jums pašai.Ministrijai jārūpējas,lai Jums nodrošinātu tādas tiesības,neizslēdzot pienākumu no Jūsu puses,jo,pirmkārt,tie ir Jūsu bērni un tikai otrkārt valsts pilsoņi.Būtu dīvaini,ja Jūs uzskatītu savādāk.Un kur Jūs šeit saskatījāt iejaukšanos Jūsu bērnu seksuālajā audzināšanā?Vai pūļa psihoze Jūs vada?
Interesanti,ja ministre būtu,piemēram,no ZZS vai kādas citas partijas,vai reakcija no daudzu komentētāju puses būtu tik pat liekulīga un pārspīlēta?Arī “nelaimīgais” Soross šeit piesaukts.Nekā pārsteidzoša!

+7
-11
Atbildēt

1

    andris902 > druvis_vectirans 26.09.2012. 22.36

    …Baiba Kupča…Jūs pārsteidz reakcija no daudzu komentētāju puses?…paskatieties, kuri ir tie sašutušie – tie kuri saņēmuši partejisko norādījumu sašust….NA jau paziņojuši, ka grāmatas nav izmantojamas bērnudārzā….tikai kautrīgi noklusējuši, ka pareizāk būtu bērnudārzniekus jāiepazīstināt ar ieročiem un tur vairs nav nozīmes – vai meiteni Ilzīti izglīto, vai puiku Kārlēnu….kas gan ir trauku mazgāšana un ēst gatavošana salīdzinājumā ar ieroču marku atpazīstamību….
    …patiešām ir jābūt apveltītam ar “alternatīvu domāšanu”, lai šajās grāmatiņās saskatītu bērnu samaitāšanu….

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

Pēterītis 26.09.2012. 19.53

“Iesīkstējusi izpratne par dzimuma lomām, kas, manā izpratnē, sakņojas ne vien viduslaikos…” Tā Viņķele. Ar kārtīu demagoģijas porciju turpinājumā. Izskatās, manis ļoti cienītā ministre šoreiz iebraukusi auzās. Kam negadās.

Atšķirīgās dzimumu lomas neveidojās vidus laikos, arī vissenākjos gadsimtos p.K.dz. Atšķirīgās lomas veidoja un pilnveidoja evolūcija, jo dalījums nodrošināja augstāku populācijas konkurētspēju. Tāpēc mācīsimies saudzēt visu dzīvo, arī paši savu cilvēka dabu. Dabas, arī cilvēka dabas pārveidošanas plāni nesuši tikai nelaimes, lai cik pievilcīgas sākotnēji neizskatītos teorijas. Uz mums latviešiem tas īpaši attiecas, jo reproducēšanās spēja ir nacionālās konkurētspējas stūrakmens.

Pats esmu divgadīgu dvīnīšu – puikas un meitenes vecais tētis. Veidojas pilnīgi atšķirīgas personības par lielu prieku mums visiem.

+13
-3
Atbildēt

2

    Sanšains > Pēterītis 26.09.2012. 20.13

    Viņķeles priekšstats, ka tradicionālā ģimenē “vīrietis ir tas, kurš strādā, kurš atgriežas mājās, reizēm iekausta sievu, reizēm iedzer, jo tās ir viņa vīrieša tiesības, un sieva dzīvo pēc tā, ko vīrietis viņai atļauj” mudina iztēloties, cik ļoti traumējoša pieredze bijusi nabaga sievietei…
    Jutīsim viņai līdz!:)

    Bet, kas attiecas uz ministres cienīšanu – nekas, nāk jauna informācija, rodas iespējas pārvērtēt līdzšinējo vērtējumu. Arī man Viņķele līdz šo izteikumu paušanai patika diezgan labi.

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    reksa > Pēterītis 26.09.2012. 20.37

    Ar saviem vārdiem Viņķele ir parādījusi savu attīstības līmeni.

    Un jāsaka, ka tas ir labs paraugs. Būtu nožēlojami, ja viņa censtos izdabāt neizglītotu cilvēku viedoklim.
    Un jāsaka, ka daudzi cilvēki tiešām vēl aizkavējušies Viduslaikos.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

māsa 26.09.2012. 18.50

Valstij būtu jābūt vienotai ideoloģiskai koncepcijai, uz kuras bāzējoties, kļūst skaidrs un saprotams jebkurš jautājums. Vai nacionālā un patriotiskā audzināšana, vai, kā šeit, grāmatas bērnudārziem. Ja atstājam savvaļā, ko apzīmējam ar vārdu “demokrātija”, tad viss kļūst labs un viss ir pieņemams.
…………….
Plašāk raugoties, dzimumu starpā taču pastāv atšķirības gan fiziskā, psiholoģiskā, emocionālā, fizioloģiskā plaknēs. Tās ielikusi pati māte Daba! Demokrāti iedomājušies tās iznīcināt un to vietā radīt demokrātijas unisapienu!
Kas no tā iznāks galarezultātā? Mēs jau plūcam augļus izmirstot!
Bet kultūras, kuras pratušas izdzīvot cauri gadu tūkstošiem, dēvējam par mežoņiem. Vai nebūs otrādi?
Man tas viss atgādina lāci cirkū, kuru ieskolo braukt ar riteni. Uzrodas demokrāti un izdod rīkojumu – visas Vecrīgas rikšas turpmāk vadīs lāči! Lai veicas!

+10
-1
Atbildēt

0

liepinsoskars 26.09.2012. 17.54

Kaut kā dīvaini – visas it kā pašsaprotamās lietas kļūst par karalauku, tiklīdz tām savu roku pieliek kāds politiķis. Ikdienā neviens nemaz nepamanītu, ka bērnudārzā visi bērni spēlējas ar visām mantām un ģērbjas krāsaini. Tiešām, it kā mums nebūtu citu akūtāku vajadzību bērnudārzos, kā tikai par ES naudu tehniski iztulkot dažas grāmateles!

+13
-1
Atbildēt

0

zauls 26.09.2012. 16.31

Ministre uzsver, ka normāla sevis apzināšana, savu spēju apzināšana neatkarīgi no dzimuma ir cilvēka konkurētspējas un veiksmes pamatā.
===================
Kad mēs beidzot beigsim konkurēt un sāksim sadarboties?

+8
-5
Atbildēt

2

    zauls > zauls 26.09.2012. 17.17

    Tu esi neiecietīgs, netolerants, atpakaļrāpulīgs tumsonis attiecībā uz maniem komentāriem.

    +16
    -4
    Atbildēt

    0

    Pēterītis > zauls 26.09.2012. 20.10

    – Kad mēs beidzot beigsim konkurēt un sāksim sadarboties? Tā Normunds Kārkliņš
    ———————-
    Kad uzcelsim komunismu. Baidos, ka ar konkurences izbeigšanu ātrāk nesanāks.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

krista_skrebele 26.09.2012. 16.20

man žēl, ka šis jautājums tiek norakstīts uz “tumsoņām kristiešiem”. Runa nav pat par homofobiju. Vienkārši nesaprotu, kāpēc tiek uzbrukts tādai dabiskai lietai kā dzimumidentitāte? Kopš kura laika būt sieviškīgai sievietei un vīrišķīgam vīrietim ir slikti? (Nu IR pavisam, pavisam maziem puisīšiem pastiprināta interese par mašīnām, vilcieniem, traktoriem! Neviena nesamācītiem! Pati nesen to novēroju) Kas mēs esam, lai (bezcerīgi) censtos mainīt Dabas nolikto kārtību?

Skandināvijas politika šajos jautājumos ir ekstrēmisma un izkropļota liberālisma piemērs. Labklājības Ministrijas izdotās grāmatas norāda, ka viņi ir izvēlējušies šo ceļu un vēlas, lai mēs visi pa to ietu. Protams, citādi domājošajiem IR jāprotestē!

+14
-5
Atbildēt

8

    ievuliitis > krista_skrebele 26.09.2012. 16.26

    Man patīka teikums “Pati nesen to novēroju”. Un ko darīt, ja dzīves pieredze ir lielāka un ir pieredzēti gan šādi, gan pavisam pretējie piemēri? Man viens no dēliem ir dažas reizes kleitiņā (pēc paša vēlēšanās) staigājis. Un nekas nav noticis – divu meitu tēvs. Vērojot attiecības ģimenē, ceru, ka būs vēl:)

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > krista_skrebele 26.09.2012. 16.31

    Jautājums ir tikai par to, vai visiem puikām obligāti jāizmēģina staigāšana rozā kleitiņā vai meitenēm – spēlēšanās ar mašīnām kādu teorētisko konstrukciju vārdā?

    +14
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > krista_skrebele 26.09.2012. 16.39

    Zirnekliene, tu pieļauj, ka to kāds ar varu liks bērniem darīt?

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Kristîne Stumbure > krista_skrebele 26.09.2012. 16.43

    Galda spēļu dažādības atzīšana ir uzbrukums šaham.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > krista_skrebele 26.09.2012. 16.52

    Kā saka krievi – zastavj duraka bogu moljitsja, on i lob rasšibjot – no pārcensoņiem neviens nav pasargāts. Ja jau ir šāds “mācību līdzeklis”, tad skaidrs, ka kaut kāda “spēle ar identitātēm” bērnu dārzā ir paredzēta. Manuprāt, pilnībā pietiek ar to, ka nevienam šajā ziņā netiek liegts izpausties, kā viņš vēlas, taču neredzu nekādu vajadzību šādos experimentos iesaistīt zēnus, kuri par lellēm neko negrib dzirdēt vai meitenes, kurām mašīnas galīgi neinteresē. Manuprāt, ir attīstībai noderīgākas lietas par “stereotipu laušanu”, ar ko nodarboties bērnudārzā.

    +16
    -5
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > krista_skrebele 26.09.2012. 17.05

    Zirnekliene, balstīties tikai uz savu pieredzi nav labais tonis, bet es tomēr riskēšu. Mani 4 mazbērni iet dārziņos un skolā. Vienīgais, ko varu teikt par audzinātājām, atmosfēru, pedagoģiju: “Ja tā būtu bijis, kad mani bērni mācījās, man izpaliktu daudzas notikušas un nenotikušas (diemžēl) diskusijas ar pedagogiem. Manam vecākājam dēlam bija paniskas bailes no pirmo 4 klašu klases audzinātājas – tā mēdza ar lineālu sist pa pirkstiem. Godīgi sakot, es – pavisam jauna māmiņa – arī baidījos. Otrajā klasē man sanāca konflikts ar to pašu personu, jo atteicos sadzert, bērniem redzot, ekskursijā uz Sauleskalnu.
    Varbūt tāpēc šī šodienas diskusija izsauc man smaidu no sērijas “būtu mums jūsu problēmas!”

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > krista_skrebele 26.09.2012. 17.13

    Starp citu, man pašai no 1. līdz 4. klasei bija klases audzinātāja, kurai patika palaist gan muti, gan rokas…
    Bet lai nu kā, man šis jauninājums tomēr nepatīk, jo neatbalstu experimentus ar bērniem. Vecums līdz 6.-7.gadiem ir par daudz nozīmīgs, lai riskētu ar bērnu psihi, mērķtiecīgi “koriģējot dzimuma lomu konstrukcijas”.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    krista_skrebele > krista_skrebele 26.09.2012. 18.05

    Nulle – Jā, cilvēka ir tik pat dabiski meklēt iespējas pārvietoties ātrāk un efektīvāk, kā dalīties dzimumos. Šis arguments ir no kategorijas “ak, tumsonīgie kristieši” nevis par tēmu.

    Normālās ģimenēs neviens bērniem par eksperimentēšanu nesit pa galvu arī tagad! Atkal mana tumsonīgā, aprobežotā privātā pieredze – mēs ar māsu bērnībā pāris reizes apģērbām brālēnu meiteņu drēbēs un vēl arī lūpas uzkrāsojām (ar viņa paša piekrišanu). Pieaugušajiem tas likās varen jautri un neviens mūs nenosodīja. Brālēns neizauga par geju. Nu un? Runa taču vispār nav par to.

    Kāpēc it kā tiek apgalvots, ka bērnu sadalīšanās dzimumos ir kaut kas slikts un atpalicis? Vai jūs, komentētāji, tiešām no sirds uzskatāt, ka nepastāv objektīvas, bioloģiskas, dabiskas dzimumatšķirības?

    Ja šādas atšķirības tomēr pastāv, tad ir muļķīgi bērniem mācīt, ka 2+2=5

    P.S. Neuzskatu, ka meitenēm ir jābūt tikai bērnudārza audzinātājām un puišiem traktoristiem, neuzskatu, ka puišiem ir apkaunojoši mazgāt traukus, bet meitenēm iesist naglu utt. utjp. Nemaz nesāciet savas “tumsonības runas”.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

Sanšains 26.09.2012. 16.16

Izlasīju tās grāmatiņas. Tādas “nekādas”. Neinteresantas. Manuprāt, gluži nekā, par ko būtu vērts satraukties… konkrētajā gadījumā.

Bet, ja tā ir kādas iecerētas tendences “pirmā lakstīgala”, tad gan man ir iebildumi.

Mjā, bet man ir iebildumi pret to, ka grāmatā, kas tulkota latviski, rakstīts šādi:
Grāmatas autore: Louise Windfeldt
Māksliniece: Catrine Clante

Manuprāt, citu valodu īpašvārdus latviski pieņemts atveidot pēc izrunas, un, protams, neviens neaizliedz autoru vārdus uzrakstīt arī atsevišķi, oriģinālrakstībā.

+10
-3
Atbildēt

10

    ievuliitis > Sanšains 26.09.2012. 16.20

    Redzi, Hari, cik viegli mūs sakūdīt uz tālu ejošiem secinājumiem:)
    Es to bez pamācīšanas un pirksta kratīšanas – pati reizēm tāda esmu:)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 26.09.2012. 16.24

    Betija –

    Nē, es tomēr cenšos būt piesardzīgs un “tālejoši nesecināt”.:)
    Tāpēc rakstīju: JA tas ir kādas iecerētas tendences sākums… Ceru, ka ne. Būs jāmēģina papētīt, kas vēl ir plānots.:)

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 26.09.2012. 16.34

    Zini, Hari, visa šī ļembasta sakarā, man ik pa brīdim ienāk prātā frāze: “Kauns tam, kas slikti padomāja”. Spēja visnevainīgākās lietās saredzēt izvirtības un perversijas piemīt ne tiem tikumiskākiem sabiedrības pārstāvjiem. Nāk prātā Šlesers un tā viņa brandža, ko bez šermuļiem nevar saukt par kristiešiem, tik naidpilnas bij viņu runas.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 26.09.2012. 16.40

    nulle –

    Gribētos gan redzēt tādu ainu, kur Jūsu nesakropļoti uzrakstīto vārdu kāds anglis vai francūzis izrunātu tikpat nesakropļoti. “Ieva Puķe” arī varētu būt labs piemērs.

    Katrā ziņā šis ir aizkustinošs un klasisks toleranti vienaldzīgo liberāļu domāšanas paraugs:
    nevis es ņemšu svešus vārdus, piemēram “euro”, un lietošu tā, kā manā kultūrā pieņemts, bet gan ļaušu jebkuram garāmeješom vārdam un impulsam raustīt, mainīt un pārveidot manas kultūras tradīcijas. Jo tās man bijušas nebijušas.

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 26.09.2012. 16.53

    Betija –

    Nebūt neesmu nostājies “ierindā” ar fondu “Moral Revolution”.:) Tomēr jāatzīstas, ka arvien vairāk man jāpārvērtē savas kādreizējās simpātijas pret skandināviem. Manuprāt, viņu vairums ir… nojūgušies. Sevī, savā “humānismā”, savā “Saules pilsētas” ideālā iemīlējušies un nojūgušies.:) Žēl – bija skaisti un braši cilvēki.

    Varbūt kādreiz, pēc 50 gadiem, kaut kādu kataklizmu rezultātā viņi atgūsies, bet pēdējo gadu desmitu tendences, šķiet, ir pašnāvnieciskas. Tāpēc uz dāņu sociķu vadītās koalīcijas Līdztiesības (!) ministrijas balstītu grāmatiņu nākas raudzīties ar aizdomām, kaut gan, kā jau rakstīju, konkrēti šajā neko sliktu nesaskatīju.

    Manuprāt, aktuālākā skandināvu trakuma izpausme ir fakts, ka Norvēģijas sociķu premjers nomainījis iepriekšējo KULTŪRAS ministri ar jaunu, Norvēģijā dzimušu pakistāniešu izcelsmes MUSULMANIETI.
    http://www.thelocal.no/page/view/musical-chairs-in-cabinet-as-stoltenberg-reshuffles-
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hadia_Tajik

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    zauls > Sanšains 26.09.2012. 17.08

    Skatījos netā, autore ir žurnāliste un dārznieku konsultante. Kādā sakarā viņa raksta grāmatas bērniem?

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Sanšains 26.09.2012. 17.10

    Hari, tur ir tik daudz visa kā, ko mēs izprotam un arī – nemaz nesaprotam. Būtu daudz jāraksta. Tagad aizdodos:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 26.09.2012. 17.14

    nulle –

    Ja reiz Jums nav saprotams, kāpēc kādas nācijas kultūras (!) jomas nodošana citai kultūrai piederīgā rokās var šķist nepieņemama, tad nudien man neko piebilst nav vērts.

    Vai korupciju skandināviem izdevās izskaust tikai reizē ar multikulturālismu, “līdztiesības” kvotu ieviešanu un fantastisku apmēru imigrāciju? :):) Vai tiešām Jūs pats tam TICAT?

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 26.09.2012. 19.34

    nulle –

    Man šķiet, es nevienu citu valsti vai tautu “nepamācu”.

    Daudziem, arī man, ir aizdomas un nepatika pret Krievijas tikumu ievazāšanu šeit, Latvijā. Toties tikai retajam pagaidām ir aizdomas un nepatika pret aptrakušo skandināvu pēdējo gadu sociālajiem eksperimentiem – bet ceru, ka man līdzīgi domājošos skaits ar laiku palielināsies.

    Runa ir par to, par ko varam vienoties šeit, Latvijā – nebūt “nepamācot” kādu citu.

    Kas attiecas uz Jums īpaši sāpīgo korupcijas tēmu – Zviedrijā zviedri tik sakož zobus un noskatās, kā šiverīgie un nekaunīgie imigranti bieži vien ļoti efektīvi izmanto nostabilizējušos zviedru uzticēšanās kultūru, lai nenomaksātu kādus nodokļus. Tā ka acīmredzot jau drīz zviedriem nāksies uzsākt “cīņu” pret korupciju.:)

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    dzintarz > Sanšains 27.09.2012. 10.14

    Betijai un Harim: Do you have a dirty mind?
    http://www.youtube.com/watch?v=nYRQFVSvSPc&feature=related

    Hara aizdomas grāmatiņu sakarā laikam varētu ilustrēt ar klipiņu, palaižot to atpakaļgaitā – “no nevainīgas bildītes” iznāk …

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 26.09.2012. 16.01

Man vēl viens dumjš jautājums sociāli un seksuāli izglītotajiem. Vai LM jau uzņēmusies Izglītības ministrijas funkcijas?:)

+15
-6
Atbildēt

0

Iluta Krūmiņa 26.09.2012. 15.54

Kauns, ka sadu klaunu (visu cienu istajiem klaunu profesijas parstaviem) prasibas pat uzpeld mediju pirmajas lapas.

+8
-3
Atbildēt

0

betija.tur 26.09.2012. 14.18

Interesanti un patiesībā skumji noskatīties, kā Vienotība nodarbojas ar visu iespējamo, bet ne to, kur patiešām “svilst”.

+19
-8
Atbildēt

8

    mary75 > betija.tur 26.09.2012. 14.44

    Ar savstarpējo iecietību un toleranci mums arī “svilst”, un no tā rodas daudzas citas nelaimes, šoreiz V nodarbojas ar to, ar ko jānodarbojas.

    +11
    -14
    Atbildēt

    0

    betija.tur > betija.tur 26.09.2012. 15.05

    Tad laimīgi dzīvo tālāk ar domu, ka pietiek latviešos iedzīt vēl lielāku iecietību, pazemību, toleranci un visas pārējās problēmas atrisināsies pašas no sevis. Un tad pēc tam visi brīnās, ka te var “maukt nagus” un liet uz galvas, bet bailes kādam pat galvu pacelt,kur nu vēl protestēt.

    +17
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > betija.tur 26.09.2012. 15.13

    Piekrītu gunai. Ja mums 3000 bērnu neapmeklē skolu, tad tā ir daudz nopietnāka lieta, nekā “tolerances trūkums”. Cik budžeta līdzekļi aizgājuši šiem “mācību līdzekļiem” un cik cilvēkstundas – diskusijai pret šo pseidoproblēmu? Ja kas, manā parastajā maršrutā pāris reizes sanāca, ka autobusu vadīja sieviete – nemanīju šajā sakarībā ne nepatiku, ne izbrīnu, ne vispār kādu apkārtējo reakciju, ko varētu tulkot kā “netoleranci”.
    Lai kāds mani nepieskaitītu pie “kristiešiem” un “tumsoņām”, atzīšos, ka tīņu vecumā labprāt skaldīju malku, bet šobrīd esmu pilnībā uzņēmusies zāles pļaušanu, dārza ravēšanu uzticot vīram (viņam tas sanāk daudz glītāk un kārtīgāk, nekā man) un nebūt neuzskatu to par “perversiju”, no kuras kaunēties.

    +17
    -5
    Atbildēt

    0

    linda > betija.tur 26.09.2012. 15.37

    Gunai piekrītu! Ja Labklājības ministrijas uzdevums ir rūpēties par dzimumu līdztiesību un vienlīdzību, tad nu šīs ārvalsts pieredzes pārņemšana un manis kā mammas, novēlota informēšana, kad līdzekļi jau gadu tiek tērēti apšaubāmām aktivitātēm ar pirmsskolas vecuma bērniem, ir konkrēti manu tiesību aizskārums.
    1. mana pieredze un izglītība ļauj man spriest par to vai “Kārli vajag saukt par Karlu”;
    2. vienmēr esmu apšubījusi pētījumu rezultātus un metodiku, kas propagandē stereotipu, ka Latvijā ir izteikta dzimumu nelīdztiesība;
    3. mūsu valsti tās pašreizējā labklājības līmenī masveidā neapdraud reliģiozu imigrantu pūļi, kuru mītnes zemēs tieši sieviešu diskriminācija ir kultūrvēsturisks fakts;
    4. ir daudzas aktuālākas sociālas problēmas, kas smagi skar bērnus Latvijā, nekā dīvaina, lai neteiktu tendencioza dzimumlīdztiesības izpratnes veidošana.

    Netērējiet budžeta līdzekļus un mana bērna laiku (viņam jāmācās lasīt, rakstīt, dziedāt…)savās savtīgās interesēs.

    +15
    -8
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > betija.tur 26.09.2012. 16.04

    Radikālākais feminisma virziens pauž viedokli, ka tieši sociāli konstruēto dzimumlomu nevis brīvas gribas dēļ sievietes izvēlas vairāk rūpēties par bērniem nevis karjeru, un tādēļ izvēlas vīriešus, kas “spēj uzturēt ģimeni”. Līdz ar to veidojas sociāla dinamika, ka noslāņojas labāk atalgotas vīriešu un mazāk atalgotas sieviešu profesijas. Attiecīgajā feminisma novirzienā patiesas līdztiesības rādītājs ir outcome equality, un tādēļ visiem spēkiem ir jācīnās pret hipotētisko diskriminācijas sakni – dzimumlomām. To arī ministre dara. Kādu kritēriju izmantot dzimumlīdztiesības novērtēšanai valsts politikas līmenī – vienādas iespējas vai vienādu iznākumu – ir sabiedrības izvēle, un iepriekšējās vēlēšanās sabiedrība lēma par labu diezgan radikālai politikai. Cits jautājums, cik tā bija informēta izvēle.

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > betija.tur 26.09.2012. 16.21

    Ak re kur tas suns aprakts! Nebiju iedomājusies šādu “teorētisko pamatojumu”.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > betija.tur 26.09.2012. 17.18

    Tāda nu ir viena no teorētiķu versijām par tēmu. Ei nu sazini kas no liberāļu antropoloģiskajiem eksperimentiem sanāks, bet man šķiet, ka pieaugs antidepresantu patērētāju un pašnāvnieku skaits: Brūsa-Brendas http://www.bbc.co.uk/news/health-11814300 piemērs nav statistika, bet liek aizdomāties.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > betija.tur 26.09.2012. 17.28

    guna – kads tam visam sakars ar “latviešu iecietību”, utt, un vispār ar nacionalitāti?
    Starp toleranci un pazemību arī neredzi atšķirību?
    Tolerance nenozīmē, ka tu visiem ļauj sev “maukt nagus”.
    Derēja noskaidrot, ko īsti nozīmē šie jēdzieni, un tikai tad komentēt.

    Un kādā veidā tolerances ieaudzināšana traucē rūpēties par to, lai visi bērni apmeklē skolu, un risināt citas problēmas?

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

dro 26.09.2012. 14.08

Vai bērniem tiks skaidrots arī, kas ir biseksuāļi vai atkal aizmāršības dēļ viņu tiesības tiks ignorētas? Katram bērniņam jāzin, ka onkulis var būt ne tikai Ansis vai Grietiņa, bet arī GrietiņAnsis, pretējā gadījumā valsts saņems kārtējo neizglītoto, netoleranto pilsoni:)

+18
-11
Atbildēt

8

    ievuliitis > dro 26.09.2012. 14.35

    Ū-ja, ū-ja:))
    Lasot vienu-otru komentāru, man jau sāk rādīties, ka esmu galīgi aplami savā dzīvē dzīvojusi. Jo visu bērnību sportojot un spēlējot kazakus-laupītājus ar zēniem, man bija jākļūst par homoseksuāli orientētu personu, nevis jālaiž trīs dēli pasaulē, kas ir pavisam neloģiski. :))
    Un vēl milzīgs grēks – es ar patiku noskatos uz skaistām, gaumīgi ģērbtām sievietēm, bez vismazākās skaudības. Aizdomīgi, nē?
    :))
    P.S. Un mācoties krievu skolā, man bija jāizaug par visa latviskā nīdēju, kas neloģiskā kārtā nenotika.

    +17
    -6
    Atbildēt

    0

    Kristīne > dro 26.09.2012. 14.35

    Nenīdi, iemet aci tajā grāmatā, un sapratīsi, ka visa muldēšana ir pilnīgi “pa tukšo” – nav tur nekā tāda, kas īpaši apdraudētu pat kristiešu šauro morāles izpratni, nerunājot par ko citu.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 26.09.2012. 14.42

    Pilnīgi pareizi, Ino, katram tas ir jāzina, un jāzin, ka tas nav nekas nosodāms, ja mēs negribam līdzināties tai pasaules daļai, kas tagad nogalina cilvēkus un taisa nemierus, jo “zina”, kā ir jābūt, un “zina” arī to, ka nekas tāds, kas viņiem nav saprotams, vispār nedrīkst eksistēt.

    +11
    -11
    Atbildēt

    0

    gunta_snipke > dro 26.09.2012. 15.35

    dzeris49

    Tad sanāk, ka praidisti ir tagadējā pasaules gaisma un pārējie teroristi un tumsoņas ? Pēc tava teiktā tā tas ir.

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 26.09.2012. 17.50

    Unmbraško – praidisti nav pasaules gaisma, bet, antipraidisti arī nav pasaules gaisma, tolerance izpaužas tā, ka var eksistēt gan vieni, gan otri, nepatīk tev praidisti – neskaties uz tiem, bet, viņiem ir tiesības pulcēties, tāpat, kā jebkurai citai pilsoņu grupai, un nevienam nav tiesības traucēt viņiem to darīt.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    gunta_snipke > dro 26.09.2012. 20.22

    dzeris Katram ir savas robežas gan pulcēšanās, gan arī citām lietām…
    Atvaino, bet ar pārāk lielo toleranci var arī apdirsties. Nu ar krievvalodīgiem arī jābūt tad super tolerantiem un ieviesīsim otru valodu- krievu. Tā jau arī būs tolerance ? Pareizi ? Vai tomēr tur nevar, bet citur var ? Katrai lietai ir sava robeža.

    UN TIKAI ES IZVĒLĒŠOS KO MANIEM BĒRNIEM MĀCĪT, BET NE PRAIDISTI !!!

    +14
    -4
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 26.09.2012. 22.14

    Un kas tev to liedz darīt? Kaut vispār bērnus uz skolu nesūti, jautājums tikai, vai tie bērni vēlāk būs tev par to pateicīgi.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    Egitazz > dro 26.09.2012. 22.44

    kā teica vienā anekdotē (nāksies stāstīt krieviski, ir vārdu spēle): будешь почетным мужиком! по нечетным – бабой!

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

gunta_snipke 26.09.2012. 14.04

Ja grāmata nav nekas traks …. un multenes, ko rāda ar perversām sejām, asinīm, monstriem un vēl ar kaudzi debīlzma nav nekas slikts. Smadzenes nedaudz pielabo, ka tas viss normāli un dzīvojam tālāk, tikai vēlāk sākam brīnīties par sekām. No tādām lietām arī viss sākas.
Patīk grāmata ? Tad lasiet mājās to un pieliekat multenes “labās” klāt un viss būs čikiniekā :) :) un būsiet moderni :)

+16
-8
Atbildēt

2

    Kristîne Stumbure > gunta_snipke 26.09.2012. 14.08

    Jā jā, es tieši to pašu saku!

    Patīk programmēšana? Nu tad mācieties to mājās un pielieciet klāt savas vardarbīgās spēles un pornogrāfiju – un viss būs kartībā.

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    Normunds > gunta_snipke 26.09.2012. 21.11

    Piekrītu. Mans mazdēls parvēršas par monstram līdzīgu radījumu, ja ticis pie “moderno’ multeņu skatīšanās un ciest dabū gan kukaiņi, gan citi bērni, pat pieaugušie. Vismaz sava dzimuma identitāte viņam ir. Un par homoseksuālismu jaunākā skolas vecuma bērni ir pilnībā informēti, pietiek uzturēties vienā telpā ar tiem; var ļoti daudz uzzināt par homoseksuālā dzimumakta tehniku un veidiem.
    Nedomāju, ka tas ir labi un jauki. Tas, ka sabiedrība jau ir “uzlādeta” homoseksuālismam ir celonis tam, ka pieaugušie ļoti asi uztver šādas grāmatas, kas, varbūt tieši vēl nerunā par homoseksualitāti, bet sagatavo tam labvēlīgu augsni.
    Vēl,cilvēka daba tūkstošgadēs nav mainījusies un acīmredzot aizspriedumiem pret homoseksuālisma slavināšanu, atbalstīšanu un “normalizēsanu” ir kāds pamats.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

gunta_snipke 26.09.2012. 13.51

Vakar LR-1 bija raidījums par bērnu audzināšanu. Tur bija runa par to, ka līdz 7. gadiem tiek ielikts pats svarīgākais audzināšanas procesā un ja bērnudārzos tiek potēts “praidistu” uzskati, tad arī nākotnē var sagaidīt to pieaugumu… Es pilnīgi piekrītu tam, ka tādām grāmatām nav vietas bērnudārzos. Ja vēlaties, tad lūdzu propogandējiet to mājās, bet ne bērnudārzos …
Šodien noteikti ejot pēc meitas uz bērnudārzu pārbaudīšu vai tādas grāmata ir tur …. un ja būs …

+20
-11
Atbildēt

4

    Kristîne Stumbure > gunta_snipke 26.09.2012. 14.01

    … tad Tu beidzot to palasīsi. :)

    +8
    -9
    Atbildēt

    0

    gunta_snipke > gunta_snipke 26.09.2012. 14.05

    :) jā jā

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > gunta_snipke 26.09.2012. 17.53

    Un ko tad tu izdarīsi, ja būs?
    Aizbrauksi uz Krieviju vai Irānu?
    Civilizētā pasaulē līdzīga literatūra un tolerances mācīšana ir pašsaprotama lieta jebkur.

    +5
    -12
    Atbildēt

    0

    gunta_snipke > gunta_snipke 26.09.2012. 20.35

    Nu varbūt tu brauc uz turieni toleranci mācīt….

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

Inna Jagņuka 26.09.2012. 12.09

“Izplatīts ir priekšstats,
ka cilvēks piedzimst ar konkrētam dzimumam raksturīgām īpašībām un
vajadzībām, kuras savukārt ir saistītas ar bioloģiskajiem procesiem vai smadzeņu
šūnu komplektāciju. Nenoniecinot bioloģisko nobriešanu kā bērna dzīves priekšnosacījumu,
šis metodiskais līdzeklis pievērš uzmanību tiem sociālajiem un kultūras
procesiem, kuri ietekmē to, ka zēni īpašā veidā top par zēniem un meitenes
īpašā veidā top par meitenēm.”
Un “Atšķirībā no priekšstata, ka bērnam ir dzimums kā konstants
un nemainīgs lielums, mēs dzimumlomas iegūšanu uzlūkojam kā procesu, kas
norisinās ilgākā laikā un principā var vest daudzos virzienos. Nav vienas galīgās
patiesības par to, kādiem jābūt zēniem un kādām – meitenēm. Šādu patiesību ir
daudz, un tās ir mainīgas.”
Tātad dzimumlomas iegūšanu nenosaka bioloģija bet ilgstošs process, kas var novest jebkur…

+10
-3
Atbildēt

5

    ilmisimo > Inna Jagņuka 26.09.2012. 12.40

    Tātad dzimumlomas iegūšanu nenosaka bioloģija bet ilgstošs process, kas var novest jebkur…
    ___________________________
    Yeah!

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Inna Jagņuka 26.09.2012. 13.08

    Tātad dzimumlomas iegūšanu nenosaka bioloģija bet ilgstošs process, kas var novest jebkur…
    ——-
    Ož pēc homofobijas.
    Viņķeles kantoris grib iestāstīt latvju tautai, ka par gejiem nepiedzimst? :)

    +14
    -6
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Inna Jagņuka 26.09.2012. 13.25

    Ja skolotājs pediņš pusaugu zēnam teiks: “Kā Tu vari zināt, ka TAS ir kaut kas slikts, ja neesi pamēģinājis?”
    Tas taču arī nebūs nekas nosodāms, bet gan pilnīgi normāli.

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Inna Jagņuka 26.09.2012. 13.55

    ” Ja skolotājs pediņš pusaugu zēnam teiks: “Kā Tu vari zināt, ka TAS ir kaut kas slikts, ja neesi pamēģinājis?” ”
    ===
    Lieta, kas Tevis minētajā piemērā ir nosodāma, ir skolotāja vēlme iesaistīties seksuālās attiecībās ar pusaudzi. Šamējā orientācija un dzimums un pusaudža dzimums nav svarīgs.

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Inna Jagņuka 26.09.2012. 23.39

    Viņi jau tagad caur grāmatu to saka bērndārzniekiem. Miķelsonisms.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Maija Krūmiņa 26.09.2012. 12.06

Mana atvase 3gadnieks. Viņš fano par mašīnām, vilcieniem un autobusiem, bet viņam patīk arī smukas princeses animācijas filmās, ķēpāties ar manām lūpu krāsām un pielaikot augstpapēžu kurpes un drēbes es viņam nepērku tikai zilas un melnas. Nedomāju, ka šāda grāmata viņa domāšanā ko izmainīs. Tāpat jau dārziņā sēž kopā ar meitenēm visi puisīši un dzer iedomāto tēju :).
Ārdīšanās par šādu grāmatu ir no sērijas “Pepija Garzeķe” =rasisms, “Kur tu teci gailīti mans”=pornogrāfija. katrs spriež pēc savas samaitātības pakāpes. secinājums – uj, ku samaitāti šo organizāciju individuālīši :D.

+35
-7
Atbildēt

2

    Inese Birzniece > Maija Krūmiņa 26.09.2012. 17.07

    Nepērc viņam vairāk mašīnas un vilcienus, pērc bārbijas; vakaros pastāsti- kad Antiņš bija Anniņa; ved uz mākslas vingrošanas pulciņu, piedalies Mozaīkas pasākumos – tad varēsi pļaut, ko iesēji.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    Maija Krūmiņa > Maija Krūmiņa 27.09.2012. 08.56

    paldies par ieteikumu dārgais draugs, bet viņa plānā ir karate un iedomājies, dejas arī (viņam patīk). Un vispār galvenais – viņa plānā ir brīvā griba un privāts mugurkauls un ja bērnam ir privāts mugurkauls neviens viņu nepataisīs par to, kas viņš nav un viņš vienmēr būs tas, kurš viņš IR.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 26.09.2012. 11.56

1. Tagad topā ir “prasīt” ministru demisiju – kā lai jūtas tie ministri, kuriem nav prasīta demisija? nenovērtētiem?
2. Tie, kam ir ciešams intelekta koeficients, saprot, ka materiāls ir normāls dzimumu līdztiesības jautājumiem. Varbūt nosaukums īsti nav veiksmīgs un pat neatbilst materiāla saturam – ne vienmēr viss ir burtiski jāpārtulko, bet jāpielāgo valsts specifikai!

+17
-5
Atbildēt

0

kristaps_drone 26.09.2012. 11.53

Nu ko, grāmatas aizstāvji, uz priekšu, nākamgad uz praidu! Re, ASV iepriekšējā vēstniece ļoti atzinīgi novērtēja LR ārlietu ministra piedalīšanos praidā šogad, tā ka uz priekšu!

+13
-23
Atbildēt

11

    Una Grinberga > kristaps_drone 26.09.2012. 11.59

    Paskaties materiālu pats – tur nekā nav par homoseksuāļiem un transseksuāļiem! Tik pat labi varētu to nosaukt par “Vai Jānis var būt skolotājs?” vai “Vai Anna var dienēt armijā?” – DZIMUMU LĪDZTIESĪBA ir par stereotipu izskaušanu!

    +20
    -12
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 26.09.2012. 12.08

    Ja kāds puika grib spēlēties ar lellēm, lai spēlējas, ja kāda meitene grib kāpelēt pa kokiem vai spēlēt futbolu, lai to dara. Bet nevajag to popularizēt un jaukt bērniem galvu par to, ka nav atšķirības starp dzimumiem. Un nevajag normālu pasaules kārtību saukt par stereotipiem.

    +16
    -20
    Atbildēt

    0

    Andis > kristaps_drone 26.09.2012. 12.11

    Var iet arī uz praidu, tas nu nebūtu nekas īpašs. Bet šī grāmatiņa ir par ko citu. Bērnudārzā pacilāju, paskatījos.
    Starp citu, laikā, kad maziem bērniem sāka veidot atšķirīgus apģērbus (20.gs. sākums), rozā krāsa bija puisīšiem un zila – meitenītēm.

    +17
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > kristaps_drone 26.09.2012. 12.28

    @Tipiņš
    Kas ir normāla pasaules kārtība? Vai tā tika izjaukta, kad sievietes ieguva vēlēšanas tiesības? Vai tā tika izjaukta tad, kad friziera un skolotāja profesijās sāka dominēt sievietes? Vai tad, kad vīrieši izstūma sievietes no virtuves un sāka kļūt par izciliem pavāriem? …
    Latvijas sabiedrība ir viena no izteikti stereotipiskākajām Eiropā – katrs dzimums var darīt tikai konkrētas aktivitātes un ieņemt konkrētas lomas. Tici man, Jānītis neizaugs par geju, ja viņam būs lielāka saprašana, kā Anniņa ar Ilzīti spēlē dakterus vai smilšu kūku gatavošanu. Visticamāk Jānītis izaugs par džeku, kurš novērtēs savas draudzenes Ieviņas darbošanos virtuvē un šad tad pats būs gatavs paeksperimentēt ar ēdieniem.
    Homoseksuālisms vai transseksuālims veidojas bioloģiskās kombinācijās nevis tiek apgūts!

    +18
    -9
    Atbildēt

    0

    enjoy > kristaps_drone 26.09.2012. 13.26

    Ja kāds puika grib spēlēties ar lellēm, lai spēlējas, ja kāda meitene grib kāpelēt pa kokiem vai spēlēt futbolu, lai to dara.
    ___________________________
    Tipiņ, Tev laikam bērnu nav? Pēc visa spriežot, arī kristiešu protestētāji bērnus ir redzējuši tikai filmās.
    Normāli abu dzimumu bērniem ir periods, kad paspēlējās gan ar lellēm, gan ar mašīnītēm. Padomju laikos, kad par bērnu pieskatīšanu neviens īpaši neiespringa, pa kokiem kāpelēja abu dzimumu bērni. Bet par futbola spēli tu mani vispār samulsināji. Tu skolā nekad ar meitenēm neesi spēlējis nevienu sporta spēli? Pat ne tautas bumbu?
    Kā vispār var būt tik primitīvs skatījums uz dzimuma identitāti? Kur cilvēks tik ļoti var pārspīlēt vides ietekmi uz cilvēku? Vai mēs atgriežamies pie tabula rasa? Ja daba būs iecerējusi kādu vīriešeksemplāru “vaislei”,bet mamma viņu visu bērnību ģērbs rozā džemperī un pirks tikai lelles, tad kāds tiešām iedomājās, ka ar rozā krāsu ir iespējams apslāpēt dabisku vīrieša seksapīlu un mazināt testosteronu izstrādi organismā? Nesmīdiniet mani!

    +13
    -10
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 26.09.2012. 14.01

    >Nasing
    “Paskaties materiālu pats – tur nekā nav par homoseksuāļiem un transseksuāļiem!” – nepārdzīvo, tas vēl tikai sākums! Nākamā grāmata būs par viņiem!

    +9
    -13
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 26.09.2012. 14.04

    “Tici man, Jānītis neizaugs par geju, ja viņam būs lielāka saprašana, kā Anniņa ar Ilzīti spēlē dakterus vai smilšu kūku gatavošanu.” – lai iegūtu lielāku saprašanu par tik vienkāršu jautāumu, nav jātērē nedz sava, nedz valsts nauda! “Visticamāk Jānītis izaugs par džeku, kurš novērtēs savas draudzenes Ieviņas darbošanos virtuvē un šad tad pats būs gatavs paeksperimentēt ar ēdieniem.” – varbūt ieviņa darbosies garāžā un remontēs traktoru?

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    Kristîne Stumbure > kristaps_drone 26.09.2012. 14.05

    “varbūt ieviņa darbosies garāžā un remontēs traktoru?”

    Un kas tad notiktu?

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    enjoy > kristaps_drone 26.09.2012. 14.55

    šad tad pats būs gatavs paeksperimentēt ar ēdieniem
    _____________
    Tipiņ, kāpēc šad tad? Vai visi vīrieši pavāri ir geji? Man liekas dīvaini,ka vīrieša heteroseksualitāti var apdraudēt ilgums, ko viņš pavada virtuvē, tādēļ viņš tikai drīkst šad tad pielikt zupai krējumu, citādi var kļūt par geju.
    Ja dzīvē gadās apstākļi, kad tēvam ir jāpieskata mājās zīdainītis, kuram ir jāmaina pamperi, jāgatavo ēst, jābaro, jāmazgā, jāpastaigājās, tad , tici man, viņš nu nekādi nevar kļūt ne par geju, ne par biseksuāli, ja pirms tam viņš ir bijis stabili heteroseksuāls.
    Tāpat kā, lai es kā censtos, tomēr par lezbieti es nevaru kļūt, jo manā organismā ir iestrādāts dabisks mehānism, kas to nepieļaus- riebums.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 26.09.2012. 15.37

    “Vai visi vīrieši pavāri ir geji? Man liekas dīvaini,ka vīrieša heteroseksualitāti var apdraudēt ilgums, ko viņš pavada virtuvē” – vai es kaut ko tik absurdu esmu apgalvojis?

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    krista_skrebele > kristaps_drone 26.09.2012. 16.45

    +++ tipiņam

    Kam traucē dzimumu IDENTITĀTE (iedzimta iekšējā būtība)??? Ja kādam bērnam šī identitāte ir nestandarta, lai tā būtu, bet kāpēc censties pārveidot visus pēc kārtas? (runāju ne tik daudz par šīm grāmatām, bet par Zviedrijas bērnudārziem, kuros metodiski tiek ignorēts bērnu dzimumu, kas acīmredzot, ir mūsu Labklājības Ministrijas ideāls?)

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

ivetao2007 26.09.2012. 11.52

Kā tiek “taisīti”berni, es uzināju no stradniekiem mana tēva saimniecībā. Garidznieki, mullas un citādi sabiedrības liekēži dzimumdzīvi patasījuši par riņķi buļļa nāsi, lai valdīti par savām avim, ticīgajiem un citadi padotajiem. 3/4 pasaules, kur nevalda musumaņi vai kristieši, bērni jau no paša sākuma saprot dabīgo procesu kā rodas jauna dzīvība, nesaskatot tur pilnīgi nekādu neķītrību vai vēl ko. Miljardicivēku skatās monumentālus pieminekļus cilveku dzimumorganiem un tempļua ar dzimaatieību skulptūrām. Nekas brismīgs nav noticis. Lieta ir prasta – pristeriu jūtigās dzimuatiecības izmanto. lai turētu savus pavalstnieksu pavadā. Domāju, ka jau no mazotnes bērniem šis lietas jāzina, lai vēlāk nebūtu jānokļūst priesteru un “svēto” atkarībā. Kā mes tiekam šai pasaulē? Stārķis atnesa? Mīlēšanās ir svēta lieta un bez tās cilvēk kļust rupji, nodzerās un nonāk dzīves miskastē.

+11
-8
Atbildēt

1

    kristaps_drone > ivetao2007 26.09.2012. 11.55

    Paskaties grāmatu, tur nav nekā par bērnu taisīšanu, tur ir par ko citu.

    +15
    -5
    Atbildēt

    0

Andris 26.09.2012. 11.39

Izlasīju grāmatu pavirši, man patika. Saviem bērniem šādu nopirktu.
Nesaprotu, ko tur ticīgie tādu atrada.

+20
-10
Atbildēt

0

Kristīne 26.09.2012. 11.38

Idioti var apvienoties un izpausties. Lai jau tiek…

+14
-11
Atbildēt

6

    Kaspars Špūle > Kristīne 26.09.2012. 11.59

    Nabaga “Providus”… :)

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Kristīne 26.09.2012. 12.03

    ? Kāds “Providus”?

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Kristīne 26.09.2012. 12.15

    ? Kāds “Providus”?
    —–
    ? Kādi idioti?

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kristīne 26.09.2012. 15.00

    Un kāds tai grāmatai sakars ar Providus?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Kristīne 26.09.2012. 15.57

    Un kāds tai grāmatai sakars ar Providus?
    ————-
    Providus ir vienīgās un īstās patiesības “sargātāji”. Visi pārējie (t.sk. 54 sabiedriskās organizacijas, kas apvieno desmitiem tūkst. biedru), ir tumsoņi.
    Interesanti, cik “Providusā” ir “ierindas” biedru, vai arī tur ir tikai valde, kas nez no kurienes saņem algas?

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Kristīne 26.09.2012. 17.59

    Providus algas maksā “ļaunais un riebīgais” Soross…
    ————-
    precīz!
    Persona non grata Francijā un citur.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 26.09.2012. 11.37

Interesanti, ka “nevalstiskas organizācijas” ir labas, kad tās piekrīt viņķelem, bet sliktas, kad viņķelēm nepiekrīt.
Varbūt pareizāk būtu šādas organizācijas uzreiz apzīmēt kā viņķeliskas un antivinķeliskas?

P.S. Uz priekšu, viņķeļmīnusu licēji! :)

+13
-18
Atbildēt

0

mary75 26.09.2012. 11.36

Tolerance ir tas, kas mūsu sabiedrībā pietrūkst.
Grāmata ir lisliska, dažādu tumsonīgu pseidokristiešu, vai, vienkārši, homofobu un ksenofobu protestus ievērojot, nonāksim līdz tam, ka nedrīkstēs stāstīt, kā dzimst bērni, kā radies cilvēks, vēl jāaizliedz Darvina teorija, kas līdzīgs tagad notiek Krievijā, kam nepatīk grāmata – laipni lūdzu uz Krieviju vai Irānu, mums ir laicīga valsts.
Taisni tādi pat tumsoņas jau likvidēja skolās veselības mācību.

+26
-14
Atbildēt

15

    kristaps_drone > mary75 26.09.2012. 11.57

    Lai labāk un uzskatāmāk izrādītu savu toleranci un citus, tos ksenofobus utml. aizrautu ar savu piemēru, aizej nākamgad uz praidu, un bērnus paņem līdzi.

    +16
    -22
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 26.09.2012. 12.10

    Tas tavs komentārs jau vien norāda, kādā aizvēsturiskā pasaulē tu dzīvo.
    Praidi un seks. minoritāšu gājieni notiek visā civilizētā un bagātā pasaulē.
    Interesanti, ka taisni VL piekritēji šeit visvairāk protestē pret tolerances ppopularizēšanu, tas arī daudz ko pasaka par šo partiju.

    +17
    -15
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > mary75 26.09.2012. 12.26

    “Tas tavs komentārs jau vien norāda, kādā aizvēsturiskā pasaulē tu dzīvo.” – tā nu tas ir, un manā “aizvēsturiskā pasaulē” pastāv uzskats, ka normālā ģimenē ir tēvs un māte, nevis māte un māte vai tēvs un tēvs, un ka daba ir noteikusi, ka meitene izaug par sievieti – māti, bet puika – par tēvu, un ka sieviete guļ ar vīrieti, nevis ar otru sievieti, un vīrietis neguļ ar vīrieti, bet ar sievieti. Un, ja kādam kaut kādu apstākļu dēļ kaut kas ir savādāk, nekā to ir noteikusi daba, tad to nevajag uzbāzīgi izrādīt visai pasaulei. Un, starp citu, šāda “aizvēsturiska” kārtība patiešām pastāv no aizvēsturiskiem laikiem.

    +19
    -16
    Atbildēt

    0

    gunta_snipke > mary75 26.09.2012. 13.33

    Tipiņ pilnīgi tev piekrītu

    +15
    -11
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 26.09.2012. 13.35

    Jās, un, pie reizes, aizliegsim publiskās vietās rādīties arī cilvēkiem, kas ir kreiļi, kas ir pārāk neglīti, kas ir ar kādām iedzimtām slimībām, ( kaut homoseksualisms nav slimība), pareizi jau Staļins darīja, ka visus invalīdus izveda uz Soloveckas salām, lai ar savu izskatu nekaitina un netraumē tos, kas uzskata, ka jābūt kādam standartam, un viss, kas ir atšķirīgs, tas ir nosodams.
    Vispār jau, mīlestība paliek mīlestība, vai tā ir starp viendzimuma, vai dažādiem cilvēkiem, un tas vienmēr ir skaisti, un to nevajag jaukt ar reproduktīvo funkciju.
    Un ne viss, kas pastāv no aizvēsturiskiem laikiem, ir labs un pareizs, piemērus gan jau pats zināsi.

    +16
    -14
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > mary75 26.09.2012. 13.54

    “pie reizes, aizliegsim publiskās vietās rādīties arī cilvēkiem, kas ir kreiļi, kas ir pārāk neglīti, kas ir ar kādām iedzimtām slimībām” – Dzeri, man tāds pavisam naivs, piedod, ja vari, jautājums: kāpēc nedz kreiļi, nedz tie, kas ir pārāk neglīti, nedz tie, kas ir ar kādām iedzimtām slimībām nepulcējas kopā un nerīko praidus? Kāpēc viņi vienkārši dzīvo savu dzīvi un nealkst izrādīties, kāpēc viņi uzmācīgi neuzbāžas sabiedrībai un necenšas visus pārliecināt par kaut kādu savu taisnību? Un kāpēc sabiedrība, arī tā, kas nāk no “arhaiskas pasaules” pret viņiem izturas ļoti saprotoši un toleranti un nekādu sašutumu par viņiem neizrāda nedz vārdos, nedz komentāru rakstos?

    +19
    -10
    Atbildēt

    0

    Kristīne > mary75 26.09.2012. 14.31

    ” kāpēc nedz kreiļi, nedz tie, kas ir pārāk neglīti, nedz tie, kas ir ar kādām iedzimtām slimībām nepulcējas kopā un nerīko praidus?”
    ==
    Tāpēc, ka par “kreilisma” un “neglītuma” “demonstrēšanu” šiem nesit pa seju, šos nemēģina īpaši izstumt no sabiedrības un pa laikam ievēlēt par grēkāžiem.

    +11
    -12
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 26.09.2012. 14.35

    Tāpēc jau viņi pulcējas, lai panāktu sabiedrības attieksmes maiņu.
    UN, civilizētās valstīs, viņi to arī ir panākuši. Ja sēdētu mājās un “nerādītos”, kā tu gribētu, tad jau, iespējams, par homoseksualismu vēl arvien liktu cietumos, kā tas kādreiz bija tai pasaulē, kas tev tik ļoti patīk.
    Ir liberāla pasaule, ar tolerantu attieksmi pret visu alternatīvo, un ir arhaiskā fanātiķu pasaule, ar mistisku apziņu, ar iztrektu netoleranci un naidīgumu pret visu, kas viņiem šķiet nepareizs, kas tagad nogalina sūtņus un protestē pret to, ko pat nav redzējuši, tu kādā gribi dzīvot?

    +14
    -11
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > mary75 26.09.2012. 14.49

    Ir liberāla pasaule, ar tolerantu attieksmi pret visu alternatīvo
    —————
    :))) Kāpēc tad pie maniem komentāriem ir tik netoleranti daudz mīnusu? Kāpēc viņi, tos, kas domā citādi, sauc par idiotiem un tumsoņām? Vai liberasti vienīgie zina “īsto” patiesību, vai arī – “cits variants”?

    +15
    -11
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 26.09.2012. 14.55

    Tolerance nenozīmē sev nepieņēmamu viedokļu atbalstu, bet gan uzskats, ka arī tādiem viedokļiem ir tiesības pastāvēt.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > mary75 26.09.2012. 15.31

    “Tāpēc, ka par “kreilisma” un “neglītuma” “demonstrēšanu” šiem nesit pa seju, šos nemēģina īpaši izstumt no sabiedrības un pa laikam ievēlēt par grēkāžiem.” – kaut kā nemanīju, ka kādam par to sistu pa seju vai ievēlētu par grēkāžiem. Bet, jebkurā gadījumā, savu guļamistabu nav jāiznes uz ielas visu apskatei – tas attiecas gan uz pediņiem, gan uz “arhaiskās pasaules” pārstāvjiem, tad par to nesitīs pa seju pat teorētiski.

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > mary75 26.09.2012. 15.34

    >dzerim
    Ha, ha, ha! Sasmīdināji! “kā tas kādreiz bija tai pasaulē, kas tev tik ļoti patīk.” – tā bija padomijā, bet vienā no iepriekšējiem komentāriem tu man pārmeti, ka esmu VL fans. Šīs divas lietas – fanošana par VL un patika uz padomiju izslēdz viena otru.

    +13
    -9
    Atbildēt

    0

    grislits > mary75 26.09.2012. 15.42

    Kāds sakars ar toleranci? Tolerance ir pieklājīga izturēšanās pret cilvēku neskatoties uz to, kāds viņš ir.

    Piedzimst arī bērni invalīdi, vai siāmas dvīņi u.tml. Un kāds man gribēs ieskaidrot, ka tas ir normāli? tas nav normāli, tā ir dabas kļūda, bet tas nav pamats aizskart attiecīgos cilvēkus. Un tāpat dabas kļūda ir, ja cilvēks piedzimst ne savā dzimumā (ir jāmaina dzimums) vai piedzimst ar netradicionālu orientāciju, jo tas ir pret tiem pašiem Darvina likumiem, jo izslēdz attīstību un evolūciju, ja cilvēks orientējas uz savu dzimumu.

    Bet pret kreiļiem neviens neizturas kaut kā īpaši, jo paši kreiļi nebāžas nevienam virsū, toties homoseksuāļi ar praidu bāžas visiem virsū un absolūti neizceļas ar toleranci, tādēļ arī krīt daudziem uz nerviem.

    Un kāds sakars ar Darvina teorijas aizliegšanu vai aizliegumu mācīt, kā dzimst bērni. Tas ir normāli un tā ir pasaule iekārtota, toties šīs grāmats ir tendētas pārāk izcelt to, kas neatbilst tiem pašiem Darvina likumiem, vai vienalga kādiem likumiem par pasaules uzbūvi un iekārtojumu, t.sk., reliģiskajiem.

    +16
    -5
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 26.09.2012. 18.04

    Tipiņš – padomju ideoloģijai un VL ideoloģijai ir daudz kas kopējs – antiliberālisms, “valsts” prioritāte virs indivīda, simpatizēšana totalitarām ideoloģijām, utt.
    roberts – kādā veidā tev bāžās virsū tie praidisti?
    Laužas iekš tavas mājas, vai piesienas tev uz ielas, velk tevi uz to praidu piespiedu kārtā?
    Kāpēc tu esi iedomājies, ka tu vari pulcēties ar saviem domubiedriem, bet, viņi to darīt nedrīkst?

    +6
    -9
    Atbildēt

    0

    Ainārs > mary75 27.09.2012. 20.45

    Es arī nesaprotu, kāpēc te atsevišķi tumsoņas indentificē sievietes un vīrieša lomu vienīgi reproduktīvajā līmenī. Ir taču sievietes un vīrieši, kuri dara daudz ko citu dzīvē un atražošanās nav viņu vienīgā un pareizā identitāte.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 26.09.2012. 11.15

Latvijas variants musulmaņu kariem pret amerikāņu amatieru filmu…

+19
-9
Atbildēt

0

andrisskrastins 26.09.2012. 10.57

Paskatījos grāmatas un gribēju sākt skaļi smieties.

Kristiešiem vajadzētu mazāk ar grēkošanu savās rindās nodarboties, nevis ar iedomātas mākslīgas morāles uzspiešanu valstij un sabiedrībai.

Būtībā grāmata nevienā vietā nepieskaras tiem jautājumiem, par kuriem parasti cepjas kristieši – taču šī grāmata var dot iemeslu bērniem uzdot saviem vecākiem neērtus jautājumus par “citādi domājošajiem”, vai par lietām kuras vecāki centušies visu dzīvi noliegt kā “nedabīgas” un pret “Dieva likumu stāvošas”.

p.s. esmu katolis un piedodiet, jūs man liekat kaunēties. Jēzus mācija pavisam ko citu, nevis šo.

+54
-14
Atbildēt

5

    gstrazds > andrisskrastins 26.09.2012. 11.14

    Es teiktu, ka ar ticību šim visam sakara nav nekāda. Tas, ka pārbijušos, ksenofobisku ļaužu grupiņa sevi dēvē par kristiešiem, neko nenozīmē.

    +29
    -10
    Atbildēt

    0

    Sanšains > andrisskrastins 26.09.2012. 13.36

    Pēcis K., Dāvids Vikmanis –

    Ļoti izdevīgi ir uzdoties par ticīgo, lai pēc tam publiski un skaļi “kaunētos” par savu baznīcu un ticīgajiem. Šī metode plaši tiek lietota, mēģinot nomelnot konkurentus politikā – atliek tikai uzdoties par attiecīgās partijas vēlētāju, lai tad ar it kā brangākām tiesībām varētu šaustīt “savu” partiju: “esmu viņos vīlies”, “vēlreiz par viņiem nebalsošu”, utt.

    Un formāli ticīgo arguments “es nu gan zinu, kādai jābūt tai īstajai vēstij” ir vēl amizantāks – tik tiešām “ticīgāki par pašu pāvestu”.:)

    +14
    -17
    Atbildēt

    0

    linda > andrisskrastins 26.09.2012. 14.22

    Labklājības ministrijai par manu nodokļu naudu ir jārūpējas par mana pirmsskolas bērna labklājību nevis seksuālo audzināšanu!!!!!!!!! Un vēlreiz piemetināšu – manam teiktajam nav nekāda sakara ar pārbiedētu, karojošu jebkādas reliģijas piekritēju kopu.

    +14
    -16
    Atbildēt

    0

    Kristīne > andrisskrastins 26.09.2012. 14.29

    ” seksuālo audzināšanu”
    ===
    Liekas, ka ar seksu grāmatām ir pavisam maz sakara…

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Apskatījos grāmatu, bet man smiekli nenāk. Ja kāda ģimene pēkšņi izdomātu, par zēnu audzinātam Kārlim uztiept citu identitāti – drēbes, rotaļlietas un pat atņemt vārdu!, kā tas aprakstīts grāmatā, vai tavuprāt to nebūtu pamats uzskatīt par vardarbību pret bērnu? Tikai pieaugušie var brīvprātīgi izvēlēties, vai piedalīties psiholoģiskā eksperimentā, kā tas ir vienu dienu būt Pēterim, citu Patrīcijai. Vai ne, Dūkulīt?;)

    +18
    -11
    Atbildēt

    0

guna 26.09.2012. 10.51

Vienotības partija ir nojūgusies. Sākt izmantot bernudārza bērnus, lai tiem borēto galviņās par tēmu “kad Kārlītis bija Grietiņa”. Es ļoti labi saprotu uz kādu virzienu tas tiek bīdīts. Tas ir domāts, lai ieborētu un piespiestu, jau no bernības, ka homoselsuālisms ir normāls, tā mēdzot būt, un tas ir skaisti un reklamejami. Ministrei jāiet nepelnītā pensijā, un grāmata ir jāaizliedz izmantot bērnu audzināšanā. Vai kāds domāja par sekām, kas piemeklētu mūsu bērnus, vai tikai vadījās, tulkotājai bija jāizmaksā honorārs par tulkošanu. Citiem vārdiem Vienotības draugu būšana.

+16
-37
Atbildēt

1

    zauls > guna 26.09.2012. 16.42

    Vispār jau būtu jāprasa visas valdības demisija. Viņķele destabilizē situāciju valstī ar apšaubāmu rīcību sabiedrībai ļoti nozīmīgā jautājumā – mūsu bērnu nākotnes veidošanā. Rokas nost no mūsu bērniem. Vienotība vienreiz ir pārkāpusi sarkano strīpu. Nav ko ar saviem līkajiem pirkstiem grābstīties gar mūsu bērniem. Morālie izvarotāji.

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

gstrazds 26.09.2012. 10.49

“Latvijas Ordeņu brālība”, “Moral Revolution”, Latvijas Evaņģēliskā Alianse utt.
Izrādās, ka Ļedajevs nav vientuļš šinī valstī.

+27
-8
Atbildēt

0

ilmisimo 26.09.2012. 10.45

…. 50 nevalstiskās organizācijas, pamatā saistītas ar ticības jautājumiem,…
_______________________
pamatā cokolā vai tuvāk pie pamata pēdas?

+10
-5
Atbildēt

0

Janis 26.09.2012. 10.43

“Tikumiskuma impērija dod prettriecienu”?

Neesmu redzējis grāmatu, bet “tikumisko” cilvēciņu ņemšanās, ir smieklīga.
Aizliegt grāmatu?
Varbūt vēl sadedzināt un iziet vardarbīgos protestos, kā tas šad un tad notiek uz austrumu pusi?

+40
-8
Atbildēt

18

    astra_ozo > Janis 26.09.2012. 10.51

    Varbūt vēl sadedzināt un iziet vardarbīgos protestos
    ————–
    Mein Kampf ir aizliegts – nezinu vai sadedzināts.
    Turklāt šajā gadījumā runa ir par bērniem, kuriem šāda “mīļa” demagoģija, par to cik normāli būt “zēnmeitenei”, var reāli sajaukt galvu.
    Lai tekstu padarītu agrumentētāku starp it kā strīdīgiem jautājumiem iepīts sieviešu futbols, kas jau sen ir Olimpiskais sportaveids.

    +15
    -26
    Atbildēt

    0

    Līga Lētiņa > Janis 26.09.2012. 10.52

    tipisks irla – neesmu redzējis, bet ir viedoklis.
    varbūt pacenties nospiest uz linka rakstā, un būsi ar redzējis.

    +13
    -13
    Atbildēt

    0

    Janis > Janis 26.09.2012. 11.06

    1. Mein Kampf nav aizliegts. To var brīvi iegādāties. Viens mans biznesa partneris to arī ir izlasījis.
    http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=mein+kampf

    2. Man nav jābūt lasījušam, redzējušam un pat nav jāzina grāmatas nosaukums, lai zinātu, ka grāmatu nedrīkst aizliegt, jo tas neatbilst Satversmes pantam par runas brīvību. Jā, to var izņemt no metodiskajiem materiāliem, bet tad paliek interesanti, kur visas šīs mega-organizācijas bija pirms tam, jo šīs grāmatas tapšana nebija slepena.

    +18
    -10
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Janis 26.09.2012. 11.22

    Mein Kampf nav aizliegts
    —-
    pirms pāris (vai vairāk) gadiem presē bija infa, ka šo grāmatu (latviešu valodā)policija izņem no kāda grāmatu kioska plauktiem. Tika sacelta reāla brēka. Neatceries?
    p.s. Bet protams, ka netā var nopirkt visu ko

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Janis 26.09.2012. 11.27

    ein Kampf nav aizliegts
    —-
    pirms pāris (vai vairāk) gadiem presē bija infa, ka šo grāmatu (latviešu valodā)policija izņem no kāda grāmatu kioska plauktiem…
    __________________ Visu metienu aizvāca un Nacionālajā bibliotēkā atstāja obligāto eksemplāru. Par to bij viena žēlīga Bibliotēkas Vilka intervija- ka par laimi esot tikai viens,kas nākot lasīt.Tai pašā laikā krievu tulkojums brīvi visās bodēs. Latviešiem aizliegts. Kā gribi – tā saproti.

    +14
    -4
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Janis 26.09.2012. 11.30

    Grāmata vienkārši pasaka, ka nav nekas traģisķi nenormāls, ja meitenei patīk spēlēties ar mašīnām vai, ja puikam patīk rozā mugursoma.

    +21
    -8
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Janis 26.09.2012. 11.45

    Grāmata vienkārši pasaka, ka nav nekas traģisķi nenormāls, ja meitenei patīk spēlēties ar mašīnām
    ——————
    Vai tāpēc par valsts līdzekļiem jāizdod un bez maksas jāizdala grāmata. Cik gan jūs reizēm nemākulīgi tēlojat naivuļus :)
    Turklāt – kāds sakars Labkl. ministrijai ar pirmskolas bērnu audzināšanu?

    +15
    -24
    Atbildēt

    0

    linda > Janis 26.09.2012. 14.07

    Sākšu ar to, ka neesmu karojoša kristiete.
    Mana meita iet bērnu dārzā un spēlējas ar visām mantām, kas tur ir, t.sk ar mašīnām. Es neredzu īpašu vajadzību vēl nezin ko akcentēt augošu pirmsskolas vecuma bērnu dzimumu izpratnē. Arī manam dēlam savu laik ir bijušas sarkanas vējjakas.
    Vai ir kaut viens normāls arguments, kāpēc šo konkrēto grāmatu izdošanai un metodiku izstrādāšanai ir bijis jātērē Labklājības ministrijas budžets. Vai bērnu izglītošana vispār ir Labklājības ministrijas kompetence?
    Labāk būtu dāvinājuši mazturīgajām ģimenēm “Joka pēc alfabēts”.
    ESMU ĻOTI NIKNA. Ministre mani personiski ir aizskārusi.
    Vīrietis, ja grib var gan adīt, gan izšūt pērļu rakstā, tāpat kā sieviete var vadīt vilcienu, ja grib. Lieciet mieru nenobriedušiem prātiem. Kokos rāpjas kā meitenes, tā zēni. Domāju, ka Latvijā nav daudz tik dumju vecāku, kas pārprasti strikti izturētos pret bērnu rotaļām dalot tās zēnu un meiteņu rotaļās.
    Nepārspīlējiet neko un tad nebūs jādemonstrējas ne praidistiem ne “godīgiem” kādas reliģijas dogmu paudējiem.

    +21
    -13
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Janis 26.09.2012. 14.10

    Interesanti, vai Ivetai Anševicai būs tikpat daudz mīnusu kā man? :)))

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Janis 26.09.2012. 14.27

    “Vai bērnu izglītošana vispār ir Labklājības ministrijas kompetence?”
    ===
    Dzimumu līdztiesības nodrošināšana/panākšana ir Labklājības ministrijas kompetence.

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    linda > Janis 26.09.2012. 14.29

    kam vajag, lai lasa to grāmatu bibliotēkās, lai pērk grāmatnīcās, bet lai nebāžas virsū ar jau izstrādātām metodikām bērnudārzos. Visi skaļi bļāva, ka skolās mācību līdzekļi dārgi un uzklupa Izglītības ministrijai. Tagad nez kāpēc Labklājības ministrija nāk klajā ar tendenciozu mācību līdzekli par budžeta naudu. Gaidu argumentētu skaidrojumu, nevis manis apsaukāšanu par tumsoni!

    +17
    -14
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Janis 26.09.2012. 14.46

    Labklājības ministrijas kompetence.

    Labklājības ministrijas kompetencē ir arī ģimeņu (ģimenisko vērtību) stiprināšana.

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Janis 26.09.2012. 14.49

    “Labklājības ministrijas kompetencē ir arī ģimeņu (ģimenisko vērtību) stiprināšana.”
    ===
    Neizskatās, ka konkrētie darbi grautu ģimenes vai “ģimeniskās vērtības” (termins ir ļoti plašs, kaut parasti laikam runa ir par industrializācijas laikā izveidojošos modeli – 2 vecāki un pāris sīči)

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    grislits > Janis 26.09.2012. 15.34

    Pilnībā piekrītu iveta_ansevica viedoklim.

    Un tas nosaukums grāmatai vispār ir murgs – vairāk par dzimuma maiņu liecina nevis par to, ka meitenes var arī ar mašīnām spēlēties vai zēni ar lellēm.

    Un neesmu es kristietis.

    Tagad varat likt mīnusus cik uziet :)

    +16
    -10
    Atbildēt

    0

    zauls > Janis 26.09.2012. 16.34

    Turklāt – kāds sakars Labkl. ministrijai ar pirmskolas bērnu audzināšanu?
    ===============
    Viņķeļu klans ir dedzīgi sorosīti.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Janis 26.09.2012. 17.55

    Ministres tētis jau gan nav.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Janis 26.09.2012. 23.32

    Ieprecējās Viņķeļos un pārdeva dvēseli sorosam.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    pauls > Janis 27.09.2012. 09.39

    Nevis valsts līdzekļi, bet Ziemeļu ministru padomes finansējums 100%. http://www.lm.gov.lv/text/2326

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv > brigita_damme 26.09.2012. 22.15

Jā, gadījumā, ja kāds nav lasījis un slinkums meklēt, jebšu lasījis neesmu, bet viedoklis ir :)
http://www.lm.gov.lv/upload/dzimumu_lidztiesiba/%5B4023%5D_lr_lm_metodiska.pdf
http://www.lm.gov.lv/upload/dzimumu_lidztiesiba/%5B4024%5D_lr_lm_gramata.pdf

+1
0
Atbildēt

0

dro > dro 26.09.2012. 23.17

mūsu alus. Gluži manas domas. Neliegsim kādai ministrijai izdot īpaši iepatikušos grāmatu, bet vai Labklājības ministrijai nebūtu svarīgāka uzdevuma kā sākt kopt dzimumaudzināšanu, ja mums ir daudz akūtākas problēmas, piem. Šelobas pieminētie 3000 bērni, kuri neapmeklē skolu, nabadzīgo un bagāto bērnu attiecības skolā, nespējnieku nami, valsts, pašvaldību un kultūras iestāžu, tirdzniecības objektu pieejamība invalīdiem u.t.t.. Nebiju dzirdējis, ka mums ir lielas problēmas meiteņu – puišu attiecībās.

+8
-3
Atbildēt

0

andris902 > andris902 26.09.2012. 23.34

….Tiesībsargs: Strīdus izraisījusī grāmata aizstāv bērna tiesības uz individualitāti

– “Grāmata un metodiskais materiāls rosina lauzt stereotipus par dzimumu lomām un stiprināt dzimumu līdztiesību. Nevaram piekrist, ka šīs grāmatas publicēšana un izplatīšana pārkāpj Latvijas tiesību aktus un apdraud valsts pamatus, gluži pretēji – tā aizstāv bērna tiesības uz individualitāti un veicina bērnu iespēju attīstīt savas spējas neatkarīgi no dzimuma, līdz ar to tā atbilst sabiedrības interesēm. Tā ir vēstules autoru interpretācija, uzskatot, ka šīs grāmatas ir pretrunā ar bērnu orientāciju uz ģimeni. Šādai interpretācijai nevaru piekrist,” uzsvēra Juris Jansons.

Savukārt Bērnu tiesību nodaļas vadītāja Laila Grāvere piekrīt Dānijas līdztiesības ministres Kārenas Jespersenas priekšvārdā teiktajam: “Ja vēlamies panākt ilglaicīgas pārmaiņas, dzimumu līdztiesības darbam ir jāsākas ar maziem bērniem, un te svarīga loma ir bērnudārza skolotājiem, kas sniedz bērniem paplašinātas iespējas dzīvot bērnu pašu vēlmēm atbilstošu dzīvi.”

Grāvere norādīja, – lai novērstu dzimumu diskrimināciju, ir svarīgi strādāt ar personām visos vecumos, tostarp bērniem, audzinot cieņu pret līdzcilvēkiem un sapratni par to, ka profesionālo kvalifikāciju veido personas intereses, zināšanas, pieredze, nevis dzimums.

Biroja pārstāvji atzīmē, ka grāmatas adaptācijai latviešu valodā Labklājības ministrija izveidoja darba grupu, kurā piedalījās divi bērnu psihologi, Izglītības un zinātnes ministrijas, Valsts izglītības satura centra, Latvijas Privāto pirmskolu biedrības, Limbažu pirmskolas izglītības iestādes, Dobeles novada Izglītības pārvaldes un biedrības Resursu centrs sievietēm Marta pārstāvji.

+1
-8
Atbildēt

0

Ieva Priedenfelde > Ieva Priedenfelde 27.09.2012. 00.06

Labklājības ministrija meklē diskrimināciju tur, kur tās nav, bet tur, kur ir, neliekas ne zinis. Un, proti, runa iet par nodokļu likmju atšķirību dažādām sociālajām grupām. Vai Dānijas Līdztiesības ministre zin, ka 25% IIN likme tiek piemērota minimālajai algai, kamēr citiem daudz lielākiem ienākumiem likme ir mazāka?

+8
-3
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam