Iespējams,ka mans viedoklis var būt tīri naivs.Bet gaidot pārsēšanos uz Air Baltic reisu ,jau pārņem šausmas .Piemēram, Varšavā pa trepēm uz leju,ar rokas bagāžu .Rīgā uz iekāpšanu-atkal trepes,jebkuros laika apstākļos .Neesmu gan redzējusi,kā tiek galā ar invalīdiem.Ir bijuši gadījumi,kad samainīta lidmašīna,tad bagāžu saņem pēc dienas.Kas pie tā vainīgs ?
Par apkalpojošo personālu gan var tikai priecāties.
Helsinku lidostā ir daudz tranzīta un tā nav īpasi tālu no mums. Ir kur augt un attīstīties, bet tur ir trīs atsevišķas barjeras: terminālis, skrejceļš un dispečeri.
Pašreizējā RIX ēka jaut tagad augstākās noslodzes stundās ir piebāzta ar tranzītpasažieriem. Jaunām aviokompānijām ir pamaz vietas ofisiem un čekiniem un praktiski nav vietas jauniem business lounge. La to atrisinātu vajag vēl vienu terminala ēku, auto piebraucamos ceļu tai, lidmašīnu piebraucamos ceļus tai, tuneli ar travelātoriem vai tramvajiņu, kas pasažierus vadātu starp termināliem, …
Tad par barjeru ātri kļūs dispečeri. Kāda ir situācija tagad – nezinu, be vēl pirms pāris gadiem RIX sūdzējās, ka viņi nespēj apmācīt pietiekoši dispečeru, lai varētu apkalpot visas ienākošas lidmašīnas – jau tagad esot 100% noslodze dispečeriem.
Ja tas ir atrisināts, tad var sākt domāt par otru skreiceļu, lai lidmašīnam nebūtu jagaida uz nolaizšanos vai pacelšanos. Tas tā notiek daudzās lielajās lidostās, dažkārt lidmašīnas pat vairāk nekā stundu stāv gaidot pie skreiceļa. Tam vajadzēs vairākus kvadrātkilometrus ar jaunu zemi, piebraucamos ceļus no/uz abiem termināliem un no/uz hangāriem, izmaiņas lidostas apgaismojuma sistēmās, radarā, izmaiņas lidojumu shēmās, …
Ņemot vērā, ka tads darbs kopumā ievilksies uz gadiem 10-15 vismaz, tad to ir jāsāk plānot un paredzēt, citādāk neredzēt mums to ka savu ausu. Bet spēcīga lidosta ir ļoti labs arguments tūristu piesaistei – tranzītniekiem patīk dazreiz palikt pāris dienas tranzītlidostas valstī, lai to arī apskatītu.
Komentāri (21)
Agnese Cimuška 30.08.2011. 11.49
Iespējams,ka mans viedoklis var būt tīri naivs.Bet gaidot pārsēšanos uz Air Baltic reisu ,jau pārņem šausmas .Piemēram, Varšavā pa trepēm uz leju,ar rokas bagāžu .Rīgā uz iekāpšanu-atkal trepes,jebkuros laika apstākļos .Neesmu gan redzējusi,kā tiek galā ar invalīdiem.Ir bijuši gadījumi,kad samainīta lidmašīna,tad bagāžu saņem pēc dienas.Kas pie tā vainīgs ?
Par apkalpojošo personālu gan var tikai priecāties.
0
Juris Millers 30.08.2011. 10.19
Helsinku lidostā ir daudz tranzīta un tā nav īpasi tālu no mums. Ir kur augt un attīstīties, bet tur ir trīs atsevišķas barjeras: terminālis, skrejceļš un dispečeri.
Pašreizējā RIX ēka jaut tagad augstākās noslodzes stundās ir piebāzta ar tranzītpasažieriem. Jaunām aviokompānijām ir pamaz vietas ofisiem un čekiniem un praktiski nav vietas jauniem business lounge. La to atrisinātu vajag vēl vienu terminala ēku, auto piebraucamos ceļu tai, lidmašīnu piebraucamos ceļus tai, tuneli ar travelātoriem vai tramvajiņu, kas pasažierus vadātu starp termināliem, …
Tad par barjeru ātri kļūs dispečeri. Kāda ir situācija tagad – nezinu, be vēl pirms pāris gadiem RIX sūdzējās, ka viņi nespēj apmācīt pietiekoši dispečeru, lai varētu apkalpot visas ienākošas lidmašīnas – jau tagad esot 100% noslodze dispečeriem.
Ja tas ir atrisināts, tad var sākt domāt par otru skreiceļu, lai lidmašīnam nebūtu jagaida uz nolaizšanos vai pacelšanos. Tas tā notiek daudzās lielajās lidostās, dažkārt lidmašīnas pat vairāk nekā stundu stāv gaidot pie skreiceļa. Tam vajadzēs vairākus kvadrātkilometrus ar jaunu zemi, piebraucamos ceļus no/uz abiem termināliem un no/uz hangāriem, izmaiņas lidostas apgaismojuma sistēmās, radarā, izmaiņas lidojumu shēmās, …
Ņemot vērā, ka tads darbs kopumā ievilksies uz gadiem 10-15 vismaz, tad to ir jāsāk plānot un paredzēt, citādāk neredzēt mums to ka savu ausu. Bet spēcīga lidosta ir ļoti labs arguments tūristu piesaistei – tranzītniekiem patīk dazreiz palikt pāris dienas tranzītlidostas valstī, lai to arī apskatītu.
0