“Rail Baltica” Latvijai izmaksātu 0,5 – 1,2 miljardus eiro

22

Komentāri (22)

vupats 29.06.2011. 11.03

Protams, ka tas ir ekonomiski neefektīvs, bet politiskai trokšņošanai labs projekts.
Kārtējo reizi Latvija nespēj izvirzīt un realizēt SEV IZDEVĪGUS projektus.
Vēē.

0
-3
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > vupats 29.06.2011. 12.34

    to easy
    Tas ir tiešām ekonomiski svarīgs projekts un, kad būs uzbērts dambis, kas savienos Igauniju ar Somiju, no Lapzemes uz Gibraltāru varēs aizbraukt rekordīsā laikā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Andis 29.06.2011. 10.11

Manuprāt – politiski motivēts projekts.
Vienīgā Latvijā paredzētā stacija ieplānota 20 km austrumos no Rīgas – pie Salaspils, jo Rīgai cauri vilkt sanāk ļoti dārgi.
Diemžēl, lai arī esam vismazākie ieguvēji, viena km būve tieši Latvijā ir sanākusi visdārgākā – Pierīgas purvi, Daugava…
Lai pierādītu, ka projekts ir finansiāli dzīvotspējīgs, ir veikts fantastisks pieņēmums, ka no kravu vilcieniem pelnīs kādas 5 reizes vairāk, kā no pasažieriem un ka ļoti lielu daļu projekta uzsauks Eiropas Savienības nodokļu maksātāji. Un ar visu to vēl sanāk, ka šajā mistiskajā stacijā pie Salaspils vilcienos ik dienu būtu jāiekāpj ap 10 000 cilvēkiem, kas katrs nopirkuši biļeti par 35 EUR. Tas ir kādas 5 – 10 reizes vairāk, nekā tagad brauc uz/no Rīgas.

Ir jau arī labās puses: a) ar šādu projektu izmisīgi raujamies ārā no Eiropas ekonomiskās perifērijas statusa, jo ražotņu konkurētspēja ļoti atkarīga no ērtas sasniedzamības ar vilcienu; b) daudz mazāka Baltijas izolētība – aviācija ir trausls bizness un viens vulkāns Islandē vai aviokompānijas bankrots Baltiju burtiski “nogriež” no pārējās Eiropas.

Rezumē: Lai kā gribas atbalstīt šo projektu, man šķiet, ka mums labums no tā ir apšaubāms, naudas jau arī nav.

P.S. Neticu, ka krievi būvēs ātrvilcienu uz Rīgu, tā tikai tāda politiska gaisa jaukšana. No ekonomikas viedokļa viņiem būtu jābūt citām prioritātēm – piem. Maskava – Minska – Varšava, Pēterburga – Minska – Varšava, Maskava – Pēterburga, Maskava – Novorosijska.

0
0
Atbildēt

2

    Irena Cirule > Andis 29.06.2011. 10.23

    Paga, paga, kādi vēl vienīgās stacijas 20km no Rīgas?!?! Visur Eiropā stacija ar nosaukumu Pilsēta Central ir centrā.
    Jap, Berlīnes Haupbahnhof ir mazliet ārpus paša centra, tomēr arī pilsētas centrālajā daļā. 20km – tas nav nopietni, lai pievelk vismaz līdz Lidostai Rīga un tad tur uz Riga Central varētu būt kāds vietējā mēroga dzelzceļš.

    Vispār nesaprotu, kāpēc uz Lidostu vēl nav dzelzceļa, ņemot vērā tuvumā esošās Jūrmalas un Jelgavas līnijas – tur taču pavisam nelielu posmiņu vajadzētu piebūvēt pie kādas no tām….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 29.06.2011. 11.28

    Piedošanu, kļūda no manas puses – stacija tiešām ir Rīgas centrā.
    Vienkārši vilcieni spiesti taisīt tādu speciālu cilpu, lai stacijai piebrauktu no Sauriešiem. Aiz Salaspils tiek veidots kravu termināls.

    OK, tas nedaudz uzlabo manu viedokli par šo projektu. Bet joprojām nepārliecina.

    Sk. 18 slaidu.
    http://www.sam.gov.lv/images/modules/items/PPT/item_3165_Rail_Baltica_Final_Presentation_Latvia_AECOM.ppt

    0
    0
    Atbildēt

    0

Juris Millers 28.06.2011. 15.22

Cerēsim, ka tas izdosies. Vilcieni atved tādus tūristus, kam nepatīk lidmašīnas, piemēram: ģimenes, cilvēkus ratiņkrēslos, vecākus cilvekus, cilvekus ar ausu kanālu problēmām, cilvekus, kas ceļo ar savu velo, cilvekus, kas ieplāno garākus pārbraucienus izkāpjot un patūristojot katrā pieturā, amerikāņus un aziātus kas taisa Eurotrip, …

Ja būs realizēts Rail Baltica es paredzu ļoti iespaidīgu tūristu massu, kas savos ceļojumos iekļaus posmu Vācija-Polija-Lietuva-Latvija-Igaunija-Somija-Zviedrija-Norvēģija-Dānija-Vācija kura gaitā kāps ārā katrā lielajā pieturā uz dienu vai divām. tagad šādi tūristi ‘nogriež’ austrumeiropu ar prāmi aizbraucot no Vācijas uz Somiju.

+8
0
Atbildēt

0

Rolmopsi 28.06.2011. 14.02

Beidzot gribētos, lai no Rīgas ar vilcienu būtu iespējam ceļot pa Rietumeiropu.

+8
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam