Valdība piedalīsies “airBaltic” glābšanā, Flikam jāaiziet

55

Komentāri (55)

StanislavsFisenkovs 24.08.2011. 08.49

Es domāju, ja valdības ekonomiskais kurss ir izteikti liberāls (kuļieties paši kā mākiet), tad arī šajā jautājumā vajadzēja būt konsekventiem. Arī ekonomiski attīstītākās valstīs sabiedrības bankrotē. Šī nekonsekvence liecina par jebkādu politisko ideālu trūkumu. Diemžēl…

+1
-1
Atbildēt

0

Dina Repša 24.08.2011. 08.44

Nez kālab šķiet, ka visas darbības ap Parex, AirBaltic un citām nopietnām lietām ir dīvaina politiska grāmatvedība, ko PĒC notikumiem nespēj loģiski un saprātīgi paskaidrot ne organizatori, ne uzraugi, ne izpildītāji. Aiz grāmatvedības un ekonomikas smalkiem terminiem tiek paslēpta lietas būtība, ko gan ekonomisti, gan politikai pietuvinātie, gan žurnālisti traktē ļoti dažādi. Tas varbūt nesatrauktu privātā biznesā, bet … joprojām neviens nav atbildējis uz jautājumu, kālab par deputāta, ministra vai ierēdņa politisku vai kādu kļūdu maksā citi. Tiesas vilksies gadiem, naudu novēlēs radiem, bet mūsu visu nauda aizplūst neprofesionālu rīkojumu un lēmumu novadgrāvjos. Tas ir pabēdīgi…

0
-2
Atbildēt

0

mary75 24.08.2011. 07.01

Manuprāt, pilnīgi adekvāta rīcība, pastāv jau iespēja, ka līdz šim tā kompānija tīšuprāt pataisīta par nerentablu, lai var par lētu naudu atpirkt, un tas ir jāizpēta jaunai vadībai.
Un tad ir jālemj, ko darīt tālāk.

+4
0
Atbildēt

5

    kkristaps > mary75 24.08.2011. 08.40

    Esmu gandrīz pārliecināts, ka AB ir tīšām novesta līdz maksātnespējai un pret Fliku (precīzāk, pret tiem, kas izmanto Fliku kā izkārtni) ir jāierosina kriminālizmeklēšana.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    imants_cirulis > mary75 24.08.2011. 09.41

    Esmu augstskolā pētījis vairākas Eiropas aviokompānijas un pēdējos gadus tām bijuši zaudējumi (Lufthansa, SAS, British Airways). Neesmu drošs par British Airways, bet pārējās divas lielā mērā pieder valstīm un tiek aktīvi subsidētas. AB, ir bijis viens no pēdējo gadu veiksmīgākajiem aviouzņēmumiem Eiropā, taču kritumam agrāk vai vēlāk bija jāpienāk (manas domas, nevis fakts).

    Tīšam neviens sliktu AB nav darījis – vienkārši tādi ir bijuši tirgus apstākļi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > mary75 24.08.2011. 10.21

    Mārtiņ, fakts, ka tevis minētie uzņēmumi cieš zaudējumus, nekādā veidā neatspēko un arī neapstiprina aizdomas, ka konkrētajā uzņēmumā zaudējumi vai kāda to daļa varētu būt radīti ļaunprātīgi, lai pazeminātu uzņēmuma vērtību. Ar secinājumu “tīšam neviens sliktu AB nav darījis – vienkārši tādi ir bijuši tirgus apstākļi” GMAT testa spriestspējas sadaļu nokārtot nevarētu:), bet politiskajai retorikai ir OK.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gunasniedzina > mary75 24.08.2011. 12.11

    –> Mārtiņš Zvejnieks
    Interesanti. Lufthansa publicē diezgan plašu informāciju investoriem. Kur var iepazīties ar subsīdijas apjomiem ?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gunasniedzina > mary75 24.08.2011. 12.13

    Ja no 34 mio puse ir tīšie zaudējumi, bet puse nē, tad būs OK ? Laba kompānija Latvijas nodokļu maksātājiem ?

    0
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 23.08.2011. 22.25

Kārtējā nagla Vienotības un ZZS politiskajā zārkā. Kāpēc mums visiem kopā jāmaksā par Flika un Co izdarībām? AirBaltic ir izsaimniekots līdz tukšai čaulai un analogi kā Parex tiek uzkrauts mums uz kakla. Ar kādām tiesībām valdība ir pieņēmusi lēmumu mums visiem uzkraut izsaimniekotas kompānijas glābšanu? Es ceru, ka elektorāta atmiņa šoreiz nebūs par īsu un vēlēšanu dienā šo un citas tamlīdzīgas lietas atcerēsies.

0
-6
Atbildēt

3

    Sintija Sproģe > disassociative 23.08.2011. 23.25

    Esi jau aizmirsis, kurš un kā partijas vadībā parakstīja šo pasakaino līgumu vai arī spēj tikai bubināt zem deguna un neredzēt tālāk par to, ko rāda televīzijā? Tukšpierītes, esat padomājuši kā būtu iznācis, ja valsts neprivatizētu Parex, ir kaut mazākā nojausma, kāds būs ļaunums ilgtermiņā, ja nepārņems airBaltic vadību? Jūs tālāk par rītdienu neredzat.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    gunasniedzina > disassociative 23.08.2011. 23.41

    “kāds būs ļaunums ilgtermiņā”

    Ilgi domāju. Kāds būtu ļaunums no liekiem 30 mln valsts budžetā ? Varbūt agstākas izglītības finansējuma divkaršošana ? Bet nu protams ilgtermiņā izglītībai nav nozīmes…

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 24.08.2011. 10.15

    Pēdējo līguma variantu parakstīja Dombrovskis. Dombrovskis! Un pašam šobrīd par to arī jāatbild.
    Šobrīd mēs visi varam gatavoties papildus konsolidācijai. AirBaltic būs tāda pati caurā muca kā Parex. Un Fliks un viņa maizestēvi nekad netiks notiesāti par ļaunprātīgu uzņēmuma novešanu līdz bankrotam.

    0
    0
    Atbildēt

    0

gunasniedzina 23.08.2011. 20.45

Ops, aizmirsu piebilst –

1. Fliks aizies kopā ar nosaukumu, visur stāstot par valsti, kas noveda kompāniju līdz bankrotam

2. Nauda (30 mln) aizceļos uz Snoras, Airbaltic parādsaistību dzēšanai

3. No name kompānija ar tukšiem kontiem paliks Latvijas nodokļu maksātājiem.

Vēlreiz apsveicu !

+3
-8
Atbildēt

4

    Ligiña Doniña > gunasniedzina 23.08.2011. 22.03

    …un tavs risinājums?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gunasniedzina > gunasniedzina 23.08.2011. 23.24

    Mans risinājums ? Maksātnespēja. Administrators izpētīs situāciju un kopā ar kreditoriem piedāvās sanācijas plānu. Ja plāns būs reāls – uz priekšu. Ja nē, tad saglabāsim 30 mln, Snoras paliks bez naudas, uz Rīgu lidos citas aviasabiedrības.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > gunasniedzina 24.08.2011. 00.00

    Vai varam pieņemt, ka AB ir patiesībā pelnošs uzņēmums, tikai par parādnieku padarīts? Proti, ja nemaldos, bija gads kad AB strādāja ar peļņu.Testa versija, vai var pelnīt…? Pie atbildes JĀ, pārejais tika vērsts uz to ,lai iegūtu maksimāli no valsts un radītu šo modeli, ka vajag vēl(mākslīgi). Fliks nereti teic, ka labprāt atpirktu valsts daļas. Zaudēts tiktu nac. aviosabiedrības statuss ar visām atlaidēm. Bet tas, cik noprotams, nebremzētu Fliku pirkt. Tad, kas patiesībā notiek? Un kāda patiesībā ir evantuēlā AB peļņa un ,kas stāv aiz realitātes?
    Maksātnespēja ir loģisks un vienīgais risinājums kompānijai, kas patiesībā ir tiešām maksātnespējīga. Bet, vai tas tā ir? ………..nerentablu, var padarīt uzņēmumu arī ar saimnieciskām metodēm…..uz laiku.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > gunasniedzina 24.08.2011. 13.08

    airBaltic tīri labi (un pamatoti) iegulda lidmašīnu atjaunošanā. Es pieņemu, ka ar to arī tiek nosegta visa peļņa. Neiieguldīt būtu problemātiski – no tiem grabažām Fokkeriem ir jāatbrīvojas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

gunasniedzina 23.08.2011. 20.14

2011. gada budžets –

03.01.00 Augstskolas

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt augstākās izglītības studiju programmu kvalitāti, konkurētspēju un attīstību kopējā Eiropas augstākās izglītības telpā;

2) veicināt augsti kvalificētu speciālistu skaita pieaugumu valstī.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

no valsts budžeta nodrošināts finansējums studiju vietām 14 augstskolās.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) nodrošināts valsts budžeta finansējums 19 323 studiju vietām augstskolās atbilstoši Ministru kabineta 2006. gada 12.decembra noteikumiem Nr.994 “Kārtība, kādā augstskolas un koledžas tiek finansētas no valsts budžeta līdzekļiem”;

2) sagatavoti 5 490 speciālisti.

Galvenās aktivitātes un izpildītāji:

apakšprogrammas izpildi nodrošina Izglītības un zinātnes ministrija, piešķirot finansējumu, lai Latvijas Universitāte, Rīgas Tehniskā universitāte, Daugavpils Universitāte, Liepājas Universitāte, Rēzeknes Augstskola, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskola, Latvijas Jūras akadēmija, Ventspils Augstskola, Vidzemes augstskola, Banku augstskola, Biznesa augstskola Turība, Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola un Rīgas Juridiskā augstskola nodrošinātu studiju procesu no valsts budžeta finansējamo studiju vietu skaitam.

FINANSĒJUMS – 30 mln

Airbaltic glābšana no bankrota – 30 mln.

Apsveicu !

+5
-9
Atbildēt

2

    Uģis > gunasniedzina 23.08.2011. 22.43

    liberāls
    Tu drusku vienkāršo. Vai arī nodarbojies ar demagoģiju?
    Nevar salīdzināt ieguldījumu kompānijā ar gada izdevumiem kādai no tekošā budžeta pozīcijām. Tas pilnīgi neko nenozīmē, ka cipari sakrīt, un no tā nekādus secinājumus nevar izdarīt (tikpat labi varēji paņemt 1 mēneša izdevumus tai izglītības pozīcijai – tad “salīdzinājums” tavā izpratnē būtu 12x drausmīgāks).
    Īstenībā šis ieguldījums ir jāsalīdzina ar alternatīviem scenārijiem un to sekām uz valsts budžetu vai valsts nākotnes mērķiem. Domāju, ka tā arī kabinets [beidzot] lēma. Protams, ka ļoti nozīmīgi bija “piekārt” lēmumam papildus nosacījumus, kas ļauj valstij nodrošināt vismaz kaut kādu kontroli pār uzņēmumu.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    gunasniedzina > gunasniedzina 23.08.2011. 23.20

    “ir jāsalīdzina ar alternatīviem scenārijiem un to sekām uz valsts budžetu vai valsts nākotnes mērķiem.” – protams !
    Salidzināsim – kas valstij ir svarīgāk ? ja atbilde ir Airbaltik, tad Tev taisnība. Bet ja tomēr augstāka izglītība – tad diez vai.
    Es salīdzināju ar budžeta tēriniem gada laikā, lai būtu korekti. Nākamgad protams vajadzēs drusciņ lielāku summu, bet varbūt izglitībai arī kaut kas būs pielikts.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

Juris Millers 23.08.2011. 20.07

Kāds pamodināja lācīti. Beidzot :)

+4
-6
Atbildēt

3

    mārtiņš meiers_ > Juris Millers 23.08.2011. 21.33

    Patiešām apbrīnojami, cik ilgi tam “topmenedžerim” ļāva malku uz valdības galvas skaldīt! :@

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Normunds > Juris Millers 23.08.2011. 22.05

    Vairs ilgāk stiept gumiju nevarēja

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > Juris Millers 24.08.2011. 09.49

    Precīzāk sakot, nevis “kāds pamodināja”, bet rīkojums nr.2 un tam sekojošā referenduma lēmums uz brīdi ir atraisījis rokas mazākuma valdības premjeram. Vairākuma valdība šajā saeimā ir tikai uz papīra. Vispār ir jāpasteidzas izmantot situāciju, jo pēc vēlēšanām visādi var gadīties…

    +6
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam