Veidos “Dzelzs priekškara” Latvijas velomaršruta posmu
24Saistītie raksti
Transports /
12. maijs
Zaļš «dienesta auto» un trenažieris
Mana pilsēta /
5. marts 2020
Kopenhāgena
1 no 2 miljoniem /
11. decembris 2019
Gatis un Jānis, minas uz Singapūru
Izlaušanās /
12. septembris 2019
Prāmji, riteņi, vilcieni
Komentāri (24)
mariam 02.10.2011. 06.47
“Dzelzs priekškara” maršruta projektā kopumā ir iesaistītas visas valstis, kuras “Dzelzs priekškars” ir šķērsojis, skaidro Ekonomikas ministrijā.
———
Latviju jau tas priekškars nešķērsoja – Latvija atradās aiz tā. No tā viedokļa velomaršrutam būtu jāiet pa Kurzemes jūrmalu.
0
Ilona Auziņa 01.10.2011. 06.47
Šāda autovadītāju attieksme pret velosipēdistiem, jeb “savstarpējā sapratne” ir pilnīgi loģiska, jo tā šeit tiek kultivēta masu saziņas līdzekļos. Nelaime ir tā, ka par šīm lietam runā cilvēki, kuriem ar velosatiksmi nav nekāda sakara un to dara fantāziju līmenī. Piemēram Lukstiņa no CSDD izdomātais neredzamais velosipēds darbojas lieliski. Autobraucēji tagad zin ka arī Ceļu policija viņus sapratīs, ja tie kādu velosipēdu sabrauks un nekavējas to pielietot praksē, vispār uz ceļa ignorējot velosipēdu. Tas CSDD, Ceļu policijas, Valsts policijas un LTV nodemonstrētais “velokrašš” parādīja autobraucējam kādas būs sekas ja notrieks velosipēdistu. Velosipēdists un velosipēds tika iznīcināti, bet auto cieta 80Ls lielus zaudējumus un viss. Bet tur netika minēts ne vārds par to, ka šeit auto braucējs rupji pārkāpa CSN, ka velosipēdistam bija visas tiesības atrasties ceļa labajā pusē un ka par šādu nelaimes gadījuma izraisīšanu autobtraucējam draud nopietns sods, ne jau tikai 80Ls par automašīnas remontu. Protams ka šāda visu atbildīgo instaņču propoganda nepaliek bez sekām, autobraucēji arvien vairāk pārliecinās ka velosipēdists šeit ir absolūti neaizsargāts un beztiesiks attiecība pret pārējiem satiksmes dalībniekiem, un ka to var braukt nost droši un nesodīti. Cik gan nožēlojami caur automašīnas logu izskatās šie pamuļķie uz saviem divriteņiem ar savām “zaļajām smadzenēm”.
0
Ilona Auziņa 30.09.2011. 19.50
Ir skaidrs ka šis vello maršruts ies pa lielajiem autoceļiem un arī pa pilsētām. Diemžēl Latvijā velosipēdistu un autobraucēju savstarpējās attiecības regulē jēdziens “savstarpējā izpratne”, bet ne Ceļu Satiksmes noteikumi. Tāpēc manuprāt tā ir avantūra, ne saprātīgs lēmums, jo vello maršruta apmeklētāji Latvijā būs pakļauti nopietnām dzīvības briesmām. Es katru dienu pa Rīgu braucu ar divriteni un katru dienu es piedzīvoju rupjus CSN pārkāpumus attiecībā pret mani no autobraucējiem. Bet daudzās situācijās CSN attiecībā pret velosipēdistu vispār neko nenosaka. Šādus pārkāpējus, kuri vispār ignorē velosipēdistu uz ceļa, šeit neviens nesoda, bet jebkurā situācijā tiek vainots “muļķa” riteņbraucējs, kaut viņš neko nav pārkāpis, bet ir cietis ja ne fiziski, tad morāli un ļoti smagi. CSDD vispār šos jautājumus nerisina, bet kaut ko ieteikt, lai uzlabotu situāciju, arī nav iespējams, jo CSDD tas neinteresē. Viņi uzskata ka divriteņiem uz ceļa nav vietas, ka ar tiem ir jābrauc pa mežiem un pļavām, bet ne pa asfaltu.Bet ja gribi pa ceļu braukt ar divriteni, tad jebkuram autobraucējam ir tiesības tam braukt virsū ja viņš to vēlas, tā uzskata gan Latvijas Ceļu policija, gan CSDD un par to nevienu autobraucēju šeit nesodīs, nemaz nerunājot par profilaktisko darbu šajā jomā. Šeit tiek brīdināti vienīgi velosipēdisti lai nebrauc pa ceļiem, bet ja brauc, tad lai labāk to stumj pie rokas pa ietvēm un nomali. Tikai kuram ārzemniekam, kurš ir pieradis būt arī uz velosipēda pilntiesīgs satiksmes dalībnieks, to iestāstīsi?
0