Pētījums: patriotiskie vismazāk vēlas maksāt nodokļus

47

Komentāri (47)

reksa 14.11.2011. 20.32

Sociālantrōpologs Klāvs Sedlenieks uzsveŗ: „.. patriotiski noskaņotie cilvēki Latvijā .. ir vienlaikus arī tie, kuri vismazāk vēlas maksāt nodokļus.”

Pilnīgi aprobežots viedoklis.

Ja cilvēks neuzskata nodokļu maksāšanu par patriotisma izpausmi, tas nebūt nenozīmē, ka cilvēks nemaksā nodokļus.

Tās ir divas pilnīgi dažādas lietas, kuŗām nav nekā kopīgā.

Nodokļu maksāšana ir nodokļu maksāšana, pati par sevi saprotama lieta. Cilvēks maksā nodokļus, bet viņam pat prātā neienāktu, ka tas viņu padara par patriotu. Patriots ir pavisam cita katēgorija.

Patriotisms ir attieksme pret valsti.
Nodokļu maksāšana ir attieksme pret likumiem.

Un vēl ir godīgums.
Viens nodokļus nemaksā, bet saka, ka maksā.
Cits vienreiz dzīvē nav samaksājis nodokļus, bet visu mūžu to atceras un godīgi pasaka, ka ne vienmēr maksā nodokļus.

Pilnīgi tukšs pētījums. Arī Klāvs Sedlinieks kādreiz izklausījās tīri sakarīgs, bet nu … vairākas intervijas liek ieraudzīt kārtējo viduvējību…

+7
-2
Atbildēt

9

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > reksa 14.11.2011. 20.38

    Aldis. Tik tālu nu esam nonākuši – antropologi nespēj sasniegt eža līmeni:)

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 14.11.2011. 20.47

    Šķiet, ka tas ir kārtējais multikultūrālistu absurds – mēģinājums aizstāt patriotismu ar nodokļu maksāšanu.

    Varbūt “hamburgeru pilsoņi” savas smadzenes ir tiktāl noēduši, ka nu jau mēra patriotismu naudā, bet Latvijā cilvēkiem vēl ir palikušas smadzenes – spēj atšķirt loģiku no absurda.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > reksa 14.11.2011. 21.58

    ——
    Loģika – un loģiska rīcība, kuru nosaka bailes? – Baldzēns: ‘Cilvēki vienkārši baidās streikot’ http://www.diena.lv/latvija/zinas/baldzens-cilveki-vienkarsi-baidas-streikot-13914512
    p.s.
    Bailes kā motivējošs faktors? – R.Ķīlis:”(..)Bezdarbu nevar novērst, tas ir nepieciešams ekonomikai, lai cilvēki censtos pievienot vērtību tam, ko viņi dara, zinot,ka var palikt bez darba.”'(‘Cilvēks ir manipulāciju objekts.’29.12.2000.Diena.).
    – Jo lielāku sabiedrības daļu Latvijā pārņem savā varā bailes, jo skaļākas (biežākas) kļūst runas par patriotismu – un vieglāk varnešiem manipulēt? Tikko nostrādāja baidēšana ar oligarhiem – , ar ko baidēs nākamgad?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > reksa 14.11.2011. 22.10

    edge_indran ——…ar ko baidēs nākamgad?
    _________________
    Lembergs baidīs ar Sorosu, Edge – ar amerikāņu imperiālismu. Nav nekā jauna šajā pasaulē, bet ja būs, tad Zinovjevs mums to paziņos:)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    dro > reksa 14.11.2011. 22.16

    Aldis. Tikai pilnīgs idiots var noticēt, ka krievi nodokļus maksā apznīgāk kā latvieši:)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    reksa > reksa 14.11.2011. 22.43

    Bet runāt par to var ne tikai pilnīgs idiōts, bet arī Klāvs Sedlinieks…

    Hmm… Bet varbūt tas ir viens un tas pats?..

    Vai arī Sedliniekam ļoti gribas radīt šādu ilūziju…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > reksa 14.11.2011. 22.59

    ——
    Nekā personīga – tikai bizness!
    Smagi jau ne tikai antropologiem jāraujas, lai pierādītu (lasi-iesmērētu) sabiedrībai ‘erzac’. Politiķi sabiedrības apziņā esot varoņi?!- Rupji domājot, taču pieklājīgi uzrakstot – te pat zirgam jāsmejas!
    Smiekli gan nenāk, jo, diemžēl, jāpiekrīt J.Jurkāna teiktajam:”(..)
    Viņi ir iemācījušies diezgan veikli imitēt demokrātiju. Blatņiki neieredz tos, kuriem ir principi. Blatņiki par principiem ņirgājas asprātīgi un radoši. Un te viņiem palīdz daļa inteliģences, kas pārdevusi tiem savu statusu un reputāciju. Tā izstrādā blatņikiem jaunas koncepcijas, palīdz vēlēšanu kampaņās un gatavo tiem traktātus par brīvību. Jo blatņiki dievina brīvību. Brīvība blatņikiem ir bezprincipialitātes triumfs. Tie radīja savu vērtību skalu, zem kuras pabāza valsts pārvaldi. Saskaņā ar šo skalu valsts pārvaldē pieprasīti blēži un neprašas, politiskie ieliktnīši.”
    J.Jurkāns: Latvijā valda otršķirīgums un blatņiki
    http://www.tautasforums.lv/?p=272

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > reksa 14.11.2011. 23.05

    —–Ino
    Starp citu, izcilais loģiķis jau 21.gs. sākumā prognozēja arī šodienas krīzi Eiropas Savienībā. Palasi, ”asprāti”, noderēs domāšanas/smadzeņu darbības uzlabošanai:
    ”(..)вот вам книжка моя “Глобальный человейник” не попадалась? Просто как раз там я будущее рассматривал. Главную опасность для западного мира несут в себе сами западоиды. Сами. Вот как это произойдет, ну, так как главными разрушителями коммунизма стали коммунисты. Сейчас в мире нет силы, которая могла бы западный мир разрушить извне. Нет этой силы, понимаете? Но по законам, социальным законам, о которых не знают, но которые я рассматриваю в моей теории, все равно сам западный мир, начиная с какого-то момента, начнет внутренне раскалываться.”
    http://situation.ru/app/j_art_108.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > reksa 15.11.2011. 09.05

    to edge_indran ——
    “Smiekli gan nenāk, jo, diemžēl, jāpiekrīt J.Jurkāna teiktajam:”(..)”

    Pasaki ko tu cite un es pateiksu, kas tu esi un kur tev jaiet.

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 14.11.2011. 19.51

Manuprāt Sedlenieka kungs nav izvēlējies īsto profesiju. Vai viņam tomēr tuvāka nebūtu zooloģija? Paiders jau arī vāji apguvis ģeogrāfiju un tagad ņemas pa Rakstnieku savienību:)

+8
-3
Atbildēt

0

ﮎandijs Be1t1kﮎ 14.11.2011. 19.45

Diemžēl Sedleniekam tāpat kā Kažokai ar spriestspēju pavisam bēdīgi…Maldās trīs priedēs un vēl jūtas aizvainots, ka kāds viņam aizrāda /skat. Arta komentāru/.

+10
-2
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 14.11.2011. 19.45

to aivarsk
Nem vera, ka sodien mums ir jamaksa ari Kalvisa un Skeles bralenu un Slesera zilo draudzinu ierednu nodokli, Kalvisa “trekno” gadu un Slesara “gazi grida” nodokli, Rigas domes, Soncika, Jakana, Vaskevica, Dabolina, un desmitiem citu neliesu nodokli.

+10
-2
Atbildēt

1

    janis17 > raimonds_bossltd 14.11.2011. 21.37

    Nevajag melot, ja nezini budžeta sastādīšanas principus mūsu valstī. Tās ir tikai atrunas. Tie zagļi nav labāki par šiem!

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

janis17 14.11.2011. 19.21

Uzskatu sevi par ļoti lielu patriotu! Toties nodokļu sistēma ir dombrovska idiotu sačakarēta!
Padomājiet paši – pirmskrīzes sistēma nodrošināja valstij tādus ienākumus un uzplaukumu IKP pieaugumu, ka valsts varēja saaudzēt milzīgu birokrātisko aparātu, tērēt naudu pa labi un pa kreisi! Runa nav par 2006-2008 gadu, bet 2000-2004, piemēram. Valstij naudas pietika, kontrabanda bija zemāka utt. Tagad tas viss ir sačakarēts, latvieši spiesti pārdot zemi, PVN pieaudzis par sesto daļu, pirktspēja sarukusi divtik, apgrozījums mazumtirdzniecībā krītās. Ar solīto darbaspēka nodokļu samazināšanu “nāksies pagaidīt”, ieviesti DEBĪLIE nodokļi, kuru iekasēšanai tērē vairāk, nekā samaksā (dienesta auto privātajiem un zemniekiem, piemēram)u.c.
Valdība un tās veidotā nodokļu sistēma ir antipatriotiska, vienkārši STULBA!!
Tieši nepaārdomātie un reālajai maksātspējai neatbilstošie nodokļi veicina kontrabandu un ēnu ekonomiku!
Mēdz iebilst – “bet Zviedrijā ir vēl augstāki nodokļi un mazāk kontrabandas” -tad ņemiet vērā – ir starpība vai pēc nodokļu nomaksas Tev makā paliek Ls 220, vai Ls 2000. Vai ne?

+1
-9
Atbildēt

0

ansisgrauds 14.11.2011. 18.14

Andrej (ARTs)! Es Jums būtu ļoti pateicīgs, ja Jūs varētu man parādīt, kurš man ir kaut ko samaksājis un ko es tieši esmu pīpējis. Varbūt varat man parādīt arī to vietu, kurā varu saņemt naudu par to, ko esmu teicis vai rakstījis šī pētījuma sakarā.

Vēl būtu ļoti labi, ja Jūs ar kādā nopietnā pētījumā balstītiem datiem varētu pamatot savus argumentus attiecībā uz Latvijas iedzīvotāju vēlmi maksāt vai nemaksāt nodokļus. Tasinība – no Barometra datiem ir secināms vienīgi tas, ka tie respondenti, kuri mājās runā latviski, retāk (36%) nekā tie, kuri runā krieviski (43%), uzskata, ka patriotisms izpaužas godīgā nodokļu maksāšanā. Attiecībā uz citām izpausmēm, atšķirības nebija tik izteiktas. Tā, piemēram, ‘aizstāvēt valsti no ienaidniekiem’ bija izvēlējušies 38% latviski runājošo un 36% krieviski runājošo. ‘Pārzināt savas valsts vēsturi’ – attiecīgi 36 un 34%.

Savukārt cits medodoloģiski ļoti rūpīgi izstrādāts pētījums, kuru šopavasar veica divi SSE studenti, nāca pie secinājuma, ka nodokļu maksāšana no dažādajiem mainīgajiem (piem., uzskata, ka valsts nodokļus izmanto adekvāti vai ka nodokļu likumdošana ir taisnīga) korelē tikai ar vienu, t.i., ar patriotismu, turklāt šī korelācija ir negatīva – jo augstāks patriotisms, jo zemāka vēlme maksāt nodokļus un otrādi. T.i., lielākie patrioti ir arī tie, kas mazāk maksā nodokļus.

Tā kā šie divi pētījumi, šķiet, norāda uz vienu un to pašu tendenci, tad to arī Barometrā esmu norādījis.

Vai Jums ir kāds alternatīvs pētījums, kas liecina par pretējo (izņemot Jūsu kaismīgo pārliecību)?

+5
-11
Atbildēt

10

    rjes_son391 > ansisgrauds 14.11.2011. 18.25

    Ir meli, ir lieli meli, un ir statistika! Kā bijušais CSP darbinieks es to zinu. Mani jūsu secinājumi neinteresē, publicējiet izejmateriālus.

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ansisgrauds 14.11.2011. 18.26

    Patriotisma mērņieki.

    Patriotisma mērs-Rīgas mērs?

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ansisgrauds 14.11.2011. 18.40

    —–
    Džeks Raiens (Jack Ryan) – tas ir īstais! Nez kādās mērvienības ASV izteic ‘patriotismu’ – kilogramos, litros, gigabaitos?
    http://www.youtube.com/watch?v=bJZZhrFhpEI

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    grislits > ansisgrauds 14.11.2011. 19.18

    Piekrītu “othermaris”, domājošu publiku vairāk interesē izejmateriāla skaitļi un secinājumus tā pati mācēs izdarīt. Man nevajag, lai manā vietā kāds izdara secinājumus, pie tam, tādus aiz ausīm pievilktus.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > ansisgrauds 14.11.2011. 19.31

    Klāvs Sedlenieks … Tasinība – no Barometra datiem ir secināms vienīgi tas, ka tie respondenti, kuri mājās runā latviski, retāk (36%) nekā tie, kuri runā krieviski (43%), uzskata, ka patriotisms izpaužas godīgā nodokļu maksāšanā. Attiecībā uz citām izpausmēm, atšķirības nebija tik izteiktas. Tā, piemēram, ‘aizstāvēt valsti no ienaidniekiem’ bija izvēlējušies 38% latviski runājošo un 36% krieviski runājošo. ‘Pārzināt savas valsts vēsturi’ – attiecīgi 36 un 34%.
    —————————————————————-

    Paldies Klāv, man patiešām liels prieks uzzināt, ka neviens Jums neko nav maksājis, un ka, acīmredzot, Jūs esat nesmēķētājs.
    Tāpat arī augstāk kopētais citāts nudien izskatās pēc netendencioza, zinātniska rezultātu atreferējuma, kuru Jūsu neapšaubāmi kvalitatīvais (bez sarkasma) pētījums ir pelnījis.

    Un tomēr, lai neizskatītos, ka esmu šeit pilnīgi beztēmā apķiķinājies, būtu ārkārtīgi pateicīgs par Jūsu pavisam īsu komentāru sakarā ar atšķirībām (ceru, ka nenoliegsiet – acīmredzamajām :)) starp JŪSU PAŠA diviem apgalvojumiem (izcēlumi manējie) par apspriežamo tēmu :

    1) Tasinība – no Barometra datiem ir secināms VIENĪGI TAS, ka tie respondenti, kuri mājās runā latviski, retāk (36%) nekā tie, kuri runā krieviski (43%), uzskata, ka PATRIOTISMS IZPAUŽAS godīgā nodokļu maksāšanā.

    2) Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks uzsver: „Šeit redzamais sakrīt ar citiem pētījumiem, kas norāda, ka patriotiski noskaņotie cilvēki Latvijā (kādu starp latviski runājošiem droši vien ir vairāk nekā krievvalodīgo vidū) ir vienlaikus arī tie, kuri VISMAZĀK VĒLAS MAKSĀT NODOKĻUS.”

    Iespējams, ka atmetot visas stilistiskās nianses, spēsim nonākt pie abpusēji pieņemama sausā atlikuma, kas varbūt pat iekļaus sevī laipnu Jūsu zvanu uz “IR” redakciju, ar lūgumu “precizēt ziņas saturu” :)

    +12
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > ansisgrauds 14.11.2011. 19.57

    .
    Mjā…

    Par aptaujas-pētījuma atspoguļojumu artiķelī.
    Tā īsti mēs te par to tā arī neko neuzzinam. Vien kretīniski izmētātas procentu skrandas. Precīzi aptaujas jautājumi paliek “kara noslēpums”.

    Par profesionāļu secinājumiem.
    Arī tikai tādas planckas. Bet te nu nevar nepiekrist, ka no jautājuma par to, ka kāda darbība tiek uzskatīta par patriotisku, vai gluži pretēji netiek, nebūt nevar apgalvot, ka patriotiski noskaņotie šo darbību veiks/neveiks. Visticamāk, kāda korelācija tur ir atrodama, bet katrā ziņā ne tik kategoriskās formās. Arī parādītie procenti nekādas KRASAS atšķirības neparāda, ja ko saprotam no iespējamajām sistemātiskajām kļūdām, kā arī spējam salīdzināt dažas proporcijas.

    Par uzpirkšanu-nopirkšanos un pīpēšanu.
    Kādām pārkarsušām galvām tas ir labs skaidrojums tad, kad argumentu nav. Ja pašām ar loģiku švaki. Vai arī tā ir paša bļāvēja prakse.

    Piedāvājums.
    Publicēt aptaujas jautājumus, un atbilžu procentuālo sadalījumu. Tabulā, bez “piemaisījumiem”. Tad, bez plakanām emocijām, kopīgi izanalizēt. Ar prātu izanalizēt.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Gundega > ansisgrauds 14.11.2011. 20.36

    Piekrītu. Kaut ko te tiešām vajadzētu PRECIZĒT, varbūt padomāt par to, kā informācija tiek pasniegta, un nenorādīt uz nez kādām ievērojamām atšķirībām starp 2 s-bas grupām, ja tās nav diez ko ievērojamas. Var jau būt, ka manas uztveres problēma, es teiktu, ka ievērojams sākas ar 20%… bet tas nu tā.
    Lai gan nepiekrītu interpretācijai, nesaprotu, kāpēc tik daudz personīgu aizvainojošu piezīmju, kas adresētas autoram. Tā kā bērni…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > ansisgrauds 14.11.2011. 22.34

    starp citu – jautājumi ir nepareizi uzdoti – pirmkārt, pareizi būtu:”Vai JŪS maksājat VISUS valsts noteiktos nodokļus? ”
    2. Nevis “savas valsts patriots”, bet “Latvijas patriots”. Jo daudzi okupanti un viņu pēcteči par savu valsti uzskata Krieviju. Jums taču tas būtu jāzina… :)))

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    lindapastare > ansisgrauds 15.11.2011. 05.43

    @klavsse

    Lūk – no raksta un Jūsu minētā otra pētījuma (kura detaļas es arī, diemžēl, nezinu) es arī varu izdarīt virkni interesantu secinājumu, ko nevar ne pierādīt, ne atspēkot. Galvenokārt tādēļ, ka nav nekādas acīmredzamas statistiskas saiknes starp šiem abiem pētījumiem – vismaz no Jūsu minētajām detaļām tādu neredzu.

    Tātad

    1) krievvalodīgie vairāk saista patriotismu ar nodokļu maksāšanu [1], taču, tā kā, jo lielāks patriots, jo negatīvāka attieksme pret nodokļu maksāšanu [2], varam secināt, ka krievvalodīgie retāk ir patrioti. Tas, savukārt, nozīmē, ka viņi mazāk maksā nodokļus, to apzinās kā anti-patriotismu, kā sekas ir neuzskatīšana sevi par patriotu, kā sekas, savukārt, ir labvēlīgāka attieksme pret nodokļu maksāšanu.

    2) patrioti ir negatīvāk noskaņoti pret nodokļu maksāšanu [2], tādēļ, lai joprojām sevi uzskatītu par patriotu, neatzīst nodokļu maksāšanu par patriotisma izpausmi [1]. Tā kā latviešu vidū tādu [1] ir vairāk, secinām, ka latviešu vidū patriotu ir vairāk nekā krievu vidū.

    3) trešdaļa to, kas uzskata, ka patriotisms ir valsts aizstāvēšana no ienaidniekiem un puse to, kas par patriotismu uzskata vēstures pārzināšanu, nemaksā nodokļus :)

    Būsim reāli – nav starp šiem pētījumiem nekādas tiešas korelācijas. Katrā uzdod pavisam citus jautājumus un nav nekādas informācijas par vienas respondentu grupas sadalījumu otra pētījuma ietvaros (atvainojos – nepārzinu terminoloģiju). Nu nav tādas informācijas. Mēģināt te izvilkt kādu pamatotu secinājumu ir kā bakstīt ar pirkstu mākoņos.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    juhans > ansisgrauds 15.11.2011. 10.43

    klavsse
    God. sociālantropolog! Jūs atsaukdamies uz kādu pētījumu (kura skaitliskos rezultātus atzīstiet par labāku noklusēt) rakstiet, ka tas it kā esot konstatējis starp uzskatu, ka valsts nodokļus izmanto advekāti un starp patriotismu, kā arī starp uzskatu, ka nodokļu likumdošana ir taisnīga un starp patriotismu negatīvu korelāciju un, ka no tā jūs spējot secināt, ka „jo augstāks patriotisms, jo zemāka vēlme maksāt nodokļus un otrādi. T.i., lielākie patrioti ir arī tie, kas mazāk maksā nodokļus”. Ne brīdi nešaubos, ka, šādi secinājumi ir izcils sasniegums, bet vai jūs tomēr nebūtu ar mieru mums, lasītājiem paskaidrot:
    1) kā jūs kvantitatīvi izmērijāt patriotismu, lai izdarītu secinājumus par augstāka un zemāka patriotisma īpašībām?
    2) kā jūs spējāt no saiknes starp vērtējumu par nodokļu adekvātu izlietojumu un patriotismu secināt, ka „jo augstāks patriotisms, jo zemāka vēlme maksāt nodokļus”?
    3) kā jūs spējāt no saiknes starp vērtējumu par nodokļu likumdošanas taisnīgumu un patriotismu secināt, ka „jo augstāks patriotisms, jo zemāka vēlme maksāt nodokļus”?

    0
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 14.11.2011. 17.20

Kaut ari es uzskatu, ka latviesiem pasu valsti, kur erti iekartojusies daudz sveso, vispar ienakuma nodokli nevajadzetu maksat, latviesi to dara daudz apzinigak ka iebrauceji, piedevam latviesiem vel jauztur noziedznieku nacijas nelegalus, kas parpildijusi musu cietumus.

+6
-5
Atbildēt

0

idzelme 14.11.2011. 16.12

Valstij nevis jāpļāpā par nodokļu patriotismu, bet gan tie jāiekasē.
Nodokļus visos laikos ir maksājuši nevis patriotisma dzīti, bet gan bailēs no soda.
“Nulles Deklarācijas” likuma pieņemšana un iesniegto datu analīze ir reālākais veids kā samazināt pelēko sektoru. Nākošais solis – nodokļu cietums, un tad visi, kas gribēs mierīgi naktī gulēt, maksās nodokļus.

+10
-2
Atbildēt

0

www.aivis.lv 14.11.2011. 16.12

Tā arī nesapratu, par cik % tad tā nodokļu maksāšanas kāre patriotiem mazāka. Un, kur tad tā krasā atšķirība, ja kopumā 39% atbalsta valsti ar darbu un naudu,no krievvalodīgajiem 43% ir nodokļu maksāšanas entuziastu, bet, trešais cipars neparādās. Un, lai nu kā, rodas šaubas, ka aizvelk līdz krasai atšķirībai. Kaut kādi 5-7% – krasa atšķirība, runājot par cilvēku viedokļiem? Nu, atvainojiet… sķiet, ka drīzāk gadījums, kad skaitļiem tiek piešķirta pārlieku liela nozīme, lai tādu pamatotu spriedumu.
Varbūt esmu muļķe, bet kaut kas nelīmējas, gan skaitļos, gan secinājumos, kas uz tiem balstīti. Varbūt ar pētījumu viss kārībā, bet sarakstīts tā, ka cilvēks no malas(tāds kā es) apjūk.

+12
-1
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 16.05

Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks uzsver: „Šeit redzamais sakrīt ar citiem pētījumiem, kas norāda, ka patriotiski noskaņotie cilvēki Latvijā (kādu starp latviski runājošiem droši vien ir vairāk nekā krievvalodīgo vidū) ir vienlaikus arī tie, kuri vismazāk vēlas maksāt nodokļus.”
——————————————————————-

Sociālantropologam Klāvam Sedleniekam, acīmredzot, ir labi samaksājuši, lai viņam aizkristu širmis un viņš aizmirstu “par ko bija jautājums” :)

Nez cik daudz ir jānopīpē, lai secinātu, ka ja “patriotiski noskaņotie” iedzīvotāji nemin “godīgu nodokļu maksāšanu” starp patriotisma izpausmēm, tad tas nozīmē, ka viņi NEGRIB maksāt nodokļus.

Klāv, labrīt ! :) Nodokļu maksāšana ir NORMĀLA LIETA jebkuros apstākļos, arī strādājot pilnīgā, tev svešā ārzemē, vai tad ne ?

Runājot par krievvalodīgo respondentu “vēlmi maksāt nodokļus” – neticas Klāv, ka Jūs joprojām apmeklējat sākumskolu un neko neesat dzirdējis par līdz riebumam apmuļļāto “Saskaņas” argumentu, no kura izriet – nodokļu maksāšana dod krievvalodīgajiem tiesības uzspļaut Latvijas likumiem un vērtībām, piem., demonstratīvi ignorējot latviešu valodu, kura viņiem būtu itkā jāprot pēc definīcijas.

Ja bez ironijas – rezultāti vienkārši parāda, kas ir patriotisma prioritātes, bet nekādā gadījumā nav saistīti ar “vēlmi” kaut ko darīt vai nedarīt. Kā arī parāda cik liela ietekme ir Maskavas smadzeņskalošanas mašinērijai uz krievvalodīgajiem.

+23
-4
Atbildēt

6

    rjes_son391 > AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 17.30

    Kādi pasūtītāji – tādi Sedlenieki. Nav jau pirmā reize…

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Māris Engers > AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 17.38

    droši vien Soross meties uz vienu roku ar masoniem, svensoniem, gejiem un krieviem :(

    ja visi minētie elles spēki nu apvienojušies, lai visas savas pūles pieliktu latviešu čakarēšanai, mums viegi neklāsies. tādēļ izsaku aicinājumu:

    turpmāk vēl vairāk kā līdz šim pilnīgi un bez izņēmuma visu slikto, kas notiek Latvijā vai tiek ziņots Latvijas medijos atzīt par kaut kādu mistisku “pretvalstisku spēku” vai “Latvijas ienaidnieku” nodarījumu un kategoriski noliegt iespēju, ka vispār pie kaut kā slikta kādreiz varētu būt bijis kaut līdzvainīgs arī kāds latvietis! visa informācija, kas liecina ko sliktu par Latviju vai latviešiem ir acīmredzami meli un sazvērestība!

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 18.08

    _M_ … es atvainojos, cienītais, Jums PAR TEMATU arī ir ko piebilst, vai tikai ar humora izjūtu tā pašvakāk ? :)

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 20.15

    .
    Kurš tad ir temats?
    Pirkšana – pārdošana?
    Vai pīpēšana?

    Vai, varbūt, tomēr plakani šķidrs emocionālisms loģikas vietā?

    /varbūt jāatgādina citi dziļas neloģikas piemēri? hi-hi!/

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 21.30

    varbūt ka tā… hi-hi!
    ____________
    varbūt kikiregū?:))

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > AUTOEXEC.BAT 14.11.2011. 22.28

    to Arts
    Pa dienu izlasīju šo rakstu un pa ceļam braucot mājās tieši to pašu, ko Tu padomāju – tas ir viņu slavenais lozungs – “Mēs maksājam nodokļus, mums pienākas.”
    Kādus nodokļus viņi maksā – pvn par voblu un akcīzi par vodku? pārsmieties var – “nodokļu maksātāji”…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

lindapastare 14.11.2011. 15.58

Interesanti gan – kārtējo reizi kāpjam uz statistikas grābekļa, nepareizi interpretējot rezultātus? Neesmu gan redzējis visus šī pētījuma datus, bet no te minētajiem šādu virsrakstu, lai vai kā gribētos, nedrīkst likt. Derētu šāds variants – “Latvieši mazāk saista patriotismu ar nodokļu maksāšanu”. Pētījums tieši par to arī ir – kas cilvēku izpratnē ir patriotisms, savukārt par respondentu vēlmi maksāt nodokļus tur nav neviena paša jautājuma.

+22
-1
Atbildēt

0

dro 14.11.2011. 15.57

Vai IR arī pievienojas šī prātvēdera atklāsmēm?. Krievi var stundām runāt par darbu, bet tas nav tas pats kā strādāt. Tas pats attiecas uz nodokļu maksāšanu :)

+10
-4
Atbildēt

2

    Māris Engers > dro 14.11.2011. 17.43

    pareiz’, pareiz’ – kas tad ir tāda Sedlnieka (asoc.) profesūra pret interneta varoņa “zināšanu” par to, kā tās lietas ir.

    man liekas, vienreiz es jau kaut ko tādu tev teicu – pirms vēlēšanām, kad Ījabs negatīvi izteicās par Zatleru. tad arī devi vaļā to pašu – kas tad nu tas Ījabs, un kas tad viņam tāds, lai skaitītos gudrāks par tevi, toties Zatlers, tas nu reiz ir tas saulvedis, kas nāks un gaismu nesīs. droši vien vēts piefiksēt, kuram bija taisnība :)

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 14.11.2011. 17.58

    ..kas tad ir tāda Sedlnieka (asoc.) profesūra ..
    ______________________________________________
    ..vdējā tautieša pazemīgais respekts pret visādiem grādiem reizēm top gluži traģikomisks….
    Laikam tādel, ka mums nav bijis savu /von/ un /de/… tad nu vietā būs neskaitāmi dr., mag. un prof…

    Dižākais akdēmiķis ir akadēmiķis Vodkins- šam i 40 grādi!

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

ilmisimo 14.11.2011. 15.32

cik jauks virsraksts….
————burvīgs kā lienosā SCientologa Liniņa radiorunas.

_______________________–
Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks uzsver: „Šeit redzamais sakrīt ar citiem pētījumiem, kas norāda, ka patriotiski noskaņotie cilvēki Latvijā (kādu starp latviski runājošiem droši vien ir vairāk nekā krievvalodīgo vidū) ir vienlaikus arī tie, kuri vismazāk vēlas maksāt nodokļus.
____________________________________________-
Un kurš tad dikti vēlas?

Sedlenieks?Dienun nakt sapņuo kā nuopiķuot kādu nuoduokli?

Diez kā tam Klāvam ar nodokļiem?

+11
-4
Atbildēt

3

    raimonds_bossltd > ilmisimo 14.11.2011. 18.10

    to lama
    Kas Klavai ir “patrioti”?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 14.11.2011. 18.22

    Kas Klavai ir “patrioti”?
    ____________________________
    Klava vien to zin….vēl varbūt kāda Līvija un kāds Pedro..

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    janis17 > ilmisimo 14.11.2011. 21.42

    Nevēlās maksāt tāpēc, ka nodokļu sistēma ir salaista tūtē!
    “Konsolidēja” dombrovskis tikai apgriežot pensijas, māmiņu algas un palielinot nodokļus! Tā tika samazināta dzimstība, latvieši aiztriekti svešumā un atvērta robeža krievu cigaretēm…
    Aptauju vajadzētu atkritumu šķirotavā veikt – par cik nepārdomāts un ar pirktspēju nesabalansēts akcīzes nodoklis apzog valsts kasi? Paskatīties cik no tukšajām izmestajām cigarešu paciņām ir ar LV akcīzes marku un cik nav!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam