Vilks atkāpšoties, ja būs spiediens celt nodokļus

60

Komentāri (60)

disassociative 28.04.2011. 14.14

Nez vai šitas: http://www.delfi.lv/news/national/politics/pern-85-majsaimniecibu-bijusas-grutibas-segt-ikdienas-izdevumus.d?id=38228457 arī beidzot koalīcijai un valdībai neliks padomāt, ka mēsli ir krietni lielāki nekā valdošie stāsta medijos?

0
-1
Atbildēt

0

martins_spravniks 28.04.2011. 13.58

Vilks tik tiešām runā kā profesionālis, jautājums, cik lielā mērā viņa redzējumu atbalsta ministrijas aparāts, par pārējiem politiķiem nerunājot.
>pecisk Tauta diemžēl ir sadalījusies dažādās grupās, un bieži vien sava labuma dēļ norok labas lietas. Kā piemēru var minēt jauno Būvniecības likumu, kurš atvieglo daudzas lietas, bet padara liekas Būvinženieru savienības pūles sertifikācijā. Tādēļ tāds naids un pretestība no šīs organizācijas puses, kura formāli pārstāv būvinženierus, bet faktiski ir “padomju paaudzes” būvniecības funkcionāru klubiņš.

+5
0
Atbildēt

0

viesturs 28.04.2011. 12.26

Kurš grib maksāt,ja redz,ka viņa sarūpēto aprij “rukši”,kas tikuši pie siles? Jenotība ne par grasi nav labāka par pašas kritizētajiem “vecajiem”politiķiem

+1
-5
Atbildēt

0

andrisskrastins 28.04.2011. 12.21

Problēma ir tāda, ka tauta pie mums domā ļoti ļoti primitīvi. To parāda preses attieksme (kura cenšās protams pārdot produktu tautai – skandalozu, bet faktiem, bet analīzes) un populistu attieksme. Līdz ar to tādam Lembergam ir ļoti ērti nolikt i Dombrovski, i Vilku, i paņirgāties vēl pa tiesām. Jo kuru viņa vēlētāju interesē patiesība? Nu neinteresē. Viņus interesē latu biršanas kabatā džinkstošā skaņa.

Valstī, kur nu jau 80% no ikdienas politiskajām un sociāliekonomiskajām apspriestajām tēmām sastāv no populisma, ir ļoti ļoti grūti veikt JEBKĀDAS normālas reformas. Piemēram, es kā praktizējošs IT speciālists zinu, ka VID un daudzu citu valsts iestāžu izmaksas varētu ļoti samazināt, popularizējot e-pakalpojumu izmantošanu. Bet kāda tam jēga, ja 80% no iedzīvotājiem baidās no datoriem un nespēj pat vienkāršu elektrību nomaksāt Latvenergo mājas lapā (kur tas ir nu ļoti vienkārši izdarāms)? Kāda jēga runāt par kaut kādu finansējuma restrukturizāciju (piemēram, naudas atvēlēšanu bērnudārziem, atņemot tos no pabalstiem), ja uzreiz tiek piesaukti referendumi un citi stulbumi? Nu kas pa sviestu?

Latvijas gadījumā ir pilnīga taisnība teicienam “kāda tauta, tāda valdība”. Tauta pati nezin ko un kā darīt, bet zin, ka Dievs nedod nevelciet ārā to bultu no krūtīm dakter, jo šausmīgi sāpēs. Moš nosprāgšu, bet nevelciet gan.

+6
-1
Atbildēt

4

    disassociative > andrisskrastins 28.04.2011. 13.00

    Tik augstprātīgus tekstus nevajag bīdīt, letiņš parastais nav muļķis un nav primitīvs. Varbūt drusku naivs. Bet ticēt cilvēkiem nav grēks, tas ir gods. Grēks ir uzmest cilvēku, kurš tic. Un Vienotība to ir izdarījusi uz pilnu klapi pēc pēdējām vēlēšanām.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > andrisskrastins 28.04.2011. 14.01

    Ir primitīvs un arī nedaudz muļķis. Un lielākā problēma – neredzēt to.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > andrisskrastins 28.04.2011. 14.35

    Pēcik, Tev taisnība!Labi pateikts.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Dina Repša > andrisskrastins 29.04.2011. 10.03

    Šai ziņā Tev var piekrist, jo man nereti sanāk pastrīdēties tikai tālab, ka mēģinu analizēt un apspriest konkrētus procesus un lietas. Parastākais teksts ir: Ko Tu iesziļinies… Ar medijiem savukārt jābūt ļoti piesardzīgam, jo Latvijas sabiedrība ir neliela un samērā kašķīga – t.s. “mediju izraktās lietas” – parasti parādās pēc vajadzības…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Dina Repša 28.04.2011. 11.16

Varbūt teorētiski Latvijā eksistē politika un politiķi. Faktiski nekā tāda nav. Es ļoti apšaubu deputātu vai ministru, vai ierēdņu vēlmi kādam izdabāt, ja nedomājam viņus pašus, viņu ģimenes un viņu draugus. Latvijā NAV ilgtermiņa un izsvērtas politikas. Un NAV bijis. Līdz ar to naudu tērē kā pagadās, likumus pieņem to labā, kas vairāk maksā, un neko darīt nedz var nedz spēj. Vaira, Einārs, Guntars… varbūt vēl kāds nebijās no Personībām. Patlaban t.s. politikā NAV Personību. Ir talantīgi profesiju un nozaru pārstāvji, kas nespēj redzēt futbola=valsts laukumu! Vilciņš jau arī ir tikai amata ieņēmējs, ne politiķis.

+1
-1
Atbildēt

4

    tocelovskis > Dina Repša 28.04.2011. 14.07

    Tieši tāpēc nav ilgtermiņa politikas, ka politiķi izdabā vēlētājiem – domā par to, ko par konkrēto lēmumu domās vēlētāji, nevis par to, kāda konkrētajam lēmumam būs ietekme uz valsts ilgtermiņa attīstību un kā to izskaidrot vēlētājiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Dina Repša 28.04.2011. 14.34

    Krišjāni.
    Ne jau visu iekavēto var paveikt viena Dombrovska valdība it sevišķi kopā ar ZZS! To taču nenoliegsi, ka sev plusus vāc lembisti soc budžeta, izglītības nereformēšanā un citās ZZs istu pārņemtajās un sen jau ielaistajās jomās .
    Lai gan ja labi paskatās, kā Lembis iekārtoja sev padotos savās uzņēmumu valdēs bijušos padotos iekārtojot tos valsts uzņēmumu valdēs, nebūt nedomājot, kā tas no malas izskatās, jo “labi” izmanto daudz populistiskākas metodes- pensionārus, lai nomazgātu savu melno dvēseli.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > Dina Repša 28.04.2011. 23.01

    Es Tev piekrītu, bet es vairāk domāju par iepriekšējām valdībām/Saeimām, kā arī daļu pašreizējās Saeimas un valdības. Dombrovskis, manuprāt, dara tieši tā, kā vajag – nedomā par to, ko vēlētāji domā, bet gan par to, ko vajag valstij un (vairāk gan viņa komanda) kā to izskaidrot sabiedrībai.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Dina Repša 29.04.2011. 14.40

    Krišjāni!
    Piekrītu. Priecājos, ka ir vēl kāds, kas saprot, kas ir īstie valsts labklājības grāvēji un sprunguļu riteņos metēji!

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 28.04.2011. 10.52

Vilka teikto butu velejies dzirdet no Dombrovska ar papildinajumu, ka savus amatus pamet Kampars un Murniece…

+3
-2
Atbildēt

1

    austrisv > dro 28.04.2011. 14.28

    Ino!
    Līdz Mūrnieces demisijai laikam vairs nav ilgi. Solīja, ka tas būs jūnijs šā gada.
    Jā, Kampars ir milzu problēma kā jau sen JL to nav sapratis, bet šo problēmu būs grūti risināt, jo Lembim jau esot sagatavota viena jauna kandidāte uz šo amatu. vairs neatceros, kā viņu sauca, bet radio biju dzirdējusi šo informāciju!
    Atdot Lembim Em gan būtu tīrais neprāts, jo sekas nav paredzamas it seviški tagad, kad liela daļa Lembja īpašumu ir arestēta?
    paņems vēl atlikušos īpašumus un tad gan Latvija būs bedrē, pie tam pilnīgi maisā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

itommy_ 28.04.2011. 10.22

Prieks, ka Vilka kungs sāk raudzīties uz lietām reālistiskāk. Simpātiska ir viņa doma par somu iesaisti muitošanā. Tas būtu ļoti pozitīvs solis lietu sakārtošanā. Vispār jau mums daudz ciešāk jāintegrējas ar skandināviem, un jo ātrāk un vairāk – jo mums pašiem labāk. Tāpat ar smagajām nozarēm, izglītību par piemēru. Vilkam taisnība – vajadzēja Vienotībai pašai ko paņemt.

Varu ieteikt vispārējā izglītībā paskatīties uz dāņiem. Es vispār uzskatu, ka vismaz vidusskolas ģimnāzijas līmenī jānoņem nost no pašvaldībām un jāpārliek uz Valsts Izglītības aģentūras pakļautību, kuru jānodibina no jauna, bet kardināli jāsamazina IZM un liekēžu bari pašvaldību Izglītības pārvaldēs, Skolu valdēs un Izglītības departamentos, kā nu kur tos kantorus sauc. Faktiski Valsts Izglītības aģentūrai būtu kādas 4 reģionālās nodaļas plus Rīgas reģions (arī Jūrmala, Mārupe, Ķekava…), un par vienu no mērķiem varētu uzskatīt līmeņu izlīdzinājumu dažādās skolās dažādos reģionos, tas tāds skandināvisks uzstādījums. Bet ar pašvaldību patvaļu un naudas šķērdēšanu, tāpat IZM tukšgaitu vispārējā izglītībā jābeidz, es te varu daudz brīnumu pastāstīt. Te nu ir daudz rūmes strukturālajām reformām.

+3
0
Atbildēt

1

    raimonds_bossltd > itommy_ 28.04.2011. 11.29

    to Andrejs Zviedris
    Cik daudz prātīgu domu. Kur norakāt veco Andreju Zviedri.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Roberts Gūtšmits 28.04.2011. 09.58

Atkāpsies viņš, ja … tāpat kā mūrniece …
Sēdēs kā ķipis savā krēslā un kruķīs jenotībai vajadzīgās rebes … vēl pa pasauli pabraukās ar bļodlaižu svītu. Šitam jau arī atradīsies simts un viens „nepadarīts darbiņš”, kas nu vienkārši „neļaus” puisim demisionēt – kaut vai Hipotēku banku, kur Plīša Lācim parādi, vajag „pareiz” noprihvatizēt … nu kaut vai Krājbankas tradīcijās …
Vai tad mēs šos meļus un liekuļus nepazīstam ? … :)

+3
-6
Atbildēt

2

    kkristaps > Roberts Gūtšmits 28.04.2011. 10.04

    Šo parādību medicīnā sauc par “rita vemšanu”. Esi stāvoklī vai sīvas paģiras?

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > Roberts Gūtšmits 28.04.2011. 10.29

    Kurmis vienmēr gatavs uzliet samazgas Vienotībai, jo atjēdzies no afekta stāvokļa , kas bija iestājies sakarā ar lembja smagajām apsūdzībām Anglijas- Velsas tiesā.
    Nu lej atkal uz nebēdu, bet neko citu no viņa gaidīt nemaz nevar.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

Roberts Gūtšmits 28.04.2011. 09.55

Meli un lēta populistiska spēlēšana uz publiku.
Galvenais nodokļu celšanas iniciators pēkšņi sāk stāstīt pasaciņas, ka tas esot nepieņemami ?? Savukārt galvenais valsts „glābējs no bankrota”ar iekšējās devalvācijas palīdzību un tautas iedzīšanu nabadzībā pagājušā nedēļā pēkšņi „attapa”, ka vajagot radīt jaunas darba vietas un celt algas !??
Šie zēni ir vienkārši stulbi, jeb principā nesaprot, ko paši runā ??
Diez kas mums tāds tuvākajā laikā gaidāms, ka hunveibinu hameleoni sāk ar steigu mest kažokus uz otru pusi ??

+2
-6
Atbildēt

0

putekliic 28.04.2011. 09.39

Nekad un nekādi nodokļi nektiks samazināti it īpaši, ja mērķis joprojām ir būvēt “sociālu valsti” pēc skandināvu parauga. Pacelt tos vienmēr ir viegli, bet samazināt – gandrīz neiespējami.

+1
0
Atbildēt

6

    austrisv > putekliic 28.04.2011. 10.26

    Andrej, kā Tu konkrēti domā, ka Vienotību prezidenta vēlēšanās piesmies?
    Nu un kas sevišķs, ja par prezidentu ieliek šo populisti Sudrabu? Viņai nepatīk Dombrovskis,. bet ko viņa var izdarīt? Cik zināms, tad prezidents nevar atlaist ne premjeru, ne pat saeimu, jo nepieciešams referendums.
    Manuprāt, Dombrovskis ir norūdījies pret šiem populistiem, jo jāsadarbojas tak ar lembergu, kurš nebūt nav paipuisītis.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > putekliic 28.04.2011. 10.39

    Sudraba prezidenta amatā varētu nepatikt vispirms tieši Vienotībai, jo kritika būs nesaudzīga un pelnīta. Un jāsāk domāt un darīt arī būs. Ar politiku noplātīt rociņas un teikt, ka neļauj starptautiskie aizdevēji vai ZZS tad vairs cauri neies.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > putekliic 28.04.2011. 11.12

    to alias
    Kritika atšķirās no apvemšanas, apspļaudīšanas, appļūtīšanas, kurmīšu stilā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > putekliic 28.04.2011. 11.18

    Nez vai Sudraba ar Kurmīti salīdzināma. Dažādas smadzeņu svara kategorijas.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    putekliic > putekliic 28.04.2011. 11.57

    To: Bet
    nu, kā piesmies? Nu tā, ka viņu kandidātu ļoti iespējams izšūpos. V uzvarēja vēlēšanās, ir lielākais politiskais spēks Saeimā. Vai tad tas nebūs pamatīgs feileris?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > putekliic 28.04.2011. 14.24

    Andrej!
    Vienotība jau tik daudz ir apsmieta no tā paša lemberga un ZZs=- istiem, ka ne jau pirmo reizi pat prezidenta dēl, Vienotība var ciest. Pie tam, kandidāts Vienotībai būs Zatlers! Nu nebūs zatlers, bet būs SC izvirzītā Sudraba, nu un kas!
    Sudraba varēs muldēt cik grib, bet viņai aiz muguras ir skelets Stepašins un tas ir pamatīgs skelets skapī, kas ne pa jokam var pašu Sudrabu kompromitēt!
    Bet, ja būs Daudze, tad taču arī nekas sevišķs, jo Daudzi interesēs tikai lembja intereses, bet groži tomēr būs Dombrovska rokās, vismaz budžeta groži.
    Galvenais jau ir tas, ko tauta domās un sapratīs!!!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

lebronj2356 28.04.2011. 09.33

Tomēr šķiet, ka Vilks ir vissaprātīgākais no šīs valdības kompānijas(VD ieskaitot) – nodokļu un tarifu skrūvēšana ved uz tukšu valsti, kur atlikušie ir nabagu pabalstu saņēmēji ! Kontrobandas rādītāji arī par ko liecina, kaut gan, filozofiski skatoties kontrobanda, piemēram, Igaunijā atvēsina degvielas tirgoņu peļņas kāri – tas gan nav noticis Latvijā !
Par izpatikšanu vēlētājiem vēl varētu strīdēties, jo pirmkārt šī izpatikšana vairs nav Kalvīša līmenī ar krasām darba algu celšanām, bet gan drīzāk butaforiska ar Lemberga un co(ne tikai no ZZS) mutes dzesināšanu pēc iespējas vairākās slejās. Otrkārt izpatikt koalīcija pārsvārā, un šeit es iekļauju arī Vienotību, cenšas saviem radiem un aprindām ar līgumiem un siltiem amatiem – tā jau ir ļoti skaidra feodālisma pazīme un šis viduslaiku sabiedrības modelis jau kādu brīdi valda Latvijā. Arī tas ir skaidrs Vilkam.
Nav jau tā ka obligāti būtu jāsamazina pensijas – tomēr kāda puse no tām ir zem t.s. iztikas minimuma. Noderētu valsts tēriņu un funkciju nulles audits, bet kādu starptautisku profesionāļu veikts nevis vietējo klaigātāju a la Sudraba. Es vienkārši neticu Reira tipa birokrātiem, ka lūk parvaldei mēs tērējam mazumiņu….

+8
0
Atbildēt

4

    andrisskrastins > lebronj2356 28.04.2011. 09.42

    Krix, vari neticēt, bet apskaties ciparu niezes bloga VM 2010. gada budžeta infografiku :) Nopietni, fantazēt par to, ka pārvaldē ir tie simts miljoni, kas vajadzīgi konsolidācijai, ir naivi un sliktākajā gadījumā pat bīstami. Tur to nav. Tas gan nenozīmē, ka valsts pārvaldē nav nepieciešamas strukturālās reformas. Ir, tikai lielu tiešu finansiālu ieguvumu no tām nevajag gaidīt. Mērķiem ir jābūt citiem.

    Kam noteikti ir jānotiek ir vienkārši tam, ka katrai valsts iestādei ir *produktīvi* jāsāk darīt savs darbs. Ir jāmazina laika un resursu apjoms, kas nepieciešams ekonomiski aktīvajam cilvēkam, lai nokārtotu saistības ar valsti. Ir jābūt pretīmnākšanai, nevis tikai sausai burtu kalšanai. Ir jābūt iespējai kā ierēdņi var aprunāt iespējas novirzīties no burta traktējuma, ir jābūt izņēmumiem. Jābūt elastīgākiem. Es zinu ka ir jāievēro likuma burti, ka VK dažreiz sit pa pirkstiem ja nav tas vai šitas, bet… Ir jāsāk no viena gala un jāsaprot kas *objektīvi* traucē ierēdnim izpildīt uzdevumu A teiksim vienā dienā. Vai tas ir noslodzes jautājums, vai birokrātijas…uz to ir jābūt skaidrai atbildei. Diemžēl ne kancelejas, ne citu veiktie auditi valsts pārvaldē ar to nenodarbojās. Slikti.

    Dažās valsts iestādēs šāda optimizācija piespiedu kārtā (darbinieku skaita strauja samazināšanās) jau notiek. Dažas tā ir strādājušas arī treknajos gados – jo ir bijis jāapkalpo liels skaits cilvēku. Bet nu piemēram pašas ministrijas joprojām ir ļoti smagnēji veidojumi un neskatoties uz štatu samazinājumu, lēmumu pieņemšanas ķēdes joprojām ir ļoti garas un reizēm absurdas.

    Tātad – par auditu es piekrītu, bet tam ir jābūt vairākos līmeņos. Finansiālajam – nevis ar mērķi saskaitīt kur ietaupīt, bet sākumā vienkārši aprēķināt, cik ir reālās izmaksas un cik varētu tas izmaksāt. Bieži vien fantazētāji par saīsināšanu neaptver, cik svarīgas funkcijas, kuras piedāvāt saīsināt ir. Otrajam līmenim jābūt ir veidot funkcionālo koku, lai saprastu kurš ko dara un kādi biznesa procesi savā starpā notiek. Tas būtu krietni apjomīgāks, taču arī daudz lielderīgāks pasākums.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > lebronj2356 28.04.2011. 09.48

    Krix – par degvielas kontrobandu Igaunijā – diezgan interesanti ir tas, ka valdība piever acis uz to jau vairāku gadu garumā. Mūsu pusē runā, ka viņiem par to atlecot. Līdzīga situācija bija ar degvielu arī poļiem. Nelaime tā ,ka šīs problēmas sakarā pastāv nopietns risks ieliet dīzeļa vietā eļļu , kas vizuāli līdzīga dīzelim, interesanti , ko motors par to teiks…

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    putekliic > lebronj2356 28.04.2011. 09.57

    Vilks (līdzīgi kā Dombrovskis) ir “tehnokrāts”, bet ne politiķis. Viņi valstij ir izdarījuši daudz laba līdz šim (izņemot Latvenergo tarifu celšanu, jo tā bija valdības ideja, ne LE). Tas bija viņu spēks, bet nu ir vājums, jo tie, kuri nodarbojas ar politiku (sauksim to tā) – ZZS, SC, PLL, viņus apspēlē. Protams, to vēl veicina V valdošais bardaks – vienota varas centra trūkums. V riskē, ka prezidenta “vēlēšanas” būs tas moments, kad viņus pavisam piesmies.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > lebronj2356 28.04.2011. 10.16

    Klusais, vienreiz varbūt neko neteiks, ja vasarā ieliesi – tikai patēriņš lielāks būs :).
    Pēci, kā vērtē Kampera ideju atjaunot padomes ? forši ne…

    Andrejsg, man liekas, ka VD valdības laiks ir vienkārši pagājis, to, ka viņi stabilizēja valsti – tas nav noliedzams un milzīgs viņiem paldies par to, bet šīs valdības pašreizējā darbība vairs nav slavējama, bet gan drīzāk pat dažās jomās kaitīga – uz to netieši norāda arī Vilks, kaut gan nav piedalījies iepriekšējā VD valdībā !

    +2
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 28.04.2011. 09.21

Nodokļi ir nevis jāceļ, bet jāsamazina. Un pirmkārt PVN energoresursiem, pirmās nepieciešamības pārtikai. Tāpat akcīze tām precēm, kur nu jau kontrabanda ir ap 40%. Ja valsts nav ieinteresēta apkarot kontrabandu ar smagās artilērijas palīdzību, tad ir jārīkojas tā, lai kontrabanda būtu neizdevīga. Par darba spēka nodokļiem vispār nav jēgas runāt – šobrīd darba devējam katram latam uz rokas klāt jārēķina 2/3. Pilnīgs absurds.

+4
-8
Atbildēt

19

    andrisskrastins > disassociative 28.04.2011. 09.33

    PVN samazināt varēs tikai tad, kad citu nodokļu īpatsvars budžeta papildināšanā būs lielāks nekā tas. Šobrīd droši un stabīli var iekasēt tikai un vienīgi PVN. Tātad – nodokļus varēs samazināt tikai tad, kad *visi* sāks godīgi maksāt nodokļus.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.04.2011. 10.11

    Pie patreizējām nodokļu likmēm un patreizējās nodokļu politikas visi nodokļus godīgi nekad nemaksās.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > disassociative 28.04.2011. 10.15

    Kontrabanda vienmēr būs lētāka nekā legālās preces, jo par to nodokļus nemaksā vispār. Līdz ar to – var laist nodokļus cik zemu vēlies, kontrabanda vienmēr būs izdevīga.
    Otrkārt, kāpēc Tu domā, ka valdība cīņā pret kontrabandu neizmanto smago artilēriju?
    Treškārt, citās valstīs, piemēram, Skandināvijā, nodokļi ir vēl stipri augstāki nekā pie mums. Taču cilvēki, lielākā daļa, nesūdzas un godīgi maksā!
    Problēma nav nodokļu lielumā, bet svarīgas ir divas citas lietas:
    1) cik lielas ir iespējas izvairīties no nodokļu maksāšanas un kas par to draud?
    2) kā nodokļu nauda tiek izlietota, jeb nodokļu maksātājiem ir jābūt drošiem par to, ka nodokļu ieņēmumi tiek izlietoti atbilstoši viņu/sabiedrības interesēm, ko viņi saņem pretī?
    Par pirmo – amerikāņiem ir folkloristisks nodokļu un nāves salīdzinājums, tādā ziņā, ka abi ir neizbēgami, turklāt tur par izvairīšanos no nodokļiem liek cietumā.
    Otro ilustrē jau minētā Skandināvija – augsti nodokļi, bezmaksas augstākā izglītība un veselības aprūpe, ceļi (un vispār satiksmes infrastruktūra) ir nesalīdzināmi kvalitatīvāki!

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > disassociative 28.04.2011. 10.19

    Par cigarešu un alkohola akcīzi(tās paaugstināšanu) nepiekrītu tāpēc, ka visās ES valstīs pastiprināti cīnās ar smēķēšanas kaitīgumu un visās ES valstīs cigaretes un alkohols maksā daudz dārgāk nekā Latvijā. Izeja ir tā, ka jāpiesaista robežapsardzē vai drīzāk muitā uz Krievijas robežas vai nu vācu vai somu robežsargi, kurus viss tik viegli neiebaros ar kukuliem.
    Lai atceramies to skandālu Grebņēvā, kur Krievijā Putins ieradās robežkontroles punktā, lai noskaidrotu kravu plūsmu. Toties Latvijā valdīja pilnīgs klususms tolaik. Kur tad Sudraba, kā valsts kontroliere? Kur ir viņas iestādes pārbaudes rezultāti robežpunktos? Kopā ar Stepašinu tak varēja veikt pārbaudes abās pusēs.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    varbūt ka tā > disassociative 28.04.2011. 10.31

    kārtējais populisms Vienotības izpildījuma mērcē

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > disassociative 28.04.2011. 10.34

    .
    Krišjānim Liepiņam: Kāpēc tik primitīvi???

    “Kontrabanda vienmēr būs lētāka nekā legālās preces, jo par to nodokļus nemaksā vispār. Līdz ar to – var laist nodokļus cik zemu vēlies, kontrabanda vienmēr būs izdevīga.”
    Kontrabandai IR savas neapšaubāmas papildus izmaksas. Un, ja vien neaprobežojamies ar primitīvu aritmētiku, tad nodokļu likmju un kontrbandas ienesīguma korelācija parāda kritiskās vērtības.

    “1) cik lielas ir iespējas izvairīties no nodokļu maksāšanas un kas par to draud?
    2) kā nodokļu nauda tiek izlietota, jeb nodokļu maksātājiem ir jābūt drošiem par to, ka nodokļu ieņēmumi tiek izlietoti atbilstoši viņu/sabiedrības interesēm, ko viņi saņem pretī?”

    Jā, tā tas varētu būt, ja situāciju aplūko statiski un izolēti.
    Mums ir jārēķinās ar salīdzinošo situāciju mums apkārtējās valstīs. Un nedrīkstam aizmirst ka tieši tāpat kā valsts atrodas krīzes situācijā, arī katrs atsevišķs nodokļu maksātājs tādā atrodas.

    P.S.
    Lai nebūtu pārpratumu, arī es esmu par nodokļu godīgu maksāšanu.
    Bet pret primitīvismu. ;)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.04.2011. 10.36

    Ne robežsardzē vien jāpiesaista somu speciālisti un darbinieki, arī VID būtu lietderīgi. Un finanšu policijā arī. Bet par akcīzes nodokļa likmēm nepiekritīšu. Kas gribēs pīpēt vai dzert, tāpat to darīs. Un, jo augstāks nodoklis, jo vairāk būs kreisā pieprasījuma. Nevajadzētu aizmirst, ka Latvijā ir zemākā pirktspēja ES valstu vidū. Līdz ar to salīdzināt akcīzes likmes un preču cenas ES kontekstā ir vienkārši neobjektīvi.
    Par degvielas akcīzi, cenām un akcīzes nodokļa ielikšanu ceļu infrastruktūras atjaunošanā vispār ir bezgalīgais, bezcerīgais stāsts. Kaut kā neklabinās taustiņi nosodīt kontrabandas degvielas pircējus, it sevišķi regulāri dzenot auto uz servisu salabot kārtējo izdauzīto mezglu ritošajā daļā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > disassociative 28.04.2011. 11.19

    to alias
    Nenosodi, vismaz pažēlo tos neprāšus, kas bākā lej no krievijas ievesto dīzeli ar paaugstināto sēra saturu, it sevišķi regulāri dzenot auto uz servisu salabot izjāto motoru.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > disassociative 28.04.2011. 11.42

    @alias
    1. Ir jāspiež nodokļi uz patēriņu un jāmazina uz ienākumiem līdz ar to runāt par PVN un akcīzes samazināšanu ir lieki! Plus, apkarot kontrabandu ir lētāk nekā cīnīties ar katra iedzīvotāja kreisajiem ienākumiem
    2. Kur ņemsi iztrūkstošos pāris simtus miljonu, ko neiekasēs, ja samazinās nodokļos? Aizņemsies no Krievijas, kā to piedāvā Urbanovičs un Šķēle?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.04.2011. 11.49

    To, ka jāmazina nodokļi uz MAZAJIEM ieņēmumiem, ik pa brīdim dzirdam jau gadus desmit. Reāli šie nodokļi tikai aug un nekas prātīgāks tur arī nespīd. Tātad jāsamazina PVN un akcīze, lai patiesībā nevis samazinātu, bet palielinātu nodokļu ieņēmumus uz apgrozījuma rēķina.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > disassociative 28.04.2011. 12.08

    Par to pirkspējas salīdzinājumu alias žetons – šo argumentu KATRU reizi vajadzētu iebāzt sejā kādam nekauņam, kas TV vai kur citur rāda līknes, ka Latvijā neesot viss tik dārgi kā ”jevropā”. Mazos uzņēmējus arī ir jāatbalsta citādi mēs visādi veicinam tādu situāciju kādā piemēram atrodas Rimji un Maximas vai arī citi karteļi un oligopoli. Visbeidzot ir jāsāk taksēt progresīvi !

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > disassociative 28.04.2011. 12.09

    Visi nodokļus nemaksā arī ļoti pārtikušajās valstīs. Ir vajadzīgs, lai to dara nozīmīgākā ekonomiski aktīvo cilvēku un juridisko personu daļa.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.04.2011. 12.13

    Ir lietas, kas Latvijā ir krietni dārgākas kā Jevropā, it sevišķi pirmās nepieciešamības pārtika. Ir interesanti papētīt čekos piena PVN, piemēram. Mums 22%, dārgajā Jevropā, piemēram, 0%, 7% u.t.t. Kāpēc Jevropā var būt samazinātās PVN likmes, Latvijā nevar? A tāpēc, ka Latvijā cilvēciņš parastais nav valdības prioritāte.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    andrisskrastins > disassociative 28.04.2011. 12.32

    Nu redzi alias, tev analīze ir laba, bet secinājumi – emocionāli, lec uzreiz uz ecešām.

    Jā, Eiropā praktizē samazināto likmi pārtikai un tas ir tikai loģiski. Problēma ir tāda, ka Eiropā lielāko valsts budžeta daļu veido nekustamo īpašumu un ienākuma nodokļi, PVN praktiski ir atvēlēta regulējošā funkcija – valsts iegūst naudiņu no ekonomiskās aktivitātes pieauguma un noliek to vai nu nebaltām dienām, vai arī investē tajās nozarēs, kurām vajag valsts plecu. TĀ tam vajadzētu būt pēc teorijas. Diemžēl Latvijā PVN (un vispār patēriņnodokļi) jau no sākta gala tika veidoti kā valsts budžeta stute. Šī tradīcija tika aizsākta līdz ar Godmaņa pirmo valdību. Lai to pārtrauktu, ir jābūt pretī reālai naudai, ko likt PVN ieņēmumu vietā. Šobrīd mēs nespējam iekasēt pat zemās prognozes NĪN. Tad par kādu PVN atlaišanu var būt runa?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.04.2011. 12.53

    Šobrīd mēs nespējam iekasēt pat zemās prognozes NĪN.
    _________
    Šie arī ir atslēgas vārdi – nespējam. Nu tad nomainam valdību pret profesionāļiem somiem, muitu tāpat, VID un finanšu policiju, ar policiju rīkojamies kā Gruzijā u.t.t. Varbūt tad spēsim? Jeb varbūt atslēgas vārds ir jāprecizē uz “negribam” spēt?
    Nu n par NĪN ir vēl viens atklāts jautājums – vai tiešā ir tā kā tautā runā, ka bankas, kas savākušās milzu īpašumus, par tiem vispār NĪN nemaksā?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > disassociative 28.04.2011. 13.56

    Valdība neiekasē nodokļus, to dara VID inspektori, tāpēc par valdības nomaiņu nepiekrītu – tas neko daudz nepalīdzēs.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > disassociative 28.04.2011. 14.17

    alias!
    par zemu akcīzi un tēdējādi zemām alokohola un cigarešu cenām nepiekritīšu, jo augstākas cenas, jo nopirkt varēs mazāk un cilvēki padomās pirms pirks cigaretes vai alkoholu pret izvēli pirkt kaut ko veselībai nekaitīgāku!
    Augstās cigarešu cenas pasargās vismaz skolēnus, kuri tagad smēķē uz nebēdu pie skolām! Kāda būs šo bērnu veselība jau 20 un 30 gados? Kas segs veselības atjaunošanai nepieciešamos līdzekļus? Tak ne jau šie nopīpējušies puikas un meitenes: ne bērni būs veseli, ne paši veseli. Tikai cenas uz augšu kā piemēram, Īrijā un Anglijā!!! Vai arī iesaki citus līdzekļus, lai bērni nesmēķētu pat nesmēķejošās ģimenēs, jo iela tagad veido jauniešu tikumus vai drīzāk netikumus.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 28.04.2011. 14.24

    Bērnus pasargās nevis represijas, bet izglītība. IZGLĪTĪBA!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    tocelovskis > disassociative 28.04.2011. 23.04

    “Un, ja vien neaprobežojamies ar primitīvu aritmētiku, tad nodokļu likmju un kontrbandas ienesīguma korelācija parāda kritiskās vērtības.”

    Esi, lūdzu, tik laipns un iepazīstini arī pārējos ar šo korelāciju.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam