Grobiņas iedzīvotāji vēršas ECT pret vēja ģeneratoriem

21

Komentāri (21)

Atis Rektiņš 03.11.2011. 09.36

Latvijas Republikas Satversme nosaka, ka “Valsts aizsargā ikviena tiesības dzīvot labvēlīgā vidē, sniedzot ziņas par vides stāvokli un rūpējoties par tās saglabāšanu un uzlabošanu.” Nav jau tā, ka vējš nebūtu vietās, kur cilvēki nedzīvo un kur ir klaji lauki, bet vēja parku būvētājiem jau negribas celt ģeneratorus tur, kur tālu galvenie ceļi, vai tālu elekrtolīnija, jo tās ir papildus izmaksas, tādēļ jau “lien” virsū iedzīvotāju mājām. Pēc ārvalstu ārstu pētījumiem šādi vēja ģeneratori drīkst atrasties 1,5 – 2 km no cilvēku mājām, bet šeit Latvijā tos piebūvē un grasās būvēt 300m no cilvēku mājām, neprasot, vai viņš atļauj, galvenais, ka viņa kaimiņš dod nomāt zemi, uz kuras ģenerators stāvēs, par to, protams, kaut ko saņemot. Daudziem jau nerūp ne sava, ne citu cilvēku veselība, galvenais, ka nauda “nāk”. Tādēļ ir šie tiesas procesi, lai aizstāvētu savas intereses, jo klusējot, drīz tāds milzīgs ģenerators radīsies pie katras mājas. Protams, viņi necīnās pret zaļo enerģiju vispār, bet par to, lai tā nekaitētu tik daudz cilvēkiem. Būvētājiem jau vienalga, viņi atnāk, uzbūvē un aiziet, bet šie cilvēki tur ir dzīvojuši , dzīvo un dzīvos šādos briesmīga trokšņa, šņākoņas, mirguļošanas apstākļos (tuvāk varat apskatīt http://www.wind-watch./org-dekalb.php), kas grauj viņu veselību, par to nesaņemot ne santīmu. Cilvēki būs spiesti atstāt savas mājas, bet uz kurieni lai viņi iet? Viņi ir kā ķīlnieki savās mājās, jo kurš tad pirks viņu mājas, lai viņiem būtu nauda, par kuru uzsākt dzīvi citur?

+1
-1
Atbildēt

1

Atis Rektiņš 02.11.2011. 22.59

Vēja parku būvēšana ir veids kā apzagt Latvijas iedzīvotājus. To buvēšanai nau nekāda ekonomiska pamatojuma. Daudzi iedzīvotāji kuri dzīvo blakus īpašumiem uz kuriem būvēs – uzbūvēts ir ķīlnieku lomā kuru tiesibas vispār netiek ņemtas vērā. Summa ko saņems zemju īpašnieki pa vienu ģenerātoru aptuveni +- 100 ls mēnesi līdzinās ubagu pabalstam.

+2
0
Atbildēt

1

    Andris > Atis Rektiņš 02.11.2011. 23.59

    Neviens arī neapgalvo, ka VĢ būvēšanai ir ekonomisks pamatojums. Tam ir politisks pamatojums. Tavi vārdi par iedzīvotāju apzagšanu ir piemērojami visu valstu iedzīvotājiem, kurās būvē VĢ. Vācijā, piemēram, 2005. gadā vēja enerģētikas atbalstīšana prasīja 1,16 mlrd. eiro papildu izdevumu.
    Skaidrs ka ekonomiski ir izdevīgāk būvēt ogļu vai gāzes spēkstācijas, vai arī vnk pirkt gatavu elektroenerģiju no kaimiņiem. Tas viss šobrīd ir izdevīgāk, bet tikai līdz kaut kādam brīdim X. Un kad tas brīdis X iestāsies, neviens nevar precīzi paredzēt. Tāpēc arī rodas politiskie lēmumi, apsvērot daudzus faktorus un prognozes.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

BaleLiina 02.11.2011. 21.12

Vai! Jau otro reizi! Grib kaķītis zivi ķert, negrib kājas slapināt…

+3
0
Atbildēt

0

pedejapartija.l v 02.11.2011. 21.07

Elektrību vēlas, bet ģeneratorus, kas to ražos, nē. Labi, dzīvosim vidusslaikos, kamēr pārējā pasaule pāriet uz videi draudzīgu enerģijas ieguvi. Ja tur ir iespēja būvēt (protams, legāli) un šie ģeneratori spēs atpelnīt to izmaksas, tad neredzu nekādu jēgu kāpēc nepiekrīt.

Lai šie definē vārdu “tuvu”. Kāds pēc viņu domām ir optimāls attālums, lai viņi dotu atļauju.

+2
-1
Atbildēt

0

Andris Millers 02.11.2011. 20.21

Tātad pāris malačiem dzīvesvietā pieaugs skaņas piesārņojuma līmenis. Šīs fona skaņas ir vairākkārt klusākas un nekaitīgākas par parastu Rīgas krustojumu, taču, protams, lauku cilvēku dzirdes orgāni ir neparasti jutīgi un mūsu kā sabiedrības svēts pienākums ir sargāt provinciāļu cēlās dzirdes caurules!

Runāsim atklāti, kāds visdrīzāk ir satraucies par savu nekustamā īpašuma vērtību un sev līdzi papildus ir saaģitējis vēl 40 citas tumsoņas.

+4
-3
Atbildēt

0

Peteris 02.11.2011. 20.12

Latvieši laikam vēlas dzīvot tīrā, klusā, zaļā valstī bez nevienas rūpnīcas, bez neviena vēja ģenerātora, bez nevienas darbavietas. Tupēt kokos un ēst sēnes. Šādi protesti ir pret ikvienu mēģinājumu šajā valstī kaut ko attīstīt – cūku fermas, celulozes rūpnīcas, vēja enerģijas ražotnes vai vienalga ko citu. Nepatīk man šis.

+5
-3
Atbildēt

2

    Aga, Čirka > Peteris 02.11.2011. 21.44

     
    Kad “cūku fermas, celulozes rūpnīcas, vēja enerģijas ražotnes vai vienalga ko citu” sāks būvēt tavā tuvumā, tev arī tas nepatiks. Viņi neprotestē pēc būtības pret vēja ģeneratoriem, bet.. vienkārši pārlasi rakstu uzmanīgāk.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Anna Gaigule > Peteris 02.11.2011. 21.46

    Ja vēlamies “zaļu” elektroenerģiju, tad no viena Daugavpils HES varētu gūt lielāku labumu, nekā no vēja ģeneratoriem kopā ņemtiem (un novērstu plūdus Pļaviņās, Jēkabpilī u.c. lejpus tā).
    Diemžēl, vēl nav izdomātas shēmas, kā varētu privatizēt HESu un pārdot elektrību par dubultu tarifu, tāpēc tāda apjoma projekti “investorus” pagaidām neinteresē.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 02.11.2011. 19.16

Liepaajas reģionaa jau vispaar viegli dabuut visus projektus caur , jaadomaa ne bez koruptiivajiem dariijumiem , piemeers ir leišu kompaanijai izsniegtaa buuvatļauja gadus triis atpakaļ , Papes lieguma teritorijaa leišu uzņeemeejam izdota buuvatļauja atpuutas kompleksa buuvnieciibai juuras krasta aizsardzuiibas zonaa , buuvnieciiba tika aptureeta , bet taakaa bija saņemta paaraak liela smeere kuru dabuuja augsti staavošas amatpersonas , tad ar neko nevareeja dariit , jo atļaujai bija juridisks speeks , leitis draudeeja suudzeet tiesaa , taa leenaam kompleks tika pabeigts , visi laimiigi , tikai apkaarteejie kaimiņi un dabas miiļotaaji diezvai ….faktiski visiem pienaacaas kaartiigs sods , šiis amatpersonas nevareeja atrunaaties ar likumu nezinaašanu, piesedza jau saeimaa un valdiibaa , saveejie

+2
0
Atbildēt

0

buchamona 02.11.2011. 19.01

Ja projekts nav saskaņots ar iedzīvotājiem, protams, tā ir cūcība, taču par tām ” frekvencēm” :) Savlaik, kad pašvaldība centās panākt Skrundas lokotora celtniecības pārtraukšanu – viens no argumentiem arī bija – frekvences. Tika pat saorganizēta starptautiska zinātnieku komisija gan no Latvijas, gan Maskavas puses – godīgi zinātnieki, kuri tiešām gribēja tikt skaidrībā par problēmu. Ilgi sprieda – un vienojās beidzot, ka – tas frekvences gan var, gan arī nevar būt kaitīgas cilvēka veselībai, vārdu sakot, pa nullēm :).

+2
0
Atbildēt

7

    Aga, Čirka > buchamona 02.11.2011. 21.59

     
    Pieņemu, ka neesi saistīts ar radioamatierismu, kā arī esi piemirsis vai savulaik nosebojis civilās aizsardzības lekcijas universitātē. Radioviļņi tiešām var izraisīt galvassāpes, taču tas nav šis gadījums. Savukārt, šajā gadījumā frekvences, par kurām tu smīkņā, ir domāti skaņas viļņi. Cilvēks parasti (ja viņam viss kārtībā) dzird skaņas ar frekvenci no 20 līdz 20000 Hz. Taču tas nenozīmē, ka skaņas viļņi, kas ir zem 20 un virs 20000 herciem, nekādi uz viņu neiedarbojas. Tā ir infraskaņa un ultraskaņa. Ar ultraskaņu var pat metināt.
    Bet, piemēram, zem 20 herciem esošie skaņas viļņi var izraisīt bailes. Vienkārši tā. No zila gaisa. Arī uz robežas dzirdamās skaņas negatīvi ietekmē organismu, tāda nepārtraukta dunoņa – galvassāpes un nelabums.
    Vēja enerģija ir laba – tā ir zaļa. Taču padomā, kāpēc ģeneratorus ceļ nomaļās vietās. Padomā, kāpēc ģenerators nav katram dārzā.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 03.11.2011. 01.51

    rinķī apkārt _…Tika pat saorganizēta starptautiska zinātnieku komisija gan no Latvijas, gan Maskavas puses – godīgi zinātnieki, kuri tiešām gribēja tikt skaidrībā par problēmu. Ilgi sprieda – un vienojās beidzot, ka – tas frekvences gan var, gan arī nevar būt kaitīgas cilvēka veselībai…_
    ~~~~~~~~~~~~~
    vinji var tikai vienoties nerunat par to ko vinji nespej izmerit, jo cilveks ir konstruets ar daudz jutigakiem sensoriem neka musdienu tehnika spej piedavat.
    shadu vibracijas raditu efektu uz cilveka veselibu butu japeta daudzas paaudzes, pashlaik neviens pasaule nespej kategoriski pateikt cik ir vai nav kaitigs liekot pie galvas mobilais telefons vai virtuve mikrovilnju krasns.
    te jau Kristaps raksta ka zem 20 Hz skanju nedzird bet ta var izraisit bailes. kadreiz Rigas radiorupnica razhoja aparatus Riga-10, tiem bija skaljrunji, kas speja dot frekvenchu spektru zem 10 Hz, tada iekarta bija un ir vel tagad visadu melomanu sapnis, var jau but ka to skanju cilveks isti nedzird bet jut ka specigu sitienu pa pakruti vai vederu. to gan vislabak varetu kads skanju inzhenieris pastastit, Zigis Lapinskis noteikti, jo pats tadas iekartas uzstadija.
    ilgstosha vejgheneratora sparnu izraisita gaisa un zemes vibracija noteikti nes nevelamas sekas cilveka veselibai. cilveki kas dzivo pie atklatas juras pateiks ka pietiek jau ar pastavigu veja dunonju lai butu slikta dusha bez kada gheneratora kas vel tricina zemi.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 03.11.2011. 07.32

    Es līdz gadiem 25 nodzīvoju 100m no atklātas jūras, tādēļ man joprojām nav nekas tīkamāks par jūras mierīgu šalkoņu, vai vētras ” trokšņiem” :) Apēnojums, apledojums, vizuāli varbūt izvarota vide – tam es piekrītu uz reiz, tas ir acīm redzams, un, ja tas viss nav saskaņots ar vietējiem, tas ir noziegums – ar to vajadzētu pietikt, lai uzskatītu, ka iedzīvotāju protests ir pamatots, bet par tām frekvencēm :) – nav konkrētu pierādijumu tam, ka tas kaut kā negatīvi ietekmētu veslību. Psiholoģiski piekrītu, ja es ticu tam, ka dzīvojot blakus ģenerātoram es iedzīvošos vēzī, tad tā arī notiks :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > buchamona 03.11.2011. 09.45

    „Psiholoģiskai” ietekmei nevajag nekādas „frekvences” vai „vibrācijas”. Vissmagāk mani ietekmēja tas, ka divu kaimiņu zemes tie ģeneratoru būvētāji par labu cenu nopirka, bet manu neņēma, kaut 3 (trīs!) reizes piedāvāju. Šiem, redz, pietiekot i bez manējās, buržuji gatavie. Nu tagad viņi par to dabūs – sūdzēšu uz vella paraušanu. Pašam ar rakstīšanu tā pagrūti, labi, ka atradu to būvētāju konkurentu, šis sola samaksāt visiem tautas aizstāvjiem, kas manā vārdā juridiskos papīrus saceps.
    TanteSidra – vēl nav noskaidrots, cik graujoši cilvēku psihi un fizioloģiju ietekmē pēdējo gadsimtu mode dzīvot mākslīgajā gaismā, kaut šis faktors nesalīdzināmi spēcīgāks un skar daudz vairāk ļaužu. Otrs, tikai mazāk ietekmīgs – ilgstoša uzturēšanās vāji artikulētā troksnī (tas ir – radio +tv).
    Tas nenozīmē, ka pret vēja ģeneratoriem argumentu nav. Ir – iepirkuma tarifs un kvotas. Nezin kāpēc pret to gan neko daudz neprotestējam.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 03.11.2011. 10.33

    te manā mājā bija tāda neveselīga iedzīvotāju reakcija uz torni ko būvēja [nu jau ir uzbūvēts], šie bija izdomājuši, ka tas tornis bojās viņu veselību un visās kāpņu telpās bija izlīmētas lapiņas ar aicinājumu nepieļaut šā torņa būvi. hi hi, ha hā. iespējams ka kāds ir arī jau nomiris vai nu vecuma vai arī slimības dēļ, kā jau tas mūžsen notiek šajā pasaulē.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 03.11.2011. 14.06

    tas ko rakstiju 01:51 bija mans neprofesionalais viedoklis ko variet nerespektet.
    te shi tema ir izlikta parliecinoshak:
    http://www.wind-watch.org/ww-noise-health.php
    _Noise & Health Effects of Large Wind Turbines_

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > buchamona 03.11.2011. 23.32

    atveriet linku ko te piedava andrisbalt 10:15 un atskanjojiet video:
    http://www.wind-watch.org/video-dekalb.php
    ieklausieties vejgheneratoru radita muzika pienjemot ka tada turpmak pavadis jus dzivesvieta visu atlikusho muzhu un vel tapat jusu bernus nakamas paaudzes.
    ja teiksiet ka jums tas netrauce vai pat patik, tad es teikshu.. es teikshu vienkarshi ka neziniet ko runajiet. lai gan, – bija ari ipatnji kam dzivesvietas tuvuma danju cuku ferma netrauceja, vajag tik pierast un nevajag but parlieku izveligam vai nervozam.
    dubultais tarifs ko par shada tipa elektribu uznjemeji no jums kasis laikam ir tirais sikums pret to piedzivojumu ko turpmak sanjemsiet pa dienu un pa nakti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam