“Rail Baltica” projekta virsmērķis – ilgtspējīga pārvietošanās
2Saistītie raksti
Aktuāli /
28. novembris
Kaspars Pudāns: Jābūt gataviem jau šodien aizstāvēties
Recenzija /
27. novembris
Sapnis par Eiropu
Aktuāli /
21. novembris
Žurnāls: Kāpēc igauņiem izdodas “Rail Baltica” būvēt lētāk?
Komentāri (2)
Uldis.M42 pirms 2 stundām
Cik es saprotu, ka ne tik svarīgs ir pats RailBaltic, bet gan lai Skonto būve un Binders īpašnieki varētu atvērt Latvijas miljardieru sarakstu, jo savādāk ir neizskaidrojamas megaceltnes: Rīgas stacija un būve lidostā un līnija uz lidostu. Iespējams, ka mums nemaz neradīsies iespēja ar vilcienu aizbraukt uz Berlīni, bet vienalga Linkaits un Briškens savu melno darbu būs padarījuši.
0
Artūrs Ozols pirms 3 stundām
Teksts nav slikts ,tikai ,manuprāt, par maz Latvijas transporta nozari raksturojošu skaitļu . Vid tabula par gada atskaitēm (UGP) ziņo , ka 2023.g. atskaitījušies ir 7262 transporta un glabāšanas nozares uzņēmumi . To gada apgrozījums ir 6,5 miljardi eiro . Sauszemes un cauruļvadu transports – 4830 vienības , apgrozījums – 2,84 miljardi eiro , Ūdens transports 115 uzņēmumi , gaisa transports -28 uzņēmumi ar 1,048 miljardu eiro apgrozījumu . transporta palīgdarbības veic 2161 uzņēmums ar 2,224 miljardu eiro gada apgrozījumu . Nozarē pērn ir nodarbināti 63,6 tūkstoši darbinieku . Dzelzceļš ! 163 lokomotīves ,3937 kravas vagoni . Valstī ir 97,1 tūkstotis kravas automašīnu un gada pārvadāti 81 miljons tonnu kravu t,sk, lauksaimniecības – 16,9 miljoni tonnu ,pārtikas – 7,7 miljoni tonnu . Iedzīvotāji pārvietojas ar 769,1 tūkstoti vieglo automašīnu , 235 trolejbusiem un 220 tramvajiem , ir 280 lidmašīnas ,bet gaisa transports gadā pārvadā 14 tūkstošus tonnu kravu . Lūk šajā ikdienas dzīves transporta virpulī tiek plānots uzbūvēt Rail Baltica dzelzceļu – 1335 mm sliežu platums pret esošo 1520 mm sliežu platumu , tā savienojot Baltijas 3 valstis ar Rietumeiropu . Domājot par dabas aizsardzību un ekonomisko efektu , uz jaunās trases vagoniem kaut kur pie Polijas – Lietuvas robežas vajadzētu uzkraut un caur Latviju uz Igauniju nogādāt tos tūkstošus tranzīta kravu automašīnu ,vai tikai konteinerus ,kurus šobrīd piesārņojot gaisu 28 miljonu tonnu gada tranzītā izved caur mūsu valsti . Uzskatu, ka tikai šāds uzstādījums jauno trasi var pārvērst par pelnošu uzņēmumu , kas spētu atmaksāt celtniecības kredītus .
0