Ķīlis šoruden rosinās palielināt svešvalodu lietošanu augstskolu studijās

73

Komentāri (73)

gliters 24.09.2012. 14.18

Rakstu iesāku, izlasīšu līdz beigām, kad būs atbilstošs noskaņojums….

“Но очевидно, что этот способ при безусловном превосходстве качества совершенно ничтожен в количественном отношении. Потому что непосредственных учеников в дзэнских обителях может быть в лучшем случае 20-40 человек. Не может один старец общаться с тысячами. Попытки общаться с тысячами всегда вырождаются в духовную халтуру, в игру воображения и т.д.”

Pirmais jautājums – kāpēc ir pārliecība, ka tas viss vajadzīgs “tūkstošiem”? Visticamāk tie 20-40 cilvēki arī ir tie, kuri paši kaut ko meklē un tāpēc ir ieradušies pie skolotāja pēc savas iniciatīvas.

Kas attiecas uz tālāko – izklausās jau tas viss labi, bet!!!… Kā ir realitātē? Te nu mums ir pēdējā laika aktualitātes – incidents ar PR ar acīmredzamu politisku jēgu un to pašu var teikt par visu šo ļembastu ar pretmuhameda filmu un karikatūrām. Pirmajā gadījumā Krievijas vara & pareizticīgo baznīca parāda visiem, kas būs ar tiem, kas mēģinās iebilst pret šo “tandēmu” un tā darbību, otrajā – filmas un karikatūras autori un to atbalstītāji vēsta musulmaņiem “šī ir mūsu teritorija un jums te nav varas”, musulmaņi ar saviem grautiņiem saka – “nē, mūsu teritorija ir visa pasaule”. Vārdu sakot, mūžvecais un primitīvais strīds par varu un dzīvestelpu. Nekas cits, masveidīgi vēršot ļaužus “pie ticības”, parasti arī nesanāk. Kāds gan šim visam sakars ar “mūžīgā pirmsākuma” meklējumiem vai tieksmi gūt apskaidrību? Cilvēks ir tāds, kāds viņš ir un reliģija pati par sevi to nepadara ne sliktāku, ne labāku. Toties reliģiska uzruna dod papildus iespēju raustīt aiz dažādām “dvēseles stīgām”, lai panāktu vajadzīgo rezultātu, un tas arī vienmēr ticis darīts.
Tāpēc jo mazāk publiskajā telpā reliģijas, jo labāk un arī valsts augstskolās būtu vēlams iztikt gan bez teoloģijas, gan ezotērikas.

0
0
Atbildēt

0

ilmisimo 24.09.2012. 10.04

… tic, ka viss senebreju mitoloģijā aprakstītais patiešām ir noticis..
______________________________
http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Pom/02.php

0
0
Atbildēt

0

gliters 24.09.2012. 09.01

“”izpētes priekšmets” ir dažādas paranormālās parādības.
___________________ hmmm:

http://www.pomeranz.ru/

Ar tiem “garīgā brīnumeleksīra” meklētājiem ir pilna pasaule…
Mans message bija gaužām vienkāršs – neredzu iemeslu lielākam respektam pret tiem, kuri tic, ka viss senebreju mitoloģijā aprakstītais patiešām ir noticis, salīdzinājumā ar auru un enerģijuticīgajiem. 2000 g. vispār nav arguments – arī ilūzijas un maldi var būt mūžīgi.

0
0
Atbildēt

0

sanča 24.09.2012. 00.04

Par svešvalodu izmantošanu piekrītu, bet labs teorētiskais pasniedzējs ne vienmēr ir spējīgs savienot pētniecisko un lekciju darbu, savukārt, labs pētnieks bieži ir pilnīgi mācīt neprotošs…

0
0
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 22.09.2012. 12.45

Lai gūtu priekšstatu, par ko ir filma – te ir reklāmas rullītis
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hUk01eTvrC8

+1
0
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 22.09.2012. 10.49

ilmisimo 22.09.2012. 10.11

Jā esmu nikns uz melnsvārčiem – jo viņi krāpj cilvēkus
_____________________
Jā, jā- krāpšana….

Tā jau ar domāju.

Česlavs Milošs(Sagūstītais prāts) apraksta dažu poļu intelektuāļu izjūtas pēc Varšavas sacelšanās laikā kad PSRS uzsāka Polijas sovetizāciju.

0
0
Atbildēt

0

Bulkujānis www.lasma 21.09.2012. 21.51

“nulle Angļu valodu vajag tāpēc vien lai studenti bez problēmām zinātu kā sauc jebko ko viņiem māca angliski un prastu atrast informāciju par to internetā u.c. avotos.”

Redziet, Nulle, ja students ir tik nespējīgs, ka nevar atrast dotā termina tulkojumu angļu valodā, tad viņam nav vērts sēdēt augstskolā, un jādara kāds mazāk galvu piepūlošs darbs. Tāpat arī pasniedzējam, ja viņam ir nopietnas grūtības ar angļu valodu. Var iet mācīt par čakrām, aurām utt. No otras puses – ja latviešu valoda neattīstīsies, ja mēs nespēsim tajā izteikt neko sarežģītāku par parastajām sadzīves lietām – kā mazajās Ziemeļu tautu valodās – tā būs mirusi valoda, ļoti īsā laikā.

Un attiecībā uz “Jo plika latviešu valoda nekur nav vajadzīga…” atļaušos iebilst, es pazīstu ļoti daudzus cilvēkus, kam tā tomēr ir vajadzīga. Turklāt Jūsu doma nav jauna, pārlasiet Mērnieku laikus, un vācu valodas vietā ielieciet angļu valodu, bet Švauksta vietā ….kandidātu netrūkst. Tīri latviski sakot, deja vu ;-)

+7
0
Atbildēt

0

Bulkujānis www.lasma 21.09.2012. 18.54

“nullem”: paldies par linku. Ja kāds man stāstītu, neparko neticētu, ka kaut kas tāds atrodams LU lapā ..Čakras un to darbības lauks. Svārsts un tā darbības lauks. Ūdens āderes… Ak, Dievs! Par to – LU kredītpunkti un “profesionālās prasmes”. Biju pārliecināts, ka tamlīdzīgas lietas cilā tikai visādās “starptautiskajās astroloģijas akadēmijās” un tamlīdzīgos privātos kaktu kantoros, tas būtu OK, bet Latvijas lielākajā universitātē? Kurš te runāja par “zinātnes universitāti”? Vai kāds spēj parādīt kaut vienu daudz maz pasaulē cienījamu universitāti, kur kaut ko tādu pasniegtu?
Bet – IR raksta kontekstā tas pārliecinoši parāda 2 lietas:
1) izglītības reforma ir vajadzīga, un virkne kaktu kantoru ir vienkārši jātaisa ciet
2) angļu valoda pati par sevi neko neglābs – nebūs nekādu problēmu dabūt kādu dīvaini, kurš visas šīs muļķības var stāstīt arī citā valodā, vienīgi, varbūt izklausīsies gudrāk. Bet nopietnās zinātnēs pasaules klases pasniedzēji un šejieni strādāt nebrauks (Kāpēc lai viņi to darītu?!) Atbrauks tikai tie, kuriem nav izdevies atrast vietu citur. Un valodu kampaņas “sausais atlikums” būs vienigi tas, ka krievu izcelsmes pasniedzēji varēs vairs nenopūlēties ar latviešu valodu.

+8
-1
Atbildēt

0

ilmisimo 21.09.2012. 18.51

nulle Lama arī tic miroņu atdzīvināšanai?
_________________________
Zini,nulle , tā pagrūtu uzreiz iejusties Tavā domu gājienā.

Viens gan skaidrs:

Tev šis jautājums ir ārkārtīgi aktuāls.

Hipotēze:
Tu esi šausmīgu saniknots par to,ka Tev ir atņemta pasaule, kur cilvēks ir radīts pēc Dieva ģīmja un līdzības(nevis izvēlies no mērkaķa) un Viņā saulē taisnie varēs līksmot Ābrama klēpī-ka
Tu kāro par to atriebties.Viņiem – tiem baznīcniekiem.Par to ,ka šie tik vāji- nespēj Tev piešķirt šo pasauli.

+2
-3
Atbildēt

0

ilmisimo 21.09.2012. 18.47

nav iespējams dabas likumu dēļ mūsdienās…
_____________________________________-
Dabas likumi.

Jāni, kā Tu esi pārmainījies! Labi nomaskējies.

Dažiem tomēr radušās aizdomas:

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2012/07/2012724122524575125.html

+2
-3
Atbildēt

0

lebronj2356 21.09.2012. 17.53

Ka tik tā nav krievu valodas bīdīšana pa sētas durvīm aiz skaistiem lozungiem…zinot daktera un viņa kompānijas nodevīgumu, kā arī melīgumu par to nebūtu jābrīnās. Nu diemžēl man arī kosmopolīts Ķīlis nevieš uzticību…

+6
-3
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > lebronj2356 21.09.2012. 18.22

    Krix
    “Nu diemžēl man arī kosmopolīts Ķīlis nevieš uzticību…”

    Kosmopolīts ir cilvēks, spējīgs integrēties jebkurā sabiedrībā un sevi nevienai nepieskaita. Kosmopolīts nenīst savu tautu un tas nav lamu vārds.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 21.09.2012. 17.29

“izpētes priekšmets” ir dažādas paranormālās parādības.
___________________ hmmm:

http://www.pomeranz.ru/

+3
-4
Atbildēt

0

ilmisimo 21.09.2012. 17.25

…jāaizver mutes (un arī savas pulcēšanās vietas – baznīcas – kurās mācītāji caurām dienām propagandē neadekvātu pasaules uztveri un antizinātniskus murgus)
______________________
nulle-karojošs misionārs.

Ateisma džihādists.

Krustnesis. Ar nulli uz apmetņa.

+3
-4
Atbildēt

0

gliters 21.09.2012. 17.04

Pretrunas nav – ja kaut kas nebija iespējams 2000g. atpakaļ, tad nav iespējams arī mūsdienās. Jautājums par to, kas ir iespējams un kas nē paliek atklāts.
Lielas atšķirības starp reliģiju un ezotēriku nav, jo abu “izpētes priekšmets” ir dažādas paranormālās parādības.

+6
-1
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 21.09.2012. 16.55

Protams. Uz 2012. gada 21. septembri ir atklāti un pareizi izprasti VISI dabas likumi :)
Starp citu, Jūsu ieraksta pirmais teikums ir pretrunā ar otro teikumu.

+5
-1
Atbildēt

0

gliters 21.09.2012. 16.46

Vispār jau, fretka, tava argumentācija ir garām – ja kaut kas nav iespējams dabas likumu dēļ mūsdienās, tad 2000g. atpakaļ tas tieši tāpat nebija iespējams.
Cita lieta, ka reāli pastāv cilvēki ar īpašām spējām – gaišreģi, extrasensi u.c., arī to nevar noliegt tikai tāpēc, ka nevar izskaidrot. Protams, tērēt valsts budžeta līdzekļus, lai uzturētu “Mistērijas” lasītāju pulciņu arī ir garām.

+6
-2
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 21.09.2012. 16.26

Vai tev melna ādas jaka jau ir?
Un mauzers?

+7
-1
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 21.09.2012. 16.03

Protams, ka neticu.
Bet ceru, ka no iepriekš rakstītā saprati – mēs ar tevi, kas neticam kaut kādiem notikumiem pirms 2000 gadiem, esam tādā pašā stāvoklī kā tie, kas tic. Ne vieni, ne otri nevar par 100% pierādīt, ka viņiem būtu taisnība, tāpēc es neredzu iemeslu, kāpēc man būtu jānicina ticīgie (kā to dari tu). Man viņi vienkārši netraucē.
Turpretī t.s. “bioenerģētikas” fani darbojas mūsdienās, viņu “ticības” pareizību var pārbaudīt ar zinātniskām metodēm un atmaskot uz līdzenas vietas.

+7
0
Atbildēt

0

Marta Zariņa 21.09.2012. 15.36

Latvija Bioenerģētikas lielvalsts!

+5
-1
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 21.09.2012. 15.20

Kurš gan no mums var zināt, ko pēc 2000 gadu stāstīs par zeroistu reliģijas pamatlicēju Nulli :)

+7
-1
Atbildēt

0

Una Grinberga 21.09.2012. 15.19

Ķīlis ir malacis! Nākamais solis – izskaust “pasniedzēju pakalpojumu iepirkumus”, kas ir mērķēti uz konkrētu kandidātu – lai ir atklāti konkursi!

+4
-3
Atbildēt

0

Andris 21.09.2012. 14.44

Tikko Priekulē svīnīgi atklāja lielu bioenerģetikas iekārtu. Nez kāpēc visu projektu un aprīkojumu izstrādāja vācieši, nevis Ilzes Bušas audzēkņi. Izvilkums no Ilzes Bušas studiju programmas LU:
“Profesionālās kompetences:
1. Studenti spēj konstatēt enerģijas darbības lauku.”
Mamma mia…
Paldies par linku, ilgi palikšu tā iespaidā.

+7
0
Atbildēt

0

Inese Grigoruka 21.09.2012. 13.52

RTU maģistrantūrā, atsevišķās programmās, jau šobrīd tiek pasniegts angļu valodā. Vienīgais, ko tiešām gribētos- ārzemju pasniedzējus, kas ļautu nedaudz paplašināt studentu redzesloku.

+7
0
Atbildēt

0

Andris 21.09.2012. 13.28

Un tajā LU kursā kā mācibliteratūra ir norādītas vairākas Muldaševa grāmatas! Es tiešām vnk nevaru tam noticēt. Kādreiz biju ciemos vienā krievu ģimenē un pāršķirstīju kādu no tām – smieklī nāk jau pirmajās sekundēs. Muldaševs ir slavēns tips, var pat teikt simboliska figūra, viņu bieži piemin Krievijas internetā un zinātniskajos žurnālos. Viens piemērs:
“Наличие у их автора немалого литературного дарования мне кажется не вызывающим никаких сомнений, хотя использовал он его, возможно, не лучшим образом. Талантливо имитируя убогую речь примитивного и плохо образованного человека, он от лица своего воображаемого героя описывает путешествия по Тибету, при неправдоподобных обстоятельствах, которые такой недоумок, конечно же, никогда не смог бы придумать, отчего читателю начинает казаться несомненным, что всё описанное в книге было увидено ее героем своими глазами. В числе того, что эти глаза сами увидели — и искривленные пространства внутри тибетских пещер, и впавшие в спячку много миллионов лет назад представители прежних земных цивилизаций — «сомати» и «атланты», и множество другой подобной чертовщины”
http://elementy.ru/lib/164607?page_design=print
Vēl viens labs raksts: http://www.humanism.al.ru/ru/debate.phtml?date=2001.08.03
Ja man būtu LU diploms, goda vārds, man tagad būtu kauns to pieminēt.

+6
-1
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 21.09.2012. 13.20

nulle: kristietība arī popularizē to ka tādas lietas ko tajā kursā māca ir reālas…
———
Tu melo.
Vai arī runā par kaut kādiem sektantiem.

+5
0
Atbildēt

0

Andris 21.09.2012. 13.13

Salīdzināšanai – ko māca kursā ar tādu pašu nosaukumu Vācijā:
http://bildungsklick.de/a/65161/studiengang-bioenergie-bsc-erfolgreich-akkreditiert/
(Biomasu ražošana un loģistika, atjaunojamo enerģijas resursu racionālā izmantošana, decentrāla energoapgāde).
Un pēc tam satiekas Vācijas un Latvijas diplomētie bioenerģētiki – HA-HA-HA!
Bet nekā smieklīga nav, protams.

+7
0
Atbildēt

0

Andris 21.09.2012. 12.47

Es vnk nevaru tam notīcēt! Vai kaut kas tamlīdzīgs ir iespējams 21. gadsimtā Eiropas valstī???

+5
-1
Atbildēt

0

Andris 21.09.2012. 12.32

Links nedarbojas tiem, kam nav paroles.

+3
0
Atbildēt

0

ilmisimo 21.09.2012. 11.48

Pārdomas par Nacionālo attīstības plānu 2014. – 2020. gadam 

03.09.2012 Vilis Vītols


http://m.la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=359896:prdomas-par-nacionlo-attstbas-plnu-2014-2020-gadam-&catid=93&Itemid=440

+4
-6
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > ilmisimo 21.09.2012. 13.02

    lama
    Izlasīju cienījamā Vītola rakstu un vēl vairāk esmu pārliecināts, ka daļa labticīgo Zatlera atbalstītāju no visas sirds, pat neskatoties uz pieredzi, tic, ka Zatlera mērķis nav latviešu tautu nolemt nāvei Sibīrijā no bada un aukstuma, bet daļa, kā dzēris, nulle un citi latviešu nīdēji, tieši tāpēc Zatleru atbalsta.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

Jānis Derkusovs 21.09.2012. 11.40

Nu ir šis story par krievu valodas legalizāciju augstskolās….Nu ir!
Un kāpēc jūs domājat Daugavpils Žanna Kulakova ir paziņojusi par iestāšanos RP, jo esot noticējusi partijas mērķiem…Šī kundze pat pēc valodu referenduma publiski iestājās par krievu kā reģionālo valodu Latgalē.
Vienkārši tiek gatavota plaša RP un SC koalīcija visās pašvaldībās pēc nākamajām pašvaldību vēlēšanām, kur ir liels krievvalodīgo īpatsvars -Rīga un Latgale.
Un SC un RP mērķi lieliski saskan…

+12
-6
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > Jānis Derkusovs 21.09.2012. 11.42

    jautajums_4
    “Un SC un RP mērķi lieliski saskan…”

    Abi no viena NKVD šineļa…

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

marisgrinbergs 21.09.2012. 11.31

Atbalstu šo ideju. Šādi grozījumi dotu iespēju paaugstināt augstākās izglītības kvalitāti.
Tomēr varbūt šim likumam ir 1 trūkums. Par valodu – viss ir korekti pateikts – ES valodas.
Bet trūkst norādes, ka pašiem pasniedzējiem būtu jābūt ES pilsoņiem. Citādi atkal sanāks kā ar to nelojālo pasniedzēju – neviens neko viņam negrasās darīt :) Tāpat arī ar to IMHOclub, komentētājiem delfos, army.lv (pēdējais, starp citu, ir īpaši jauks gadījums – ko jūs ārzemnieka vietā rakstītu pārlūka adrešu joslā, ja gribētu uzzināt kaut ko par Latvijas armiju? :D )
Liekas, ka drošības policija un SAB šajā jautājumā neiedziļinās nemaz!

P.S. ierosinu atbalstīt arī šādu ideju —> manabalss.lv/i/388

+9
-2
Atbildēt

1

    ilmisimo > marisgrinbergs 21.09.2012. 11.36

    Bet trūkst norādes, ka pašiem pasniedzējiem būtu jābūt ES pilsoņiem. Citādi atkal sanāks…
    __________________ ka sabrauks Džēfrija Samersa domu biedri- Izraels Šamirs par provi.

    Un piedrukās pillu Counterpunch ar Latvijas stāstiem.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 21.09.2012. 11.00

Ko visi tā var ņemties ap angļu valodu, skatieties dziļāk. Ķīlim nekas nebija pretī vadīt ministriju stingrā SC uzraudzībā, jo savādāk būtu pievienojies sirdapziņas sešiniekam.

+8
-10
Atbildēt

0

Māris Bārzdainis 21.09.2012. 10.59

Patīkami noraudzīties kā cilvēkiem pamazām sāk atvērties acis un tie spēj novērtēt RP. Es ticēju, ka mūsu tauta nav tik stulba, ka to var tik elementāri iezombēt. Daudzi saprot kā interesēs bija Zatlera un viņa partijas nomelnošana vesela gada garumā.
Es visu laiku uzsveru Zatleru, kad runāju par RP. Tas tāpēc, ka viņš pagaidām ir vienīgais, kam varu ticēt par 100%. Zatlers ir izturējis pārbaudi, kad nepakļāvās oligarhu labumiem, kas viņu iecēla prezidenta amatā.
Mēs visi zinām par Lemberga “cepumiem”, par tām pasakainajām summām, kas tiek izlietotas, lai pakļautu politiķus un liktu tiem darboties oligarhu interesēs.
ZATLERS ŠO PĀRBAUDI IZTURĒJA.
Bez Zatlera es par RP šobrīd nedotu pat tos 2 santīmus, kurus šorīt atradu zem dīvāna, kad uzkopu savu māju.
Pārējiem RP biedriem, lai viņi man piedod, vēl būs jāpierāda sava lojalitāte.
Lielpilsētās un ciemos, laukos un novados pilsoņi ar vien vairāk sāk noslieties Zatlera un viņa partijas pusē.
Skumjā bruņinieka, susura un visu pārējo RP atbalstītāju pūles nav bijušas veltas.
MĒS UZVARĒSIM
PS
Salīdzinājumam gribu vērst uzmanību uz vienu no Vienotības līderes S. Kalnietes izsacītajiem murgiem par divpartiju ( Vienotība un SC ) nākotnes sistēmu Latvijā. Šis ir īsts piemērs Vienotības degradācijai. Šis ir piemērs, kad visnotaļ cienījams cilvēks ( teicamas grāmatas autors ), ielikts mēru zaudējušas valdošās partijas Vienotības rāmjos, kļūst par aklu partijas skrūvīti un izpildītāju.
Kāpēc IR redakcija nepublicē un neapspriež šo Kalnietes murgojumu?
Kalniete taču ir viena no Vienotības karognesējām, bija pat izvirzīta kā prezidenta kandidāte. Vai šāda ir Vienotības nostāja par demokrātiju un integrāciju, kur valda viena latviskā un viena krievvalodīgā partija?

+7
-11
Atbildēt

9

    Sandris Maziks > Māris Bārzdainis 21.09.2012. 11.02

    susurs
    “MĒS UZVARĒSIM’

    jūs jau esiet zaudējuši.
    Sabruks kremļa torņi un zem to drupām paliks ZP.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Māris Bārzdainis 21.09.2012. 11.12

    Starp citu Ķīlis šodien labi izskatījās 900 sekundēs. Tikai divas piebildes :
    a) var just , ka kāds(i) koncentrē viņa enerģiju
    b) nav pārliecības , ka Ķīlis pasaka visu , kas īstenībā ir aiz ādas.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > Māris Bārzdainis 21.09.2012. 12.14

    Susur, Zatlers ir 100% melis. Tieši viņš ir mēģinājis īstenot visnelietīgāko vēlēšanu paņēmienu LV vēsturē – pirms vēlēšanām pozicionēt sevi kā SC pretstatu, bet iegūtās balsis izmantot varas atdošanai tieši SC rokās. Vēlētāji to neaizmirsīs!

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    to agrunte

    Zatlers neko nav melojis un neko nav pievīlis. Viņa galvenie solījumi – reformas un sarkanā līnija ar Lembergu. Savu solījumi viņš pilda, vai nav skaidrs?
    Nostatīt pirms vēlēšanām pret kādu politisko spēku vēl nenozīmē, ka vēlāk nevar veidot koalīciju, pieaicinot to spēku. Vienotība, Jaunais laiks vienmēr pirms vēlēšanām skandina, ka cīnīsies pret oligarhiem un korupciju, tas ir – nostāda sevi pret Lembergu, šķēli, Sleseru, bet pēc vēlēšanām bez problēmām iet koalīcijā ar oligarhu partijām. Vēl vairāk – vienotība pat uzņēma savās rindās par kukuļošanu tiesātu cilvēku.
    Tā pat ar VL TB/LNNK – visās viņu programmās rakstīts, ka cīnīsies par godīgu, tiesisku valsti, pret korupciju, bet patiesībā bez problēmām čupojās ar smagos noziegumos apsūdzēto lembergu. Vēl vairāk – tā saucamie “nacionāļi” iestājās par latvisku Latviju, bet pēc vēlēšanām NA ministre Grende rūpējas, lai iebraucēju dabūtu uzturēšanās atļaujas. Aizpagaišajās Rīgas pašvaldības vēlēšanās nacionāļi nostatīja sevi pretī bitēm un Rubikam, bet pēc vēlēšanām Birka vadībā iegāja, maigi izsakoties, visai dīvainā koalīcijā.
    Zatlers nevienu nav piečakarējis – šo pīli izlaida oligarhi ar “nacionāļu” atbalstu.
    Bet lūk Vienotība, kuras 2/3 bija par SC ņemšanu koalīcijā un kuras līdere par to kladzināja pirms vēlēšanām, gan pievīla un piečakarēja savus vēlētājus.

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    to lama un pārējie “apmātie”

    Skatos un brīnos kārtējo reizi uz Jums visiem, kas žļembā šo plakātu katru reizi, kad aptrūkstās argumentu.
    Ja pavēro ciešāk, tad nevar neko tādu saskatīt, kur Zatlers būtu kādu apmānījis? Nevaru tikt skaidrībā, kas tik briesmīgi kairina Jūsu pseidopatriotiskās smadzenītes, kas liek tā uzbudināties un satraukumā siekaloties mūsu tā saucamajiem “nacionāļiem”?

    Priekšvēlēšanu politiskā plakāta īss tulkojums priekš tiem, kurus Māte daba, kā saka, ir apdalījusi ar novērošanas spējām:

    Plakātā attēlotais Zatlers ir galvenokārt pretstatīts iespājamai SC koalīcijai ar Lemberga ZZS un PLL. Pretstatīts tai koalīcijai, kas faktiski pirms rīkojuma N2 bija de facto un draudēja nostiprināties de jure.
    Jau teicu, ka lielākais drauds Latvijai būtu tad, ja SC veidotu koalīciju ar smagos noziegumos apsūdzēto Lembergu un PLL. 51% bija pirms rīkojuma N2 un tas varēja atkārtoties.
    TIEŠI PRET ŠO LATVIJAI NAIDĪGO KOALĪCIJU ŠAJĀ PLAKĀTĀ IR NOSTATĪTS ZATLERS (izcēlums speciāli priekš “pīrādziņa).
    Un tieši tāda koalīcija, pateicoties Zatleram, arī neizveidojās. Plakātā ir vārdi ” Pret oligarhiem” un solījums ir izpildīts – valdībā oligarhu nav.

    Koalīcijā ar V, NA un RP Saskaņas centrs ar 30 vietām būtu paklausīgs jēriņš, kuram jebkurā brīdī varētu parādīt, kur valdībā ir durvis uz izeju.

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    gliters > Māris Bārzdainis 21.09.2012. 14.25

    “Koalīcijā ar V, NA un RP Saskaņas centrs ar 30 vietām būtu paklausīgs jēriņš, kuram jebkurā brīdī varētu parādīt, kur valdībā ir durvis uz izeju.”

    Vispirms lai Ķīlis panāk, ka Rafaļskim tiek parādītas “durvis uz izeju” no skolas, kurā viņš joprojām strādā. Atradušies “pieskatītāji”!

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Māris Bārzdainis 21.09.2012. 14.50

    >susurs
    “Daudzi saprot kā interesēs bija Zatlera un viņa partijas nomelnošana vesela gada garumā.
    Es visu laiku uzsveru Zatleru, kad runāju par RP. Tas tāpēc, ka viņš pagaidām ir vienīgais, kam varu ticēt par 100%.” – es nesaprotu, tas ir zatlera partijas piārista komentārs, vai tomēr kāds feļetons, vai humora gabals? Zatlers tiek nomelnots? Zatleram var ticēt, pie tam vēl 100%? Un tas viss ir par to pašu Zatleru, kas nekaunīgi meloja, uzmeta lielāko daļu savu lētticīgo vēlētāju, kas rāpoja uz maskavu, kas sāka brāļoties ar kremlinu SC un vilkt viņus koalīcijā! Vai, varbūt, ir vēl kāds Zatlers, kam tiešām var ticēt?

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Māris Bārzdainis 21.09.2012. 15.00

    Priekšvēlēšanu politiskā plakāta īss tulkojums priekš tiem, kurus Māte daba, kā saka, ir apdalījusi ar novērošanas spējām:
    _________________
    Un es Tevi nokristu par Zivi
    Teica mūks uz ceptu cāli, kad gavēņa laikā dikti sakārojās gaļas………..

    Vai arĪ:

    ”zachistka” nozīmē vienkārši milicijas patrulēsanu…
    un
    “pogrom”- ir tautas svētki- tā kā masļenica, tā kā umurkumurs…

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

anesteeziste 21.09.2012. 10.37

No otras puses – angļu valodas lietošana augstkolās ir jāskatās arī plašākā – nadionālās identitātes un valodas saglabāšanas kontekstā. Lai valoda saglabāts, bet ko īpaši, lai tā attīstītos, bagātinātos, tā ir jālieto nevis tikai veikalā iepērkoties, bet arī tā saucamajās augstākajās sfērās, piemēram zinātnē.

+8
-1
Atbildēt

1

    mariam > anesteeziste 21.09.2012. 10.39

    Skaidrs, ka latviešu valoda zinātnē ir jālieto, taču lai Latvijā mūsdienīga zinātne attīstītos, bez angļu valodas nekā nav iespējams iztikt.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 21.09.2012. 10.30

Kāda cepšanās par angļu valodu? Vidusskolnieki, kuri grib, brīvi sarunājas angļu valodā un lasa, studentam, kurš to nav apguvis, vispār ir apšaubāmas prāta spējas. Ne jau par angļu valodu uztraucas ZP.

+9
-10
Atbildēt

0

kristaps_drone 21.09.2012. 10.28

Protams, ka tas ir apsveicami, ja Latvijas augstkolās paplašinās ES valodu, it īpaši angļu valodas, lietošanu. Gribas cerēt, ka Ķīlis neplāno pa kluso ar laiku ievilkt augstskolās arī okupantu valodas lietošanu. Vairāki signāli par to jau bija parādījušies. No šīs kangaru partijas var sagaidīt visu ko.

+9
-10
Atbildēt

0

anesteeziste 21.09.2012. 10.15

Virspusēji skatoties ideja par angļu valodas lietošanu augstkolās ir laba. Dziļāk paskatoties rodas jautājums- kādu atbalstu Ķīlis paredz pasniedzēju angļu valodas uzlabošanai? Kur tad uzreiz tos angliski runājošos ņems? Manuprāt valstij vajadzētu dot stipendijas tiem,kas grib studēt dokturantūrā ārzemēs, ar nosacījumu, ka pēc tam vismaz pieci gadi jānostrādā kādā Latvijas augstskolā.

Otrkārt, mani biedē fakts,ka rezultātā varētu sanākt, kā Pietuka Krustiņam – pasniedzēji un studenti ne īsti pareizi latviski vairs par savu nozari var parunāt, ne īsti pareizi angliski. Mums jau ir daži tādi piemēri, kas nevar latviski izteikties bez angļu valodas iestarpinājumiem.

Par ārzemju lektoriem: lai uz Latviju dabūtu daudz maz normālu ārzemju pasniedzēju,kas te vismaz gadu strādātu, ir jābūt šādiem priekšnosacījumiem: aktīvai pētnieciskai videi ( citādāk darbs Latvijā tam pasniedzējām būs kā nagla viņa karjeras zārkā), ieskaitot lielāku finanējumu pētniecībai, un Eiropā konkurētspējīgai algai. citādāk vienīgie ārzemnieki, kas te brauks būs neveiksminieki,, kas nekur citur darbu nevar dabūt vai laimes meklētāji, kas ilgi neturēsies. Vidusmēra, nemaz nerunājot par ļoti labiem un izciliem ārzemju akadēmiķiem Latvija šobrīd ir absolūta nulle, kas viņiem neko nevar piedāvāt. Un tas nemainīsies tikai ieviešot angļu valodu.

+16
-5
Atbildēt

9

    garausiitis > anesteeziste 21.09.2012. 10.21

    CEN – par angļu valodu – man puika šogad iestājās 1. ģimnāzijā . Uz jautājumu kā mācības utml. atbilde sekoja – viss ir ok, tikai tā angļu valodas skolotāja un viņas akcents , kā kaut ko runā , tā šermuļi skrien pa kauliem par akcentu :)

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    lindapastare > anesteeziste 21.09.2012. 10.26

    Man 1. ģimnāzijā angļu valodas skolotājai akcenta nebija, bet LU gan – pamatīgs krievisks akcents. Visu laiku likās, ka pasniedzēja tūlīt, tūlīt metīs angļu valodu pie malas un pāries uz krievu :)

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    anesteeziste > anesteeziste 21.09.2012. 10.30

    Puikam trauma:) Cerams, ka vismaz bez rupjām kļūdām runā. Vienīgais veids kā apgūt valodu labā līmenī ir kādu laiku pavadīt vidē, kur tā tiek dabiski lietota, tāpēc vajadzētu valsts atbalstu pasniedzējiem un topošajiem pasniedzējiem studijām, ilgstošām vizītēm ārzemēs, citādāk būs tā ka viens latvietis ar otru latvieti runā lauzītā angļu valodā.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > anesteeziste 21.09.2012. 10.37

    CEN – notraumēsi tos mazos :) Nē , nu nedaudz protams kuriozi , bet par vidi taisnība. Man krievu laikos vācu valoda parāvās vaļā , kad mēnesi ar vācu skolēniem ietusoju. Un tad arī interese parādijās mācīties valodu . Angleni iemācīties dzīve piespieda :) Tagad lēnām sāku kaut ko boksterēt ķīniski , bet tas gan ir smagi :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    linda > anesteeziste 21.09.2012. 10.45

    Tā jau tāda pārspīlēšana. Ne jau visās valstīs akcentam ir tik liela nozīme un ne visur uzskata, ka akcents ir kauns, mums te Latvijā viedoklis, ka valodas izrunai jābūt “tīrai” un tad visi, kas tādā nerunā, ir no laukiem. Man Lielbritānijā mācoties bija gan pasniedzēji gan no Indijas, gan Nigērijas, gan citām pasaules malām un visiem bija vienalga, kāds viņiem akcents, jo viņiem maksāja par profesionalitāti. Arī skotu pasniedzējiem īpaši neinteresēja Upper Received Pronunciation jeb posh English runāt.

    +17
    0
    Atbildēt

    0

    anesteeziste > anesteeziste 21.09.2012. 10.46

    Žoržs: Pilnīgi piekrītu. Ir gan valstis, kur pamanām gan dzimtajā valodā studēt un strādāt gan angļu valodu zinātnieku apritē izmantot. Piemēram, Zviedrija, Holande utt. Vienkārši tur jau katram vidusskolu beigušajam ir laba angļu valoda, dokturantūras laikā valsts apmaksā vizītes angliski runājošās valstīs, konferences. Paniedzējiem ir atbalsts pētnieciskajām vizītēm ārvalstīs.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    anesteeziste > anesteeziste 21.09.2012. 10.48

    Ati: kaut kur lasīju, ka pieaugušas cilvēkam atbrīvoties no akcenta ir praktiski neiepējami, ja nu vienīgi pavadot lielāko daļu nomoda peofesionāļu uzraudzībā koriģējot izrunu.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > anesteeziste 21.09.2012. 10.59

    Ati – es neteicu ,ka kauns, tikai minēju ,ka grūti mācīties angļu valodu , ja skolotājam ir akcents …

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    linda > anesteeziste 21.09.2012. 13.14

    Manuprāt, angļu valoda ir viena no tām valodām, kurai nav izrunas zelta standartu. Līdz ar to, ja runā gramatiski pareizi un izrunā ievēro galvenos fonētikas likumus, nevar runāt nepareizi. Ja paskatās vai paklausās kaut vai BBC, viņu diktori nerunā vienādi, bet bieži ar sajūtamu reģionālo Lielbritānijas piesitienu, nemaz nerunājot ar Āfrikas, ASV, Āzijas diktoriem, kas bez problēmām saglabā savu specifisko izrunu. Visiem viņiem angļu valoda ir dzimtā valoda un katrs uzskata, ka tieši viņu variants ir pareizais. Jo ātrāk, mācoties angļu, iemācās, ka pastāv dažādi akcenti, jo vēlāk reālajā dzīvē būs visus saprast.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 21.09.2012. 10.08

Varbūt noziedzigās neostaļinistiskās organizācijas ZP loceklis(poc) varētu minēt kura ir tās “svešvalodas)?

+7
-12
Atbildēt

2

    garausiitis > Sandris Maziks 21.09.2012. 10.11

    articulus – jau minēja – angļu, vācu , franču .

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Sandris Maziks 21.09.2012. 10.12

    Kā norādīja ministrs, runa ir par pasniegšanu Eiropas Savienības valodās, kas praksē galvenokārt varētu būt angļu, franču un vācu valoda un dominējošā valoda, visticamāk, būtu angļu valoda.
    ___________________
    Par krievu valodu šoreiz kautrīgi noklusēja:)

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

AndisLiepa 21.09.2012. 09.52

Pareizs priekšlikums. Novēlu Ķīlim veiksmi sasniegt šis reformas, tās palīdzētu Latvijas izglītībai, un vēl jo vairāk mums pašiem. Ir nepatīkami redzēt maģistra studentus neprotam angļu vai franču valodas!

+12
-9
Atbildēt

0

mary75 21.09.2012. 09.47

Atkal viens pareizs solis, beidzot ir cilvēks, kas tiešām vēlas panākt reālas reformas, nevis tikai nosēdēt savu laiku, lai tikai nevajadzētu ne ar vienu konfliktēt.

+22
-8
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam