Tehnikumā bija džeks, kuram brālēns dzīvoja Liepājas ielā. Viņam bija tāds kā dzeris 49. Viņš izveda bērnu ārā sētā un nosēdināja sunīti blakus: “Tu skaties, lai mazais nepārkrīt pāri ratiņu malai!” Suns paklausīgi sēdēja blakus ratiņiem un ar purnu bakstīja mazo atpakaļ…
Jā, droši vien, ka ir bērni, kurus suņi necieš un varbūt pat tam ir kāds suņa prātam atbilstošs pamatojums, bet vai tāpēc man būtu jāriskē ar savu bērnu veselību vai pat dzīvību, lai pārbaudītu konkrētā suņa domas par attiecīgo bērnu?
Jā, jā! To Tu par Irānu, kurai ir sava atomprogramma, top sava kosmiskā programma, ir izveidots viens no pasaulē 3 jaudīgākajiem datoriem u.tt. Mēs uz Irānas fona esam tikpat atpalikuši kā Mongolija no mums.
Nu jā, un kurā vēl arvien kā sodu sievietēm pielieto ierakšanu zemē, atstājot tikai galvu, ar vēlāku nomētāšanu ar akmeņiem, aicina nogalināt visus, kas kritizē islamu, aicina Izraelas valsti noslaucīt no Zemes virsmas, utt., pie kam to nedara kādas radikālas grupas, bet, tā ir valsts politika, saprotams, tā ir tikai viņu vietējā specifika, nekas vairāk, savādāk jau viņi tur baigi modernie un progresīvie.
Nu ko tad Tu apstājies pie Irānas?
Nosauc visas Āfrikas valstis, kurās veic sieviešu apgraizīšanu (nepieminēsim vīriešu apgraizīšanu, kas ir vēl plašāk izplatīta un superduperīgajā Amerikā ir turpat 60% vīriešu). Ir tik viegli kādam pārmest savdabīgas tradīcijas, ja pašiem nekādas tradīcijas un morāles normas vispār vairs netiek ievērotas…
Tradīcija ir Līgo svētki, nomētāšana ar akmeņiem ir viduslaiki un nežēlīga tumsonībā.
Nu, Āfrikā jau šur – tur kanibalisms arī ir “tradīcija”, tas arī jāakceptē kā “savdabīga kultūra”?
Līgo svētki ar tradicionālo šašliku un šņabi, toties bez dziedāšanas, jo visi zina tikai piedziedājuma pirmos divus vārdus.
Runa nav par akceptēšanu vai neakceptēšanu, bet par sava deguna nebāšanu svešu tautu darīšanās. Kāpēc vīramātes tik bieži konfliktē ar vedeklām? Jo vedekla cenšas radīt savas ģimenes pavarda tradīcijas un kārtību. Tad kāda vella pēc rietumnieki ir tā riebīgā vīrene, kas ar savu padomu čakarējas svešā ķēķī? Atnāci ciemos, pasēdēji, parunāji, paēdi, aizgāji- tāda ir pareizā lietu secība. Nevis atnāci, iebāzi degunu visos stūros un sāki mācīt kā būtu pareizi.
Tradīcija ir Līgo svētki, nomētāšana ar akmeņiem ir viduslaiki un nežēlīga tumsonībā.
———————————————–
Atvērtās sabiedrības un tolerances vārdā-radīsim abu šuo tradīciju simbiozi.Un piemēru pārējai pasaulei.
———————
kanibalisms arī ir “tradīcija”, tas arī jāakceptē kā “savdabīga kultūra
———————————
nu šituo mumsim pavisam viegli akceptēt kontekstā ar izreklamēto vystavku “Spicē”
to dzeris49
Tādu izskaidrojamu pat Kurmītis ātrumā neizdomātu. Lai pievāktu Jukos un Euroset, nesalīdzināmi nopietnākus uzņēmumus, čekistiem nevajadzēja piemest cilvēku daļas.
Mērķis/cēlonis ir tradicionālo vērtību saglabāšana. Ja Irānā suņi nekad nav bijis greznumpriekšmets, statusa rādītājs u.tml., tad ir tikai normāli, ja šādas tradīcijas rašanos laikus mēģina ierobežot. Vai 20. gadsimta sākuma Rīgā cilvēki pa ielām skraidīja ar suņiem? Cik man zināms- nē. Tāda parādība ieviesās kaut kad ap 70-ajiem.
Vispār jau, visi lopiņi, kas nav domāti gaļas, piena, utt. ražošanai, vai kuriem nav kāds cits racionāls pieliewtojums, ir pilnīgi nevajadzīgi, ja tā padomā.
Un 20 gs. sākumā arī ar automobiļiem nebraukāja, daudz kas nebija, atgriezīsimies tur atpakaļ?
Protams, ka nē. Labāk mocīsim haskijus, sanbernārus, čaučau un ņūfaundlendiešus mūsu +30 grādos. Tas taču ir daudz stilīgāk. Kā arī vedīsim uz Latviju visādus eksotiskos rāpuļus un putnus. Viņiem taču tur Āfrikā un Āzijā tādu vēl ir daudz. Vedīsim tos visus pudeļbirstītes lieluma tepiķdirsējus uz parku, lai pieķēza un bērniem nav kur staigāt, jo bērni taču rada lieku kņadu, kas normāliem cilvēkiem ar saviem mīluļiem traucē moderni atpūsties.
Kurš strīdās, nepiemērotas sugas, vadoties no dzīvnieku intersēm, turēt būtu jāaizliedz, un arī jāievēro visi noteikumi – kur un kā drīkst vest pastaigāties, utt., lai suņi netraucē cilvēkiem, bet, cilvēki suņiem.
Tas, ka pie mums tas netiek darīts, tā ir mūsu vispārēja bardaka problēma.
Un īpašniekam par noteikumu neievērošanu jāpiemēro daudz stingrāks sods.
Nav jau “nepiemērotu sugu”, ir pašas “turēšanas” fakta nepiemērotība pilsētas realitātei.
Protams, cilvēki dara visādas nevajadzīgas un pat vienkārši stulbas lietas, bet tas nenozīmē, ka darot vienu, mēs attaisnojam citas darīšanu – drīzāk būtu jāņem labais piemērs un jāsaka “mēs taču nedaram to un to, kāpēc mums jādara šis”.
Juridiski suņu turēšana nebūtu jāaizliedz, bet iespēju/likuma robežās jāierobežo un jāapgrūtina.
Arguments pat nav par to, ka saimnieks būs apgrūtināts, bet cik atviegloti būs pārējie – tie, kam aiz sienas neries, kam nebūs jāstaigā pa piekakātiem parkiem utt.
Tak tur jau tā lieta! Domā, ka Irānā šajā ziņā ir baigi savādāk kā pie mums? Arī droši vien pamatīgi atšķiras tas, kas ir teikts likumos no tā, kas ir dzīvē. Tāpēc likumos ievieš izmaiņas, lai dzīvē kļūtu vēl sarežģītāk pārkāpt likumus, kuru ievērošanas kontrole ir pārāk sarežģīta. Atšķiras tikai retorika, kura tiek izmantota pamatojumam. Pie viņiem ir modē būt maksimāli ne-rietumnieciskiem un tāpēc likuma ieviešanu pamato šādiem tekstiem. Ja pie mums gribētu ierobežot suņu būšanu, tad neietu cauri paziņojums, ka suņu turēšana ir rietumnieciska ķēmošanās. Nāktos izdomāt kādu citu atrunu- kaut vai no tā arsenāla, ko es augstāk rakstīju. Taču likums pats no tā nemainās.
zālītim
tādiem pašiem argumentiem es varu pamatot tavas brīvības ierobežošanu. es jutīšos atvieglots , ja tev līdzīgi nebūs pieirsuši parku, piemētajuši papīrus, mepūtīs virsū dūmus, nedauzīs stiklus, neauros pa naktīm aiz loga, nesitīs nezags, neizvaros.
domā , ko runā.
starp suņu saimniekiem un nīdējiem idiotu skaits ir vienāds.
p.s. savu mazspējību nevajag piedēvēt visiem. ir gan suns , gan bariņš bērnu. mīlestības visiem pietiek.
Viena no kārtējām reizēm, kad Irāna rada saprātīgas idejas. Suns ir mājas sargs un medību palīgs. Vai var saukt par prātīgu domu, ka cilvēki iegādājas tās potētās žurkas (toiterjeri, čihuahua u.tml.) un izmitina tos pilsētas dzīvokļos? Par lielajām sugām pat nerunāsim- tā ir vardarbība pret pašu dzīvnieku. Dānijā, piemēram, ir aizliegts turēt haskijus, jo tie ir ziemeļu suņi, kam Dānijas klimats nav piemērots. Latvijā haskiju- ka biezs. Dogs Rīgas centrā! Kur loģika? Nemaz nerunājot par to netīrību, kas atklājas, kad pavasarī nokūst sniegs- pilsētās mīnētas visas malas.
Netīrības problēma sen jau atrisināta – katrs savāc aiz sava suņa, ja nē – tad samaksā sodu.
Un suns sen nav tikai mājas sargs un medību palīgs, bet draugs, sen jau nedzīvojam viduslaikos.
Un, varbūt, tu varētu nosaukt vēl kādas pāris Irānas “saprātīgās idejas”, ja jau tu šo uzskati par saprātīgu?
Tu tāds kā no mākoņiem nokritis :-)
Kādu sodu?! Kad kāds ir samaksājis sodu par suņu sūdiem? Nav jau neviena, kam tos sodus uzlikt. Policisti cauras dienas sēž TVnet un delfu komentāros. Uz ielām un parkos valda haoss- visi dara jebko kas vien ienāk prātā. Grafiti un suņu sūdi uz katra stūra, bet policisti uz ielām parādās tikai 16. martā, 9. maijā, 1. septembrī, 11. un 18. novembrī. Plus vēl ja kāds mītiņš kā te pirms pāris nedēļām pie Rīgas pils.
Par Irānu… uz sitiena neatceros. Ahmadinedžads kaut kad ANO uzstājās- tur bija ļoti labi teksti. Un vēl palaikam esmu piefiksējis.
Zālienā pie manas mājas neviens neko nenovāc. Dažreiz šādiem cūkām esmu aizrādījis, bet tie cilvēki jau pa labam nesaprot. Un vēl var uzrīdīt suni, kas 95% gadījumu ir bez uzpurņa.
Un policija joprojām neko neredz…
Atceros, PSRS laikos avīzēs parādījies pret suņiem vērsti pasūtījuma raksti, tipa, suņi vainīgi, ka pietrūksts gaļas, suņi visu apēdot.
Bet, gods kam gods, dažās avīzēs parādījās arī sašutuma pilnas vēstules par šo tēmu.
Nu bet, ja sāk karot ar suņiem, tātad, tas jau ir marazms, laikam, lielas iekšējas problēmas tai valstī, kaut arī tumsonīgie lauki jau tur ilgi atbalstīs tādus murgus, rietumnieciskie pilsētnieki ir mazākumā.
Ideoloģija ir svarīga, bet vairāk jau “Geography is destiny”. Klimats un dažādi apstākļi ļoti spēcīgi iespaido paražas.
Tuvajos Austrumos mēdz aizliegt alkoholu un nekontrolēt marihuānu; Latvijā – otrādi. Indijas apstākļiem gaļa nav drošs pārtikas produkts – un cilvēki to parasti neēd. Musulmaņu zemēs ēd tikai dažas dzīvnieku sugas – un tās pašas kauj pēc halāl paražām. Nav arī brīnums, ka viņi cūkas un suņus uzskata par nešķīstiem dzīvniekiem – parazīti un infekcijas tropu klimatā tomēr ir niknāki nekā pie mums. Latvijā gaļu var ēst bez problēmām – tomēr suņi skaitās ēšanai nešķīsti. Savukārt korejieši mēdz ēst pat suņa gaļu.
Rietumu civilizācija var tiekties padarīt pasauli “plakanu” – kā Miltona Frīdmena grāmatā. Bet pavisam plakana tā ir tikai nelielam turīgu cilvēku slānītim ar pareizo valstu ceļošanas dokumentiem. Latvijā pastāvošā civilizācija var šķist jocīga persiešiem, tāpat kā persiešu civilizācija mums (sk. Monteskjē “Persiešu vēstules”). Mūsdienu latviešu tendence pilsētās turēt suņus pavisam noteikti ir pieskaitāma pie tādām paražām, kas ārzemniekiem varētu šķist barbariskas un dīvainas. Bet tādi nu mēs esam.
Komentāri (45)
ilmisimo 15.04.2011. 14.59
Kur problēma?
Iekš suņiem?
iekš Irānas?
Vai mūsu psichē?
0
andrejs_kirsis 15.04.2011. 14.31
Tehnikumā bija džeks, kuram brālēns dzīvoja Liepājas ielā. Viņam bija tāds kā dzeris 49. Viņš izveda bērnu ārā sētā un nosēdināja sunīti blakus: “Tu skaties, lai mazais nepārkrīt pāri ratiņu malai!” Suns paklausīgi sēdēja blakus ratiņiem un ar purnu bakstīja mazo atpakaļ…
0
raimonds_bossltd 15.04.2011. 12.48
to Dolārs
Ir īpatņi, ko suņi necieš, bet tam parasti ir pamats.
1
daina_tabuna > raimonds_bossltd 15.04.2011. 13.32
Jā, droši vien, ka ir bērni, kurus suņi necieš un varbūt pat tam ir kāds suņa prātam atbilstošs pamatojums, bet vai tāpēc man būtu jāriskē ar savu bērnu veselību vai pat dzīvību, lai pārbaudītu konkrētā suņa domas par attiecīgo bērnu?
0
raimonds_bossltd 15.04.2011. 12.25
“Augšvolta” ar raķetēm(tas par parašu). Kā nosaukt Irānu, kas nejēdz pat benzīnu saražot?
1
daina_tabuna > raimonds_bossltd 15.04.2011. 12.32
Tāpat kā Latviju, kas importē pārtiku…
0
raimonds_bossltd 15.04.2011. 11.58
Pareizi ir, nav ko mērkaķoties pakaļ stulbiem Rietumiem. Jāatsakās arī no televīzijas, automašīnām un elektrības, protams.
10
daina_tabuna > raimonds_bossltd 15.04.2011. 12.16
Jā, jā! To Tu par Irānu, kurai ir sava atomprogramma, top sava kosmiskā programma, ir izveidots viens no pasaulē 3 jaudīgākajiem datoriem u.tt. Mēs uz Irānas fona esam tikpat atpalikuši kā Mongolija no mums.
0
mary75 > raimonds_bossltd 15.04.2011. 12.29
Nu jā, un kurā vēl arvien kā sodu sievietēm pielieto ierakšanu zemē, atstājot tikai galvu, ar vēlāku nomētāšanu ar akmeņiem, aicina nogalināt visus, kas kritizē islamu, aicina Izraelas valsti noslaucīt no Zemes virsmas, utt., pie kam to nedara kādas radikālas grupas, bet, tā ir valsts politika, saprotams, tā ir tikai viņu vietējā specifika, nekas vairāk, savādāk jau viņi tur baigi modernie un progresīvie.
0
daina_tabuna > raimonds_bossltd 15.04.2011. 12.38
Nu ko tad Tu apstājies pie Irānas?
Nosauc visas Āfrikas valstis, kurās veic sieviešu apgraizīšanu (nepieminēsim vīriešu apgraizīšanu, kas ir vēl plašāk izplatīta un superduperīgajā Amerikā ir turpat 60% vīriešu). Ir tik viegli kādam pārmest savdabīgas tradīcijas, ja pašiem nekādas tradīcijas un morāles normas vispār vairs netiek ievērotas…
0
mary75 > raimonds_bossltd 15.04.2011. 13.11
Tradīcija ir Līgo svētki, nomētāšana ar akmeņiem ir viduslaiki un nežēlīga tumsonībā.
Nu, Āfrikā jau šur – tur kanibalisms arī ir “tradīcija”, tas arī jāakceptē kā “savdabīga kultūra”?
0
daina_tabuna > raimonds_bossltd 15.04.2011. 13.30
Līgo svētki ar tradicionālo šašliku un šņabi, toties bez dziedāšanas, jo visi zina tikai piedziedājuma pirmos divus vārdus.
Runa nav par akceptēšanu vai neakceptēšanu, bet par sava deguna nebāšanu svešu tautu darīšanās. Kāpēc vīramātes tik bieži konfliktē ar vedeklām? Jo vedekla cenšas radīt savas ģimenes pavarda tradīcijas un kārtību. Tad kāda vella pēc rietumnieki ir tā riebīgā vīrene, kas ar savu padomu čakarējas svešā ķēķī? Atnāci ciemos, pasēdēji, parunāji, paēdi, aizgāji- tāda ir pareizā lietu secība. Nevis atnāci, iebāzi degunu visos stūros un sāki mācīt kā būtu pareizi.
0
ilmisimo > raimonds_bossltd 15.04.2011. 14.51
Tradīcija ir Līgo svētki, nomētāšana ar akmeņiem ir viduslaiki un nežēlīga tumsonībā.
———————————————–
Atvērtās sabiedrības un tolerances vārdā-radīsim abu šuo tradīciju simbiozi.Un piemēru pārējai pasaulei.
———————
kanibalisms arī ir “tradīcija”, tas arī jāakceptē kā “savdabīga kultūra
———————————
nu šituo mumsim pavisam viegli akceptēt kontekstā ar izreklamēto vystavku “Spicē”
0
raimonds_bossltd > raimonds_bossltd 15.04.2011. 15.12
to dzeris49
Āfrika tālu un āfrikāņu Latvijā maz
http://ru.delfi.lt/abroad/global/smi-na-myasokombinate-v-rossii-nashli-mnogo-chelovecheskih-ostankov.d?id=44411837
0
mary75 > raimonds_bossltd 15.04.2011. 22.04
Un tu tici, ko tur “atrada” FSB?
Parasts uzbrauciens, ar nolūku nobankrotēt un atņemt uzņēmumu.
0
raimonds_bossltd > raimonds_bossltd 15.04.2011. 23.51
to dzeris49
Tādu izskaidrojamu pat Kurmītis ātrumā neizdomātu. Lai pievāktu Jukos un Euroset, nesalīdzināmi nopietnākus uzņēmumus, čekistiem nevajadzēja piemest cilvēku daļas.
0
mary75 > raimonds_bossltd 16.04.2011. 10.45
Jukos nebija gaļas kombināts, kā zini, lai nobankrotētu gaļas kombinātu, šis ir vislabākais veids.
0
Janis 15.04.2011. 10.04
Piekrītu šim likumprojektam, lai arī nepiekrītu tā mērķim/cēlonim.
Suņi pilsētā ir lielākoties pilnīgi nevajadzīgi.
Ja kāds saka, ka tie sniedz mīlestību – bērni arī sniedz, vēl labāk un ilgāk!
Mērķis/cēlonis domājams ir personiskās brīvības ierobežošana, kas gan nav pozitīvi.
14
daina_tabuna > Janis 15.04.2011. 10.40
Mērķis/cēlonis ir tradicionālo vērtību saglabāšana. Ja Irānā suņi nekad nav bijis greznumpriekšmets, statusa rādītājs u.tml., tad ir tikai normāli, ja šādas tradīcijas rašanos laikus mēģina ierobežot. Vai 20. gadsimta sākuma Rīgā cilvēki pa ielām skraidīja ar suņiem? Cik man zināms- nē. Tāda parādība ieviesās kaut kad ap 70-ajiem.
0
mary75 > Janis 15.04.2011. 11.14
Vispār jau, visi lopiņi, kas nav domāti gaļas, piena, utt. ražošanai, vai kuriem nav kāds cits racionāls pieliewtojums, ir pilnīgi nevajadzīgi, ja tā padomā.
Un 20 gs. sākumā arī ar automobiļiem nebraukāja, daudz kas nebija, atgriezīsimies tur atpakaļ?
0
daina_tabuna > Janis 15.04.2011. 11.27
Protams, ka nē. Labāk mocīsim haskijus, sanbernārus, čaučau un ņūfaundlendiešus mūsu +30 grādos. Tas taču ir daudz stilīgāk. Kā arī vedīsim uz Latviju visādus eksotiskos rāpuļus un putnus. Viņiem taču tur Āfrikā un Āzijā tādu vēl ir daudz. Vedīsim tos visus pudeļbirstītes lieluma tepiķdirsējus uz parku, lai pieķēza un bērniem nav kur staigāt, jo bērni taču rada lieku kņadu, kas normāliem cilvēkiem ar saviem mīluļiem traucē moderni atpūsties.
0
Janis > Janis 15.04.2011. 11.56
Jā, tieši tas, ko es teicu par bērniem – sunim nauda / laiks ir, bērnam nav, neskatoties uz to, ka potenciālā atdeve no otrā ir pilnīgi citā līmenī.
0
mary75 > Janis 15.04.2011. 12.01
Kurš strīdās, nepiemērotas sugas, vadoties no dzīvnieku intersēm, turēt būtu jāaizliedz, un arī jāievēro visi noteikumi – kur un kā drīkst vest pastaigāties, utt., lai suņi netraucē cilvēkiem, bet, cilvēki suņiem.
Tas, ka pie mums tas netiek darīts, tā ir mūsu vispārēja bardaka problēma.
Un īpašniekam par noteikumu neievērošanu jāpiemēro daudz stingrāks sods.
0
Janis > Janis 15.04.2011. 12.09
Nav jau “nepiemērotu sugu”, ir pašas “turēšanas” fakta nepiemērotība pilsētas realitātei.
Protams, cilvēki dara visādas nevajadzīgas un pat vienkārši stulbas lietas, bet tas nenozīmē, ka darot vienu, mēs attaisnojam citas darīšanu – drīzāk būtu jāņem labais piemērs un jāsaka “mēs taču nedaram to un to, kāpēc mums jādara šis”.
Juridiski suņu turēšana nebūtu jāaizliedz, bet iespēju/likuma robežās jāierobežo un jāapgrūtina.
Arguments pat nav par to, ka saimnieks būs apgrūtināts, bet cik atviegloti būs pārējie – tie, kam aiz sienas neries, kam nebūs jāstaigā pa piekakātiem parkiem utt.
0
daina_tabuna > Janis 15.04.2011. 12.13
Tak tur jau tā lieta! Domā, ka Irānā šajā ziņā ir baigi savādāk kā pie mums? Arī droši vien pamatīgi atšķiras tas, kas ir teikts likumos no tā, kas ir dzīvē. Tāpēc likumos ievieš izmaiņas, lai dzīvē kļūtu vēl sarežģītāk pārkāpt likumus, kuru ievērošanas kontrole ir pārāk sarežģīta. Atšķiras tikai retorika, kura tiek izmantota pamatojumam. Pie viņiem ir modē būt maksimāli ne-rietumnieciskiem un tāpēc likuma ieviešanu pamato šādiem tekstiem. Ja pie mums gribētu ierobežot suņu būšanu, tad neietu cauri paziņojums, ka suņu turēšana ir rietumnieciska ķēmošanās. Nāktos izdomāt kādu citu atrunu- kaut vai no tā arsenāla, ko es augstāk rakstīju. Taču likums pats no tā nemainās.
0
raimonds_bossltd > Janis 15.04.2011. 12.20
to j_zalitis
Tici man, ka Latvijā ir ģimenes ar bērniem un arī suni. Suns ir ne tikai draugs bet arī sargs un aukle.
0
daina_tabuna > Janis 15.04.2011. 12.24
Kas dažkārt nogalina vai sakropļo savu apsargājamo/auklējamo…
0
Janis > Janis 15.04.2011. 12.33
Ir visādas situācijas, bet vairumā gadījumu suns pilsētā ir nevajadzīgs.
Kā izteicās jau viens senās Romas slavens vīrs – cilvēki velta tik daudz mīlestības dzīvniekiem un lietām, ka aizmirsuši mīlēt viens otru.
0
Līga Lētiņa > Janis 15.04.2011. 14.07
beidz gvelzt muļķības. apskati gaisa temperatūras, piem., St. John’s un Rīgā, tad salīdzini, ņūfaundlend.
0
Līga Lētiņa > Janis 15.04.2011. 14.14
zālītim
tādiem pašiem argumentiem es varu pamatot tavas brīvības ierobežošanu. es jutīšos atvieglots , ja tev līdzīgi nebūs pieirsuši parku, piemētajuši papīrus, mepūtīs virsū dūmus, nedauzīs stiklus, neauros pa naktīm aiz loga, nesitīs nezags, neizvaros.
domā , ko runā.
starp suņu saimniekiem un nīdējiem idiotu skaits ir vienāds.
p.s. savu mazspējību nevajag piedēvēt visiem. ir gan suns , gan bariņš bērnu. mīlestības visiem pietiek.
0
ilmisimo > Janis 15.04.2011. 14.54
Kas dažkārt nogalina vai sakropļo savu apsargājamo/auklējamo
—————————————————
Ar cilvēkveidīgajiem jau ar tā gadās…
0
ilmisimo > Janis 15.04.2011. 14.56
Vai 20. gadsimta sākuma Rīgā cilvēki pa ielām skraidīja ar suņiem?
————————————-21. gadsimta sākumā būtu laiks bizenēt ar bifeļiem.
0
daina_tabuna 15.04.2011. 09.21
Viena no kārtējām reizēm, kad Irāna rada saprātīgas idejas. Suns ir mājas sargs un medību palīgs. Vai var saukt par prātīgu domu, ka cilvēki iegādājas tās potētās žurkas (toiterjeri, čihuahua u.tml.) un izmitina tos pilsētas dzīvokļos? Par lielajām sugām pat nerunāsim- tā ir vardarbība pret pašu dzīvnieku. Dānijā, piemēram, ir aizliegts turēt haskijus, jo tie ir ziemeļu suņi, kam Dānijas klimats nav piemērots. Latvijā haskiju- ka biezs. Dogs Rīgas centrā! Kur loģika? Nemaz nerunājot par to netīrību, kas atklājas, kad pavasarī nokūst sniegs- pilsētās mīnētas visas malas.
3
mary75 > daina_tabuna 15.04.2011. 11.11
Netīrības problēma sen jau atrisināta – katrs savāc aiz sava suņa, ja nē – tad samaksā sodu.
Un suns sen nav tikai mājas sargs un medību palīgs, bet draugs, sen jau nedzīvojam viduslaikos.
Un, varbūt, tu varētu nosaukt vēl kādas pāris Irānas “saprātīgās idejas”, ja jau tu šo uzskati par saprātīgu?
0
daina_tabuna > daina_tabuna 15.04.2011. 11.23
Tu tāds kā no mākoņiem nokritis :-)
Kādu sodu?! Kad kāds ir samaksājis sodu par suņu sūdiem? Nav jau neviena, kam tos sodus uzlikt. Policisti cauras dienas sēž TVnet un delfu komentāros. Uz ielām un parkos valda haoss- visi dara jebko kas vien ienāk prātā. Grafiti un suņu sūdi uz katra stūra, bet policisti uz ielām parādās tikai 16. martā, 9. maijā, 1. septembrī, 11. un 18. novembrī. Plus vēl ja kāds mītiņš kā te pirms pāris nedēļām pie Rīgas pils.
Par Irānu… uz sitiena neatceros. Ahmadinedžads kaut kad ANO uzstājās- tur bija ļoti labi teksti. Un vēl palaikam esmu piefiksējis.
0
astra_ozo > daina_tabuna 15.04.2011. 12.27
Zālienā pie manas mājas neviens neko nenovāc. Dažreiz šādiem cūkām esmu aizrādījis, bet tie cilvēki jau pa labam nesaprot. Un vēl var uzrīdīt suni, kas 95% gadījumu ir bez uzpurņa.
Un policija joprojām neko neredz…
0
mary75 15.04.2011. 09.09
Atceros, PSRS laikos avīzēs parādījies pret suņiem vērsti pasūtījuma raksti, tipa, suņi vainīgi, ka pietrūksts gaļas, suņi visu apēdot.
Bet, gods kam gods, dažās avīzēs parādījās arī sašutuma pilnas vēstules par šo tēmu.
Nu bet, ja sāk karot ar suņiem, tātad, tas jau ir marazms, laikam, lielas iekšējas problēmas tai valstī, kaut arī tumsonīgie lauki jau tur ilgi atbalstīs tādus murgus, rietumnieciskie pilsētnieki ir mazākumā.
3
aivarstraidass > mary75 15.04.2011. 13.11
Ideoloģija ir svarīga, bet vairāk jau “Geography is destiny”. Klimats un dažādi apstākļi ļoti spēcīgi iespaido paražas.
Tuvajos Austrumos mēdz aizliegt alkoholu un nekontrolēt marihuānu; Latvijā – otrādi. Indijas apstākļiem gaļa nav drošs pārtikas produkts – un cilvēki to parasti neēd. Musulmaņu zemēs ēd tikai dažas dzīvnieku sugas – un tās pašas kauj pēc halāl paražām. Nav arī brīnums, ka viņi cūkas un suņus uzskata par nešķīstiem dzīvniekiem – parazīti un infekcijas tropu klimatā tomēr ir niknāki nekā pie mums. Latvijā gaļu var ēst bez problēmām – tomēr suņi skaitās ēšanai nešķīsti. Savukārt korejieši mēdz ēst pat suņa gaļu.
Rietumu civilizācija var tiekties padarīt pasauli “plakanu” – kā Miltona Frīdmena grāmatā. Bet pavisam plakana tā ir tikai nelielam turīgu cilvēku slānītim ar pareizo valstu ceļošanas dokumentiem. Latvijā pastāvošā civilizācija var šķist jocīga persiešiem, tāpat kā persiešu civilizācija mums (sk. Monteskjē “Persiešu vēstules”). Mūsdienu latviešu tendence pilsētās turēt suņus pavisam noteikti ir pieskaitāma pie tādām paražām, kas ārzemniekiem varētu šķist barbariskas un dīvainas. Bet tādi nu mēs esam.
0
raimonds_bossltd > mary75 15.04.2011. 13.23
to Kalvis Apsītis
Vai tas, ka Irāna dala 1/2 vietu ar krieviju heroīna lietošanas ziņā pasaulē, ir nacionālās, reliģiskās vai klimatiskās īpatnības?
0
daina_tabuna > mary75 15.04.2011. 13.41
Tās ir nav_mūsu_darīšana īpatnības.
0