Nevis pret latviešu valodu, bet gan par savu pašcieņu

197

Komentāri (197)

sanitai19 12.11.2011. 15.13

Vienreiz jau rakstīju savas pārdomas par Ušakova nelaimi šovasar. Gribu tās izsacīt vēlreiz. Vai Ušakovs nav pardomājis, kāpēc tik jaunam, sportiskam cilvēkam, skrējiena laikā bij jānokrīt bez dzīvības pazīmēm? Vai viņš nevarēja aizdomāties, ka tas JAU BIJA SODS. Par visu viņa dubultmorāli un okupanta gājieniem. Par visu dzīvē nākas maksāt. Viņam – okupanta pēctecim, vajadzētu domāt par to, ka iegūst pamatnācijas naidu pret sevi.

0
0
Atbildēt

0

postmodum 10.11.2011. 09.46

Cieni Valsti kurā tu dzīvo un kuras maizīti ēd!
Kaut tev rīklē xļebuška nosprūstu!

+1
0
Atbildēt

0

Ilko 09.11.2011. 22.23

Latvija un latvieši mostaties! Vispirms demokrātiski, neslinkie krievi nobalsos par krievu valodas ievešanu atpakaļ, tikai oficiāli, Latvijā, un tad nākamais solis ir demokrātiski ar tautas nobalsošanu pievienoties Krievijai. Latvieši mostaties un ejiet un balsojiet, kamēr mums ir lielāks balsotāju skaits mēs nepadosimies. Jāsacenšās un jāuzvar!!!! Pagāja 60 gadi līdz krievu jūgu nokratijām nu grib to vest atpakaļ Latvijā. Balsojiet pret otru okupāciju lai Ušakovs un Urbānoviš nevarēs teikt ka tauta nobalsojusi pieņemt otro okupāciju!!!!!

0
-4
Atbildēt

0

ilmisimo 09.11.2011. 17.49

citāts;
..būtība ir: nu vairs nav ne mazāko šaubu, ka tajā brīdī, kad Ušakovs, Urbanovičs un Co. tiks pie reālas varas, automātiski nebūs spēkā nekas no viņu iepriekš it kā izteiktajiem, it kā tikai izbubinātajiem solījumiem.

Aizbildinoties ar pašcieņu, peripetijām, piramidonu, panleikopēniju un jebkuru citu vārdu, kas sākas ar burtu P (kā, protams, arī ar jebko citu, kas var kaut attāli izklausīties pēc argumenta), šie kungi visus šos solījumus – vienalga, dotus latviešiem vai krieviem, bagātajiem vai nabagajiem, strādājošajiem vai pensionāriem – mirklī, kad kļūs izdevīgi, ne tikai aizmirsīs vien.

Nē, viņi nule demonstrētajā Nila Ušakova stilā pat vēl tos pieminēs – no sērijas: o, jā, bija tāda lieta, mēs jums pirms vēlēšanām solījām pensijas neaiztikt, un nekas jau arī nav mainījies, bet tas, ka tagad mēs pieķeramies tieši pensijām, nozīmē ne jau to, ka mēs pārkāpjam savus solījumus vai aizmirstam pensionāru intereses, bet tikai to, ka mūs uztrauc, hm, teiksim, nepensionāru pašcieņas jautājums… Nu, saprotiet taču…
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/lato-lapsa-paldies-usakova-kungs-par-skaidribu.d?id=41621493

+2
0
Atbildēt

0

ilmisimo 09.11.2011. 17.05

Juris Dzelme 08.11.2011. 23.48

oij,sazadzieru kontrabasa šnabstu- tagad iedotu snuķī i Lindemaņam ,i Ušakam :o

0
0
Atbildēt

0

gundega_heiberga 08.11.2011. 21.29

Prieks, ka darba devēji Nilušku “pagrūduši zem tankiem”. Paies laiks un mūsu mērs vairs nejutīsies kā kaujas lauka varonis, jo sapratīs, ka ir paviršu, slinku un uzpūtīgu kremlinu stratēģijas upuris.

+5
0
Atbildēt

0

ilmisimo 08.11.2011. 20.54

nav SC ne sociāldemokrātiska ne etniska partija. Tā vispār nav partija šā vārda parastajā nozīmē:
http://www.ir.lv/blogi/politika/ko-labu-dara-saskanas-centrs

+2
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > ilmisimo 08.11.2011. 21.20

    ——
    Pareizā partija bija ‘Latvijas Ceļš’, ‘Tautas partija’, ‘Jaunais Laiks’, pareizā ir un būs TB/LNNK ar savu ”goda” biedru, bij. Saeimas pr-āju J.Straumi (pazīstams kā ‘sutku’ atsēdētājs ‘Batjķa’).
    Ar pareizajām partijām Latvija tiek vesta zem konsolidācijas giljotīnas – pretim gaišajai rītdienai ar eiro un izcili augstu Džīni koeficentu?

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > ilmisimo 08.11.2011. 22.02

    edge, tu maskavas pakaļlaiža un pamesls zem latvieša kājām,

    vienu dienu [tuvākā nākotnē] saule lēks un tie latvijieši kopā ar Vovu Zatleru būs izplēnējuši bez smakas. ne tak ļi?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

ilse 08.11.2011. 20.49

Tāda ideja ienāca galvā,kā var izskaust šos valsts valodas švaki zinātājus veikalos/RIMI,MAXIMA utt./.Sanākt pie attiecīgās krievu kasieres- šovinistes rindā, ar latvju jauniešiem un uzsākt sarunu par jaunajām preču cenām utt.utpr.Domāju tāda persona ilgi neizturētu.

+3
0
Atbildēt

1

    Sanšains > ilse 08.11.2011. 21.01

    Tam būtu vajadzīga agresivitāte un tik pašapzinīga izturēšanās, ka tā robežotos ar nekaunību – divas īpašības, kuru latviešiem caurmērā ļoti pietrūkst…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

dagne7 08.11.2011. 20.43

Es nezinu, ko uzskata par savu dzimteni “krievvalodīgais latvijietis” ar Krievijas karogu aiz mašīnas vējstikla, man šķiet, ka tā tomēr nav Latvija.
Bet runājot par parakstu vākšanas kampaņu, varētu runāt gan par cieņu, gan spļaušanu sejā, bet tikai latviešiem, jo Latvija taču ir nacionāla valsts.
“Abižotais” Latvijas krievs ir saskaņas sludinātājiem ļoti vajadzīgs mīts, lai uzkurinātu emocijas, radītu nesaskaņu un mēģinātu īstenot “skaldi un valdi principu”.
Kā interesēs – to var izdomāt katrs pats, bet man liekas, ka tās nav ne Latvijas latviešu ne Latvijas krievu intereses.

+5
0
Atbildēt

0

māsa 08.11.2011. 19.59

Īpatnēja skatījums komentāros uz savu valsti! Mēs taču esam juridiski tā kā neatkarīgi. Tā kā saimniekiem prasītos būt šajā zemē? Bet nē, viņi tādi un viņi šitādi, viņi nav mūsējie. Un tālāk?
Izsūtīsim? Bet mēs taču viņiem visiem iedevām pilsonību un pieņēmām kā savējos mūsu, un te jāuzsver – kopējā, valstī. Kopēja valsts kurā viņu tiesības nav mazākas kā pašu. Gribi, negribi, bet jāatzīst, jāatzīst arī, ka Latvijā tautībām ir dažādi ideāli, dažāda dzīves pozīcija, attieksme pret valodu. Ko nu? Kara cirvi, kavalēriju, un cirtīsim pa labi, pa kreisi?
Muļķības! Latvijai ir vajadzīga sava vienota nacionāla politika, kura nekādi neaizvaino nevienu pavalstnieku daļu. Reizēm “jānorij krupis” un jāveido gan attiecības ar cittautiešiem, gan kopējas vērtības un valsts. Savā valstī par pavalstnieku var atļauties ņirgt tikai kalps, ne saimnieks!

0
-5
Atbildēt

11

    Signija Aizpuriete > māsa 08.11.2011. 20.42

    ——
    Jāatzīst?! Nekādā gadījumā – , tad valdošajai varai būs vēl jāsāk atbildēt uz jautājumiem par īstenoto politiku pēdējos divdesmit gados. Pašlaik galvenais ir nodrošināt konsolidācijas (atņemšanas) procesu, tā kā vitāli nepieciešams kāda ienaidnieka tēls, kāds – uz ko izgāzt dusmas šajā neiepriecinošajā situācijā. Kamēr pilsonīši plēsīsies savā starpā, tikmēr neradīsies kāds apdraudējums plānoto ieceru īstenošanai. ‘Skaldi un valdi’ – gadu gadsimtos veiksmīgi pielietots paņēmiens, lai nepieļautu reālu tautas vienotību.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    māsa > māsa 08.11.2011. 21.00

    Edge,ja vēlamies valsti, nāksies atzīt un konsolidēt sabiedrību, ja gribam pastāvēt arvien kā kolonija, tad bez domāšanas! Uz priekšu! Jo vairāk emociju, savstarpējo apvainojumu, jo kolorītāka mūsu taisnība un patiesiba! Atnāks tēvocis Sems vai Ivans un noliks mūsu vienu daļu vienā, otru daļu otrā kaktā!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > māsa 08.11.2011. 21.27

    —–
    Kopš 2004.gada 1.maija jau dzīvojam jaunā valstī, taču viens otrs ”sūnciemietis” to vēl nav ne sajutis, ne pamanījis?! Ak, laimīgie laucinieki – par viņiem, iespējams, dzejnieks Peters rakstīja:
    ‘Peters neesot pārliecināts, vai visi saprot, ka” faktiski dzīvojam pilnīgi jaunā valstī, ko sauc par Eiropas Savienību. Līdz ar to mūsu izbraukšana patiesībā ir iekšēja pārvietošanās.”
    Peters: Latvijā arī šodien sabiedrība vēl neprot dzīvot kapitālismā
    http://www.diena.lv/sabiedriba/politika/peters-latvija-ari-sodien-sabiedriba-vel-neprot-dzivot-kapitalisma-761965

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    incis21 > māsa 08.11.2011. 21.38

    Reizēm “jānorij krupis” un jāveido gan attiecības ar cittautiešiem, gan kopējas vērtības un valsts
    —————————————————–
    Vai Jūs iesakāt latviešiem norīt krupi vai kolonistiem?
    Varbūt varat minēt konkrētas kopīgas vērtības un kā, balstoties uz tām, veidot vienotu sabiedrību? Kādā valodā šīs vērtības tiktu pasniegtas?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    māsa > māsa 08.11.2011. 21.56

    Kopīgas vērtības? Laikam jau cilvēki par sevi ir vērtība. Kopīga – tāpēc ka Latvijas pavalstnieki. Bet spļaušana ģīmī vai krupja rīšana būs kolektīva akcija. Tikai nav iedomājams, ka viens spļauj ģīmī, bet otrs tai laikā rij krupi. Jo tā nenotiek!

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    reksa > māsa 08.11.2011. 22.08

    Es krupjus neriju, es krupjus nositu.

    Kaut arī esmu krievs, bet latviski es sāku runāt Daugavpilī vēl pirms Atmodas sākuma.
    Nu un kas, ka es biju mazākumā? Sākās Atmoda un es jau biju vairākumā ;)

    Tagad es lietoju Endzelīna pareizrakstību (ar mīkstināto Ŗ, gaŗo Ō, ch utt.). Esmu mazākumā. Nu un kas? Tā ir pilnīgāka rakstība par padomju okupācijas varas sabojāto.
    Latviešu valoda, iespējams, ir perfektākā valoda pasaulē. Nepieklājīgi būtu to lietot izkropļotā veidā. Perfektajam ir jātop vēl perfektākam ;) Attīstībai nav robežu…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    māsa > māsa 08.11.2011. 22.23

    Aldi, par krupjiem nebija jāsaprot burtiski. Un nogalināt arī tos nav labi, bet citādi priecājos par Tevi un Tavu attieksmi. Jo sanācis tā, ka Latvija jāceļ mums visiem kopā, visiem latviešiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > māsa 09.11.2011. 06.47

    indulisri.Muļķības! Latvijai ir vajadzīga sava vienota nacionāla politika, kura nekādi neaizvaino nevienu pavalstnieku daļu. +++ skaista, bet neko neizsakoša frāze. Protams, ka mums ir vajadzīga ” vienota nacionāla politika”, tikai kas tur ir iekšā? Politisks līgums ar Vienotu Krieviju, 9. maija runas un militāro parāžu translācija no Sarkanā laukuma, divas valsts valodas, 11. novembris, 18. novembris, 14. jūnijs, 23 augusts utt? Visu šito sametam kopā vienā katlā un bez personiskas attieksmes apmaisam? Un tās jau nav vienīgās sastāvdaļas šai ” vienotās nacionālās politikas” mērcei. Vēl jāpiemet klāt ir attieksme pret ES un NATO, stratēģiskie partneri -ASV, vai Krievija. Un arī tas vēl nav viss, jo “vienota nacionālā politika” nevar pastāvēt bez vienotas ekonomiskās platformas, bet, piemēram, savstarpējā diskusijā Dombrovskis ar Ušakovu neatrada nevienu saskares punktu un rezultātā LR pamazām rāpjas ārā no bedres, bet tās galvas pilsēta krīt atpakaļ – mīnusos.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > māsa 09.11.2011. 08.38

    Tiem, tā saucamajiem, pavalstniekiem, ko jūs piesaucāt, pilsonību iedeva, jo tie bija apliecinājuši latviešu valodas prasmi, deva zvērestu un solīja būt lojāli Latvijas valstij un likumiem. Tagad ir izrādījies, ka vai nu viņi, to darot, ir apzināti melojuši vai nu viņu domas ir mainījušās uz diametrāli pretējām. Kādas viņiem ir morālas tiesības uz piesaukto cieņu?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    anete_raugule > māsa 09.11.2011. 11.14

    Indulim>>> Skan bezgala daiļi – iesaku aiziet uz krievu valodā rakstošajiem portāliem un sludināt savus abpusējas cieņas un samierināšanās principus turienes auditorijai. Ģīmī spļaušanas un zākāšanās līmeni, kas tur valda, ir grūti pārspēt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    māsa > māsa 09.11.2011. 19.14

    Riņķī apkārt, pārāk jau samaisīji putrā, sākšu, kā man liekas, ar sākumu, ar 9. maiju. Pajautāšu, kā Tu skaidro, ka 90. gados šo pasākumu apmeklēja simti vai daži tūkstoši, bet pēdējos gados 100 tūkstoši? Ko domā valsts vara, grasās ko labot, mainīt, kaut ko darīt? Čik-i-nekā!!!
    Latvijas Valsts. Tu taču pats saproti, kur šī konfrontācija agrāk vai vēlāk novedīs, ja to atstās pašplūsmā, ja turpināsies nacionālo vērtību eskalācija? Situācijas noteicēji un atbildīgie esam mēs, latvieši, un tieši no mums jānāk gudram risinājumam, kā vienot mazākumtautības, kā dzīvot kopējās mājās. Bet, tici man, savstarpēja apvainošana, zākāšanās, pazemošana nav meklējama gudro risinājumu sarakstā.
    Vērsies policijā, darbavietā, pašvaldībā, PIDā vai vēl kur, vai galējā situācijā krauj pa ausi, bet neaizvaino oponenta nacionālās vai reliģiskās jūtas!
    Es nemaz nepieminu īstenās vaininieces – partijas un to veidotās institūcijas, bezjēdzīgi! Par tām es domāju tā – cik vēl ilgi kazas un āži vadīs valsts dārzeņu saimniecību?

    0
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 08.11.2011. 18.57

..tas (M.V.) gan bija mazāk bīstams priekš nācijas/..
_________________________________
Tas izdarīja uzdotos Šķēles un Idriksona darbus un tad adjē.

/ļoti daudzi pazemojas un taisnojas ‘ausaino’ priekšā./-pazemoties un taisnuoties ir viņiem uzdotie darbi.Ušakova “Bileama ēzelmātes” koalīcijā.Vai-Trojas zirgi,ja labāk tīk nebībeliskas alūzijas…

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Theprocessionofthetrojanhorseintroybygiovannidomenicotiepolo.jpg/662px-Theprocessionofthetrojanhorseintroybygiovannidomenicotiepolo.jpg

+1
0
Atbildēt

0

Pauls Puķītis 08.11.2011. 18.44

Dievs ar viņiem- Lind’maņiem un Uš’koviem…Ušakovs ar šo soli Latvijā ‘noracis ilgtermiņā karjeru’ tāpat, kā puisītis ar koka plinti…

/tas (M.V.) gan bija mazāk bīstams priekš nācijas/

Mani vairāk uztrauc tas, ka no Saeimas tribīnes ‘līdzīgi prototipi’ neapjēdz ar ko spēlējas…

Uztrauc tas, ka ļoti daudzi pazemojas un taisnojas ‘ausaino’ priekšā…
(totāls pašcieņas trūkums)

Bet ir arī labās ziņas;
a)tiks sastādīts saraksts ar piektās kolonas ‘ierindniekiem’ (zināms ienaidnieks ir mazāk bīstams)
b)ne tagad, ne arī referendumā ‘oņi neproidut’!

+2
0
Atbildēt

2

    gundega_heiberga > Pauls Puķītis 08.11.2011. 21.10

    markoni
    Tas varētu būt iespaidīgs sauklis – BEIDZOT LATVIEŠU ROKĀS NONĀKS REFERENDUMĀ BALSOJUŠO SARAKSTI. NEAIZMIRSTIET MĀJĀS PASI ! Ko tāds bara drosminieks nodomās parakstoties pats zem sava vārda !?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    reksa > Pauls Puķītis 08.11.2011. 21.55

    Tas ir labs! :)

    Viņi paši pieteiksies repatriācijai :)

    Nebūs jālauž galva – kuŗš ir lojāls, kuŗš nelojāls.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

astra_ozo 08.11.2011. 18.42

lama: “Vesti segodņa” Šoreiz pretim raugās liela raiba lapa. Kliedzoši virsraksti: “Podpišis za russkij” (“Paraksties par krievu valodu”) un milzu burtiem – “Hvatjit progibatsja!” (“Pietiek zemoties!”).
———-
Ir stulbi teikt – “vai es neteicu”. :)))
Bet pirms kāda pusmēneša uzdevu šo jautājumu – Vai krievu prese iestāsies pret ŠO parakstu vākšanu tāpat, kā lielākā daļa latviešu masu mediji, pret parakstu vākšanu par pāreju uz apmācību latviešu valodā?
Protams, ka tas bija retorisks jautājums. :)

+5
0
Atbildēt

3

    ilmisimo > astra_ozo 08.11.2011. 18.49

    Nav viegli virsaitim Ušakovam- dejuojuot savējiem kara deju ap totēma stabu vienlaikus radīt pārējiem iespaidu, ka pīpē miera pīpi.

    Ka tik šim neizmezģās kāds luoceklis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > astra_ozo 08.11.2011. 18.57

    Mani reāli pārsteidz “liberāli domājošo” latviešu spriedelējumi par nepieciešamību tolerēt, izprast, integrēties (abpusēji) un pielāgoties.
    izskatās, ka viņi neapjēdz ar ko viņiem ir darīšana.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > astra_ozo 08.11.2011. 19.30

    izskatās, ka viņi neapjēdz ar ko viņiem ir darīšana.
    ______________________________________
    fon Papena sindroms.

    Un tagad jau gluži komiska māņticība, ka visu var atrisināt caur patērētāju sabiedrības ideāliem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

anete_raugule 08.11.2011. 18.29

Vai Nila paziņojumi būtu jāsaprot tā, ka viņš savas vārgās pašcieņas dēļ piekritis parakstīties par referenduma sarīkošanu, kurā balsos PRET krievu valodu kā otro valsts valodu?

Tik paradoksālu loģiku ar sajūsmu uztvertu krievu mediji, tikai, diemžēl, ziņa nav īstā ;))

+3
0
Atbildēt

0

ilmisimo 08.11.2011. 16.43

Ušakovs lec Lindermana segluos.

Vai Bolivārs iznesīs abus divus?

+2
0
Atbildēt

0

Melnais 08.11.2011. 16.32

Vāl pavisam nesen biju slimnīcā, kur palātā bijām trīs – viena krieviete un mēs divas latvietes. Krieviete nebija veca babuška, bet gan sieviete brieduma gados, respektīvi Latvijas neatkarības atgūšanas laikā viņai varēja būt ap 30. Varat minēt, kādā valodā mēs sarunājāmies. Šī sieviete nebija radikāla – viņa nosodīja Staļinu un represijas, bet sarunu laikā man nācās dzirdēt, ka viņas prāt Latvija vispār nav īsti pelnījus būt valsts un ka nekad arī nav bijusi “normāla” valsts. Es viņai neko neteicu, jo viņa bija tikko kā izķepurojusies no ļoti smagas slimības, bet šī situācija ideāli raksturo to “cieņu”, ko gadiem ilgi ir saņēmuši latvieši no krieviem, kuri taču tā ciena lietviešus. Es redzu, ka jauniešu vidē šobrīd attieksme pret latviešu valodu tiešām mainās, bet ir ārkārtīgi daudz tādu krievu, kas par necieņu uzskata situāciju, kad viņus uzrunā latviski.
Par Ušakovu ļoti daudz pateica bildītes, ko viņš zīmēja pirmsvēlēšanu diskusiju laikā. Nu, ir viņš puika, kas pagaidām vēl veiksmīgi maskējas aiz skaista uzvalka un mīļiem kaķiem.

+7
-1
Atbildēt

10

    betija.tur > Melnais 08.11.2011. 17.55

    Jūsu aprakstītā situācija ideāli raksturo latviešu bezmugurkaulainību. Igaunijā divas igaunietes sarunātos savā starpā, bet ar to, kas neciena viņu valodu, vispār nerunātu.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Inese Birzniece > Melnais 08.11.2011. 20.28

    Nevajag jau daudz, jāsāk pašam/pašai ar sevi. Ar pašcieņu, ar sevis apzināšanos. Tā babuška arī Antarktīdā būtu runājusi savā dzimtajā valodā. Ciena sevi. Vai mazums gadījumu, ka ierodoties svešā vidē cilvēciņš saka “zdrasķe” nevis “sveiki”?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Melnais 08.11.2011. 20.50

    H2O:
    Varat minēt, kādā valodā mēs sarunājāmies.
    ====================================
    Es arī nesaprotu, kāpēc jums tādā gadījumā vispār bija jāsarunājas. Un, ja nu nevarēja izvairītos no kādas frāzes pārmīšanas (piemēram, “Vai Jums nebūs iebildumu, ja atvēršu logu?”), tad to mierīgi varējāt izrunāt latviski.:)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Melnais > Melnais 08.11.2011. 21.06

    Es neatbalstu ignorēšanu kā sava spēka un cieņas apliecināšanu (kā piemērā ar igaunietēm), jo tas īstenībā ir vājums un tikai kurina naidu. Ja šī situācija būtu izveidojusies ārpus slimnīcas, es runātu latviski, un tagad starp citu arī tā daru. Ja cilvēks runā krieviski, es turpinu pieklājīgi ar viņu runāt latviski. Vispār nekad neviens nav apvainojies. Izņēmums ir situācijas, kad mani kāds uzrunā krieviski, tad gan es atbildu krieviski, jo tā arī ir cieņas izrādīšana un kopumā valodu zināšanas ir tikai kultūras pazīme.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    reksa > Melnais 08.11.2011. 21.39

    Jā, Gunta, pilnīgi pareizi – vai nu runāt latviski, vai vispār ignōrēt.

    Man ir bijuši gadījumi, kad pie galda sēž četri krievi un visi savā starpā runā latviski, jo es krieviski principā nerunāju, turklāt viņi domā, ka esmu latvietis.

    Manas smadzenes darbojas latviski – es domāju latviski, runāju latviski, un viņi arī agrāk vai vēlāk sāk runāt latviski. Es lieliski saprotu krievu valodu, bet uztveŗu dzirdēto latviski un bez jebkāda mulsuma atbildu latviski, it kā citas valodas nemaz neeksistē.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    reksa > Melnais 08.11.2011. 21.53

    H2O-ai

    Kā runāšana latviski var būt … vājums? … vai naida kurināšana?..

    “Lingua franca” Latvijā ir latviešu valoda.

    Man nekad neienāks prātā kādam atbildēt krieviski. Ja cilvēks uzrunā mani krieviski, viņš parāda savu necieņu pret mani. Ir divas iespējas – vai nu es atbildēšu latviski, vai arī man ar viņu nekas nav runājams.

    Ja tevi uzrunā krieviski, un tu atbildi krieviski, – tā nekādā ziņā nav cieņas izrādīšana un nav arī kultūras pazīme. Tā ir lingvisks mazochisms.
    Izrādīt cieņu cilvēkam, kuŗš izrāda tev savu necieņu – tā ir lielākā muļķība, kādu man nācies dzirdēt…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    oskaar > Melnais 09.11.2011. 00.29

    Aldi- bet ja nevis krieviski, bet angliski? Vai vāciski?
    Atbildot angliski vai vāciski tā arī būs lielākā muļķība?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    betija.tur > Melnais 09.11.2011. 10.58

    Man tikko viens paziņa pastāstīja, ka zviedri ar ārzemnieku “angliski” paauklējoties pāris mēnešus un, ja viņš neiemācās neko zviedriski, tad “čau – mums ar tevi vairs nav par ko runāt”.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    tetrapack > Melnais 09.11.2011. 17.54

    “Atbildot angliski vai vāciski tā arī būs lielākā muļķība?”
    Nebūs, jo tādā gadījumā tevi, visticamāk, ir uzrunājis kāds tūrists vai cits cilvēks, kas te iebraucis uz laiku, nevis dzīvojis desmitiem gadu un nav uzskatījis par vajadzīgu apgūt vai lietot valsts valodu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Melnais > Melnais 10.11.2011. 17.57

    Nevienam uz pieres tautība nav rakstīta. Līdz ar to nesaskatu neko aizskarošu, ja mani uzrunā krieviski. Ignorēšana izraisa dusmas pretējā pusē (nu, mēģiniet sevi iedomāties pretējā pusē) un izteiktas dusmas sauc par naidu. Vajag spēt paskatīties uz situācijām arī no malas, jo tikai tad ir iespējams rast risinājumu, jo risinājumu šai situācijai vajag. Ignorēšana nav risinājums.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

ltvpanorama 08.11.2011. 15.42

runājot par cieņu..man ir cieņa lūk pret šo cilvēku : ” šefpavārs meksikānis Havjers Garsija atzinis, ka latviešu sievietes ir kā koka gabali – pasīvas savu jūtu izpausmē un apsēstas ar matu krāsošanu..” pilns raksts ir šeit http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/43087/pavars-havjers-garsija-latviesu-sievietes-ir-ka-koka-gabali.. tāpēc ka šo latviešiem nebūt ne glaimojošo domu spēj izteikt manā valodā lai arī ieradies no Meksikas un dzīvo šeit daudz mazāku laiku, bet saprot, kas jādara, ja grib iedzīvoties valstī kur ieradies .. bet Ušakovs ar savu kremļa angažētā leijerkastnieka lomu var iet diŗiģēt.. noriebusies šitā kremļa sakūdīto ” nabaga apbižoto krievvalodīgo” demagoģija ar vāji slēptām sērām par izbijušās impērijas piešķirtajām un nu jau zudušajām privilēģijām uzmesties par dzīves saimniekiem svešās zemēs..

+10
-1
Atbildēt

0

inese_sekaca 08.11.2011. 15.23

“Nevis pret latviešu valodu, bet gan par savu pašcieņu” – vai tad runāt latviski Nilam nozīmē rīkoties pretēji savai sirdsapziņai un pašcieņai?

Nekad neesmu bijis VL/TB/LNNK piekritējs. Bet SC un ušakova divkosība un necieņa pret latviešu valodu liks sasparoties. Domāju, tieši VL/TB referenduma rezultātā būs lielākie ieguvēji.

+8
0
Atbildēt

0

ilmisimo 08.11.2011. 14.45

SC ir “‘voiska”- ka teica vojevoda Urbanovics.

Atķirībā no Deņikina oficieru pulka, SC voiska ir oberpraporščiku, exkomisāru un apakšjefreitoru pulks.

+4
0
Atbildēt

0

helis 08.11.2011. 14.39

Paldies, Ušakov! Tu ar šo rakstu kārtējo reizi esi mums (Latvijai lojālajiem iedzīvotājiem) parādījis, cik ļoti “dārga” tev ir šī valsts. Mēģinot sagraut vienu no valsts pamatiem, tu klaji apliecini, ka te nevar būt ne runas par cieņu.
Man nav saprotams par kādu cieņu tu runā???

+9
0
Atbildēt

0

ilmisimo 08.11.2011. 14.08

.., bet gan par savu pašcieņu
______________________________________
Tad jāatkāpjas no amata.

+3
0
Atbildēt

7

    Signija Aizpuriete > ilmisimo 08.11.2011. 14.10

    —–
    Raksti lūgumrakstu – sūti uz Briseli un Vašingtonu!

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > ilmisimo 08.11.2011. 14.24

    edge_indran —-
    Vai uz Maskavu jau aizsūtīji?:)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 08.11.2011. 14.36

    Kalvis Apsītis;
    “Manuprāt, mums ir mierīgi jādara savas lietas. Varam arī vērot, kā pornogrāfs Lindermans un kaķu mīļotājs Ušakovs sacenšas, kurš labāk notēlos šovinistu.”

    –Lindermans laikam Usakovam uzdāvājis “Ješčo” videoversiju.
    Tad nu pateicībā un aizkustinājumā…

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > ilmisimo 08.11.2011. 15.01

    edge_indran +++ nu re, beidzot arī Tu sāc paust savu personisko viedokli, par ko prieks :)))
    Ušakovs malacis, izprovocē uz atklātību :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 08.11.2011. 15.20

    Ušakovs malacis,..
    ____________________________-
    abas acis vienā malā?

    Vējdzirnavu un tvaika mašīnu nanotehnoloģijas stacijā dzirdēju waluoduojam,ka Ušakova kaķi pruotuot izņaudēt -“Bože caŗa hraņī”. Ar pašcieņu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ilmisimo 08.11.2011. 15.58

    Vai uz Maskavu jau aizsūtīji?:)
    Tu, ko? No Maskavas nāk tikai instrukcijas un rīkojumi :D
    Maskava asarām netic.
    :D

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 08.11.2011. 21.18

    Ušakovs malacis, izprovocē uz atklātību :)
    _____________________________________
    jā,kad Lielais Āpsis palaiž būkšķi, arī mazie seski pa kaktiem sāk naski gāzēt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

sinergie 08.11.2011. 14.03

Nekaunīga demagoģija!
Nākamreiz ar šādu argumentāciju Ušakovs būs gatavs parakstīties par pievienošanos Eirāzijas savienībai.

+8
0
Atbildēt

1

estranged 08.11.2011. 13.52

Vispirms ir jāciena valsts – kurā dzīvojat. Valsts valoda Latvijas Republikā ir latviešu valoda – izlasiet Satversmi! Atceros laikus, kad Rīgā dzirdēja pārsvarā tikai krievu valodu. Un to nicinošo attieksmi pret latviešiem. Tā vairāk nebūs, aizmirstiet. Tas ir noiets etaps.

+10
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > estranged 08.11.2011. 14.08

    ——-
    Ko kurš atceras, jo skolās jau Latvijas vēsturi kā atsevišķu, patstāvīgu priekšmetu divdesmit gadus nemācīja. Tagad jau daudzi propagandisti izmisīgi pūlas novērst uzmanību, izmisīgi pūlas latviešu skatus pavērst tikai to cilvēku virzienā, kas pie varas grožiem pēdējo divdesmit gadu laikā nav bijuši – un valstiski nozīmīgus lēmumus nav pieņēmuši.
    Par šodienas situāciju jāprasa ATBILDĒT tai Latvijas elites daļai, kuras rīcības vai kļūdu dēļ jārīko kārtējā parakstu vākšana – iespējams, kārtējais referendums uz nodokļu maksātāju rēķina. Kas un kāpēc 4. maija republikas varneši divdesmit gadu laikā nav spējuši rast risinājumu? Varbūt par pieļautajām kļūdām 1990-os gados taisnība rakstniekam Roaldam Dobrovenskim:”Mana pārliecība – vislielākā, visnepiedodamākā Latvijas politiķu kļūda ir lēmums izsviest kā kaut ko nevajadzīgu gan savus solījumus nelatviešiem, gan viņus pašus. Atsvešināt ap 40% savas zemes iedzīvotāju, – tādai rīcībai nav precedentu, un tas ir politiska idiotisma paraugs.‘’ (No patiesības neizbēgt.LV.LV.).

    +2
    -13
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > estranged 08.11.2011. 15.41

    @edge_indran
    Nav nekādas “4. maija republikas”. 1991. gadā tika atjaunota Latvijas Republika nevis LPSR pārdēvēta par otro, 4. maija vai velns viņu zina vēl par kādu republiku. Par PSRS rusifikācijas politiku, kuras sekas tagad izpaužas, LR pilsoņu vēlētie pārstāvji atbildību nekādā veidā nenes. Politiķu kļūdas meklē citur.

    Dobrovenska domu pērle ir nevietā. Atjaunojot Latvijas Republiku, cittautiešiem, kuri nebija LR pilsoņi vai to pēcnācēji, humānu apsvērumu dēļ tika izrādīta bezprecedenta pretimnākšana, piešķirot patstāvīgā iedzīvotāja statusu pilnīgi visiem, izņemot aktīvā karadienestā esošas PSRS militārpersonas. Ja ar to ir par maz, tad par maz būs vienmēr.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

janis17 08.11.2011. 13.42

Nilam!
Ja Tev būtu pašcieņa, Tu saprastu, ka šeit Latvijā krievi var dzīvot tikai tad, ja ievēro tos noteikumus, kas iestrādāti šīs valsts pamatos. To grozīt nedrīkst!
Latvieši savu pašcieņu saglabāja un ar okupantu galvām futbolu nespēlēja, kā tas notika citās PSRS vietās.
Tomēr arī mūsu lielizmēra tolerancei ir savas robežas! Nevajag kurināt naidu, Nil!

+12
0
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 08.11.2011. 13.38

——
Prātu aptumšošanās turpinās – turpinās cīņā ‘pret’, tā vietā, lai cīnītoes ‘par’. Cilvēki iznieko enerģiju un resursus nevis lai radītu, bet gan destruktīvām darbībām. Sāka ar ielu plāksnīšu nosaukumu aizkrāsošanu http://lv.wikipedia.org/wiki/Krievu_valoda_Latvij%C4%81
– un turpina ar tiesību ierobežošanu. Cīņas karstumā reti kurš ievēro savas ”armijas” rindu skaita samazināšanos, ‘titulnācijas’ grimšanu nabadzībā un intelektuālā līmeņa samazināšanos.
Guntars Godiņš:”(..)mēs esam aizkavējušies savā intelektuālajā attīstībā”. “Proti, deviņdesmito gadu sākumā, kad Latvija jau bija atguvusi neatkarību, turpinājās tā nacionālā pašapdziedāšanās, Latvija, atvainojos, priekšā un pakaļā, cīņa pret ienaidnieku utt. Tas turpinās, un tas var nogurdināt sabiedrību un veidot plaisu. ” http://www.diena.lv/latvija/politika/godins-politika-ir-parak-daudz-neveiksminieku-13913807
– PAJAUTĀJIET Latvijas valsts šodienas varnešiem/vadītājiem, nevis cilvēkiem, kas nav bijuši pie varas grožiem, kas nav pieņēmuši lēmumus – Kurp tiek virzīta Latvija / Kas notiek?

+1
-13
Atbildēt

5

    dro > Signija Aizpuriete 08.11.2011. 16.50

    edge_indran ——- turpinās cīņā ‘pret’, tā vietā, lai cīnītoes ‘par’
    __________________
    Es arī esmu sašutis: Nu kā var cīnīties pret valodu valodu!:))

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Signija Aizpuriete 08.11.2011. 16.56

    ..Nu kā var cīnīties pret valodu valodu!:)).
    __________________________
    Užasķ!!…

    šausmas… pret Ļeņina valuodu!!
    Izvergi……

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Signija Aizpuriete 08.11.2011. 18.44

    Ne tikai Ļeņina, bet arī Puškina. (Puškins jāpiemin visos gadījumos, kad ir runa par krievu valodu)

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Signija Aizpuriete 08.11.2011. 20.29

    Matu piemirsi. Lenins, Pushkins un Mats ir vinju galvenie klasikji.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Signija Aizpuriete 08.11.2011. 20.36

    .. un Puškas arī.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 08.11.2011. 13.35

Tagadīt RD valstiski domājošīem deputātiem jāpieprasa ušakova atkāpšanās.
Tāpat arī kaut cik sajēdzīgām NVO.

+4
0
Atbildēt

0

liidaka 08.11.2011. 13.11

Pieļauju, ka Ušakovam pēc SC neņemšanas valdībā zuda jēga “labi uzvesties” un arī par sava elektorāta saglabāšanu bija jādomā. Apsvērumi par pašcieņu īpaši ticami neizklausās.

+4
-1
Atbildēt

2

    raimonds_bossltd > liidaka 08.11.2011. 18.03

    to Rix Goa
    Vai tas kuces berns par “labu” uzvedibu uzskata piedalisanos krievu fasistisko izdzimtenu, kas latviesu tautai un visai Austrumeiropai sagadajusi visneiedomajamakas ciesanas, sabasa, 9. maija?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Inese Birzniece > liidaka 08.11.2011. 20.19

    Daudz pasaules tautu 8.maijā piemin savus kritušos…dodas uz to atdusas vietām, noliek ziedus. Izņēmums ir psrs mantiniece Krievija, kur pieņemts 9.maijā diet un gavilēt.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 08.11.2011. 13.02

Intresanti vai Valdis ar Ļiļku arī ir parakstījušies par krievu valodu? Šobrīd jau visādi brīnumi notiek.

+9
0
Atbildēt

3

ilmisimo 08.11.2011. 12.22

Rīgas kioskā 2. novembrī nopirku “Vesti segodņa”, tīmeklī lasīt – tas nav tas. Šoreiz pretim raugās liela raiba lapa. Kliedzoši virsraksti: “Podpišis za russkij” (“Paraksties par krievu valodu”) un milzu burtiem – “Hvatjit progibatsja!” (“Pietiek zemoties!”).

Šis otrais sauklis pieder Liepājas sibīrietim Valērijam Kravcovam, kura varenais stāvs rotā pirmo lappusi. Piektajā lappusē lasām, ka šis dūšīgais vīrs grasās balotēties Eiropas Parlamenta vēlēšanās, un var nojaust, ka Tatjana Ždanoka ir vārgule salīdzinājumā ar Kravcovu.

Otrajā lappusē Vladimirs Starkovs ziņo, ka Aleksandrs Gapoņenko, kurš kopā ar Vladimiru Lindermanu un Jevgeņiju Osipovu vada cīņu par valsts valodas statusa piešķiršanu krievu mēlei, izdala parakstītājiem sarkanzaļizilas lentītes, kas simbolizē – uzmanību! – “triju nāciju – latgaliešu, latviešu un krievu – vienotību”.

Pēc kā tas, piedodiet, ož? Uzrīdīt latgaliešus latviešiem, lai atvieglotu krieviem iegūt otrās pamattautas statusu Latkrievijā jeb Krievlatvijā. Oranži melnās Georgija lentītes vairs nav piemērotas “pēdējai kaujai” – davai šurp sarkanzaļizilās. Tas ir atklāts izaicinājums latviešiem, kuri, sarkanbaltsarkanās lentītes locīdami, gatavojas sveikt savas vienīgās un neatvietojamās valsts proklamēšanas 93. gadskārtu
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=333061:nelojlo-nekaunba-aug-&catid=93:la-komentri&Itemid=295

+10
0
Atbildēt

2

    ievuliitis > ilmisimo 08.11.2011. 12.28

    “Pēc kā tas, piedodiet, ož? Uzrīdīt latgaliešus latviešiem…”
    Protams, to jau varēja saprast uzreiz, kad parādījās iniciatīva par īpašu statusu latgaliešu valodai.
    Skaldi un valdi princips ir universāls.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 08.11.2011. 12.39

    abhazizācija un dienvidosetizācija līdz ar ušakovizāciju.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 08.11.2011. 12.17

Ušakovs drīkstot parakstīties par krievu valodu, jo nav zvērējis Saeimā.

Atkal kārtējo reizi redzam, ka krievu šovinistu politiskās ambīcijas stingri jātur un jāiegrožo AR IEROBEŽOJOŠIEM LIKUMIEM, nevis to mīkstināšanu un, piemēram, latviešu valodas mācīšanās bezmaksas pieejamību to vietā.

Ir vajadzīgi (1) stingri likumi un (2) stipra valsts, kas spēj realizēt šos likumus.

Un ne tik daudz vēlmju domāšanas pārsātināta “liberāļu” niansētā jūtinšāšanās un gatavība “diskutēt” ar latviešu pretiniekiem, līdz pūcei aste sāks ziedēt.

+11
0
Atbildēt

1

    Inese Birzniece > Sanšains 08.11.2011. 20.12

    Ir vajadzīgi (1) stingri likumi un (2) stipra valsts, kas spēj realizēt šos likumus.
    ————————————————
    Nedaudz gribas pielabot: ir vajadzīgi valsts vadībā vīri ar mugurkaulu; kuri spēj pieņemt atbildīgus lēmumus nacionālas valsts interesēs un konsekventi sekot šo lēmumu izpildei.

    Varbūt ievietot sludinājumus darba piedāvājumu portālos?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

tuba76 08.11.2011. 12.12

Pagājušajā nedēļā dzirdēju radio kādu Zviedrijā dzīvojošu angli sūdzamies, ka Zviedrijā grūti apgūt zviedru valodu, jo kā zviedri dzird, ka viņš ir anglis, tā viņi grib sarunājoties praktizēties angļu valodā. Tiktāl varbūt situācija nav sveša arī Latvijā. Bet anglis ar to vis nesamierinājās un ķērās pie Irish Gaelic. Lieki piebilst, ka anglis tagad runā zviedriski tekoši.

+5
0
Atbildēt

0

dro 08.11.2011. 11.52

Okupācija bija, okupantu nav? Gaidu Zatlerīša refrenu!:)))
Okupants prastu “nahaļstvo” jauc ar cieņu.

+10
0
Atbildēt

7

maija_br 08.11.2011. 11.47

Latvijas valsts stūrakmens ir tās teritorija, meži un lauki, tās tauta un latviešu valoda. Saskaņas centra partijas darbība provocē runāt par Krievijas okupācijas politiku pret Latviju un to ļaunumu, ko tā ir nodarījusi Latvijas tautai. Krievu okupantu vardarbība nav pietiekoši nosodīta, vardarbības sekas nav likvidētas un atkal uzvirmo antikonstitucionāla darbība pret Latvijas valsti. Šobrīd antikonstitucionālā darbība ir aktualizējusies, vācot parakstus par Krievijas valsts krievu valodas statusa piešķiršanu Latvijai.
Man nav pieņemams, ka partija Saskaņas centrs savā politikā neciena Latvijas valsti, latviešu valodu, izvirza par augstākās valsts varas pārstāvjiem Saeimā personas, kuras neprot valsts valodu, neciena latviešu tautas tradīcijas.
Man nav pieņemams, ka Krievija politiska un ekonomiska spiediena rezultātā ir atņēmusi Latvijas teritorijas daļu – Abrenes apriņķi, bet tagad smagajā ekonomiskajā situācijā uzpērk Latvijas zemi un visādos variantos turpina latviešu tautas okupācijas politiku.
Viens no Krievijas okupācijas politikas iemesliem ir tas, ka netika likvidētas okupācijas sekas. Tā piemēram, Alfrēds Rubiks, realizēdams Krievijas okupācijas politiku, Rīgas pilsētas Purvciema mikrorajonā sabūvēja 9-stāvu māju kvartālu, kurās izmitināja uz dzīvošanu Krievijas armijas virsnieku ģimenes, kuras nepameta Latviju, bet Latvijas valsts liberālās politikas dēļ ieguva Latvijas valsts pilsonību un tagad bijušie Krievijas pilsoņi pieprasa Krievijas valsts valodai valsts valodas statusu arī Latvijā. Šīs idejas autori ir okupanti un viņu pēcnācēji, kas ienīst šo valsti, valsts tradīcijas, valsts valodu un Latvijas tautu. Šāda politisko partiju darbība ir naidu kurinoša. Ja cirvis tiek izmantots malkas skaldīšanai, tad tas ir vajadzīgs instruments, bet, ja ar to nosit dzīvu radību, tad tas ir noziegums. Līdzīgi skaistā un brīnišķīgā krievu valoda tiek pārvērsta par okupācijas valodu, kas nedara godu krievu tautai.
Latvijas stūrakmeni neviens cits nav tiesīgs mainīt kā tikai latvieši. Jebkurš referendums, kurš grauj valsts stūrakmeņus, ir antikonstitucionāls. Kamēr Latvijā būs kaut viena latvietis, tikmēr Latvijā vienīgā valsts valoda ir tikai latviešu valoda. Ja Latvijā būtu 99% krievu, arī tad viņi nebūtu tiesīgi pieprasīt Krievijas valsts valodai piešķirt valsts valodas statusu arī Latvijā. Šajā gadījumā referendumam ir tikai informatīvs raksturs un tas pamatā norāda uz to, ka valsts mērogā netiek risināta okupācijas seku likvidēšana.
Saskaņas Centra partijai jānosoda okupācijas politiku pret latviešu tautu un valodu, jāpārtrauc nelikumīga antikonstitucionāla parakstu vākšana par Krievijas valsts valodas statusa piešķiršanu Latvijai; jāatsauc no Eiropas deputāts Alfrēdu Rubiku, kuru Latvijas tauta nav izvirzījusi pārstāvēt Latviju, bet kurš, tieši pretēji ir sodīts par Krievijas okupācijas politikas piekopšanu Latvijā, kā arī jāatsauc Eiropas Parlamenta deputāte Tatjanu Ždanoku, kura gadiem ilgi provocē Krievijas pilsoņus uz naidīgu politiku pret Latvijas tautu.

+6
0
Atbildēt

0

enjoy 08.11.2011. 11.35

Cik ļoti ir apnikušas mūžvecās krievu mentālās problēmas- paši sevi neciena, pat kautrējās no savas tautības, bet no visiem apkārtējiem pieprasa cieņu, Paši neuzskata par savu pienākumu kaut būt tolerantiem pret apkārtējiem, kur nu vēl kādu cienīt. Vienmēr un visur sev pieprasa īpašu statusu un atļaujas visus un visur pamācīt kā viņiem būtu jādzīvo. Un tā visa rezultātā Krievijai apkārt nav nav neviena kaimiņa, kurš izjustu simpātijas pret Krieviju un krieviem. Kur mīt tie mistiskie krievu mīļotāji- Polijā, Lietuvā, Čehija? Nav tādu! Visi respektē, baidās, bet nicina.
Paliek atklāts jautājams- ko darīt? Varbūt krieviem kaut reizi savā ilgajā vēsturē vajadzētu PAMĒĢINĀT pašiem cienīt kaut vienu tautu uz pasaules. Un kāpēc lai nesāktu ar latviešiem?

+17
0
Atbildēt

0

Inga Sniedziņa 08.11.2011. 11.27

Jā, runa tiešām ir par cieņu, Nil. Kādu cieņu rada šīs aktivitātes, kas mēģina likumīgi attaisnot nevēlēšanos lietot latviešu valodu? Būtībā tā ir cīņa nevis par otro valodu, bet cīņa pret pirmo. Vai tā nav vienkārša nekaunība? Vai tiešām nav vēl skaidrs, ka šis zemes pleķis ir vienīgā teritorija uz zemeslodes, kur latviešu kultūra savā valodā var attīstīties? Lai tas notiktu, tai jābūt vienīgajai oficiālajai valodai, savādāk nāve. To nav grūti saprast, bet to noliegt ir necieņas izrādīšana. Būtu taču laiks pārtraukt šo asociāciju krievs=nekauņa. Tas būtu SC uzdevums.

+16
0
Atbildēt

1

    ilmisimo > Inga Sniedziņa 08.11.2011. 11.38

    ..kur latviešu kultūra savā valodā var attīstīties? Lai tas notiktu, tai jābūt vienīgajai oficiālajai valodai, savādāk nāve. ..
    ______________________________________________
    Nu un tad?

    Tieši to SC jau grib panākt.Lai nāk tā nāve.

    Cik ilgi var brīnīties?

    +9
    0
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv 08.11.2011. 11.15

Cilvim ir personības dalīšanās. Nu būsim tolerantāki pret slimiem cilvēkiem…

+6
0
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 08.11.2011. 11.02

Skaidrs, ka ir pilnmēness. Pieņemsim , ka var nopietni apskatīt Ušakova loģiku. Pēc tās visiem ir jāizrāda cieņa viens otram, tātad latviešiem būtu jāiet un jāparakstās aptaujā “par” krievu valodu. Attiecīgi tad tiktu savākts vajadzīgais parakstu skaits, un tad, lai turpinātu “izrādīt cieņu”, latviešiem ( Ušakovo-loģiski ) būtu arī JĀNOBALSO REFERENDUMĀ “PAR” … projekts tiktu pieņemts – bet kā tad paliek ar SC “nostāju” par “vienīgo valsts valodu” ?

Jā, PATIEŠĀM IR pilnmēness … :)

+10
0
Atbildēt

1

    ilmisimo > AUTOEXEC.BAT 08.11.2011. 11.07

    Jā, PATIEŠĀM IR pilnmēness … :)
    ________________________________________
    Moskovītu bizantiskā loģika. Tur pilnmēness ir vienmēr.Permanenti.Visas tautas ir vielīdzīgas un visas runā krievinieku mēlē.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 08.11.2011. 10.53

No S. Uplejas raksta komentāriem:

Aleksejs Loskutovs Piekritu autorei, jo tie, kas apgalvo, ka iestājas par krievu valodu, kā OTRO valsts valodu, maldās vai melo, jo patiesībā viņi iestājas par savām tiesībām nezināt tās valsts valodu, kurā viņi dzīvo. Neapšaubāmi, piedāvāto Satversmes grozījumu rezultātā krievu valoda viņiem kļūs par PIRMO, bet daudziem jo daudziem, par vienīgo valsts valodu.

Ja interesē, paskatieties diskusiju par otro valsts valodu Facebook’ā: www. facebook.com/#!/permalink.php?story_fbid=314281818588370&id=100000196624768¬if_t=like
7.novembris 2011 10:56

+9
0
Atbildēt

0

Kā T Ā var būt?! 08.11.2011. 10.40

Vai tiem SC deputātiem no Saeimas, kas būs parakstījušies par otru valsts valodu, nevajadzētu nolikt mandātus? Vai viņi nepārkāpj savu deputāta zvērestu?

+15
0
Atbildēt

0

ilmisimo 08.11.2011. 10.40

..Самый яркий пример – Нил Ушаков. Ушаков был корреспондентом ИТАР-ТАСС в Латвии и главным редактором новостей на ПБК. Во время выборной кампании его почти каждый день показывали в каждой новостной передаче ПБК, изображая как единственного возможного спасителя русскоязычной общины. В то же время с экрана ПБК исчезли все конкуренты, представители других «русских» партий Латвии. ПБК помог «Центру согласия» одержать победу на выборах, и Ушаков стал мэром Риги.

Без сомнений, кукловоды хотели бы применить опыт Латвии и в Эстонии….
http://russbalt.rod1.org/index.php?topic=2703.0

+10
0
Atbildēt

0

jessdrthomas 08.11.2011. 10.25

JūTjūbā ir vairāki videoklipi, kur Krievijas disidente Valērija Novodvorska un uzņēmējs Konstantīns Borovojs runā

par Krievijas izlūkdienesta projektu “Saskaņas centru”,

tās līderi, FSB darbinieku,

un mērķiem destabilizēt situāciju Latvijā.

Pēdējais šeit –

http://www.youtube.com/watch?v=2kVlhm0HgGY&feature=player_embedded

+13
0
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > jessdrthomas 08.11.2011. 10.33

    ——-
    Tā jau arī n-tie ‘nasing spešali’ vairāk kā divdesmit gadus sēž Jēkaba ielas Augstajā u.c. iestādēs un namiņos – un runā, runā, runā……
    Rakstnieki arī neatpaliek – tie tik raksta, raksta un raksta: ‘Lapsa: Dzīvojam policejiski bandītiskā valstī’ http://www.diena.lv/latvija/zinas/lapsa-dzivojam-policejiski-banditiska-valsti-13913808
    – PROCESS turpinās…..”bāreņu tauta” turpina vaidēt, žēloties un tēlot visas pasaules apbižotos? Sauksim palīgos amerikāni Sluci, sauksim palīgos ”īstos” krievu demokrātus Novodvorsku, Borovoju un vēl papildus Kašpirovski un biznesa ‘ģēniju’ Mavrodi (MMM)?! Prātiņ, nāc mājās!

    +1
    -17
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > jessdrthomas 08.11.2011. 11.08

    edge … Sauksim palīgos amerikāni Sluci, sauksim palīgos ”īstos” krievu demokrātus Novodvorsku, Borovoju
    ———————————————————–

    Neviens viņus palīgā nesauc, idiot, tu tiešām nespēj atšķirt sabiedrības informēšanu no paša izdomātajām žēlabām ?? Tas, ka tu pats sev esi izdomājis virtuālu tautas tēlu, nenozīmē, ka tā patiesībā arī ir – nevajag pēc sevis spriest par citiem.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > jessdrthomas 08.11.2011. 17.48

    to edge_indran ——-
    Novodvorska un Borovojs no citas operas, Mavrodi tads pat noziedznieks ka Putins, tikai mazak veiksmigs.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 08.11.2011. 10.23

Ja cilvekam ir pasciena, vins nekad nebus tumsonigas, agresivas un noziedzigas vergu nacijas http://ipvnews.org/ parstavis, sarunajoties nelietos maksligu valodu – fenu

Isakov tu esi cilveces atkritums

+10
0
Atbildēt

1

ilmisimo 08.11.2011. 09.47

Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 09.47

Lieciet mīnusus, bet lielai daļai latviešu ieslēdzas klikšķis, kad runa ir par krievvalodīgajiem, atslēdzas loģiskā domāšana un brutāli uzzied politiķu audzētais nacionālisma zieds. Tā var notikt tikai pilnīgi sadalītā sabiedrībā, kur krievi ir vienā frontē un latvieši otrā. Uzturēt šādu iekšējā kara stāvokli ir bīstami, kā orgnismā, kurā nepārtraukti imūnsistēma cīnās ar kādu hronisku stāvokli. Nekur šis hroniskais stāvoklis nepazudīs.
TIk ilgi, cik latvieši neiemācīsies peldēt tajā baseinā, kāds mums vēsturiski dots, lielāko tautas daļu pabiedējot ar bīstamajiem dziļajiem, nezināmajiem ūdeņiem, braši turot latviešu karogu, Saeimā verēs iesoļot tādi pērkami, naudas maisiem kalpojoši elementi kā TB/LNNK/VL.
Tādējādi no šādas plakātiskas partijas neviens neprasīs nekādus lēmumus, nekādas izmaiņas valstī. Prasīs būt par gaļu, kas aizpilda vietu.
Bet var arī padomāt no otras puses – Ušakovs būdams pragmatisks politiķis saprot, ka vienīgais veids, kā savākt vajadzīgos tūkstošus parakstu ir pārvērst balsojumu par cieņas balsojumu (izsakam savu sāpi) nevis mērķa balsojumu (balsojam, lai mainītu situāciju).

+4
-21
Atbildēt

8

    ilmisimo > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 10.04

    … latvieši neiemācīsies peldēt tajā baseinā, kāds mums vēsturiski dots,…
    _____________________________________
    t.i. integrēties dižajā padomju tautā?

    +18
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 10.11

    Un, kāds tad mums ir tas baseins ” kurš mums vēsturiski ir dots” ? :) Nosauc lūdzu kaut kādus lielumus – dziļumu, garumu, platumu, starp kuriem tad laimē plunčāsimies :))

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 10.20

    …pārvērst balsojumu par pārvērst balsojumu par cieņas balsojumu…
    __________________________________________________
    kad Usākova flote Tevi vedīs uz Magdānu, arī tad Tu būsi nelokāmi parliecināts, ka mērkis ir kūrorts Tenerifē?

    / cieņas balsojumu/- uvazaješ? atday chasy!…. i kvarķīru ..

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 11.16

    jopcikpopcik:
    TIk ilgi, cik latvieši neiemācīsies peldēt tajā baseinā, kāds mums vēsturiski dots
    ==========================================
    :) Cik jauka analoģija. Tad paturpināsim!

    Manuprāt, mēs savā baseinā protam peldēt, tikai PAGAIDĀM to vēl joprojām apsēdis nekaunīgu, agresīvu ļaužu bariņš, kuri nekautrējas mūsu baseinā nokārtoties, turklāt uzvedas skaļi un bravurīgi. Tāpēc daudziem piekāpīgākiem latviešiem gribas pārcelties uz kādu citu vietu, jo šeit vairs nav patīkami. (No vairākiem aizbraucējiem uz Īriju un Lielbritāniju esmu dzirdējis, ka viens no motīviem prombraukšanai ir nomācoši krieviskā vide šeit, savukārt no Rietumu latviešiem ir dzirdēta līdzīga motivācija, izskaidrojot nepārcelšanos atpakaļ uz Latviju.)

    Bet nekas, gan MĒS TIKSIM GALĀ ar šo nekauņu grupu – tikai pagaidām mums vēl par maz spēka. Daļai no viņiem nāksies aizbraukt, daļai – pārdefinēt savas “pašcieņas” definīciju.

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 12.13

    Jopcik, tu centies maldināt šeit lasošos. Pirmkārt – ne visi, kas šeit komentē, ir latvieši. Es zinu, ka ne tikai es, bet arī citi ir izteikušies, ka nav latvieši. Lai cik tev tas nebūtu pārsteidzoši vai nepatīkami – jā, šeit komentē arī Latvijai lojāli un patriotiski noskaņoti cittautieši. Vai mūsos arī ” uzzied politiķu audzētais nacionālisma zieds?” Kāds? Šī frāze vispār ir apvainojums nespējā domāt ar savu galvu visiem, kas nevēlas redzēt valdībā SC, nevēlas krievu, ka otru valsts valodu, nevēlas – galu-galā – pārkrievotu Latviju.
    Ko tev daudz stāstīt, aizej uz krievu Delfiem, palasi komentārus un tad stāsti cilvēkiem par sadzīvošanu. Vislabāk – stāsti to tur. :D

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    Inna Jagņuka > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 14.24

    Diemžēl diezgan lielai daļai visādu alkšņu, urbanoviču, rubiku, šķēļu un zatleru nekādi klikšķi neieslēdzas, runājot par valstij nelojālu ļaužu bara pretvalstisku darbību. Klikšķis viņiem, acīmredzot, ieslēdzas tikai tad, kad runa ir par personisko labklājību un varu, iespējams, pat par Latvijas valstiskuma cenu.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Pēteris Jakubaņecs 08.11.2011. 18.27

    politiķu audzētais nacionālisma zieds.
    ————–
    Šis ir vienkārši superīgākais padomju krievu mīts! Kuri bija tie sliktie politiķi,kas 1988.gadā uzaudzēja latviešu, igauņu un citu tautu nacionālismu padomju savienībā?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Es runāju par to, ka latviešu vidū valdošais viedoklis “SC=Krieviska latvija” ir mīts, kura ģenerēšanā piedalās partijas, mēdiji un kaimiņu kaimiņi. Es nesaku, ka šiem lielumiem nav saiknes. Bet tajā pašā laikā jebkuram loģiski domājošam latvietim ir jābūt skaidram, ka ar plikām 30 SC balsīm nevienu likumu nevar pieņemt. Koalīcijas līgums nevienam nesasien rokas, ja nu gadījumā notiek kaut kādi mēģinājumi mainīt valodas statusu. Tāds arī bija aprēķins ZRP. Un nav runa par lojāliem vai nelojāliem dažādu tautību LV iedzīvotājiem. Šis temats ir tik ļoti padevīgs mistifkācijām no abām frontes pusēm, zīmīgo datumu un vēsturisko notikumu piesaukšana priekšā un pakaļā, sirpja un āmura vai mutes aizbāžņu zīmēšana karikatūrās. Un paklausies, ko runā krievvalodīgie (es arī pazīstu daudzus, tai pat laikā nepazīstu nevienu pro-maskavisku) – interesē sava kultūra un ir bailes no latviskajām partijām, jo mēdiji stāsta, ka tās draud aizliegt krievu valodu visur un vienmēr.

    Pazīstu arī vairākus nepilsoņus, kuri nevēlas iegūt pilsonību, jo tajā saskata pazemojumu – tu strādā, mācies, maksā nodokļus, esi lojāls valstij, ne ar ko neatšķiries no pilsoņa, bet tev tas jāpierāda kaut kādai komisijai un par to vēl jāmaksā. Es šo nostāju saprotu un pieņemu.

    Vienā vārdā – situācija ir tik sarežģīta, ka kariķējošie komentāri “atceries 1991. gadu” stilā ir primitivizēšana līdz galējai robežai ar draudīgām sekām.

    0
    -8
    Atbildēt

    0

buchamona 08.11.2011. 09.41

“….Tāpat, kā to par savu Dzimteni uzskatīja Rīgas 6.pulka krievu karavīri, kuri krita 1919.gada novembrī cīņās pret Bermonta vienībām un kuru vārdi iekalti piemineklī Sudrabkalniņā Imantā. Tāpat, kā Latviju par savu Dzimteni uzskatīja krievu miliči, kuri gāja bojā 1991.gada janvārī. Tāpēc, ka krievi bija kopā ar latviešiem, kad Latvija veidoja savu neatkarību 1918.gadā un kad to atjaunoja 1991.gadā…” +++

Neapšaubāmi bija krievi , kuri piedalījās 18. novembra Latvijas dibināšanā, bet daudzus no tiem, kuri nodzīvojā kā LR pilsoņi līdz 1940. gadam, deportēja uz Gulagu staļinisti un viņu vietā Kremlis iesūtija Latvijā savus zombijus, kuru ideoloģija bija papildus nostiprināta ar lielkrievu šovinismu. Staļinisms + lielkrievu šovinisms un gala rezultāts –“ latvijieši” – SC elektorāts, kurus savā personā šajā rakstā prezentē Nils Ušakovs.
Lai saprastu, kāda atšķirība ir starp Latvijas krieviem, kuri Latvijā dzīvoja pirms 1940. gada okupācijas un šīs dienas tiem” latvijiešiem,” kurus pārstāv Ušakovs, pietiek tikai salīdzināt pirmskara krievu presi, kas iznāca Latvijā un šīs dienas LV krievu medijus. Kā zinām – brīva tirgus apstākļos medija saturu nosaka lietotājs :)

Bet, ja konkrēti par šo rakstu – tad tas ir “ gara darbs” kurā Nils Ušakovs ir sevi izlicis “ kā uz paplātes” un jautājums, kas ir SC Latvijā – es domāju vairs nepacelsies.

“ Ministri, kuri pārstāv „Visu Latvijai!”-TB/LNNK, nosauca iniciatoru mērķus par amorāliem un nobalsoja pret. …Un ministriem nav tiesību pēc saviem ieskatiem traktēt likumu un šķirot Latvijas pilsoņus pareizajos un nepareizajos. “ +++ vai tad ministriem nebija tiesību balsot pret? Ja nebija, tad kādēļ vispār balsojums? Jeb jebkurš balsojums pret SC ir amorāls? Tā sāk izskatīties. :)

“ ..Šajās vēlēšanās „Saskaņas centra” vēlētāji apliecināja maksimālu toleranci un gatavību kompromisiem, atbalstot ideju par trīs gadu moratoriju likumdošanas iniciatīvām, kuras skar vēsturiskus un nacionālus jautājumus….” +++ šīs vēlēšanas bija raksturīgas ar to, ka partijas maz rēķinājās ar savu vēlētāju . It sevišķi SC. Tā kā Ušakovam nav nekādu tiesību runāt par viņa pārstāvētā elektorāta “ toleranci un gatavību uz kompromisiem”. SC vadoņiem vispār ir raksturīgi runāt ar latviešiem vienu un ar savu vēlētāju pavisam ko citu.

“ …Lai Latvijā saglabātu un nostiprinātu latviešu valodu un latviešu kultūru, nav vajadzīgas integrācijas programmas. Vispār nav nepieciešamas kādas īpašas programmas…:” +++ šitas vispār ir demagoģijas šedevrs :)))))

…Pašlaik notiekošā parakstu vākšana tikai ļoti nosacīti ir saistīta ar krievu valodas statusu. Tā ir saistīta ar cieņu…. Tieši tāpēc es aizgāju un parakstījos „par” referenduma rīkošanu. Es pats personīgi un mana partija iestājas par to, ka Latvijā ir tikai viena valsts valoda – latviešu valoda, un es kā pragmatisks politiķis saprotu, ka referendums nez vai var gūt panākumus. ..+++ ja “ nez vai” – tad pilnīgi izslēgts tas nav, ka referendums par otru valsts valodu var gūt panākumus :)))

Ja velkam svītru apakšā šim gara darbam, tad varam secināt, ka SC ir pilnīgi atteicies no savas “ sociālās “ ideoloģijas, caur kuru centās krīzes laikā pārņemt varu LR, un tagad viņu vienīgais ierocis ir krievu šovinisms – mobilizēta “ latvijiešu” masa ar kuru saskaņieši grib iebaidīt Latvijas demokrātisko sabiedrības daļu un šādi pārņemt varu Latvijā.

“…valdības veidošanas procesā politiķu vidū ar pilnu nopietnību tika lietots arguments, ka „latviska” valdība tomēr būšot labāka. ++++| vienīgā vieta rakstā, kur varu piekrist Ušakova teiktajam – ir mums politiķi, kuri savos publiskos tekstos kļūdaini, vai apzināti ar SC idenficē visus Latvijas krievvalodīgos un ar ” latvisko vēlētāju” saista visus demokrātiski domājošos ļaudis Latvijā. Tāda pieeja LR iekšpolitikai ir vai nu muļķīgi – pavirša, jeb apzināta ļaunprātība.

+20
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 08.11.2011. 09.31

Ušakovs atklāti parādīja savu īsto okupantu (vai kolonistu?) pēcteča seju. Taču vērīgam cilvēkam tas nav nekas jauns. “Tāpat, kā Latviju par savu Dzimteni uzskatīja krievu miliči, kuri gāja bojā 1991.gada janvārī. Tāpēc, ka krievi bija kopā ar latviešiem, …kad to [netkarību] atjaunoja 1991.gadā.” – šis apgalvojums ir kļūdains: tie miliči 1991. gadā gadījās nepareizā vietā un nepareizā vietā, nevis tādēļ, ka gatavojās par vai pret kaut ko cīnīties. Viņi pat nebija šāvuši, lai atvairītu uzbrukumu IeM, bet muka pa trepēm. Un vēl jāatcerās to, ka 1991. gadā krievi (ar ļoti maziem un nepamanāmiem izņēmumiem) nu gan nebija nedz uz barikādēm, nedz kur citur, kur cīnījās par Latvijas neatkarību, ir jābeidz šis melīgais mīts kultivēt. Varam pieminēt tikai pāris sabiedrībā zināmus nelatviešus, kas toreiz iestājaš par Larvijas neatkarību, Marinu Kostenecku, piemēram, Vladlenu Dozorcevu un varbūt vēl kādu. Rīga barikāžu laikā bija tik latviska, kā nekad agrāk un, diemžēl, nekad vēlāk.

+26
-3
Atbildēt

1

ekmanis 08.11.2011. 09.28

Redzat, kā sanāk? Lielākie klaigātāji par Eiropas demokratijas vērtību ievērošanu ir Latvijas rusifikatori.

+15
0
Atbildēt

0

tuba76 08.11.2011. 09.21

Vai nevarētu būt tā, ka šī ir pēdējā kauja un pēdējā iespēja paturēt Latviju krievu ietekmes žņaugos bez varas pielietošanas, Ušakov? Jo kas gan notiks ar krievu šovinistu plāniem, ja Latvijā ekonomika tiešām sāks uzlaboties un sāks atgriezties maksātspējīgi latvieši ar ārpus krievu ietekmes zonas uzaugušiem bērniem, kuriem kā otrās valodas būs augstā līmenī apgūta angļu valoda, mītnes zemes valoda, bet kuri krievu valodu nesaprot? Ko tad iesāks krievu tantes namu pārvaldēs, veikalos ar šādiem klientiem? Tev, Ušakov, svilst zem pēdām, jo tā nav mistiska nākotne tikai pēc desmitgadēm. Tikai manā ģimenē vien jau ir divi pēc dzimtās Latvijas nostaļģiski 20+gadnieki, kas brīvi pārvalda angļu un zviedru valodas, bet no krievu valodas – ne vairāk kā vidusmēra zviedri t.i. pāris vārdu, kas nejauši uzlasījušies. Arī Latvijā netrūkst jauno latviešu, kas nav uzskatījuši par nepieciešamu mācīties krievu valodu. Krievu ietekme jau sākusi sarauties un tas ir tas, kas manuprāt patiesībā uztrauc Ušakovu.

+34
-2
Atbildēt

2

    ievamuizniece > tuba76 08.11.2011. 22.03

    Cerēsim, cerēsim, Vita. Un skaidrs, ka tik izglītoti jauni cilvēki noteikti būs darba devēji, ne ņēmēji, jo darba ņēmējam, kas grib strādāt apkalpošanā, bez krievu valodas nav izredžu, arī vietās, kur pārsvarā apkalpo tūristus – un lielākā daļa tūristu, vismaz maksātgribošo, diemžēl ir no RU.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    maruta_ludane > tuba76 08.11.2011. 23.33

    >>>>MežaMeita
    Maksātgriboši RU brauc arī uz Franciju, Angliju, Vāciju, bet viņiem tur jārunā franciski, angliski vai vāciski. Paši vien esam vainīgi, ka netiekam vaļā no “learned helplessness” – iemācītās bezspēcības. Nu saņemamies taču!!!!

    +8
    0
    Atbildēt

    0

juhans 08.11.2011. 09.20

Ušakovs: “…Un ir VIENALGA, par ko cīnās referenduma iniciatori. Ministriem demokrātiskā valstī, kurā tiek cienīti visi tās pilsoņi, ir jāatbalsta līdzekļu piešķiršana…”

Aplam, Ušakov! NAV JĀATBALSTA vienalga kas. Gluži otrādi – ja referenduma iniciatori “cīnās” par valsts pamatu graušanu, pret to ir ASI JĀUZSTĀJAS.

+16
-2
Atbildēt

1

    bbdace > juhans 08.11.2011. 17.41

    Ministriem, kas apņēmušies aizstāvēt Satversmi nav jāatbalsta lietas, kas viņiem nepatīk, bet viņiem ir pienākums pildīt likumu!
    Vai nu viņi ir tik aprobežoti vai viņiem vienkārši vienalga, bet sākot selektīvi pieiet likuma izpildei vadoties no personīgajām interpretācijām tiek grauts Latvijas valstiskums. Tad lai arī atklāti pasaka, ka viņiem demokrātija liekas izklaide priekš idiotiem un viņi grib autoritāru režīmu, kur Iesalnieks saka visiem, kas labs, kas slikts un par ko vajag domāt un par labāk nedomāt, jo tas ir amorāli.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

silvija_vitina 08.11.2011. 08.37

kas tie par latvijiešiem?! vai Vācijā ir vācijieši un Krievijā krievijieši? Nav dzirdēts. Nu kā var tā runāt. Latvijā dzīvojošs cittautietis vai nu ir, vai nav lojāls savai mītnes valstij, bet tas taču nenozīmē, ka krievs būtu jānodēvē par latvijieti! Ušakov, vai Tu esi latvijietis vai krievs?

+15
-2
Atbildēt

1

    bbdace > silvija_vitina 08.11.2011. 17.37

    Krievijā ir divi vārdi – “russkie” apzīmē krievu tautībai piederīgos “rossijane” apzīmē visus Krievijas pilsoņus.
    Tas, ka latviešu valodā ir vārds, kas apzīmē tautību “Latvietis”, bet nav vārda, kas apzīmē Latvijas Republikas pilsoni/valstspiederīgo ir zināms jau sen. Un tieši tādēļ, ja nekļūdos Rainis, ieviesa vārdu “latvijietis”. Kā zināms pirmā neatkarība pārāk ilgi nevilkās un kopējā apritē šis vārds tā arī neiegāja.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

LAURIS 08.11.2011. 08.21

vecīt, ausainīt, tev pašcieņas 1/6 no sauszemes. Vai ar to nepietiek? Un komentārs augstāk precīzi atzīmēje: kāpēc Krievijā jāzina viena valsts valoda (kaut arī tur dzīvo daudz vitu etnosu), bet Latvijā uz to var spļaut?

+15
0
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 08.11.2011. 08.00

Nupat Krievijas gosdumā viņu valdošā vienkrieviskā partija iesniegusi likumprojektu, kas prasīšot obligātu krievu valodas zināšanu jebkuram Krievzemē iebraukušam viesstrādniekam. Slava Rossije! Naš sapog svjat!!!

+26
-1
Atbildēt

0

Ieva 08.11.2011. 07.55

Aizgāju uz savu namu pārvaldi. Dāma gados ar mani latviski nerunāja. Kas būs tad?

+22
0
Atbildēt

2

    Kaspars Špūle > Ieva 08.11.2011. 07.57

    Pietiks ieiet veikalā.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Ieva 08.11.2011. 11.07

    Ķīps:
    Aizgāju uz savu namu pārvaldi. Dāma gados ar mani latviski nerunāja.
    ===============================
    Vai tiešām tas gadījās konkrēti ar Jums (nevis ar kādu paziņu)? Tad, lūdzu, mazliet piepūlieties un uzrakstiet iesniegumu valodas inspekcijai!

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 08.11.2011. 07.45

Ušakovs raksta: “Es nediskutēšu ar cilvēkiem, kuri desmitiem gadu biedē latviešus ar lozungiem „Krievi nāk!”, šajā laikā novedot valsti visdziļākajā krīzē Eiropā.”
Tas ir ļoti drosmīgs paziņojums, jo lozungs “Krievi nāk!” ir bijis tikai vienai partijai – Ždanokas, Plinera un Josifa Korena PCTVL, kura visu laiku arī ir iestājusies par krievu valodu kā otro valsts valodu Latvijā.
Ar šo Ušakovs apgalvo, ka Latvijas krīzes posta vaininieki ir krievu šovinistu partijas PCTVL politiķi.

+23
0
Atbildēt

0

ArmL 08.11.2011. 07.34

“Es pats personīgi un mana partija iestājas par to, ka Latvijā ir tikai viena valsts valoda – latviešu valoda …”

Paldies! Cik var noprast no raksta gara, tas ir atspoguļots arī angliski, krieviski u.c. valodās rakstošajos medijos.

+4
0
Atbildēt

1

    inese_sekaca > ArmL 08.11.2011. 15.17

    Vai Ušakovs nav viens kārtīgs divkosis?

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Dmitry 08.11.2011. 07.24

Pašcieņai nav nepieciešams otras valodas valsts status. Lietosim pareizos vārdus – principa pēc vai es negribu — es negribu / nevēlos iemācities latviešu valodu. 20 gadi ir pagājuši bet ir cilvēki kas joprojām ‘cīnīsies’, tērēs laiku un valsts līdzekļus lai vāktu parakstus par otras valodas statusu. Kamēr ‘cīnās’ jau sen būtu apguvuši latviešu valodu:)

+17
0
Atbildēt

0

mary75 08.11.2011. 07.12

Par to cieņu galīgi garām, Ušakov, cieņu pret vietējo kultūru vajadzētu izrādīt krievvalodīgajiem, kas vēl arvien nespēj vai negrib iemācīties latviešu valodut pat tik daudz, lai varētu par to runāt kaut oficialās iestādēs.
Un it kā Ušakovs nezina, kāda attieksme pret latviešu valodu no krievvalodīgo un valsts puses bija okupācijas laikos un kāpēc tas tiek tik saasināti uztverts.
Toties par to, ka likuma priekšā visiem jābūt vienādiem, un neviena partija nedrīkst aicināt nepildīt likumu, jo tas, pēc šīs partijas domām, ir klaitīgi, Ušakovam pilnīga taisnība, un neko labu par šīs partijas demokrātijas izpratni neliecina.
Gribētos kungiem atgādināt, ka viņi nav mītiņā, bet, Saeimā, nākamreiz, ja jums kas nepatīk, nevis nākat ar priekšlikumiem likumus ignorēt, bet, nākat ar likumdošanas iniciatīvu un mēģinat mainīt tos likumus.
Aicinājums nepildīt likumus ir bezatbildīgs populisms, jo kungi no NA taču ļoti labi saprot, ka uz to neviens cits neies, un demokrātiskā sabiedrībā izklausās diezgan dīvaini.
Nobriedušā sabiedrībā tas būtu izsaucis lielu skandālu.
Un tas rada ļoti negatīvu piemēru sabiedrībai, kurā tāpat izplatīts tiesiskais nihilisms.

+14
-4
Atbildēt

0

kkristaps 08.11.2011. 07.02

Vispār jau tādus kā Ušakovs sauc par “перекати поле” un neciena arī pašā Krievijā. Apbrīnojama tarakāna mentalitāte: ielīst svešā mājā un paģērēt, lai saimnieks runā ielīdēja valodā. Nesaprotu, Ušakov, kāpēc tu nebrauc uz savu etnisko dzimteni un nerunā krieviski, kamēr zaļš gar acīm sametas? Un par to cieņu vēl viena nianse: nekādi nevaru cienīt cilvēku, kurš mēģina valstij izkrāpt to, kas viņam nepienākas, piemēram, deklarē dzīvesvietu Pampāļos un pieprasa kompensēt ceļa izdevumus, kaut gan patiesībā dzīvo Rīgā. Не уважаю, хоть ты убей, не вижу не малейшего повода, Ņiluha.

+16
0
Atbildēt

0

mārtiņš meiers_ 08.11.2011. 02.35

“Tev piedots taps, ja nevareji, Bet, it nekad, ja negribēji!”
Par kādu cieņu var runāt, ja 20 gadu laikā nevar valodu iemācīties??

+20
0
Atbildēt

0

Olita Smirnova 08.11.2011. 01.15

“…kad katram vienkāršajam latvietim bija jāpazemojas katra komunista priekšā…” Kas tad bija tas “katrs komunists”? Šķiet, ka daudzi no viņiem arī bija latvieši. Vai nevajadzētu šeit meklēt robežšķirtni: “komunists – antikomunists”, nevis akli “latvietis – krievs”. Un neliešu procents latviešos nebūt nav mazāks par citām tautām. T.s. oligarhi visi kā viens ir latvieši, bet Loskutovs – krievs, turklāt kompartijas funkcionāra dēls. Un kurš tad mums labāk patīk? Man Loskutovs.

+12
-9
Atbildēt

7

    lindapastare > Olita Smirnova 08.11.2011. 01.25

    Tu trāpīji tieši īstajā vietā! Latviešu vēlētājs pamazām, pamazām 20 gadu laikā ir iemācījies atšķirt labo no sliktā, kā rezultāts ir cīņa ar vietējiem oligarhiem u.t.t. Savukārt krievu vēlētājs šajā ziņā ir kā akmens laikmetā – vienalga vai zog vai nē, bet, ja tas ir krievs, tātad – a priori labs un derīgs kadrs. Un nav nozīmes, vai Saeimā vispār kaut reizi piedalās debatēs (ja nezina latviešu valodu), jo pietiek ar to, ka ir “savējais”. Tiešām liels prieks, ka liela daļa latviešu vēlētāju ir izslimojusi šo politiskās bērnības slimību.
    Beigu beigās sanāk, ka visi lielie cīnītāji par krievu valodu kā oficiālo ir tieši no šīs pelēcīgās, bezveidīgās, politikas akmens laikmeta (padomju savienības tiešas sekas) masas, kurā tiešām netrūkst arī attīstībā aizkavējušos latviešu daļas.
    Nevajag uztraukties – kā izzuda dinozauri, tā izzudīs arī komunisma relikti.

    +28
    -1
    Atbildēt

    0

    Olita Smirnova > Olita Smirnova 08.11.2011. 01.47

    Redzi, ir viena milzīga atšķirība – ideoloģiska dimensija un etniska. Mēs bieži jaucam „mušas ar kotletēm”. Kādēļ no VL! Saraksta svītroja ārā Sočņevu? Tev ir problēmas ar Tavu krievu kaimiņu? Man nav. Kāpēc mums ir viens komunists – Rubiks, viens komjaunietis – Čevers un viens čekists – Bojārs? Visi pārējie no bērnu kājas stāvēja un krita par neatkarīgo Latviju! Palasi mūsu deputātu (to, kuriem zem 50 gadiem) biogrāfijas – viss sākās ar 1991.gadu. A pirms tam? Cik bijušo komunistu un visāda veida „sistēmas balstu” ir tagad pie varas? Daudz vairāk, nekā mēs varam iedomāties. Un ko – viņi visi ir krievi vai oligarhu pakalpiņi? Tas būtu pārāk jauki.

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Olita Smirnova 08.11.2011. 03.43

    Valoda SC ir tikai politikas sastāvdaļa – gluži tāpat kā VL! pretējā nometnē. Tas ir veids, kā viņi var saglabāt savu popularitāti konkrētas vēlētāju grupas ietvaros. SC tas ir krievu imperiālisma radīts “produkts”, kam ir svarīgi šeit uzturēt etnisku spriedzi un atturēt krievus no integrēšanās latviskā vidē – tas ir SC izdzīvošanas jautājums. VL! ir līdzīgi, bet tur pamatā ir revanšisms – arī viņi, ja tiešām gribētu integrētu sabiedrību un latviešu valodas plašāku lietošanu, visu darītu pavisam citādi – bet, ja tā notiktu, tad viņi vairs nebūtu vajadzīgi.
    Ļoti žēl, ja kāds no VL! saraksta kādu svītro tikai uzvārda izcelsmes dēļ. Bet nu klau – nekad neesmu teicis, ka VL! elektorāts ir tā politiski attīstītākā sabiedrības daļa!

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Olita Smirnova 08.11.2011. 11.00

    Miks_M:
    Redzi, ir viena milzīga atšķirība – ideoloģiska dimensija un etniska. Mēs bieži jaucam „mušas ar kotletēm”. Kādēļ no VL! Saraksta svītroja ārā Sočņevu?
    ============================
    Šķiet, ka Jūs pats piederat pie tiem, kuri jauc tās mušas ar kotletēm – jo no
    Jūsu retoriskā jautājuma par Sočņevu izriet, ka atbildi jau zināt, un tā, protams, norāda uz etnisku balsojumu.

    Bet arī es, piemēram, balsojot par NA Rīgas apgabalā, Sočņevu svītroju. Kāpēc? Tāpēc, ka, manuprāt, viņa ir sapņaina un nesakarīga, kaut varbūt kā cilvēks simpātiska. Palasiet viņas blogus šeit pat ir.lv!

    Man nudien nešķiet, ka cilvēkam ar tādu domāšanu vajadzētu atrasties Saeimā (asociācijas ar bijušajām deputātēm Ausmu Kantāni un Olgu Dreģi, par kuru sarakstiem gan nebalsoju, bet būtu svītrojis, ja balsotu).

    Lai Sočņeva turpina rakstīt esejas. Ārpus Saeimas.

    +16
    -2
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Olita Smirnova 08.11.2011. 18.03

    Tev ir problēmas ar Tavu krievu kaimiņu? Man nav.
    —-
    Ja Tu pielāgojies un runā krieviski, tad noteikti nav.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    dzintarz > Olita Smirnova 08.11.2011. 21.14

    Tev ir problēmas ar Tavu krievu kaimiņu? Man nav.
    ============
    Man tomēr jāatzīst ir nelielas (piemēram kaimiņš lepni stāsta, ka iegādājies pie mašīnas pieliekamu vairogu, kas tuvāk skaidrojot izrādās par karogu) bet pilnīgi paciešamas problēmas latv.val. komunikācijā.

    Tomēr šķiet, ka kaimiņam ir lielākas problēmas ar mani nekā man ar viņu, jo viņš uz referendumu par savas valodas ieviešanu tomēr dosies…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    patriots2008 > Olita Smirnova 11.11.2011. 17.00

    Pilnīgi garām! Ja SC polītika tiešām virzita un orientēta šādi, tad par VL jums nav ne mazākās sajēgas. VL mērķis ir LATVISKA Latvija un ar spriedzes uzturēšanu tam nav nekāda sakara.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 08.11.2011. 00.47

Un kādu cieņu Ušakovs izrāda pret deportēto latviešu ģimenēm, ejot 9.maijā slavināt Staļina režīmu? Kādu cieņu Ušakovs izrāda pret valsti un cilvēkiem, cīnoties par Satversmes izmaiņām, kas vērstas uz valsts pamata (t.sk. valodas) graušanu? Kādu “cieņu” Ušakovs izrāda pret latviešiem, tādu pat “cieņu” ir pelnījis arī pretī, tā teikt, dots pret dotu! Laiki, kad katram vienkāršajam latvietim bija jāpazemojas katra komunista priekšā, ir beigušies.

+69
-1
Atbildēt

7

    Signija Aizpuriete > Una Grinberga 08.11.2011. 01.02

    ——-
    Kādu cieņu latvieši izrāda? Apliecini labāk uzticību Rietumu demokrātijas pamatprincipiem un Latvijas Satversmē ierakstītajam – nevis turpini sekot totalitārisma laiku praksei!

    +3
    -24
    Atbildēt

    0

    bbdace > Una Grinberga 08.11.2011. 13.54

    Ir vienkārši nepareizi iedomāties, ka 9. maijā Latvijas krievvalodīgie svin Latvijas okupāciju. Nu pavisam nedaudz empātijas varētu pamēģināt pielietot?
    Padomju masu apziņā, kā šķiet, no Hrušcova laikiem, tiek potēts, ka vienīgais “padomju tautas” eksistences iemesls un labais darbs, kas iet pāri visam, ir fašisma sakāve. Viņu pasaules uztverē fašisms ir pārliecinoši lielākais ļaunums no visiem iespējamajiem un uzvaru pār to viņi arī svin. Turklāt, šai procesā viņiem gāja bojā nu ļoti daudz cilvēku. Viņiem 9. maijs un Latvijas okupācija ir divi savstarpēji nesaistīti notikumi!
    Turklāt! Tas tiešām ir ārkārtīgi svarīgs notikums pēdējā gadsimta vēsturē – štrunts par to ka PSRS uzvarēja (manis pēc ideālā variantā abi totalitātie režīmi varēja arī savstarpēji anihilēties), svarīgi ir tas, ka “brīvā pasaule” nezaudēja. Tā ir svinama diena, jo ja sabiedrotie, tie kas no rietumiem, būtu zaudējuši, mēs savu neatkarību, iespējams, nekad un nekādā veidā neatgūtu. Bail pat iedomāties, par ko varētu izvērsties Hitlera hegemonija pār visu pasauli.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Una Grinberga 08.11.2011. 18.13

    Lai krievi krievijā svin ko vēlas – visas savas uzvaras utt. Bet ja viņi visādas “uzvaras” svin citā zemē, tad tas izskatās pēc imperiālisma demonstrēšanas.
    Tu taču neesi tik naivs un pats netici, tam ko saki. Vai ne?
    Vai ievēroji, cik ļoti palielinājās krievu šovinistiskās izpausmes, pēc Krievijas uzbrukuma Gruzijai?

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 08.11.2011. 19.47

    @j_radins
    Un kur es pieminēju, ka 9.maijā svin Latvijas okupāciju? 9.maijā svin Staļina režīma uzvaru, kura rezultātā Latvija palika par okupētu teritoriju. Tas, kas dievina Staļina režīmu, īpaši nedraudzējas ar galviņu! Mīļo cilvēk, painteresējies arī, kad “brīvā pasaule” svin fašisma sagrāvi. Tas noteikti nav 9.maijs! Tas ir 8.maijs. Un lai mīkstinātu rietumvalstu vienaldzības rezultātu par austrumeiropas sadalīšanu pēc kara, to ir nosaukuši par Eiropas dienu, lai gan reāli tā diena ir tad, kad Rietumvalstis “uzmeta” ļoti daudzas brīvas valstis un atļāva komunisma rēgam tās sagrābt!

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    bbdace > Una Grinberga 08.11.2011. 22.28

    Un kādēļ Jums šķiet, ka es nezinu par atšķirībām kara beigu datuma svinībās? Kaut gan man tiešām nav skaidrs, kāpēc PSRS sāka svinēt 9. nevis 8., kurā beidzās kara darbība un kurā šo notikumu atzīmē pārējā pasaule.
    Tomēr pieņemt, ka viņu uztverē 9. maijs ir tik tieši saistīts ar Staļinu ir kā minimums pārsteidzīgi. Nestrīdos, ka tai kopienā ir daži “speciāli apdāvināti” cilvēki ar šādām tieksmēm, bet tā visus uzreiz pēc vienas mērauklas … tas jau atgādina Staļina, nevis demokrātiskas valsts pilsoņa metodes.
    Es tiešām esmu prasījis krievvalodīgajiem ko viņiem izsaka 9. maijs un viņi visi kā viens (aptauja gan man nekāda lielā nav sanākusi), saka “kara beigas”.
    Bet, kas meklē ienaidnieku atradīs. Un kā šķiet, Jums tas problēmas nesagādā.
    Mani pēc, okupāciju un kara beigas varētu vienkārši uztvert nesaistīti, kādi šie notikumi arī ir (cik nu varu spriest)vismaz krievvalodīgo apziņā. Jūs taču neapvainotos, ja jūsu kaimiņš dienā, kad jūs pieminiet kāda tuva radinieka aiziešanu, blakus mājā svinētu kāzas, vai ne? Tieši tā pat ir jāattiecas pret 9. maiju. It sevišķi jau tādēļ, ka karš beidzās un otrā LR okupācija sākās 8. Maijā nevis devītajā. Un lai viņi svin savu padomju rudimentu. Viņiem ir tādas tiesības. Vienīgais totalitārā režīma simboliku gan es aizliegtu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 09.11.2011. 12.11

    Tur jau tā lieta, ka kāzas tiek svinētas nevis kaimiņa mājā, bet manā mājā!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Engers > Una Grinberga 09.11.2011. 18.06

    pilnīgi piekrītu, dots pret dotu.

    vai vari nosaukt kaut vienu pašu piemēru no vēstures, kad “dots pret dotu” būtu beidzies labi?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Karels Paškausks 08.11.2011. 00.31

Interesanti gan: “iestājas” par to, lai ir tikai viena valsts valoda, bet parakstās par to, lai ir divas. Vai nav tā kā laiks pie ārsta? Pats saproti, ko pateici?
Labi, tas tā. Esmu sen noguris no šī nelabojamā šovinisma. Krieviem pieder teritoriāli lielākā valsts pasaulē, tā stiepjas no Baltijas jūras līdz Klusajam okeānam, viņu ir vairāk nekā simts miljoni, un tad viņi spēj apdzīvot tikai nelielu daļu no šīs milzīgās teritorijas, viņiem tur ir tūkstošiem skolu krievu valodā, ir neskaitāmi tv kanāli, interneta lapas, drukātie masu informācijas līdzekļi, ievērojamu tirāžu grāmatas, utt, utt., krievu valodā, bet tik un tā viņiem ir par maz, par maz, par maz, viņu izdzīvošanai pilnīgi nāvīgi nepieciešams, lai arī Latvijā, kura salīdzinoši ir kā blusa uz krievu lāča sāna, oficiāli valdītu viņu valoda!

Par ko jūs tādus cienīt??? Drīzāk gribas vemt.

+81
-2
Atbildēt

17

    ——
    Runa nav par ‘krieviem’, runa ir par principiem/ spēles noteikumiem demokrātiskā valstī.
    Vai nu visiem pilsoņiem vienādas tiesības – vai nu sekosim Dž.Orvela aprakstītajam ‘Dzīvnieku fermā’ ?

    +5
    -33
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Karels Paškausks 08.11.2011. 01.17

    edge_indran – šis būs jau otrais līdzīgais komentārs. Pasaki, lūdzu, tieši kuras tiesības krievvalodīgajiem pilsoņiem atšķiras no latviešiem? Citādi tavi komentāri nav ne plika graša vērti.

    +32
    -1
    Atbildēt

    0

    oskaar > Karels Paškausks 08.11.2011. 01.50

    to yopcix
    Ja Jūs būtu bijis (varbūt bijāt, bet neatceraties) deviņdesimto gadu sākuma notikumu liecinieks, tad atcerētos, ka toreiz lavji solīja šeit dzīvojošajiem cittautiešiem itin skaistas lietas. Bet mirkli pēc tam, kad varu saņēma savās rokās, piepeši attieksme izmainījās.
    Viens no konkrētiem piemēriem- publiciste Marina Kosteņecka, kura bija ļoti latviešiem labvēlīgi noskaņota, bet viņu nogrūda kaut kur malā.
    Vēl bija daudzi citi krievu žurnālisti, kuri aktīvi piedalījās Latvijas neatkarības atjaunošanā, bet pēc neatkarības atjaunošanas viņus kaut kā “aimirsa”.
    Te arī ir tās atšķirīgās tiesības. Šobrīd itkā formāli vienādas, bet tolaik, kad veidojās atjaunotā Latvija- tomēr bija kardināli atšķirīgas.
    Un no kā sekas arī latviešu- krievu mediju telpu kardinālā nošķirtība.

    +3
    -28
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Karels Paškausks 08.11.2011. 03.49

    Man tad bija 8 gadi – tikai pa TV skatījos. Savukārt mans tēvs, kas arī bija barikādēs, stāstīja, ka tolaik esot bijusi, no mūsdienu viedokļa raugoties – naiva, cerība, ka līdz ar krievu armijas un viņu ģimeņu aiziešanu “krievu problēma” atrisināsies pati no sevis un krievu skolas ar laiku vienkārši nebūs populāras, jo visi sapratīšot, ka dzīvo Latvijā, tādēļ centīsies iet latviešu skolās. Ja jau toreiz būtu uzreiz pāriets uz mācībām latviešu valodā – tici man – nebūtu mūsdienu problēmu. Bet nē – paļāvās uz brīvprātīgu integrāciju.
    Ja varētu mani apskaidrot – kāda īpaša attieksme krievu medijiem tolaik tika solīta? Cik te esmu lasījis, tad ļoti daudzi tolaik aktīvi cilvēki – vienalga krievi vai latvieši – tikai nobīdīti malā kā jaunajai politiskajai videi nederīgi. Skumji, ka krievi to skaidroja ar viņu etnisko izcelsmi. Ar ko latviešiem to vajadzēja skaidrot, kas līdzīgā veidā tika nostumti malā? ;)

    +29
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Karels Paškausks 08.11.2011. 09.38

    >indran
    “Vai nu visiem pilsoņiem vienādas tiesības” – par ko tu murgo? Kādas tiesības nav krieviem – pilsoņiem?

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Karels Paškausks 08.11.2011. 09.41

    >andrejsg
    “Vēl bija daudzi citi krievu žurnālisti, kuri aktīvi piedalījās Latvijas neatkarības atjaunošanā” – varbūt varētu šos daudzos citus pieminēt? Es kaut kā neatceros. Bet par solījumiem: komunisti un čekas aģenti, kas sagrāba varu Latvijā, slēpa no tautas, ka atbilstoši starptautiskām tiesību normām ir jāveic DEOKUPĀCIJA. Toreiz vajadzēja veikt deokupāciju, un šodien problēmu būtu daudz mazāk, ja tās vispār būtu.

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    ——
    Domā!
    Papildus info ‘smadzeņu pakustināšanai’ žurnālā IR: ”(..)Tāpēc nedomāt, ka etniskā diskriminācija šoreiz nav notikusi, ir grūti pat pašam iecietīgajam krievam” http://www.ir.lv/2011/11/2/upurim-vieglak

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    bbdace > Karels Paškausks 08.11.2011. 13.35

    yopcix. Šinī gadījumā nacionālā bloka ministri selektīvi ievēro likumu vadoties no sava personīgā viedokļa tādējādi ierobežojot, vai vismaz demonstrējot noraidošu attieksmi, pret atsevišķas pilsoņu daļas tiesībām izmantot demokrātiskas procedūras.
    Un ir pilnīgi vienalga, kas ir konkrētais jautājums! Pati doma, ka kādi “iesalnieki” var ierobežot demokrātiju, jo redz viņiem šķiet, ka apskatāmais jautājums ir “nepareizs” ir pretvalstiska. Nav viņu darīšana par ko pilsoņiem referendumā izteikties un par ko nē!
    Šeit tiešām nav nekādas nozīmes tam kāds ir konkrētais referendums. Šodien “iesalnieki” stāsta krievvalodīgajiem par ko balsot, rīt viņi vai viņiem līdzīgi radikāļi, mēģinās ierobežot manas tiesības uz demokrātiju kādā citā jautājumā, kas kādam liksies nepareizs jeb kā viņi bij izteikušies – amorāls!

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Karels Paškausks 08.11.2011. 16.24

    Es neesmu sajūsmā par VL! Satversme jārespektē – ja ir dotas tiesības ierosināt referendumus, tad šīs tiesības jārespektē.
    Savukārt krievvalodīgie ar šo sev iešaus kājā, jo pilnīgi skaidrs, ka referendums neizdosies, bet pēc tam viņiem vairs nebūs nekādu morālu tiesību prasīt valsts valodas statusu. Kas mani izbrīna – ka VL! paši to nesaprot. Bet, kā jau iepriekš teicu – viņiem rezultāts nav svarīgs – svarīga ir cīņa, pats process un konfrontācija.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    bbdace > Karels Paškausks 08.11.2011. 17.22

    Nu tad jau viss kārtībā.
    Liberālās brīvības neietver tikai tiesības pieņemt labus un pārdomātus lēmumus – visbiežāk, realitātē tās ir tieši tiesības pašiem pieļaut savas kļūdas. Un ja viņi grib pieļaut savu kļūdu ar šo referendumu tās ir viņu tiesības.
    Kaut gan, šeit man šķiet, ka nav nekāda sakara ar krievu valodu – ir radikāļi vienā flangā un ir radikāļi otrā flangā un abiem ir nepieciešams pierādīt, ka viņi ir aktuāli. Osipovs un kompānija spodrina savas spalvas cīnoties par krievu valodu cīņā, kuru nav iespējams uzvarēt pēc definīcijas; VL izliekas to nesaprotam, uzpūš no sīkuma vislatvijas problēmu, kuras patiesībā nav un tad pierāda, ka viņi ir vienīgie patiesības cīnītāji, kas nosargāja latviešu valodu. Visi malači vēlētāju acīs, visi ir ieguvēji.
    Nu, izņemot valsti, kas ir apmaksājusi parakstu vākšanu absolūti bezjēdzīgi un vēlētājus, kas visa procesa rezultātā ir nedaudz vairāk marginalizējusies.
    Un visļaunākais šai visā pasākumā ir tas, ka valodas tēma ir tik jūtīga, ka arī spēkiem, kā SC un piemēram Vienotība, kuri, laikam gan, nav ne tuvu tik radikāli, kā pasākuma organizatori (Osipovs utt. un VL) nākas lēkt tai pašā laivā, jo vēlētāja acīs ir parādījies skaidrs nošķīrums savs/svešs pēc attieksmes pret šo valodas pasākumu. Rezultātā pat saprātīgie spēki sāk izskatīties margināli un viņiem nav tik viegli nemaz no šīs pozīcijas vēlāk atteikties.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    oskaar > Karels Paškausks 08.11.2011. 21.50

    >Yopcix 8.11 3:49
    Nekāda īpaša attieksme krievu medijiem netika solīta.
    Nobīdot malā jaunajai politiskajai videi nederīgos kā viens no pamatojumiem bija piederība iepriekšējai sistēmai- neanalizējot, ko konkrētais cilvēks iepriekšējā sistēmā darīja, vai ko varētu dot jaunajai sistēmai- jo jaunās galvgalim nebija vajadzīgi konkurenti (tas tā vienkāršojot, bet aptuveni tā).
    Rezultātā, manuprāt, ļoti daudzi normāli, profesionāli, Latvijai lojāli nelatvieši (un, kā pareizi atzīmējāt- arī latvieši) tika izstumti no profesionālās vides visās valsts pārvaldes institūcijās, un krēslos sasēdās mutesbajāri, kuriem profesionāla palīdzība ir kaitīga, jo tikai pierādīs viņu mazspēju.
    Tur nu tagad arī esam.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    lindapastare > Karels Paškausks 08.11.2011. 22.34

    Nu klau – nez kādēļ tādi kā Brigmanis, Lembergs u.c. “vecās” varas pārstāvji tomēr ilgi jo ilgi pa eliti “burzījās”.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > Karels Paškausks 08.11.2011. 22.50

    Tipiņš
    Piedodiet, bet Latvijas neatkarības atjaunošanā aktīvi piedalījušos žurnālistu vārdus es arī neatceros. Kā spilgtākos krievus pārstāvošos atceros Vladlenu Dozorcevu, un manis jau pieminēto Marinu Kosteņecku. Pēc neatkarības atjaunošanas abus nākošās valdības vienkārši aizmirsa, lai gan viņi ļoti daudz darīja, lai krievvalodīgā publika atbalstītu latviešu neatkarības centienus. Ja Jūs, Tipiņ, to esat aizmirsis, tad tas ir vienkārši atmiņas zudums. Ja cenšaties to noliegt, tad tā ir nacionālā naida netieša atbalstīšana.
    ———–
    Ja ar DEOKUPĀCIJU Jus saprotat visu to iedzīvotāju aizvākšanu no Latvijas, kuri šeit iebraukuši pēc 1941. gada, un piedzimuši vecākiem, kuri šeit iebraukuši pēc 1941. gada, tad interesanti- kā Jūs savām gara acīm šo procesu saskatāt!
    Nu- realitātē!
    Tāpat kā izvešanas uz Sibīriju? Teiksim, ir sastādīti saraksti, kaut kādi latvju antičekisti naktī iebrūk nepilsoņa dzīvoklī, liek aši sakravāt mantiņas, aizved uz staciju, sakrauj lopu vagonos- un prom?
    Jus droši vien teiksiet- NĒ! Civilizēti un skaisti! Bet kā tas Civilizēti un Skaisti dabā izskatītos?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > Karels Paškausks 08.11.2011. 22.52

    to yopcix
    Tāpēc, ka viņi bija no tiem, kuri izveidoja šo “jauno” eliti. Un tad, vēlāk, viņiem piebiedrojās iesākumā Šķēle, un tad buldozers Šlesers.
    Bet visi pārējie, kas arī saņēma savu pīrāga daļu, bija tikai pīrāga daļas saņēmēji- ne vairāk.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    maruta_ludane > Karels Paškausks 08.11.2011. 23.08

    >>>edge_indran
    Lūdzu nosauc kādas tiesībs kuriem Latvijas pilsoņiem nav saskaņā ar satversmi?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ne nu paļāvās, ne kā. Bija :gudrie onkas”, kas kušināja, sak, nekaitināsim Krieviju, tas mums nav izdevīgi, Atceros, kā Jānis Jurkāns skandināja “Krievija mūs nesapratīs, pasaule mūs nesapratīs”. Un nesaprot ar. Un nav neviena drosmīga politiķa, kas varētu kādam kaut ko ieskaidrot – par to pašu okupāciju, Ženēvas konvenciju, 50 gadus cītīgi piekoptu rusifikāciju. Mēs te paņemamies savā sulā, izlaižam tvaiku, bet nav neviena bāleliņa, kas mūs pieceltu kājās. Tā arī nepiecēlāmies, lai parakstītos par izglītību valsts skolās valsts valodās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

akberzins 08.11.2011. 00.28

Ja kādam 20 gadus pēc Latvijas neatkarības atgūšanas vēl ir problēmas ar latviešu valodu, tad mēs šeit vairs nevaram runāt par pašcieņu! Tā ir ne tikai klaja bezkaunība, tas ir analfabētisms!
Un es atļaušos atgādināt SC deputātiem, kādu zvērestu viņi deva Saeimā – Latvijā ir tikai viena valsts valoda. Bet ja jau jums tie šķiet tikai tukši vārdi, tad nevajag brīnīties, ja jūs tiekat nobīdīti malā. Latvijas valstij pietiek ar saviem nodevējiem, lai vēl cīnītos ar svešiem!

+54
-3
Atbildēt

6

    Signija Aizpuriete > akberzins 08.11.2011. 00.42

    ——
    Pirms 30 gadiem, 1981.g. rudenī visā Latvijā brīvi skanēja dziesma latviešu valodā ‘Tik un tā’, bet pirms 20 gadiem jau bija ”aizmirsušies”dziesmotās revolūcijas laikā dotie solījumi un apņemšanās: ‘(..)Mēs redzam nākotnes Latviju kā demokrātisku valsti, kurā visiem pilsoņiem neatkarīgi no to nacionālās un sociālās piederības, politiskās un reliģiskās pārliecības ir nodrošinātas vienādas tiesības. Latvijai ir jābūt humānisma valstij, kurā valda likums, ekonomiskā augšupeja un plašas garīgas kultūras attīstības iespējas jebkurai etniskai grupai.” (LTF 1989.g.31.maija aicinājums.).
    – Viss nāk un aiziet tālumā, un sākas viss no gala? Ar ‘paņēma un uzmeta’ pielietošanu ne humānisma valsts, ne ekonomiskā augšupeja, ne arī kāda garīgas kultūras attīstība iespējama.
    p.s.
    Aicinu IR veidotājus blakus Nila Ušakova rakstam nopublicēt Aivara Sluča ‘Saskaņas centrs – Krievijas Trojas zirgs Latvijā'(29.11.2011.LA.) -, lai tauta var salīdzināt ‘kas ir kas’.

    +5
    -25
    Atbildēt

    0

    lindapastare > akberzins 08.11.2011. 00.48

    edge_indran – un kādas gan atšķirības tiesību ziņā ir krievvalodīgajiem? Kas viņiem ir aizliegts? Nezinu nevienu, uzsveru, nevienu gadījumu, kur kāds tiktu diskriminēts tikai tādēļ, ka latviski runā ar akcentu. Lūk, ja latviski nerunā nemaz vai arī ļoti slikti, tad gan varētu būt ļoti daudz ierobežojumu – kā jebkuram ārzemniekam.

    +33
    -1
    Atbildēt

    0

    akberzins > akberzins 08.11.2011. 09.49

    edge_indran Visiem Latvijas pilsoņiem ir vienādas tiesības! Tikai kā parasti, tiek aizmirsts arī par pienākumiem. Un nav Latvijas valsts pienākums kopt krievu valodu un kultūru! Savukārt krieviem ir pienākums mācēt latviešu valodu un to cienīt.

    +20
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > akberzins 08.11.2011. 10.16

    ——–
    ”Ko dara cilvēks, kas jūtas diskriminēts? Viņš ir gatavs ”sist” pašā sāpīgākajā vietā” D.Petrenko, žurnālists (IR.03.11.2011.). http://www.ir.lv/2011/11/2/upurim-vieglak
    – Šīs pasākums ar parakstu vākšanu kārtējo reizi Latvijas valsts ‘titulnācijas’ elites un varas pārstāvjus kārtējo reizi nostāda viena nepatīkama, taču objektīvi pastāvošas reālijas priekšā – kārtējo reiz liek uzdot sev jautājumu:’Ko esmu izdarījis nepareizi, ka tik daudz valsts pilsoņu jūtas diskriminēti (aizbrauc no valsts, nemaksā nodokļus, grimst nabadzībā utt., utml.).

    0
    -17
    Atbildēt

    0

    akberzins > akberzins 08.11.2011. 10.55

    Iemacies atbildet uz TEV uzdotajiem jautajumiem, pirms domaa jaunus! Vairakas reizes tev jautaja – kaa tiek ierobezotas pilsonu tiesibas?
    Nevari atbildet – seedi malaa un nepiiksti!

    +19
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > akberzins 08.11.2011. 23.52

    NU: …”Runa ir par cieņas trūkumu pret lielu sabiedrības daļu.”…
    ——————————————————————-
    “Runa ir par cieņas trūkumu pret lielu sabiedrības daļu” – pamatiedzīvotājiem latviešiem no SC, pctvl puses, sākot jau no interfrontes dibināšanas laikiem…
    Saeimā iekļuvāt – it kā kažoku otrādi apmetāt, lai tad diktētu pamatnācijai tos pašus interfrontes mērķus.
    Pietiek!
    Jūs ušakovieši, t.s. sakaņieši, esat zaudējuši galveno -jebkādu ticību jūsu turpmāk sacītajam, vai solītajam!
    Āmen!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 08.11.2011. 00.19

Uvažuha

a ty menjaa uvažaješ? ili ty menja ne uvažaješ?? a? pokaži hotj nemnožko rispect!

+22
0
Atbildēt

2

    ilmisimo > dace_ampermane 08.11.2011. 10.23

    pokaži hotj nemnožko rispect!
    _________________________________
    Day rubļ!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > dace_ampermane 08.11.2011. 11.33

    uvažuha 2

    Eju pa ielu. Pretim nāk jauna sieviete ar bērnu. Viņai nokrīt cimds, viņa to neredz. Es: Cienītā, jums cihmndiņš nokrita! Acīmredzot nesaprot, rādu ar pirkstu tad viņa attopās. Pa tam laikam es to cihmdiņu galanti paceļu, un gandrīz vai pacēlis cepuri labāko latviešu tradīciju stilā, viņai to pasniedzu. Nevarētu teikt ka viņas skatiens bija ledus auksts, bet paldies viņa man nepateica jebkurā no visām viņai zināmajām valodām.

    tas par cieņu :)))

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

janazakovica 08.11.2011. 00.10

ko latviesiem darit ar savu pascienu-cienu..kad tika okupeta vinu zeme izsutiti un nogalinati un degradeti simtiem tukstosu cilveku…un tagat okupanti un vinu pecteci ar meru usakovu prieksgalaa 9.maijaa slavina so noziedzigo varu-rezimu kas Latviesu tautai nesa TIKAI postu iznicibu degradaciju alkaholismu noziedzibu un t.t. ka ari kristietibas iznicinasanu.

+36
-3
Atbildēt

5

    Guncītis > janazakovica 08.11.2011. 00.58

    ja Latvijas okupantiem, kolonistiem un viņu pēctečiem viņš iedeva nosaukumu “latvijieši”, tad igaunijas kolonisti jāsauc par igauņiešiem vai igaunijiešiem? Visapvainotākie laikam būs moldovijieši. Visgrūtāk izrunājamie – azerbaidžānijieši.

    Ļoti interesants spins lai novērstu krievu valodas referendumu no krievu tēmas.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > janazakovica 08.11.2011. 09.34

    >secinājumam
    Precizējums: pēc padomijas sabrukuma Azerbaidžānā, citur Kaukāzā un it īpaši Vidusāzijā krievu migrantu īpatsvars dramatiski samazinājās, jo viņi no turienes paniski muka, atpakaļ neskatīdamies. Jo tur pamatiedzīvotāji, izrādījās, nav tik toleranti un pazemojumus paciest gatavi kā Latvijā.

    +24
    0
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > janazakovica 08.11.2011. 10.04

    Pat ne tolerance. Krievi emigrēja no valstīm, kurās labklājība un stabilitāte bija vēl zemāka kā pašā Krievijā. Tas, ka Latvijas krievi ir palikuši apliecina to, ka mēs dzīvojam labāk kā viņu etniskajā dzimtenē.

    +20
    0
    Atbildēt

    0

    runivs > janazakovica 08.11.2011. 14.15

    Izskatās, ka arī Ušakova k-gam (tāpat kā Urbanoviča k-gam), sirdsapziņas bruņinieki ir Osipovs un Lindermanis!

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    ivetao2007 > janazakovica 10.11.2011. 10.33

    Pašcienā liktu atvainoties par okupantu zvērībām. Tā, kā to darījis bijušais Vācijas kancelers Vilijs Brants, kam nebija pilnīgi nekādu sakaru ar hitlerismu. Tik un tā viņš atvainojās židiem un poļiem par citu vāciešu noziegumiem. Tā vajadzētu rīkoties ar krieviem, ipaši Ušakovam. Personīgi viņš un vestnieks Vešņakovs zina, cik liels ir Krievijas parāds man kā Tevijas kara 2. gropas invalīdam. Bet viņi nav pat atvainojušies. Kur vēl par parārdu atdošanu tā ko darījuši relkatīvie WW2 zaudētāji vācieši. Par kādu pašcieņu Uškaovs un Co var runāt. Acīmredama melošana un sivēnu būšana.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam