Profesore: Mums jāsazinās vienā valodā

130

Komentāri (130)

Malda 27.02.2014. 05.43

Un tagad ciniskās krokodilu asaras “nu kāpēc šie krievi tādi ir”

====================================

Ir tāds teiciens – Baro vilku kā gribi,uz mežu vien skatās. Tas pats ar krieviem – mēģināja pa labam – nesaprot, tagad lēnām pievērsim krievu skolas un miers. Krieviem LV ir gana vietas kur kopt savu valodu un kultūru- skolai nav jābūt 5. kolonas bastionam. Mans ieteikums ļoti vienkāršs – krievu skolās palielināt mācības latviešu valodā līdz 80%, tādos priekšmetos kā vēsture, geogrāfija, un kultūras mācība – tikai apmācība latviešu valodā. Papildus vēl – jebkurā skolā var mācīt tikai skolotāji ar latviešu valodas zināšanu augstākā līmenī. Vienkārši ir jākvēpina ārā no skolām tā interfronte, kas māca kreisu vēsturi, kropļo jauniešu uztveri. Paksataties uz supereye – tipisks jaunietis ar izskalotām smadzenēm.

0
0
Atbildēt

0

inesite15 13.09.2012. 15.57

Ugu !
Un veelams – latgalieshu .
Tas nonjemtu daudzas problemas.
Tigerjerleekaashanas pasaku autoriem un izdeveejiem.

Aber taadas profesoras … kaa lai to maigaak pasaka … MAN – pavisam personiigi – ar propesori sazinaaties NAV NE VISMAZAAKAAS INTERESES – un nekaadaa valodaa – MUMS AR JUMS NAV JAASAZINAAS, un JUMS NAV MANI JAAMAACA, kaa man ar ko sazinaaties .
Un es pieljauju, ka ir veel kaadi cilveeki, kam JUUSU VIENKANAALA SAZINJU 100 gadus NEVAJAG .

0
-1
Atbildēt

0

marisgrinbergs 10.09.2012. 09.11

Profesorei un ir.lv jau vajadzēja uzrakstīt kārtīgu virsrakstu “Mums jāsazinās latviešu valodā”, nevis kaut kādā vienā valodā. Intervijā, protams, tas ir paskaidrots.

+2
-2
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 09.09.2012. 23.47

——-
‘(..)Viņa pati divu gadu vecumā kopā ar vecākiem bēgļu gaitās atstājusi Latviju, dzīvojusi Vācijā, Austrālijā un Zviedrijā un saka – trīs valstīs ir piederējusi mazākumtautībai, tāpēc ļoti labi saprot etnisko minoritāšu bažas par savas valodas un kultūras saglabāšanu.’
=============================================================================
Latvijas pilsonis (vidējais) savā dzimtenē nerīkosies kā imigrants Vācijā, Austrālijā vai Zviedrijā. Tā ir gluži cita situācija – un diametrāli pretēja rīcība:
‘Ko dara cilvēks, kas jūtas diskriminēts? Viņš ir gatavs ”sist” pašā sāpīgākajā vietā.’ Dmitrijs Petrenko, žurnālists

Upurim vieglāk

http://www.ir.lv/2011/11/2/upurim-vieglak

+1
-2
Atbildēt

0

peerku 09.09.2012. 09.19

> riņķī apkārt
Tas ir pārsteidzoši,- no profesores teiktā izdarīt secinājumu, ka nav jāmācās krievu valoda. Krievu valoda (un angļu, un citas) noteikti IR jāmācās, bet, pašcieņa jāsaglabā.
Piekrītu profesorei, ka, kamēr Latvijā būs valsts apmaksāti krievu bērnudārzi un skolas (privātie, pashu krievu sponsorētie, bet lūdzu), tikmēr segregācija nemazināsies.

+7
-2
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > peerku 09.09.2012. 11.43

    ———
    Kamēr pat profesores trimdas mītnes zemē Austrālijā nav segregācija pret aborigēniem novērsta, tikmēr Latvijā steigties ar t.s. saliedēšanas pasākumu īstenošanu dzīvē nevajadzētu. Nedomāju, ka Latvijas valsts pilsoņi (cittautieši) ar sajūsmu uzņems ziņu par kārtējo ‘latviskošanas’ kampaņu administratīvā kārtā. ‘Ar var mīļš nekļūsi’ – to jau briestošā tautas nobalsošana par pilsonību vēlreiz un vēlreiz uzskatāmi apliecina.
    p.s.
    Ja kāds kādu cittautieti vēlas par ‘pašcieņu’ apgaismot, lai sākotnēji prezidenta Bērziņa izteikumus 1. septembrī pārdomā….

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > peerku 10.09.2012. 09.53

    edge_indran ———
    ‘Ar var mīļš nekļūsi’

    Tas tiesa, tapec vari savakt savus tarakanus, blusas un blaktis, ko esi ievazajis Latvija, savu neskisto valodu un “cemodan – vokzal”

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 08.09.2012. 21.27

………..
………….Drošības policijas pārbaude ierosināta pēc advokātes Kristas Milbergas iesnieguma. Drošības policija atbildē viņai norāda, ka jau savā 2011. gada darbības pārskatā norādījusi, ka Latvijā turpinās Krievijas kultūras telpas paplašināšana, šim nolūkam izmantojot arī “Russkij mir” izveidotos krievu centrus Baltijas Starptautiskajā akadēmijā un Daugavpils Universitātē. …

http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=359417:sadarbb-ar-lrusskij-mirr-neko-sliktu-nesaskata

+4
-4
Atbildēt

0

Inārs Lukjanovs 08.09.2012. 18.56

Lūk, PSKP biedri Zemļickis un Boķis (PSKP tas ir uz mūžu) kopā ar krievijas vēstnieku Latvijā piedāvā krievijas pasauli labticīgajiem vidzemniekiem. Služu russkomu miru !

http://bsa.edu.lv/biblioteka/ruscentr/feb50_2012.jpg

+11
-1
Atbildēt

2

    ilmisimo > Inārs Lukjanovs 08.09.2012. 21.21

    …Lai gan Drošības policija (DP) atzīst, ka Krievijas fonda “Russkij mir” patiesais mērķis ir Krievijas ārpolitisku mērķu īstenošana, Valmieras mērs Inesis Boķis Valmieras Valsts ģimnāzijas sadarbībā un grāmatu dāvinājuma pieņemšanā no šā fonda neko sliktu nesaskata.


    Boķis apstiprināja, ka pašvaldība ir saņēmusi DP vēstuli un lūgs skolai līdz septembra vidum sagatavot paskaidrojumus, tomēr neko sliktu Valmieras Valsts ģimnāzijas sadarbībā ar “Russkij mir” neredz.

    “Domāju, ka tur vairāk ir sacelta ažiotāža, nekā ir reālā situācija. Es tās grāmatas neesmu ne redzējis, ne skatījis, man tas arī nav jādara, bet tas, ka kāda tur ir atvesta, nu tas tā ir. Es viņus [“Russkij mir”] zinu tikai pēc nosaukuma, nevaru neko vairāk komentēt,” sacīja Valmieras mērs.

    Viņš arī nedomājot par iespējamu direktora atcelšanu no amata vai viņa rīcības izvērtēšanu…………….
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=359417:sadarbb-ar-lrusskij-mirr-neko-sliktu-nesaskata

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Inārs Lukjanovs 08.09.2012. 22.57

    ———
    ‘…turpinās Krievijas kultūras telpas paplašināšana….’ – ārprāc’2012, jeb

    ‘Ņemu pats sevi rokās / Spiežu pats sevi smieklos
    Ai, bailes, bailes, ai, nāves bailes / Kājstarpī asti žmiedz…’

    http://www.youtube.com/watch?v=iEmptvyNc_o

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 08.09.2012. 13.47

——-
‘(..)Vai nu viņam nav ieaudzināts, ka sabiedriskajā telpā Latvijā jārunā latviski, vai arī viņam tajā divvalodīgajā skolā nav iemācīta latviešu valoda, vai arī viņš ir iemācījies, ka Latvijā runā krieviski. Lūk, šī ir sava veida spēles noteikumu neatzīšana.’
=============================================================================
Lūk, šī ir svarīga raksta vieta – to vajag izlasīt, pārlasīt un pārdomāt.
Par ‘spēles noteikumu’ neievērošanu jau pat mūsu senču senčus kaunināja lielais draugs un aizstāvis G.Merķelis – kā tā drīkst, ‘nest bez atļaujas no muižkunga klēts cibiņu ar graudiem?!’
Par reālo situāciju (valdošo patvaļu) pēc pri(h)vatizācijas, denacionalizācija, ‘šoka reformām’ un t.s. konsolidācijas vajag Valsts kontroles interneta mājaslapas sadaļā ‘Revīziju rezultāti’ palasīt – galvenās kontrolieres runas paklausīties. Švaki, ļoti švaki ar to ‘spēles noteikumu’ ievērošanu iet pašiem ‘spēles noteikumu’ rakstītājiem:

‘ Bijusī Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētāja un Tautas partijas deputāte Vineta Muižniece, iespējams, parlamenta darbības laikā viltojusi komisijas sēdes protokolu, lai kavētu grozījumus Krimināllikumā, kas saistīti ar partiju nelikumīgu finansēšanu. ‘

http://www.ir.lv/2012/9/7/muizniece-tiesa-nespej-izskaidrot-ka-tapis-nepareizais-protokols

+2
-2
Atbildēt

0

Sandris Maziks 08.09.2012. 13.34

+5
0
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 08.09.2012. 12.38

——-
(..)Baltvācietis Pauls Šīmans pēc Pirmā pasaules kara, kad baltvācieši no 700 gadu valdošās šķiras bija pārtapuši par minoritāti, nodefinēja mazākumtautības politikas pamatus, kas balstīti uz kultūras un reliģijas autonomiju. Īstenībā mazākumtautībām ir savi likumi – jāspēlē pēc noteikumiem.
==============================================================================
Baltvācietis nodefinēja, latviešu Vadonis ‘pār-definēja’ – nacionālās politikas galarezultāts, diemžēl, bija negatīvs:’vācu aizbraukšana ir liels zaudējums Latvijai visās jomās’ J.Lapiņš (‘Baltvācu pastarā diena’. Sējējs, 1939.g. decembris)

Ak, ja tie gudrie likumu rakstītāji leviti un grūtupi savus gudros likumus rakstot būtu 1990-o gadu sākumā balstījušies uz zinātniskām atziņām, tad 4.maija republikas 22.gadskārtā nebūtu jāsacer ‘re-emigrācijas’ plāni un akadēmiķu skarbās atziņas par neticību (neuzticību) valstij jālasa:
‘ 20. gadsimta 40. gados apmēram 150 tūkstoši cilvēku aizbrauca projām, bēgot no represīvā padomju režīma, savukārt tagad divas reizes vairāk iedzīvotāju ir aizbraukuši, jo netic savai valstij. Un tas jau ir traģiski!’
 Jānis Stradiņš

http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=318464%3Ajnis-stradi&catid=76%3Adienas-citts&Itemid=302

+3
-2
Atbildēt

0

dro 08.09.2012. 09.57

    Signija Aizpuriete > dro 08.09.2012. 10.37

    ——-
    Profesore: Mums jāsazinās vienā valodā.
    Viņa tekoši runā piecās valodās – latviešu, angļu, vācu, franču un zviedru.
    ==============================================================================
    Pilnībā piekrītu – visiem jāmācās svešvalodas, mums un viņiem jāsazinās vienā valodā (dzimtajā). Tikai tā:
    «Arī nākotnē ar krieviski runājošiem bērniem es nekautrēšos runāt krieviski. Ja kāds uzskata, ka tas ir pārkāpums, var droši vērsties jebkurā viņam tīkamā struktūrā vai iestādē,» sacīja Ušakovs, komentējot Rīgas domes opozīcijas pārmetumus par šādu viņa rīcību.(..)
    jo 3.septembrī, Zinību dienas pasākuma laikā, kādā no Rīgas skolām viņš klātesošos skolēnus, pedagogus un vecākus uzrunājis krievu valodā.
    (..)jo, pēc viņa domām, šāda rīcība bijusi pilnīgi loģiska un dabiska.’

    http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/435188-usakovs_netaisnosies_par_1septembra_uzrunu_krievu_valoda

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 08.09.2012. 11.17

    lno
    Daudziem nav skaidrs, no kurienes radušies krievi, ja vēl pirms 500 gadiem nekas par tiem vēl nevēstīja. Iemacies krievu valodu, pieņem “pareizo” ticību, esi verdziski padevīgs un iztapīgs, pazaudē savas saknes un seju, esi bez sava viedokļa un būsi savējais. Nemaz nav būtiska izcelšanās, esi kaut nēģeris, kā Puškins.
    Kurbanhanovs, ir tipisks piemērs.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > dro 08.09.2012. 11.33

    lno –

    It kā nekā precīzi vārdos izsakāma.. bet video man šķiet, raksturo “Saskaņas centra” darboņu un vēlētāju mentalitāti – paklausīgā, klusējoši piekrītošā, vadoņus bez ierunām atzīstošā mentalitāte. Tā, kas spilgti bija redzama pagājušo vēlēšanu naktī – kad TV3 žurnālisti atklāja, ka visiem zināmā SC pulcēšanās vieta bija tikai rūpīgi izveidota butaforija, bet īstajai vietai žurnālisti nevarēja tikt tuvāk par 50 metriem, jo tos atbīdīja saimniekiem paklausīgi, neko nerunājoši, melnā tērpti sargi.

    Vai es kļūdos? Man šķiet, ka latviešu partijām piederīgie un latvieši caurmērā tomēr ir brīvdomīgāki. Atcerēsimies, piemēram, dīvainīti Armandu Strazdu (nav svarīgi, ka latvietis), ko bez ceremonijām izslēdza no SC par to, ka tas nesankcionēti bija sarunājies ar citām partijām piederīgajiem. Pēc kāda laika viņu atkal uzņēma un tad atkal izslēdza, bet man īpaši raksturīga šķita tā pirmā reize – tieši KĀ notika tā izslēgšana.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 08.09.2012. 07.45

super_e-y-e
Tas pats marštuttaksometros, latviešu šoferiem arvien vairāk patīk klausīties kanālu “Krievu radio hiti”.

Nezinu nevienu krievu, kurš, kaut nedaudz pacēlies virs šarikova līmenim, klausītos krievu popsu. Tas taču degradē vēl vairāk kā alkohols un narkotikas.
Šitie klausās.
http://ipvnews.org/stump/articles/ar059/images/001.jpg

+10
-1
Atbildēt

3

ievuliitis 08.09.2012. 00.08

Divi stāstiņi “iz dzīves”. Stāvu rindā pēc dārzeņiem un priekšāstāvošā pircēja jautā pārdevējam: “А это не латышские помидоры? Я не хочу ничего покупать у латышей,” – un turpina pantiņu par to, cik slikti ir latvieši. Uz ko saņem tādu atbildi: “Вы знаете, я белорус, но вырастил я их на латышской земле. Так что наверно всё-таки эти помидоры будут латышские”. Un nolasa lekciju par savstarpēju cieņu. Kā par brīnumu tomātus vecene tomēr nopirka. Laikam bija apstulbusi.
Staigājam pa Vecrīgu ar mikrofonu un uzbāžamies ļaudīm: “Labdien, Vācijas radio. Drīkst Jums uzdot vienu jautājumu?” Uz ko viens personāžs aizkaitinātā tonī man paziņo: “Я по латышски не говорю!”. Uzgriežu muguru un izmetu: “Тогда нас не интересует Ваше мнение”. Un dzirdu aiz muguras diezgan tekoši izteiktu: “Labi, labi! Ko Jūs gribējāt zināt?”

+11
-1
Atbildēt

11

    Signija Aizpuriete > ievuliitis 08.09.2012. 00.34

    ——betijacelmale (..)
    Uzgriežu muguru un izmetu: “Тогда нас не интересует Ваше мнение”.
    ==============================================================================
    ….un tieši acīs skatoties cienītajai neviens dzimtajā valodā neteica:

    “(..)pa galvu vajag, ja. Ilgi neesat sisti, ja…” – ?

    http://nra.lv/latvija/78965-prezidents-berzins-rupji-piedraud-televizijas-operatoram-sadot-pa-galvu.htm

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 08.09.2012. 00.58

    Dažam labam piektdienas vakarā pārsteidzošas asociācijas uzpeld. Nez kā iespaidā?

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > ievuliitis 08.09.2012. 01.01

    “betijacelmale”

    – Jūsu komentāri atstāj graujošu iespaidu, jo tos raksta cilvēks ar salauztu raksturu. Jūs it kā cenšaties pieglaimoties latviešu nacionālisma pūķim. Es, piemēram, praktiski nekad neesmu sastapis tādus krievu (krievvalodīgus) personāžus, kurus jūs parasti aprakstāt. Jūs cenšaties pierādīt nepierādāmo, un tas viss rodas no tā, ka pati neesat pastāvīgs cilvēks ar pašcieņu.

    Es, piemēram, kad apmeklēju tirgu, nekad nepērku no pārdevējām, kas stūrgalvīgi runā man pretī latviski uz manu krievisko uzrunu. Pavirzos malā un tad nopērku to pašu preci no krievu pārdevējām vai vārdu sakot tādām, kas man atbild krievu valodā. Pamanīju, ka daudzas latvietes tirgū klausās krievu raidstacijas, un viņām patīk. Tas pats marštuttaksometros, latviešu šoferiem arvien vairāk patīk klausīties kanālu “Krievu radio hiti”.

    +1
    -10
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 08.09.2012. 02.30

    Turpinot jūsu domu gājienu, var ar pilnu pārliecību apgalvot, ka Zeme ir plakana, nekustīga un nemaz negriežas ap Sauli, jo jums nav gadījies to pieredzēt.
    :D

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ievuliitis 08.09.2012. 10.44

    ——–
    Ar 100%-īgu pārliecību! Vai tad skolās tagad 1. klasē nemāca liberālistu/libretistu pātarus no viņu bībeles ‘The World Is Flat’ (Thomas L.Friedman)-?

    http://www.thomaslfriedman.com/bookshelf/the-world-is-flat

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > ievuliitis 08.09.2012. 11.15

    Betija Ceļmale:
    Staigājam pa Vecrīgu ar mikrofonu un uzbāžamies ļaudīm: “Labdien, Vācijas radio. Drīkst Jums uzdot vienu jautājumu?” Uz ko viens personāžs aizkaitinātā tonī man paziņo: “Я по латышски не говорю!”. Uzgriežu muguru un izmetu: “Тогда нас не интересует Ваше мнение”.
    ================================
    Mudinājumi žurnālistiem izturēties šādi atskanējuši ne vienu reizi vien. Ja nemaldos, pāris reižu to rosināja, piemēram. Inese Vaidere. Parasti mudinātājus ignorē vai aprej, un tā tas viss turpinās – TV, radio un avīžu latviešu žurnālisti ir neizvēlīgi un pakļāvīgi.
    Protams, lai attaisnotu savu gļēvumu, viņiem ir “neapgāžams arguments” – viņi atspoguļojot realitāti, kāda tā ir.:)

    Paldies, ka rīkojāties tādā veidā!
    (Tikai varbūt nemaz nav nepieciešams krieviski izrunāt pat to vienu frāzi:))

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 08.09.2012. 15.24

    Haris “Tikai varbūt nemaz nav nepieciešams krieviski izrunāt pat to vienu frāzi:))”
    Droši vien, bet tik ļoti gribas lai saprot, ka prātā vājo un šovinistu viedoklis (kas bieži vien ir apvienots vienā personā) nevienu neinteresē.:)) Esmu gatava arī pa zilbēm to noskaitīt.
    Vēl spilgs piemērs, es pirms divām dienām biju patiesi iepriecināta, ieraugot divus tipus ar platām – cm trīs – Jura bantēm pie krūts. Sākumā gan saviebos, bet vēlāk nozēloju, ka nepaspēju nogotografēt. Pirmais, ko ievēroju – trenūzenes ar izstaipītiem ceļgaliem, neesmu tieši tādas redzējusi kopš deviņdesmitiem. Tātad “viesmākslinieki”. Un sejas… Ja es rīkotu antikampaņu es tādus – slīpām pierēm, ar skaidri redzamām debilitātes pazīmēm sūtītu staigāt pa Rīgas ielām. Perfekta ilustrācija tai sabiedrībai:))

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ievuliitis 08.09.2012. 21.19

    ..pārsteidzošas asociācijas uzpeld. Nez kā iespaidā?
    ________________________
    kiborgu- Zinovjeva un Kameņeva?

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Egitazz > ievuliitis 08.09.2012. 23.29

    jā, ar katru reizi piemēri fantastiskāki un fantastiskāki:))) pat interesanti paliek, kādi piemēri būs nākamnedēļ

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 09.09.2012. 09.46

    Kas no rakstītā jums šķiet neticams – kretīni trenuškās, apkārušies ar Jura lentītiem vai baltkrievs – Latvijas patriots? Ceru, ka neapšaubāt faktu, ka daudzi, kas pārvalda latviešu valodu, atsakās to lietot saziņā? Vai jums šķiet neticami, ka kāds uzradās, kas noliek tādu pie vietas?

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ievuliitis 09.09.2012. 23.27

    ——-betijacelmale Kas no rakstītā jums šķiet neticams – ……
    ==============================================================================
    Skatīšanās/domāšanas ‘leņķis’ – , jo pagriežot to smadzeņu rievu vismaz par 45-iem grādiem, var skatam/apziņai pavērsties gluži cita aina:

    ‘ – Vai Lindermans ir krievs? Kāpēc jums jāklausās viņš? Man ir citas autoritātes, kuru garaspēks sniedzas pāri laikam un robežām: Vernadskis, Rērihs, Bulgakovs, Buņins, Solžeņicins, mani paša kolēģi Krievijā. Un tagad arī pa pilnam gaišu personību, kaut vai tā pati Valērija Novodvorska…’

    Jānis Streičs,Latvijas Zinātņu akadēmijas Goda locekls, Triju Zvaigžņu ordeņa komandieris, kinorežisors

    http://nra.lv/latvija/68426-janis-streics-vaina-nav-latgale-vaina-ir-riga.htm?cp=2

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

reksa 07.09.2012. 22.10

Profesore visu pareizi saka.

(1) Satversmē ir noteikts, ka latviešu valoda ir valsts valoda.
Visās valsts iestādēs jālieto latviešu valoda.
Valsts skolas ir valsts iestādes, līdz ar to arī skolās ir jālieto tikai latviešu valoda.

(2) Ja ir bijusi rusifikācija, ir jābūt arī derusifikācijai.
Jāpieņem konstitucionāls Rusifikācijas seku likvidēšanas likums.
Tad attiecīgi jāgroza jebkuŗš likums, kas kaut mazliet ir pretrunā ar šo likumu.

+11
-1
Atbildēt

1

dro 07.09.2012. 21.26

Lai kā man nepatiktu krievžīdu un krievlatviešu suga, tomār jāatzīst, ka viņi ir daudz gudrāki par mātuškas valodā rejošajiem sovokiem, kuri ļauj paratizēt pirmajiem uz viņu naida un stulbuma:)

+8
-2
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > dro 07.09.2012. 21.49

    ——-
    ‘(..)Piemēram, Melburnā, kur es dzīvoju, ir vislielākā grieķu koncentrācija ārpus Grieķijas. Tur ir vesels kvartāls, kur visu grieķisko var dabūt, bet bērni iet austrāliešu skolās.’
    ==============================================================================
    ‘Mātuškas’ Krievijas pārstāvji 200 gadu laikā Latvijā nepaveica to, ko ‘Miglainās Albionas’ kolonizatori Austrālijā. Tagad gribot-negribot nākas atzīt gadsimtu garumā nodarīto Austrālijas pamatiedzīvotājiem:

    ‘ Austrālijas premjere Džūlija Gilarda paziņojusi par valdības plānu sarīkot referendumu par grozījumiem konstitūcijā, saskaņā ar kuriem aborigēni oficiāli tiktu atzīti par Zaļā kontinenta pirmiedzīvotājiem.(..)
    Reuters atgādina, ka pirms trim gadiem Dž. Gilardas priekštecis premjera amatā Kevins Rads pirmo reizi atvainojās aborigēniem par visām pārestībām, kas tiem nodarītas kopš 1788. gada, kad sākās balto cilvēku ieceļošana. Tikai 1967. gadā austrālieši referendumā nobalsoja par to, lai aborigēnus vispār atzītu par valsts iedzīvotājiem. Oficiālā statistika liecina, ka aborigēnu skaits valstī sarucis no vairāk nekā miljona cilvēkiem līdz 470 000 cilvēku (kopā Austrālijā ir 22 miljoni iedzīvotāju). Šīs cilvēku grupas vidū ir ļoti augsts slimību, bezdarba un likumpārkāpēju līmenis. Austrāliešu zinātnieki atzinuši, ka aborigēnu vīriešu vidējais dzīves ilgums ir par 11,5 gadiem mazāks nekā vidusmēra austrāliešu dzīves ilgums, bet aborigēnu sievietes dzīvo par 9,7 gadiem mazāk.’

    http://nra.lv/pasaule/34982-australija-balsos-par-aborigenu-atzisanu-par-kontinenta-pirmiedzivotajiem.htm

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dro 08.09.2012. 11.04

    “lno Lai kā man nepatiktu krievžīdu un krievlatviešu suga”

    – Nu lūk, kādi jūs esat fašisti. Let’s speak English. I have been meaned and pointed out your nazi views and the vulgar Latvians objected me. But I am right, am I not?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

Egitazz 07.09.2012. 20.42

neliels precizējums -publiski jārunā latviski arī krieviem savā starpā? Un vai pati autore ar saviem bērniem ārzemēs publiskajā telpā nerunāja latviski?

+3
-6
Atbildēt

4

    ilmisimo > Egitazz 07.09.2012. 21.08

    kolpants neliels precizējums -publiski jārunā latviski arī krieviem savā starpā?
    _______________

    Klopantiem publiski jārunā tikai ar klopiem, kolopoworotiem un kolobokiem. Un- vienīgi pantos. Vēlams- jambuos.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Egitazz > Egitazz 07.09.2012. 21.49

    lama
    у нас демократия, как вы будете говорить с клопами, ваше личное дело. Хотя, кажется, что вы больше общаетесь с тараканами..своими…

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > Egitazz 08.09.2012. 03.55

    в голове

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Egitazz 08.09.2012. 11.46

    fratara maniyaiy afuv˝y˝ yadiy vain˝miy hamiçiyam yaƒ˝ yadiy naiy vain˝miy

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Egitazz 07.09.2012. 20.11

Mani kolēģi no brīvdienām atgriezās un stāstīja, ka visu laiku kārtojuši māju vai ravējuši dārziņu, bet es bieži vien nakts vidū tikai biju atbraukusi no latviešu kopienas pasākumiem.
=====
stāvēja nesakārtots dārziņš?
un cik daudz latviešu palika un cik no viņu bērniem runā latviski?

+3
-8
Atbildēt

0

Egitazz 07.09.2012. 19.57

Autore kautrīgi piemirsa Somijas piemēru ar zviedru valodu.

Bet sāls jau pavisam citā, ko autore iespējams, nezina, bet citi komentētāji negrib atzīt – 20 gadus tika darīts viss, lai krievi justos šeit svešie. Un tagad ciniskās krokodilu asaras “nu kāpēc šie krievi tādi ir”

+1
-7
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > Egitazz 07.09.2012. 22.09

    kolpants
    Un tagad ciniskās krokodilu asaras “nu kāpēc šie krievi tādi ir”

    Krievu tūkstots gadus ilgā negatīvā selekcija, ko realizēja baznīca, cari, geņseki un tagad nobeigs Putins. Ar latviešiem šeit nav nekāda sakara. Tādi paši mēsli jūs esiet Igaunijā un Ukrainā.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 18.38

Es, piemēram (paldies Deivam) balsoju pret Latvijas neatkarību divās reizēs, aptaujā par Latvijas neatkarību un arī par PSRS saglabāšanu, abas bija 1991.gadā. Un nekad nesūkstos uz Latvijas valsti, jo es jau no sākta gala nīdu nacionālismu, un pret to cīnījos kaut vai ar saviem biļeteniem. Cita lieta ir tā saucamie “lohi”, kuri ticēja kaut kādiem muldoņām, kuri viņiem solījuši zelta kalnus un piena upes neatkarīgajā Latvijā. Es gan starp tādiem neesmu, jo jau pašā sākumā biju pretnacistiski un pretnacionalistiski noskaņots.

Jā, nacionālisms uz kādu laiku ir uzvarējis, bet tas nevar būt par ieganstu pesimismam! Cīnīsimies līdz galam, lai uzveiktu šo pūķi. Un tā arī būs.

+1
-7
Atbildēt

7

    Ja esi pretnacionālistiski noskaņots, tad jau esi pret krievu valodu Latvijā. Jo vēlme to uzspiest kaimiņvalstīm ir ekstrēms nacionālisms.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 19.40

    Kurš un ko jums uzspiež? Runa ir par ko citu jeb par maigu varu, ko vēlas jebkura lielvalsts, ASV vai, piem., Francija.

    Krieviijai ir ar ko lepoties, ar savu seno kultūru. Starp citu, latviešu vārds “lepoties” ir no slāvu vārda лепота vai ляпота, otrā burta vietā cara laikā bija burts ижица, un tā izrunājama starp “e” un mīksto “a”. Tas vēlreiz apliecina apgalvojuma patiesumu, ka Krievijai ir ar ko lepoties, un ka tā pieder pie senākās kultūras.

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 19.42

    Stājies Zuargusa partijā.
    Dabūsi jaunu aci. No pudeļi stikla un ar gosstrax štempeli.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 20.06

    super_e-y-e
    Krieviijai ir ar ko lepoties, ar savu seno kultūru.

    Kad Eiropā jau 500 gadus attīstījās glezniecība, literatūra, mūzika un zinātne, krieviem kā akmens kaklā bija tikai viņu tumsonīgā reliģija, ko viņiem borēja smirdošie popi – alkaholiķi.
    Tas ir visas krievu nožēlojamās eksistences pamats.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 20.10

    super_e-y-e
    Starp citu, latviešu vārds “lepoties” ir no slāvu vārda лепота vai ляпота

    Работать – рабствовать
    Рабеноk – krieva-verga bērns
    Рабеть – normāls krieva-verga dvēseles stāvoklis.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 20.37

    “Рабеть”, такого слова нет, но есть “робеть”. Вынужден вам сказать, что значение слов меняется и происходит так называемая деривация значения, например, старославянский “голубь” у предков латышей превратился в “гулбиса”, то есть в “лебедя”.

    Вот вам еще одна версия про “ребёнка”:

    “Раб. В русском языке слово раб и ребенок происходят от одного корня, исходной формой которого было *orbe. Так, например, в древнеиндийском arbhas означает маленький, мальчик.
    Современное значение слова раб могло возникнуть из значения сирота исходного корня, поскольку сиротам принятым в семью обычно поручают самую тяжелую работу. Более того, по свидетельствам Прокопия Кесарийского, славяне не мстят врагам, попавшим в плен, недолго задерживая их у себя, и обычно предлагают им либо за выкуп уйти к себе на родину, либо остаться жить среди славян на положении свободных людей. То есть фактически к пленным славяне относились как к несовершеннолетним детям” http://korneslov.ru/publ/20-1-0-232

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 22.22

    super_e-y-e:
    Cīnīsimies līdz galam, lai uzveiktu šo pūķi.
    ==================================
    Ha-ha-haa! Ik palaikam Jūs izmetat šādas pērles, bet iekarsušie letiņi tās nemana un joprojām Jūs aplaimo ar mīnusiem. :)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Timurs Čuntonovs 07.09.2012. 17.57

Paldies par interviju. Tas ir kā skaidra ūdens malks, kad šobrīd jāskatās, piemēram, pēdējais raidījums “Sastrēgumstunda”, kurā latviski runājoši 40 gadus veci krievu vīrieši pauž ar visu savu ķermeni, cik viņi ir “abižoti” Latvijā. Jā, nu it kā jau prieks, ka krievu “mužikus” spēka gados tā nomāc latviešu spēks, ka viņiem jāpievienojas ždanok- un ļindermanveidīgajiem.

+8
-1
Atbildēt

2

    dace_roze_lmt_lv > Timurs Čuntonovs 07.09.2012. 18.29

    Tie maldīgie priekšstati, tie mužiki nereprezentē krievu kopienu. Jo krievu kopiena nav tikai etniskie krievi, bet visi, kas domā krievu valodā, un mums ir daudz īsto cīnītāju, kas nesūkstās, piem., Vladimirs Lindermans, Žeņa Osipovs, arī profesori Sergejs Kruks un Vladimira Lindermana cīņu biedrs LU mācībspēks Andrejs Berdņikovs.

    Cita lieta, ka latvieši, kas strādā žurnālistikā, parasti ir tādi vaimanoloģijas meistari, kuriem patīk sazināties ar sev līdzīgajiem, tāpēc viņi nekad neaicinās pie sevis uz raidījumu cīnītājus Lindermanu, Petropavlovski vai Illarionu Girsu.

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    Timurs Čuntonovs > Timurs Čuntonovs 07.09.2012. 19.41

    Jūs Ļindermanu uzskatāt par cīnītāju? Jūs esat atradis sev pūķi “nacionālismu”. Ja gribat kā mazs puisītis cīnīties ar savu pūķi – uz priekšu! Bet tomēr ietiektu Jums uzmanīgi ieskatīties Ļindermana sejā – vai tiešām tur ir kāda atblāzma no cīnītāja saredzama? Tas ir tikai plānā galdiņa urbējs, kas iemācījies gūt sev labumu, izmantojot valsts likumdošanu (TURKLĀT VALSTS UN ZEMES, KURU VIŅŠ NEMĪL UN NECIENA).

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

Helmuts Jauja 07.09.2012. 17.39

Ļoti patika profesores nodalījums par minoritāšu uzvedības kodeksu publiskajā telpā – vārds vietā! Tātad sagaidām cieņu pret valsts valodu, kur tas pienākas. Bet cieņa nekad nav vienpusējs process, mani dārgie latvieši. Par to kā veicināt šo minoritātes uzvedības kodeksu – jo vairāk gānīsimies un būsim aroganti, saukāsim arī normālus cilvēkus par okupantiem etniskās piederības pēc vien, jo švakāk mums šajā jautājumā klāsies.

+3
-5
Atbildēt

0

ilmisimo 07.09.2012. 16.44

super_e-y-e , KRUSTTEVS ..
___________________
Kā viena dvēsele un vienas miesas?

+6
-3
Atbildēt

0

janazakovica 07.09.2012. 16.34

ari t.s. profesore un zurnaliste var dzivot uz latviesu LETAA nacionalisma planetas..

+2
-9
Atbildēt

0

dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 16.28

Šī intervija tāda bezatbildīga papļāpāšanās tīri latviskā garā. Ja autore būtu atbildīga, viņa uzaicinātu uz sarunu divas puses, kopā ar šo sievieti lai būtu, piemēram, profesors un nepilsonis Sergejs Kruks. Tas ir pirmkārt.
Otrkārt. Latvija nav nekāda vienvalodīga valsts. Tā nav nekāda Zviedrija vai Vācija, tā drīzāk ir Kanāda, Šveice vai Beļģija. Pie tam, jāatzīst, ka gan latvieši, gan krievi politiskās pieredzes ziņā daudz zemākās tautas, nekā zviedri vai vācieši, jo abas tautas nav tendētas uz sarunām, bet drīzāk uz piespiešanu, tas it īpaši raksturīgs latviešiem, tieši tāpēc arī Saeimā netiek ņemti vērā opozīcijas viedokļi, vienalga, vai tā opozīcija ir krieviska vai latviska. Latvieši ārkārtīgi ksenofobiska un nekulturāla kopa. Krieviem salīdzinājumā ar latviešiem vismaz ir sena kultūra, grāmatas krievu valodā ir rakstītas vēl 8. gadsimtā. Bet latviešiem patīk sev melot, iestāstot sev, ka viņi esot labāki un kulturālāki par krieviem, ka Latvijas krievi neesot krievi, bet esot zemāki ļaudis, visu tu prasto fašistisko sortimentu atražo latvieši, ko viņiem vel Hebels ir iemācījis.
„Un tas pats Latvijā notiek ar krievu valodu – aizbraucot uz Maskavu, tu vairs nevari uzdoties par vietējo un iet muzejā par „vietējo cenām”.”
-Неправда. Был в Питере, был в Москве – никто за латыша не принимал. К тому же я знаю и латышей, которые успешно ходили в музеи по сниженным ценам, прикидываясь русскими. Tātad intervējamā atražo kādu pasaku, ko viņai ir iestāstījis kāds vietējais krievs (krieviete), lai viņai pieglaimotos. Jā, šī profesore ir vēl viena latviete, kas melo sev un ļaujas svešajiem meļiem.
„Ja es būtu krievs, es priecātos, ka tā notiek, jo krievu valoda kļūst par vienu dialektu bagātāka.”
– Atbildu tādā pašā garā: ja es būtu latvietis, es priecātos, ka latviešu valoda ir ietekmējama no cēlas un skaistas krievu valodas.
Profesore nemāk paskatīties uz situāciju ar krieva acīm. Viņa neder situācijas vērtējumam. Tāpat arī Dita Arāja, ja viņa būtu profesionāle, viņa aicinātu uz interviju uzreiz divus viesus, krievu un latvieti. Starp citu, to pašu bijušo Ēlertes padomnieku Berdņikovu. Bet latvieši to nedara, iesp., tāpēc, ka dziļi izjūtot savu nolemtību pazušanai no Zemes virsmas, arī nemēģina veidot dialogu, lai izdzīvotu. Jo latvieši nav spējīgi uz vienalga ko piespiest krievus. To latvieši labi izjust, taču veidot attiecības nemēģina, saprotot, ka tik un tā nolemti pazušanai. Toties latvieši izvēlas melot sev un citiem.
„Ja process ieilgst, tad vai nu uzvar krievu valoda, un tad mums šeit būs „mazā Krievija”, vai valodas saplūst un veidojas jauna valoda, vai arī uzvar latviešu valoda, un tad mēs būsim saulītē.”
– Vēl viens apliecinājums profesores grūtgalvībai. Šo tekstu lasa arī krievi, un viņi domā: „OK. Tātad valodnieciski karosim tālāk, kurš kuru. No problem. Krievija uzvarēja tatārus, uzvarēja frančus 1812.gadā, uzvarēja vāciešus 1945.gadā. Mums uzvarēt ir ierasti. Tad OK.”
„Tur nav tik daudz jābalansē, bet vienkārši jāpieņem stingrāka nostāja.”
– No problem. Voloģa Lindermans un Žeņa Osipovs jums parādīs vēl stingrāku un cietāku krievu nostāju. Un Voloģa Putins arī.
„Frančiem ir sakāmvārds – visu saprast nozīmē visu piedot. Lūk, tie, kas mācās krievvalodīgajās skolās, bieži nesaprot latviešus. Ja Latvijā būtu situācija, ka cilvēka tautību nevar identificēt pēc viņa izturēšanās un runas veida, tad varētu apgalvot, ka Latvijā ir izzudusi diskriminācija. Asimilācija nav pārtautošanās. Šis vārds ir cēlies no latīņu vārda „simil” – „līdzīgs”. Ir jālīdzinās pamattautai.”
– Vārdu sakot, negudra. Atbildam: pamattauta ir krievi, jo sākumā Latvijā bija parādījusies krievu valoda, un tikai pēc tam tapa latviešu valoda. Latviešu valoda tomēr tapa kopa ar jaunlatviešiem 19.gadsimtā, bet krievu tirgoņi sēdēja tur, kur ir Saeima, vēl 13.gadsimtā, nemaz jau nerunājot par Pētera Pirmā varonīgo Latvijas teritorijas pievienošanos un apkulturēšanos 18.gadsimtā.
„Cilvēks var būt jebkādas tautības, bet viņam ir jāievēro šīs zemes Satversme.”
– Satversme nav Dieva baušļi, to var un vajag mainīt.
„ Ir jāsaprot, ka visiem iedzīvotājiem ir jābūt lojāliem Latvijai.”
– Krievi lojāli krievu Latvijai, latviešu Latvija viņiem r…, un otrādi.
Kopējais priekšstats, ka kādu labu speciālisti, bet negudru un neinteliģentu sievieti intervē it kā gudra un inteliģenta, bet sliņķa sieviete.

+1
-12
Atbildēt

14

    Signija Aizpuriete > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 16.36

    ——

    Ja mītus vēlas kliedēt, tad nevajag garus tekstus rakstīt / Короче, Склифосовский:

    http://www.youtube.com/watch?v=A5EVKIMmC8A

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Agnese Lešinska > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 18.37

    Es saprotu histēriju, bet Lindermana mīts par latviešu valodu, ko radījuši Jaunlatvieši – tas gan ir mīlīgi. Neslikts projekts, ar diviem miljoniem valodas lietotāju. Visi mūsdienu interneta mediju eksperti iet nošauties aiz nepilnvērtības sajūtas. Vēl tikai atlicis paziņot, ka Rīgu ir dibinājis Dolgarukijs. Da, ko tur Rīgu… Londonu!

    Paldies komentētājam. Turpiniet pētīt materiālus par Arktogeju.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 19.20

    Lai kādu datumu jūs paņemtu par atskaiti latviešu nācijai, tik un tā sanāks, ka krievi Latvijā bija parādījušies daudz senāk.

    Ko? Vēlaties pastoru Glīku? Bet Glīka bībeles tulkojums pilns ar vāciskumiem, tātad tā nav īsti latviešu valoda; turklāt tik un tā krievi bija Latvijā jau 13. gadsimtā, un par krievu tirgoņu slobodu jeb rajonu tur, kur šobrīd ir Saeimā, jūs variet nolasīt Latvijas intstitūta mājas lapā. Pie tam Gliks bijā tajā laikā, kad latviešu vēl nebija, bet joprojām līdzi dažās teritorijās dzīvoja kurši, sēli un latgaļi, nemaz jau nerunājot par somu grupas līviem. Un Glīks bija Pētera Pirmā laika biedrs, jo Glīka audžu meita kļuva par Pētera Pirmā sievu.

    19.gadsimtā vēl bija latviešu ciltis, kas runāja atšķirīgās valodās, tā ka tik tiešām, latviešu valoda īsti ir parādījusies 19.gadsimtā līdzi ar jaunlatviešiem, kuri to valodiņu nu ir izdomājuši.

    Bet krievu valoda kā valsts valoda iegājusi Latvijā kopā ar Pēteri Pirmo jeb 18.gadsimta pašā sākumā, ja nemaldos, tad 1701.gadā.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 19.40

    pētīt materiālus par Arktogeju.
    __________________________

    Arktogeja- teiksmaina zeme tālu Mārrutkuos, no kuras nāk wurdalaki ar polifēmu sejām un līdzīgi parageji.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Timurs Čuntonovs > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 19.50

    Jā, un paldies Glikam, ka viņš dibināja latviešu skolas Vidzemē un pirmais iztulkoja Bībeli latviešu valodā. Un Alūksnē Gliks tiek ļoti godāts. Lielā Ziemeļu kara laikā, pēc Alūksnes ieņemšanas, krievu militārā vadība Gliku izveda uz Krieviju, Maskavu.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 19.57

    super_e-y-e
    Krievija uzvarēja tatārus, uzvarēja frančus 1812.gadā, uzvarēja vāciešus 1945.gadā. Mums uzvarēt ir ierasti.

    Krievija izraisīja WWI un samaksāja. Smirdošā cara ģimene tika sodīta ar nāvi, krievija zaudēja Somiju, Baltiju, Poliju un Besarābiju, ar nāvi tika sodīta garīdzniecība, virsniecība un muižniecība. Inteliģence, kas paglābās nomuka uz Rietumiem. Krievs saņēma pilsoņu karu.

    Tas viss vēl desmitkārtīgā apmērā krievijai stāv priekšā par WWII. Tas ir krievu pasaules gals.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 20.00

    super_e-y-e

    Bet krievu valoda kā valsts valoda iegājusi Latvijā kopā ar Pēteri Pirmo jeb 18.gadsimta pašā sākumā, ja nemaldos, tad 1701.gadā.

    Pirms Lomonosova tādas krievu valodas vispār nebija, vergi runāja dažādās mēlēs.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 20.22

    Es lasu Bībeles fragmentus senkrievu valodā, kuri uzrakstīti 8. vai 9. gadsimtā, un tos saprotu. Es lasu Lietuvas kņazistes statūtus, kuri formulēti 16. gadsimtā senkrievu valodā, un arī tos es saprotu.

    Tā ka nevajag te bezatbildīgi d*st tīri latviskā garā.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 22.04

    super_e-y-e
    Senkrievu valodai ir 250 gadu. Tūkustots gadu un nedaudz vairāk, tā ir senslāvu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > dace_roze_lmt_lv 07.09.2012. 23.56

    Atkal @eye
    Ne krievu valodai būs valdīt pār pasauli. Kaukāzs apēdīs Krieviju saldajā. Angļu valodai zudīs pamats, kad pasaulē situāciju vairāk ietekmēs Ķīna un Indija. Tas redzami notiek ik pēc 1000 gadiem – aziāti un afrikāņi ienāk Eiropā, likvidē vietējo kultūru (no tās šo to aizņemoties) un sāk taisīt paši savu – indoeiropisko. Kam interesē, lai papēta seno tautu ceļus pēc
    Romas impērijas sabrukuma, un agrāk.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Anete Lukstiņa > dace_roze_lmt_lv 08.09.2012. 02.44

    Pirmā droši zināmā grāmata latviski ir drukāta 1585. gadā. Bet, pirmā latviešu valodas ābece izdota 1782. gadā.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 09.09.2012. 12.43

    “articulus100. super_e-y-e
    Senkrievu valodai ir 250 gadu. Tūkustots gadu un nedaudz vairāk, tā ir senslāvu.”

    – Вот именно поэтому я и говорю, что русские должны говорить и писать по-русски, чтобы не путаться в формулировках. Совершенно верно, Остромирово Евангелие написано на старославянском. Впредь не буду допускать этой ошибки, и буду общаться с вами по-русски во избежание недоразумений.

    Однако насчет древности старорусского языка вы ошиблись, будучи латышом.

    Вот правда:

    “Древнеру́сский язы́к — язык восточных славян в период примерно с VI по XIII—XIV века[2], общий предок белорусского, русского и украинского языков[3]”
    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B5%D1%80%D1%83%D1%81%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%B9_%D1%8F%D0%B7%D1%8B%D0%BA
    То есть древнерусскому языку не 250 лет, как вы сказали, а 15 веков.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    mārtiņš meiers_ > dace_roze_lmt_lv 10.09.2012. 02.28

    Terminology

    Scientists from each three East Slavic countries tend to treat Old East Slavic as the straight predecessor of their own language, so they name it accordingly.

    In Belarus: “Old Belarusian Language” (Belarusian: старажытнабеларуская мова)
    In Russia: “Old Russian Language” (Russian: древнерусский язык)
    In Ukraine: “Old Ukrainian Language” (Ukrainian: давньоукраїнська мова) or “Old Kyivan Language” (Ukrainian: давньокиївська мова) .

    In Belarusian and Ukrainian there is also a more neutral supranational term “Old Rus’ian language” (Belarusian: старажытнаруская мова, Ukrainian: давньоруська мова). The English equivalent is “Old Ruthenian language”.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Old_East_Slavic
    tb nevis senkrievu, bet senaustrumslāvu ;)

    There is some evidence to suggest the existence of a Balto-Slavic language group after the break-up of Proto-Indo-European, with the Slavic and Baltic languages splitting around the 10th century BC. However, some linguists: Meillet, Klimas, Zinkevičius oppose this view, providing arguments against a Balto-Slavic group, and explaining those similarities by one or several periods of close contacts. There exist a number of Baltic words that are similar to Sanskrit or Latin and which lack counterparts in Slavic languages. Latvian, Albanian, Slavic and Indo-Iranian languages are grouped as satem languages. While the possession of many archaic features is undeniable, the exact manner by which the Baltic languages have developed from the Proto-Indo-European language is not clear.

    According to some glottochronological speculations, the Eastern Baltic languages split from Western Baltic (or, perhaps, from the hypothetical proto-Baltic language) between 400 and 600. The differentiation between Lithuanian and Latvian started after 800, with a long period of being one language but different dialects. At a minimum, transitional dialects existed until the 14th century or 15th century, and perhaps as late as the 17th century.

    Latvian emerged as a distinct language in the 16th century, having evolved from Latgalian[citation needed] and assimilating Curonian, Semigallian and Selonian on the way. All of these belong to the Baltic language group.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Latvian_language

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Agnese Lešinska > dace_roze_lmt_lv 10.09.2012. 16.16

    Я русский бы выучил только за то, что им разговаривал Ленин.

    Ja jau 18. gadsimtā nebija latviešu, tad jau, šķiet, nekādu kultūru Pēteris I viņiem nevarēja būt nesis. Un Glika ģermānismus arī liksim mierā, citādi no visu varenās un bagātās sanāks svītrot kādu tatārismu, vai vēl sazin ko. Un, ja mēs te sāksim mērīsimies ar valodas lietotāju skaitu pasaulē, kas, acīmredzot, nozīmē, ka krievu valoda nav apdraudēta neatkarīgi no tā, kādā valodā runās mazītiņajā Latvijā, tad varbūt vispār varam uzreiz pāriet uz pasaules lielāko valodu un straujāk augošo ekonomiku?

    Tāpēc vēlreiz saku, nemeklēsim pierādījumus krievu valodas dievišķajai izcelsmei interpretējot vēstures faktus. Vēsture ir gana raiba, un tā turpinot vēl iebrauksiet kādā Atlantīdā. Krievu valoda, kā jebkura cita, ir tikai instruments, un tās lietošana neapliecina viena cilvēka pārākumu par kādu citu, kurš to nedara. Tāpēc būtu labi lepoties ar savām Nobela prēmijām, nevis svešām, mēģinot absurdi pierādīt, ka latviešu valodai nav pamata eksistēt zemes virsū.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Baiba Eglâja 07.09.2012. 16.18

Paldies Ditai un profesorei. Anekdotes rodas no dzīves, vai ne? Sarunājas divi latvieši, pienāk krievs, visi trīs turpina sarunāties krieviski.

+1
-1
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Baiba Eglâja 07.09.2012. 16.31

    ——-
    Turpina sarunāties ‘ķilķēnu un klimpu’ valodā – ja runa ir par anekdotēm ‘Saštukosim uz trijiem/ СООБРАЗИМ НА ТРОИХ…’
    (Анекдоты о пьяных/Anekdotes par dzērājiem).

    http://www.litmir.net/br/?b=137619

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > Baiba Eglâja 07.09.2012. 18.44

    “gunta_leona Paldies Ditai un profesorei. Anekdotes rodas no dzīves, vai ne? Sarunājas divi latvieši, pienāk krievs, visi trīs turpina sarunāties krieviski.”

    Sarunājas divi latvieši, pienāk anglis, visi trīs turpina sarunāties angliski.

    Sarunājas divi latvieši, pienāk vācieitis, visi trīs turpina sarunāties vāciski.

    Sarunājas divi latvieši, pienāk francūzis, visi trīs turpina sarunāties franciski.

    Sarunājas divi latvieši, pienāk papuass, visi trīs turpina sarunāties ar žestiem.

    Sarunājas divi latvieši, pienāk vēl viens latvietis, visi trīs turpina lamāt krievus par to, ka, kad sarunājas divi latvieši un pienāk krievs, visi trīs turpina sarunāties krieviski.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

ivetao2007 07.09.2012. 15.09

Kamēr nebūs slēgtas VISAS skolas okupantu[kuri nekad un nekur anav atvainojušies par savām noziedzībām] valodā, kamēr tiks slēgta kāda latviešu skola kaut maza, tikmēr Latvija ar ģinamo priekšgalā jau ar priekšējiem riteņiem ir aziatu – sovku impērijas purvā. Latvieši neaprata, kad bija saimniciska bankrota bedibeņa malā. Tagad nesaprot, ka ir civilizētas pasaules pamale, Krievijas vasaļvalsts ar uz tualetes papīra rakstītiem burtiem NATO un EU. Ļaujot sev kakāt uz galvas, ar šo papīrīti nevarēs noslaucīties.

+15
-4
Atbildēt

0

smurrisrenaars 07.09.2012. 15.01

Rasisti to negrib saprast, ka Latvijā jārunā latviski.

+19
-3
Atbildēt

0

kristaps_drone 07.09.2012. 14.31

Pirmām kārtām ir jābeidz jaukt galvu cilvēkiem, nepareizi lietojot terminu “mazākumtautība”. Pie mums krievvalodīgo masas nospiedošais vairākums nekādā gadījumā nav minoritāte, viņi ir okupanti (pensionētie padomju armijas militāristi, čekisti un viņu ģimenes locekļi), kolonisti, kas te ir nelikumīgi ieradušies krievu okupācijas laikā! Pa okupācijas gadiem un pēc neatkarības atgūšanas šie okupanti un kolonisti pieražoja pēctečus, kuri arī nepieder pie minoritātes! Minoritātes ir tā saujiņa krievu – kādi knapi 10%, kā arī pāris % lietuvieši, igauņi, poļi utt., kas šeit jau dzīvoja līdz 1940. gadam un viņu pēcteči! Okupantus, kolonistus un viņu pēctečus ir jāsauc īstajos vārdos, nevis par minoritāti! Kas attiecas uz krievu skolām – tas bija valdošo gļēvlatviešu noziegums, ka pēc neatkarības atgūšanas nenotika pāreja uz mācībām tikai valsts valodā!

+30
-7
Atbildēt

1

egils_krastins 07.09.2012. 14.28

Piekriitu katram profesores vaardam!
Lieliska intervija. Paldies!

+21
-1
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 07.09.2012. 13.01

——Profesore: Mums jāsazinās vienā valodā
==============================================================================
Vai nu ‘naudas valoda’ vai ‘dzimtā’ – cita varianta (izņ. kurlmēmo) miera laikos nav un nebūs (karu nepiesaucu):

http://www.youtube.com/watch?v=pMg_jfIOSFc

p.s.
‘Latvijas PSR pilsoņiem ir tiesības uz izglītību.(..)
garantējot iespēju mācīties skolā dzimtajā valodā; radot apstākļus pašizglītībai’ Latvijas PSR Konstitūcijas 43. pants

+2
-6
Atbildēt

0

janazakovica 07.09.2012. 12.24

diemzel latviesu valoda salidzinajuma ar krievu ir bauru-paganu primitiva un neattistita valoda..kuraa pat neko jedzigu pateikt nevar..tikai sarunaties kalpu galaa saimnieka majaa..

+3
-25
Atbildēt

10

    Jānis Jukna > janazakovica 07.09.2012. 12.29

    Tīrākās muļķības… Ja zina tikai pamatvārdu minimumu, tad neko jēdzīgu pateikt nepratīs nevienā valodā.

    +22
    -2
    Atbildēt

    0

    janazakovica > janazakovica 07.09.2012. 12.34

    termins ..tirakas mulkibas ari ir burtisks tulkojums no krievu val…mulkibas var but tiras..?

    +4
    -15
    Atbildēt

    0

    Jānis Jukna > janazakovica 07.09.2012. 12.42

    Protams. Vārdam “tīrs” ir ne tikai pamatnozīmes, bet vēl arī daudzas citas. “Tīrākās muļķības” – šajā savienojumā “tīrs” nozīmē – tāds, kurā izpaužas visas raksturīgākās īpašības. Tas, ka krievu valodā ir līdzīgi, nenozīmē, ka pārņemts no krievu val.

    +15
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > janazakovica 07.09.2012. 12.43

    >KRUSTTEVS
    Tavu latviešu valodu zinām.

    Varbūt turpmāk varētu tērgavot krieviski?

    Lai publika var izbaudīt.

    Ja to jau dari( ar citu “‘nosaukumu”)- tad atvainojos.

    +22
    -4
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > janazakovica 07.09.2012. 19.24

    “lama >KRUSTTEVS ”

    – Чего тебе надобно, старче?

    (чтобы не сказать не “старче”, а “сраче”).

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > janazakovica 07.09.2012. 19.48

    KRUSTTEVS
    diemzel latviesu valoda salidzinajuma ar krievu ir bauru-paganu

    Krievu, tā ir beztiesīgu tumsonīgu vergu valoda, speciāli, planētas viszemākās kārtas radījumiem mākslīgi veidota.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > janazakovica 07.09.2012. 20.18

    Toties krievu valodā runāja 21 Nobeļa prēmijas laureats, bet latviešim tādu nav ne viena.

    Turklāt krievu valoda ir starp piecām visizplatītākajām valodām pasaulē un ANO darba valoda. Kad Putins vai Medvedevs uzstājas no ANO tribīnes, viņi runā dzimtajā krievu valodā. Kad jūsu līderi uzstājas tājā pašā tribīnē, viņi runā, protams, nevis latviešu, bet angļu valodā.

    Un arī Merķele nerunā latviešu valodā, tomēr lieliski runā krievu valodā.

    Un arī Barakam Obamam meitu sauc Saša Nataša, nevis Ilze Mudīte.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > janazakovica 07.09.2012. 23.48

    Tad runā angliski, super eye! Tiem Nobeli vēl vairāk, progress vēl lielāks! Lai mirst s”da nacionālisms, nacionālboļsevismu un krievu šovinismu ieskaitot!
    Runāsim Angliski ;D

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > janazakovica 08.09.2012. 11.00

    Let us do it. I mean just the same Englsh language must become an interethnical communication tool between Russians and Latvians.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Malda > janazakovica 27.02.2014. 05.09

    Like it is in Estonia. And it works.

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 07.09.2012. 12.20

Ļoti pareiza doma – nevajag mācīties krievu valodu, būs vieglāk ar krieviem sarunāties latviski. :) Arī mani bērni nerunā krieviski un tādēļ runā ar krieviem latviski, vai sliktākajā gadījumā – angliski. Tad jau labāk papildus mācīties kādu Eiropas valodu, dzīvojam taču ES

+36
-5
Atbildēt

19

    Signija Aizpuriete > buchamona 07.09.2012. 12.32

    ——–
    Nevajag mācīties krievu valodu, lai Krievijas investīcijas Latvijā apgūst Latvijā dzīvojošie Krievijas pilsoņi, bet latviešiem jāturpina pamest sava valsts labākas dzīves meklējumos un jādodas uz Angliju, Īriju, ASV – ?
    Prātiņ, nāc mājās! Laiks taču apjēgt – dzīvojam Eiropas Savienībā, kurā gluži tāpat kā Krievijā valda naudas totalitārisms:

    ‘(..)Lai vai kā, nauda turpina lielos apjomos aizplūst no Krievijas, bet Latvija ir viena no tās saņēmējvalstīm – krievu investīciju skaits pie mums divos gados ir četrkāršojies.’

    Plāns B

    http://www.ir.lv/2012/8/15/plans-b-3

    +3
    -18
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 07.09.2012. 12.45

    Tur jau ir tas āķis, ka uzķerties uz Krievijas “investīciju” āķa LR ekonomikai būtu pašnāvība. Krievijas nauda nav brīva no politikas. Cik Tu vari nosaukt ” veiksmes stāstus” kuri ir “uzrakstīti” ar Krievijas naudu Latvijā? Palaid visas savas ” mašīnas” un apkopo datus:)

    Es Tev varu pēc atmiņas, ” uz sitiena” nosaukt pretējus stāstus – 4 banku bankroti ( Rīgas banka, Baltijas banka, Parex banka, Latvijas Banka), Brīvā viļņa šprotu skandāls Krievijā utt, gaļas trači, kurus regulēt spiesta ES – kas to visu var atcerēties.

    +26
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 07.09.2012. 12.58

    —–rinķī apkārt Tur jau ir tas āķis, ka uzķerties uz Krievijas “investīciju” āķa LR ekonomikai būtu pašnāvība. Krievijas nauda nav brīva no politikas. Cik Tu vari nosaukt ” veiksmes stāstus” kuri ir “uzrakstīti” ar Krievijas naudu Latvijā? Palaid visas savas ” mašīnas” un apkopo datus:)
    ==============================================================================
    ‘Palaist’ vajag smadzenes, lai APJĒGTU esošo globalizācijas/amerikanizācijas procesu. Nauda aizplūst no Krievijas – un nonāk Latvijā, jo gan Krievija, gan Latvija pēdējo divdesmit gadu amerikanizējas straujāk kā R-Eiropas valstis. ‘Mēs esam tuvāk nekā Šveice!’ – tas 1990-o gadu Parex mārketinga sauklis ir arī šodienas realitāte – un nekāda nacionālistu vāvuļošana nekad neapturēs naudas (kapitāla) brīvo kustību.

    +3
    -20
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 07.09.2012. 12.59

    Nulle. “Īsts latvietis” , ja viņš ir izvēlējies dzīvot ārpus Latvijas, vismaz B1 līmenī pārvaldīs tās savas mītnes zemes valodu, kurā viņš ir izvēlējies dzīvot, un neuzbāzīsies vietējiem ar savu vienīgo viņam zināmo svešvalodu – angļu,ja viņš piemēram dzīvo Norvēģijā, Zviedrijā, vai Vācijā. :)

    +20
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 07.09.2012. 13.00

    egde. Un kāds visam šitam, ko Tu te raksti ir sakars ar krievu valodu? :)

    +16
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 07.09.2012. 13.07

    ——-
    Mani interesē dzimtā valodā.

    +1
    -11
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 07.09.2012. 13.09

    Un kāpēc šī valdība nevar mainīt to likumu par tām uzturēšanās atļaujām, un noteik, ka tās dod nevis par 50000 lielu nekustamā īpašuma iegādi, bet gan par, vismaz, 10 darbavietām, vai kaut kā tā?
    Kaut, jāpiekrīt RA, ar tām Krievijas investīcijām tā šaubīgi ir, arī Lietuvai tur bija lielas ziepes, un tas nākotnē var būt šantāžas ierocis, pilnībā jau no tām atteikties diezin vai varēs, tad lai, vismaz, rada darbavietas.
    Mani sajūsmina, ka kas tur taisās aizklapēt to JV, kaut tas ir turpat puse no Jūrmalas biznesa ienākumiem, un kāda no tā jēga, ja turpat visa Jūrmala, un arī liela daļa no Rīgas, sen pieder krieviem?

    Un īsti nesaprotu, tad mums ir vai nav tā valsts programma pakāpeniskai pārejai uz izglītību tikai latviešu valodā, apmēram, kā igauņiem, kur tas viss notiek lēni un pakāpeniski, bet, neatvairāmi?
    Un, ja ir, tā konseveknti arī tiek īstenota?
    Vai arī vienā rāvienā uztaisīja to bilingvālo izglītību, un tālāk viss apstājies?

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 07.09.2012. 13.20

    nulle. Tu domā tieši tādās kategorijās, kā tas no PSRS sabraukušais ” lumpen – proletariāts,” kurš uzskata, ka viņam ir visas ” tiesības” ar latvieti Latvijā runāt krieviski.:)

    +29
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 07.09.2012. 13.54

    Skaidrs, ka viena oficiāla ES valoda būtu jāievieš, jādomā, angļu, un tas nekādi netraucētu zināt un runāt dzimtā valodā.
    Cita lieta, ka to nekad neizdarīs, tāda pārprasta patriotisma dēļ, pirmie nobļautos franči, utt.
    Un bilingvalā izglītība arī būtu jāievieš visās Latvijas skolās – latviešu un angļu valodā, tas strauji celtu absolventu konkurentspēju, cik zinu, daudzās valstīs kaut kas līdzīgs ir.

    +15
    -10
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 07.09.2012. 14.39

    ……..Jūlijs Daniševskis, 5. aprīli (23. 3.) laikrakstā „Sociāldemokrats” pamācīja tos, kas pirmā kārtā gribēja rūpēties par latviešu tautas nacionālajām interesēm:

    „Tagad nav patstāvīgas un pat gluži autonomas vislielākās valstis: asiņainajā kaŗā uzstājas stingri vienotas valstu koalīcijas… Vai latvju ‘darba tautai’ rūpēties vienīgi par sevi, neatkarīgi no tā procesa, kuŗš novērojams visā lielajā sabiedriskajā ārpasaulē?… Ne Latvija tagad pirmā vietā stādama, bet Eiropa. Izglābsim Eiropu, izglābta būs arī Latvija.”…
    http://zagarins.net/jg/jg58/JG58-62_Germanis.htm

    sveiciens Daniševska mazdēliem!

    idejas dzīvo!

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 07.09.2012. 14.52

    nulle…Jā par frančiem arī esmu dzirdējis.. .
    ____________________
    Par ko vēl esi dzirdējis? Vai tik tev nav absolūtā dzirde, pamēģini dziedāt:)

    +13
    -8
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 07.09.2012. 16.09

    >dzeris 49 un nulle bez numura

    Taisni vai žēl noraudzīties kā jūs te nabadziņi mocaities, tai vietējā šaurībā. ….

    Sirsniņas rautin raujas Eiropu, uz globālizēto Pasauli, kur varētu sprančiem Marseljēzu un vāczemniekiem Gott strafe England likt dziedāt englenderu mēlē!…bet te!….-nav kur albatrosiem, Daniševska mazdēliem izplēst spāŗnus….vislaik tik aste bluķī.

    +13
    -6
    Atbildēt

    0

    Helmuts Jauja > buchamona 07.09.2012. 17.22

    sasmējos! Ir jau laba doma par tām darbavietām. Man, savukārt, nāc prātā Malaizijā piedzīvotais pārsteigums. Tur iedzimtie ir malaji, bet ir 2 ļoti lielas etniskas minoritātes ķīnieši un indieši. Pašiem malajiem ir tik liela valsts protekcija gan daraba tirgū, gan izglītībā (budžeta vietas tikai malajiem, minoritātēm atvēl tikai pāris procentu studiju vietu utml.). Bet, ko domā, malaji ir tik kūtri, ka neskatoties uz visu to, nespēj konkurēt ar minoritāšu pārstāvjiem. Tad nu rodas jautājums – vai tā protekcija patiesībā nav “lāča pakalpojums”?! Būtu gan joki, ja paši uzstādītu sev prasības būt tik un tik ekonomiski vai sociāli aktīviem, lai varētu būt Latvijas valsts pilsoņi.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > buchamona 07.09.2012. 18.20

    “rinķī apkārt Ļoti pareiza doma – nevajag mācīties krievu valodu, būs vieglāk ar krieviem sarunāties latviski”

    Piekrītu, ar tādiem idiotiem, kā jūs esat, krieviem jāsazinās latviešu valodā.

    Bet ar normāliem latviešiem krieviem jārunā krievu valodā, jo tikai krievu valodā krievs var izteikties niansēti un pilnībā.

    Vai latvietis ir normāls vai idiots, uzreiz redzams pēc viņa uzvešanās. Ja viņš runā tikai latviski, tātad viņš ir idiots; bet ja viņš ar tevi runā krievu valodā, tātad tas ir īstais inteliģents un labi izglītotais — pat nevis latvietis, bet — CILVĒKS.

    Jo latvietis, krievs utt., tie nav īsti cilvēki, jo viņi ir ieciklējušies savās čaulās. Un tikai CILVĒKIEM nav svarīga valoda. Tādu daudz arī starp latviešiem, kas labprāt runā krievu valodā: akademiķis Stradiņš, profesors Viktors Kalnberzs, pat ārzemju latvieši, kuri brīvprātīgi iemācījušies šo cēlo valodu, Nils Muižnieks, Ilze Brand-Kehre. Ja jūs atbrauksiet uz visattālāko un vislatviskāko Latvijas vietu, arī tur vietējie latvieši labprāt runās ar jums krievu valodā, tātad īsta inteliģence piemīt ne tikai profesoriem un politoloģiem, bet arī parastajiem latviešiem.

    Savukārt prastums un vulgaritāte dzīvo arī starp tā saucamajiem “inteliģentiem”, piem., visprastākā sieviete ir it kā profesore Druviete, vai it kā politiķi Dzintars un Dobelis. Šo trijotni latvieši sauc par DDD: Druviete, Dzintars un Dobelis. Tātad trīs reizes “D”, jeb katrs no viņiem ir duraks kubā.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 07.09.2012. 19.38

    nulle
    Vai tavi debilie draudziņi, kas nevar nokārtot eksāmenus, lai tiktu pie Latvijas pilsonības, māk vēl kādu bez krievu?

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 07.09.2012. 19.42

    dzeris49
    dod nevis par 50000 lielu nekustamā īpašuma iegādi, bet gan par, vismaz, 10 darbavietām, vai kaut kā tā?

    Kādas “darbavietas”? Tik pat iluzoras, kā nauda par nekustamiem, vai akcijām. Jums, Zatlera faniem, katru dienu vajadzētu stāvēt pie viņa namdurvīm ar lūgumu atcelt uzturēšanās atļauju dalīšanu.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Egitazz > buchamona 07.09.2012. 20.27

    Latvijas Banka)
    =====
    Latvijas bankai ir slikti, jo arī jau tur ir krievu nauda?
    kas par Rīgas banku? domāta Rīgas Komercbanka? no kura laika riskanta darbība vērtspapīru tirgū ir krievu naudas vaina? tu paskat, droši vien ASV banku bankrotā arī krievu nauda vainīga, spāņu banku problēmās arī krievi vainīgi:)

    šprotu “skandālam” ir gauži vienkāršs izskaidrojums – Krievijā ir citas benzpirēna normas. padiskutēja un rezultātā atrada kompromisu – par nožēlu tiem, kas tā gribēja politiku “piešūt” šai lietai

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > buchamona 07.09.2012. 23.45

    actiņai
    Kāpēc tieši krieviski? Kārtīgiem cilvēkiem vienalga, kādā valodā runāt. Krievu valoda Latvijas teritorijā vienmēr ir bijusi uzspiesta. Tikai tad tā šeit dzīvo bez palīdzības, nu, Lindermaņa “sirdsapziņas” bruņiniekus neskaitot.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 08.09.2012. 10.19

    koplants. Deviņdesmito gadu sākumā bija tāda Rīgas banka, kura tā pat kā Baltijas banka un pēdējā šajā sarakstā – Parex savu kaklu nolauza Krievijas vērtspapīru tirgū. Latvijas Krājbanku viens Krievijas pilsonis vnk nozaga, šinī gadījumā runa ir par morāli, ar kādu nenākas sastapties ES :)

    Par Brīvo Vilni, cik atceros interviju ar viņu vadību, tad Krievijas tirgus viņus nostādīja uz pareizā ceļ – viņi atrada sev jaunu, stabilu tirgu un ieguva sev mācību, nekad vairs nebalstīties uz Krieviju kā uz uzticamu tirdzniecības partneri, tieši tā pat viss beidzās ar Grūzijas vīna boikotu Krievijā. Gruzīņi sameklēja sev citu tirgu un līdz ar to sāka darināt arī labāku vīnu :)

    +7
    0
    Atbildēt

    0

ekmanis 07.09.2012. 12.05

Lūdzu visu konfesiju svētos, lai tie dotu mūsu politiķiem tādu prātu, ka viņi ieklausītos profesorē un par spīti savām dotībām saprastu, ko profesore saka.

+26
-5
Atbildēt

0

ilmisimo 07.09.2012. 11.53

Ja mēs neko nedarīsim, tad būsim „mazā Krievija”. Nekas nav par vēlu, tikai ir jābūt gudram. Ja tagad ir par vēlu, tad es eju kārties. Šeit nav runa par sāpēm vai vēstures pāridarījumiem. Šeit ir runa par to, būs vai nebūs Latvija.
_________________________-
Lūk tā.

+31
-3
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > ilmisimo 09.09.2012. 18.05

    ——-
    ‘Vot’, šitā rīkojas gudro Rietumu profesoru lekciju apmeklētāji:

    ‘Es esmu izaugusi ar latviešu literatūru, bet vai jūs zināt, ka Upīša “Zaļā zeme” vairs nav skolu programmā?’ H.Demakova, bij. kultūras ministre
    (‘Demakova: ar kultūru stiprina nacionālo valstiskumu’. LA,21.08.2012)

    Tā skaļi klaigājot par ”mazo Krieviju”, pārvērš Latviju par ‘ES nomali’ – vienu gadu izmet no skolu programmas Raiņa ‘Uguns un nakts’, tad Upīša ‘Zaļā zeme’ – tagad plāno izmest no Dziesmusvētku repertuāra R.Paula un J.Petera ‘Manai Dzimtenei’:

    ‘ Svētku virsdiriģents Ivars Cinkuss par šo dziesmu, kas lielā pacēlumā ir skanējusi ikkatros Dziesmu svētkos, saka: «Man šķiet, ka tās laiks ir beidzies. Vairs nevajag draudēt tautai ar asins lietu un piekto gadu, kas vēl nāks. Dzīvojam jaunā laikmetā, tāpēc jāskatās uz citām vērtībām. (..) Vietā nācis cits (vēstījums): saule latvi sēdināja tur, kur gali satiekas» (Neatkarīgā, 2012. gada 4. septembris). ‘

    Kam bail no piektā gada?

    http://nra.lv/viedokli/elita-veidemane/79202-kam-bail-no-piekta-gada.htm

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv > Dace Roze 08.09.2012. 12.33

„…нетрудно понять, почему Красную Армию с цветами и со слезами благодарности встречало русское и остальное славянское население Риги, а также чудом уцелевшие представители еврейской общины. Особо подчеркну, что и сегодня представители правящей латышской элиты обвиняют русских и евреев в их нелояльности к идеологии латышских националистических партий именно за это отношение к Красной Армии – как к освободительнице. В первую очередь это относится к националистическим партиям, в которых по-прежнему комфортно себя чувствуют потомки бежавших после войны на запад военных преступников” http://www.mixnews.lv/ru/politics/opinions/2012-05-15/1418

+3
-5
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam